Cyklovač stěračů

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

amater3
Senior member
Příspěvky: 1737
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Cyklovač stěračů

Příspěvek od amater3 » pon říj 05, 2009 20:06

Toto je moje varianta úpravy cyklovače stěračů.Zakoupil jsem stavebnici cyklovače stěračů Tipa NE 521 a tuto jsem sestavil podle návodu s jedinou odchylkou.Potenciometr není osazen na desce,ale na vodičích spojených s deskou.
Obrázek
Zde je schéma zapojení přiložená ke stavebnici.Na vrchním obrázku je fyzický obraz plošného spoje.
Obrázek
V autě odmontujeme kryty volantu(spodní i vrchní)
Obrázek
Odpojíme konektor od páky stěračů a přerušíme vodič na obrázku asi 10 cm-vede od páky stěračů do jednotky UCH pod palubní deskou
Obrázek
Vodič od páky stěračů(od konektoru) zapojíme na desku cyklovače do bodu A
Obrázek
Vodič který pokračuje do jednotky UCH zapojíme na desku cyklovače do bodu B
Obrázek
Vodič který zapojíme na desce cyklovače do bodu C v autě připojíme na kostru(karoserii).Konektor zapojíme zpět do páky stěračů
Potenciometr jsem upevnil na desku s ovládáním sklonu světel(komu se nelíbí toto umístění dá si ho kam chce)
Obrázek
Výsledek vypadá takto
Obrázek
Předem upozorňuji,že toto je jeden z mnohých způsobů.Na druhé straně tohoto vlákna uživatel ruzo zveřejnil úpravu cyklovače Tipa - doporučuji přečíst.
Řešení s relé AEV 2062 je popsané na druhé straně tohoto vlákna.
Dále se dá použít páka stěračů se zabudovaným cyklovačem.
Snad to někomu pomůže.

:oops:
Naposledy upravil(a) amater3 dne sob říj 23, 2021 12:44, celkem upraveno 6 x.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pon říj 05, 2009 20:14

Ty tvý návody jsou super :rocker:

Koukám známý časovač 555, přiznám se že se mi nechce hledat vzorečky a počítat, tak se zeptám, v jakým rozmezí se dá cyklovač štelovat?

Jinak co se týče použít páku s origo cyklovačem, tak je problém jí sehnat a podle schémat jen její zapojení fungovat nebude :? (páčka bez cyklovače nemá žádný odpůrek a myslím že má i jinak vývody, ale tím už si nejsem na 100% jist)

EDIT: hodnoty součástek asi nemáš co??
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

amater3
Senior member
Příspěvky: 1737
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Příspěvek od amater3 » pon říj 05, 2009 20:58

Us1.....................NE555
D1......................IN4148
D2......................IN4001
R1......................300 Ohm
R2......................uvádí tři varianty 3,9k 8,2k 15k
P1......................uvádí tři varianty 100k 220k 470k
C1.....................uvádí tři varianty 470mF 220mF 100mF
C2......................10nF KCP
C3......................47nF KCP
Relé....................HG 4088 nebo JQX3F
Ty varianty ber jak jsou nad sebou.Co bylo ve stavebnici netuším a rozebírat to už nebudu.Čas cyklů je od 2 do 60 vteřin.
:oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pon říj 05, 2009 21:04

super dík, to rozmezí je pěkný, asi si to udělám taky, ale já to budu msuet spočítat na max 20 vteřin víc už není moc potřeba si myslím :wink:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

JozefK
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon pro 21, 2009 20:10

Cyklovač stěračů

Příspěvek od JozefK » pon pro 21, 2009 22:09

Nebudes mat problemy v pripade uplatnovania si zaruky? Napr. nejaka chyba v elektrike, ktora by mohla mat suvis s namontovanym cyklovacom?
Jozef

amater3
Senior member
Příspěvky: 1737
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Příspěvek od amater3 » úte pro 22, 2009 19:04

Preto mám spoje vodičov robené cez dutinky tak ,že cyklovač odpojím a prerušený vodič spojím(samec-samica). :oops:
Naposledy upravil(a) amater3 dne sob bře 06, 2010 12:35, celkem upraveno 1 x.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

marlen
Junior member
Příspěvky: 192
Registrován: stř čer 03, 2009 21:08
Bydliště: Nové Zámky

Příspěvek od marlen » stř pro 23, 2009 00:05

Všetko čo mám dorobené na aute som riešil cez prepínač. V jednej polohe ide originál funkcia , v druhej vylepšená funkcia. Takto chcem riešiť aj cyklovač, (ten originál mohol by radšej s nastaviteľným časom).
Mal som vo Favorite s potenciometrom, ten bol fakt super. Len sa zasunul do pripravenej pätici. Jednoduché riešenie, teraz sa veľa vecí rieši cez jednotku auta, nie som tým nadšený.

