Dosazení pylového filtru do Thalie bez klímy

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Dosazení pylového filtru do Thalie bez klímy

Příspěvek od amater3 » čtv kvě 13, 2010 14:11

V mých prvopočátcích s Thalií jsem tu z diskuse vyrozuměl,že stačí před ventilátor topení dosadit pylový filtr a tím zlepšit čistotu vzduchu v kabině a zároveň chránit radiátor topení před špínou.Na filtr měl být v autě box do kterého se osadí.Koupil jsem filtr a když jsem ho chtěl osadit,nastal problém.Po sundání plastového krytu pod čelním sklem mně čekalo překvapení.V autách bez klímy je jiná sestava ventilátoru a box na fitr tam není.
Obrázek
Sestava drží na třech šroubech M6.Vyjmutý motor
Obrázek
Obrázek
Svorkovnice která obsahuje odpory a jiné příslušenství
Obrázek
Šachta bez sestavy motoru
Obrázek
Zamyslel jsem se jak soudruzi z NDR a rozhodl se box vyrobit.Jako vstupní materiál jsem použil plastový žlab na el.vedení o rozměru 40x20mm,větrací mřížku o průměru 120mm,plech 230x160mm a patentku na zapnutí,kterou jsem odcizil manželce ze šití.Rozměr plechu kopíruje rozměr filtru.To samé platí při úpravě plastového žlabu.Ze žlabu jsem vyřezal rám boxu a osadil patentkou
Obrázek
Obrázek
Do plechu jsem vyřezal otvor o průměru 120mm.Umístění otvoru je okótováno a plech nabarvil(Pozor dodržte kóty,kvůli umístění svorkovnice na motoru)
Obrázek
Z mřížky jsem vyřezal žebra a tvarově upravil podle rámu
Obrázek
Obrázek
Následně nanýtoval na plech a tavným tyčinkovým lepidlem utěsnil
Obrázek
Obrázek
Následně vše sestavil do sestavy
Obrázek
Obrázek
Obrázek
A už jen nasadit na motor topení a následně celou sestavu motoru mamontovat zpátky do šachty.
Obrázek
Snad to pomůže :oops:
Naposledy upravil(a) amater3 dne pon lis 01, 2021 14:24, celkem upraveno 3 x.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » čtv kvě 13, 2010 14:16

ty jsi drak :wink:

Hele má to tvoje auto vnitřní recyrkulaci? kudy to tam tahá vzduch z auta :roll:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » čtv kvě 13, 2010 14:20

Sakra krtku teď jsem se na tu recirkulaci chtěl ZEPTAT!!! :D :D :D
Amatére další + :oops:
Naposledy upravil(a) Keras dne čtv kvě 13, 2010 23:29, celkem upraveno 1 x.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Příspěvek od amater3 » čtv kvě 13, 2010 14:24

Když zhodíš zadní nárazník ta pod ním na každé strane jsou větrací klapky.To je to plesknutí když zavřeš dveře a přetlak vyfoukne přes klapky. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » čtv kvě 13, 2010 14:26

to jo, ale nerozumíme si. Když třeba jedu za autem, které smrdí, tak můžu zavřít nasávání z vnějšku a vezme to vzduch zevnitř, prožene ho ventilátorem a pošle zpět do auta, recirkulace, vnitřní okruh se to občas označuje :wink:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » čtv kvě 13, 2010 14:29

Doplním, že je to elektrická klapka (možná i mechanická v jiných verzích) která zavře přívod venkovního vzduchu.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Příspěvek od amater3 » čtv kvě 13, 2010 14:30

Ty máš klímu a tam to asi bude jinak.U mně pouze odstavím přívod vzduchu klapkou která je mezi ventilátorem a kabinou(jako kdysi u Š 120) :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » čtv kvě 13, 2010 14:34

aha, no tak to to máme jinak, mi můžeme vnitřní vzduch tahat pořád dokola a necucat venkovní. Když to zapomeneš vypnout tak se ti začne strašně potit auto zevnitř a od určitýho stadia nepomůže ani klimačka a pak ti dojde že pořád dýcháš už hodinu stejný vzduch :twisted: :lol:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » čtv kvě 13, 2010 14:45

Výborně se to hodí v létě na rychlejší ochlazení a v zimě na rychlejší zahřátí. Je znát když to bere již ohřátý (popř. již ochlazený) vzduch z kabiny a ne z venku... Proto ta "recirkulace" :oops:
Ale jak říká krteček nesmí se to přehnat. :D
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2553
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Příspěvek od defuckto » čtv kvě 13, 2010 16:11

A kde tedy ta vnitřní recirkulace ten vzduch nasává? :oops:
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Příspěvek od amater3 » čtv kvě 13, 2010 16:49

Čučím do Dialogysu a porovnávám obyčejné topení s klímou a tu vnitřní cirkulaci tam nemůžu najít.Blok topení má stejné katalogové číslo u všech typů(obyčejné topení,manuální klíma,automatická klíma).krt.ecku určite to fouká když se přepneš na vnitřní cirkulaci?Motor topení je umístěný stejně jako u mně,jen tam máš jiný tvar sestavy a víc dílů.Takže mi není jasné odkuď by to nasávalo vzduch,protože motor topení-klímy má nasávací otvor pouze v šachtě pod čelním oknem. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

Nick_of_the_time
Experienced member
Příspěvky: 606
Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
Bydliště: Chodová Planá

Příspěvek od Nick_of_the_time » čtv kvě 13, 2010 17:42

tak co se týká vntřní recyrklulace neboli recyklace vzduchu.. to je moje smrt..dneska jsem jí zapnul před polem s řepkou a jel se zaplou asi 80 km než jsem si na to vzpoměl...
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V

ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » čtv kvě 13, 2010 18:44

ale zase ti nesmrděla řepka :lol:

2 Amater3: já mám pocit, že jak je motor, tak se před něj něco vysune a nasává zevnitř, nezkoumal jsem to moc, ale až tam zase někdy polezu tak kouknu :wink:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Nick_of_the_time
Experienced member
Příspěvky: 606
Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
Bydliště: Chodová Planá

Příspěvek od Nick_of_the_time » čtv kvě 13, 2010 18:51

krt.ecek píše:ale zase ti nesmrděla řepka :lol:

2 Amater3: já mám pocit, že jak je motor, tak se před něj něco vysune a nasává zevnitř, nezkoumal jsem to moc, ale až tam zase někdy polezu tak kouknu :wink:
řepka ne ale zas mě bolí pekelně záda...a když vidim v zadnim okně ochcávku tak začínam mít tik...
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V

ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » čtv kvě 13, 2010 23:12

O.T. Pánové s měkkým... :D

No něco tam amatére být musí páč když zmáčkenš knoflík recirkulace tak je slyšet jak servo zavře klapku a tím se změní otáčky a množství vyfukovaného vzduchu z výdechů - jak už se psalo v jiném threadu...
A také kdy by se brala ta vzrůstající vlhkost, že ano...
Nicku po 80 kilákách se nepotila jenom okna co :?: :D :D :D

Tak mě napadá, že by nebylo špatné udělat na to el. tlačítko recirkulace nějaký obyč. časový spínač. Další kutilskej kousek. Koukám, že je to častá věc zapomenout vypnout recirkulaci!!!
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Nick_of_the_time
Experienced member
Příspěvky: 606
Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
Bydliště: Chodová Planá

Příspěvek od Nick_of_the_time » pát kvě 14, 2010 18:21

Keras píše:O.T. Pánové s měkkým... :D

No něco tam amatére být musí páč když zmáčkenš knoflík recirkulace tak je slyšet jak servo zavře klapku a tím se změní otáčky a množství vyfukovaného vzduchu z výdechů - jak už se psalo v jiném threadu...
A také kdy by se brala ta vzrůstající vlhkost, že ano...
Nicku po 80 kilákách se nepotila jenom okna co :?: :D :D :D

Tak mě napadá, že by nebylo špatné udělat na to el. tlačítko recirkulace nějaký obyč. časový spínač. Další kutilskej kousek. Koukám, že je to častá věc zapomenout vypnout recirkulaci!!!
Tak okna se potit začala jak samice skotu domácího... ale já jako kutil jsem provedl jednoduchou věc..otevřel jsem si pár okýnek.. problem je v tom že to tlačítko je mimo standardní zorné pole...a kontrolka jde taky docela blbě vidět...
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V

ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » pát kvě 14, 2010 18:35

Možná by jen stačilo dodělat zvukovou signalizaci... Třeba jednou za minutu píp... :?: Nebo dát silnější diodu :oops:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Nick_of_the_time
Experienced member
Příspěvky: 606
Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
Bydliště: Chodová Planá

Příspěvek od Nick_of_the_time » pát kvě 14, 2010 18:47

Keras píše:Možná by jen stačilo dodělat zvukovou signalizaci... Třeba jednou za minutu píp... :?: Nebo dát silnější diodu :oops:
Mě by stačila jedna jediná věc..být technicky zručnější
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V

ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Příspěvek od 33chose33 » sob kvě 15, 2010 10:15

Klapku na recylkulaci zavírá elektro motor. A mám pocit, že to tahá vzduch od nohou spolujezce.

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Příspěvek od amater3 » sob kvě 15, 2010 10:46

33chose33 píše:Klapku na recylkulaci zavírá elektro motor. A mám pocit, že to tahá vzduch od nohou spolujezce.
Ale čím.Klapka odstaví přívod vzduchu z exteriéru a tím i ventilátor který je v podstatě na začátku sestavy a další ventilátor nikde nevidím. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

Nick_of_the_time
Experienced member
Příspěvky: 606
Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
Bydliště: Chodová Planá

Příspěvek od Nick_of_the_time » sob kvě 15, 2010 10:52

Pánové, nekoketoval jste někdo s myšlenkou osadit vzduchovou soustavu auta ještě jedním filtrem, například bionickým filtrem použivaným ve vysavačích a pod? např http://www.zij-eco.cz/vysavace-bionic.php
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V

ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » sob kvě 15, 2010 10:52

Niku to už je úchylnost ne?
Hele nebrzdí ten papírovej filtr průtok vzduchu? Co hlučnost???? Nemusí se místo polohy 1 používat už dvojka? Neříkejte, že to není poznat...
Když tak koukám na nadšení amatéra tak já osobně bych seknul do toho kulatýho otvoru kus vyššího molitanu (nebo slabší natáhl přes otvor) a hotovo... :!:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Nick_of_the_time
Experienced member
Příspěvky: 606
Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
Bydliště: Chodová Planá

Příspěvek od Nick_of_the_time » sob kvě 15, 2010 10:56

Jedná se jenom o myšlenku.. ve vysavači to funguje výborně ale tam je jinej průtok vzduchu.. viděl jsem do aut umísťovat klasickej uhlíkovej filtr a tohle je za prvé biologické, a za druhé účinnější..

Samozřejmě že to průtok vzduchu bude omezovat.. ale otázka je do jaké míry...
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V

ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Příspěvek od amater3 » sob kvě 15, 2010 10:56

Keras jestli máš možnost,tak zkus lehce fouknout do molitanu a potom do pylového filtru.Hned zjistíš velký rozdíl v průchodnosti.
Nicku a zamyslel jsi se nad rozdílem výkonu vysavače a ventilátoru topení? :oops:
Naposledy upravil(a) amater3 dne sob kvě 15, 2010 10:58, celkem upraveno 1 x.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

Nick_of_the_time
Experienced member
Příspěvky: 606
Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
Bydliště: Chodová Planá

Příspěvek od Nick_of_the_time » sob kvě 15, 2010 10:57

a co se týče molitanu..nemyslim že je to dobrá varianta.. buď by musel být velice "hustý" nebo odstraní jen ten největší bordel.. navíc začne asi brzy slušně zapáchat protože má dost slušnou nasákavost vody a kdo si vzpomene na školní houbu ví o čem mluvim
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V

ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 4 hosti