Stránka 10 z 13

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: pát bře 15, 2013 12:41
od Keras
Ano naprostý souhlas.
Test? Naco? "Je úplně jedno co tam naleješ." Dodržet vizkositu a specifikaci a je to úplně jedno! Jsou to jen mýty, že motor je na něco zvyklej, že ten olej je lepší, horší.
Já taky nechápu proč tam leju pořád ELF. Možná tradice? Možná jen psychologie? :wink:
Nikdo Ti tam nedá nic navíc. Že bys tam měl nějaký speciální aditiva atd... V olejích je hotová džungle a všichni výrobci se předhání kdo ho má lepší. Nic víc, nic míň.
Spoléhají na neznalost lidí a hýbou se cenami jak se jim chce. Přesně jak ty baterie.
Nebál bych se i tvrdit, že mají obrovskou nádrž a přepouští to do různých barelů a dělaj z toho různě cenově položené oleje. Někdo se směje, někdo možná i souhlasí.
Na oleji není co zkazit. Všechny jsou dnes na syntetické bázi. Dodržet API a 5W40 a jedem.

Vidíte sami dáváme ELF a nakonec zjistíme že je to pančované.
Magnetec, helix, ultra, long, super, extra, speciál, quadro, stereo........ Je to všechno v rámci norem úplně stejné!!!

Edit: A zese jsme u psychologie. Dám tam "něco jiného", ono se z úplně jiného důvodu s motorem něco stane a už nám vrtá v hlavě safra, neměl jsem tam dát ten co tam "doporučujou"? :mrgreen:

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: pát bře 15, 2013 13:30
od krt.ecek
kluci toto samozřejmě vím, na druhou stranu věřím, že tam nějaká "aditiva" (čti hmm nenapadá mě jak to napsat slušně tak nic...) a právě o to mi jde... Někde jsem slyšel, že dělali test olejů, že to tam nalili najezdili něco a pak to vylili a čekali za jak dlouho se to zadře - jasný, ten motor není jen o oleji, ale i tak to něco ukazuje

Jak píši, věřím, že tam dávají nějakou chemii, přimíchávat si tam vlastní nechci, tak mě spíše zajímalo co a jak. Než tam dávat levný ELF, tak tam dám radši ověřený magnetec :-)

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: pát bře 15, 2013 13:46
od Keras
Krtku Krtku. Kdyby tam "něco" dávali tak se s tím snad pochlubí ne? Samozřejmě ne přesné složení, ale určitě se budou chtít odlišit od ostatních a nalákat lidi. Problém je, že je tam jen to co tam má nezbytně být podle normy a maj "to" tam všichni :oops:

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: pát bře 15, 2013 14:00
od robotmz
presne, pozri napr. na Castrol magnatec, pri jeho nástupe bolo množstvo reklám ako skvele funguje a tak, má to aj v názve...

ps: ja osobne ho moc nemusím, nakoľko ak by to bolo také perfektné, už by túto technológiu využívali aj ostatní výrobcova, alebo že by patent mal iba castrol? pochybujem...

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: pát bře 15, 2013 21:59
od Rado77
Keras - prosim Ta, Ty si robil ten rozbor oleja kde si nasiel pritomnost tych kovovych spon. Myslis ze by mnozstvo tych spon mohlo byt tym, ze ked je motor novy, v zabehu, tak tych spon je tam vela, ale casom ako sa motor zabehne by ich mohlo ubudat?
PS: co sa tyka farby oleja na benzinoch co som mal, tak vzdy sa mi olej zasvinil po par tisic km takmer ku ciernej farbe. Pouzivany iba predpisovy olej, ci uz na Daewoo, Fieste alebo MeganeII. Toto vzdy vylejem po 20tkm z Megane:
Obrázek

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: sob bře 16, 2013 07:38
od robotmz
možno nie je až taký čierny, pozrie na okraje kýbla kde je tenší film.
Mal som už aj na AX-ku diesli olej, ktorý bol čierny už aj na mierke.
A jeden typ MOGULU má podobnú farbu aj keď je nový, zatvorený vo fľaši :-)))))))))))) a viskozita? oveľa hustejší ako od inej značky s rovnakou viskozitnou triedou /10W-40/.
Odvtedy tvrdím, najhorší olej mogul /paradoxne od neho brával aj castrol a to bola jedna z "káuz" castrolu/...

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: sob bře 16, 2013 12:50
od Keras
Měls to tam napsané odkud byl udělanj odběr - z olej. měrky - takže ne ze dna. Tam jich bude teoreticky víc... Ale ani nejde o to jestli je motor nový nebo starý, ale o propustnost olej, filtru. Ten dělá tu hlavní práci. Ty 4 litry má přefiltrované opravdu za chvíli chodu motoru, takže jde o to co propustí a co zachytí :wink:

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: úte dub 16, 2013 16:21
od krt.ecek
takže jsem nakonec zakoupil Castrol Magnatec C3 5W40 - splňuje specifikaci renaultu RN0700/RN0710 (pochybuji, že by si výrobce dovolil napsat na etiketu něco co není pravda), pokud půjde vše dle plánu, tak v sobotu jej tam naleji... :-)

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: stř črc 03, 2013 10:23
od kotasekh
Tak můj motor úspěšně prošel dalším testem :-). Včera jsem jel do práce, a v zatáčkách na mě občas z palubky něco bliklo. Nestihl jsem to nikdy vidět, hned to zhaslo. Měl jsem pocit, že to bylo červené, což mě trochu zarazilo. Našel jsem si teda táhlejší zatáčku, najel do ní rychleji a pozoroval palubku. A hle, rozsvítilo se "STOP" a olejnička. Hned mi bylo jasné, co jsem zase motoru provedl, ale nikdy to nezašlo tak daleko :-). Nízký tlak oleje, jediný možný důvod - není olej. Nu obrátil jsem to směr domů, vzal olej a lil. Nalil jsem dva litry, bohužel na zahřátém motoru není možné to změřit, tak jsem doufal, že to stačí. Dojel do práce a ráno se podíval na měrku. Suchá. Dolil jsem další litr - hladinka už se ukazuje, stačili tedy 3 až 4 litříky a vše je zas O.K. :-D. Motor umí běžet i téměř na sucho :-).

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: stř črc 03, 2013 20:22
od softouch
Pockaj pockaj, ved v 1,2 motore je tak 4,3 litra oleja.... ked ti 3 chybali, tak to je akoze doooooost... a motoru to nevadilo, co je zase dobre :-)

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: stř črc 03, 2013 20:26
od robotmz
Ja už na AX-ku 1996 keď som mal oleja minimum ale ešte v norme a odstavil som to do brutal kopca tak mi zasvietila kontrolka.
Ja ten olej vôbec nekontrolujem a spolieham sa na kontrolku, som nevedel že zasvieti až vtedy keď ti tam chýba 99% oleja :-))

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: stř črc 03, 2013 20:53
od kotasekh
Opravdu zasviti az kdyz tam chybi cca 3 litry, a to jeste jen v prudke zatacce, do kopce nic (parkuju v kopci). Ale motoru to evidentne nijak nevadilo, klepal stejne jako se spravnym mnozstvim :-).

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: čtv črc 04, 2013 08:56
od Keras
Tak záleží na tom jak vysoko je savice od čerpadla... Ještě tak málo oleje nebylo aby nebyl tlak na který reaguje čidlo... Alespoň tak si to myslím já. Ale klikovka by se měla brodit v oleji, dobře to určitě není. Navíc se motor i špatně chladí... Krátkodobě to zžejmě nevadí, ale dobře to rozhodě není... Jezdit na 1l oleje je šílenost. Bez urážky...
Hele kotásku co si tak matně vzpomínám tak právě Ty jsi řešil nízké tlaky nepletu se? Pokud nemáš pod autem louži oleje tak evidentně budeš mít kroužky v háji :wink:

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: čtv črc 04, 2013 17:41
od frymburacka
Docela by mě zajímalo, kam se ty 3litry oleje poděli??? U skoro novýho auta??? Bych typovala nějakou závadu...

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: čtv črc 04, 2013 18:07
od kotasekh
Jo, dobre to rozhodne neni, neobhajuju to, vim ze to je spatne, jen pisu ze to motor chvili vydrzi ;-). Ja nevim co je na mem motoru spatne, nizke tlaky jsem sice resil, ale nikdo mi tu nepotvrdil ze jsou opravdu nizke, v renault servisu mi rekli ze tlaky jsou v poradku. A ze je to problem na skoro novem aute? Me auto uz je tezce ojete, sice ma jen 4 roky, ale 150000km, coz je na obsah 1149ccm celkem dost (zvladne daleko vic, ale uz to neni "skoro nove" ;-) ). Neresim, az chcipne tak vymenim, dily jsou opravdu za hubicku. A kam se ty 3 litry podely? No do vody, do sani, na asfalt a do vyfuku ;-).

Jo a z meho auta netece olej, ono si jen znackuje teritorium :-D.

Re:

Napsal: ned črc 07, 2013 09:15
od Satan1984
Keras píše:Takže pánové, právě jsem udělal rozbor... Najeto 1300km.
Roztočen na pár minutek motor a za běhu motoru vyjmuta olejová měrka a z ní necháno opakovaně zkapat do čisté laboratorní misky cca 0,30ml. Pak přesně odebráno 0,1ml a to prohnáno přes nejjemnější filtrační papír co tu máme (kolečko pr. 50mm - přesná váha a jemnost - řádově kolem mikronu) Nešlo mi ani tak o váhu nečistot jako o velikost a druh nečistot...
Pánové řeknu Vám - spousta kovových špon!!! Nejčastěji o velikosti 0,015 až 0,025mm. Počet se nedá specifikovat, fakt jich je hodně - desítky. To už by pak chtělo opravdu přesně zvážit. Dále pak nalezeno 3ks špon o velikosti přesahující 0,1mm z nich jedna o velikosti 0,16mm! Ostatní částečky blížeji nespecifikovaného matériálu černé barvy o velikosti 0,02mm nereagujících na magnet. Nakonec hnědé šupiny podobné velikosti pravděpodobně vasráženého charakteru.

Velikost vzorku 0,1 ml pro přesnější specifikaci (počet špon) je poměrně mnoho.
Problém bude v tom, že neznám maximální množství a druh nečistot při jednotlivých stádiích záběhů motorů. Možná, že to beru až příliš podrobně, možná je toto standartní množství bordelu. Možná, že výrobce toto ani tak detailně neřeší.
Škoda, že tuto analýzu nemám jak vyfotografovat a zdokumentovat. Takové zařízení tu bohužel nemáme.
Ale řeknu Vám, nebudu váhat s výměnou. Pokud to bude v mých silách udělám tento test zezačátku záběhu každých 1000km. Neumím si představit jakou paseku zde udělají špony po 30ti tisících :!: :!: :!: Pro životnost a chod motoru to není určitě zanedbatelné.
Prave preto, Renault odporuca vymenit olej po odjazdeni prvych 4800km.

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: ned črc 07, 2013 09:33
od robotmz
to kde si zobral také číslo a ešte presne 4800 a nie 5000 ???

Môj renault mi povedal že prvá výmena po skôr ako 2 rokoch alebo 30 000 km je zbytočná.

Aj tak som si ho ale dal vymeniť inde...

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: ned črc 07, 2013 12:26
od Satan1984
Priamo v renaulte. Chcel som kupit thaliu, tak som si podla vinka bol zistit o nej udaje, ako bolo o nu starane a ci nema stocene kilometre. Tam mi povedali, ze majitel bol na odporucanej vymene oleja po 4800km. Odporucana, nie povinna!!! a potom kazdych cca. 10 000km az po poslednu prehliadku, ked bol majitel v renaulte (mali daku jarnu akciu pred letom) vtedy mala 42 000km v 2012

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: ned črc 07, 2013 13:20
od robotmz
Aha, no tak asi to mysleli všeobecne po zábehu, pretože žiadna ODPORÚČANÁ cifra 4800 v súvislosti s Thaliou a motorovým olejom neexistuje...

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: úte črc 16, 2013 09:21
od Keras
no je to divné, protože všichni zde kdo se ptali u Rencka kdy měnit olej dostali papír kde je po 30tis.. O žádném doporučení od Rencka po cca 5tis. zde není ani zmínka :? Není to blbost?

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: pon kvě 19, 2014 23:51
od fearless
Můžete mi někdo postnout odkaz na tu podložku která se dává pod výpustní šroub u olej vany? Budu měnit poprvé sám olej a chci být připravený kdyby ta stará nebyla OK.
Nemám představu kde jí sehnat. Má to každý autorizovaný prodejce aut nezáleže na značce? Píšete že tam je vlisovaná guma. Takže to není obyč nějaká mědená podložka? co vytáhnu u dědy z ponku :-) Chvilku jsem googloval po eshopech a nic.

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: úte kvě 20, 2014 06:11
od robotmz
Ja som dával tú "dutú" mosadznú a tú bude mať každý jeden autoservis.
Kupoval som ju ale originál v renaulte asi za 50 centov.

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: úte kvě 20, 2014 12:37
od fearless
Právě Renault servis nemám poblíž, takže jet pro podložku za 20 kč a projet 100 Kč za benzín je hloupost. Já právě nerozumím tomu jaká to je podložka. Znám normální klasickou co se dává mezi šroub a matku.

Někdo tady psal že to má různé osazení.

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: úte kvě 20, 2014 12:56
od Zefek
Buď je měděné, nebo hliníkové těsnění. Je to těsnění, ne podložka. Ale ještě nikdy jsem to neměnil, vždycky nechávám původní.

Re: Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého

Napsal: úte kvě 20, 2014 13:04
od robotmz
Čítal som tu, že niekto nemá úplne rovné to dosadacie sedlo, takže ak by ju nevymenil, môže mu presakovať olej.
Ona je dutá /medená/ a pri dotiahnutí sa vytvaruje na konkrétny tvar.