Protože se rád vrtám v autě a nerad přeplácím drahé díly rozhodl jsem se,že světla do mlhy si domontuji sám.První problém vznikl při shánění mlhovek.Protože Thalie II je nové auto prodejci tvrdili,že světla zatím nemají.Zjistil jsem,že stejné světla používá Megan II a i jiné vozy.
Montáž světel znamená kompletní rozborku a zborku předního nárazníku.Naštěstí v autě je kompletní kabeláž jako předpříprava a proto stačí zapojit konektory do světel.Další problém vznikl s pákou světel.Na té v autě chybí poloha pro zapnutí předních mlhovek.
Dalo by se to řešit osazením samostatného vypínače a napíchnutím na kabeláž auta,ale já jsem se rozhodl použít originální páku a protože ze Š 120 mám zvyk hledat tlačítko houkačky na páce a ne na volantu,sháněl jsem takovou.Měl jsem štěstí a za slušný peníz jsem sehnal použitou z Clia II.A další poznatek.Páky z jednotlivých typů vozů nejsou ve většině případů záměnné.Naštěstí tato pasuje,takže do Thalie II se dají použít páky z Thalie I a ClioII.Před montáží do auta jsem se rozhodl udělat kompletní údržbu páky.Použil jsem elektrikářskou vazelínu na kontakty a šroubováky na rozebrání(obyčejné i Torx).Páku si představíme jako konzervu.Má víko z obou stran.
Vrch s vratným mechanizmem
A spodek s konektorem
Na tomto obrázku je už doletovaný konektor hokačky na střed volantu
Obe víčka drží na plastových západkách v kombinaci se šroubky.Po vymontování vrchního víčka je potřeba vyndat vratný mechanismus směrovek(bílý plastový díl)
Potom opatrně vyjmout páku z těla-pozor na aretační západky č.1,jsou na pružinách a uvidíme ovládání kontaktu dálkových a varovných světel
č.2
Vše očistit,promazat a zpětně sesadit.Nyní rozebereme spodní část ve které se nachází srdce páky-kontakty.č.1 dálkové,varovné č.2 houkačka
Pevné kontakty:1obrysové,tlumené;2 směrovky; 3 dálkové
Pohyblivé kontakty:1malý-směrovky;2velký-obrysové,tlumené
Zase vše očistit a namazat vazelínou.Na obrázku už jsou osazené kontakty ve svých pozicích
Nyní už zůstává jen sesazení páky a následná demontáž původní páky z auta a osazení nové do auta.
Odmontujeme plastové kryty,horní i dolní
Otočíme volant o 90° vlevo a vyšrobujeme dva zajišťovací šroubky páky(torx nebo křížové)
Odpojíme konektor hokačky ze základní desky a hlavní konektor od páky a tu tahem vlevo vytáhneme.Montáž druhé je v opačném pořadí.Páka stěračů by se měla rozebírat obdobně,ale to jsem nedělal.Upozorňuji,že páky z jiných modelů mohou mít uvnitř malé rozdíly oproti této,ale podstata je stejná.Uffffff,ale jsem se rozepsal.Snad to pomůže