Na pačce stěračů máš pouze přepínání funkcí. Maže se to přímo u budíků vedle displaye palubního počítače . Teda já to tak aspoň mám.jirkakoutny píše:Ja myslel ze k nulovani palubniho pocitace slouzi tlacitko na pacce steracu, ne stisknuti spojkoveho pedalu v kombinaci s otocenim klicku.
Průměrná spotřeba nové Thálie...
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
- joudabouda
- Starting member
- Příspěvky: 58
- Registrován: pát led 21, 2011 10:47
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
Renault Thalia II
rok výroby: 1/2011
1,2 16V 55 kW/75 k Privilege
Barva: černá Nacre 676
rok výroby: 1/2011
1,2 16V 55 kW/75 k Privilege
Barva: černá Nacre 676
- jirkakoutny
- Junior member
- Příspěvky: 222
- Registrován: pát čer 11, 2010 18:19
- Bydliště: Luhačovice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
No jasne, ja vuuul
Renault Thalia II Privilège 1.4 16V, 8/2010
(Zbyly mi dva origo 13cm repro z Thalie II, kdyby někdo chtěl...)
Pár fotek
(Zbyly mi dva origo 13cm repro z Thalie II, kdyby někdo chtěl...)
Pár fotek
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
to byl asi nejaky omyl...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
Tak pánové abych potěšil neveřící Tomáše, thálka umí papat i víc než magických 6,5.
V týdnu cesta na otočku po D1 do Prahy a zpět. Cca 250km i s cestou po Praze. Před dálnicí jsem vynuloval PC...
Dva dospělí. Tam poctivých 130-135 (otáčky cca 4,5tis) a nazpátek 140-150. Otáčky při takovéto rychlosti +- 5tis.
Neřešte prosím rychlost, prostě jsem tak jel no.
Spotřeba 7,3l/100km. To je dobrej výsledek ne??? Jel jsem jako prase a i tím, že auto nebylo zatížené tak musím konstatovat, že to jede jako sviňa. Bohatě mi dostačuje 1,2!!!
Měl jsem před tím 1,8 benzín, ale tohle je super.
Největší katastrofa je to kolem 100-110. Hluk, vibrace...
130 a víc paráda. Ale to už jsem psal.
V týdnu cesta na otočku po D1 do Prahy a zpět. Cca 250km i s cestou po Praze. Před dálnicí jsem vynuloval PC...
Dva dospělí. Tam poctivých 130-135 (otáčky cca 4,5tis) a nazpátek 140-150. Otáčky při takovéto rychlosti +- 5tis.
Neřešte prosím rychlost, prostě jsem tak jel no.
Spotřeba 7,3l/100km. To je dobrej výsledek ne??? Jel jsem jako prase a i tím, že auto nebylo zatížené tak musím konstatovat, že to jede jako sviňa. Bohatě mi dostačuje 1,2!!!
Měl jsem před tím 1,8 benzín, ale tohle je super.
Největší katastrofa je to kolem 100-110. Hluk, vibrace...
130 a víc paráda. Ale to už jsem psal.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
na takovou rychlost supr spotřeba, dvoulitry závidí
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
hele nezávidí, taťkovo 2,0T viz podpis lítá stejnou trasu jako já a dík šestce má nižší spotřebu, průměrná (praha, mimo prahu, dálnice) 7,1-7,5 bych vraždil
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
hm, závidím dvoulitrům
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
jako nemluv mi o tom, vždycky když to zjistím, tak brečím, že ten motor chci do thálky taky (já bych ho teda chtěl i za cenu vyšší spotřeby, by byla silnější než passati a s tou váhou...hmm... )
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
tak udělej projekt "Thalia RS 2.0T"
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
nn do toho nejdu, moc peněz, času a nic z toho + problém s legalizací....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
Keras: nazpatek jsi to mel skoro cele po dalnici? nebo jsi dalnici mel treba jen pulku trasy?
ja si jen tak uvazuju kolik by vzalo 1.2 TCe
ja si jen tak uvazuju kolik by vzalo 1.2 TCe
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
Cestou na dovolenou na trase Olomouc-Plzeň (téměř celé po dálnici) jsem měl spotřebu 8,8 l, podle palubního počítače.
Na střeše jsem měl nosič a 4 kola, dva dospělí a dvě děti, plný kufr věcí. Rychlost většinou kolem 115 km/h.
Dalšími pojížďkami po Plzeňsku a po Šumavě mi ale potom průměrná spotřeba za celou dovolenou spadla na něco málo nad 7 litrů.
Na střeše jsem měl nosič a 4 kola, dva dospělí a dvě děti, plný kufr věcí. Rychlost většinou kolem 115 km/h.
Dalšími pojížďkami po Plzeňsku a po Šumavě mi ale potom průměrná spotřeba za celou dovolenou spadla na něco málo nad 7 litrů.
Renault Thalia 1,2 16V Privilège, 9/2010
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
2 jean vic:
do prahy - nájezd v humpolci (92km), nazpět - (co jsem to mastil 150) sjezd jihlava (111km)
do prahy - nájezd v humpolci (92km), nazpět - (co jsem to mastil 150) sjezd jihlava (111km)
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
Keras: tak to mas dobrou spotrebu muzes takhle jezdit porad...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
jo dík... Taky tak jezdím, tedy v rámci předpisů když to jde Ale nešetřím jí, pěkně jí vytáčím. Má to mrcha ráda.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
-
- Starting member
- Příspěvky: 18
- Registrován: čtv bře 31, 2011 10:05
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
Teď jsme absolvovali cestu Ostrava - Brno - Beroun - Ostrava. 2 + prcek a plně naložený kufr. Střídali jsme se v řízení manželkou, (která víc motor ) a spotřeba dle PP 6.1.Nějaké to popojíždění po Brně a po Berouně a okolí. Většna najetých km (něco přes 900km) dálnice kde jsme jeli cca 100 - 110km/h. Sem tam jsme to prošlápli i víc.
Jinak jsem si všiml, že PP ukazuje cca o 2l víc spotřebovaného paliva na nádrž, než natankuju u benzinky.
Jinak jsem si všiml, že PP ukazuje cca o 2l víc spotřebovaného paliva na nádrž, než natankuju u benzinky.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2011
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
Zaznamenávám si všechna tankování, zatím najeto cca 9 tis. km a za celou dobu je průměrná spotřeba 5,9 litru. Benzin beru kde to vyjde. Tlak v pneu dávám 2,4 předek a 2,0 zadek.
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
Ahojte teraz co napíšem,nechcem vypadat jak blbec..Ale kamarát čo robí v Servise v Renaulte mi poradil aby som si dal pneu na 2,0 predné a zadné..že je to pre Thaliu lepšie na spotrebu,lebo že to je lahké auto.Predtým som mal 2,5 v predu a 2,2 v zadu..A je to pravda..Predtým spotreba 5,8 teraz len 5,2..Rovnaký štýl jazdy,rovnaký benzín..Najazdené 4000KM..Jazdím do 110 KM/H..Tankujem len Shell V-Power
Renault Thalia 2011
1,2 16V 55kW/75 LS Collection
Café D14
1,2 16V 55kW/75 LS Collection
Café D14
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
(čau kluci...)
co je to za pitomost????? Popírá to fyzik. zákony... Je to nesmysl.
co je to za pitomost????? Popírá to fyzik. zákony... Je to nesmysl.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
Ktery z fyzikalnich zakonu byl timto brutalne popren ?
Scenic 2011, 1.6 dCi 96kW Privilege, Cendre HNK
Scenic 2001, 1.8 16V 85kW, 8l/100 - prodano
Scenic 2001, 1.8 16V 85kW, 8l/100 - prodano
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
tření, Newtonův pohybový zákon, valivý odpor... Děláš si také srandu?
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
Treba ma specialni pneumatiky, ktere pri vetsi stycne plose snizuji svuj valivy odpor, ovsem to bych si potom byt na jeho miste nechal patentovat a gumy mel nejlepe uplne vypustene to by mohl byt potom valivy odpor zadny a auto by se vznaselo.
Ale konec OT a srandicek, neni mozne, aby pri vetsim styku gumy s podlozim mel nizsi spotrebu, leda vyzsi, protoze prekonava vetsi valivy odpor, kdyby to napsal naopak, ze natlacil misto 2 aktualne 3 a ze to sedi na ceste na houby, ale snizila se mu spotreba, to bych mu i veril.
Jeho pohadka mi pripada stejna, jako kdyz mi jeden mlady chytracek vykladal, ze kdyz das do prevodovky malo oleje a nebo zadny, tak se to sice vice hreje, ale lepe to jeden, protoze ten olej je husty a prevodovku ti brzdi a diky tomu mas vysi spotrebu oproti tomu, kdyz mas prevodovku suchou doporucil jsem mu prakticky test na jeho aute, ale pro mne z neznamych duvodu ho nidy neprovedl zrejme se zeptal v servisu co by mu na to reklo auto ...
Ale konec OT a srandicek, neni mozne, aby pri vetsim styku gumy s podlozim mel nizsi spotrebu, leda vyzsi, protoze prekonava vetsi valivy odpor, kdyby to napsal naopak, ze natlacil misto 2 aktualne 3 a ze to sedi na ceste na houby, ale snizila se mu spotreba, to bych mu i veril.
Jeho pohadka mi pripada stejna, jako kdyz mi jeden mlady chytracek vykladal, ze kdyz das do prevodovky malo oleje a nebo zadny, tak se to sice vice hreje, ale lepe to jeden, protoze ten olej je husty a prevodovku ti brzdi a diky tomu mas vysi spotrebu oproti tomu, kdyz mas prevodovku suchou doporucil jsem mu prakticky test na jeho aute, ale pro mne z neznamych duvodu ho nidy neprovedl zrejme se zeptal v servisu co by mu na to reklo auto ...
Wolf
Renault Thalia 1.4 16V expression clima, 2005 / svicky - DOR14LGS / Waze / zvuk - Alpine + Magnat Traxx 600
Renault Thalia 1.4 16V expression clima, 2005 / svicky - DOR14LGS / Waze / zvuk - Alpine + Magnat Traxx 600
-
- Starting member
- Příspěvky: 18
- Registrován: čtv bře 31, 2011 10:05
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
Omlouvám se, ale nedá mi to. Jedna věc je valivý odpor a druhá, o kolik se změní průměr gumy při rozdílém tlaku, ... Např. Dejme tomu, že má pneumatika 0,5m průměr (ať se to dobře počítá) pak potřebuje cca 63662 odvalení na 100km, pokud se ale odvalí stejněkrát pneumatika podhuštěná, kde se průměr zmenší o 1cm, tak tachometr ukáže stejnou vzdálenost 100km, ale ve skutečnosti máme ujeto jen 90km, což je rozdíl 10%. Domnívám se, že do určité míry bude při "podhušťování" vliv valivého odporu růst méně, než vliv chyby měření ujeté vzdálenosti. Tak že si dovolím tvrdit, že něco pravdy na tom, že počítač může ukázat nižší spotřebu, být může. Ale jestli je reálně nižsí, to je otátzka?
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2011
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
preto si treba viest evidenciu
ale zase. pre auto je pri vypocte podstatny pocet otoceni kolesa a spotrebovany objem paliva. a z toho vyrata prejdenu vzdialenost a priemernu spotrebu na 100km.
ak odignorujeme valivy odpor, tak ak prejdes pri podhustenej pneu 100km, pocitac ti ukaze, ze si spalil povedzme 6,0l/100km a realne ti v nadrzi ubudlo presne 6 litrov. ak ju nahustis spravne a prejdes rovnakych (rovnakych v zmysle, ze pojde v podstate o rovnaku trasu za rovnakych podmienok) 100km, pocitac ti ukaze znovu 6,0l/100km a znovu minies 6 litrov paliva. problem je, ze v prvom pripade prejdes realne len spominanych 90 km a teda este ti chyba 10km do ciela. Cize na to, aby si presiel medzi miestami A a B vzdialenymi 100km, spalis pri podhustenej pneu viac paliva, lebo budes musiet prejst cca 111km, respektive budu sa ti musiet viackrat otocit kolesa. Aj ked priemerna spotreba bude podla PP rovnaka, 6,0l/100km. akurat, ze pri podhustenej prejdes 111km a spalis teda 6,6 litra a pri spravne nahustenej spalis 6,0 litra.
PS: pri podhustenej pneu pocitam s mensim priemerom kolesa ako pri spravne nahustenej. ak by bol priemer kolies v oboch pripadoch rovnaky, co zrejme nie je, tak by moja uvaha nesedela.
PS2: ak do toho zaratame valivy odpor, tak ten mozem ja len odhadovat, ze pri podhustenej pneu je vacsia kontaktna plocha medzi pneumatikou a vozovkou a teda je valivy odpor vacsi.
PS3: moj model je zjednoduseny a nemusi sediet na realne podmienky. no moze napomoct pri utvarani si predstavy, preco sa pri podhusteni spotrebuje viac paliva ak clovek jazdi rovnake trasy...
ale zase. pre auto je pri vypocte podstatny pocet otoceni kolesa a spotrebovany objem paliva. a z toho vyrata prejdenu vzdialenost a priemernu spotrebu na 100km.
ak odignorujeme valivy odpor, tak ak prejdes pri podhustenej pneu 100km, pocitac ti ukaze, ze si spalil povedzme 6,0l/100km a realne ti v nadrzi ubudlo presne 6 litrov. ak ju nahustis spravne a prejdes rovnakych (rovnakych v zmysle, ze pojde v podstate o rovnaku trasu za rovnakych podmienok) 100km, pocitac ti ukaze znovu 6,0l/100km a znovu minies 6 litrov paliva. problem je, ze v prvom pripade prejdes realne len spominanych 90 km a teda este ti chyba 10km do ciela. Cize na to, aby si presiel medzi miestami A a B vzdialenymi 100km, spalis pri podhustenej pneu viac paliva, lebo budes musiet prejst cca 111km, respektive budu sa ti musiet viackrat otocit kolesa. Aj ked priemerna spotreba bude podla PP rovnaka, 6,0l/100km. akurat, ze pri podhustenej prejdes 111km a spalis teda 6,6 litra a pri spravne nahustenej spalis 6,0 litra.
PS: pri podhustenej pneu pocitam s mensim priemerom kolesa ako pri spravne nahustenej. ak by bol priemer kolies v oboch pripadoch rovnaky, co zrejme nie je, tak by moja uvaha nesedela.
PS2: ak do toho zaratame valivy odpor, tak ten mozem ja len odhadovat, ze pri podhustenej pneu je vacsia kontaktna plocha medzi pneumatikou a vozovkou a teda je valivy odpor vacsi.
PS3: moj model je zjednoduseny a nemusi sediet na realne podmienky. no moze napomoct pri utvarani si predstavy, preco sa pri podhusteni spotrebuje viac paliva ak clovek jazdi rovnake trasy...
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Průměrná spotřeba nové Thálie...
no hoši vy jste matematici S tím průměrem kola je to přece jak píše softouch.
ALE:
Prostě na měkké gumě to jede blbě a vylivý odpor je dalko větší. Neřešte průměry kola. Stačí jet na měkký gumě z kopce a vidíte ten rozdíl jak to brzdí a nejede to.
Sedněte na obyčejné šlapací kolo a jeďte na podhuštěných pláštích. Nadřete se jak sv... a kolo nejede. Stačí kola nafouknout a valí to o 100% lépe. Už vidím jak někdo jede třeba 100km na kole s měkýma pláštěma s blaženým pocitem jak mu to jede lehčeji a ušetří energii Neblázněte.
A stejný je to v autě. Ten motor musí na měkkých gumách vydat daleko víc práce než na tvrdších.
Bavíme se o tom, že na měkký gumě může mít auto menší spotřebu. A to je přece nesmysl. Valivý odpor je to jediné a hlavní co brzdí a s tím se musí počítat. Nějaké změny průměru kola jsou zanedbatelné oproti valiv. odporu
ALE:
Prostě na měkké gumě to jede blbě a vylivý odpor je dalko větší. Neřešte průměry kola. Stačí jet na měkký gumě z kopce a vidíte ten rozdíl jak to brzdí a nejede to.
Sedněte na obyčejné šlapací kolo a jeďte na podhuštěných pláštích. Nadřete se jak sv... a kolo nejede. Stačí kola nafouknout a valí to o 100% lépe. Už vidím jak někdo jede třeba 100km na kole s měkýma pláštěma s blaženým pocitem jak mu to jede lehčeji a ušetří energii Neblázněte.
A stejný je to v autě. Ten motor musí na měkkých gumách vydat daleko víc práce než na tvrdších.
Bavíme se o tom, že na měkký gumě může mít auto menší spotřebu. A to je přece nesmysl. Valivý odpor je to jediné a hlavní co brzdí a s tím se musí počítat. Nějaké změny průměru kola jsou zanedbatelné oproti valiv. odporu
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů