studeny start - nova Thalia

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
jarryk
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned kvě 17, 2015 12:41

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od jarryk » ned kvě 17, 2015 13:45

Zdravim,

prosim o radu ako vyriesit startovanie za studena, pretoze uz som v koncoch,,, precital som komplet vsetkych 42 stran, ktore sa tu riesili ohladom studenych startov,,, asi pred 2 mesiacmi som kupil jazdene Clio II s lpg Prins (original montovane v znackovom servise Renault) malo nabehane 119 000 km, prve co som spravil bola vymena oleja a vsetkych filtrov asi po dvoch tyzdnoch jazdenia sa prejavilo zle startovanie za studena,,, tak som vymenil sviecky a dal som vymenit komplet rozvody a zacal som na nete hladat pricinu zlych startov a nasiel som toto forum. Prve co som spravil bolo to, ze som natankoval 100 oktanovy benzin Shell nitro +, vtedy to pomohlo asi na tyzden, ked to startovalo na 1x, ale rozjazd bol tazky,, musel som jemne s plynom a spojkou sa rozbiehat, aby to neskapalo. Po tyzdni sa studene starty zasa opakovali na 3 alebo 4X chytilo akoby motor isiel na 3 valce, tak som znova odviezol auto do servisu na nastavenie ventilov a resset RJ,,, na druhy den s nadejou som isiel nastartovat auto, ale zasa hytilo az na 4. pokus, takze uz nic ine dalsie ma nenapada co by som mohol este spravit,,, budem vdacny za kazdu radu...
Renault Clio II Authentique 1,2 16V LPG
r.v. 10/2005

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4215
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od kotasekh » ned kvě 17, 2015 17:58

Na diagnostice bych zkontroloval dlouhodobe adaptace smesi. Kdyz to bude pod 30 nebo nad 70%, muze byt problem v lpg, coz pak spatne startuje na benzin. A pak bych zkusil jeste jednou ten vysokooktanovy benzin, do co nejprazdnejsi nadrze ;).
Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
šedá Eclipse B66, Hudba
RV 1. dubna 2009 (Aprílové auto)
Najeto 300 000km

jarryk
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned kvě 17, 2015 12:41

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od jarryk » stř kvě 20, 2015 18:21

Budes mat asi pravdu, lebo som si vsimol, ze ked jazdim iba na benzin, tak to na druhy den chyti na 1-krat, ale ked jazdim na plyn, tak na druhy den to chyti na 4x,,, dam to asi na diagnostiku ako hovoris, aby som veddel na com som :)
Renault Clio II Authentique 1,2 16V LPG
r.v. 10/2005

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4215
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od kotasekh » stř kvě 20, 2015 20:30

No pokud to po jízdě na benzín startuje na druhý den dobře, tak je to jasné. Správně se upraví korekce a pak to startuje jak má. Na diagnostice se fakt podívej na dlouhodobé korekce, je to asi nejlepší ukazatel kvality nastavení lpg systému. Ideálně má být 50%. Plus minus 10% je furt super, 20% už by chtělo přenastavit mapy a nad 25% už to hmatatelně blbne :-).
Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
šedá Eclipse B66, Hudba
RV 1. dubna 2009 (Aprílové auto)
Najeto 300 000km

jarryk
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned kvě 17, 2015 12:41

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od jarryk » ned čer 14, 2015 12:15

Tak som tu znova s novym problemom,,, uz asi tyzden mi po zahriati motora zacina auto trhat, ked akcelerujem na vsetkych rychlostiach a robi mi to ked idem na plyn aj benzin, pokial je motor studeny ide v pohode a este sa mi aj zvysila rapidne spotreba paliva. V utorok idem s autom na diagnostiku, lebo mam podozrenie ze by to mohla byt lambda sonda, uz mi par krat zasvietila aj oranzova kontrolka motora. Myslite, ze by to mohla byt lambda sonda ?
Renault Clio II Authentique 1,2 16V LPG
r.v. 10/2005

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10910
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od krt.ecek » ned čer 14, 2015 12:28

taky bych začal diagnostikou.... může to být lambda, ale může to být klidně i cívka - ohřeje se a pak má jiný vnitřní odpor - to ti ale diagnostika ukáže
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4215
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od kotasekh » ned čer 14, 2015 13:32

Klidne i svicka. Na lpg svicky moc nevydrzi.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
šedá Eclipse B66, Hudba
RV 1. dubna 2009 (Aprílové auto)
Najeto 300 000km

amater3
Senior member
Příspěvky: 1410
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od amater3 » pon čer 15, 2015 09:43

Ja by som skorej podozrieval čidlo teploty,ale diagnostika povie viac. :oops:
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009
Obrázek

jarryk
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: ned kvě 17, 2015 12:41

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od jarryk » pát čer 19, 2015 15:02

Tak nakoniec to boli sviecky, na diagnostike ukazalo ze 3. valec nepali dobre, dokonca ked mi menil mechanik sviecky, tak zistil, ze na 3. valci bola prepalena fajka, tak mi to zalepil a vymenil sviecky (iridiove). Teraz slape ako hodinky, az na tie studene starty,,, chyti na 2x vacsinou.
Renault Clio II Authentique 1,2 16V LPG
r.v. 10/2005

pikness
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: úte črc 28, 2015 13:14

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od pikness » úte črc 28, 2015 13:36

Môj problém - ak Thalia (1,2 benzín) stála dlhšie ako cca 8 hodín, pri prvom pokuse o štart sa drhla, ak som nepridal plyn, zhasol motor. Na druhý krát ale chytala okamžite- tak ako opisuje svoj problém väčšina užívateľov.Po preštudovani viacerych fór vrátane tohto som vyskúšal pár vecí, ktoré vyzerali byť naj jednoduchšie a najlacnejšie - nebudem predsa meniť všetky možné súčiastky, ked na 42 stranách sa dočítam že nepomáha vymeniť to ani hento ani tamto. Prvá vec pred navštívením servisu bola tá, že som natankoval na Shellke 100 oktán ako dočasné riešenie na ten týždeň, kým som sa dostal do servisu. Štartovala perfektne, ako dočasné riešenie super. Druhá vec - tú som našiel na tomto fóre na strane 37 - vymazanie adaptačných hodnôt a reset riadiacej jednotky do továrenského nastavenia, plus (už neviem kde som to našiel) som nechal updatovať firmware riadiacej jednotky, nakoľko mám rv. 10/2009 a od 2010 sa začal požívať nový firmware. Odvtedy štartuje bez zaváhania, tankujem 95ku, aj keď stálo týždeň, nebol problém so štartom. Nebolo treba nič meniť, zákrok v servise stál do 30€ (Renault Pezinok), takže spokojnosť. Odporáčam ako prvú vec pri tomto probléme - vyjde to lacnejšie ako skúšať meniť diely, ktoré s tým zrejme nemajú nič spoločné, keďže išlo o chybu softwaru, na základe ktorej dostával motor pri štarte chudobnú zmes.
Thalia 1.2 16V 10/2009

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4215
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od kotasekh » úte črc 28, 2015 13:49

ano, je ten upgrade je taky ale jen dočasné řešení. Za pár měsíců to začne dělat zase... Smaže to adaptační hodnoty a zas to startuje krásně.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
šedá Eclipse B66, Hudba
RV 1. dubna 2009 (Aprílové auto)
Najeto 300 000km

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 10910
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od krt.ecek » úte črc 28, 2015 13:55

hele takovej blbej nápad a nešlo by třeba vřadit odpor do vedení lambda sondy? tím by se mohlo udělat, že bude trošku posunutá směs do bohatšího, bude to mít lepší korekce pro start a jízda by mohla být také lepší - ale bude to trvale trochu více žrát... je to jen laická myšlenka, nejsem motorář :-)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17556
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od Zefek » úte črc 28, 2015 14:01

To by asi nešlo. Problém je ten, že řj lambdu sytí proudem a pokud bys tam dal odpor, tak se ti tenhle proud změní a vyhlásí to závadu lambdy.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Jirikan
Starting member
Příspěvky: 99
Registrován: pát dub 06, 2012 16:51

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od Jirikan » úte črc 28, 2015 20:46

Mám dotaz ,při jakých venkovních teplotách Vám to špatně startuje. Mi to startuje dobře pokud je teplota asi pod 18 st.C a míň, i v zimě a v mrazech v pohodě. Ale jak je okolo 20 - 25st.C , tak to nechce napoprvé chytnout ,ale napodruhé už to chytne vždy.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4215
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od kotasekh » úte črc 28, 2015 22:26

Me to delalo pri nizsich teplotach, kolem 10-15°C, za vlhka.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
šedá Eclipse B66, Hudba
RV 1. dubna 2009 (Aprílové auto)
Najeto 300 000km

robotmz
Experienced member
Příspěvky: 862
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od robotmz » stř črc 29, 2015 06:29

Mne to štartuje vždy na prvýkrát, ale v špecifickom počasí mi to niekoľko minút ide na 3 válce, že sa nedá rozbehnúť.
Robí mi to vždy v máji pri dažďoch a teplote okolo +5 st. celzia.
Hľadal som svoj starý príspevok z roku 2014 a teraz v 2015 - presne v identickom období.
Napr. teraz u nás celú noc lialo, mokro, včera som išiel po mokrej ceste a dnes ráno som čakal či to neurobí, ani náznak škubania.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

ppetr
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: stř črc 29, 2015 06:12

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od ppetr » stř črc 29, 2015 06:55

Ahoj všem, nevíte někdo jak dlouho se dá jezdit na 3 válce? Mám Thalii, najeto 212000 a už asi 2500 km jezdím na 3 válce (ztráta tlaku na 2.) Nechce se mi to již opravovat (v autoriz. servisu mi řekli klidně 40000 Kč). Auto na dálnici jede slušně, horší je to v kolonách, tam čekám že už se někdy nerozjedu...

robotmz
Experienced member
Příspěvky: 862
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od robotmz » stř črc 29, 2015 08:11

To jazdíš a ten jeden vôbec nepáli?
Ja keď som vyššie písal že mi to ide na 3 válce tak som to myslel tak, že prvých pár minút vynecháva 1 valec, ale nie že nepáli vôbec....
Ten motor sa musí brutálne preťažovať, bál by som sa ťažkého poškodenia, keďže ten valec, ktorý nepáli musí pôsobiť úplne opačnými silami na motor....
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4215
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od kotasekh » stř črc 29, 2015 09:32

Mas to na plyn co? Ja mam ted 211000km a ma ztratu tlaku na trech valcich, ale vynechavaji jen nepravidelne, ne uplne. Pokud nepali vubec, bude problem jinde nez v sedlech ventilu. Zkus klasiku - svicka nebo kabel. Civka to nebude, to by nepalily dva valce. Jinak na tri valce se da jezdit v pohode (pokud ti uz na tom motoru nezalezi), ridici jednotka behem chvilky odpoji vstrikovac na tom chybnem valci, takze katalyzator neznicis. Jen to bude zrat a nepojede to ;).
Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
šedá Eclipse B66, Hudba
RV 1. dubna 2009 (Aprílové auto)
Najeto 300 000km

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17556
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od Zefek » stř črc 29, 2015 09:41

To o tom katalyzátoru ... To platí jen dočasně. Tím, že jeden válec přestane pálit dojde k tomu, že se ve výfuku objeví velké množství kyslíku. Způsobí to pokles napětí na lambda sondě. Společně s detekcí vynechávání spalování se ale systém přepne do otevřené smyčky (signál z lambdy se nebere v úvahu) a vstřikuje se podle mapy. Neexistuje zpětná vazba pro bohatost paliva. Stačí jeden vadný vstřikovač, jedna vadná komponenta na sání a bude to mít o hodně bohatší směs, než má mít. Ten jeden nefunkční válec překryje ostatní válce, takže na lambdě bude neustále přebytek kyslíku. Jenže bohatá směs nadměrně zahřívá katalyzátor a časem dojde k jeho poškození. Kyslík z toho nefunkčního válce to nezachrání, ten se už na hoření paliva nepodílí (pouze na oxidaci při oxidační reakci).
Další věcí je, že díky přebytku kyslíku to neprojde na emisích.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 503
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od 33chose33 » úte srp 04, 2015 09:45

chápu, že se ti nechce dát 40000,- za opravu,a le nešlo by sehnat jiný motor. Nebylo by to levnější?
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 4215
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od kotasekh » úte srp 04, 2015 09:59

Bylo, jety stoji do 10k kc.
Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
šedá Eclipse B66, Hudba
RV 1. dubna 2009 (Aprílové auto)
Najeto 300 000km

jjenda
Advanced member
Příspěvky: 264
Registrován: úte srp 04, 2009 13:59

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od jjenda » čtv zář 03, 2015 16:25

Tak jsem si chrochtal jak mi pěkně startuje a přišl dcera, že se ji zdá startování nějaké horší. Ráno po dešti mi to udělalo jak to popisuje Robotmz. Naskočila sice napoprvé, ale na pár vteřin jako by na tři válce. Na přidání plynu okamžitě nezareagovala, ale po tak 3sekundách bylo vše OK. Udělalo mi to ještě takhle po ránu asi dvakrát. Připadalo mi to jako když se nechytla ze začátku na okamžik jedna svíčka. Už jsem tedy objednal nové NHK a vyměním je. Pak se uvidí jestli to pomohlo. Objednal jsem zároveň i vzduchový filtr. Pro úplnost, tankuji sice na ONO, ale dávám VIF.
Hyundai I30 1,6 MPI 6 st. parking silver 2014, Renault Thalia Expression 1,2 16V , 04/2009
Škoda Felicia 1,3 MPi LXi
-----------------------------------------
Mitsubishi Lancer 1,5 Station Wagon
Škoda 1000 MB

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od afko » čtv zář 03, 2015 16:37

No rovnako to začina štartovať i mne. Subjektívne keď je tam "čerstvý" benzín to štartuje OK, neskôr už akoby chorľavel :) sviečky sú ngk, majú 5000 km vrátane filtra tak v tom problém nebude. To štartovanie je začarovaný kruh ako som tu všetko čítal, takže pokiaľ motor nezdochýňa tak to neriešim :D
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

efte
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: úte led 05, 2016 21:39

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od efte » úte led 05, 2016 21:49

Ahoj všetkým. Mám Thaliu Privilege 5/2009, 1,2 16V. jazdená iba na benzín 95. Približne po 100-ticoch km sa sporadicky začalo objavovať zlé ranné štartovanie za vlhkého počasia. Motor naskočil ale akoby vynechával niektorý valec, cukala riadiaca páka. Na plynový pedál reagoval motor dusením alebo až zhasnutím. Spočiatku stačilo nechať bežať motor v „cukacom“ režime 2-3 minúty a otáčky vybehli hore-dole sa ustálili na cca 800. To bolo znamenie, že môžem vyraziť. Ešte sa mi nestalo, aby v ten istý deň motor neštartoval normálne.
Teraz cca 120-tisíc, sa „cukací“ režim predĺžil aj na 10 minút a viacnásobné opakované štartovanie. Teraz november, december 2015, január 2016 som zaregistroval, že ešte viac ako dážď jej vadí hmla. Mráz mínus 9 v pohode.
Vedel by niekto povedať aké súčiastky by mohli byť ovplyvnené vlhkosťou? Cievka, káble k sviečkam, niektoré čidlo? V TV som sa stretol iba so závislosťou od teplety.
V neautorizovanom servise mi vyčistili nejakú klapku. Auto behalo v pohode ale iba 3 týždne. Neviem čo robiť. Zdá sa , že sa to bude zhoršovať.

Thalia Privilege 5/2009, 1,2 16V

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti