Cyklovač stěračů
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Cyklovač stěračů
Toto je moje varianta úpravy cyklovače stěračů.Zakoupil jsem stavebnici cyklovače stěračů Tipa NE 521 a tuto jsem sestavil podle návodu s jedinou odchylkou.Potenciometr není osazen na desce,ale na vodičích spojených s deskou.
Zde je schéma zapojení přiložená ke stavebnici.Na vrchním obrázku je fyzický obraz plošného spoje.
V autě odmontujeme kryty volantu(spodní i vrchní)
Odpojíme konektor od páky stěračů a přerušíme vodič na obrázku asi 10 cm-vede od páky stěračů do jednotky UCH pod palubní deskou
Vodič od páky stěračů(od konektoru) zapojíme na desku cyklovače do bodu A
Vodič který pokračuje do jednotky UCH zapojíme na desku cyklovače do bodu B
Vodič který zapojíme na desce cyklovače do bodu C v autě připojíme na kostru(karoserii).Konektor zapojíme zpět do páky stěračů
Potenciometr jsem upevnil na desku s ovládáním sklonu světel(komu se nelíbí toto umístění dá si ho kam chce)
Výsledek vypadá takto
Předem upozorňuji,že toto je jeden z mnohých způsobů.Na druhé straně tohoto vlákna uživatel ruzo zveřejnil úpravu cyklovače Tipa - doporučuji přečíst.
Řešení s relé AEV 2062 je popsané na druhé straně tohoto vlákna.
Dále se dá použít páka stěračů se zabudovaným cyklovačem.
Snad to někomu pomůže.
Zde je schéma zapojení přiložená ke stavebnici.Na vrchním obrázku je fyzický obraz plošného spoje.
V autě odmontujeme kryty volantu(spodní i vrchní)
Odpojíme konektor od páky stěračů a přerušíme vodič na obrázku asi 10 cm-vede od páky stěračů do jednotky UCH pod palubní deskou
Vodič od páky stěračů(od konektoru) zapojíme na desku cyklovače do bodu A
Vodič který pokračuje do jednotky UCH zapojíme na desku cyklovače do bodu B
Vodič který zapojíme na desce cyklovače do bodu C v autě připojíme na kostru(karoserii).Konektor zapojíme zpět do páky stěračů
Potenciometr jsem upevnil na desku s ovládáním sklonu světel(komu se nelíbí toto umístění dá si ho kam chce)
Výsledek vypadá takto
Předem upozorňuji,že toto je jeden z mnohých způsobů.Na druhé straně tohoto vlákna uživatel ruzo zveřejnil úpravu cyklovače Tipa - doporučuji přečíst.
Řešení s relé AEV 2062 je popsané na druhé straně tohoto vlákna.
Dále se dá použít páka stěračů se zabudovaným cyklovačem.
Snad to někomu pomůže.
Naposledy upravil(a) amater3 dne sob říj 23, 2021 12:44, celkem upraveno 6 x.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Ty tvý návody jsou super
Koukám známý časovač 555, přiznám se že se mi nechce hledat vzorečky a počítat, tak se zeptám, v jakým rozmezí se dá cyklovač štelovat?
Jinak co se týče použít páku s origo cyklovačem, tak je problém jí sehnat a podle schémat jen její zapojení fungovat nebude (páčka bez cyklovače nemá žádný odpůrek a myslím že má i jinak vývody, ale tím už si nejsem na 100% jist)
EDIT: hodnoty součástek asi nemáš co??
Koukám známý časovač 555, přiznám se že se mi nechce hledat vzorečky a počítat, tak se zeptám, v jakým rozmezí se dá cyklovač štelovat?
Jinak co se týče použít páku s origo cyklovačem, tak je problém jí sehnat a podle schémat jen její zapojení fungovat nebude (páčka bez cyklovače nemá žádný odpůrek a myslím že má i jinak vývody, ale tím už si nejsem na 100% jist)
EDIT: hodnoty součástek asi nemáš co??
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Us1.....................NE555
D1......................IN4148
D2......................IN4001
R1......................300 Ohm
R2......................uvádí tři varianty 3,9k 8,2k 15k
P1......................uvádí tři varianty 100k 220k 470k
C1.....................uvádí tři varianty 470mF 220mF 100mF
C2......................10nF KCP
C3......................47nF KCP
Relé....................HG 4088 nebo JQX3F
Ty varianty ber jak jsou nad sebou.Co bylo ve stavebnici netuším a rozebírat to už nebudu.Čas cyklů je od 2 do 60 vteřin.
D1......................IN4148
D2......................IN4001
R1......................300 Ohm
R2......................uvádí tři varianty 3,9k 8,2k 15k
P1......................uvádí tři varianty 100k 220k 470k
C1.....................uvádí tři varianty 470mF 220mF 100mF
C2......................10nF KCP
C3......................47nF KCP
Relé....................HG 4088 nebo JQX3F
Ty varianty ber jak jsou nad sebou.Co bylo ve stavebnici netuším a rozebírat to už nebudu.Čas cyklů je od 2 do 60 vteřin.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
super dík, to rozmezí je pěkný, asi si to udělám taky, ale já to budu msuet spočítat na max 20 vteřin víc už není moc potřeba si myslím
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Cyklovač stěračů
Nebudes mat problemy v pripade uplatnovania si zaruky? Napr. nejaka chyba v elektrike, ktora by mohla mat suvis s namontovanym cyklovacom?
Jozef
Jozef
Preto mám spoje vodičov robené cez dutinky tak ,že cyklovač odpojím a prerušený vodič spojím(samec-samica).
Naposledy upravil(a) amater3 dne sob bře 06, 2010 12:35, celkem upraveno 1 x.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Všetko čo mám dorobené na aute som riešil cez prepínač. V jednej polohe ide originál funkcia , v druhej vylepšená funkcia. Takto chcem riešiť aj cyklovač, (ten originál mohol by radšej s nastaviteľným časom).
Mal som vo Favorite s potenciometrom, ten bol fakt super. Len sa zasunul do pripravenej pätici. Jednoduché riešenie, teraz sa veľa vecí rieši cez jednotku auta, nie som tým nadšený.
Inak super návod amater3
Mal som vo Favorite s potenciometrom, ten bol fakt super. Len sa zasunul do pripravenej pätici. Jednoduché riešenie, teraz sa veľa vecí rieši cez jednotku auta, nie som tým nadšený.
Inak super návod amater3
Renault Thalia Expression 1,2 16V , 5/2009
takže jak jistě víte, snažím se aby auto vypadalo co nejvíce origo.
Dík Amaterovi jsem na aukru zakoupil páčku z megane I sedan (rv 2000), páčka je vizuálně stejná, jen má kroužek na cyklovač.
To podstatný ale proč to píšu je, že páčka je stejně zapojená
No zkusil jsem to tedy prohodit a páčka funguje, jen cyklovač musí být jen v jedný poloze aby fungoval. Nyní musím dorobit nějakou spínací elektriku, která bude ovládaná tím kroužkem. Ten kroužek je také na pinu 7 a má hodnoty odporu 10k; 7,5k; 5k; 2,5; 0k s tím že ta 0 je když je kroužek na největších obdelníčkách. Myslím, že to je pro všechny dobrá zpráva, až dodělám novou verzi trojbliku, jdu na tohle
Dík Amaterovi jsem na aukru zakoupil páčku z megane I sedan (rv 2000), páčka je vizuálně stejná, jen má kroužek na cyklovač.
To podstatný ale proč to píšu je, že páčka je stejně zapojená
No zkusil jsem to tedy prohodit a páčka funguje, jen cyklovač musí být jen v jedný poloze aby fungoval. Nyní musím dorobit nějakou spínací elektriku, která bude ovládaná tím kroužkem. Ten kroužek je také na pinu 7 a má hodnoty odporu 10k; 7,5k; 5k; 2,5; 0k s tím že ta 0 je když je kroužek na největších obdelníčkách. Myslím, že to je pro všechny dobrá zpráva, až dodělám novou verzi trojbliku, jdu na tohle
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Amatere,měl bych na tebe dotaz, vzhledem k úpravě cyklovače, kterou musím provést použiji asi tvoje zapojení (ze stavebnice). Jde mi o funkci, origo když sepneš, tak setře a následně počká nějaký čas a zase setře. Ten tvůj taky hned setře a čeká, nebo napřed čeká a pak setře? Pokud hned setře a čeká, tak už to mám vymyšlený, jinak budu muset vymýšlet
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
no z principu 555ky by to tak mělo být, ale to by mi vadilo, takže bych musel vymyslet nové zapojení
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Děkuji, holt za to hodím invertor a relé zapojím směrem na zem, už jsem to asi vymyslel... jen najít čas a sestavit to...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
já jsem zvyklej z megana
Když už to budu dělat, tak si to udělám tak aby mi to 100% vyhovovalo.....
Když už to budu dělat, tak si to udělám tak aby mi to 100% vyhovovalo.....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re:
Takže dnes vsazeno do vozidla a vše funguje jak má, zatím mám nastavené časy 3, 6, 9, 12 a 15s. Funguje přesně jako na megane, sepnu a setře a odpočítává čas, pokud přepnu rychlost, tak setře a počítá čas nový.... Špatnou zprávou pro Vás je, že to nebudu dělat jako stavebnici Je to poměrně hodně náchylné na přesnost pájení a přechodové odpory, přesnost součástek. Protože ale může být každá páčka jiná, odpory mají toleranci atd. tak bych nemohl garantovat plnou funkčnost (jen pro představu, na nepájivém kontaktním poli jsem měl přechodový odpor, který udělal 0,02V a jedna poloha páčky již nefungovala....)krt.ecek píše:takže jak jistě víte, snažím se aby auto vypadalo co nejvíce origo.
Dík Amaterovi jsem na aukru zakoupil páčku z megane I sedan (rv 2000), páčka je vizuálně stejná, jen má kroužek na cyklovač.
To podstatný ale proč to píšu je, že páčka je stejně zapojená
No zkusil jsem to tedy prohodit a páčka funguje, jen cyklovač musí být jen v jedný poloze aby fungoval. Nyní musím dorobit nějakou spínací elektriku, která bude ovládaná tím kroužkem. Ten kroužek je také na pinu 7 a má hodnoty odporu 10k; 7,5k; 5k; 2,5; 0k s tím že ta 0 je když je kroužek na největších obdelníčkách. Myslím, že to je pro všechny dobrá zpráva, až dodělám novou verzi trojbliku, jdu na tohle
EDIT: a samozřejmě je to s mikroprocesorem PIC
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Re:
Heh, zacinam o tomhle vazne premyslet. Obcas sedim v jinym aute a kdyz pak sednu zpatky do svyho, tak mi nastavitelnej cyklovac zacne sakra chybet. Nejaky elektro skoly mam za sebou, takze splacat neco takovyho by nemusel bejt vetsi problem. Nevis ciste nahodou, jak to mel reseny ten Megan, ze kteryho mas tu packu? To ma ten "lepsi" cyklovac primo v UCH jednotce? Neni mozny, ze by tam akorat byla nejaka krabicka nebo kabel navic?krt.ecek píše:Takže dnes vsazeno do vozidla a vše funguje jak má, zatím mám nastavené časy 3, 6, 9, 12 a 15s. Funguje přesně jako na megane, sepnu a setře a odpočítává čas, pokud přepnu rychlost, tak setře a počítá čas nový.... Špatnou zprávou pro Vás je, že to nebudu dělat jako stavebnici Je to poměrně hodně náchylné na přesnost pájení a přechodové odpory, přesnost součástek. Protože ale může být každá páčka jiná, odpory mají toleranci atd. tak bych nemohl garantovat plnou funkčnost (jen pro představu, na nepájivém kontaktním poli jsem měl přechodový odpor, který udělal 0,02V a jedna poloha páčky již nefungovala....)krt.ecek píše:takže jak jistě víte, snažím se aby auto vypadalo co nejvíce origo.
Dík Amaterovi jsem na aukru zakoupil páčku z megane I sedan (rv 2000), páčka je vizuálně stejná, jen má kroužek na cyklovač.
To podstatný ale proč to píšu je, že páčka je stejně zapojená
No zkusil jsem to tedy prohodit a páčka funguje, jen cyklovač musí být jen v jedný poloze aby fungoval. Nyní musím dorobit nějakou spínací elektriku, která bude ovládaná tím kroužkem. Ten kroužek je také na pinu 7 a má hodnoty odporu 10k; 7,5k; 5k; 2,5; 0k s tím že ta 0 je když je kroužek na největších obdelníčkách. Myslím, že to je pro všechny dobrá zpráva, až dodělám novou verzi trojbliku, jdu na tohle
EDIT: a samozřejmě je to s mikroprocesorem PIC
Hyundai i30 1.6 CVVT, 2013
Re: Cyklovač stěračů
Bohužel je to přímo v UCH moje úplně první myšlenka byla, že bude v UCH ovládání stejný a jen vymaním páčky, ale to nevyšlo, tak se musela udělat celá ovládací elektrika. Ono by to šlo asi udělat i s tím co má amater (NE555 klasické zapojení), za to CMOS invertor a bylo by to ok, ale chtělo by to přepočítat hodnoty pro hodnoty z páčky
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Starting member
- Příspěvky: 67
- Registrován: ned srp 30, 2009 16:20
Re: Cyklovač stěračů
Prosim tě nemel by jsi poskytnou alespon schéma kde jsou uvedené součástky a jejich parametry MOC DIKTakže dnes vsazeno do vozidla a vše funguje jak má, zatím mám nastavené časy 3, 6, 9, 12 a 15s. Funguje přesně jako na megane, sepnu a setře a odpočítává čas, pokud přepnu rychlost, tak setře a počítá čas nový.... Špatnou zprávou pro Vás je, že to nebudu dělat jako stavebnici Je to poměrně hodně náchylné na přesnost pájení a přechodové odpory, přesnost součástek. Protože ale může být každá páčka jiná, odpory mají toleranci atd. tak bych nemohl garantovat plnou funkčnost (jen pro představu, na nepájivém kontaktním poli jsem měl přechodový odpor, který udělal 0,02V a jedna poloha páčky již nefungovala....)
EDIT: a samozřejmě je to s mikroprocesorem PIC
RENAULT THALIA II 1.2 16V chtělo by to TURBO
Re: Cyklovač stěračů
jen jsem se chtěl zeptat - nebylo by jednodušší než měnit páčku udělat cyklovač programovatelný podobně jako to bylo ve Favoritu. Páčka by se nemusela vůbec předělávat a čas by šel nastavit jak by komu vyhovoval
Thalia II 1.2 16V r.v. 2011
Re: Cyklovač stěračů
jednodušší možná ano, ale já jsem nikdy nepochopil funkci tohoto cyklovače, ačkoliv jsem měl favorita, který jí měl, tak jsem to prostě neuměl používat, tohle se mi líbí více vypadá to více origo renault
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Cyklovač stěračů
Ano, na cyklovači z Felicie spokojne frčíme viacerí.yearman píše:jen jsem se chtěl zeptat - nebylo by jednodušší než měnit páčku udělat cyklovač programovatelný podobně jako to bylo ve Favoritu. Páčka by se nemusela vůbec předělávat a čas by šel nastavit jak by komu vyhovoval
Riešilo sa to tu : http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 8D#p129722
Thalia Expresion 1,4 8v
Re: Cyklovač stěračů
to se docela divím, jednodušší systém snad ani nejde udělat - při prvním sepnutí páčky stěrač jednou setře pak se počká až je okno zase zralé na setřeni a páčka se znovu zapne a tím se nastaví interval stírání.krt.ecek píše:jednodušší možná ano, ale já jsem nikdy nepochopil funkci tohoto cyklovače, ačkoliv jsem měl favorita, který jí měl, tak jsem to prostě neuměl používat, tohle se mi líbí více vypadá to více origo renault
Thalia II 1.2 16V r.v. 2011
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Re: Cyklovač stěračů
jj přesně tak
1. Sepne se páčka a hned zase vypne. Ono to 1x setře.
2. Počká se potřebnou dobu než je zase potřeba setřít, sepne se opět páčka (zase to 1x setře)
a již se nechá páčka sepnutá.
3. Ten čas si jednotka a zapamatuje a stírá to již samo podle nastaveného intervalu.
4. Pokud se páčka vypne tak se vše resetne a celý postup nastavení intervalu se opakuje.
Je to asi to nejlepší co muže existovat. Má te někdo na dvojce thalii???
1. Sepne se páčka a hned zase vypne. Ono to 1x setře.
2. Počká se potřebnou dobu než je zase potřeba setřít, sepne se opět páčka (zase to 1x setře)
a již se nechá páčka sepnutá.
3. Ten čas si jednotka a zapamatuje a stírá to již samo podle nastaveného intervalu.
4. Pokud se páčka vypne tak se vše resetne a celý postup nastavení intervalu se opakuje.
Je to asi to nejlepší co muže existovat. Má te někdo na dvojce thalii???
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
-
- Starting member
- Příspěvky: 67
- Registrován: ned srp 30, 2009 16:20
Re: Cyklovač stěračů
Takže to funguje i s NE555 když sepnu tak setře a pak odpočítává už mam namontované
kdo by chtěl dodělat přikládám schéma
+ je 1 poloha páčky a GND kostra
+ je 1 poloha páčky (vstup)
GND kostra (musí byt pevná kostra která se nerozpojuje ani nepřechází přes jiná zařízení)
3 je výstup
kdo by chtěl dodělat přikládám schéma
+ je 1 poloha páčky a GND kostra
+ je 1 poloha páčky (vstup)
GND kostra (musí byt pevná kostra která se nerozpojuje ani nepřechází přes jiná zařízení)
3 je výstup
RENAULT THALIA II 1.2 16V chtělo by to TURBO
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů