Kvalita jízdy v Thálii, změny v doplňkách, všeobecný pokec..

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Robo91
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: pon říj 07, 2013 09:30

Re: Kvalita jízdy v Thálii, změny v doplňkách, všeobecný pokec..

Příspěvek od Robo91 » čtv dub 13, 2023 09:58

No ono to nijak zazračne nejazdilo ani keď to bolo nové. Na garančke to nebolo nikdy, pretože to za rok najazdilo menej ako ja na bicykli. Olej som menil väčšinou ja, každé 2 - 3 roky. Okrem baterky sa na tom nič neopravovalo. Mentálne to bola náhrada za škodu 120, oproti ktorej Thalia nie je hrdzavá, nevarí vodu, nič z nej nevyteká a vždy naštartovala, inak okrem ABS a dvoch airbagov má oproti škodule rovnakú výbavu. Herku bez posilovača nebude chcieť ani žena, v lete bez klímy sa v tom dobrovoľne nikto potiť nebude. Ten voz vyzerá komicky sám o sebe, ešte keď to niekde zaparkujem a pred odchodom obídem okolo všetky dvere aby som ich pozamykal, to je veru retro, k dokonalosti jej chýbajú len chemlonové poťahy.
Renault Laguna III Grandtour 2,0 dci 96 kW 2013
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kvalita jízdy v Thálii, změny v doplňkách, všeobecný pokec..

Příspěvek od kotasekh » čtv dub 13, 2023 10:05

Takze rozvody se nedelaly. Maji interval po sesti letech, nezavisle na kilometrech. To same chladici okruh, musi se menit nemrzka. Olej co dva tri roky (takze spise tri) plus kratke studene trasy - ten motor bude uvnitr zrezly a vydreny, minimalne na vacce. Brzdy budou totalne v haji i s trmeny. Skoda, ze zrovna nepotrebuju auto, tohle bych bral za nejake ty drobne na test, jak dlouho to vydrzi a par let bych s tim rajtoval :D.
Jinak to, ze to nema posilovac, nevadi, je tam lehky prevod a i parkovat jde s jednou rukou na volantu.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1318
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Kvalita jízdy v Thálii, změny v doplňkách, všeobecný pokec..

Příspěvek od Renaulťák » pát dub 14, 2023 11:51

Uplne je jedno, za jakych podminek jezdila, ci nejezdila. Nejake vetsi investice jsou zbytecne. Ten autak bude jeste dlouho jezdit kratke a obcasne streky. Staci vymenit naplne, vycistit brzdy, prohlidnout manzety. Kdyz auto nic nema, nemuze se to pokazit.
Auto musi mit v poradku brzdy a rizeni. Take je dobre kdyz sviti a ma smerovky. Ostatnima nedostatkama se nemusi nikdo vzrusovat. Pokud nemam posilovac, tak vim, ze nema a proto parkuji tak, abych nemusel vrtet na miste, pripadne nemusim platit za fitko. Pri rozjezdu a jizde je to prave auto s citelnym rizenim. Zavrtet klickou a vyvetrat take neni problem. Pri kratkych trasach je klimatizace stejne k nicemu. Nabehne do vykonu, kdyz zastavujes.
Posledni holatko jsem mel R11 1,4. Byl to fantasticky autak a klidne bych v nem jezdil i dnes.
Meganovi I 1,6 vecne svitilo ABS, kdyz jsem v kopci zapl klimu, musel jsem podradit. Servo a klima braly tolik, ze motor byl lenivejsi, jak u jedenactky.
Laguna II 1,9 byl fantasticky autak, co rozmazlil. Dokonce jsem parkrat jel na tempomat a nechal se vitat Helgou, nez mi lezla na nervy a vypl jsem ji. Po deseti letech bych byl rad za klicku, kdyz mi stahovacka rupla na turniketu a ja pak musel na kazdem zacatku a konci misto vystrceni ruky vyndat cele telo. Stale je v rodine, jak nejvetsi otloukanek a brzdi, ridi, sviti a nic dalsiho od ni po 22 letech nikdo neocekava.
U Laguny III jsem si zvykl na vykon a akceleraci, take na jeji tvrdost a jizda na rozbite ceste me jiz nerozciluje. Tempomat jsem nikdy nezapl. Klimu zapinam v zime a obcas v lete, aby provetrala. 4control, ESP, elektronicka rucni jsou fajn, protoze se nedaj vypnout, neda se zablbnout. Co mi u ni chybi, je cudlik na dverich spolujezdce, ktery by se jednoduse dal zamacknout. Kdyz zacne blbnout zamek, tak si clovek uvedomi, ze i kdyz malo jete, tak roky neprechcis. Navigaci jsem aktualizoval jednou a poprve a naposled mi byla nastavena minuly rok, abych zvladl projet Chemnitzem napoprve. Od te doby mi neprepina na nocni provoz. Musim manualne. Kdyby jelo audio bez ni, okamzite vypnu.
Megane III CC 1,4 je o pohode se stazenou strechou. Je jasne, ze se svym najezdem necelyh 70 tisic za jedenact let odejde na stari. Dere ho denne zena a je do nej sedam obcas, jako dnes, kdy mi ukradla kupatko a nechala mi Megana s prazdnou nadrzi. Navigace stale jezdi mimo cesty, protozr jsem ji neaktualizoval.
Trafica jsem chtel malo jeteho ve vybave. Nakonec jsem koupil s 230 tisici s 1,9 sto koni, bez navigace, ESP, klimy. A jsem spokojeny. Udelal jsem mu podvozek, kabelaz a svetla sviti a sterace stiraji, vyhodil sedum sesel. Da li Buh a jini, tak jednou z nej bude maly obytnacek, ktery stejne moc nenatoci. Minuly rok si hral na dodavku a dal 3 ticice km. Takze pro ten najezd OK a nebal bych se ani dlouhe streky.

Doba prinesla ze sedim vetsinou doma Nadrz vydrzi i tri mesice. Za chvili budeme na zakonnych platit vic, jako za palivo.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Kvalita jízdy v Thálii, změny v doplňkách, všeobecný pokec..

Příspěvek od robotmz » sob dub 15, 2023 08:21

Mám Thaliu II 2012 autentique. Kupovam som úmyselne túto výbavu. Keďže som auto plánoval od začiatku do konca, tak som sa riadil heslom "čo tam nemám, nepokazí sa". A keď som tu čítal niektoré problémy s posilovačom riadenia, so svetlom v kufri a podobne, tak som len Ďakoval za svoj pragmatický prístup.

Ak by sa Thalia predávala v autosalónoch dnes s rovnakou holou NEvýbavou, nerozmýšľal by som už nad iným autom.
Je to proste o zvyku, ale človek čo vie, že bude meniť po 3-4 rokoch auto, a chce kúpiť nové, tak si výbavu môže dovoliť, lebo "opravovať" ju bude už niekto druhý, nakoľko za 3-4 roky sa nestihne pokaziť.
Ja som s Thaliou spokojný, ale tento rok ma čaká poriešiť katalyzátor, čo vyjde na 2 000 eur, lebo neexistujú náhrady /mám 2012, takže EURO5/.
Mám 2 možnosti:
1. predať to odhadujem za 2 tis. a kúpiť nejakú starú šunku vyrachtanú za 6-7
2. investovať tých 2 tis. a nechať si SVOJE auto, ktoré som kedysi kúpil v autosalóne ako fungľovku.
Momentálne som za tú 2. možnosť, lebo 1. možnosť by ma stála viac a moc by som si nepolepšil, hlavne ak pozriem cenu starých áut.

