Spôsob nastavenia ventilov

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Spôsob nastavenia ventilov

Příspěvek od SilverA » ned črc 26, 2020 21:22

Nastavil som ventily "klasickým" spôsobom, akým sa ventily nastavujú celé desaťročia (strihá prvý-nastavujem štvrtý, stihá tretí-nastavujem druhý, strihá štvrtý-nastavujem prvý, strihá druhý-nastavujem tretí).

Dodatočne som sa dočítal, že Renault doporučuje nejaký krkolomný spôsob - otočiť kľukovku o X stupňov, na valci Y nastaviť sací ventil, na valci Z nastaviť výfukový ventil. Čo je to za divný spôsob nastavovania?

Ja to mám nastavené "starým spôsobom" a nepozorujem že by mal motor nejaký divný chod.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Experienced member
Příspěvky: 589
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: Spôsob nastavenia ventilov

Příspěvek od moucha tse-tse » ned črc 26, 2020 21:34

Ahoj
taky jsem to cetl. Loni jsem delal sobe na cliu ventily, ale jelikoz je klikovka stale stejne lomená po cela desetileti, tak jsem to delal klasickym způsobem.
Treba nam to nekdo vysvetli, proc maji napsany takovy slozity způsob..
Vetsi vuli nez jsem dal mit nemuzu, auto slape vyborne.
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5788
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Spôsob nastavenia ventilov

Příspěvek od kotasekh » pon črc 27, 2020 07:46

A jinde si zase rikaji, proc to my delame takovym zpusobem, kdyz se to cela desetileti dela tak a tak... Proste to delaji jinak no, vysledek je stejny :).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Spôsob nastavenia ventilov

Příspěvek od jakub » stř srp 05, 2020 07:42

I tak používáte krkolomný systém (stříhání) .... Jde to jednodušeji :-), přemýšlejte jak uděláte vůle na jednovalci, kvůli stříhání by se to dalo dělat jen u kadeřnictví. :-)
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Spôsob nastavenia ventilov

Příspěvek od SilverA » čtv zář 03, 2020 21:58

Krkolomný-ako sa to vezme. Jasné, na jednovalci to nastavím tak, že až budú strihať ventily, tak urobím ešte jednu otáčku kľukovky a ventily nastavím. No tento spôsob mi u štvorvalca práve príde krkolomný. Budú strihať ventily na štvrtom valci. Ja v ten moment otočím kľukovku o 360°aby som mohol nastaviť štvrtý valec. (Pri mojom "krkolomnom riešení" budem pri strihaní štvrtého valca bez ďalšieho hýbania nastavovať prvý valec). Rozdiel je ten, že ja budem motorom točiť 4x, zatiaľ čo pri nastavovaní ala jednovalec budem s motorom točiť 8x.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

Uživatelský avatar
jakub
Člen RCČR
Příspěvky: 1612
Registrován: pát kvě 07, 2004 09:52
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Spôsob nastavenia ventilov

Příspěvek od jakub » pát zář 04, 2020 09:21

to je nesmysl, nevidím důvod proč hlídat nějaký střihání.... Každej praktik vím, že jsou ventily uvolněné a tudíž je lze nastavit když je v daném válci část cyklu jménem komprese, v tuto chvilí musí být oba ventily 100% zavřené...
Pokud jsou vidět palce vačky tak vídím jak jsou nastaveny... Tzn nastavení ventilů u klasického 4v motoru je tak max na 2 otáčky klikou plus kontrolní měření.
Ford Transit mk7 motoodtahovka 2.2Tdci, Kawasaki ZX10R, GeniThalia II 1.2 16V
Motoservis, Pneuservis, Kovodílna, Účetnictví

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti