Tlak v pneu
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Tlak v pneu
Kluci, zeptám se jakou máte zkušenost s tlakem v pneu???
Ptám se proto, že jsem před tím měl R19 a ta byla šíleně těžká na předek.
Měl jsem vyzkoušené praxí, že nejleší tlak na předku (letní) byl tak 2,7-2,8 a vzadu tak 2,1-2,2.
Vím, že je to dost (hodnoty od výrobce jsou vepředu o dost menší), ale takto se nejméně sjížděli pneu. Když bylo míň tak se sjížděly hrozně boky. Mluvím o předních. V servisu mi to hned upouštěli když to náhodou zjistili, ale jak říkám, dlouhodobá praxe byla nejlepší možné řešení.
Ptám se jestli máte vyzkoušené co si praxí žádá tálka II??? Je tedy o dost lehčí, ale přesto už to určitě máte vysledované.
Děkuju
Ptám se proto, že jsem před tím měl R19 a ta byla šíleně těžká na předek.
Měl jsem vyzkoušené praxí, že nejleší tlak na předku (letní) byl tak 2,7-2,8 a vzadu tak 2,1-2,2.
Vím, že je to dost (hodnoty od výrobce jsou vepředu o dost menší), ale takto se nejméně sjížděli pneu. Když bylo míň tak se sjížděly hrozně boky. Mluvím o předních. V servisu mi to hned upouštěli když to náhodou zjistili, ale jak říkám, dlouhodobá praxe byla nejlepší možné řešení.
Ptám se jestli máte vyzkoušené co si praxí žádá tálka II??? Je tedy o dost lehčí, ale přesto už to určitě máte vysledované.
Děkuju
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Ja trosku prehustujem. Mam sice clio III, ale to je tazsie ako thalia o 200kg. Davam vpredu tak 2,4 2,3 a vzadu tak 2,1-2. Inak sa mi to zda mäkké... zatial mam alo km aby som posudil gumy.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Re: Tlak v pneu
Já budu upouštět a to asi hodně.
Měřák má stupnici do 3,5 a na všech kolech letěla rafička hodně za.
Takhle je to nafoukáno od prodeje - 10 dní - 300km.
Auto táhne trochu doleva, tak se to třeba srovná.
Měřák má stupnici do 3,5 a na všech kolech letěla rafička hodně za.
Takhle je to nafoukáno od prodeje - 10 dní - 300km.
Auto táhne trochu doleva, tak se to třeba srovná.
Renault Thalia Privilege 1.2 16V 55KW 2/2011
Rover 416si 82KW
Rover 416si 82KW
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Tlak v pneu
3,5
Obávám se, že to je beton měkčí... Může Ti prdnout guma při takovém tlaku! Jestli se nepletu tak to je víc než přípustný tlak pro origo continentálky (na ráfku to je napsané...)
Ale nechce se mi věřit, že by to nafoukali tolik Tak blbý zase snad nejsou.
Nemáš blbě jednotky nebo nějakej starej měřák?
Obávám se, že to je beton měkčí... Může Ti prdnout guma při takovém tlaku! Jestli se nepletu tak to je víc než přípustný tlak pro origo continentálky (na ráfku to je napsané...)
Ale nechce se mi věřit, že by to nafoukali tolik Tak blbý zase snad nejsou.
Nemáš blbě jednotky nebo nějakej starej měřák?
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Re: Tlak v pneu
Taky jsem tomu nechtěl věřit, tak jsem si půjčil měřák od tchána - a ten samý výsledek - 3,5.
Už jsem to upustil, ale pořád to táhne doleva - takže reklamace.
Skoro se to bojím tam dát, když neumí ani správně nafoukat kola.
Už jsem to upustil, ale pořád to táhne doleva - takže reklamace.
Skoro se to bojím tam dát, když neumí ani správně nafoukat kola.
