Stránka 46 z 50

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: stř úno 15, 2017 00:19
od afko
A ako dlho pouzivas ten VIF? Kolko km si uz najazdil pri jeho pouzivani? Je vsetko v poriadku s motorom?

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: stř úno 15, 2017 07:28
od jjenda
Mám natočeno necelých 80 tis a svíčky už mám druhé. Ne že by mne Thálka zlobila přu startech, ale nové svíčky není taková položka, abych na ni musel šetřit.
VIF přidávám snad už od prvního roku ježdění (do všech svých aut). Žádné zázraky se sníženou spotřebou, nebo vyšším výkonem nepozoruji, ale startuji od počátku na první drncnutí startéru a snad to tak zůstane napořád. Jednomu na VIFU věřím a to že rozpouští karbon, to je už ověřená věc. V Hyundai klubu začali přidávat VIF do GDI motorů - přímý vstřik, kde se karbon tvoří enormně více a po čase ukazovali fotky z prostoru válce před a po VIFU. Fotky udělal dotyčný kamerovým nástavcem na mobil otvorem pro svíčku. V životě bych nevěřil jak to vyčistilo. Před VIFEM byla vrstva karbonu po celém dně pístu a po nějaké době s přípravkem byly už na pístu vidět i výrobní číslice a hliník!
Odborné vysvětlení zní: Karbon se usazuje i na sacích ventilech u motorů bez EGR ventilů, kde je Atkinsův cyklus-zpětně si přisaje trochu výfukové plyny do sání a zanáší i sací ventily. Karbon je porézní a při startu se sací ventily nejprve "namočí" palivovou směsí a do válců jí jde tím pádem méně a proto se zhoršuje startování. Toliko z odborných článků.
Omlouvám se za dlouhý příspěvek.

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: stř úno 15, 2017 07:38
od kotasekh
Na sacich ventilech nasich 1.2 se karbon nastesti neusazuje ;). Ale ted jsem mym motorem prohnal pul litra VIFu behem 1000km pres podtlakove prisavani rovnou do sani, tak musim vzit kamerku a znovu kouknout na pisty, jestli uz zmizel bordel a bude tam zase jen hlinik ;). A kdyz ne, tak prijde na radu destilovana voda vstrikovana do sani, ta uz sunda vsechno :).

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: stř úno 15, 2017 08:03
od jjenda
Pul litru VIFu během 1000km je KOTÁSKU s prominutím pitomost. VIF se dává v poměru 1:1000 a větší koncentrace už nic lepšího neudělá. Je důležité dávat jej delší dobu, pravidelně a v předepsaném poměru. Je to aditivum, o které nás dodavatelé benzínu šidí, kromě pár prémiových značek. Už i Benzina přestala v tichosti dávat potřebné aditiva a je tak tak na hranici normy. Mě vydrží tem půllitr na půl roku a vždy si počkám až jej mají v Autokelly v akci pod 200 Kč ,pak se to vyplatí.

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: stř úno 15, 2017 08:17
od kotasekh
Ehm... A zkousels namocit zakarbonovany kov do cisteho VIFu, ze to tak suverene oznacujes za pitomost? :). Ale at tu nerozhehavame OT, nechme si kazdy svuj nazor, v pripade nouze pouzij SZ.

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: čtv úno 16, 2017 07:32
od jjenda
Se hned neurážej :D To nebylo myšleno vůbec zle, jen tím chtěl básník říci, že ti od VIFu říkají, že dávat více do paliva se už účinky nezvyšují. A jestli máš zkušenost se zakarbovanou věcí namočenou do koncentrátu, ta se poděl, třeba se to bude hodit i jinak. Rozpouštědla karbonu jsou drahá a třeba by tohle taky dobře fungovalo.

Ahoj

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: čtv úno 16, 2017 07:57
od kotasekh
Hraju si na Jaru Cimrmana. Ten taky musel prvni vyzkouset, ze vyfukovanim koure do vody zlato opravdu nevznikne, aby to pak mohl tvrdit. Takze ne, ani ja jsem nezkousel ucinky cisteho VIFu, ale nikdy bych si nedovolil tvrdit, ze je to pitomost ;). Takze jsem si to proste vyzkousel, pristi tyden se dostanu ke kamere a budou podlozene vysledky. Jinak ucinky uz pozoruji, auto startuje hned, motor je tichy, na lpg jede jak na benzin, prestaly vrzat tlumice a uz to netahne doprava :D.

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: čtv úno 16, 2017 08:08
od krt.ecek
no sem ty fotky pak nahraj, zvědavost je velká... na toto bych ale spíše používal čistič vstřiků nebo něco takového...

Ty tlumiče a táhnutí - to se hodí, tlumiče mám sice OK, ale doprava mi to taky táhne, asi VIF koupím :-D

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: čtv úno 16, 2017 09:03
od jjenda
Na ty tlumiče se to musí aplikovat štětcem zárohákem modré barvy. S rukojetí černé barvy to nefunguje. :D :mrgreen: :D

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: čtv úno 16, 2017 13:27
od afko
...ked to tu tak citam, ten VIF si zacnem kvapkat asi aj do caju :D

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: pát úno 17, 2017 05:45
od jjenda
Jestli náš trubky zanešené Borovičkou, tak proč ne. Ten VIF je cítit petrolejem, tak se Ti určitě zrychlí krok. :mrgreen: :mrgreen:

Re:

Napsal: sob úno 18, 2017 10:32
od Jan Kavik
PetHan píše:Ahoj. Sice mám starou Thálku (2008) 1,2 16V, ale dělá mi totéž. Nejde ani o venkovní teplotu, ale o to, jak dlouho stojí bez jízdy. Občas druhý den ráno také nenastartuje hned bez problémů, ale protočí a začně škytat, jako by měla chudou směs. Vypnu klíček a při dalším startu chytne okamžitě "na drbnutí". Není to každý den ráno, ale často, po dvou dnech téměř vždy. Déle než dva dny jsem ji za ten rok co ji mám ještě nenechal stát :-)
Na garančce, na které jsem teď po roce byl, jsem závadu nahlásil a technik mi řekl, že má Thálka dlouhé palivové potrubí a že "padání" benzinu je běžné. Pokud se to nebude zhoršovat, tak to neřeším, protože to není žádný skutečný problém.

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: pon úno 20, 2017 16:48
od kotasekh
Tak jsem koukl kamerkou do válců. Fotky bohužel nemám, nic by na nich nebylo vidět. Nešlo zaostřit. Kontroloval jsem první a čtvrtý válec. První válec vzhledem k umístění trysky schytává nejvyšší dávku VIFu, čtvrtý skoro vůbec. A výsledek? V prvním válci nešlo zaostřit, protože se vše lesklo jak zrcadlo!. I svíčka byla po 15k km jako nová. Na čtvrtém tma, černo, svíčka nažloutlá od síry z LPG. Takže VIF to na prvním válci vyleštil uplně nechutně, na další válce se bohužel moc nedostal, bylo by potřeba upravit přisávání tzv. pavoukem, kdy je pro každé koleno vlastní tryska (asi dokoupím a navrtám). A opravdu objektivní změna? Motor se po dvoudenním stání na mrazu přepne na LPG na volnoběh tak elegantně, že jsem si toho opravdu nevšiml, což předtím byl problém a motor většinou při přepnutí chcípl, nebo minimálně dost kuckal, bylo třeba ho držet v otáčkách. Výsledek je tedy nad očekávání dobrý :-).

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: ned črc 23, 2017 22:06
od 33chose33
Ahoj, rád bych obnovil téma, protože mne stále trápí a jako každý rok, bych to rád vyřešil dokud je teplo. Takže jen v rychlosti shrnu. Tálka má 130 000 km a je jí 8 let. Podlení 2 roky startuje po dlouhém stání vždy na druhý pokus. Dříve na to měla vliv vlhkost dnes už je to jedno a stačí 12 hodin stání. Zkoušel jsem vše a nic nezabralo letos v zimě dokonce po špatném startu jela n a3 válce, tak jsem restartoval ŘJ a vydrželo to cca 5 měsíců a problém je to znova. Věřím, že je Vás takových více. Poslední týden to detailně studuji a startuji vždy s připojeným CLIPem a mám následující výsledky: všechny parametry jsou stejné až na hodnotu předstihu.
Udělal jsme následující test, strat po 12 hodinách stání a podle CLIPu hodnota předstihu -24, pak přišel na řadu start, který byl neúspěšný a jediné co se změnilo byl předstih na hodnotu 4, druhý start úplně bez problémů. Za 6 hodin chci opět startovat a předstih měl hodnotu zase 4 a auto chytlo na poprvé po dalších 24 hodinách stání byl předstih nastaven na hodnotu -24 a auto opět nechytlo.

Podle mne má Thrálie předstih řízený podle čidla klepání a asi i podle teploty, mám pravdu? Takže bych chybu viděl na softwarevou v ŘJ nebo máte někdo nějaký jiný nápad? Děkuji za radu.
PS: Mám z testu 100 řádkový Excel hodnot, takže kdyby to někdo chtěl (třeba na test nějaké čidla), tak napište a já to rád poskytnu.

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: pon črc 24, 2017 06:17
od kotasekh
Tak to je výborně vypozorovaná informace. Teď ještě vykoumat, proč se předstih po delší době změní o takový kus.
Já před dvěma měsíci měl závadu na LPG, takže jsem musel pár dnů jezdit na benzín a tím pádem jsem natankoval obyčejný N95, který po opravě LPG samozřejmě zůstal v nádrži. Minulý týden mi auto přestalo startovat napoprvé a když už teda chytlo napoprvé, tak neochotně a na tři válce. Věděl jsem přesně, kde je problém - N95 ležící dva měsíce v nádrži. Zajel jsem na benzinku, vzal jsem 20l N100 a 50ml aditiv, ujel asi 5km na benzín, ať se čerstvý benzín dostane až ke vstřikovačům a světe div se, auto opět startuje na brnknutí. U mě je ten problém určitě způsobený alergií na ethanol ležící v nádrži delší dobu, což v případě provozu na LPG je lehce odstranitelný problém. Při provozu na benzín by to ale problém byl.

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: pon črc 24, 2017 16:36
od Bravomv
U nás problém se startováním vyřešilo tankování benzinu na OMV, Benzině či MOL. Občas přidáváme VIF. Od té doby start vždy na poprvé. Jinak, že to je o kvalitě benzinu svědčí i dedukce kolegy odhladně čidla klepání (motor má tzv. detonační spalování - lidově kdysi nazýváno jako klepání ventilů) na což má kvalita paliva skutečně vliv. Samozřejmostí jsou kvalitní svíčky, kabely v pořádku a čistá škrtící klapka.

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: pon črc 24, 2017 23:09
od 33chose33
Když už to Kotasekh nakousl, tak ještě jedna věc ohledně benzínu, samozřejmě jsem zkoušel i lepší benzín a protože u nás je probrém sehnat 98 a mají převážně 100 oktanů, tak jsem zkoušel tu 100 a motor má prokazatelně horší chod a výkon (mám změřeno), takže Tálka neumí nastavit předstih na 100 oktanový benzín, což tvrdí i výrobce. Jen jsem to chtěl vypíchnout, že tankovat 100 je čisté vyhazování peněz.

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: úte črc 25, 2017 06:24
od kotasekh
Jo, vyuzije max 98 oktanu, to je pravda :). Ale horsi chod a vykon urcite nebyl zpusobeny oktanama, ale bud tim konkretnim palivem, nebo v nepravdepodobnem pripade korekcemi nebo stavem motoru, kdy zmena predstihu vyvolala problem. To ale neni dulezite, to je ted uplne fuk ;).

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: pát črc 28, 2017 07:38
od jjenda
Tak vás zase po delší době zdravím.
Z ničeho nic mi začala Thálka nenápadně hůře startovat po delší nečinnosti. Začalo to tak nenápadně, plíživě. Při prvním cvrnknutí, na které jsem byl pyšný, tak nějak motor udělal nejprve nenápadné staccato na tři válce a čím s časem čím dál víc se to zhoršovalo, až jsem musel startovat na dvakrát. Celý den pak už zase bylo vše OK. Uvědomil jsem si, že jsem ženě nepřipravil před tankováním na ONU asi 3x VIF. Honem jsem do nádrže na ostro nalil jednu dávku. Po dvou dnech, kdy se asi VIF v nádrži rozpustil do jejího objemu (už tam bylo jen půl nádrže) a druhé tankování jsem taky přidal více než je návod. Něco už jsem od té doby najel a už zase startuji ráno opět na jedno cvrnknutí. Tímto se hluboce omlouvám Kotáskoví, že jsem mu kritizoval jeho půl litru VIFu během 1000km.
Takže startům zdar a VIFu zvlášť !

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: pát črc 28, 2017 07:57
od kotasekh
Omlouvat se nemusis, ja VIF cpal rovnou do valce kvuli rozpusteni karbonu ;). Efekt to melo stejny, jako bych tam cpal vodu, jen to nebylo korozivni.
Jde videt, ze nase 1.2 16V jsou proste alergicke na benzin prodavany v CR...

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: ned črc 30, 2017 20:01
od Jirikan
Zdravím vás v diskusi. Ohledně toho VIFu, mám dávat taky dvojnásobnou dávku jak píšete , nebo raději přesně podle návodu.Dal jsem to asi do 8 nádrží podle návodu.Zatím s tím začínám.Když je nad 18 st.C tak startuji obvykle napodruhé. Když je chladněji , nebo v zimě tak je to OK. Ale zatím necítím nějaké zlepšení.

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: pon črc 31, 2017 18:08
od Bravomv
U nás to zafungovalo (přidání VIFu) hned při první nádrži a od té doby starty bez problémů. Dáváme to tak co druhou nádrž. Takže pokud dávkuješ dle návodu, tak určitě stačí. Pokud ti to rozdílně startuje při různé teplotě, tak bych viděl problém možná v nějakém čidle. Pokud ale startuješ maximálně na podruhé, tak bych to neřešil. Samozřejmě tankujeme u Benziny, MOL či OMV.

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: pon črc 31, 2017 20:22
od Jirikan
Dík, v tom případě to nebudu řešit.

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: úte srp 01, 2017 07:08
od robotmz
Ja do nádrže nedávam nič, ale vždy mi to pri tých hmlách a teplotách okolo 7-13 st. celzia ráno zle štartovalo, išlo to na 3 válce až do zahriatia, ktoré trvalo na mieste a 2000 otáčkach aj 20 min. Vytiahol som vždy postupne po 1 kábli zo sviečky a z cievky a oba konce na kábli a aj vo vnútri cievky prestriekal kontoxom, samozrejme keď bolo pekné počasie, aby vlhkosť bola odparená. Špičku sviečky som neprestriekaval, tam som prestriekol iba kábel. Vydržalo mi to tak 2-3 mesiace. Urobil som to znova. Mám dojem, že dokopy som to urobil asi 3 x. Naposledy som to robil 15.5.2016, odvtedy vždy štartujem na 1. krát. Niekedy mi ale ešte húpali trošku otáčky, tak pozerám do záznamov, že 22.4.2017 som aplikoval do plnej nádrže čistič vstrekov liqui molly /mal by to byť najkvalitnejší čistič zo všetkých/, stál 8,2 eur, teda 215 Czk.
Ide o to, že VIF je určený na dlhodobé používanie a dáva sa fyzicky v malých dávkach. Tento čistič je určený na nárazové použitie a dáva sa celý do 70l. Ja som ho dal celý pred tankovaním a na to som natankoval 42-43 litrov.
Musím povedať, že rozdiel som videl na "nehúpajúcich sa otáčkach" veľmi skoro. Myslím to pohupovanie na križovatke na neutrál. Boli viditelnejšie stabilnejšie.
Preto ak chcete prečistiť nejakým prípravkom vstreky + klapku /je to tam aj myslím vyobrazené "pred a po"/ tak doporučujem najskôr dať tento čistič /urýchlenie vyčistenia/ a potom prípadne pokračovať ešte 1-2 nádrže VIFom.
Toto je on 300 ml do nádrže https://www.autostore.sk/liqui-moly-cis ... ania-5110/

Re: studeny start - nova Thalia

Napsal: stř kvě 23, 2018 08:24
od robotmz
Update > takže máme tu zase máj, kedy sú presne špecifické podmienky na trhanie mojej Thalie II. Tak ako každý rok, aj dnes po viacerých vlhkých dňoch, ranných hmiel, výdatného dažďa a v noci veľmi silnej búrky s dažďom, mi to ráno zaškubávalo.
Nebolo to ešte v takom stave, že mi to až zdochlo, ale musel som to stále držať na vyšších 1500-2000 otáčkach, ináč to škubalo, hlavne pri záťaži, teda za jazdy.
Naposledy som prestriekaval kontakty cievky + obidva konce káblov olejom KONKOR. Aj som vyčistil liehom motýľa. Predtým som používal elektrikársky KONTOX a vydržalo mi to menej, kým tam začala kondenzovať vlhkosť.
Takže posledné prestriekanie a vyčistenie motýľa bolo 20.9.2017. Odvtedy žiadne cukanie, trhanie, proste nič, a taktiež boli vlhké a studené dni a noci.
Dnes vypadá, že poobede nebude pršať, tak to idem urobiť zas. Možno použijem elektrikársky KONTOX, nech tam nedávam stále olej.
Dnes ráno pred škôlkou som to pichol na ELM327 a chyba bola ako naposledy "P0300 Random/Multiple cylinder misfire detected", takže bez konkrétneho označenia valca. Kedysi som mával chybu, kde v kóde bol presne označený 2. válec.
Každopádne ak by som to nechal tak, predpokladám, že sa to bude zhoršovať až do stavu "nenaštartovania", a to teda nechcem, hlavne pre ten stres :-))))))))))))))))))))