Inak super návod amater3 :idea:
Renault Thalia Expression 1,2 16V , 5/2009

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » čtv úno 25, 2010 15:15

takže jak jistě víte, snažím se aby auto vypadalo co nejvíce origo.

Dík Amaterovi jsem na aukru zakoupil páčku z megane I sedan (rv 2000), páčka je vizuálně stejná, jen má kroužek na cyklovač.

To podstatný ale proč to píšu je, že páčka je stejně zapojená :twisted:

No zkusil jsem to tedy prohodit a páčka funguje, jen cyklovač musí být jen v jedný poloze aby fungoval. Nyní musím dorobit nějakou spínací elektriku, která bude ovládaná tím kroužkem. Ten kroužek je také na pinu 7 a má hodnoty odporu 10k; 7,5k; 5k; 2,5; 0k s tím že ta 0 je když je kroužek na největších obdelníčkách. Myslím, že to je pro všechny dobrá zpráva, až dodělám novou verzi trojbliku, jdu na tohle :twisted:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » čtv úno 25, 2010 21:19

Amatere,měl bych na tebe dotaz, vzhledem k úpravě cyklovače, kterou musím provést použiji asi tvoje zapojení (ze stavebnice). Jde mi o funkci, origo když sepneš, tak setře a následně počká nějaký čas a zase setře. Ten tvůj taky hned setře a čeká, nebo napřed čeká a pak setře? Pokud hned setře a čeká, tak už to mám vymyšlený, jinak budu muset vymýšlet :oops:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

amater3
Senior member
Příspěvky: 1737
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Příspěvek od amater3 » čtv úno 25, 2010 21:36

Teď jsi mně zaskočil,ale mám pocit,že nejdřív odpočítá a potom setře(na 98%) :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pát úno 26, 2010 09:46

no z principu 555ky by to tak mělo být, ale to by mi vadilo, takže bych musel vymyslet nové zapojení :(
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

amater3
Senior member
Příspěvky: 1737
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Příspěvek od amater3 » pát úno 26, 2010 21:14

No budeš muset.Ověřil jsem to a skutečně po zapnutí nejdřív odpočítá cyklus a potom setře. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pát úno 26, 2010 21:21

Děkuji, holt za to hodím invertor a relé zapojím směrem na zem, už jsem to asi vymyslel... jen najít čas a sestavit to...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
postlr
Starting member
Příspěvky: 64
Registrován: čtv úno 14, 2008 12:22

Příspěvek od postlr » ned úno 28, 2010 21:41

Myslíš že je velký problém posunout páčku stěračů o dvě polohy dolů, setřít sklo a pak ji o jednu polohu vrátit na cyklovač? Dělám to tak již déle než rok a zcela mi to vyhovuje.
Thalia Expression Clima 1.4 16V 72kW/98k modrá-ROY/2005
Obrázek

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pon bře 01, 2010 12:11

já jsem zvyklej z megana :twisted:

Když už to budu dělat, tak si to udělám tak aby mi to 100% vyhovovalo.....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re:

Příspěvek od krt.ecek » ned led 16, 2011 20:25

krt.ecek píše:takže jak jistě víte, snažím se aby auto vypadalo co nejvíce origo.

Dík Amaterovi jsem na aukru zakoupil páčku z megane I sedan (rv 2000), páčka je vizuálně stejná, jen má kroužek na cyklovač.

To podstatný ale proč to píšu je, že páčka je stejně zapojená :twisted:

No zkusil jsem to tedy prohodit a páčka funguje, jen cyklovač musí být jen v jedný poloze aby fungoval. Nyní musím dorobit nějakou spínací elektriku, která bude ovládaná tím kroužkem. Ten kroužek je také na pinu 7 a má hodnoty odporu 10k; 7,5k; 5k; 2,5; 0k s tím že ta 0 je když je kroužek na největších obdelníčkách. Myslím, že to je pro všechny dobrá zpráva, až dodělám novou verzi trojbliku, jdu na tohle :twisted:
Takže dnes vsazeno do vozidla a vše funguje jak má, zatím mám nastavené časy 3, 6, 9, 12 a 15s. Funguje přesně jako na megane, sepnu a setře a odpočítává čas, pokud přepnu rychlost, tak setře a počítá čas nový.... Špatnou zprávou pro Vás je, že to nebudu dělat jako stavebnici :cry: Je to poměrně hodně náchylné na přesnost pájení a přechodové odpory, přesnost součástek. Protože ale může být každá páčka jiná, odpory mají toleranci atd. tak bych nemohl garantovat plnou funkčnost :oops: (jen pro představu, na nepájivém kontaktním poli jsem měl přechodový odpor, který udělal 0,02V a jedna poloha páčky již nefungovala....)

EDIT: a samozřejmě je to s mikroprocesorem PIC :oops:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

ketos
Advanced member
Příspěvky: 283
Registrován: sob lis 29, 2008 22:33

Re: Re:

Příspěvek od ketos » ned led 16, 2011 21:23

krt.ecek píše:
krt.ecek píše:takže jak jistě víte, snažím se aby auto vypadalo co nejvíce origo.

Dík Amaterovi jsem na aukru zakoupil páčku z megane I sedan (rv 2000), páčka je vizuálně stejná, jen má kroužek na cyklovač.

To podstatný ale proč to píšu je, že páčka je stejně zapojená :twisted:

No zkusil jsem to tedy prohodit a páčka funguje, jen cyklovač musí být jen v jedný poloze aby fungoval. Nyní musím dorobit nějakou spínací elektriku, která bude ovládaná tím kroužkem. Ten kroužek je také na pinu 7 a má hodnoty odporu 10k; 7,5k; 5k; 2,5; 0k s tím že ta 0 je když je kroužek na největších obdelníčkách. Myslím, že to je pro všechny dobrá zpráva, až dodělám novou verzi trojbliku, jdu na tohle :twisted:
Takže dnes vsazeno do vozidla a vše funguje jak má, zatím mám nastavené časy 3, 6, 9, 12 a 15s. Funguje přesně jako na megane, sepnu a setře a odpočítává čas, pokud přepnu rychlost, tak setře a počítá čas nový.... Špatnou zprávou pro Vás je, že to nebudu dělat jako stavebnici :cry: Je to poměrně hodně náchylné na přesnost pájení a přechodové odpory, přesnost součástek. Protože ale může být každá páčka jiná, odpory mají toleranci atd. tak bych nemohl garantovat plnou funkčnost :oops: (jen pro představu, na nepájivém kontaktním poli jsem měl přechodový odpor, který udělal 0,02V a jedna poloha páčky již nefungovala....)

EDIT: a samozřejmě je to s mikroprocesorem PIC :oops:
Heh, zacinam o tomhle vazne premyslet. Obcas sedim v jinym aute a kdyz pak sednu zpatky do svyho, tak mi nastavitelnej cyklovac zacne sakra chybet. Nejaky elektro skoly mam za sebou, takze splacat neco takovyho by nemusel bejt vetsi problem. Nevis ciste nahodou, jak to mel reseny ten Megan, ze kteryho mas tu packu? To ma ten "lepsi" cyklovac primo v UCH jednotce? Neni mozny, ze by tam akorat byla nejaka krabicka nebo kabel navic?
Hyundai i30 1.6 CVVT, 2013

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Cyklovač stěračů

Příspěvek od krt.ecek » ned led 16, 2011 21:26

Bohužel je to přímo v UCH :cry: moje úplně první myšlenka byla, že bude v UCH ovládání stejný a jen vymaním páčky, ale to nevyšlo, tak se musela udělat celá ovládací elektrika. Ono by to šlo asi udělat i s tím co má amater (NE555 klasické zapojení), za to CMOS invertor a bylo by to ok, ale chtělo by to přepočítat hodnoty pro hodnoty z páčky :twisted:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Deejees - T
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: ned srp 30, 2009 16:20

Re: Cyklovač stěračů

Příspěvek od Deejees - T » ned kvě 01, 2011 17:32

Takže dnes vsazeno do vozidla a vše funguje jak má, zatím mám nastavené časy 3, 6, 9, 12 a 15s. Funguje přesně jako na megane, sepnu a setře a odpočítává čas, pokud přepnu rychlost, tak setře a počítá čas nový.... Špatnou zprávou pro Vás je, že to nebudu dělat jako stavebnici Je to poměrně hodně náchylné na přesnost pájení a přechodové odpory, přesnost součástek. Protože ale může být každá páčka jiná, odpory mají toleranci atd. tak bych nemohl garantovat plnou funkčnost (jen pro představu, na nepájivém kontaktním poli jsem měl přechodový odpor, který udělal 0,02V a jedna poloha páčky již nefungovala....)
EDIT: a samozřejmě je to s mikroprocesorem PIC
Prosim tě nemel by jsi poskytnou alespon schéma kde jsou uvedené součástky a jejich parametry MOC DIK
RENAULT THALIA II 1.2 16V chtělo by to TURBO :-)

yearman
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pát kvě 13, 2011 20:21

Re: Cyklovač stěračů

Příspěvek od yearman » pát kvě 13, 2011 20:26

jen jsem se chtěl zeptat - nebylo by jednodušší než měnit páčku udělat cyklovač programovatelný podobně jako to bylo ve Favoritu. Páčka by se nemusela vůbec předělávat a čas by šel nastavit jak by komu vyhovoval
Thalia II 1.2 16V r.v. 2011

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Cyklovač stěračů

Příspěvek od krt.ecek » pát kvě 13, 2011 22:35

jednodušší možná ano, ale já jsem nikdy nepochopil funkci tohoto cyklovače, ačkoliv jsem měl favorita, který jí měl, tak jsem to prostě neuměl používat, tohle se mi líbí více :twisted: vypadá to více origo renault
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
janmil
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: pon bře 08, 2004 15:37
Bydliště: MT, Slovakia

Re: Cyklovač stěračů

Příspěvek od janmil » sob kvě 14, 2011 13:01

yearman píše:jen jsem se chtěl zeptat - nebylo by jednodušší než měnit páčku udělat cyklovač programovatelný podobně jako to bylo ve Favoritu. Páčka by se nemusela vůbec předělávat a čas by šel nastavit jak by komu vyhovoval
Ano, na cyklovači z Felicie spokojne frčíme viacerí.
Riešilo sa to tu : http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 8D#p129722
Thalia Expresion 1,4 8v

yearman
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: pát kvě 13, 2011 20:21

Re: Cyklovač stěračů

Příspěvek od yearman » sob kvě 14, 2011 21:35

krt.ecek píše:jednodušší možná ano, ale já jsem nikdy nepochopil funkci tohoto cyklovače, ačkoliv jsem měl favorita, který jí měl, tak jsem to prostě neuměl používat, tohle se mi líbí více :twisted: vypadá to více origo renault
to se docela divím, jednodušší systém snad ani nejde udělat - při prvním sepnutí páčky stěrač jednou setře pak se počká až je okno zase zralé na setřeni a páčka se znovu zapne a tím se nastaví interval stírání.
Thalia II 1.2 16V r.v. 2011

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Cyklovač stěračů

Příspěvek od Keras » ned kvě 15, 2011 09:01

jj přesně tak :)
1. Sepne se páčka a hned zase vypne. Ono to 1x setře.
2. Počká se potřebnou dobu než je zase potřeba setřít, sepne se opět páčka (zase to 1x setře)
a již se nechá páčka sepnutá.
3. Ten čas si jednotka a zapamatuje a stírá to již samo podle nastaveného intervalu.
4. Pokud se páčka vypne tak se vše resetne a celý postup nastavení intervalu se opakuje.

Je to asi to nejlepší co muže existovat. Má te někdo na dvojce thalii???
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Deejees - T
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: ned srp 30, 2009 16:20

Re: Cyklovač stěračů

Příspěvek od Deejees - T » pon čer 27, 2011 12:02

Takže to funguje i s NE555 když sepnu tak setře a pak odpočítává už mam namontované
kdo by chtěl dodělat přikládám schéma
+ je 1 poloha páčky a GND kostra
Obrázek

+ je 1 poloha páčky (vstup)
GND kostra (musí byt pevná kostra která se nerozpojuje ani nepřechází přes jiná zařízení)
3 je výstup
RENAULT THALIA II 1.2 16V chtělo by to TURBO :-)

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů