studeny start - nova Thalia

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od MOJE JMÉNO » stř kvě 23, 2018 12:09

Míval jsem se startem též občas problémy. Nechtěo se tomu, běželo to na nízké otáčky, které se až po chvilce zvedly. V některém z témat jsem se zmiňoval o triviálnosti jako je dobrá a nabitá baterka. Ověřil jsem si, že dobře nabitá baterka je skutečně pro start velmi důležitá. Odběr v klidu mám sice v normě, ale auto běžně stojí i 5 dnů v garáži. Po týdnu je prostě potřeba baterii dobít. Dva roky jsem dobíjel nabíječkou z Lidlu a dnes vidím, že tato prostě stojí za houby. Jednak mi dokonale zničila rok starou gelovku v motorce (pro kterou je taky určena), ale Thálku prostě nabije málo. Koupil jsem proto švédský C-TEK, který dlouhodobě vyhrává všechny testy a světe div se. Po nabití z Lidlu tato nová nabíječka nabíjela ještě další dvě hodiny... Od doby co ji používám jsem nezažil jeden jediný špatný start. Auto chytá vždy na první cvrnk a naplno. Vím že to zcela jistě není lék na všechno, ale já mám od té doby naprostý pokoj.

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od hOOrNeT » stř kvě 23, 2018 12:13

pokud to dobře chápu - nabíjíš tedy baterii každý týden? :shock:
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od robotmz » stř kvě 23, 2018 12:48

Batérie /zvlášť pri maloobjemových benzínových motoroch/ pri dennom jazdení nie je potreba nabíjať počas celej jej životnosti, hoci aj krátke trasy. 3 dni pred dnešným trhaním som dal 40+40 km vkuse, takže dnes ráno aj tak musela byť nabitá takmer doplna.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od MOJE JMÉNO » stř kvě 23, 2018 13:07

hOOrNeT píše:
stř kvě 23, 2018 12:13
pokud to dobře chápu - nabíjíš tedy baterii každý týden? :shock:
Ano - prostě to každý týden kdy se nejelo dám na nabíječku a více to neřeším. U třech služebních aut jsem za posledních 12 let nedobíjel ani jednou - jezdím s nimi totiž denně. Avšak to manželčino hrkání po městě s rozsvícenými světly a deseti starty rozhodně nemá šanci tu baterku dobít. Nedělá mi proto žádný problém dát každý týden auto v garáži na nabíječku a mít klid. Brácha má na ulici 1,5roku starou KIU Vengu a od počátku jsou s vybitou baterkou problémy. Důvod ? Málo jezdí. Už po deseti dnech to sotva natočí, po 14 ani náhodou. Se slovy "musíte víc jezdit" mu dali ve značkovém větší baterku 75Ah a pořád problém. Prostě ty auta v klidu žerou víc, než bývalo dříve zvykem. Je každého jeho věc, jaký má na to názor, ale mě prostě pravidelný přísun energie vyřešil problém, který byl.

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od robotmz » stř kvě 23, 2018 13:28

Presne to je ten problém. Niečo mu tam žerie prúd v kľudovom stave.
Ja mám úplne holú výbavu, takže v kľudovom stave žiadne spotrebiče ako alarm, prípadne nejaký budiaci obvod centrálu, proste nič.
Ak by som to odstavil, po mesiaci naštartujem na prvé brnknutie.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od robotmz » čtv kvě 24, 2018 07:15

Tak som to včera poriadne prestriekal, iba elektrikárskym KONTOXOM, nakoľko to bolo ešte od oleja, tak nech sa to trochu prečistí.
Prestriekal som obidva konce káblov, konektory v cievke, fukol som aj na zhora na sviečky, konektor samca aj samicu motýľa, a liehom som vyčistil samotného motýľa. Zároveň som odmazal chybu z RJ, tak schválne uvidím, koľko mi to vydrží.
šachty k sviečkam sa mi zdali trochu od oleja, alebo kondenzu, tak som druhým koncom varechy s handričkou trochu prešiel, najskôr liehom, potom suchou.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od MOJE JMÉNO » stř črc 04, 2018 21:47

Takže mi to nedalo a strčil jsem to z důvodu samovybíjení pro klid mé polovičky do místního servisu, kde se pyšněj tím, že rozuměj autoelektrice (a dle informací jsou i celkem dobří). Prolézali to dvě hodiny, včetně diagnostiky a krom mnou požadované výměny baterie v klíčku na nic nepřišli. Když jim polovička platila a oni zkroušeně opakovali, že na nic nepřišli a vše je naprosto Ok, vznesli dotaz, kde auto parkuje. Po informaci že v garáži a s otevřeným kufrem a dveřmi kvůli větrání, tak se jim z očí staly baterky jak se rozsvítily. V životě jsem o tom neslyšel, ale údajně je při otevřených dveřích a kufru auto v jakési trvalé pohotovosti a dochází k vybíjení. Prý ani klíček není vhodné nechávat v zapalování... No, myslím si o tom své, ale budu to nyní testovat, je-li to blud či pravda a za měsíc uvidím.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od krt.ecek » čtv črc 05, 2018 09:19

Po cca 20ti minutach se auto uspi,jako by jsi jej zavrel a zamkl...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od MOJE JMÉNO » ned črc 08, 2018 17:29

Žárovka v otevřeném kufru zhasíná po 40 minutách... Jinak souhlas, přesně to si myslím taky, ale fakt je ten, že jsou to široko daleko specialisti jen na autoelektriku a po 17 letech už toho mají docela hodně za sebou, takže červ pochybností hlodá nejistě.

Ajap
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: úte srp 26, 2014 17:23
Bydliště: České Budějovice

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od Ajap » stř črc 11, 2018 22:31

robotmz píše:
stř kvě 23, 2018 12:48
Batérie /zvlášť pri maloobjemových benzínových motoroch/ pri dennom jazdení nie je potreba nabíjať počas celej jej životnosti, hoci aj krátke trasy. 3 dni pred dnešným trhaním som dal 40+40 km vkuse, takže dnes ráno aj tak musela byť nabitá takmer doplna.
S tím nabíjením bych si z vlastní zkušenosti dovolil tak trochu nesouhlasit. Thálii jsem měl 4 roky, až na výjimky cca 1x za 3 měsíce celou dobu provozována formou krátkých poskoků ve městě (typicky tak 20km za den s minimálně čtyřmi starty). Auto furt točilo jak nové a když jsem s ní nejel třeba 14 dní nebo i tři týdny, tak točila pořád úplně stejně a to i v zimě. A to netuším, jak byla baterka stará. Rok měl auto druhý majitel a ten ji neměli. O prvním nevím - ví bůh, jestli nebyla ještě původní (teď má tedy možná 10 let a furt frčí).
Peugeot 308 1,2 THP 96kW Active+ 2017
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od robotmz » čtv črc 12, 2018 18:50

A s cim nesuhlasis? :-)))
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Ajap
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: úte srp 26, 2014 17:23
Bydliště: České Budějovice

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od Ajap » čtv črc 12, 2018 23:50

Akorát koukám, že píšeš " nie je potreba nabíjať" - takže souhlasím se vším:-)))
Peugeot 308 1,2 THP 96kW Active+ 2017
Renault Thalia 1,2l, 2007
Renault Thalia 1,2i Alizee, 2008 (už nevlastním, ale je pořád v rodině)

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od robotmz » pát črc 13, 2018 07:00

:-)
myslel som si.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

ttifon
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pon srp 20, 2018 11:13

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od ttifon » pon srp 20, 2018 11:55

Ahojte, tiež som mal problém so studeným štartom (prvý štart v daný deň). Odsledoval som, že keď som štartoval neskôr a auto už bolo v lete zohriaté od slnka, auto štartovalo lepšie, čo si síce neviem vysvetliť vzhľadom na problém ktorý som objavil a vyriešil, ale už mi to aspoň dobre štartuje. Väčšinou som však štartoval až na druhý pokus, ale druhý pokus bol už bez problémov (auto naštartovalo fakt okamžite), čo vykazuje podobné problémy ako sa tu viac krát popisujú.
U mňa štart prebiehal tak, že keď som začal štartovať, motor sa roztočil, ale nič sa nedialo. V momente, keď som pustil kľúč, ktorý sa vrátil do prvej polohy, vtedy sa začal motor chytať. V lete sa dokázal ešte roztočiť z tých veľmi nízkych otáčok, v zime určite nie, vtedy (väčšinou ani to) pár sekúnd držal otáčky do 400, potom skapal. Na druhý pokus naštartoval ozaj hneď.
Pri riešení problému som vymenil aj cievku aj čidlo kľukového hriadeľa aj autobatériu, nič však nepomohlo. Tak som sa rozhodol, že skúsim autorizovaný servis, popíšem im problém a zmienim sa aj o tom, či vedia vymazať adaptačné zmeny, prípadne vypáliť nový SW riadiacej jednotky ako sa tu už viac krát písalo. V renaulte Kestler v Petržalke o takej chybe nepočuli (teda o sw probléme s thaliou). V renaulte v Pezinku mi potvrdili, že takýto problém už riešili. Lenže než som navštívil renault v Pezinku, pozrel sa môj brácho (za čo mu ďakujem) na schému zapojenia palivového čerpadla. Ja som inak na elektrické veci úplna lama a brácho je elektrikár a automechanik.
Zistil, že čerpadlo paliva je zapojené na dva okruhy. (už len chvíľku, dostávam sa k veci :-) )
Jeden okruh je zapojený cez relé (alebo poistku - fakt sa v tom nevyznám), ktoré je pri motore v takej čiernej skrinke vedľa autobatérie, druhý okruh je zapojený priamo cez riadiacu jednotku. Prvý okruh cez to relé v podstate zabezpečuje, aby začalo tlačiť palivo v momente keď otočíte kľúč do prvej polohy (kým nezhasnú kontrolky) a potom pri štarte, keď otočíte kľúč do druhej polohy. V momente, keď pustíte kľúč späť do prvej polohy, vtedy sa začne o chod motora starať riadiaca jednotka, a teda aj dávať impulz palivovému čerpadlu.
Takže chyba u mňa bola taká, že v tej čiernej skrinke vedľa autobatérie bolo jedno relé mierne povysunuté/vyskočené (jedno z tých dvoch hnedých čo najbližšie k blatníku). Preto mi začalo tlačiť palivo až v momente keď som prestal štartovať a riadiaca jednotka len málokedy dokázala dostatočne rýchlo zareágovať a udržať chod motora. Chyba u mňa nebola ani mechanická, ani elektronická, ale elektrická.
Skúste skontrolovať aj tie relé ak máte problém so štartom. Ak by to náhodou pomohlo čo i len jednému, budem rád a nepíšem to tu zbytočne.

P.S.: pozor pri zatváraní tej čiernej skrinky vedľa autobatérie, treba na to trošku cviku, inak sa môže stať, že sa to relé zas pohne a nebude fungovať.

Thaliu (1.2, 16v) mam z roku 2007, takže nie tú nposlednú.
RENAULT Thalia 1.2 16v, 55kw, 2007

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od kotasekh » pon srp 20, 2018 12:14

Dobry postreh a cenna informace, diky ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od hOOrNeT » pon srp 20, 2018 16:36

ty jo, dobrá informace ;-) Dělá mi to asi od doby, co jsem se v tom tenkrát hrabal a čistil plynovou klapku a měnil olej v hydraulickém měniči automatu - tenkrát jsem musel okolí baterie totálně rozebrat. Půjdu to tedy prověřit. Dělá mi to přesně to co popisuješ :-)
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od hOOrNeT » pon srp 20, 2018 19:17

mohu tě požádat o fotografie? Sám mám u baterie jen jednu krabičku v které je relé - a to pouze jedno (fialové). Krabička je umístěna vedle baterie směrem do středu auta. Před baterií mám pouze pojistkovou skříň. Už jsem se radoval, když jsem četl tvůj příspěvek, ale o to více mě to naštvalo, když jsem tam žádné hnědé relé nenašel :-D

Děkuji
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

ttifon
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pon srp 20, 2018 11:13

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od ttifon » pon srp 20, 2018 19:44

Skus si dat do googlu rele thalia v sekcii obrazky. Najde ti to medzi prvymi. Obrazok mi sem nejde nahrat, 1,7 mb je v dnesnej dobe zjavne vela a orezanim v mobile to ma vyslednych 2,5mb :-D. Ak navstivis stranku toho obrazka, pise sa tam o probleme, ale ze auto nenastartuje vobec, co sa u mna nestalo. Kazdopadne ak pocujes pred startom cerpadlo paliva, nemal by to byt tvoj problem.
Mas aj ine auto, je mozne ze to aj bude trosku inde.
Alebo idealne hladaj fuse box pre tvoje auto na nete.
RENAULT Thalia 1.2 16v, 55kw, 2007

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od hOOrNeT » pon srp 20, 2018 21:35

už jsem to našel (foto), díky. Mám jen jedno fialové relé na druhé straně baterie :-D Takže smůla.

EDIT: ještě je tam jedna skříň s relátky apod, do té jsem prozatím nelezl. Možná se tam mrknu, zda tam se něco neděje

http://fusesdiagram.com/renault/fuses-a ... lio-3.html
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

crhy
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pát čer 15, 2018 16:16

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od crhy » stř zář 05, 2018 12:39

Zdravím, mám také tento motor v Cliu 08 a dokonce mám i ten samý problém, než jsem stihnul najít toto vlákno, tak jsem již vyčistil škrtící klapku, vyměnil svíčky (origo NGK), kabely od cívky ke svíčkám, motýlka - dokonce již 2x - nejdříve jsem koupil u Carda od Bosche, načež žádná změna, ze zoufalství jsem volal special. opr. Renaultu, kde mi poradily koupit motýlek i s konektorem - protikusem -že prý to odchází v tom "štekru" - přechoďák, první start byl skvělý, ale již druhý den startováno až na pošesté. Nicméně, volnoběh je klidnější a po odpojení baterie asi na 2dny teď startuji 3 dny napoprvé ovšem s ledabylým volnoběhem hned po startu. Motýlek od Bosche měl odpor jen 190 ohmů, kdežto Meyle s protikusem má 252 ohmů, tzn., že Meyle je totožný s originálem (má být 250ohm).
Teď jsem se domlouval ještě na nahrání nového softu do ŘJ a výmazu adapt. hodnot.
Jinak Clio mám krátce, asi 3měsíce a do benálu jak už jsem léta letoucí navyklý přidávám Vif (moc jsem toho ještě nenajezdil, neboť přes léto jezdím často na skůtru)
A tak doufám, že po aktualizaci bude na zimu vše OK.
Clio III 1.2 16v 55kw, výbava Ripcurl :wink:
Citroën Berlingo XTR 1.6 BlueHdi

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od hOOrNeT » stř zář 05, 2018 17:12

je to zajímavé, pořád se s tím také trápím. Říkám si jen - proč aktualizace softu? Do cca 50tis km jsem tyto problémy vůbec neměl. Nyní cca 55 tis a problémy mám
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

crhy
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pát čer 15, 2018 16:16

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od crhy » čtv zář 06, 2018 06:08

Tak jsem ještě vyčistil podtlakový sensor formou prostříkání Technosolem (Novato) + vysušení a vše se nyní zdá být O. K. Asi to po odpojení baterie potřebovalo chvilku pojezdit. Starty mám nyní hned napoprvé. Uvidíme co se bude dít dál a kdyžtak se ozvu.
Clio III 1.2 16v 55kw, výbava Ripcurl :wink:
Citroën Berlingo XTR 1.6 BlueHdi

crhy
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pát čer 15, 2018 16:16

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od crhy » pát zář 07, 2018 06:14

Dnes opět bohužel start až na počtvrté.
Už jsem si říkal, že je to dobré a že se aktualizaci ŘJ asi vyhnu :-(.
Najeto mám 65000km, spotřeba na krátké jízdy skvělá, vše funguje jinak za 1*.
Clio III 1.2 16v 55kw, výbava Ripcurl :wink:
Citroën Berlingo XTR 1.6 BlueHdi

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od kotasekh » pát zář 07, 2018 06:28

Vyjet benzin a natankovat omv maxxmotion 100 jsi zkousel? Je to reseni nasledku, ne priciny, ale muze ti to pomoct, nez se dostanes na reprogramaci.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

crhy
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pát čer 15, 2018 16:16

Re: studeny start - nova Thalia

Příspěvek od crhy » pát zář 07, 2018 08:37

Díky, budu o tom při příští návštěvě pumpy přemýšlet, bohužel u nás v okolí není už ani jedna pumpa OMW, leda, že v Ltm natankuji Vervu 100.
Navíc teď mám plnou nádrž BA95. Tento týden mám pohotovost, takže se nikam nedostanu, aby jsem to vyjezdil... Zatím jsem předběžně domluven na Mělníku u MKrent, že mám v pondělí brnknout a ověřit od technika, že mají správný software. (celý tento týden mají nějaké školení atd.)
Až mi to přehrajou, tak dám vědět :-D
Clio III 1.2 16v 55kw, výbava Ripcurl :wink:
Citroën Berlingo XTR 1.6 BlueHdi

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů