Zeby tesnenie??
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
K těm krátkým trasám - já jezdím výhradně jen dlouhé trasy, a když už náhodou jedu krátkou, tak je to cca 500m. Jezdím 85km tam a na druhý den 85km zpět. A hádejte co mám pod víčkem plnění oleje - tatarku
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
helmans Ale teď vážně, to už je něco špatně ne? já tma naštěstí nic takového nemám, tak jsem spokojen (ještě mě napadá, zda to nemůže být daný třeba starším olejem )kotasekh píše:K těm krátkým trasám - já jezdím výhradně jen dlouhé trasy, a když už náhodou jedu krátkou, tak je to cca 500m. Jezdím 85km tam a na druhý den 85km zpět. A hádejte co mám pod víčkem plnění oleje - tatarku
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Olej ma 10k km, ten je cerstvy. U me to mozna bude aj to těsnění, ale blbě se mi pozoruje unik kapaliny, protože mam co chvilu rozebrany vodni okruh. Ted mam vodu na minimu, ale myslim ze utekla když v hl-propan rozpojovali vodni hadice...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
no já nemyslel množství najetých kilometrů, ale stáří před nalitím do motoru
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Starting member
- Příspěvky: 36
- Registrován: sob lis 24, 2012 23:08
- Bydliště: Frymburk
Re: Zeby tesnenie??
Ahoj všichni! Ač stará diskuse nedá mi se nevyjádřit. Když jsem toto řešila na starým Punťovi, tak mi můj servisman sdělil, že si s tím mám lámat hlavu až když ten hnus bude na měrce oleje. Na víčku je to v zimě díky netěsnostem zkondenzovaná voda, ale dole by v oleji být neměla! To už by byl problém. Jinak nechápu, jak může ubývat voda v chladiči nového vozu, já u mého 19 let starého Punti měla chladicí kapalinu celou dobu na stejné úrovni, neubyla ani kapička. To by těch netěsností měla Thálka trošku nad míru.
Thalia 1.2 Expression 12/2012
Fiat Punto 1.1 55 S ( 40kw ) 12/1993
Fiat Punto 1.1 55 S ( 40kw ) 12/1993
Re: Zeby tesnenie??
Keras má pravdu předsedo.
S Thálií se jezdí do práce 30 km a s Felicií 5 km. A teď kontrolní otázka……… . Na kterém víčku se dělá ten bílej sajrajt ? No přece na Felicii vy ….. . Dělalo se mi to i na Š 1000 , Š 120, Mitsubishi, Felicii a je to odpar vody kondenzované v oleji a vypařuje se s olejovou mlhou. Dělá se to nejvíce při deštivém nebo sněhovém počasí kolem nuly při vysoké relativní vlhkosti vzduchu. Jestli neubývá voda v expanzní nádobce, nebo naopak se v ní neobjevuje mastná hladina tak to těsnění pod hlavou není.
PS
Proto je to jeden z důvodů proč výrobci olejů doporučují měnit olej po dvou letech bez ohledu jestli je na něm už stanovený proběh kilometrů.
S Thálií se jezdí do práce 30 km a s Felicií 5 km. A teď kontrolní otázka……… . Na kterém víčku se dělá ten bílej sajrajt ? No přece na Felicii vy ….. . Dělalo se mi to i na Š 1000 , Š 120, Mitsubishi, Felicii a je to odpar vody kondenzované v oleji a vypařuje se s olejovou mlhou. Dělá se to nejvíce při deštivém nebo sněhovém počasí kolem nuly při vysoké relativní vlhkosti vzduchu. Jestli neubývá voda v expanzní nádobce, nebo naopak se v ní neobjevuje mastná hladina tak to těsnění pod hlavou není.
PS
Proto je to jeden z důvodů proč výrobci olejů doporučují měnit olej po dvou letech bez ohledu jestli je na něm už stanovený proběh kilometrů.
Hyundai I30 1,6 MPI 6 st. parking silver 2014, Renault Thalia Expression 1,2 16V , 04/2009
Škoda Felicia 1,3 MPi LXi
-----------------------------------------
Mitsubishi Lancer 1,5 Station Wagon
Škoda 1000 MB
Škoda Felicia 1,3 MPi LXi
-----------------------------------------
Mitsubishi Lancer 1,5 Station Wagon
Škoda 1000 MB
Re: Zeby tesnenie??
ono i na víčku je špatně, když to tam bude, ale když jezdíte krátké trasy, kdy se auto sotva ohřeje, tak je to normální. Pokud ale ujedete 100Km a bude to tam pořád, tak je to špatně (když se ten motor ohřeje, tak se ten kondenzát odpaří a bude víčko zase pěkné....)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Zeby tesnenie??
V tom případě mám už 100000km pokažený motor .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Zeby tesnenie??
kotasekh , měl jsi ho reklamovat když byl nový, teď ti to už neuznaj
Hyundai I30 1,6 MPI 6 st. parking silver 2014, Renault Thalia Expression 1,2 16V , 04/2009
Škoda Felicia 1,3 MPi LXi
-----------------------------------------
Mitsubishi Lancer 1,5 Station Wagon
Škoda 1000 MB
Škoda Felicia 1,3 MPi LXi
-----------------------------------------
Mitsubishi Lancer 1,5 Station Wagon
Škoda 1000 MB
Re: Zeby tesnenie??
Důkaz a stanovení vody a glykolu v oleji
Nejjednodušší test na nadměrné množství vody v oleji je test na horké destičce. Nejčastěji se provádí na rozpálené žehličce a říká se mu žehličkový nebo prskací test. To proto, že při kápnutí oleje na rozpálenou plochu žehličky je možné slyšet prasknutí, když se z oleje velmi rychle odpaří voda. Je to stejné jako kapka vody na rozpálené pánvi při smažení řízků.
Nejprve je třeba říci, že styk motorového oleje s vodou je v každém motoru jev zcela běžný a nelze mu zabránit. Důsledky, které to má pro motorový olej, záleží na tom, v jakém stavu je samotný motor. Jestliže je zahřátý na provozní teplotu, potom se nestane nic moc špatného. Problémy ale mohou nastat při studených startech, zejména v zimním období, kdy trvá delší dobu, než se motor dostane do normálních provozních podmínek.
Voda je běžným produktem spalování paliva. V ideálním stavu je produktem spalování benzinu nebo nafty pouze oxid uhličitý a voda. Tu lze zejména po startu v zimním období pozorovat jako bílý kouř nebo kapky vody jdoucí z výfuku. Škodliviny ve výfukových plynech jsou produktem nedokonalého spalování paliva (zbytkové uhlovodíky, aldehydy, karcinogenní polyaromatické uhlovodíky, saze a další) nebo přeměny neškodného vzdušného dusíku na jeho nepříjemné oxidy.Naprostá většina vody odchází ve formě páry do výfuku a dále do ovzduší. Část spalin se ale dostává z válce přes pístní kroužky do klikové skříně. A právě zde dochází ke styku horké vodní páry ve spalinách s motorovým olejem. Pokud jsou olej a celá kliková skříň vyhřáté na provozní teplotu (tj. někde kolem 80 100 °C), pak je vše v pořádku a nic závažného se nemůže stát. Voda ve formě vodní páry klikovou skříň zase opustí, např. i díky jejímu nucenému odvětrávání. Jiná situace nastává, pokud je motor studený. Jestliže horké spaliny s vodní párou přijdou ve studené klikové skříni do styku se studeným motorovým olejem, pak nutně dochází ke kondenzaci vodní páry. Kapalná voda se pak hromadí v motorovém oleji, který se intenzivně promíchává a vytvářejí se emulze vody v oleji, jejíž vzhled rozhodně není příliš vábný. Takový olej usazený na víčku olejové vany pak vystraší nejednoho motoristu.
Nejjednodušší test na nadměrné množství vody v oleji je test na horké destičce. Nejčastěji se provádí na rozpálené žehličce a říká se mu žehličkový nebo prskací test. To proto, že při kápnutí oleje na rozpálenou plochu žehličky je možné slyšet prasknutí, když se z oleje velmi rychle odpaří voda. Je to stejné jako kapka vody na rozpálené pánvi při smažení řízků.
Nejprve je třeba říci, že styk motorového oleje s vodou je v každém motoru jev zcela běžný a nelze mu zabránit. Důsledky, které to má pro motorový olej, záleží na tom, v jakém stavu je samotný motor. Jestliže je zahřátý na provozní teplotu, potom se nestane nic moc špatného. Problémy ale mohou nastat při studených startech, zejména v zimním období, kdy trvá delší dobu, než se motor dostane do normálních provozních podmínek.
Voda je běžným produktem spalování paliva. V ideálním stavu je produktem spalování benzinu nebo nafty pouze oxid uhličitý a voda. Tu lze zejména po startu v zimním období pozorovat jako bílý kouř nebo kapky vody jdoucí z výfuku. Škodliviny ve výfukových plynech jsou produktem nedokonalého spalování paliva (zbytkové uhlovodíky, aldehydy, karcinogenní polyaromatické uhlovodíky, saze a další) nebo přeměny neškodného vzdušného dusíku na jeho nepříjemné oxidy.Naprostá většina vody odchází ve formě páry do výfuku a dále do ovzduší. Část spalin se ale dostává z válce přes pístní kroužky do klikové skříně. A právě zde dochází ke styku horké vodní páry ve spalinách s motorovým olejem. Pokud jsou olej a celá kliková skříň vyhřáté na provozní teplotu (tj. někde kolem 80 100 °C), pak je vše v pořádku a nic závažného se nemůže stát. Voda ve formě vodní páry klikovou skříň zase opustí, např. i díky jejímu nucenému odvětrávání. Jiná situace nastává, pokud je motor studený. Jestliže horké spaliny s vodní párou přijdou ve studené klikové skříni do styku se studeným motorovým olejem, pak nutně dochází ke kondenzaci vodní páry. Kapalná voda se pak hromadí v motorovém oleji, který se intenzivně promíchává a vytvářejí se emulze vody v oleji, jejíž vzhled rozhodně není příliš vábný. Takový olej usazený na víčku olejové vany pak vystraší nejednoho motoristu.
Hyundai I30 1,6 MPI 6 st. parking silver 2014, Renault Thalia Expression 1,2 16V , 04/2009
Škoda Felicia 1,3 MPi LXi
-----------------------------------------
Mitsubishi Lancer 1,5 Station Wagon
Škoda 1000 MB
Škoda Felicia 1,3 MPi LXi
-----------------------------------------
Mitsubishi Lancer 1,5 Station Wagon
Škoda 1000 MB
Re: Zeby tesnenie??
ten sajrajt tam byl i když se chladicí kapalina neztrácela (což bylo většinu najetých km), posledních 40000km se kapalina ztrácí, ale vím kam a hlavně uplné minimum . Jinak tohle bych ani nešel reklamovat, pokud se neztácí voda a ten sajrajt není ve vaně ale jen na víčku tak nevidím problém.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Experienced member
- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
- Bydliště: Plzeň, Praha
Re: Zeby tesnenie??
Tohle jsem řešil už na předchozím autě a hodně dlouho a nevyřešiljsem nic. Z mého asi 4 letého pozorování nic nevyplynulo. Vyměnil jsme všechny těsnění na motoru olej se neztrácel a voda taky ne. A kondenzát se objevoval zcela náhodně v létě i v zimě po krátkých i dlouhých trasách prostě jsme nenašel vůbec žádnou souvislost. Snad jen to, že to nevadí. Pak mám ještě jednu malou opravu, ta věc se teplem nevypaří, ale zkapalní a nateče zpět do oleje. (zkoušel jsem to doma uvařit). Jinak jak někdo psal, jak by se dostala voda do oleje. Celkem snadno odejde těsnění pod hlavou a odejde znamená, že úplně zmizí. Sám jsem viděl na jednom autě otevřeli hlavu po 100 000 a místo těsnění tam byly už jen kovové kroužky u válců a korek byl pryč. Chladící kapalina si vesele v prostoru těsnění míchala s olejem. Jinak je taky možné v extrémním případě, že se dostane voda přímo do válce a to je větší legrace.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Zeby tesnenie??
no tak jestli tam byl korek tak se nedivím, že zmizel
Moc to řešíte s tím sledováním víčka. Já ho povoluji jen když měním olej. Čas od času kouknu na měrku oleje a na vodu jestli něco neubývá. Víčko neřeším.
Moc to řešíte s tím sledováním víčka. Já ho povoluji jen když měním olej. Čas od času kouknu na měrku oleje a na vodu jestli něco neubývá. Víčko neřeším.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
-
- Experienced member
- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
- Bydliště: Plzeň, Praha
Re: Zeby tesnenie??
Karas to děláš dobře, protože to řešení nemá
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Re: Zeby tesnenie??
Zdravím, už sa tu dlho nič nepíše tak to tu skúsim oživiť. Emulziu na víčku som si všimol aj ja a zdá sa že sa minimálne stráca aj chladiaca kvapalina. Myslím že tesnenie pod hlavou alebo hlava budú ale v poriadku. Mal už niekto zlé tesnenie pod hlavou alebo prasknutú hlavu? Koľko by to potom bralo chladiacej kvapaliny? Myslím tak nejaký odhad na 100 km.
Renault Thalia 1,2 16V 55kw 2009
Re: Zeby tesnenie??
To je zas otazka toto . Ta emulze na vicku je v poradku. Unik chladici kapaliny ne. Je potreba zjistit, kde utika. Minimalni unik, co se ti jeste k tomu jen zda, neni diagnostika. Ke zbytku se vyjadrovat nebudu, nema to cenu…
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů