Baterie
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Baterie
Dle hesla jednoho mistniho kolegy se radsi ptam i kdyz mi to prijde jako nesmysl. Kamarad ma thalii II a v servisu mu rekli, ze po odpojeni baterky se auto zablokuje a nepujde nastartovat. Bude se muset odblokovat jednotka. Prijde mi to jako nesmysl, ktery mu rekli, aby se v aute nehrabal. Jedine co prijde je zablokovani radia. Nebo se mylim?
Diky
Diky
Clio 99, 1.4 8v 3dv
Klidně se může stát, že se po odpojení baterky zablokuje imobilizér-mě samotnýmu se to jednou stalo, takže hošani mají pravdu. Ale není to samozřejmě pravidlem. Klíček a imob si v tu chvíli nemusej rozumět, ale stačí znovu spárovat klíč s autem(návod je tady na foru) a jede se dál
Renault Clio 1,2 16V community
hele já měl odpojenou baterku celý víkend a nic, nebál bych se toho. Ostatně na žádném z našich rencků se nám nikdy nic nestalo a že občas byly odpojený dost dlouho
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Baterie
Chcel by som sa opytať na batériu v Thalii II, je nejako špecialiane pripevnená, teda čítal som že má nejaký odvod vyparov či niečo také, no a v tej súvislosti Vaš názor na jej externé dobíjanie (po vybratí v auta) robíte to alebo nechávate dobíjanie len na alternátor? Dik
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená
Re: Baterie
nabíjel jsem "externě", normálně odpojil, nevšim jsem si něčeho spěšl...
EDIT:
kecám. Teď se dívám na fotky rozebraného auta a nabíjel jsem ji normálně kabelem. Špatně jsem si to pamatoval. Ale určitě jsem ji vytahoval do druhého auta s vybitou baterií, takže jsem ji prostě vytahoval a platí uvedené výše
EDIT:
kecám. Teď se dívám na fotky rozebraného auta a nabíjel jsem ji normálně kabelem. Špatně jsem si to pamatoval. Ale určitě jsem ji vytahoval do druhého auta s vybitou baterií, takže jsem ji prostě vytahoval a platí uvedené výše
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Baterie
ten odvod par je taková hadička, co je z boku nacvaklá a vede do levého podběhu, neřešit, odpojit, vyndat, nabít a zase zandat a připojit tuto hadičkua vše je ok:-)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Baterie
safra, v tom případě ji asi nemám zapojenou
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Baterie
kotasekh ))) nechýbajú ti este nejaké "zbylé" veci po opravách? ) By som sa necudoval ze ti to vobec este jazdi )))
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená
Re: Baterie
tak vždycky zbyde něco, co nevíme kam patří že
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Baterie
po každé úspěšné opravě má zbýt jeden šroubek, který není kam dát....
Co se týče té hadičky, tak ničemu nevadí, když tam není, spousta aut jí nemá....
Co se týče té hadičky, tak ničemu nevadí, když tam není, spousta aut jí nemá....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Baterie
V případě častých krátkých jízd v zimním období baterie v osobních autech dobíjím (řekněme 2x-3x za sezonu), bez ohledu na značku auta, baterii při dobíjení neodpojuji.afko píše:Chcel by som sa opytať na batériu v Thalii II, je nejako špecialiane pripevnená, teda čítal som že má nejaký odvod vyparov či niečo také, no a v tej súvislosti Vaš názor na jej externé dobíjanie (po vybratí v auta) robíte to alebo nechávate dobíjanie len na alternátor? Dik
Konzultoval jsem to s několika autoelektrikáři a všichni se nezávisle na sobě shodli, že nemá smysl baterii při dobíjení odpojovat.
A jedna dobrá zpráva: od čtvrtka 11. října 2012 je v Lidlu opět v akci známá nabíječka, za 499 Kč, 3 roky záruka. Odkaz zde (klikni).
Renault Thalia 1,2 16V Privilège, 9/2010
Re: Baterie
Zeli, dakujem za odpoved. skusim ju nabit aj ja bez demontaze z vozidla, dufam ze mi nieco neodide.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Baterie
Kdo by to odpojoval. Vynuluje se rádio!!! Cvakat tam znova kody Komu by se chtělo?
Nabíjím celý život bez odpojování a vždy bez problémů...
Nabíjím celý život bez odpojování a vždy bez problémů...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Re: Baterie
já vždy odpojuji a vzhledem k tomu, jak jsem dřív auto rozebíral každý víkend, tak si kod pamatuji, pohoda:-)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Baterie
No pohoda právě moc ne. A nevím jestli se nevynulují i stanice??? Nebo to má flash?
A navíc se podoma dělají (a možná i prodávají) tzv. oživovačky do zapalovače pokud je zapojenej napřímo. Nebo se vyváděl samotnej konektor...
Tam se snad odpojuje? Chápu, že proud je tam podstatně menší ale o ten nejde, napětí je tam stejné jak na velkých nabíječkách. Takže fakt není důvod odpojovat.
A navíc se podoma dělají (a možná i prodávají) tzv. oživovačky do zapalovače pokud je zapojenej napřímo. Nebo se vyváděl samotnej konektor...
Tam se snad odpojuje? Chápu, že proud je tam podstatně menší ale o ten nejde, napětí je tam stejné jak na velkých nabíječkách. Takže fakt není důvod odpojovat.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Re: Baterie
stanice si to pamatuje
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Baterie
Zdar lidi, mám otázku ohledně baterky, co máme ve vozidle. Včera jsem řešil něco v motorovém prostoru a všiml jsem si, že není vidět zelená tečka v průzoru (problémy s baterkou nepozoruji). Tak jsem tak přemýšlel, že nám doma vždy origo baterka vydržela déle, než 3,5 roku a že se mi tento stav nelíbí a na zimu bych měl docela rád baterku OK.
No a teď mi jde o to, jak je ta zelená mrcha dělaná, dle mého je to jen něco, co signalizuje dostatek elektrolitu (rozhodně to není led či něco takového) a když je to suché, tak je to černé. Pokud by tomu tak bylo, tak nejjednoduší cesta by byla otevřít ty víčka a dolít destilku.
Tak se ptám, je ta baterka bezpdržbová a tedy dolívat nic nejde, nebo se mám pokusit otevřít ty víčka (není tam na šroubovák, ale takový něco, co nevím jak bych otevřel, nějaký nápad?) a nebo na to kašlat a až odejde, tak odejde (to je varianta, kterou bych nerad, pokud by se dala životnost baterky prodloužit....)
Díky za nápady
No a teď mi jde o to, jak je ta zelená mrcha dělaná, dle mého je to jen něco, co signalizuje dostatek elektrolitu (rozhodně to není led či něco takového) a když je to suché, tak je to černé. Pokud by tomu tak bylo, tak nejjednoduší cesta by byla otevřít ty víčka a dolít destilku.
Tak se ptám, je ta baterka bezpdržbová a tedy dolívat nic nejde, nebo se mám pokusit otevřít ty víčka (není tam na šroubovák, ale takový něco, co nevím jak bych otevřel, nějaký nápad?) a nebo na to kašlat a až odejde, tak odejde (to je varianta, kterou bych nerad, pokud by se dala životnost baterky prodloužit....)
Díky za nápady
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Baterie
Mě už taky asi rok nesvítí, takže na řešení jsem zvědav . Jestli je teda co řešit...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Baterie
já si opravdu myslím, že to je jen málo elektrolitu (mám takový pocit, že jsem jednou takovou baterku již měl a když se naklopila, tak se to rozsvítilo), ale jak říkám, měli jsme clio a tam byla origo baterka 6 let a pořád byla zelená (ale už nestartovala:-) )
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Baterie
tzv. magické oko... tady najdete vše
http://www.google.cz/search?q=magick%C3 ... =firefox-a
Ikdyž se všude uvádí že je baterie tzv. bezúdržbová ve smyslu, že se nemusí dolévat vypařovaná voda-elektrolit (pozor né beúdržbová typu AGM nebo GEL...), nikdy není baterie úplně hermeticky uzavřená (aby veškeré výpary zkondenzovali a všechna voda zase zkapalnila zpět) proto aby se mohl uvolňovat přetlak např. plynováním atd...
Ze všeho nejdůležitější je aby byly ponořené olověné desky-elektordy. Nejlépe na tom byly baterie které byly průhledné. Tam bylo krásně vidět kam až dosahuje elektrolit. Ano do dnešních beúdržbovek přidávají nějaké inhibitory (třeba legují olovo stříbrem kvůli menšímu plynování) aby výpary byly co nejnižší, ale stejně jsem osobně pozoroval po nějakých letech úbytek elektrolitu. Pokud tedy nezačnou lézt desky ven je to OK. Pokud začnou je to začátek konce baterie.
Nezkoumal jsem zatím naší thálku jestli je možnost toto zjistit, ale z předešlích baterek vím, že se dá např. vyloupnout špunt v každém článku pokud tam vůbec nějaký je... Pak pomocí baterky (popř. špejle) lze zjistit jestli je elektorlitu dostatek. Na každém článku je malinká dírka kterou lze pomocí jehly destliku dolít. Stačí třeba zjistit třeba ty krajní články (jsou namáhané nejvíc) a potom popřípadě trochu! dolít-dostříknout všechny když bude elektorlit chybět.
Ovšem opět nevím jestli u naší thálky neustí dírka do tzv. odvětrávacího sběrného kanálu a tam to už dolévat zřejmě nejde vůbec...
Takže "nějak" zjistit množství elektrolitu by bylo záhodno.
Pokud toto nepůjde nějak zjistit určitě bych jí zkusil pořádně dobít (menším proudem delší dobu!!!) a podíval bych se jestli hustoměr opět nezezelená... Je to totiš hustoměr a ukazuje stav nabití elektrolitu. Časem degraduje a nemusí ukazovat už dobře, ale pomalým dobitím nic nezkazíte
Edit: Kdy ukončíme nabíjení – při dosažení svorkového napětí klasického olov. akumulátoru v průběhu nabíjení o hodnotě 16,2 – 16,8V nebo při dosažení hustoty elektrolytu 1,28 g/cm3
http://www.google.cz/search?q=magick%C3 ... =firefox-a
Ikdyž se všude uvádí že je baterie tzv. bezúdržbová ve smyslu, že se nemusí dolévat vypařovaná voda-elektrolit (pozor né beúdržbová typu AGM nebo GEL...), nikdy není baterie úplně hermeticky uzavřená (aby veškeré výpary zkondenzovali a všechna voda zase zkapalnila zpět) proto aby se mohl uvolňovat přetlak např. plynováním atd...
Ze všeho nejdůležitější je aby byly ponořené olověné desky-elektordy. Nejlépe na tom byly baterie které byly průhledné. Tam bylo krásně vidět kam až dosahuje elektrolit. Ano do dnešních beúdržbovek přidávají nějaké inhibitory (třeba legují olovo stříbrem kvůli menšímu plynování) aby výpary byly co nejnižší, ale stejně jsem osobně pozoroval po nějakých letech úbytek elektrolitu. Pokud tedy nezačnou lézt desky ven je to OK. Pokud začnou je to začátek konce baterie.
Nezkoumal jsem zatím naší thálku jestli je možnost toto zjistit, ale z předešlích baterek vím, že se dá např. vyloupnout špunt v každém článku pokud tam vůbec nějaký je... Pak pomocí baterky (popř. špejle) lze zjistit jestli je elektorlitu dostatek. Na každém článku je malinká dírka kterou lze pomocí jehly destliku dolít. Stačí třeba zjistit třeba ty krajní články (jsou namáhané nejvíc) a potom popřípadě trochu! dolít-dostříknout všechny když bude elektorlit chybět.
Ovšem opět nevím jestli u naší thálky neustí dírka do tzv. odvětrávacího sběrného kanálu a tam to už dolévat zřejmě nejde vůbec...
Takže "nějak" zjistit množství elektrolitu by bylo záhodno.
Pokud toto nepůjde nějak zjistit určitě bych jí zkusil pořádně dobít (menším proudem delší dobu!!!) a podíval bych se jestli hustoměr opět nezezelená... Je to totiš hustoměr a ukazuje stav nabití elektrolitu. Časem degraduje a nemusí ukazovat už dobře, ale pomalým dobitím nic nezkazíte
Edit: Kdy ukončíme nabíjení – při dosažení svorkového napětí klasického olov. akumulátoru v průběhu nabíjení o hodnotě 16,2 – 16,8V nebo při dosažení hustoty elektrolytu 1,28 g/cm3
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Baterie
Dobil jsem baterii která měla 12,4V jestli to náhodou nemělo spojitost se studenými starty.
Na magické oko jsem se nedíval takže nevím...
Tady něco z wiki:
Napětí naprázdno nabité 6článkové baterie: 12,6–12,8 V
Napětí naprázdno vybité 6článkové baterie: 11,8–12,0 V
Napětí pro občasné dobíjení baterie (12V): 14,2–14,5 V
Na magické oko jsem se nedíval takže nevím...
Tady něco z wiki:
Napětí naprázdno nabité 6článkové baterie: 12,6–12,8 V
Napětí naprázdno vybité 6článkové baterie: 11,8–12,0 V
Napětí pro občasné dobíjení baterie (12V): 14,2–14,5 V
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
-
- Experienced member
- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
- Bydliště: Plzeň, Praha
Re: Baterie
Krtku, já si toho také všiml a hned jsem viděl jak někde v zimě umře, ale pak jsme si řekl, že to startuje naprosto bez problému, tak jsme to přestal řešit. Minulý týden jsem jel Praha-Bardějov (východní slovensko) a pak jsem koukal do motoru a magické oko samo zase zezelenalo, takže jak píše Keras není to množstvím elektrolitu. Tak jsme se rozhodl, že to řešit nebudu.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Re: Baterie
krt.ecku dnes jsem dal baterii dobíjet.Takže špunty jsem otevřel a jsem rád,že se to povedlo.V článku u plus pólu chybělo 20ml destilky a v ostatních od 10 do 15 ml.Přitom magické oko je zatím stále zelené.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů