studeny start - nova Thalia

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od kotasekh » úte zář 18, 2012 09:43

Na baterku se chystám, to se neboj, ale není čas. Ohledně toho, proč to dělá později - opotřebení motoru, tím pádem trochu nižší tlaky a už je problém s chudou směsí. Zatím si to myslím :-).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od Keras » úte zář 18, 2012 10:12

ano to je jedna z možných variant. :wink:
Ovšem kroužky (popř. i sedla) na novém motoru by si měli právě po pár tisících od novoty sednout ne? Spíš by tedy kompresní tlaky měly být větší než na nezaběhnutém motoru. A nezaběhnutý motor startoval ok. To se mi moc nezdá, že by tolik klesly tlaky u tolika aut po pár tisících km...

Také mi kdosi doporučoval ať zkusím dát "uhlíkový" filtr před filtrbox, že stahuje vzdušnou vlhkost, že by to mohlo pomoct. nevím. Může vlhkost vadit při startu? Pamatujete jak jsme řešili roční období?
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od kotasekh » úte zář 18, 2012 10:24

me to dela furt, je jedno jaka je vlhkost. A vlhkost zvysuje kompresni tlaky...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2553
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od defuckto » úte zář 18, 2012 10:35

To sem tu psal já.. ;-) Páč jsem měnil filtru v citronu a tam byl právě nalepený na tom klasickym papírovym ten uhlíkovej, tak jsem zjišťoval proč a prej kvůli vlhkosti.. Těžko říct, zda to tak fakt je,.. ;-)
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od Keras » úte zář 18, 2012 10:43

Kotásku, máš plyn což je zavádějící samo o sobě...
Řešíme studené starty, že to "někdy" nechytne napoprvé čistě s benzínem bez přestavby.

Aha, díky defucto, no se vzdušnou vlkostí jsem měl na mysli jestli to nějak vadí zapálení směsi? Třeba by stačilo dát večer do filtrboxu takovej ten pytel s těma hygroskopickejma kuličkama jestli se to nezlepší. Ale kdo by se s tím dělal :)
Jak tam byl nalepenej? Nějak kolem dokola toho žebrování??? Si to neumím představit.
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2553
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od defuckto » úte zář 18, 2012 11:09

Jak máš "proužky" toho papíru, tak kolmo na ně byl po stranách pruh lepidla, myslím že byly jen dva a drželo to sakra dobře, ten filtr díky tomu nešel ani ohnout.. ;-)
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od Keras » úte zář 18, 2012 11:42

hm tak to ne. Já myslel, že to byla jakoby nádoba v které bylo aktivní uhlí (něco jako uhlíkový filtr na benzínové výpary z nádrže) a přes to si sál filtrbox vzduch. Tohle co píšeš by asi té vlkosti moc nepochytalo :(
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
defuckto
Grafoman
Příspěvky: 2553
Registrován: pát pro 25, 2009 02:26
Bydliště: Tuchoměřice ---------- Praha-Západ

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od defuckto » úte zář 18, 2012 12:56

Těžko říct... je to prostě to samé, jako se dávali třeba do felicie kabinový, jeden byl bílej hrubej a druhej černej uhlíkovej, tak to je to samý akorát na vzducháči.. ;)
Moje: Citroën C5 I 2.2 HDi Exclusive
Doma: Renault Clio IIB 1.2 16v, Renault Mégane I Coupé 1.6 16v, Renault Mégane I break 1.9 dCi Privilége
ObrázekObrázek

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od robotmz » úte zář 18, 2012 13:35

nemôže to mať niečo spoločné s vôľami ventilov?
Len tak ma napadlo že keď tieto thalie nemajú hydroštely, či to netreba dať do servisu nastaviť.
Mám dojem ak si dobre pamätám že v príručke je písané po 60 000 km ale zdá sa mi to na prvé nastavenie nehorázne veľký interval....
- mimochodom pri 1. garančke kontrolujú /merajú/ aj vôle ventilov ?
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od kotasekh » úte zář 18, 2012 17:53

Ventily se řeší pouze při LPG, co 60000km. Ty nastavené mám. A kompresní tlak před a po nastavení byl stejný, nevím co víc by to mělo ovlivnit :-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od Keras » stř zář 19, 2012 08:27

Děláme z bubáka velblouda... Nakonec stejně všichni nastartujem, tak co ne? :mrgreen:
O těch ventilech jsem také přemýšlel, ovšem za boha nemohu najít tu informaci, že thálka NEMÁ hydroštely. Je to pravdu tak?
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od krt.ecek » stř zář 19, 2012 08:34

je to opravdu tak, 1,2 nemají hydroštely, to má jen 1,4
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od Keras » stř zář 19, 2012 08:39

no také to mám v paměti, ale odkud ta zaručená informace je???
Když jsem to říkal kámošovi mechanikovi tak kroutil hlavou, že to hydro musí mít?
Sorry, že tu řeším ventily, ale furt to má se startem něco společného...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od krt.ecek » stř zář 19, 2012 08:41

tak třeba to, že to kotasekh seřizoval? :-) hydroštěl neseřídíš....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od kotasekh » stř zář 19, 2012 11:43

Jaká zaručenější informace může být :-). 100% nemá hydroštely. A jo, nakonec vždycky nastartujem, to jo, ale tak se trochu bojím zimy, jak to bude vypadat při -20°C, a hlavně mám/e relativně nové auto, a je trochu trapné když chceš někoho svést a startuješ nadvakrát, nedejbože na víckrát...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od robotmz » stř zář 19, 2012 15:55

Ja to mám z jednej recenzie z netu, že to má mechanické vymedzovanie vôle podložkami.
Kdesi som to tu už písal.
Bolo to zrejme myslené tak, že "podložkami"/mierkou/ sa to nastaví a zatiahne.
Beriem to tak, že "všetko zlé je na niečo dobré", lebo ak sa do toho človek fakt obuje, tak nemá dobrý pocit že nový motor nemá vec, ktorú bežne majú 20 ročné motory....
Mne to pripadá ako keby renault tie hydroštely nejak neuznával. Tam ak sa niečo dodrbe, mení sa celý a mám dojem že štvorvalcový motor má 4 kusy.
Takto sa to nastaví a hotovo.
V jednoduchosti je výhoda. ide mi len o to, či sa to nemá tendenciu "samo rozštelovať" že to treba stále dávať kontrolovať...
Ináč vo viacerých recenziách bolo písané že aj tento 1,2 motor aj ten 1,4 motor sú veľmi podarené, osvedčené a spoľahlivé motory, tak absenciu "hydrostatického samonastavovania ventilov" už neriešim a jazdím....
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

freemark
Junior member
Příspěvky: 133
Registrován: sob dub 14, 2012 21:42

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od freemark » stř zář 19, 2012 19:28

krt.ecek píše:je to opravdu tak, 1,2 nemají hydroštely, to má jen 1,4
Pokud vím tak 1.2 je novější konstrukce, má třeba škrtící klapku elektronicky ovládanou narozdíl od 1.4 tak se divím že by 1.4 měla hydroštely a 1.2 ne.

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od robotmz » stř zář 19, 2012 19:36

... no nemá....
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od krt.ecek » stř zář 19, 2012 19:43

mimochodem, existují i 1,4 které mají elektronickou škrtící klapkou, dávali se do maganů...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od Keras » stř zář 19, 2012 20:27

no dobře, pokud tedy tvrdíte, že nemá tak nemá nóóó :mrgreen: - ještě jsem neměl shozenej kryt :oops:
Jo to přesně jak píše robotmz. Také jsem si říkal safra proč tam není hydroudělátko které osvědčeně funguje už léta na daleko starších motorech. Jedna věc je renault a druhá možná cena. nevím
Každopádně jsem se teď díval do programu udržby vozidla a NIKDE O VENTILECH ANI ZMÍNKA!!!
Jsou tam keci jako kontrola přítomnosti čepiček na ventilkách :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (by mě zajímalo kolik by stály-jako třeba doplnění ostřikovačů), ale ventily prostě nic. Sorry za OT
Je to tam do 120tis. km takže předpokládám, že ventily se tedy do těchto kilometrů vůbec nemusí řešit? Je to tak?

Já nedávno dělal ventily na 4kolce (tam se dělají šroubkem a kontra matkou). Malinko jsem je předělal protože mají tendenci se zaklepávat, ale na startování to nemělo vůbec vliv...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
afko
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 13, 2012 09:45
Bydliště: Košice

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od afko » stř zář 19, 2012 20:36

Cital som niekde odborny clanok ohladom hydrostelov a neboli autorom hodnotene velmi kladne. , skor naopak, priklanal sa k mechanickemu nastaveniu ventilov. Ja osobne som tiez zvedavy ako to bude startovat v zime, lebo s Favom som si toho uzil dost :o)
Renault Thalia Authentique 1,2 16V, LPG, r.v. 1/2011, červená

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od Keras » stř zář 19, 2012 20:55

Tak proč tam ty ostatní výrobci ty hydra teda dávají? :mrgreen:
Neboj se na podruhé chytne vždy perfektně - tedy pokud je auto ok. Někdy i napoprvé :mrgreen: Ani bych neřekl, že vadí zima jako spíš 0 až +10°C a hlavně vlhko...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od robotmz » stř zář 19, 2012 20:57

Mne sa zdá že celkovo renault moc hydroštely nedáva, teda aspoň do nižších modelov.
Ja na štvorkolke - číne 250 ccm /mám ju od nova, takže zábeh si dovolím tvrdiť taký ako má byť/ teraz moc nejazdím, mám tam niečo vyše 100 motohodín /meriam si to pre svoju potrebu ručne stopkami na hodinkách ale až od zahriatia, takže je to vlastne viac/ no a trochu sa hanbím, ale ventily som ešte nepozeral, lebo som trochu priposratý... a štartuje na prvé škrtnutie.
99% jázd pomalým tempom, ale dvaja dospelý do "ultra kopcov".... aj v lete pri 34 st. celzia 4 hodiny vkuse jazdy tak 10 km/h a je to vzducháč !!!
Preto sa pýtam na tie ventily, lebo keď to napíšem štvorkolkárom že som ich nepozeral, tak ma idú zožrať :-))))))))))))))))))))) a ja mám trochu strach sa v tom rýpať....
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od Keras » čtv zář 20, 2012 08:18

tady to neřeš. Kdyžtak SZ...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
bodom.lukas
Junior member
Příspěvky: 102
Registrován: pon kvě 16, 2011 17:32
Bydliště: Milevsko

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od bodom.lukas » čtv zář 20, 2012 16:28

Keras píše:Tak proč tam ty ostatní výrobci ty hydra teda dávají? :mrgreen:
Neboj se na podruhé chytne vždy perfektně - tedy pokud je auto ok. Někdy i napoprvé :mrgreen: Ani bych neřekl, že vadí zima jako spíš 0 až +10°C a hlavně vlhko...
Tak stímhle souhlasim, naopak v zimě se mi zdá, že startuje lépe než v letě. :D
Renault Clio I 1.2 43KW RN,1997
Renault Clio III 1.2 16V 55KW Expression,2009

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů