Zeby tesnenie??

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Příspěvek od kotasekh » pon čer 07, 2010 21:31

K těm krátkým trasám - já jezdím výhradně jen dlouhé trasy, a když už náhodou jedu krátkou, tak je to cca 500m. Jezdím 85km tam a na druhý den 85km zpět. A hádejte co mám pod víčkem plnění oleje - tatarku :-D
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pon čer 07, 2010 21:37

kotasekh píše:K těm krátkým trasám - já jezdím výhradně jen dlouhé trasy, a když už náhodou jedu krátkou, tak je to cca 500m. Jezdím 85km tam a na druhý den 85km zpět. A hádejte co mám pod víčkem plnění oleje - tatarku :-D
helmans :?: :twisted: Ale teď vážně, to už je něco špatně ne? :cry: já tma naštěstí nic takového nemám, tak jsem spokojen (ještě mě napadá, zda to nemůže být daný třeba starším olejem :roll: )
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Příspěvek od kotasekh » pon čer 07, 2010 21:52

Olej ma 10k km, ten je cerstvy. U me to mozna bude aj to těsnění, ale blbě se mi pozoruje unik kapaliny, protože mam co chvilu rozebrany vodni okruh. Ted mam vodu na minimu, ale myslim ze utekla když v hl-propan rozpojovali vodni hadice...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pon čer 07, 2010 21:54

no já nemyslel množství najetých kilometrů, ale stáří před nalitím do motoru :wink:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Příspěvek od kotasekh » pon čer 07, 2010 22:08

Jo takhle... Tak to by me fakt nenapadlo :-). Stari oleje neznam... Uvidim az se motor zadre na klice ;-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

frymburacka
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: sob lis 24, 2012 23:08
Bydliště: Frymburk

Re: Zeby tesnenie??

Příspěvek od frymburacka » sob led 19, 2013 15:20

Ahoj všichni! Ač stará diskuse nedá mi se nevyjádřit. Když jsem toto řešila na starým Punťovi, tak mi můj servisman sdělil, že si s tím mám lámat hlavu až když ten hnus bude na měrce oleje. Na víčku je to v zimě díky netěsnostem zkondenzovaná voda, ale dole by v oleji být neměla! To už by byl problém. Jinak nechápu, jak může ubývat voda v chladiči nového vozu, já u mého 19 let starého Punti měla chladicí kapalinu celou dobu na stejné úrovni, neubyla ani kapička. To by těch netěsností měla Thálka trošku nad míru.
Thalia 1.2 Expression 12/2012
Fiat Punto 1.1 55 S ( 40kw ) 12/1993

jjenda
Advanced member
Příspěvky: 264
Registrován: úte srp 04, 2009 13:59

Re: Zeby tesnenie??

Příspěvek od jjenda » ned led 20, 2013 15:26

Keras má pravdu předsedo.
S Thálií se jezdí do práce 30 km a s Felicií 5 km. A teď kontrolní otázka……… . Na kterém víčku se dělá ten bílej sajrajt ? No přece na Felicii vy ….. :D . Dělalo se mi to i na Š 1000 , Š 120, Mitsubishi, Felicii a je to odpar vody kondenzované v oleji a vypařuje se s olejovou mlhou. Dělá se to nejvíce při deštivém nebo sněhovém počasí kolem nuly při vysoké relativní vlhkosti vzduchu. Jestli neubývá voda v expanzní nádobce, nebo naopak se v ní neobjevuje mastná hladina tak to těsnění pod hlavou není.

PS
Proto je to jeden z důvodů proč výrobci olejů doporučují měnit olej po dvou letech bez ohledu jestli je na něm už stanovený proběh kilometrů.
Hyundai I30 1,6 MPI 6 st. parking silver 2014, Renault Thalia Expression 1,2 16V , 04/2009
Škoda Felicia 1,3 MPi LXi
-----------------------------------------
Mitsubishi Lancer 1,5 Station Wagon
Škoda 1000 MB

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Zeby tesnenie??

Příspěvek od krt.ecek » pon led 21, 2013 09:53

ono i na víčku je špatně, když to tam bude, ale když jezdíte krátké trasy, kdy se auto sotva ohřeje, tak je to normální. Pokud ale ujedete 100Km a bude to tam pořád, tak je to špatně (když se ten motor ohřeje, tak se ten kondenzát odpaří a bude víčko zase pěkné....)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Zeby tesnenie??

Příspěvek od kotasekh » pon led 21, 2013 10:02

V tom případě mám už 100000km pokažený motor :-D.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

jjenda
Advanced member
Příspěvky: 264
Registrován: úte srp 04, 2009 13:59

Re: Zeby tesnenie??

Příspěvek od jjenda » pon led 21, 2013 10:50

kotasekh , měl jsi ho reklamovat když byl nový, teď ti to už neuznaj :D :D :D
Hyundai I30 1,6 MPI 6 st. parking silver 2014, Renault Thalia Expression 1,2 16V , 04/2009
Škoda Felicia 1,3 MPi LXi
-----------------------------------------
Mitsubishi Lancer 1,5 Station Wagon
Škoda 1000 MB

jjenda
Advanced member
Příspěvky: 264
Registrován: úte srp 04, 2009 13:59

Re: Zeby tesnenie??

Příspěvek od jjenda » pon led 21, 2013 11:00

Důkaz a stanovení vody a glykolu v oleji
Nejjednodušší test na nadměrné množství vody v oleji je test na horké destičce. Nejčastěji se provádí na rozpálené žehličce a říká se mu žehličkový nebo prskací test. To proto, že při kápnutí oleje na rozpálenou plochu žehličky je možné slyšet prasknutí, když se z oleje velmi rychle odpaří voda. Je to stejné jako kapka vody na rozpálené pánvi při smažení řízků.
Nejprve je třeba říci, že styk motorového oleje s vodou je v každém motoru jev zcela běžný a nelze mu zabránit. Důsledky, které to má pro motorový olej, záleží na tom, v jakém stavu je samotný motor. Jestliže je zahřátý na provozní teplotu, potom se nestane nic moc špatného. Problémy ale mohou nastat při studených startech, zejména v zimním období, kdy trvá delší dobu, než se motor dostane do normálních provozních podmínek.
Voda je běžným produktem spalování paliva. V ideálním stavu je produktem spalování benzinu nebo nafty pouze oxid uhličitý a voda. Tu lze zejména po startu v zimním období pozorovat jako bílý kouř nebo kapky vody jdoucí z výfuku. Škodliviny ve výfukových plynech jsou produktem nedokonalého spalování paliva (zbytkové uhlovodíky, aldehydy, karcinogenní polyaromatické uhlovodíky, saze a další) nebo přeměny neškodného vzdušného dusíku na jeho nepříjemné oxidy.Naprostá většina vody odchází ve formě páry do výfuku a dále do ovzduší. Část spalin se ale dostává z válce přes pístní kroužky do klikové skříně. A právě zde dochází ke styku horké vodní páry ve spalinách s motorovým olejem. Pokud jsou olej a celá kliková skříň vyhřáté na provozní teplotu (tj. někde kolem 80 100 °C), pak je vše v pořádku a nic závažného se nemůže stát. Voda ve formě vodní páry klikovou skříň zase opustí, např. i díky jejímu nucenému odvětrávání. Jiná situace nastává, pokud je motor studený. Jestliže horké spaliny s vodní párou přijdou ve studené klikové skříni do styku se studeným motorovým olejem, pak nutně dochází ke kondenzaci vodní páry. Kapalná voda se pak hromadí v motorovém oleji, který se intenzivně promíchává a vytvářejí se emulze vody v oleji, jejíž vzhled rozhodně není příliš vábný. Takový olej usazený na víčku olejové vany pak vystraší nejednoho motoristu.
Hyundai I30 1,6 MPI 6 st. parking silver 2014, Renault Thalia Expression 1,2 16V , 04/2009
Škoda Felicia 1,3 MPi LXi
-----------------------------------------
Mitsubishi Lancer 1,5 Station Wagon
Škoda 1000 MB

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Zeby tesnenie??

Příspěvek od kotasekh » pon led 21, 2013 11:03

ten sajrajt tam byl i když se chladicí kapalina neztrácela (což bylo většinu najetých km), posledních 40000km se kapalina ztrácí, ale vím kam a hlavně uplné minimum :-). Jinak tohle bych ani nešel reklamovat, pokud se neztácí voda a ten sajrajt není ve vaně ale jen na víčku tak nevidím problém.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Zeby tesnenie??

Příspěvek od 33chose33 » pon led 21, 2013 22:39

Tohle jsem řešil už na předchozím autě a hodně dlouho a nevyřešiljsem nic. Z mého asi 4 letého pozorování nic nevyplynulo. Vyměnil jsme všechny těsnění na motoru olej se neztrácel a voda taky ne. A kondenzát se objevoval zcela náhodně v létě i v zimě po krátkých i dlouhých trasách prostě jsme nenašel vůbec žádnou souvislost. Snad jen to, že to nevadí. Pak mám ještě jednu malou opravu, ta věc se teplem nevypaří, ale zkapalní a nateče zpět do oleje. (zkoušel jsem to doma uvařit). Jinak jak někdo psal, jak by se dostala voda do oleje. Celkem snadno odejde těsnění pod hlavou a odejde znamená, že úplně zmizí. Sám jsem viděl na jednom autě otevřeli hlavu po 100 000 a místo těsnění tam byly už jen kovové kroužky u válců a korek byl pryč. Chladící kapalina si vesele v prostoru těsnění míchala s olejem. Jinak je taky možné v extrémním případě, že se dostane voda přímo do válce a to je větší legrace.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Zeby tesnenie??

Příspěvek od Keras » stř led 23, 2013 09:27

no tak jestli tam byl korek tak se nedivím, že zmizel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moc to řešíte s tím sledováním víčka. Já ho povoluji jen když měním olej. Čas od času kouknu na měrku oleje a na vodu jestli něco neubývá. Víčko neřeším. :wink:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Zeby tesnenie??

Příspěvek od 33chose33 » stř led 23, 2013 23:14

Karas to děláš dobře, protože to řešení nemá :-)
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

Karel1980
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: čtv zář 15, 2022 12:06

Re: Zeby tesnenie??

Příspěvek od Karel1980 » stř zář 28, 2022 20:01

Zdravím, už sa tu dlho nič nepíše tak to tu skúsim oživiť. Emulziu na víčku som si všimol aj ja a zdá sa že sa minimálne stráca aj chladiaca kvapalina. Myslím že tesnenie pod hlavou alebo hlava budú ale v poriadku. Mal už niekto zlé tesnenie pod hlavou alebo prasknutú hlavu? Koľko by to potom bralo chladiacej kvapaliny? Myslím tak nejaký odhad na 100 km.
Renault Thalia 1,2 16V 55kw 2009

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Zeby tesnenie??

Příspěvek od kotasekh » stř zář 28, 2022 20:10

To je zas otazka toto :D. Ta emulze na vicku je v poradku. Unik chladici kapaliny ne. Je potreba zjistit, kde utika. Minimalni unik, co se ti jeste k tomu jen zda, neni diagnostika. Ke zbytku se vyjadrovat nebudu, nema to cenu…
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů