Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého ole
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého ole
Jaký olej do 1,2 už víme. Ujko psal: "ELF EVOLUTION SXR 5W-40, presne 3,5 litra. Nový motor 5W, starší po čase môže prejsť na 10W"...
Určitě tedy může být prostě jakýkoliv "SXR 5W-40"
Ještě řekněte jaký filtr. Jaká výška filtru, průměr a hlavně jaký závit a vnější průměr těsnění...
Měl jste ho někdo venku? Jaký tam pasuje? Ze staré thalie nebo z clia II?
Chystám se ho vyměnit kolem těch 5tis. km. tak aby bylo jasno.
Díky
Určitě tedy může být prostě jakýkoliv "SXR 5W-40"
Ještě řekněte jaký filtr. Jaká výška filtru, průměr a hlavně jaký závit a vnější průměr těsnění...
Měl jste ho někdo venku? Jaký tam pasuje? Ze staré thalie nebo z clia II?
Chystám se ho vyměnit kolem těch 5tis. km. tak aby bylo jasno.
Díky
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Jak jsem psal už jinde.Filtr Motrio zakoupený v Renaultě.Výška cca 56mm,průměr 66mm,vnější průměr těsnění 63mm,vnitřní průměr těsnění 56mm,průměr montážního otvoru 18mm,závit vizuálně stejný jak na jiných filtrech.
V autě máš rozměrově stejný,jen černé barvy s nápisem renault. Stačí tyto info?
V autě máš rozměrově stejný,jen černé barvy s nápisem renault. Stačí tyto info?
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Bezva kluku, to je přesně ono! Díkes
Ten závit bude tedy asi M20x1,5 jako u jiných pokud je vnitřní průměr 18.
Ještě upřesním co jsem našel na těchto stránkách:
http://genuineparts4u.co.uk/ClioMT.aspx
Motrio part number: 8671 005 907 (renault part number 8200257642)
čili hledat pod č.8200257642 (pod 8200257642 není v ČR nic...)
Má ho clio II,III i stará thálka viz
http://www.e-cat.cz/p-1391184/sortiment ... 361_153362
http://www.e-cat.cz/p-1391184/renault/t ... 43_2428344
Popis výrobku:
vnější průměr [mm]: 66, Vnitřní průměr 1 [mm]: 54, Vnitřní průměr 2 [mm]: 62, velikost závitu: M 20 X 1.5, výška [mm]: 60, Otevírací tlak obtokového ventilu [bar]: 1,3
Edit:
Tady nejlevněji:
http://www.pop-art.cz/AhxPagPrdDet.aspx?PrdRc=7025
Ten závit bude tedy asi M20x1,5 jako u jiných pokud je vnitřní průměr 18.
Ještě upřesním co jsem našel na těchto stránkách:
http://genuineparts4u.co.uk/ClioMT.aspx
Motrio part number: 8671 005 907 (renault part number 8200257642)
čili hledat pod č.8200257642 (pod 8200257642 není v ČR nic...)
Má ho clio II,III i stará thálka viz
http://www.e-cat.cz/p-1391184/sortiment ... 361_153362
http://www.e-cat.cz/p-1391184/renault/t ... 43_2428344
Popis výrobku:
vnější průměr [mm]: 66, Vnitřní průměr 1 [mm]: 54, Vnitřní průměr 2 [mm]: 62, velikost závitu: M 20 X 1.5, výška [mm]: 60, Otevírací tlak obtokového ventilu [bar]: 1,3
Edit:
Tady nejlevněji:
http://www.pop-art.cz/AhxPagPrdDet.aspx?PrdRc=7025
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
tlak
1,3 Bar MPaKeras píše:Popis výrobku:
vnější průměr [mm]: 66, Vnitřní průměr 1 [mm]: 54, Vnitřní průměr 2 [mm]: 62, velikost závitu: M 20 X 1.5, výška [mm]: 60, Otevírací tlak obtokového ventilu [bar]: 1,3
Thalia Expresion 1,4 8v
Ano.Pětilitrové balení za 37,40 Euro.Použil jsem přesnš čtyři litry a zbytek možná na dolévání.Ale co mám Natálku tak zatím nespotřebovala ani půldeci oleje.Keras píše:2 amater: a olej jsi dal jaký? ELF EVOLUTION SXR 5W-40 ???
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Ty hele:
Ujko má 1,2 16V a psal "přesně 3,5litru"
Ty máš to samé a píšeš "přesně 4litry"
Kolik máš po těch 4 litrech hladinu přesně na tej "blbej" plastovej měrce?
V kolika stupních teploty motoru jsi ho měnil?
P.S. Ta cena je dobrá...
Ujko má 1,2 16V a psal "přesně 3,5litru"
Ty máš to samé a píšeš "přesně 4litry"
Kolik máš po těch 4 litrech hladinu přesně na tej "blbej" plastovej měrce?
V kolika stupních teploty motoru jsi ho měnil?
P.S. Ta cena je dobrá...
Naposledy upravil(a) Keras dne čtv dub 22, 2010 21:36, celkem upraveno 1 x.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Nepřijde mi to nějak extrémně strašný.... Já měnil po 15000 v servisu při servisce, takže jsem olej neviděl, ale myslím že to nebylo tragickéamater3 píše:Pánové trochu Vás postraším.TOTO vyteklo z Natálky po 6650km.
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Ne tak na měrce nebyl ani moc černý do nějakých 11000 byl krásnej jako novej. Taky jsem plánoval výměnu dřív, ale pak jsem to nějak nestihl a ten olej nebyl tragickej Já osobně si mylsím, že 15000 pravidelně je tak akorát
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Jo hochu na měrce je tak slabej film, že nepoznáš vůbec nic a zdá se čistej Pokud toho bude víc, myslím, že to tragédie bude. Viděls ten lavor od amtéra - černota...
Ale ta barva bych řekl dle mého skromného názoru je bezvýznamná. Průhlednej, hnědej, černej. Prostě to maže. Ta černá je "jen" karbon...
Jde o něco jiného:
Já ze zvědavosti zkusím až bude chvilka nabrat pár kapek svého po jízdě zkarbovaného oleje (najeto cca 1300) a v práci pod mikroskopem udělám rozbor částeček. Ty pak působí jako abrazivo, jako když si nadrobíš do oleje karborundovej brousek třeba. To je pak pro motor peklo
To bude zajímavé....
Zdar
Ale ta barva bych řekl dle mého skromného názoru je bezvýznamná. Průhlednej, hnědej, černej. Prostě to maže. Ta černá je "jen" karbon...
Jde o něco jiného:
Já ze zvědavosti zkusím až bude chvilka nabrat pár kapek svého po jízdě zkarbovaného oleje (najeto cca 1300) a v práci pod mikroskopem udělám rozbor částeček. Ty pak působí jako abrazivo, jako když si nadrobíš do oleje karborundovej brousek třeba. To je pak pro motor peklo
To bude zajímavé....
Zdar
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Vypouštěl jsem ho při provozní teplotě motoru.Než jsem vydoloval filtr a namontoval nový, motor vychladl na cca 40°C a 4 litry jsou po horní rysku na měrce.Keras píše:Ty hele:
Ujko má 1,2 16V a psal "přesně 3,5litru"
Ty máš to samé a píšeš "přesně 4litry"
Kolik máš po těch 4 litrech hladinu přesně na tej "blbej" plastovej měrce?
V kolika stupních teploty motoru jsi ho měnil?
P.S. Ta cena je dobrá...
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Tohle bude zajímavé noKeras píše:Jo hochu na měrce je tak slabej film, že nepoznáš vůbec nic a zdá se čistej Pokud toho bude víc, myslím, že to tragédie bude. Viděls ten lavor od amtéra - černota...
Ale ta barva bych řekl dle mého skromného názoru je bezvýznamná. Průhlednej, hnědej, černej. Prostě to maže. Ta černá je "jen" karbon...
Jde o něco jiného:
Já ze zvědavosti zkusím až bude chvilka nabrat pár kapek svého po jízdě zkarbovaného oleje (najeto cca 1300) a v práci pod mikroskopem udělám rozbor částeček. Ty pak působí jako abrazivo, jako když si nadrobíš do oleje karborundovej brousek třeba. To je pak pro motor peklo
To bude zajímavé....
Zdar
Jinak s tou barvou poznáš taky stav oleje.... A já to vždy utřu do bílého toaleťáku a tam je krásně stav vidět
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
ale inak k farbe oleja. osobne nevidim problem v tom, ci je cisty alebo je taky tmavsi (tmavsi, nie cierno-cierny). ako som sa niekde dozvedel, tak pri naftaku je olej znecisteny uz po par tisic kilometroch a tomu oleju to v principe nic nerobi.
Ja mam teraz natocenych 22,5 tisica km a planujem ist na servisnu prehliadku (udajne ju treba stihnut DO 30 000 a 30 001 je uz problem) ked budem mat cca 28-29 000 km. skusim sa dostat k vzorke z toho oleja, ktory vytecie a dam vediet.
Ja mam teraz natocenych 22,5 tisica km a planujem ist na servisnu prehliadku (udajne ju treba stihnut DO 30 000 a 30 001 je uz problem) ked budem mat cca 28-29 000 km. skusim sa dostat k vzorke z toho oleja, ktory vytecie a dam vediet.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Takže pánové, právě jsem udělal rozbor... Najeto 1300km.
Roztočen na pár minutek motor a za běhu motoru vyjmuta olejová měrka a z ní necháno opakovaně zkapat do čisté laboratorní misky cca 0,30ml. Pak přesně odebráno 0,1ml a to prohnáno přes nejjemnější filtrační papír co tu máme (kolečko pr. 50mm - přesná váha a jemnost - řádově kolem mikronu) Nešlo mi ani tak o váhu nečistot jako o velikost a druh nečistot...
Pánové řeknu Vám - spousta kovových špon!!! Nejčastěji o velikosti 0,015 až 0,025mm. Počet se nedá specifikovat, fakt jich je hodně - desítky. To už by pak chtělo opravdu přesně zvážit. Dále pak nalezeno 3ks špon o velikosti přesahující 0,1mm z nich jedna o velikosti 0,16mm! Ostatní částečky blížeji nespecifikovaného matériálu černé barvy o velikosti 0,02mm nereagujících na magnet. Nakonec hnědé šupiny podobné velikosti pravděpodobně vasráženého charakteru.
Velikost vzorku 0,1 ml pro přesnější specifikaci (počet špon) je poměrně mnoho.
Problém bude v tom, že neznám maximální množství a druh nečistot při jednotlivých stádiích záběhů motorů. Možná, že to beru až příliš podrobně, možná je toto standartní množství bordelu. Možná, že výrobce toto ani tak detailně neřeší.
Škoda, že tuto analýzu nemám jak vyfotografovat a zdokumentovat. Takové zařízení tu bohužel nemáme.
Ale řeknu Vám, nebudu váhat s výměnou. Pokud to bude v mých silách udělám tento test zezačátku záběhu každých 1000km. Neumím si představit jakou paseku zde udělají špony po 30ti tisících Pro životnost a chod motoru to není určitě zanedbatelné.
Roztočen na pár minutek motor a za běhu motoru vyjmuta olejová měrka a z ní necháno opakovaně zkapat do čisté laboratorní misky cca 0,30ml. Pak přesně odebráno 0,1ml a to prohnáno přes nejjemnější filtrační papír co tu máme (kolečko pr. 50mm - přesná váha a jemnost - řádově kolem mikronu) Nešlo mi ani tak o váhu nečistot jako o velikost a druh nečistot...
Pánové řeknu Vám - spousta kovových špon!!! Nejčastěji o velikosti 0,015 až 0,025mm. Počet se nedá specifikovat, fakt jich je hodně - desítky. To už by pak chtělo opravdu přesně zvážit. Dále pak nalezeno 3ks špon o velikosti přesahující 0,1mm z nich jedna o velikosti 0,16mm! Ostatní částečky blížeji nespecifikovaného matériálu černé barvy o velikosti 0,02mm nereagujících na magnet. Nakonec hnědé šupiny podobné velikosti pravděpodobně vasráženého charakteru.
Velikost vzorku 0,1 ml pro přesnější specifikaci (počet špon) je poměrně mnoho.
Problém bude v tom, že neznám maximální množství a druh nečistot při jednotlivých stádiích záběhů motorů. Možná, že to beru až příliš podrobně, možná je toto standartní množství bordelu. Možná, že výrobce toto ani tak detailně neřeší.
Škoda, že tuto analýzu nemám jak vyfotografovat a zdokumentovat. Takové zařízení tu bohužel nemáme.
Ale řeknu Vám, nebudu váhat s výměnou. Pokud to bude v mých silách udělám tento test zezačátku záběhu každých 1000km. Neumím si představit jakou paseku zde udělají špony po 30ti tisících Pro životnost a chod motoru to není určitě zanedbatelné.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
já chtěl měnit taky no, ale prsotě se na to nedostalo. Na druhou stranu si mylsím že pořád lepší 15000 než 30000 vzhledem k tomu, že nikdy nechci měnit po více jak 15000km tak si mylsím, že to nebude tak tragické
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
To víš že ne Ber to tak, že je to furt polovina. Já jen chytil paniku, když jsem se v tom začal vrtat víc než je zdrávo. Takovéhle možnosti co mám já zase každý nemá, čili je to jen a jen o psychice!!!
Ale za těh 30tisíc bych jim DAL PŘES DRŽKU!
Prej, že si nepomůžu, prej, že vyhodím prachy z peněženky!
Zajímalo by mě jaké velikosti nečistot dovede zachytit ten filtr
Nevíte někdo?
Podle mých testů bych tedy řekl, že špony kolem dvou stovek (těch tam bylo nejvíc) to nechytne a kolují tam...
Ale za těh 30tisíc bych jim DAL PŘES DRŽKU!
Prej, že si nepomůžu, prej, že vyhodím prachy z peněženky!
Zajímalo by mě jaké velikosti nečistot dovede zachytit ten filtr
Nevíte někdo?
Podle mých testů bych tedy řekl, že špony kolem dvou stovek (těch tam bylo nejvíc) to nechytne a kolují tam...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
-
- Experienced member
- Příspěvky: 606
- Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
- Bydliště: Chodová Planá
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů