Tlak v pneu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Tlak v pneu

Příspěvek od Keras » čtv bře 25, 2010 22:09

Kluci, zeptám se jakou máte zkušenost s tlakem v pneu???
Ptám se proto, že jsem před tím měl R19 a ta byla šíleně těžká na předek.
Měl jsem vyzkoušené praxí, že nejleší tlak na předku (letní) byl tak 2,7-2,8 a vzadu tak 2,1-2,2.
Vím, že je to dost (hodnoty od výrobce jsou vepředu o dost menší), ale takto se nejméně sjížděli pneu. Když bylo míň tak se sjížděly hrozně boky. Mluvím o předních. V servisu mi to hned upouštěli když to náhodou zjistili, ale jak říkám, dlouhodobá praxe byla nejlepší možné řešení.

Ptám se jestli máte vyzkoušené co si praxí žádá tálka II??? Je tedy o dost lehčí, ale přesto už to určitě máte vysledované.
Děkuju
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Příspěvek od septim » stř bře 31, 2010 16:06

Ja trosku prehustujem. Mam sice clio III, ale to je tazsie ako thalia o 200kg. Davam vpredu tak 2,4 2,3 a vzadu tak 2,1-2. Inak sa mi to zda mäkké... zatial mam alo km aby som posudil gumy.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » stř bře 31, 2010 18:10

Septime díky za odpověď. Taky přehušťuju...
Já doplním, že jsem měl v jedné přední pneu (hned po koupi) 2,3 ve druhé 2,1 a vzadu 2,1 a 2,1.

Teď jezdím vpředu 2,5 vzadu 2,2 a zdá se to dobré :t18:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
tazi 1
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: úte led 25, 2011 12:56
Bydliště: Vysočina

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od tazi 1 » sob bře 12, 2011 19:02

Já budu upouštět a to asi hodně.
Měřák má stupnici do 3,5 a na všech kolech letěla rafička hodně za.
Takhle je to nafoukáno od prodeje - 10 dní - 300km.
Auto táhne trochu doleva, tak se to třeba srovná.
Renault Thalia Privilege 1.2 16V 55KW 2/2011
Rover 416si 82KW

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Keras » ned bře 13, 2011 00:08

3,5 :roll: :roll: :roll:
Obávám se, že to je beton měkčí... Může Ti prdnout guma při takovém tlaku! Jestli se nepletu tak to je víc než přípustný tlak pro origo continentálky (na ráfku to je napsané...)

Ale nechce se mi věřit, že by to nafoukali tolik :shock: Tak blbý zase snad nejsou.

Nemáš blbě jednotky nebo nějakej starej měřák?
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
tazi 1
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: úte led 25, 2011 12:56
Bydliště: Vysočina

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od tazi 1 » ned bře 13, 2011 10:27

Taky jsem tomu nechtěl věřit, tak jsem si půjčil měřák od tchána - a ten samý výsledek - 3,5.
Už jsem to upustil, ale pořád to táhne doleva - takže reklamace.
Skoro se to bojím tam dát, když neumí ani správně nafoukat kola.
Renault Thalia Privilege 1.2 16V 55KW 2/2011
Rover 416si 82KW

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od krt.ecek » ned bře 13, 2011 12:58

taky mám pocit, že když jsem to měl nové, tak byl tlak výrazně vyšší, než má být :oops: ale už je to dávno a nepamatuji si....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Umbram
Starting member
Příspěvky: 28
Registrován: pon led 10, 2011 15:32
Bydliště: Dolní Domaslavice

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Umbram » ned bře 13, 2011 19:25

Tak jsem to dnes taky změřil a předek jsem měl 2,2 a v zadu 2,3 takhle to bylo od koupě , tak jsek předek dofoukal na 2,4 a zadek nechal na 2,3, tak uvidím jak se to bude chovat.
Renault Thalia II 1,2 16V Expression (23.2.2011)

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Keras » ned bře 13, 2011 19:56

Tak včera jsem nahodil letní :oops:
Tak po 10ti tisících teď tlakuju předek 2,6-2,7 a zadek tak 2,3-2,4...
Já vím, je to dost, ale praxe sjíždění gum už něco ukazuje.
O zadku se moc cenu bavit nemá, tam se gumy prostě nesjíždí...
Na předku je 2,5 podle mě furt docela málo tak jsem přidal na 2,7... I u těch 2,5 jsem pozoroval, že hrany se sjíží víc než střed. Tak uvidíme co těch 2,7. Je to už docela dost, ale gumám to prostě svědčí.
Těch 2,2 vepředu co se uvádí je hrozně málo, nevím proč to uvádí???
Možná adhese, ale spíš bych řekl, že to uvádí kvůli kšeftu :lol:
Nehledě na to, že thálka je teď o dost živější a míň žere se toho vůbec nebojím. Myslím si, že do těch max.3 vepředu je to super. Ano o trochu víc to drncá, ale kdo jel ve fábce tak je to furt nádhera!!!
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
tazi 1
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: úte led 25, 2011 12:56
Bydliště: Vysočina

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od tazi 1 » ned bře 13, 2011 20:27

Tak já mám na dveřích tabulku s těmito hodnotami :
1,9 přední 1,8 zadní
2,1 přední 2,0 zadní
Asi podle zatížení.
Upustil jsem na 2,2 a 2,1 ale po těch 3,5 mi to připadá podhudštěný.
Ale je pravda, že se najednou "zmenšily" všechny díry na silnici.
Renault Thalia Privilege 1.2 16V 55KW 2/2011
Rover 416si 82KW

absolom
Advanced member
Příspěvky: 274
Registrován: pon črc 27, 2009 15:40
Bydliště: Frydek-Mistek

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od absolom » pon bře 14, 2011 01:25

Ja mam vyzkouseno na moji Thalii ze s Nokiany mam optimalni foukani 2,5-2,7 :) nejmene se mi sjizdi vzorek, nejlepe se jede.
Wolf
Renault Thalia 1.4 16V expression clima, 2005 / svicky - DOR14LGS / Waze / zvuk - Alpine + Magnat Traxx 600

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od softouch » pon bře 14, 2011 13:56

Ja mam tak 2,4 vpredu aj vzadu. Ale ak ste spokojni s 2,5 a aj viac, tak mozno nejaku desatinu pridam.
Inak v Mythbusters (Borici Mytu) to testovali, co sa tyka spotreby.
Pri podhusteni oproti normalnej hodnote od vyrobcu sla spotreba hore, ako sa ocakavalo. Pri podhusteni na 10 PSI dost vyrazne, presne cisla si nepamatam. Pri prehusteni na 60 PSI sla spotreba dole. Normalna hodnota bola 35 PSI. Nepamatam si presne prevod PSI na BAR.

No a teraz take prijatelne podhustenie a prehustenie o +-15%. Vyslo im, ze pri prehusteni o 15% (co je medzi nami o 0,33 BAR, teda z 2,2 na 2,53) sa spotreba znizila o nieco medzi 5-10%. Pri podhusteni o 15% to bolo tiez nieco medzi 5-10%, ale smerom k vyssej spotrebe.

Aj ked tam hovorili o riziku, ze to pneu nezvladne, myslim, ze +15% musi zvladnut v pohode a ze hovorili viac o prehusteni o 30-100%. Pri mojej spotrebe sa bavime o uspore okolo 0,4l na 100 km.

Tazi 1, neboli to PSI, co si meral? Teda nie 3,5 ale 35?
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

absolom
Advanced member
Příspěvky: 274
Registrován: pon črc 27, 2009 15:40
Bydliště: Frydek-Mistek

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od absolom » pon bře 14, 2011 15:37

1 pound-force per sq. inch (PSI) = 6,895 kilopascalů
1 pound-force per sq. inch (PSI) = 0,069 barů
1 pound-force per sq. inch (PSI) = 0,068 fyzikálních atmosfér
Wolf
Renault Thalia 1.4 16V expression clima, 2005 / svicky - DOR14LGS / Waze / zvuk - Alpine + Magnat Traxx 600

Uživatelský avatar
tazi 1
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: úte led 25, 2011 12:56
Bydliště: Vysočina

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od tazi 1 » pon bře 14, 2011 16:39

Mám tento pneuměřič a rafička byla až za koncem stupnice.
Přílohy
Pneuměřič KOVO.png
Pneuměřič KOVO.png (44.73 KiB) Zobrazeno 13521 x
Renault Thalia Privilege 1.2 16V 55KW 2/2011
Rover 416si 82KW

horac
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: pon led 10, 2011 21:03
Bydliště: Jičín

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od horac » pon bře 14, 2011 19:03

Ja mám nafoukáno na novém autě všechny na 2,5
nový test pneu ADAC 175/65 R14 2011
http://www.adac.de/infotestrat/tests/re ... geId=31821
Renault Thalia Privilège 1,2 16V RV 1/2011

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Keras » pon bře 14, 2011 21:19

softouch pěknej článek!!!
Z 2,3 vychízí 15% právě na 2,7... Uvidíme co na to guma a sjíždění středu... Když bude střed OK tak dám možná i torchu víc...
Díky
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od softouch » pon bře 14, 2011 22:12

Keras, ale podla stitku ak si dobre pamatam mame mat nahustene na 2.2 :-) Ale ratam, ze tych 2.5-2.6 by malo byt teda OK.
A ked v tom teste Mythbusters vydrzalo v podstate odhadom aj 4.8-5.0 kratkodobo (a ani pocas tej doby sa nic nestalo), tak dlhodobo to tych 2.6-2.7 vydrzi.
Ale treba sledovat opotrebenie, ako pises.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Keras » úte bře 15, 2011 18:23

jasně, já těch 2,3 dopočítával z těch 2,7 jako 15%... Takže to není daleko od pravdy. 2,2 - 2,3 to je jedno, je to stejné...
Ono jsem se původně zhrozil jak psal kolega, že měl 3,5... Ale popravě se k tomu už pomalu blížíme :wink:
Tady jde o to: sledovat opotřebení gumy aby bylo rovnoměrné a druhá věc abychom to teď v +10°C nedali na skoro 3 a potom v létě na sluníčku báááááác :twisted:
Ale je to přehnané, jestli píšeš, že zkoušeli dávat na 5 (což už je nad limit gumy) a drželo to tak na to to v teple nikdy nevyleze. To mám odzkoušené. O něco se to hne, ale o tolik (o 2kPa) ne...
Tož tak...

Jen opravdu všem radím - nejezděte na 2,2kPa!!! Od 2,5 do 3 je to ideální!!! Prodloužíte si životnost gum a snížíte spotřebu...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
Gil
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: sob črc 17, 2010 23:56
Bydliště: Brno

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Gil » úte bře 15, 2011 18:59

Keras píše:
Jen opravdu všem radím - nejezděte na 2,2kPa!!! Od 2,5 do 3 je to ideální!!! Prodloužíte si životnost gum a snížíte spotřebu...
Můžu se zeptat jak jsi na toto doporučení přišel? Mám pocit po přečtení vlákna, že výrobce je XXXXXX a píše jak nafoukat pneumatiky samé nesmysly.
Co se stane když budu jezdit s Thálií na 2,2kPa?
Fluence 1,6 Exception Black- Prodáno
GSIII 2,0dCi Privilege

Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2553
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od defuckto » úte bře 15, 2011 19:43

Budeš to mít a) hnusný(hrušky) b) se ti budou více sjíždět c) budeš mít o něco vyšší spotřebu phm.. ;-)
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Gil
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: sob črc 17, 2010 23:56
Bydliště: Brno

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Gil » úte bře 15, 2011 20:23

A ty budeš mít:
"úspora paliva - vykoupená horšími brzdnými vlastnostmi, mnohdy i nesouměrným opotřebením pneumatik.
Spočívá v tom že pneumatiky hustíme na maximální hodnotu doporučenou výrobcem vozidla a to i tehdy když nejedeme zatíženi. Výhody jsou ty, že hustíme stále stejně. Docílíme menší spotřeby, což v zimním období platí míň než v letním.
Tento způsob huštění se vyplatí tehdy když budeme jezdit méně a pneumatiky neopotřebíme dříve než mine jejich životnost. (Stáří.)
Nikdy však nehustíme pneumatiky na maximální hodnoty, které jsou napsány na pneumatice. Pneumatika samozřejmě tento tlak vydrží, ale nám to nic dobrého nepřinese a to ani v případě pracovních strojů.

Zda se tento způsob huštění vyplatí je velmi individuální, stejně jako je individuální způsob jízdy každého řidiče, který má na výkon pneumatik a výsledek ekonomických parametrů ze všeho největší vliv."
Fluence 1,6 Exception Black- Prodáno
GSIII 2,0dCi Privilege

Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2553
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od defuckto » úte bře 15, 2011 21:01

Jinak, já mám na všech čtyřech 2,5 a přijde mi to ideální.. ;)
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Keras » čtv bře 17, 2011 13:45

Nikdo tady přece nemluví o maximálním tlaku gumy. Ta je ještě větší než 3...
Gile vyzkoušej to a budeš mluvit jinak... Knižně to máš nastudované dobře, ale opotřebení gum mluví za vše. Prostě na předepsaný tlak se sjíždí gumy nerovnoměrně - nejvíc obyčejně na hranách... Je to jen rada, samozřejmě ať si jezdi každý jak chce. Navíc jiné auto, jiné chování...
Jen tu píšem jak se to jeví nejlépe nám na našich autech. Od toho forum přece je. Jinak bychom se všichni drželi návodu výrobce a neměnily uvedené hodnoty... Já to mám úspěšně vyzkoušené už u 2 předešlých aut a gumy najedou o dost km víc!
Na thálce se mi to ukazuje opět stejně, že přehuštění je prostě lepší...
Jako 1,9 (2,1) předepsané na předních je hrozně málo! Tomu věř. Neřeš to, nám to tak vyhovuje :wink:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od Jean ViC » čtv bře 17, 2011 14:26

presne tak, podle me predni 2,5 je nejvice idealni a pod 2,3 jsou uz podhusteny, zkusenosti mam jak na thalii 1.4 8V nebo na cliu II 1.2 16V se kteryma jsem drandil :)
idealni mi prislo predni foukat 2,5 a zadni 2,3 (kdyz jsem nikoho nevozil vzadu, tak 2,5 mi prislo moc) ale asi jsem jen detailista :)
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Tlak v pneu

Příspěvek od 33chose33 » ned bře 20, 2011 15:10

Jak řekl Keras je to každého věc. Jen by mě zajímalo, jak jste k těm číslum došli. Regulérně se to dá počítat, ale pochybuji, že to někdo dělal. Já doplním jen jednu poznámku. Uvědomte si, že když si nafouknete gumy na 2,5 atmosféry a změříte to na rovném povrchu (parkoviště, pumpa, geráž,...), gumy při měření mají být studené (takže ne po jízdě) a odhadem v dané chvíli je auto prázdné. Až pak pojedete z kopce s naloženým autem na výlet s rodinkou a na kola bude svítit slunce a asfalt bude mít 50 stupňů, tak budete mít ten tlak o hodně větší.
Jasně největší vliv teploty lze opravit foukáním inertního plynu, pak bych se nebál jít na větší tlak, ale já osobně bych tomu o vích jak 0,2 atm nedal. Určitě máte pravdu, že spotřeba jde dolu, protože třecí síla auta je závislá na dvojnásobku třecí plochy, ale ona i brzdná síla. Než tímto šetřením peněz našetříte na přední nárazník, tak to budete muset najezdit hodně kilometrů.
V rodině používáme většinou Continentálky a mám je od barumu s jejich garancí, což znamená každých půl roku je na jejich prohlídku. Já foukám hodnotu výrobce +0,1 a inertním plynem. Po najetí 20 000km mě naměřil na zadních gumách 7,5mm a na předních 7mm. O nerovnoměrném sjíždění nemůže být ani řeč. Pro objektivitu dodávám, že jezdím po lepších silnicích a město jen občas.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti