Stránka 1 z 13

Olej + filtr nová thalie 1,2 16V 55kW + rozbor použitého ole

Napsal: ned dub 18, 2010 09:28
od Keras
Jaký olej do 1,2 už víme. Ujko psal: "ELF EVOLUTION SXR 5W-40, presne 3,5 litra. Nový motor 5W, starší po čase môže prejsť na 10W"...
Určitě tedy může být prostě jakýkoliv "SXR 5W-40"
Ještě řekněte jaký filtr. Jaká výška filtru, průměr a hlavně jaký závit a vnější průměr těsnění...
Měl jste ho někdo venku? Jaký tam pasuje? Ze staré thalie nebo z clia II?
Chystám se ho vyměnit kolem těch 5tis. km. tak aby bylo jasno.
Díky

Napsal: pon dub 19, 2010 08:45
od amater3
Jak jsem psal už jinde.Filtr Motrio zakoupený v Renaultě.Výška cca 56mm,průměr 66mm,vnější průměr těsnění 63mm,vnitřní průměr těsnění 56mm,průměr montážního otvoru 18mm,závit vizuálně stejný jak na jiných filtrech.
Obrázek
Obrázek
V autě máš rozměrově stejný,jen černé barvy s nápisem renault. Stačí tyto info? :oops:

Napsal: pon dub 19, 2010 09:07
od Keras
Bezva kluku, to je přesně ono! Díkes
Ten závit bude tedy asi M20x1,5 jako u jiných pokud je vnitřní průměr 18.

Ještě upřesním co jsem našel na těchto stránkách:
http://genuineparts4u.co.uk/ClioMT.aspx
Motrio part number: 8671 005 907 (renault part number 8200257642)
čili hledat pod č.8200257642 (pod 8200257642 není v ČR nic...)

Má ho clio II,III i stará thálka viz
http://www.e-cat.cz/p-1391184/sortiment ... 361_153362
http://www.e-cat.cz/p-1391184/renault/t ... 43_2428344

Popis výrobku:
vnější průměr [mm]: 66, Vnitřní průměr 1 [mm]: 54, Vnitřní průměr 2 [mm]: 62, velikost závitu: M 20 X 1.5, výška [mm]: 60, Otevírací tlak obtokového ventilu [bar]: 1,3

Edit:
Tady nejlevněji:
http://www.pop-art.cz/AhxPagPrdDet.aspx?PrdRc=7025

tlak

Napsal: stř dub 21, 2010 08:02
od janmil
Keras píše:Popis výrobku:
vnější průměr [mm]: 66, Vnitřní průměr 1 [mm]: 54, Vnitřní průměr 2 [mm]: 62, velikost závitu: M 20 X 1.5, výška [mm]: 60, Otevírací tlak obtokového ventilu [bar]: 1,3
1,3 Bar :?: MPa :!:

Napsal: stř dub 21, 2010 18:12
od amater3
Pánové trochu Vás postraším.TOTO vyteklo z Natálky po 6650km.
Obrázek
Trochu to zjemním
Obrázek
Filtr po výměně-přístup jak do .....................
Obrázek
Musel jsem na povolení použít hasák
:oops:

Napsal: stř dub 21, 2010 18:25
od Keras
No dyť to říkám :!: :!: :!:
Po pěti, po pěti...
To je fakt hnus. Tak si amatére koukám taky šel brzo do výměny...
Ten filtr je odkud focenej? Odspoda? Levá strana?

Napsal: stř dub 21, 2010 18:29
od amater3
Levá strana zvrchu :oops:

Napsal: stř dub 21, 2010 18:50
od Keras
jo... No a lezls tam odspoda nebo jsi ho měnil horem?

Napsal: stř dub 21, 2010 18:56
od amater3
Kryt zdemontovat a odspodu :oops:

Napsal: stř dub 21, 2010 19:02
od Keras
jasně - díky...

Napsal: čtv dub 22, 2010 17:33
od Keras
2 amater: a olej jsi dal jaký? ELF EVOLUTION SXR 5W-40 ???

Napsal: čtv dub 22, 2010 18:22
od amater3
Keras píše:2 amater: a olej jsi dal jaký? ELF EVOLUTION SXR 5W-40 ???
Ano.Pětilitrové balení za 37,40 Euro.Použil jsem přesnš čtyři litry a zbytek možná na dolévání.Ale co mám Natálku tak zatím nespotřebovala ani půldeci oleje. :oops:

Napsal: čtv dub 22, 2010 21:32
od Keras
Ty hele:
Ujko má 1,2 16V a psal "přesně 3,5litru"
Ty máš to samé a píšeš "přesně 4litry"

Kolik máš po těch 4 litrech hladinu přesně na tej "blbej" plastovej měrce?
V kolika stupních teploty motoru jsi ho měnil?

P.S. Ta cena je dobrá...

Napsal: čtv dub 22, 2010 21:34
od krt.ecek
amater3 píše:Pánové trochu Vás postraším.TOTO vyteklo z Natálky po 6650km.
Nepřijde mi to nějak extrémně strašný.... Já měnil po 15000 v servisu při servisce, takže jsem olej neviděl, ale myslím že to nebylo tragické :twisted:

Napsal: čtv dub 22, 2010 21:39
od Keras
krt.ecek píše:takže jsem olej neviděl, ale myslím že to nebylo tragické :twisted:
No právě - žes ho neviděl :D :D :D Víš co znamená MYSLET :?: :pain30:

Napsal: čtv dub 22, 2010 21:41
od krt.ecek
:lol: :lol:

Ne tak na měrce nebyl ani moc černý :wink: do nějakých 11000 byl krásnej jako novej. Taky jsem plánoval výměnu dřív, ale pak jsem to nějak nestihl a ten olej nebyl tragickej :wink: Já osobně si mylsím, že 15000 pravidelně je tak akorát :twisted:

Napsal: čtv dub 22, 2010 21:46
od Keras
Jo hochu na měrce je tak slabej film, že nepoznáš vůbec nic a zdá se čistej :!: :!: :!: Pokud toho bude víc, myslím, že to tragédie bude. Viděls ten lavor od amtéra - černota...
Ale ta barva bych řekl dle mého skromného názoru je bezvýznamná. Průhlednej, hnědej, černej. Prostě to maže. Ta černá je "jen" karbon...

Jde o něco jiného:
Já ze zvědavosti zkusím až bude chvilka nabrat pár kapek svého po jízdě zkarbovaného oleje (najeto cca 1300) a v práci pod mikroskopem udělám rozbor částeček. Ty pak působí jako abrazivo, jako když si nadrobíš do oleje karborundovej brousek třeba. To je pak pro motor peklo :!:
To bude zajímavé....
Zdar

Napsal: čtv dub 22, 2010 22:12
od amater3
Keras píše:Ty hele:
Ujko má 1,2 16V a psal "přesně 3,5litru"
Ty máš to samé a píšeš "přesně 4litry"

Kolik máš po těch 4 litrech hladinu přesně na tej "blbej" plastovej měrce?
V kolika stupních teploty motoru jsi ho měnil?

P.S. Ta cena je dobrá...
Vypouštěl jsem ho při provozní teplotě motoru.Než jsem vydoloval filtr a namontoval nový, motor vychladl na cca 40°C a 4 litry jsou po horní rysku na měrce. :oops:

Napsal: pát dub 23, 2010 07:33
od krt.ecek
Keras píše:Jo hochu na měrce je tak slabej film, že nepoznáš vůbec nic a zdá se čistej :!: :!: :!: Pokud toho bude víc, myslím, že to tragédie bude. Viděls ten lavor od amtéra - černota...
Ale ta barva bych řekl dle mého skromného názoru je bezvýznamná. Průhlednej, hnědej, černej. Prostě to maže. Ta černá je "jen" karbon...

Jde o něco jiného:
Já ze zvědavosti zkusím až bude chvilka nabrat pár kapek svého po jízdě zkarbovaného oleje (najeto cca 1300) a v práci pod mikroskopem udělám rozbor částeček. Ty pak působí jako abrazivo, jako když si nadrobíš do oleje karborundovej brousek třeba. To je pak pro motor peklo :!:
To bude zajímavé....
Zdar
Tohle bude zajímavé no :wink:

Jinak s tou barvou poznáš taky stav oleje.... A já to vždy utřu do bílého toaleťáku a tam je krásně stav vidět :twisted:

Napsal: pát dub 23, 2010 10:03
od softouch
ale inak k farbe oleja. osobne nevidim problem v tom, ci je cisty alebo je taky tmavsi (tmavsi, nie cierno-cierny). ako som sa niekde dozvedel, tak pri naftaku je olej znecisteny uz po par tisic kilometroch a tomu oleju to v principe nic nerobi.
Ja mam teraz natocenych 22,5 tisica km a planujem ist na servisnu prehliadku (udajne ju treba stihnut DO 30 000 a 30 001 je uz problem) ked budem mat cca 28-29 000 km. skusim sa dostat k vzorke z toho oleja, ktory vytecie a dam vediet.

Napsal: pát dub 23, 2010 11:48
od Keras
Takže pánové, právě jsem udělal rozbor... Najeto 1300km.
Roztočen na pár minutek motor a za běhu motoru vyjmuta olejová měrka a z ní necháno opakovaně zkapat do čisté laboratorní misky cca 0,30ml. Pak přesně odebráno 0,1ml a to prohnáno přes nejjemnější filtrační papír co tu máme (kolečko pr. 50mm - přesná váha a jemnost - řádově kolem mikronu) Nešlo mi ani tak o váhu nečistot jako o velikost a druh nečistot...
Pánové řeknu Vám - spousta kovových špon!!! Nejčastěji o velikosti 0,015 až 0,025mm. Počet se nedá specifikovat, fakt jich je hodně - desítky. To už by pak chtělo opravdu přesně zvážit. Dále pak nalezeno 3ks špon o velikosti přesahující 0,1mm z nich jedna o velikosti 0,16mm! Ostatní částečky blížeji nespecifikovaného matériálu černé barvy o velikosti 0,02mm nereagujících na magnet. Nakonec hnědé šupiny podobné velikosti pravděpodobně vasráženého charakteru.

Velikost vzorku 0,1 ml pro přesnější specifikaci (počet špon) je poměrně mnoho.
Problém bude v tom, že neznám maximální množství a druh nečistot při jednotlivých stádiích záběhů motorů. Možná, že to beru až příliš podrobně, možná je toto standartní množství bordelu. Možná, že výrobce toto ani tak detailně neřeší.
Škoda, že tuto analýzu nemám jak vyfotografovat a zdokumentovat. Takové zařízení tu bohužel nemáme.
Ale řeknu Vám, nebudu váhat s výměnou. Pokud to bude v mých silách udělám tento test zezačátku záběhu každých 1000km. Neumím si představit jakou paseku zde udělají špony po 30ti tisících :!: :!: :!: Pro životnost a chod motoru to není určitě zanedbatelné.

Napsal: pát dub 23, 2010 12:12
od amater3
Něco podobného jsem tušil a proto ta výměna.Já mám Natálku rád a dopřeju jí jen to nejlepší. :oops:

Napsal: pát dub 23, 2010 12:19
od krt.ecek
já chtěl měnit taky no, ale prsotě se na to nedostalo. Na druhou stranu si mylsím že pořád lepší 15000 než 30000 :twisted: vzhledem k tomu, že nikdy nechci měnit po více jak 15000km tak si mylsím, že to nebude tak tragické :roll:

Napsal: pát dub 23, 2010 13:25
od Keras
To víš že ne :!: Ber to tak, že je to furt polovina. Já jen chytil paniku, když jsem se v tom začal vrtat víc než je zdrávo. Takovéhle možnosti co mám já zase každý nemá, čili je to jen a jen o psychice!!!
Ale za těh 30tisíc bych jim DAL PŘES DRŽKU!
Prej, že si nepomůžu, prej, že vyhodím prachy z peněženky!
Zajímalo by mě jaké velikosti nečistot dovede zachytit ten filtr :?: :?: :?:
Nevíte někdo?
Podle mých testů bych tedy řekl, že špony kolem dvou stovek (těch tam bylo nejvíc) to nechytne a kolují tam...

Napsal: pát dub 23, 2010 13:47
od Nick_of_the_time
jen když jsme u tohoto tématu..žere Thálka olej? nerad bych dopadl jak kolegové s VW co vozí vždycky litr na dolití...