PS: to zatváranie dverí, som sa dosť pobavil. Normálne vždy zvnútra pocvakám 3 kolíčky a zamykám iba svoje dvere, však na ostatných ani nie sú zámky, a na kontrolu sa pozriem iba cez 1 okno. Posilovač mi vôbec nevadí, skôr mi vyhovuje, lebo mám priamy kontakt s vozovkou a môžem teda relevantne hodnotiť adhéziu počas jazdy na hrane, teda napr. v zime, v daždi. Jediné, čo som si domontoval bolo kvalitné a lacné autorádio /bez CD mechaniky/ a 2 kvalitné reproduktory, na ktoré tam je kabeláž už natiahnutá od výroby.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kvalita jízdy v Thálii, změny v doplňkách, všeobecný pokec..

Příspěvek od kotasekh » sob dub 15, 2023 08:34

Ja s authentique najezdil 320k km a musim rict, ze diky neposilovaci jsem pod kolem citil kazdy listek, dokonala odezva pro ridice a s jinym autem jsem si na snehu nikdy nedovolil delat takove blbiny.
Ale jak psal puvodni tazatel, ta jeho garazovka je proste 14 let stara s nulovym najezdem, tam se nebavime o vybave, ale o vecech znicenych nepouzivanim, hlavne brzdy, silentbloky, a castecne asi motor.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Kvalita jízdy v Thálii, změny v doplňkách, všeobecný pokec..

Příspěvek od robotmz » sob dub 15, 2023 10:27

Ak by som si mohol vybrať dnes u nového auta verziu bez posilovača, neváham ani sekundu, keďže jazdím vo veľmi náročných podmienkach, hlavne v zime kopcovitý terén, neodhrnuté, potrebujem max. odozvu kedy mi koleso ešte zaberá, a kedy je už ako vo vzduchu /na ľade/ a to sa s posilovačom človek dozvie až keď spadne zo škarpy do 20 metrového zrazu.
Jazdí s ním aj manželka a nemá žiaden problém keď to nemá posilovač. Treba dodať, že je to ľahúčke auto /900kg/ s ľahkým motorom. Tam je posilovač skôr na škodu ako na úžitok.
Taká oktávka sa v zime pri jazde do kopca zahrabe po brucho a s týmto valíš po vrchu bezproblémov /mám traktorový vzor bez stredovej drážky/.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3295
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita jízdy v Thálii, změny v doplňkách, všeobecný pokec..

Příspěvek od ZDENECEKCZ » sob dub 15, 2023 10:35

Uz se musim zapojit do diskuze...,. Nevim, osobne mam rad posilovac. Ale ted minuly tyden jsem mel fabii 1.4 benzina na opravu serva.....nesel posilovac... Dost jsem se nadrel a po oprave to jde krasne.
Jinak k vasi diskuzi....podlr.me.je uplne jedno, jestli posilovac je nebo neni. Kdyz je clovrk vemeno, tak sjede do prikopy i na rovne suche ceste.
A k tematu...to auto bych rafrji dojezdil, co to jde...proda sr to za.par korun a pak bude hodne veci odchazet. Radrji bych si ho nechal a dorasoval tema.kratkyma jizdama.....popripade pak rozdelal na dily a rozprodal
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kvalita jízdy v Thálii, změny v doplňkách, všeobecný pokec..

Příspěvek od kotasekh » sob dub 15, 2023 13:13

Auto bez posilovace ma jiny prevod rizeni, nezli auto s rozbitym posilovacem, to nejde srovnavat ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

reznaluki
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: ned kvě 01, 2016 12:02

Re: Kvalita jízdy v Thálii, změny v doplňkách, všeobecný pokec..

Příspěvek od reznaluki » úte čer 27, 2023 21:43

Ahoj. Před třemi dny jsem se stal majitelem Renaultu Thalia ve výbavě žebrák. Nevím jak se to originálně nazývá, ale není v tom nic jenom poctivý kuřácký paket. Auto dávám postupně dohromady. Uvnitř vypadalo jako by v něm prespavali bezdomovci. Přístrojová deska je taky pěkně zdevastovana a bude třeba vyměnit minimálně mřížky ventilace na bocích. Cenu vozu jsem skoro zdvojnásobil nabráním plné a dvěma novýma univerzálama na přední nápravě. Dále výměnou autorádia za hrající. Auto má najeto 250000 km a nic na něm nebouchá a neklepe se. Všechno funguje jak má. A i když je to brloch za 20000kč tak mě to auto baví. 1.2 55kw krásně jede a do 90 km je to i svižné. Začínám to auto mít rád. Mam ho na courani okolo komína a toto auto plní skvěle. Jako rodinné mám naftové nové Berlingo a to se právě na courání okolo komína nehodí. Kdysi jsem si chtěl Thalii koupit jako novou a dnes lituji že jsem to neudělal.

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Kvalita jízdy v Thálii, změny v doplňkách, všeobecný pokec..

Příspěvek od robotmz » stř čer 28, 2023 06:20

Za 20 tis. to musela byť dobrá kúpa.
A keďže je to výbava Authentique - tak sa volá tá základná výbava, tak máš o kopec starostí menej a tým pádom nemusíš riešiť vadné servo posilovača, vadný centrál, nefunkčné otváranie kufra a podobné perličky, ktoré sa tu vo fóre dočítaš.
Ja som do auta dal 2 týždne späť vyše 28 000 Czk, ale mám takpovediac celý podvozok a brzdy nové /u nás v SK by som sa nedoplatil/.
Ešte musím poriešiť katalyzátor, takže najhorší variant je ďalších 2 000 eur.
Auto máme ale úplne od nova z autosalónu, takže jednak za tie prachy by som kúpil zase iba rovnaké, kde by som musel všetko meniť, teda mačka vo vreci. Preto radšej ešte asi zainvestujem do tohoto, aj keď je to viac ako časová cena.
Ak pozriem dnes na cenu nových áut a aj ojazdených, dvíha sa mi žalúdok, lebo za 6 ročné auto chcú toľko ako stálo vtedy nové.
Okrem toho ja nemám moc na výber, lebo jazdím už oveľa menej ako v minulosti, konkrétne 6 + 6 km denne viac ako 365x do roka. Nechcem vidieť, za aký krátky čas by som odrovnal nejaký diesel s DPF a turbom.
Keďže týchto ľudových áut ubudlo, je malý výber z nových.....
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

reznaluki
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: ned kvě 01, 2016 12:02

Re: Kvalita jízdy v Thálii, změny v doplňkách, všeobecný pokec..

Příspěvek od reznaluki » stř čer 28, 2023 21:54

Tak přesně kvůli krátkým popojižďkám jsem to koupil. Mam diesel s DPF a adblue. A dost to trpí krátkými jizdami. Ten renault naproti tomu je proto jako stvořený.

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Kvalita jízdy v Thálii, změny v doplňkách, všeobecný pokec..

Příspěvek od robotmz » čtv čer 29, 2023 06:37

Diesle, ktoré boli vhodné na krátke trasy sa niekedy okolo roku do osobných áut prestali montovať. Bol to tzv. hladký diesel bez DPH a turba. Ja som mal 1,4D v Citroene AX, aj vo Fábiach 1,9 Sdi boli dobré motory na krátke trasy.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Kvalita jízdy v Thálii, změny v doplňkách, všeobecný pokec..

Příspěvek od krt.ecek » čtv čer 29, 2023 06:48

No nevím... Mám diesel ve felde (1.9 z golfa, bez turba nic) ano je to tank, když se to rozjede, ale než se ohřeje na provozní teplotu.... Jsem přesvědčen že ten motor trpí...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Kvalita jízdy v Thálii, změny v doplňkách, všeobecný pokec..

Příspěvek od krt.ecek » pát říj 20, 2023 09:30

Kdyby někoho zajímalo :-)
viewtopic.php?f=18&t=129481
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů