Tlak v pneu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
mPershing
Junior member
Příspěvky: 224
Registrován: úte lis 30, 2010 06:45
Bydliště: Zvolen, SK

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od mPershing » úte čer 21, 2011 05:21

No ja mam v TP prevadzkovu 1064 (+celkovu 1430, pohotovostnu v TP nemam), tiez som cumel, ked vsade pisali nieco cez 900 kilo...
Ale dal som +0,2 na vsetky a auto sa sprava nespokojnejsie, ma vacsiu odozvu na bocny vietor...
KLIK ----->>> Lajoš IV. Thalia II Expression 3/11

pepaj
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: ned čer 26, 2011 13:10
Bydliště: Jihlava

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od pepaj » čtv srp 18, 2011 20:03

Zdravím všechny na foru.Jsem nově přihlášen.přečetl jsem si vaše zprávy o tlaku vzduchu v pneu.Při koupi bylo v př.2.1 a vzadu 1.9 Po přečtení vaší diskuze jsem se rozhodl vyzkoušet váš návrh v předu 2.5 a vzadu 2.1 Už jsem takto najel 600km a můžu říct:Auto jede líp,je živější,a pneu jsou tišší.Takový je múj dojem.Ještě jednou zdravím.Další poznatek po půl roce.Na kostkách troch hlučnější.
Naposledy upravil(a) pepaj dne sob pro 03, 2011 20:19, celkem upraveno 1 x.

Ala
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: ned pro 24, 2006 11:02
Bydliště: Malá Skála

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Ala » čtv srp 18, 2011 21:13

Dávám 2,4 předek a 2,0 zadek. To víte, máme socku bez serva, tak abych se tak nedřel na volantu...

Uživatelský avatar
DI.
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: pon črc 11, 2011 16:29
Bydliště: Bratislava/Malacky

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od DI. » pon srp 22, 2011 20:56

Dnes som odpustil z 2,5 predok a 2,2 zadok na 2,0 predné a zadné..A podla mna lepšie jazdé vlastnosti,hlavne teraz v tých horučaváš..A menšia spotreba..Takže 2,0 na thaliu je to najideálnejšie..2,5 je auto moc tvrdé!!!
Renault Thalia 2011
1,2 16V 55kW/75 LS Collection
Café D14

me110
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: sob črc 26, 2008 10:03

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od me110 » úte srp 23, 2011 12:53

já ze svý zkušenosti vím že když jsem měl přehuštenou pneu (byla tvrdší) ,tak se mi ze přední nápravy ozývaly zvuky které jako značily že je v háji stabilizátor,čepy apod.Shodou náhod jsem vyměnil pneu,tlak podle výrobce a nepříjemné zvuky zmizely.Takže zvednu tlak v pneu,zmenším opotřebení pneu,sníží se spotřeba ,ale co přední náprava či zadní náprava?Ta díky tomu že pneu již netlumí tak jak předpokláda výrobce,prostě bude dřív v háji.Takže kde ve výsledku vlastně ušetřím?

P.S Přední náprava = čepy,stabilizátory,home kluby,tlumiče,uchycení tlumičů ...

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od kotasekh » úte srp 23, 2011 13:32

já jsem po založení tohoto tématu nafoukal předek na 2,4 a zadek 2,3. Dnes jsem se díval na pneu, přední jsou sjeté uprostřed, už nemají ani 1.6 mm, kraje mají 3mm. Pirelli cinturato P4 175/65 R14. Vzadu nemohu posoudit, tam mám slike :-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od softouch » čtv srp 25, 2011 12:43

kotasekh, to ako jazdis? alebo inak, ak mas kraje 3mm, tak to si mal pneu vymenit uz davno. ja mam 62t km a bridgerstony od vyroby su v pohode. i ked nekontroloval som zjazdenost stred vs. kraj, iba takym letmym pohladom, ze su stale OK a mozno ich budem pouzivat aj dalsie leto.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

amater3
Senior member
Příspěvky: 1737
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od amater3 » čtv srp 25, 2011 16:49

Více sjetý střed pneu proti kraji značí přehustěné kola.Opačně podhustěné :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od kotasekh » čtv srp 25, 2011 20:30

amater3 píše:Více sjetý střed pneu proti kraji značí přehustěné kola.Opačně podhustěné :oops:
vím vím, proto jsem to tu psal, ať jde vidět že přefoukaná guma na 2,4 sice třeba méně rachotí, lépe jede, míň žere, ale sjíždí se uprostřed :-).

to softouch: Nechápu otázku. jak jezdím? normálně, na spotřebu vždy a všude :-). Když jsou kraje 3mm, tak pneu plně vyhovuje našim předpisům, není třeba měnit. Kdybych měl měnit pokaždé, když guma má 3mm, tak sice jezdím "bezpečněji", ale přezouval bych dvakrát ročně... ne každý najezdí 20k km ročně... Dnes jsem koupil dopředu nové, ty pirelli co tam byly putovaly dozadu (vím, guma už nemá uprostřed ani 1.6mm a to je špatné, áno) a když servisman viděl, na čem jsem jezdil vzadu, tak se zhrozil :-D. Byly to zimáky vredestein, které jsem tam na jaře dával na dojetí, měly tenkrát sjeté oba kraje na hladko (ne nebyly podhuštěné). Když je dneska sundával, tak levá zadní byla velmi vtipná, měla prasklý kord v polovině obvodu a z vnitřního kraje po celém obvodu čouhal 2cm pás opletu :-D. Možná tu někdo bude mít námitky, že jsem nebezpečný pro sebe i pro ostatní řidiče, ale vždy jsem jezdil přiměřeně ke stavu pneumatik, pokud do mého auta sedl někdo jiný, vždy jsem ho na tu skutečnost upozornil a ať si dává pozor. Mám kousek od baráku opuštěné letiště (v zimě úžasná věc na naučení se ovládání vozidla ve smyku) a zkoušel jsem se tam vyřádit za vydatného deště, auto mi bez ruční brzdy ani jednou neustřelilo zadkem. Samozřejmě ten prasklý kord je nebezpečný jinak než uklouznutím, ale o něm jsem bohužel nevěděl, kdybych věděl, měnil bych hned... A teď mě třeba ukamenujte :oops:
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od softouch » čtv srp 25, 2011 21:40

ja robim rocne cca 30 000 km, ty mas v podpise napisanych 80 000km, co vychadza na 40 000km rocne, tak preto mi to prislo privelmi zjazdene na tie kilometre. ale ak mas najazdene viac, tak to bude zrejme primerane. navyse mas ine gumy.
inak, nebudem tu moralizovat, lebo vidim, ze si to uvedomujes :-) a aj to je treba.
tak davaj na tych gumach pozor.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od kotasekh » pát srp 26, 2011 07:18

Ty letni co jsem kupoval vcera uz jsou treti gumy, ty letni co jsem dal dozadu jsou druhe gumy od novoty. Zimni mam furt prvni, ale budu muset koupit dve nove (tudiz druhe). Vzdy mi ty gumy sezrala geometrie, nechal jsem ji delat asi 4x a asi fakt jezdim po spatnych cestach, protoze se vzdycky rozhodi, tak ji nechavam delat preventivne pri prezouvani...
No ale jinak vcera jsem nechal kola nafoukat na predek 2,2 bar (uniroyal rain expert) a zadek na 2,1 bar (pirelli cinturato p4 sjete uprostred), a jedine co uz huci (hucel a cukal praskly kord na zadni leve), je jedno z lozisek ;-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

absolom
Advanced member
Příspěvky: 274
Registrován: pon črc 27, 2009 15:40
Bydliště: Frydek-Mistek

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od absolom » pát srp 26, 2011 08:53

Hele a uz jste si nekdy vsimli ze gumy od ruznych vyrobcu potrebuji jine foukani podle smesi a toho jak a z ceho je vyrobena? Nekterym staci 2 nektere musis foukat az na 2,8 aby se na tom dalo jezdit. Tohle mam od kluku z pneuservisu a zatim se mi to potvrdilo, bridgestone jsem musil foukat na 2,3 jinak se mi sjizdel stred, nokiany foukam bezne na 2,5-2,6 a sjizsi se mi rovnomerne, kdyz jsem je mel fouknute na 2,3 tak se mi sjizdely okraje a stred zustaval vcelku v pohode, tak ze se chovaly jako podhustene.
Wolf
Renault Thalia 1.4 16V expression clima, 2005 / svicky - DOR14LGS / Waze / zvuk - Alpine + Magnat Traxx 600

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od softouch » sob srp 27, 2011 13:25

kotashek: koxo. ale tie cesty zrejme robia svoje. inak, ja si davam geometriu robit minimalne raz rocne.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

libor007
Starting member
Příspěvky: 64
Registrován: pon črc 18, 2011 10:57

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od libor007 » úte dub 03, 2012 07:40

Panove, kolik jste vychytali ideal tlak na goodyeary? Vidim tady, ze idealni tlak se velmi ruzni a i stitky s doporucenim vyrobce jsou jine - zrejme podle toho, jake pneu zrovna obouvaji... Nenajezdim toho tolik, abych videl, jak se mi to sjizdi, proto uvitam zkusenosti pro goodyear duragrip letni a kleber crisalp 2 zimni.

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Keras » úte dub 03, 2012 11:08

Asi tu takové supr gumy moc lidí nemá. Pokud toho najezdíš málo a nemůžeš se řídit podle sjíždění dezénu (to je totiš ten nejdůležitější parametr - žádné doporučení výrobce nenahradí vlastní zkušenost) tak si to dej pocitově podle tvrdosti podvozku...
Všeobecně s tlakem 2,5 vepředu nic nepokazíš, ale na někoho to může být už možná trchu tvrdé :wink:
Drž se doporučení 2,2 předek (zadek kolem 2) a máš to :wink:
Jestli toho najezdíš fakt tak málo, že to nepoznáš na vzorku, tak bych to neřešil. Vydrží Ti do smrti :)
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Jean ViC » pát dub 06, 2012 13:03

tak ono i pohledem z boku na gumu aby nebyla moc zmackla...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Keras » pát dub 06, 2012 22:08

ano máš pravdu. I někdy takto banální záležitost udělá hodně...
Není třeba v tom hledat vůbec žádnou vědu... :wink:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

libor007
Starting member
Příspěvky: 64
Registrován: pon črc 18, 2011 10:57

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od libor007 » pon dub 16, 2012 17:01

Tak jsem dal 2,4/2,2 na ty goodyearky. Oproti zimnim gumam mensi spotreba, ale zdálo se mi to subjektivne tvrdsi. Zkusim 2,3/2,1. Mimochodem, jaky meric tlaku doporučíte? Koupil jsem jako nouzovku za par kacek smejd z supermarketu a ukazuje oproti kompresoru na benzince dost odlisne hodnoty.

libor007
Starting member
Příspěvky: 64
Registrován: pon črc 18, 2011 10:57

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od libor007 » pon dub 16, 2012 18:16

Tak jsem ted patral po pneumerici a zjistil, ze naprosta vetsina mericu osobnich i u benzinek ukazuje spatne. Takze kdovi kolik vlastne mam tlak. Jinak jdu nejspis do neceho od fy kovo brno - deklaruji 2,5% odchylku, v testech si vede solidne...

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Keras » pon dub 16, 2012 23:43

Ono jde o to jestli to měří i tlak v hadici - to je špatně... To je orientační.
Kup si v mototechně obyč měřák (klidně ten černej plastovej), stojí kolem 150 kaček. Ten měří dobře. Jestl se to sekne o 0,1 baru tak to ničemu nevadí...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od afko » úte dub 17, 2012 09:14

absolom píše:Hele a uz jste si nekdy vsimli ze gumy od ruznych vyrobcu potrebuji jine foukani podle smesi a toho jak a z ceho je vyrobena? Nekterym staci 2 nektere musis foukat az na 2,8 aby se na tom dalo jezdit. Tohle mam od kluku z pneuservisu a zatim se mi to potvrdilo, bridgestone jsem musil foukat na 2,3 jinak se mi sjizdel stred, nokiany foukam bezne na 2,5-2,6 a sjizsi se mi rovnomerne, kdyz jsem je mel fouknute na 2,3 tak se mi sjizdely okraje a stred zustaval vcelku v pohode, tak ze se chovaly jako podhustene.
Najrozumnejšia odpoveď čo som tu doteraz čítal :o) Univerzalny tlak môže byť určený len orientačne. Konkretnejšie by to mal určiť výrobca pneumatiky podľa jej zloženia a rozmeru. Užívateľ si to potom môže trochu upraviť podľa "svojich" subjektívnych pocitov, ale zas nie prehnane povedal by som o viac ako 0,5 a vyššie
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od afko » úte dub 17, 2012 09:27

libor007 píše:Panove, kolik jste vychytali ideal tlak na goodyeary? Vidim tady, ze idealni tlak se velmi ruzni a i stitky s doporucenim vyrobce jsou jine - zrejme podle toho, jake pneu zrovna obouvaji... Nenajezdim toho tolik, abych videl, jak se mi to sjizdi, proto uvitam zkusenosti pro goodyear duragrip letni a kleber crisalp 2 zimni.
Ahoj Libor, mám rovnake goodyearky letne taktiež na aute a preto sa obraciam na Teba. Auto nemam dlho, par tyzdňov a tiež laborujem s tlakmi. Ja mam na štítku dverí tlaky pri prázdnom voze vpredu 1,9 vzadu 1,8 a pri jazde na dialnici/obsadeným vozom bola hodnota tuším 2,0 vpredu i vzadu. Keď som menil zimne na letne, v pneuservise mi to nahustili na 2,3. Dlho som s tým nejazdil, lebo som tlak upravil na hodnoty zo štítku, no zdajú sa mi "makké". Možno skúsim kompromis odskúšaných tlakov aké som dával na Favoritik 2,1 vpredu a 2,0 vzadu :o)
Naposledy upravil(a) afko dne úte dub 17, 2012 12:45, celkem upraveno 1 x.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od afko » úte dub 17, 2012 12:25

Vyššie tu bol dany link na test pneumatik, myslim ze tieto hodnoty su pre nase Goodyearky
http://www.adac.de/infotestrat/tests/re ... ordId=1913
Naposledy upravil(a) afko dne úte dub 17, 2012 12:46, celkem upraveno 1 x.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

libor007
Starting member
Příspěvky: 64
Registrován: pon črc 18, 2011 10:57

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od libor007 » úte dub 17, 2012 12:45

2afko: jak jsem psal vyse, vzhledem k naprosto rozdilnym hodnotam koupim kvalitni merak a zmerim, kolik vlastne mam aktualne. Pokud mam 2,4/2,2, videl bych to na snizeni tlaku o 0,1-0,2 - v zavislosti na subjektivnich dojmech. Kdyz jsem na benzine nafoukal dle tabulky, auto dost plavalo a to jezdim pohodove - na spotrebu a ne rallye...

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od afko » úte dub 17, 2012 12:51

Libor ja mam pneumerac stary aky uviedol tazi na 1.strane tohto fora, a suhlasim s Tebou ze tych 2,4/2,2 bude dosť. Skusim to s tlakom 2,1/2,0 a uvidim
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů