Dosazení pylového filtru do Thalie bez klímy
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Dosazení pylového filtru do Thalie bez klímy
V mých prvopočátcích s Thalií jsem tu z diskuse vyrozuměl,že stačí před ventilátor topení dosadit pylový filtr a tím zlepšit čistotu vzduchu v kabině a zároveň chránit radiátor topení před špínou.Na filtr měl být v autě box do kterého se osadí.Koupil jsem filtr a když jsem ho chtěl osadit,nastal problém.Po sundání plastového krytu pod čelním sklem mně čekalo překvapení.V autách bez klímy je jiná sestava ventilátoru a box na fitr tam není.
Sestava drží na třech šroubech M6.Vyjmutý motor
Svorkovnice která obsahuje odpory a jiné příslušenství
Šachta bez sestavy motoru
Zamyslel jsem se jak soudruzi z NDR a rozhodl se box vyrobit.Jako vstupní materiál jsem použil plastový žlab na el.vedení o rozměru 40x20mm,větrací mřížku o průměru 120mm,plech 230x160mm a patentku na zapnutí,kterou jsem odcizil manželce ze šití.Rozměr plechu kopíruje rozměr filtru.To samé platí při úpravě plastového žlabu.Ze žlabu jsem vyřezal rám boxu a osadil patentkou
Do plechu jsem vyřezal otvor o průměru 120mm.Umístění otvoru je okótováno a plech nabarvil(Pozor dodržte kóty,kvůli umístění svorkovnice na motoru)
Z mřížky jsem vyřezal žebra a tvarově upravil podle rámu
Následně nanýtoval na plech a tavným tyčinkovým lepidlem utěsnil
Následně vše sestavil do sestavy
A už jen nasadit na motor topení a následně celou sestavu motoru mamontovat zpátky do šachty.
Snad to pomůže
Sestava drží na třech šroubech M6.Vyjmutý motor
Svorkovnice která obsahuje odpory a jiné příslušenství
Šachta bez sestavy motoru
Zamyslel jsem se jak soudruzi z NDR a rozhodl se box vyrobit.Jako vstupní materiál jsem použil plastový žlab na el.vedení o rozměru 40x20mm,větrací mřížku o průměru 120mm,plech 230x160mm a patentku na zapnutí,kterou jsem odcizil manželce ze šití.Rozměr plechu kopíruje rozměr filtru.To samé platí při úpravě plastového žlabu.Ze žlabu jsem vyřezal rám boxu a osadil patentkou
Do plechu jsem vyřezal otvor o průměru 120mm.Umístění otvoru je okótováno a plech nabarvil(Pozor dodržte kóty,kvůli umístění svorkovnice na motoru)
Z mřížky jsem vyřezal žebra a tvarově upravil podle rámu
Následně nanýtoval na plech a tavným tyčinkovým lepidlem utěsnil
Následně vše sestavil do sestavy
A už jen nasadit na motor topení a následně celou sestavu motoru mamontovat zpátky do šachty.
Snad to pomůže
Naposledy upravil(a) amater3 dne pon lis 01, 2021 14:24, celkem upraveno 3 x.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
ty jsi drak
Hele má to tvoje auto vnitřní recyrkulaci? kudy to tam tahá vzduch z auta
Hele má to tvoje auto vnitřní recyrkulaci? kudy to tam tahá vzduch z auta
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
to jo, ale nerozumíme si. Když třeba jedu za autem, které smrdí, tak můžu zavřít nasávání z vnějšku a vezme to vzduch zevnitř, prožene ho ventilátorem a pošle zpět do auta, recirkulace, vnitřní okruh se to občas označuje
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
aha, no tak to to máme jinak, mi můžeme vnitřní vzduch tahat pořád dokola a necucat venkovní. Když to zapomeneš vypnout tak se ti začne strašně potit auto zevnitř a od určitýho stadia nepomůže ani klimačka a pak ti dojde že pořád dýcháš už hodinu stejný vzduch
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Čučím do Dialogysu a porovnávám obyčejné topení s klímou a tu vnitřní cirkulaci tam nemůžu najít.Blok topení má stejné katalogové číslo u všech typů(obyčejné topení,manuální klíma,automatická klíma).krt.ecku určite to fouká když se přepneš na vnitřní cirkulaci?Motor topení je umístěný stejně jako u mně,jen tam máš jiný tvar sestavy a víc dílů.Takže mi není jasné odkuď by to nasávalo vzduch,protože motor topení-klímy má nasávací otvor pouze v šachtě pod čelním oknem.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
-
- Experienced member
- Příspěvky: 606
- Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
- Bydliště: Chodová Planá
ale zase ti nesmrděla řepka
2 Amater3: já mám pocit, že jak je motor, tak se před něj něco vysune a nasává zevnitř, nezkoumal jsem to moc, ale až tam zase někdy polezu tak kouknu
2 Amater3: já mám pocit, že jak je motor, tak se před něj něco vysune a nasává zevnitř, nezkoumal jsem to moc, ale až tam zase někdy polezu tak kouknu
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Experienced member
- Příspěvky: 606
- Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
- Bydliště: Chodová Planá
řepka ne ale zas mě bolí pekelně záda...a když vidim v zadnim okně ochcávku tak začínam mít tik...krt.ecek píše:ale zase ti nesmrděla řepka
2 Amater3: já mám pocit, že jak je motor, tak se před něj něco vysune a nasává zevnitř, nezkoumal jsem to moc, ale až tam zase někdy polezu tak kouknu
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V
ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP
ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
O.T. Pánové s měkkým...
No něco tam amatére být musí páč když zmáčkenš knoflík recirkulace tak je slyšet jak servo zavře klapku a tím se změní otáčky a množství vyfukovaného vzduchu z výdechů - jak už se psalo v jiném threadu...
A také kdy by se brala ta vzrůstající vlhkost, že ano...
Nicku po 80 kilákách se nepotila jenom okna co
Tak mě napadá, že by nebylo špatné udělat na to el. tlačítko recirkulace nějaký obyč. časový spínač. Další kutilskej kousek. Koukám, že je to častá věc zapomenout vypnout recirkulaci!!!
No něco tam amatére být musí páč když zmáčkenš knoflík recirkulace tak je slyšet jak servo zavře klapku a tím se změní otáčky a množství vyfukovaného vzduchu z výdechů - jak už se psalo v jiném threadu...
A také kdy by se brala ta vzrůstající vlhkost, že ano...
Nicku po 80 kilákách se nepotila jenom okna co
Tak mě napadá, že by nebylo špatné udělat na to el. tlačítko recirkulace nějaký obyč. časový spínač. Další kutilskej kousek. Koukám, že je to častá věc zapomenout vypnout recirkulaci!!!
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
-
- Experienced member
- Příspěvky: 606
- Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
- Bydliště: Chodová Planá
Tak okna se potit začala jak samice skotu domácího... ale já jako kutil jsem provedl jednoduchou věc..otevřel jsem si pár okýnek.. problem je v tom že to tlačítko je mimo standardní zorné pole...a kontrolka jde taky docela blbě vidět...Keras píše:O.T. Pánové s měkkým...
No něco tam amatére být musí páč když zmáčkenš knoflík recirkulace tak je slyšet jak servo zavře klapku a tím se změní otáčky a množství vyfukovaného vzduchu z výdechů - jak už se psalo v jiném threadu...
A také kdy by se brala ta vzrůstající vlhkost, že ano...
Nicku po 80 kilákách se nepotila jenom okna co
Tak mě napadá, že by nebylo špatné udělat na to el. tlačítko recirkulace nějaký obyč. časový spínač. Další kutilskej kousek. Koukám, že je to častá věc zapomenout vypnout recirkulaci!!!
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V
ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP
ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP
-
- Experienced member
- Příspěvky: 606
- Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
- Bydliště: Chodová Planá
Ale čím.Klapka odstaví přívod vzduchu z exteriéru a tím i ventilátor který je v podstatě na začátku sestavy a další ventilátor nikde nevidím.33chose33 píše:Klapku na recylkulaci zavírá elektro motor. A mám pocit, že to tahá vzduch od nohou spolujezce.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
-
- Experienced member
- Příspěvky: 606
- Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
- Bydliště: Chodová Planá
Pánové, nekoketoval jste někdo s myšlenkou osadit vzduchovou soustavu auta ještě jedním filtrem, například bionickým filtrem použivaným ve vysavačích a pod? např http://www.zij-eco.cz/vysavace-bionic.php
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V
ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP
ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Niku to už je úchylnost ne?
Hele nebrzdí ten papírovej filtr průtok vzduchu? Co hlučnost???? Nemusí se místo polohy 1 používat už dvojka? Neříkejte, že to není poznat...
Když tak koukám na nadšení amatéra tak já osobně bych seknul do toho kulatýho otvoru kus vyššího molitanu (nebo slabší natáhl přes otvor) a hotovo...
Hele nebrzdí ten papírovej filtr průtok vzduchu? Co hlučnost???? Nemusí se místo polohy 1 používat už dvojka? Neříkejte, že to není poznat...
Když tak koukám na nadšení amatéra tak já osobně bych seknul do toho kulatýho otvoru kus vyššího molitanu (nebo slabší natáhl přes otvor) a hotovo...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
-
- Experienced member
- Příspěvky: 606
- Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
- Bydliště: Chodová Planá
Jedná se jenom o myšlenku.. ve vysavači to funguje výborně ale tam je jinej průtok vzduchu.. viděl jsem do aut umísťovat klasickej uhlíkovej filtr a tohle je za prvé biologické, a za druhé účinnější..
Samozřejmě že to průtok vzduchu bude omezovat.. ale otázka je do jaké míry...
Samozřejmě že to průtok vzduchu bude omezovat.. ale otázka je do jaké míry...
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V
ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP
ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP
Keras jestli máš možnost,tak zkus lehce fouknout do molitanu a potom do pylového filtru.Hned zjistíš velký rozdíl v průchodnosti.
Nicku a zamyslel jsi se nad rozdílem výkonu vysavače a ventilátoru topení?
Nicku a zamyslel jsi se nad rozdílem výkonu vysavače a ventilátoru topení?
Naposledy upravil(a) amater3 dne sob kvě 15, 2010 10:58, celkem upraveno 1 x.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
-
- Experienced member
- Příspěvky: 606
- Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
- Bydliště: Chodová Planá
a co se týče molitanu..nemyslim že je to dobrá varianta.. buď by musel být velice "hustý" nebo odstraní jen ten největší bordel.. navíc začne asi brzy slušně zapáchat protože má dost slušnou nasákavost vody a kdo si vzpomene na školní houbu ví o čem mluvim
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V
ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP
ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 4 hosti