Renault Thalia Privilege 1.2 16V 55KW 2/2011
Rover 416si 82KW
Rover 416si 82KW
Re: Tlak v pneu
taky mám pocit, že když jsem to měl nové, tak byl tlak výrazně vyšší, než má být ale už je to dávno a nepamatuji si....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Starting member
- Příspěvky: 28
- Registrován: pon led 10, 2011 15:32
- Bydliště: Dolní Domaslavice
Re: Tlak v pneu
Tak jsem to dnes taky změřil a předek jsem měl 2,2 a v zadu 2,3 takhle to bylo od koupě , tak jsek předek dofoukal na 2,4 a zadek nechal na 2,3, tak uvidím jak se to bude chovat.
Renault Thalia II 1,2 16V Expression (23.2.2011)
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Tlak v pneu
Tak včera jsem nahodil letní
Tak po 10ti tisících teď tlakuju předek 2,6-2,7 a zadek tak 2,3-2,4...
Já vím, je to dost, ale praxe sjíždění gum už něco ukazuje.
O zadku se moc cenu bavit nemá, tam se gumy prostě nesjíždí...
Na předku je 2,5 podle mě furt docela málo tak jsem přidal na 2,7... I u těch 2,5 jsem pozoroval, že hrany se sjíží víc než střed. Tak uvidíme co těch 2,7. Je to už docela dost, ale gumám to prostě svědčí.
Těch 2,2 vepředu co se uvádí je hrozně málo, nevím proč to uvádí???
Možná adhese, ale spíš bych řekl, že to uvádí kvůli kšeftu
Nehledě na to, že thálka je teď o dost živější a míň žere se toho vůbec nebojím. Myslím si, že do těch max.3 vepředu je to super. Ano o trochu víc to drncá, ale kdo jel ve fábce tak je to furt nádhera!!!
Tak po 10ti tisících teď tlakuju předek 2,6-2,7 a zadek tak 2,3-2,4...
Já vím, je to dost, ale praxe sjíždění gum už něco ukazuje.
O zadku se moc cenu bavit nemá, tam se gumy prostě nesjíždí...
Na předku je 2,5 podle mě furt docela málo tak jsem přidal na 2,7... I u těch 2,5 jsem pozoroval, že hrany se sjíží víc než střed. Tak uvidíme co těch 2,7. Je to už docela dost, ale gumám to prostě svědčí.
Těch 2,2 vepředu co se uvádí je hrozně málo, nevím proč to uvádí???
Možná adhese, ale spíš bych řekl, že to uvádí kvůli kšeftu
Nehledě na to, že thálka je teď o dost živější a míň žere se toho vůbec nebojím. Myslím si, že do těch max.3 vepředu je to super. Ano o trochu víc to drncá, ale kdo jel ve fábce tak je to furt nádhera!!!
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Re: Tlak v pneu
Tak já mám na dveřích tabulku s těmito hodnotami :
1,9 přední 1,8 zadní
2,1 přední 2,0 zadní
Asi podle zatížení.
Upustil jsem na 2,2 a 2,1 ale po těch 3,5 mi to připadá podhudštěný.
Ale je pravda, že se najednou "zmenšily" všechny díry na silnici.
1,9 přední 1,8 zadní
2,1 přední 2,0 zadní
Asi podle zatížení.
Upustil jsem na 2,2 a 2,1 ale po těch 3,5 mi to připadá podhudštěný.
Ale je pravda, že se najednou "zmenšily" všechny díry na silnici.
Renault Thalia Privilege 1.2 16V 55KW 2/2011
Rover 416si 82KW
Rover 416si 82KW
Re: Tlak v pneu
Ja mam vyzkouseno na moji Thalii ze s Nokiany mam optimalni foukani 2,5-2,7 nejmene se mi sjizdi vzorek, nejlepe se jede.
Wolf
Renault Thalia 1.4 16V expression clima, 2005 / svicky - DOR14LGS / Waze / zvuk - Alpine + Magnat Traxx 600
Renault Thalia 1.4 16V expression clima, 2005 / svicky - DOR14LGS / Waze / zvuk - Alpine + Magnat Traxx 600
Re: Tlak v pneu
Ja mam tak 2,4 vpredu aj vzadu. Ale ak ste spokojni s 2,5 a aj viac, tak mozno nejaku desatinu pridam.
Inak v Mythbusters (Borici Mytu) to testovali, co sa tyka spotreby.
Pri podhusteni oproti normalnej hodnote od vyrobcu sla spotreba hore, ako sa ocakavalo. Pri podhusteni na 10 PSI dost vyrazne, presne cisla si nepamatam. Pri prehusteni na 60 PSI sla spotreba dole. Normalna hodnota bola 35 PSI. Nepamatam si presne prevod PSI na BAR.
No a teraz take prijatelne podhustenie a prehustenie o +-15%. Vyslo im, ze pri prehusteni o 15% (co je medzi nami o 0,33 BAR, teda z 2,2 na 2,53) sa spotreba znizila o nieco medzi 5-10%. Pri podhusteni o 15% to bolo tiez nieco medzi 5-10%, ale smerom k vyssej spotrebe.
Aj ked tam hovorili o riziku, ze to pneu nezvladne, myslim, ze +15% musi zvladnut v pohode a ze hovorili viac o prehusteni o 30-100%. Pri mojej spotrebe sa bavime o uspore okolo 0,4l na 100 km.
Tazi 1, neboli to PSI, co si meral? Teda nie 3,5 ale 35?
Inak v Mythbusters (Borici Mytu) to testovali, co sa tyka spotreby.
Pri podhusteni oproti normalnej hodnote od vyrobcu sla spotreba hore, ako sa ocakavalo. Pri podhusteni na 10 PSI dost vyrazne, presne cisla si nepamatam. Pri prehusteni na 60 PSI sla spotreba dole. Normalna hodnota bola 35 PSI. Nepamatam si presne prevod PSI na BAR.
No a teraz take prijatelne podhustenie a prehustenie o +-15%. Vyslo im, ze pri prehusteni o 15% (co je medzi nami o 0,33 BAR, teda z 2,2 na 2,53) sa spotreba znizila o nieco medzi 5-10%. Pri podhusteni o 15% to bolo tiez nieco medzi 5-10%, ale smerom k vyssej spotrebe.
Aj ked tam hovorili o riziku, ze to pneu nezvladne, myslim, ze +15% musi zvladnut v pohode a ze hovorili viac o prehusteni o 30-100%. Pri mojej spotrebe sa bavime o uspore okolo 0,4l na 100 km.
Tazi 1, neboli to PSI, co si meral? Teda nie 3,5 ale 35?
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
Re: Tlak v pneu
1 pound-force per sq. inch (PSI) = 6,895 kilopascalů
1 pound-force per sq. inch (PSI) = 0,069 barů
1 pound-force per sq. inch (PSI) = 0,068 fyzikálních atmosfér
1 pound-force per sq. inch (PSI) = 0,069 barů
1 pound-force per sq. inch (PSI) = 0,068 fyzikálních atmosfér
Wolf
Renault Thalia 1.4 16V expression clima, 2005 / svicky - DOR14LGS / Waze / zvuk - Alpine + Magnat Traxx 600
Renault Thalia 1.4 16V expression clima, 2005 / svicky - DOR14LGS / Waze / zvuk - Alpine + Magnat Traxx 600
Re: Tlak v pneu
Mám tento pneuměřič a rafička byla až za koncem stupnice.
- Přílohy
-
- Pneuměřič KOVO.png (44.73 KiB) Zobrazeno 13541 x
Renault Thalia Privilege 1.2 16V 55KW 2/2011
Rover 416si 82KW
Rover 416si 82KW
Re: Tlak v pneu
Ja mám nafoukáno na novém autě všechny na 2,5
nový test pneu ADAC 175/65 R14 2011
http://www.adac.de/infotestrat/tests/re ... geId=31821
nový test pneu ADAC 175/65 R14 2011
http://www.adac.de/infotestrat/tests/re ... geId=31821
Renault Thalia Privilège 1,2 16V RV 1/2011
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Tlak v pneu
softouch pěknej článek!!!
Z 2,3 vychízí 15% právě na 2,7... Uvidíme co na to guma a sjíždění středu... Když bude střed OK tak dám možná i torchu víc...
Díky
Z 2,3 vychízí 15% právě na 2,7... Uvidíme co na to guma a sjíždění středu... Když bude střed OK tak dám možná i torchu víc...
Díky
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Re: Tlak v pneu
Keras, ale podla stitku ak si dobre pamatam mame mat nahustene na 2.2 Ale ratam, ze tych 2.5-2.6 by malo byt teda OK.
A ked v tom teste Mythbusters vydrzalo v podstate odhadom aj 4.8-5.0 kratkodobo (a ani pocas tej doby sa nic nestalo), tak dlhodobo to tych 2.6-2.7 vydrzi.
Ale treba sledovat opotrebenie, ako pises.
A ked v tom teste Mythbusters vydrzalo v podstate odhadom aj 4.8-5.0 kratkodobo (a ani pocas tej doby sa nic nestalo), tak dlhodobo to tych 2.6-2.7 vydrzi.
Ale treba sledovat opotrebenie, ako pises.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
Detail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Tlak v pneu
jasně, já těch 2,3 dopočítával z těch 2,7 jako 15%... Takže to není daleko od pravdy. 2,2 - 2,3 to je jedno, je to stejné...
Ono jsem se původně zhrozil jak psal kolega, že měl 3,5... Ale popravě se k tomu už pomalu blížíme
Tady jde o to: sledovat opotřebení gumy aby bylo rovnoměrné a druhá věc abychom to teď v +10°C nedali na skoro 3 a potom v létě na sluníčku báááááác
Ale je to přehnané, jestli píšeš, že zkoušeli dávat na 5 (což už je nad limit gumy) a drželo to tak na to to v teple nikdy nevyleze. To mám odzkoušené. O něco se to hne, ale o tolik (o 2kPa) ne...
Tož tak...
Jen opravdu všem radím - nejezděte na 2,2kPa!!! Od 2,5 do 3 je to ideální!!! Prodloužíte si životnost gum a snížíte spotřebu...
Ono jsem se původně zhrozil jak psal kolega, že měl 3,5... Ale popravě se k tomu už pomalu blížíme
Tady jde o to: sledovat opotřebení gumy aby bylo rovnoměrné a druhá věc abychom to teď v +10°C nedali na skoro 3 a potom v létě na sluníčku báááááác
Ale je to přehnané, jestli píšeš, že zkoušeli dávat na 5 (což už je nad limit gumy) a drželo to tak na to to v teple nikdy nevyleze. To mám odzkoušené. O něco se to hne, ale o tolik (o 2kPa) ne...
Tož tak...
Jen opravdu všem radím - nejezděte na 2,2kPa!!! Od 2,5 do 3 je to ideální!!! Prodloužíte si životnost gum a snížíte spotřebu...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Re: Tlak v pneu
Můžu se zeptat jak jsi na toto doporučení přišel? Mám pocit po přečtení vlákna, že výrobce je XXXXXX a píše jak nafoukat pneumatiky samé nesmysly.Keras píše:
Jen opravdu všem radím - nejezděte na 2,2kPa!!! Od 2,5 do 3 je to ideální!!! Prodloužíte si životnost gum a snížíte spotřebu...
Co se stane když budu jezdit s Thálií na 2,2kPa?
Fluence 1,6 Exception Black- Prodáno
GSIII 2,0dCi Privilege
GSIII 2,0dCi Privilege
- defuckto
- Grafoman
- Příspěvky: 2553
- Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
- Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ
Re: Tlak v pneu
Budeš to mít a) hnusný(hrušky) b) se ti budou více sjíždět c) budeš mít o něco vyšší spotřebu phm..
Re: Tlak v pneu
A ty budeš mít:
"úspora paliva - vykoupená horšími brzdnými vlastnostmi, mnohdy i nesouměrným opotřebením pneumatik.
Spočívá v tom že pneumatiky hustíme na maximální hodnotu doporučenou výrobcem vozidla a to i tehdy když nejedeme zatíženi. Výhody jsou ty, že hustíme stále stejně. Docílíme menší spotřeby, což v zimním období platí míň než v letním.
Tento způsob huštění se vyplatí tehdy když budeme jezdit méně a pneumatiky neopotřebíme dříve než mine jejich životnost. (Stáří.)
Nikdy však nehustíme pneumatiky na maximální hodnoty, které jsou napsány na pneumatice. Pneumatika samozřejmě tento tlak vydrží, ale nám to nic dobrého nepřinese a to ani v případě pracovních strojů.
Zda se tento způsob huštění vyplatí je velmi individuální, stejně jako je individuální způsob jízdy každého řidiče, který má na výkon pneumatik a výsledek ekonomických parametrů ze všeho největší vliv."
"úspora paliva - vykoupená horšími brzdnými vlastnostmi, mnohdy i nesouměrným opotřebením pneumatik.
Spočívá v tom že pneumatiky hustíme na maximální hodnotu doporučenou výrobcem vozidla a to i tehdy když nejedeme zatíženi. Výhody jsou ty, že hustíme stále stejně. Docílíme menší spotřeby, což v zimním období platí míň než v letním.
Tento způsob huštění se vyplatí tehdy když budeme jezdit méně a pneumatiky neopotřebíme dříve než mine jejich životnost. (Stáří.)
Nikdy však nehustíme pneumatiky na maximální hodnoty, které jsou napsány na pneumatice. Pneumatika samozřejmě tento tlak vydrží, ale nám to nic dobrého nepřinese a to ani v případě pracovních strojů.
Zda se tento způsob huštění vyplatí je velmi individuální, stejně jako je individuální způsob jízdy každého řidiče, který má na výkon pneumatik a výsledek ekonomických parametrů ze všeho největší vliv."
Fluence 1,6 Exception Black- Prodáno
GSIII 2,0dCi Privilege
GSIII 2,0dCi Privilege
- defuckto
- Grafoman
- Příspěvky: 2553
- Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
- Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ
Re: Tlak v pneu
Jinak, já mám na všech čtyřech 2,5 a přijde mi to ideální..
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Tlak v pneu
Nikdo tady přece nemluví o maximálním tlaku gumy. Ta je ještě větší než 3...
Gile vyzkoušej to a budeš mluvit jinak... Knižně to máš nastudované dobře, ale opotřebení gum mluví za vše. Prostě na předepsaný tlak se sjíždí gumy nerovnoměrně - nejvíc obyčejně na hranách... Je to jen rada, samozřejmě ať si jezdi každý jak chce. Navíc jiné auto, jiné chování...
Jen tu píšem jak se to jeví nejlépe nám na našich autech. Od toho forum přece je. Jinak bychom se všichni drželi návodu výrobce a neměnily uvedené hodnoty... Já to mám úspěšně vyzkoušené už u 2 předešlých aut a gumy najedou o dost km víc!
Na thálce se mi to ukazuje opět stejně, že přehuštění je prostě lepší...
Jako 1,9 (2,1) předepsané na předních je hrozně málo! Tomu věř. Neřeš to, nám to tak vyhovuje
Gile vyzkoušej to a budeš mluvit jinak... Knižně to máš nastudované dobře, ale opotřebení gum mluví za vše. Prostě na předepsaný tlak se sjíždí gumy nerovnoměrně - nejvíc obyčejně na hranách... Je to jen rada, samozřejmě ať si jezdi každý jak chce. Navíc jiné auto, jiné chování...
Jen tu píšem jak se to jeví nejlépe nám na našich autech. Od toho forum přece je. Jinak bychom se všichni drželi návodu výrobce a neměnily uvedené hodnoty... Já to mám úspěšně vyzkoušené už u 2 předešlých aut a gumy najedou o dost km víc!
Na thálce se mi to ukazuje opět stejně, že přehuštění je prostě lepší...
Jako 1,9 (2,1) předepsané na předních je hrozně málo! Tomu věř. Neřeš to, nám to tak vyhovuje
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
Re: Tlak v pneu
presne tak, podle me predni 2,5 je nejvice idealni a pod 2,3 jsou uz podhusteny, zkusenosti mam jak na thalii 1.4 8V nebo na cliu II 1.2 16V se kteryma jsem drandil
idealni mi prislo predni foukat 2,5 a zadni 2,3 (kdyz jsem nikoho nevozil vzadu, tak 2,5 mi prislo moc) ale asi jsem jen detailista
idealni mi prislo predni foukat 2,5 a zadni 2,3 (kdyz jsem nikoho nevozil vzadu, tak 2,5 mi prislo moc) ale asi jsem jen detailista
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
-
- Experienced member
- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
- Bydliště: Plzeň, Praha
Re: Tlak v pneu
Jak řekl Keras je to každého věc. Jen by mě zajímalo, jak jste k těm číslum došli. Regulérně se to dá počítat, ale pochybuji, že to někdo dělal. Já doplním jen jednu poznámku. Uvědomte si, že když si nafouknete gumy na 2,5 atmosféry a změříte to na rovném povrchu (parkoviště, pumpa, geráž,...), gumy při měření mají být studené (takže ne po jízdě) a odhadem v dané chvíli je auto prázdné. Až pak pojedete z kopce s naloženým autem na výlet s rodinkou a na kola bude svítit slunce a asfalt bude mít 50 stupňů, tak budete mít ten tlak o hodně větší.
Jasně největší vliv teploty lze opravit foukáním inertního plynu, pak bych se nebál jít na větší tlak, ale já osobně bych tomu o vích jak 0,2 atm nedal. Určitě máte pravdu, že spotřeba jde dolu, protože třecí síla auta je závislá na dvojnásobku třecí plochy, ale ona i brzdná síla. Než tímto šetřením peněz našetříte na přední nárazník, tak to budete muset najezdit hodně kilometrů.
V rodině používáme většinou Continentálky a mám je od barumu s jejich garancí, což znamená každých půl roku je na jejich prohlídku. Já foukám hodnotu výrobce +0,1 a inertním plynem. Po najetí 20 000km mě naměřil na zadních gumách 7,5mm a na předních 7mm. O nerovnoměrném sjíždění nemůže být ani řeč. Pro objektivitu dodávám, že jezdím po lepších silnicích a město jen občas.
Jasně největší vliv teploty lze opravit foukáním inertního plynu, pak bych se nebál jít na větší tlak, ale já osobně bych tomu o vích jak 0,2 atm nedal. Určitě máte pravdu, že spotřeba jde dolu, protože třecí síla auta je závislá na dvojnásobku třecí plochy, ale ona i brzdná síla. Než tímto šetřením peněz našetříte na přední nárazník, tak to budete muset najezdit hodně kilometrů.
V rodině používáme většinou Continentálky a mám je od barumu s jejich garancí, což znamená každých půl roku je na jejich prohlídku. Já foukám hodnotu výrobce +0,1 a inertním plynem. Po najetí 20 000km mě naměřil na zadních gumách 7,5mm a na předních 7mm. O nerovnoměrném sjíždění nemůže být ani řeč. Pro objektivitu dodávám, že jezdím po lepších silnicích a město jen občas.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů