Baterie

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Baterie

Příspěvek od krt.ecek » úte kvě 12, 2015 08:16

Zelené oko je jen kulička a dost často se přilepí a i po dolití se již nikdy neukáže... ideální je otevřít víčka a dolít baterii, tíms e jí hodně pomůže - pak dobít buď dlouhou jízdou a nebo nabíječkou... ideálně vše za pomoci hustoměru, ale jde o i bez něj, v baterce jsou takové čudlíky, které mají být lehce pod vodou, případně v kontaktu s vodou...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5789
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Baterie

Příspěvek od kotasekh » úte kvě 12, 2015 08:31

Ja do baterky vzdycky flakl a kulicka se objevila ;). Chce to fakt silu a ona se odlepi ;). Ted mam vartu bez oka a nechybi mi.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Baterie

Příspěvek od krt.ecek » úte kvě 12, 2015 08:33

no to není zrovna ideánlí postup u staré baterky, může se poškodit olověná mřížka a baterka jít do věčných lovišť - taky již nemám oko a jsem spokojen...

Mimochodem, asi už vím, proč se mi vždy vybíjela, sem tam mi cvaká nějaké relé pod palubkou (tipuji na jedno ze mnou přidaných) a spíná napětí do okruhu radio, zapalovač atd. :-)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5789
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Baterie

Příspěvek od kotasekh » úte kvě 12, 2015 08:48

Mozna proto taky chcipla ta moje ;). Vydrzela skoro 6 let a 200k km, takze spokojenost. Ted se pozna jak dlouho vydrzi ta varta. Uz jsem ji udelal omylem zatezovy test, hodinu seple vyhrivani chladiciho okruhu na zaparkovanem aute. Pak jsem nastartoval, bez diskoteky na palubce, starter tocil v poho, a az kdyz jsem slysel, jak piska a trpi altik, doslo mi, ze jsem neco zapomnel vypnout ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

P17
Junior member
Příspěvky: 102
Registrován: pát črc 11, 2008 23:22

Re: Baterie

Příspěvek od P17 » úte kvě 12, 2015 10:27

Já myslel, že do těchto bezúdržbových se nemusí nic dolévat.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Baterie

Příspěvek od krt.ecek » úte kvě 12, 2015 10:39

No to říkají výrobci, ale fyzikální princip je jasný a k odpařování dochází, sice méně, ale dochází a pokud je to baterka, kde se dá dostat dovnitř, je dobré se k ní chovat jako ke starým a tedy dolévat - bohužel už se dělají i baterky, kde nejsou čuplíky vidět a dostat se tam nejde :(
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

P17
Junior member
Příspěvky: 102
Registrován: pát črc 11, 2008 23:22

Re: Baterie

Příspěvek od P17 » úte kvě 12, 2015 11:17

Jak je to také s nabíjením v autě? Půlka říká odpojit, druhá že to palubním systémům moc neprospívá. Mám nabíječku z Lidlu Ultimate Speed, tak nevím zda nabít Megana II (2009) přímo nebo odpojit. Co myslíte?

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Baterie

Příspěvek od robotmz » úte kvě 12, 2015 11:21

Osobne by som radšej baterku pri nabíjaní keď už nie vytiahol, tak aspoň bezpečne odpojil.
Nabíjačky sú pulzné a tie pulzy nemusia prospieť moderným systémom, i keď Thalia si napr. pekne odpojí napájanie autozapaľovača, ale niektoré autá sú tak povediac "v pohotovosti" ako TV vypnuté diaľkovým...
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Baterie

Příspěvek od krt.ecek » úte kvě 12, 2015 13:11

Dá se říci, že všichni okolo mně nabíjejí s baterkou v autě... já toho ale zastáncem nejsem, nemyslím, že odpojit jeden drát, nastavit radio a hodiny je tolik práce a za riziko to nestojí, náhodou se nabíječka rozbije a ..... :-)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Baterie

Příspěvek od robotmz » úte kvě 12, 2015 13:22

Ja som baterku zo starého auta dokonca aj vyťahoval kvôli výparom, aby mi nerozožierali lak, predsa len v tých výparoch bude asi aj časť kyseliny, i keď dolieva sa iba čistá destilka lebo kyselina by sa nemala odparovať, ale kdesi som čítal že pri častom nabíjaní v aute sa môže objaviť hrdza v okolí batérie, neviem čo je na tom pravdy, ale naposledy som iba odpojil a nabíjal priamo v aute...
Na Thalii 3/2012 som ešte nenabíjal...
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

P17
Junior member
Příspěvky: 102
Registrován: pát črc 11, 2008 23:22

Re: Baterie

Příspěvek od P17 » úte kvě 12, 2015 14:12

Takže myslíte, že bude stačit odpojit záporný pól a začít nabíjet?

Uživatelský avatar
Standa Texas
Experienced member
Příspěvky: 776
Registrován: ned led 23, 2011 18:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Standa Texas » ned úno 21, 2016 18:09

Tak jsem dal preventivně na nabíječku(Ultimade Speed,made in LIDL) jelikož většinou jezdím krátké trasy.Asi po hodině se rozsvítila zelená takže zřejmě nabito.Ale zjistil jsem že kontrolní "oko" je černé.Na podzim kontrola hladiny elektrolytu.
Renault Thalia Privilege ll 1,2 16V 18.2.2O11.
pneu 175/65 R14 82T
Po instalaci mi zbyl jeden "MDF kroužek C.H.P. UNI 13 CM" výška 25mm(po rozříznutí-pro zadní repro )
https://picasaweb.google.com/115791697357190324221/Auti#

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5789
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Baterie

Příspěvek od kotasekh » ned úno 21, 2016 21:30

Kdyz baterku poklepes, oko "vyplave" nahoru a bude zas zelene ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Baterie

Příspěvek od krt.ecek » ned úno 21, 2016 21:32

u mně oko probrat nikdy nešlo.... :-) oko prostě neřešit
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Re: Baterie

Příspěvek od MOJE JMÉNO » pon úno 22, 2016 21:11

Oko už se pomalu přestává dělat. Osobně nabíjím pravidelně (manželka hrká s autem sem a tam kilák), baterii rozhodně neodpojuji. Olověná baterka je velmi tvrdý zdroj a bát se nějakého ovlivnění navazující elektroniky je skoro nesmysl. Teda pokud nemáte starou nabíječku se selenovým usměrňovačem...... Navíc - při každém odpojení se vymaže nastavení a auto si musí několik set km upravovat nastavení jednotky - při vyšší spotřebě.... Koho by zajímalo : dávám tip na velice výkonnou baterku při kompaktních rozměrech (a velmi rozumé ceně) , kterou jsem dal do auta - viz též popis magického "oka"
http://www.battery-import.cz/autobateri ... 2v--ea472/

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Baterie

Příspěvek od Zefek » pon úno 22, 2016 22:05

Při odpojení baterky se nic nevymaže. Když vypneš zapalování, řj motoru je úplně bez proudu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Re: Baterie

Příspěvek od MOJE JMÉNO » pát úno 26, 2016 17:57

Jsi si tím fakt jistý ?? Toto slyším prvně. Když jsem baterku vyměňoval, tak byla následně podstatně vyšší spotřeba a hlavně otáčky. Pokud vím, tak ŘJ si průběžně upravuje data dle stylu jízdy, ucpání filtru, stavu svíček a pod. Tyto hodnoty jsou upravovány dlouhodobě a po vypojení baterky je vše vymazáno (i včetně diagnostikovaných chyb v paměti) a vše se cca 500-1000 km konfiguruje znovu. U předchozího Fiata to tedy bylo zcela určitě tak. Ale možná to má Rencek vymyšlený lépe.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Baterie

Příspěvek od krt.ecek » pát úno 26, 2016 18:02

S origo diagnostikou je to vidět - po odpojení baterky jsou hodnoty i chyby stále uloženy...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Baterie

Příspěvek od Zefek » pát úno 26, 2016 18:44

Ale houby dlouhodobě. Ty hodnoty se dokáží velmi rychle přizpůsobit. Stylu jízdy se nic nepřizpůsobuje. Adaptabilní hodnoty akorát přizpůsobují délku vstřiku podle lambda sondy, aby směs byla vždy stechiometrická. Pak jsou tam ještě korekce, které odráží třeba zanesení škrtící klapky, atd. atd... Nic extra tam není a všechno se nastavuje do cca 100km.

Měly to možná staré jednotky do poloviny devadesátých let, kdy se odpojením baterky vše smazalo. Pak se to změnilo a odpojením zapalování se odpojí komplet elektrika motoru včetně řj.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Nyklíček
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: čtv čer 18, 2009 11:46

Re: Baterie

Příspěvek od Nyklíček » stř bře 09, 2016 20:45

Jen takový dotaz. Thalia 2 Authentique, rok 2009-květen. Nevíte jaká je značka této původní baterie? Je rok 2016 a stále startuji na první pokus. Dík.
Nyklíček

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Baterie

Příspěvek od krt.ecek » stř bře 09, 2016 20:49

nikdy jsem neviděl lepší baterku než origo renault, bohužel kvůli jiným problémům jsem jí vyměnil, ta co mám není špatná, ale tak dlouho už asi nevydrží.... :( Vcelku by mně taky zajímal výrobce, bral bych od něj všema 10 :-)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5789
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Baterie

Příspěvek od kotasekh » čtv bře 10, 2016 07:17

Nevim co to je, ale me vydrzela 5 let. Jednou jsem ji dolival, obcas preventivne nabil. Po peti letech byla uz nic moc, ale startovala vzdycky. Menil jsem ji vice mene jen kvuli zhaveni ve vodnim okruhu. Kvuli nemu jsem ji asi trikrat vybil na smrt, pak uz nedrzela vubec, tak jsem dal 60Ah Vartu, ktera je nesmrtelna i s vyhrivanim vody ;)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

dark32
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: pon led 25, 2010 18:13

Re: Baterie

Příspěvek od dark32 » úte led 31, 2017 16:27

Tak prišiel čas na výmenu autobatérie, konfigurátor varta mi ponúkol 3 druhy:
http://www.autobaterie-varta.net/konfig ... 08-118081/

menil už niekto z Vás baterku ? Poradte s výberom.
Renault Thalia Expression 1,2 16V 8/2009

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: Baterie

Příspěvek od afko » úte led 31, 2017 18:22

Ja som menil pred 2 rokmi, na odporúčanie predajcu v pomere: výkon/cena som kupil tento Fiamm, http://www.autobaterie-js.sk/index.php? ... 1&Itemid=1
Nemám zatiaľ problém, štartuje hneď, kapacitu drží. Do Varty som veľmi nechcel ísť, keď už tak skôr Bosch.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Baterie

Příspěvek od robotmz » stř úno 01, 2017 07:19

Keď som do svojho predošlého auta menil baterku /parkoval som vonku, a v zime bolo aj -25/ tak som čítal všetky možné fóra a taký TOP, na ktorom sa takmer všade zhodli bola BANNER a EXIDE.
O vartách som nedávno čítal /už pol hodiny to hľadám a bezúspešne/ že používajú nejaké špeciálne elektródy, vďaka ktorým má batéria vyššiu kapacitu. na druhej strane sa ale v aute, kde alternátor tlačí do nej niekedy aj desiatky ampér pomalšie nabíja.
Osobne by som sa VARTE vyhol.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů