Baterie

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
Standa Texas
Experienced member
Příspěvky: 776
Registrován: ned led 23, 2011 18:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Standa Texas » ned úno 24, 2013 09:55

No kleštičkama jsem úspěšnej nebyl a zkoušel jsem troje výsledek jen pomordovaný zátky :cry:
Renault Thalia Privilege ll 1,2 16V 18.2.2O11.
pneu 175/65 R14 82T
Po instalaci mi zbyl jeden "MDF kroužek C.H.P. UNI 13 CM" výška 25mm(po rozříznutí-pro zadní repro )
https://picasaweb.google.com/115791697357190324221/Auti#

vlk6
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: čtv čer 04, 2009 07:20
Bydliště: Olomoucko

Re: Baterie

Příspěvek od vlk6 » ned úno 24, 2013 10:55

Zdravím, já jsem dnes taky vyzkoušel podívat se na vodu v baterce a po čtyřech letech vody dostatek.Zátky jsem zkoušel vším možným a pak jsem našel takové malé kleště podobné kombinačkám a těma to šlo celkem dobře.Baterie ještě nenabíjena a ukazuje 12,6V.
Renault Thalia Privilege 1,2 16V 55 kW 5/2009

Uživatelský avatar
Standa Texas
Experienced member
Příspěvky: 776
Registrován: ned led 23, 2011 18:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Standa Texas » ned úno 24, 2013 11:12

Sakra,sakra další úspěšný človíček :kc:

Tak jsem konečně zvítězil :boxe: spapkala necelou decku destilky.Zátky na šroubovák(pětikačku) pasují takže ještě nové O kroužky a vyměním je :)
Renault Thalia Privilege ll 1,2 16V 18.2.2O11.
pneu 175/65 R14 82T
Po instalaci mi zbyl jeden "MDF kroužek C.H.P. UNI 13 CM" výška 25mm(po rozříznutí-pro zadní repro )
https://picasaweb.google.com/115791697357190324221/Auti#

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Baterie

Příspěvek od krt.ecek » ned úno 24, 2013 13:27

no hurá :!: :!: :!: :ole: :ole:

škoda, že jsem v prosinci jednu baterku s klasickými špunty "vyhodil", ale co už, ono stejně po výplatě kupuji baterku novou, ta moje barevná hudba při startování už mě nebaví (a hlavně -5°C a už to docela dlouho točí :cry: )
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » ned úno 24, 2013 14:55

Stando dobrá zpráva! Díky. Hele a to nejdou použít ty okroužky z těch původních zátek (co ti nešly vyndat) :?:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
Standa Texas
Experienced member
Příspěvky: 776
Registrován: ned led 23, 2011 18:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Standa Texas » ned úno 24, 2013 15:02

To víš že jsem to zkoušel a vypadá to že ano ale chci si ty zátky co vyndám zachovat do té staré baterky i když stojí za prd ale v garáži ještě poslouží
Renault Thalia Privilege ll 1,2 16V 18.2.2O11.
pneu 175/65 R14 82T
Po instalaci mi zbyl jeden "MDF kroužek C.H.P. UNI 13 CM" výška 25mm(po rozříznutí-pro zadní repro )
https://picasaweb.google.com/115791697357190324221/Auti#

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » ned úno 24, 2013 15:12

A nastaré kroužky nebyly? :oops:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
Standa Texas
Experienced member
Příspěvky: 776
Registrován: ned led 23, 2011 18:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Standa Texas » ned úno 24, 2013 15:16

Jasně že ano ale takové polotvrdé a docela špatně jdou z té drážky oddělat.Skoro jako přilepené :shock:
Renault Thalia Privilege ll 1,2 16V 18.2.2O11.
pneu 175/65 R14 82T
Po instalaci mi zbyl jeden "MDF kroužek C.H.P. UNI 13 CM" výška 25mm(po rozříznutí-pro zadní repro )
https://picasaweb.google.com/115791697357190324221/Auti#

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » ned úno 24, 2013 16:40

aha, tak sorry, že jsem tak zvědavej :) Kdybys je tedy kupoval tak sem hoď míry... Dík
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Baterie

Příspěvek od 33chose33 » čtv čer 06, 2013 08:42

Ahoj, hrál jsem si s jednou baterií co měla "zelené oko" v zátce jednoho článku, tak jsem udělal pár fotek. Myslím, že princip funkce je jasný. Jedná se o hustoměr, s tím, že kulička se u tohoto modelu ráda zasekávala. Pokud tedy někomu nesvítí zelená, doporučuji s baterkou zatřepat.
http://33chose33.rajce.idnes.cz/Baterie ... 195928.jpg
http://33chose33.rajce.idnes.cz/Baterie ... 195940.jpg
http://33chose33.rajce.idnes.cz/Baterie ... 200043.jpg
http://33chose33.rajce.idnes.cz/Baterie ... 200050.jpg
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Baterie

Příspěvek od krt.ecek » čtv čer 06, 2013 09:08

33chose33 píše: Pokud tedy někomu nesvítí zelená, doporučuji s baterkou zatřepat.
Jen to ne :!: Postupem času stárne mřížka na které je olovo a celé to křehne, zatřepáním můžete olovo z desek uvolnit a tím poslat baterku do věčných lovišť, nebo výrazně přiblížit.....

Prostě oko neřešit :oops:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Baterie

Příspěvek od kotasekh » čtv čer 06, 2013 10:23

no, myslím, že ty otřesy, co zažívá při jízdě, s baterkou třepou samy dost :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Baterie

Příspěvek od krt.ecek » čtv čer 06, 2013 10:26

no a očividně na zaseklou kuličku nestačí, aby se pohla, tak by se muselo třepat fakt hodně a to by ta baterka dle mého nedala....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » stř srp 28, 2013 06:33

Zefek píše:No, nicméně, našel jsem doma baterku (VARTA) s napětí 10,7V naprázdno. Hustota neměřitelná, prostě se ten váleček uvnitř baňky ani nehnul, takže se dá odhadovat silná sulfatace. Zkoušel už jsem to nabíjet přes dvoucestný usměrňovač. Napětí po dvou dnech nabíjení bylo 13V na nabíječce, po odpojení spadlo na 11,8V. Hustota na nejlepším článku byla 1,15. Takže nic moc a navíc se baterka dost hřála.
Zrovna jsem po ruce neměl jednocestný usměrňovač, protože ten, co byl v nabíječce originál se mi rozsypal. Teď jsem ho opravil a dal tu baterku nabíjet pulzně. Zítra se uvidí, jestli to pomáhá.
Zdar už je to dýl, ale nezpomínáš si jak si dopadl??? Už jsi pak nenapsal - docela by mě to zajímalo jestli pulsace pomohla? Dík
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Baterie

Příspěvek od Zefek » stř srp 28, 2013 09:46

U nabíjení přes jednocestný usměrňovač hodně záleží na stáří baterie. Navíc je lepší dát paralelně k baterii maličkou zátěž. Osvědčila se mi žárovička 24V/5W. Ta způsobí to, že ve chvíli, kdy usměrňovač proud nepropouští, vybíjí baterku. Proud žárovičkou je zanedbatelný a v dalším okamžiku, když usměrňovač začne proud propouštět se začne baterie nabíjet. Ale má to několik nevýhod. Baterie musí být v dobrém stavu, tzn. musí mít malý vnitřní odpor. Jinak se totiž bude baterie víc vybíjet, než nabíjet. A pak taky při takovém nabíjení dochází k tomu, že se baterie chová v určitém směru jako kondenzátor. To má sice pozitivní vliv na rozpouštění sulfátu, který je na deskách, ale zároveň negativní vliv na samotné desky, protože pokud je baterka starší, může se stát, že desky nevydrží a začnou se rozpadat. Výsledkem je zkratovaný článek.

Mimo to, mám teď na nabíječce jednu baterku. Když jsme ji dovezl, měla napětí 10,4V. Změřil jsem hustotu, pět článků bylo na úrovni 1,25, což je dobré, ale šestý měl hustotu 1,10. Zdá se, jako by byl v háji jeden článek. Dal jsem ji nabíjet, ale proud skrz baterku neteče vyšší než 200mA - baterka má velký vnitřní odpor. Může to být způsobeno třeba sulfatací. Začal jsem ji nabíjet jednosměrným usměrňovačem a hustotu jsem dostal někam na 1,17. Dál už se nezvětšovala. Musel jsem ale dát mnohem menší zátěž, aby proud při vybíjení baterie nebyl větší než 10mA. Napětí se zaseklo někde na 12,3V, což je zoufale málo. Připojil jsem to teď na dvoucestný usměrňovač, přes noc se hustota zvětšila na 1,20, napětí je 13V, ale proud baterkou je stále max. 200mA. Tak přemýšlím, co s ní ...

Mám v plánu udělat článek mezi nabíječku a baterku, který by baterku připojoval a odpojoval frekvencí cca 10kHz (deset tisíc krát za sekundu). Ten jednocestný usměrňovač to zvládne "jen" 50x za sekundu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » stř srp 28, 2013 10:39

Takže nic moc... No to už je lepší jeden článek přemostit a používat to chvíli jako 10 voltovku :mrgreen:
Ale dnes už články na baterce jednotlivé vývody nemívají...
Hele jednoduchej desulf s 555kou je tady - http://wiki.mypower.cz/desulfator
Tam maj 6kHz. Těch 10 už mi přijde fakt dost.
Nabíječka z lidlu má pulsy sekundové (možná několika sek.) a funguje dobře...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Baterie

Příspěvek od Zefek » stř srp 28, 2013 10:45

Jo, taky to mám postavené na 555, ale mám to schéma jednodušší. Původně jsem chtěl zvolit 30kHz, ale pak jsem si uvědomil, že bych musel hledat jiný tranzistor, tak jsem slevil na 10 :D Ale zajímalo by mě, jak to mají řešené s těmi pulzy 30A, protože když to ta baterka prostě nepobere ... Pokud je baterka dobrá, tak těch 30A není problém, přes tu baterku to proleze, ale já mám baterku, do které nedostanu víc než 200mA :D

Jako na lehčí sulfatace jednosměrný usměrňovač pomůže. Měl jsem takhle šest týdnů baterku, která byla celkem ok, po nabití se s ní dalo několikrát v pohodě nastartovat, ale bylo cítit, že nemá plný výkon. I po nabití klasickou nabíječkou hustota elektrolytu nic moc - byla nižší než 1,25. Tak jsem ji nechal šest týdnů na tom jednosměrném usměrňovači. Průběžně se hustota zvyšovala až na 1,28. Jen článek u plusu měl 1,26. Plusové články jsou na všech baterkách nejhorší. Od té doby nemám s tou baterkou vcelku problémy.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

jjenda
Advanced member
Příspěvky: 264
Registrován: úte srp 04, 2009 13:59

Re: Baterie

Příspěvek od jjenda » stř srp 28, 2013 11:13

Zdravím
Před dovolenou jsem se také rozhodl vyšroubovat špunty a podívat se na hladinu elektrolytu. Baterka je původní, tedy 4 roky stará. Dosud mi svítilo „zelené oko". Šičatějšími kleštičkami jsem vyšrouboval zátky, ( šlo to docela dobře). Z elektrolytu ještě nečouhaly desky, ale dvacítku stříkačku destilky jsem do každého článku pohodlně doplnil, aniž by se nějak hladina přiblížila k plnícímu hrdlu. Zašrouboval jsem zpátky zátky a mrknul na magické oko. Jak jsem předpokládal, tak bylo černé. Dobíjet se mi ji nechtělo, protože jsem měl před sebou cestu 2 000 km na dovolené a taky nevím, jestli by se mi nezakódovalo rádio, které není to zabudované originální. Jak jsem předpokládal tak už v 1/3 cesty se znovu objevilo zelené oko.
Mám připravenou 12 V malou baterii ze záložního zdroje abych ji připojil na kabely až budu potřebovat dobít velkou baterku a při tom odpojovat alespoň od kostry velkou, abych neztratil data a rádio.
Nabíjet s připojenou baterií mám strach.
Hyundai I30 1,6 MPI 6 st. parking silver 2014, Renault Thalia Expression 1,2 16V , 04/2009
Škoda Felicia 1,3 MPi LXi
-----------------------------------------
Mitsubishi Lancer 1,5 Station Wagon
Škoda 1000 MB

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Baterie

Příspěvek od kotasekh » stř srp 28, 2013 11:35

Pri nabijeni jsem nikdy neodpojoval. Kdyz dobiji alternator, taky baterku neodpojujes.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Baterie

Příspěvek od Zefek » stř srp 28, 2013 11:45

Záleží, co máš za nabíječku, protože baterka se stále nabíjí. Mám zkušenost, že když necháš baterku na nabíječce dostatečně dlouho, napětí přesáhne 16V. Akorát to v baterce dost vaří. Při dobíjení alternátorem ti nikdy napětí nepřeleze 14,5V, pokud je v pořádku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » stř srp 28, 2013 12:47

jjendo jaká data nechceš zratit a jaké rádio???
Zavolej si do rencka, řekni svůj win a oni ti řeknou kod k radiu. (to už jsi měl udělat dávno) A těch 6 stanic lehce naladíš ne?
A jestli myslíš data v palubním PC tak o nic nejde ne?
Dobře to řekl kotásek, že altík ti v autě taky dobíjí a taky nic neodpojuješ přece.
Nikdy jsem při dobíjení baterku neodpojoval. A to už jsem pár aut měl. Není čeho se bát. Pokud máš starší nabíječku tak jen třeba nepouštěj klíček - pro jistotu přepětí, ale to se nestává protože vyžší nabíj. napětí zase srazí připojená baterie...

Baterka se stále nabíjí ale jen se starými nabíječkami které se sami nevypnou při dosažení urč. napětí...
Pokud budeš mít nabíječku s procesorem, tak ta Ti víc jak to zplyňující napětí (cca 14,4V) nedá a tam to můžeš nechat furt - pak se přepne do udržovacího režimu (malý proud...) Některé mají funkci zimního období při kterém se zvedne napětí na cca 14,7V. Ale to je furt OK obzvlášť v zimě.
Pokud budeš mít starou transformátorovku tak si jen pohlídej aby tam nebyla extrémně dlouho aby elektrolit nezačal vařit protože tam to opravdu může lezt až do hranice jak psal zefek.

Všeobecně se ale doporučuje tyhle "bezúdržbovky" nabíjet právě těmi procesorovými protože se nedají vytočit špunty z čánků a pokud by došlo k silnému plynování nemusí odvodní mikrodírky stačit k odfuku plynu a je problém. Ale to by člověk fakt musel bejt blbec a zapomenout na to. :wink:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Baterie

Příspěvek od kotasekh » stř srp 28, 2013 13:45

Ja omylem do baterky (tedy i do auta) pustil cca 18V, baterka zuřivě bublala, rádio hrálo, a najednou - ticho :-D. V tu chvíli mi došlo, že je něco špatně, že ta baterka určitě nebublá jen tak ze srandy, a změřil jsem na ní napětí. Ticho nastalo z důvodu přepěťové ochrany zesilovačů. Ubral jsem voltíky, rádio zase začalo hrát, ale pro jistotu jsem tomu zase přitl, abych se ujistil, že ty zesilovače se vyply kvůli přepětí, no a vyply se znova, tak jsem celý spokojený nastavil nižší voltáž a smál se, že někdo odpojuje baterku :-D.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Baterie

Příspěvek od Keras » stř srp 28, 2013 13:58

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: noo
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: Baterie

Příspěvek od afko » stř srp 28, 2013 21:23

Keras pekny príspevok. Nemal si na mysli tu malicku procesorovu nabijacku z Lidlu? Aj ona ma ten zimny rezim. Ja som nou nabijal baterku v aute, ale priznam sa odpojil som konektory :) Vy to asi nerobite a nabijate ju bez odpojenia. No pokial to neodpieklo nic Vam, nemalo by ani mne hadam :) A este k frekvencii nabijania, staci klasicky 2x do roka alebo nie? Dik
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Baterie

Příspěvek od krt.ecek » stř srp 28, 2013 21:35

Pokud ti dobře nabíjí auto, tak není třeba dobíjet nabíječkou..... :-) toť za mně k frekvenci
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 hostů