Stránka 5 z 7

Re: Tlak v pneu

Napsal: stř kvě 02, 2012 13:53
od Keras
nejsem dýler, jsem praktik... Aspoň doufám :D
Není nic jednodužšího než se držet předepsaných hodnot.
Po pár set nebo tisíc km kouknout na gumy a když je sjetej střed=0,2-0,3 ubrat, a když kraje=přidat... :wink:
Většinou nastává druhá varianta, takže se po několikátém opakování této zkoušky dostanete na "svoje" tlaky kolem 2,5 vepředu... Zadek nechávám tak aby auto prostě moc neskákalo, tam se podle opotřebení orientuje hodně blbě.

Re: Tlak v pneu

Napsal: pát kvě 04, 2012 00:35
od libor007
Ja na goodyeary nakonec dal 2,4 a 2,2. Predek je jeste malinko hruskovity. V lete udelam 2x slovensko, tak uvidime - ted najezdim prd. Pokud ma afko vetsi najezd, doufam, ze da referenci pro goodyeary...

Re: Tlak v pneu

Napsal: pát kvě 04, 2012 14:42
od afko
Libor momentalne nejazdim vobec, ale dohodneme tak na skusobnu dobu cca. 2-3 mesiacov a potom si dame infosky. Ohladom opotrebenia to bude asi malo, ale snad jazdne vlastnosti za ten cas trochu vyzistime. Takze ja dam na 2,1 a 2,0.

Re: Tlak v pneu

Napsal: pát kvě 04, 2012 15:40
od vlk6
Zdravím, já mám vysledované tlaky př. 2,4 a z.2,2. Pneu se sjíždí stejnoměrně po celé ploše.

Re: Tlak v pneu

Napsal: pát kvě 04, 2012 16:42
od libor007
Kolega daval na predek 2,4 a bylo to malo - sjete kraje. Ale jak pise afko - jde spise o jizdni vlastnosti. ten kdo jako ja najede par tisic za rok nemusi opotrebeni tolik resit. Na to sk padne cca 2200km, coz je i tak pro sledovani malo, ale uvidim... Afko: 2,1/2,0 bude malo, zkusil bych aspon 2,2/2,1. Ja testnu vliv na spotrebu. S 2,5 predkem mi to na sk delalo 5,04l/100km. Dalnice 90-100, lehka noha, ane urcite ne brzda silnic...

Re: Tlak v pneu

Napsal: pát kvě 04, 2012 17:29
od afko
Libor, jazdis podobne ai ako ja. Za rok mam nejakych 10.000 km +- takze to opotrebenie ja nezistim tak skoro. Pocitac nemam takze nezistim ani spotrebu takze ja mozem maximalne laborovat maximalne s subjektivnym pocitom z jazdy a jazdnych vlastnosti. Ale ked tu niekto napise, tamten nieco napise clovek si vyberie nie? :)

Re: Tlak v pneu

Napsal: pát kvě 04, 2012 18:15
od robotmz
spotrebu najpresnejšie zistíš priamo tankovaním tak ako to robím ja na AX-ku už 9-ty rok a ani jeden raz som ešte nevynechal /vediem si písanku aj s opravami, aj s tankovaním atď./. Nádrž 43 l a mesačný nájazd od 1000-1500 km. je to ale trochu onánia. Nikdy som ešte nešiel z pumpy s "nepoliatým" bokom od uzávera naftou...
Takisto to meriam aj teraz na thalii, lenže treba trochu plánovať, teda tankovať až pred jazdou aspoň 10 km aby sa urobil priestor pre rozpínanie, i keď na AX-ku som to nikdy neriešil.
Tankujem až komplet vyjazdím nádrž, treba to mať odskúšané aby si presne vedel, kedy už benzín fakt môže dôjsť /za vyše 100 000 km jazdenia mi došla 1 x nafta v zime, keď som zapadol a bol som v brutálnom náklone a už som sa chystal tankovať/.
No a tankujem dovtedy, pokiaľ nevidím stabilnú hladinu v nádrži, u Thalie až za tou prepážkou, ale to fakt tankuješ ako pako lebo pištoľ ti 50 x vypne.
Takto ale zistíš spotrebu takmer na mililiter, samozrejme nejako otestovať aj tachometer, či ti neblbne, pretože ak by čo len trošku ukazoval viac, prípadne menej, vplyv na spotrebu by to malo fatálny !
Palubný počítač takmer vždy ukazuje menej, brat to má overené na viacerých autách... Je to iba hrubé orientačné meranie...

Re: Tlak v pneu

Napsal: pát kvě 04, 2012 19:34
od softouch
je to uz trochu OT. ja vyuzivam spritmonitor.de. ono pri dlhodobom znaceni a pocitani ti vyjde dlhodoba s velmi malou odchylkou.
palubny pocitac mi ukazuje takmer vzdy viac spotrebovaneho paliva a teda aj vyssiu spotrebu, ako mam podla tankovania....

Re: Tlak v pneu

Napsal: pát kvě 04, 2012 19:39
od robotmz
po nemecky som už zabudol, ale ak to funguje na nejakom princípe že píšeš koľko si čapoval a stav tachometra, tak to už z princípu nemôže byť presné z krátkodobého hľadiska /do 1 roka/.
Ak raz nemám plnú nádrž na prasknutie a nemeriam presne kilometre, všetko je orientačné.
Možno po 5-tich rokoch sa dá takto vypočítať kvázi presne, kedy sa tá 1 nádrž stratí. Ja to ale presný údaj zistím už za prvých 800 km čo najazdím za 2-3 týždne.

Re: Tlak v pneu

Napsal: pát kvě 04, 2012 20:18
od Keras
Ano tvrdší gumy mi vyhovují i ohledně spotřeby, ale pánové na spotřebu je tu thread!!!

Thálka má už tak sama o sobě hooodně měkké pérování takže měkké gumy jí vůbec nepomůžou (narozdíl např. od fábky). Navíc je při mírném přehuštění krásně živá. Ten valivý odpor dělá hrozně moc.

Re: Tlak v pneu

Napsal: pát kvě 04, 2012 22:05
od afko
Keras, clovece tak ma teraz napadlo, či mi vieš vysvetliť, prečo ten Renault odporuca uvedene hustenie pneumatik podla Teba nízke. Ved urcite robili nejake testy, hladali najvhodnejšie možnosti a tie sa im potom asi aj potvrdili, tak PRECO? Alebo zeby kuli pikle s vyrobcami pneumatik a šili na nas habaďurky? (pozn. chceli na nas zarobiť :)

Re: Tlak v pneu

Napsal: sob kvě 05, 2012 09:56
od Keras
dávej si to jak chceš :D Jsou to jen moje zkušenosti a názory.
Napadá mě, že měkčí guma má větší adhezi tak možná proto...
Na to, že jde o "blbej" tlak v gumách už tu máme dlouhé vlákno co? :lol:

Re: Tlak v pneu

Napsal: sob kvě 05, 2012 10:16
od afko
Keby sme sa vsetci drzali odporucani vyrobcov, ziadne dlhe vlakna by tu neboli. A zvlast, ked tu niekto stale oponuje :)

Re: Tlak v pneu

Napsal: ned kvě 06, 2012 11:57
od Jean ViC
zase jestli vyrobce vam doporucuje foukat na 2,1 predek... tak bych to nefoukal, v zatackach se to pak chovalo hure nez kdyz jsem tam foukal 2,4-2,5

Re: Tlak v pneu

Napsal: ned kvě 06, 2012 15:45
od Keras
přesně tak, na to jsem úplně zapomněl a přitom je to jedna z nejdůležitějších věcí společně se sjíždění gum :idea: S doporučeným tlakem 2,1 až 2,2 vepředu thálka subjektivně hrozně plave!!!
Rozdíl oproti 2,5 je velmi znatelný. Auto sedí daleko líp :wink:
Prostě doporučení výrobce není to pravé ořechové a basta fidli...

Re: Tlak v pneu

Napsal: ned kvě 06, 2012 17:28
od afko
...a dokonca doporucenie je 1,9 vpredu a 1,8 vzadu uff xi :) ja poskusam, polaborujem, a na vlastnej kozi ehm gume sa presvedcim a rozhodnem :)

Re: Tlak v pneu

Napsal: čtv kvě 17, 2012 10:41
od minno77
moj nazor je, že záleží na motore a pneu. Ja mam 1.4 16V je urcite tazsi ako 1.2. Fukam na 2.3 a 2.1 tak ako udava vyrobca na dialnicu.. fukat viac ako 2.5 nieje podla mojho nazoru vhodene.. auto je tvrde-skorejsie opotrebenie tlmicov, capov, tyciek a celkovo nekomfortne tvrde. Gumy maju aj tlmiaci ucinok.. tie tlaky si vyrobca len tak z prsta nevycucal takze dat max 0,1 0,2 viac ako odporuca vyrobca a viac fakt nie ...potom trpi cele auto.. a ono pravda je ze ked je to tvrde tak to viac sedi.. guma sa nenaklana.. mam to overene mal som zimaky od kupi nafukane cez 3 bari + boli stare 6 rokov a tvrdy korpus jak drevo. sedelo to v zakrute ale secko strpalo... potom sa nici podvozok a vsetko sa vybucha.. a ked je prehustene tak auto je ,,menej,, na ceste a je aj dlhsia brzdna draha. pneumatiky sa proste deru ci chceme ci nie - opotrebenie z vonkajsiej strany moze byt sposobene aj tym ze sa proste zabaca - je to normalne.. dajte gumy na 0.1 alebo 0.2 baru viac ako dava vyrobca podla pouzitia (dialnica alebo nie) a zatazenia. :) Zdarec

Re: Tlak v pneu

Napsal: čtv kvě 17, 2012 10:50
od robotmz
o tom tlmiacom účinku gumy som tu aj ja vyššie písal... Zatiaľ stále jazdím na 2,5 a 2,4, /a to som už 2 x upúšťal/ teraz sme absolvovali aj 2 x 250 km cestu vkuse, ale fakt asi upustím...

Re: Tlak v pneu

Napsal: čtv kvě 17, 2012 21:15
od afko
Ja skusam 2,1 vpredu 2,0 vzadu. Zatial sa mi to zda celkom dobre. Nezda sa mi ani makke ani tvrde. Je pravda, ze sa motam len po meste, ale zachvilu pojdem aj mimo mesta, tak snad lepsie zhodnotim. a na opotrebenie to treba jazdit a jazdit, takze zatial je to len o pocitoch a snad spotrebe.

Re: Tlak v pneu

Napsal: čtv kvě 17, 2012 23:37
od libor007
afko: 2,1/2,0 bude opravdu málo. Já mám 2,4/2,2 - testnu, ještě jsem to moc neprojel. Pak to chci zkusit na 2,3 (2,2 vzadu mi připadne ok) a rozhodnu se. Nicméně kolega má sjeté kraje i na 2,4 pro předek(ale jiné gumy). Při menším nájezdu, kdy guma bude znehodnocena spíš stářím, než kilometry to asi nemá cenu tak řešit.
Ale nechci Tě od 2,1/2,0 odrazovat, vyzkoušej, napiš určitě dojmy...

Re: Tlak v pneu

Napsal: pát kvě 18, 2012 11:35
od vlk6
Já už psal na této stránce,že mám odskoušeno těch 2,4 a 2,2. Na jaké pneumatice a ráfku to zkoušíš? Já na 175/65X14,
CONTINENTAL ECO3 a ráfek 6X14.

Re: Tlak v pneu

Napsal: úte črc 03, 2012 16:04
od reno1
Hezky jsem si početl :) , jelikož se chystám na štreku cca 1600Km z toho připadne většina na dálnice, tak přemýšlím jak natlakovat s ohledem na cestu, horko a typ gum goodyear (turecko).
Asi když sem někdo píše o tom jak je výborné přetlakovat měl by uvézt i o jakou značku gum se jedná.

Vzhledem k tomu pekelnému vedru uvažuju tak 2,3atm předek a 2,2 zadek, nebo přitlačit?

Re: Tlak v pneu

Napsal: stř črc 04, 2012 06:49
od robotmz
ide o to, že fúkať musíš vtedy aby nesvietilo slnko priamo na gumy, pretože jedna strana bude vždy zatienená a tam bude tlak povedzme 2,3 baru a na jednu stranu gúm bude páliť slnko, tak tam bude aj 3 bary možno aj viac. Ak to takto dorovnáš na rovnaký tlak, tak jedna strana bude mať reálne menej a druhá viac, aj keď to v určitom okamihu X bude rovnako, za hodinu-dve už to bude rozbalancované...
Preto ja som dofúkaval ráno zavčasu, keď bol vzduch ešte relatívne chladný a na obed keď svietilo slnko, tak tlakomer úplne haluzil.... také vysoké hodnoty.
Tiež sa chystám v auguste do orlických hôr, tak to musím nejako vyriešiť, teraz jazdím na "takých" - ani neviem koľko mám, pretože som to síce dal na nejakých 2,4, ale predpokladám že cez deň ak by som zmeral na parkovisku, bude tam ďaleko viac...
Mimochodom tlak sa nemá merať hneď po jazde, takže z toho usudzujem že guma je robená tak že povedzme ráno máš tlak 2,4, ale na obed na slnku to bude 3,4...

Re: Tlak v pneu

Napsal: stř črc 04, 2012 06:52
od reno1
V tomto extrémním vedru bude rozumnější foukat asi míň, teplota to následně dotlakuje.

Re: Tlak v pneu

Napsal: stř črc 04, 2012 07:50
od robotmz
Presne. Možno že by nebolo odveci aj tých 1,9 či koľko je to predpísané...