Baterie

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Baterie

Příspěvek od krt.ecek » čtv úno 21, 2013 12:42

zatlač tak, aby se ti kleště neprotáčeli:-) víčko je tam trošku zaaretované, tak drží...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » čtv úno 21, 2013 13:07

Jo ty výstupky jsou dělané jen pro utažení. Je to tak schválně aby znepříjemnili (znemožnili) rozdělávání.
Zefek píše:A měřili jste hustotu elektrolytu, když už jste do toho lezli? Tohle bych udělal, protože se tím pozná skutečný stav baterky.
Zefku nejde vůbec o hustotu :) Jde o to, že začínají lézt desky! A to je ten největší průser. :wink: Hustotou poznáš zda je byterie vybitá, pokud jí nabiješ hustota se vrátí do normálu.
Navíc když je zima změříme hustotu vyšší, když je teplo tak nižší.
Tyhle nové "beúdržbové" baterky díky svojí konstrukci mají daleko menší ztráty vody proto kontrolujeme JEN hladinu elektrolitu :wink:
zdar
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Baterie

Příspěvek od Zefek » čtv úno 21, 2013 13:23

Je průser, když začnou lézt desky z vody. To je jasné. Ale jakmile se ocitnou na suchu, tak na nich okamžitě krystalizuje sulfát olovnatý (sůl z kyseliny sírové). Ten je dost blbě rozpustný a hlavně, je nevodivý. Takže po dolití vody, nepomůže nabití a hustota se nezvýší, nebo se zvýší jen o část. Jde prakticky o nové baterky, tak by neměl být problém dostat z nich maximum energie zpátky!
Trochu nechápu rozdíl mezi elektrolytem a vodou. Protože nemůžeš rozdělit vodu od elektrolytu - voda je součástí elektrolytu.

Když si to představíš, tak elektrolyt je vlastně i slaná voda, sice slabý, ale je. Při odpařování sůl (NaCl) krystalizuje. Tím, že tam doleješ zpátky vodu, tak sůl zase rozpustíš do roztoku. U baterky je to problém, protože PbSO4 je jen těžko rozpustný a navíc je průser, že není vodivý, takže nejde odstranit nabíjením. Čili vypařuje se ti voda, tak ti klesá hladina elektrolytu.

Pro příklad, měl jsem teď baterku, která sice na prázdno měla napětí 12,5V, chyběla tam voda, tak jsem ji dolil, nabil do napětí 14,5V (na nabíječce), ale hustota byla kolem hodnoty 1,15, což je vybitá baterka. Startovalo to, ale nic moc. Začal jsem ji nabíjet pulzně a hustota začala růst. Napětí se začalo zvedat až na 15V. Pak jsem připojil jinou nabíječku s větším napětím na výstupu a nabíjel. Hustota vzrostla až na 1,29 (ještě čekám na jeden článek, který má 1,26). A to je osm let stará baterka.

Podle hustoty poznáš hodně. Proto jsem si koupil hustoměr :)
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Baterie

Příspěvek od kotasekh » čtv úno 21, 2013 13:38

zajímavé. Pak k tomu mít i nějaký pořádný laboratorní zdroj a můžeš si otevřít kšeft na oživování mrtvol :-). Jelikož mám malý motor, tak to moc řešit nemusím, stačí mi i slabá baterka a až chcípne, tak nová je levná :-). Ale tyhle znalosti s hustotou a vysrážením bych chtěl u mět, ale nechce se mi to studovat :-(
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Baterie

Příspěvek od kotasekh » čtv úno 21, 2013 13:45

hele a když doliju kyselinu sírovou tak se stane co? :-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Baterie

Příspěvek od robotmz » čtv úno 21, 2013 13:56

z elektrolytu sa odparuje iba voda, preto sa dolieva takisto iba voda.
Ak doleješ kyselinu sírovú, zmeníš celý pomer kyseliny v elektrolyte, aký to má praktický dopad, to netuším, zrejme sa niekde niečo vyzráža a zlikviduje...
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Baterie

Příspěvek od kotasekh » čtv úno 21, 2013 14:16

no jestli už je kus kyseliny vysrážený na původně odhalených deskách a ty soly jsou nerozpustné, tak mi chybí kus kyseliny ne? :-D. Nechystám se to dělat, jen mě zajímá názor :-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Standa Texas
Experienced member
Příspěvky: 776
Registrován: ned led 23, 2011 18:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Standa Texas » čtv úno 21, 2013 14:48

krt.ecek píše:zatlač tak, aby se ti kleště neprotáčeli:-) víčko je tam trošku zaaretované, tak drží...
Tlačil jsem jako blázen,vystřídal troje kleštičky a výsledek je zmordované tři špunty jak mrcha, :c5: že bych se na to ne.....
Renault Thalia Privilege ll 1,2 16V 18.2.2O11.
pneu 175/65 R14 82T
Po instalaci mi zbyl jeden "MDF kroužek C.H.P. UNI 13 CM" výška 25mm(po rozříznutí-pro zadní repro )
https://picasaweb.google.com/115791697357190324221/Auti#

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Baterie

Příspěvek od Zefek » čtv úno 21, 2013 17:04

kotasekh píše:hele a když doliju kyselinu sírovou tak se stane co? :-)
Zkončíš v nemocnici. To už se učí na základní škole, že do vody se kyselina neleje! Jinak nastane silná reakce a uvolní se spousty tepla. Naopak to jde. Ten sulfát rozpustit jde, ale chce to spíš pulzní nabíjní, než nabíjení stejnosměrným proudem. Chová se to vlastně jako kondenzátor.
Problém je i v tom, že když je sulfát na elektrodách a deskách, tak zabraňuje stávající kyselině kontaktu s deskama a pak už baterka nemá takovou kapacitu jakou by měla mít. To se taky může stát ale stárnutím baterie a korozí olověné mřížky, ze které pak vypadává houbovité olovo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Baterie

Příspěvek od kotasekh » čtv úno 21, 2013 17:26

já si nemůžu pomoct, ale furt si tak nějak z té základky pamatuju, že kyselina se lije do vody, ne naopak :-D. Ale asi se teda mílím :-). A ano, vzniká exotermická reakce, to vím, ale v množstvů mililitrů litých do litru se teplo ztratí. Ochranné pomůcky jsou samozřejmě povinností. Takže mohlo by dolití kyseliny pomoct?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Baterie

Příspěvek od Zefek » čtv úno 21, 2013 17:41

Myslím si, že to nepomůže, protože ta kyselina stejně nemá kontakt s deskama. Spíš bych to změřil a pak bych se rozhodl. Ale zkusil bych to nejdřív nabít pulzně - upravit nabíječku na jednocestný usměrňovač s malou zátěží. Osvědčila se mi zátěž kolem 200mA, což je třeba jedno relé.
Hm, když dolíváš vodu, tak ji leješ do kyseliny. Kyselinu jen v případě, že je baterka prázdná - bez elektrolytu. Jinak kyselina sírová jde koupit za cca 50,-/litr. A ten litr by měl stačit. Je to koncentrované na hustotu 1,28, takže je to v podstatě již připravený elektrolyt.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Baterie

Příspěvek od kotasekh » čtv úno 21, 2013 17:50

teď už se bavím uplně nesmyslně, ale - co takhle vylít elektrolit, nalít tam něco co rozpouští tu sůl a pak zpět nalít třeba novou kyselinu?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Baterie

Příspěvek od robotmz » čtv úno 21, 2013 17:53

tie kryštály idú znova rozpustiť, je potreba pulzné /veľmi nedokonalé/ nabíjanie, teda prudké skákanie, nie vyhladený zdroj.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Baterie

Příspěvek od Zefek » čtv úno 21, 2013 18:03

Mám vyzkoušeno, že se to úplně nejlíp rozpouští v čisté destilované vodě. Měl jsem vybitou baterku, ve které byla čistá destilovaná voda (hustota 1) a přes noc to pomocí pulzního nabíjení skočilo na 1,15 :D Někde na netu jde najít i zapojení pro desulfator, který do baterky pouští pulzy 3A o frekvenci 16kHz.

Jinak rusáci měli nějaký roztok, který se vstříkl do elektrolytu a rozpustil sulfát Jenže za dva dny bylo po baterce úplně.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Baterie

Příspěvek od robotmz » čtv úno 21, 2013 18:13

lenže zoberme si to prakticky:
1. mám baterku
2. nebudem z nej vylievať elektrolyt a následne napúšťať destilku...

Iba tam dolejem čistú destilku a začnem nabíjať nejaký de-sulfatovacím programom a hotovo. Samozrejme pokiaľ mám laboratórium a veľa voľného času, alebo ma to baví, môžem sa s tým hrať.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » pát úno 22, 2013 09:03

Zefek píše:To už se učí na základní škole, že do vody se kyselina neleje! Jinak nastane silná reakce a uvolní se spousty tepla. Naopak to jde
Samozřejmě, že se vždy leje kyselina do vody a nikdy ne naopak!. Bavíme se ale o chemii a silné koncentraci. Zefkova základka to učila špatně!!!
Zefek asi myslel, že do akumulátoru se neleje kyselina. To ano, ale to se na základní škole neučí :wink:
Nechme toho.
kotasekh píše:co takhle vylít elektrolit, nalít tam něco co rozpouští tu sůl a pak zpět nalít třeba novou kyselinu?
To v žádném případě nedělej!!! Protože veškerej vodivej bordel co je usazenej na dně (a tam ničemu nevadí) se dostane mezi desky a baterie bude za pár týdnů kaput. To fakt nedělej :wink:

Ohledě vody. Odpařuje se vždy jen čistá voda. Takže koncentrace kyseliny potom v baterce roste. Dolitím vody se vše vrátí do normálu. Ten normál je nějak vypočítanej (Ostwaldův zákon)
Takže koncentraci bych nezvyšoval.

Jo a zefku je zbytečné měřit hustotu. Nejlepší je rovnou k nabíjení použít pulsní procesorovou nabíječku a hotovo, fertig. A pokud jí někdo nemá tak je stejně zbytečný tu hustotu měřit :wink:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
Standa Texas
Experienced member
Příspěvky: 776
Registrován: ned led 23, 2011 18:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Standa Texas » pát úno 22, 2013 09:12

Jak to tady pročítám tak mě trochu ten vztek přešel že ty špunty jsem nepovolil ale stejně :smajl13:
Renault Thalia Privilege ll 1,2 16V 18.2.2O11.
pneu 175/65 R14 82T
Po instalaci mi zbyl jeden "MDF kroužek C.H.P. UNI 13 CM" výška 25mm(po rozříznutí-pro zadní repro )
https://picasaweb.google.com/115791697357190324221/Auti#

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Baterie

Příspěvek od Zefek » pát úno 22, 2013 09:23

Keras píše:
Zefek píše:To už se učí na základní škole, že do vody se kyselina neleje! Jinak nastane silná reakce a uvolní se spousty tepla. Naopak to jde
Samozřejmě, že se vždy leje kyselina do vody a nikdy ne naopak!. Bavíme se ale o chemii a silné koncentraci. Zefkova základka to učila špatně!!!
Zefek asi myslel, že do akumulátoru se neleje kyselina. To ano, ale to se na základní škole neučí :wink:
Nechme toho.
kotasekh píše:co takhle vylít elektrolit, nalít tam něco co rozpouští tu sůl a pak zpět nalít třeba novou kyselinu?
To v žádném případě nedělej!!! Protože veškerej vodivej bordel co je usazenej na dně (a tam ničemu nevadí) se dostane mezi desky a baterie bude za pár týdnů kaput. To fakt nedělej :wink:

Ohledě vody. Odpařuje se vždy jen čistá voda. Takže koncentrace kyseliny potom v baterce roste. Dolitím vody se vše vrátí do normálu. Ten normál je nějak vypočítanej (Ostwaldův zákon)
Takže koncentraci bych nezvyšoval.

Jo a zefku je zbytečné měřit hustotu. Nejlepší je rovnou k nabíjení použít pulsní procesorovou nabíječku a hotovo, fertig. A pokud jí někdo nemá tak je stejně zbytečný tu hustotu měřit :wink:
Omlouvám se za dezinformaci s tou kyselinou. Kde jsem k tomu jen přišel? No už je to asi nějaký pátek, co jsem ze základky, ale za tohle se stydím :oops:

Když vyleješ elektrolyt a přitom tu baterku nepřevrátíš, tak nemusí být takový problém s tím vodivým bordelem, ne? Problém je, když se baterka převrátí, to jo.

Hm, v čem se liší procesorová pulzní nabíječka od jednosměrného usměrňovače s malou zátěží? Jaké pulzy ta nabíječka dává o jakých frekvencích, proudech a napětích?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » pát úno 22, 2013 09:38

No jo nejsme nejmladší :wink:
Ohledně vylévání. Jo odsáním by to šlo, to ano. Ale on psal vylití tak jsem ho varoval...
Ohledně pulzního nabíjení je spousta mýtů, někdo tvrdí, že je to i blbost, někdo říká, že to desulfituje baterii. Já ze své zlušenosti mám vyzkoušené, že obyč. nabíječka s konstantním přísunem produ a napětí není pro starý aku nejlepší a mnohem lepší výsledky jsem měl např. se zvlněným nabíjením s jednou půlvlnou a druhou odfiltrovanou (např. přes obyč. diodu a bez kondíku, prostě bez vyhlazení). Takže frekvence 25Hz.
Moderní nabíječky dokonce sami vypínají a zapínají - prostě pulzujou. Takže asi tak.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Baterie

Příspěvek od Zefek » pát úno 22, 2013 13:41

Vždyť to tady popisuju, že mám ten jednosměrný usměrňovač, takže v zapojení je jen jedna dioda a frekvence je 25Hz. No, nicméně, našel jsem doma baterku (VARTA) s napětí 10,7V naprázdno. Hustota neměřitelná, prostě se ten váleček uvnitř baňky ani nehnul, takže se dá odhadovat silná sulfatace. Zkoušel už jsem to nabíjet přes dvoucestný usměrňovač. Napětí po dvou dnech nabíjení bylo 13V na nabíječce, po odpojení spadlo na 11,8V. Hustota na nejlepším článku byla 1,15. Takže nic moc a navíc se baterka dost hřála.
Zrovna jsem po ruce neměl jednocestný usměrňovač, protože ten, co byl v nabíječce originál se mi rozsypal. Teď jsem ho opravil a dal tu baterku nabíjet pulzně. Zítra se uvidí, jestli to pomáhá.

Jinak se týká toho pulzního nabíjení - tedy nabíjení přes jednocestný usměrňovač, tak jsem někde četl, že je doporučena zátěž, aby byla baterka v cyklu nabíjení a vybíjení. Při vlně, která projde diodou (kladná vlná) se baterka nabíjí a při záporné vlně, která diodou neprojde, se baterka vybíjí do zátěže.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » pát úno 22, 2013 13:56

omlouvám se, ten post jsem úplně minul :oops: Přibilo tu během chvíle hrozně příspěvků...
Jo já měl zase na šade z malého trafíčka 24V, jednou diodou a přes 2W žárovičku udělanou tzv. oživovačku na zimu. /plně jednoduché a fungovalo to také výborně. Něco jako si psal Ty.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
Standa Texas
Experienced member
Příspěvky: 776
Registrován: ned led 23, 2011 18:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Standa Texas » pát úno 22, 2013 14:33

Jo jo,tu samou mám "zatím" ještě píchlou v babičce Dacii jelikož už baterka moc nedrží a start bez problému :D
Renault Thalia Privilege ll 1,2 16V 18.2.2O11.
pneu 175/65 R14 82T
Po instalaci mi zbyl jeden "MDF kroužek C.H.P. UNI 13 CM" výška 25mm(po rozříznutí-pro zadní repro )
https://picasaweb.google.com/115791697357190324221/Auti#

Uživatelský avatar
Standa Texas
Experienced member
Příspěvky: 776
Registrován: ned led 23, 2011 18:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Standa Texas » sob úno 23, 2013 18:14

Standa Texas píše:Jak to tady pročítám tak mě trochu ten vztek přešel že ty špunty jsem nepovolil ale stejně :smajl13:
Tak mi to nedalo a pátral jsem dál a našel jsem příspěvek že špunty otvíral zpúsobem že zapíchnul nůžky do výstupků na zátce a povolil :shock: zkusím,uvidím,nebo vytvořím podobný přípravek.Co myslíte,pasovaly by se místo stávajících nahradit zátky z klasické baterky na šroubovák?
Renault Thalia Privilege ll 1,2 16V 18.2.2O11.
pneu 175/65 R14 82T
Po instalaci mi zbyl jeden "MDF kroužek C.H.P. UNI 13 CM" výška 25mm(po rozříznutí-pro zadní repro )
https://picasaweb.google.com/115791697357190324221/Auti#

amater3
Senior member
Příspěvky: 1737
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Baterie

Příspěvek od amater3 » sob úno 23, 2013 22:00

Myslím si,že ano. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » ned úno 24, 2013 09:46

Je tam taková šachtička a o-kroužek + závit aby byl stejnej. Chce to zkusit. Dej vědět.
S těma nůžkama bych to nedělal. To by si zničil určitě.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů