Vaše skúsenosti s E10

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od SilverA » ned úno 02, 2020 19:31

Keďže od apríla 2019 tankujem do Thalie 100 oktanový benzín, tak celá tá aféra kedy vodiči plakali nad príchodom E10 benzínu šla akosi mimo mňa.

No trošku vo mne hlodá zvedavosť aký je ten nový benzín? Predpokladám že väčšina z vás ho tankuje. Poznáte rozdiel? Štarty, ťah motora, spotreba. Zmenilo sa dačo?

Zo zvedavosti by som ho aj natankoval, ale ak je to nejaký sajrajt, nerád by som si natankoval bordel, po ktorom budem musieť vyjazdiť ešte 3 plné nádrže 100 oktanu, aby som sa tej E10 zbavil.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od zdeno255 » ned úno 02, 2020 20:00

Tvoj motor môže tankovať aj E10. Obsahuje iba o niečo viac zložky ako E5. Nič sa nestane. Žena jazdí Mégane 3 1.6 a ani si nič nevšimla a aj spotreba je rovnaká.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od kotasekh » pon úno 03, 2020 07:21

Tak jednoducha odpoved to rozhodne nebude, protoze motory v thaliich (D4F 728) jsou VELMI citlive na bioslozky. Uz E5 mohl delat neporadek, natoz E10. Pred dvema lety jsem musel tankovat ve Finsku, kde bylo jen E10. Auto na to jelo uplne stejne, studeny start byl horsi, ale nic, co by se nedalo zvladnout. Pokud by byl ale v nadrzi dele (u me vydrzel jen par dni, pak uz jsem tankoval v CR 100 okt.), verim, ze by se rychleji projevily horsi problemy s prvnim studenym startem. Chce to vyzkouset. Nic horsiho, nezli ze se bude muset startovat nadvakrat, se ale dle meho nazoru nestane.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

amater3
Senior member
Příspěvky: 1736
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od amater3 » pon úno 03, 2020 11:35

Preventivně jsem přešel na benzín s ETBE místo E10. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od zdeno255 » pon úno 03, 2020 16:21

Pre ten motor je vhodné aj palivo s E10. Výrobca to povoľuje a motor je testovaný. Pokiaľ nebudeš mať niekoľko rokov benzín v nádrži, nič sa nestane.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od kotasekh » pon úno 03, 2020 19:05

To je jak do dubu :D. Co říká výrobce je jedna věc, reálné zkušenosti jsou věc druhá. Trvanlivost benzinu E5 je tři měsíce, E10 netuším, ale delší nebude. Už E5 dělalo některým motorům D4F728 problémy v podobě hluchých prvních startů, viz obří téma "Studený start - nová thalia". Přechod na ETBE složku problémy řešil, většinou. E10 jsem si vyzkoušel sám před dvěma lety, problémy vyloženě nedělalo, ale byl poznat horší start. Rozdíl bude i v euro normě, thalie se dělali EURO 4 i 5. Je potřeba to prostě zkusit, motor to rozhodně nepoškodí, jen se může projevit horší startovatelnost za specifických podmínek (kolem 10°C a vyšší vlhkost). Pokud se na E10 problém se studeným startem projeví, dá se to řešit přechodem na ETBE nebo aditivací VIFem. Případně aktualizace FW jednotky vstřikování. Dočasně pomáhá i reset adaptací.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od zdeno255 » pon úno 03, 2020 19:41

Teraz 99% ľudí tankuje E10 a nemá problém a nič si nevšimli. Ten reset autoadaptácie pomôže RJ sa rýchlejšie nanovo prispôsobiť, ale väčšinou s tým problém nemá.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od krt.ecek » pon úno 03, 2020 20:36

Zdeno je toho plně fórum tady v thalii II a zrovna kothasek vyzkoušel snad vše možné a jediné co mu pomohlo je etbe, nedoporučuji se s ním v této oblasti dohadovat... Nikdo nemá s tímto více zkušeností, reálných, ne teoretických...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

llubik
Starting member
Příspěvky: 76
Registrován: pát led 04, 2013 20:55

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od llubik » pát bře 06, 2020 14:51

ja k tomu podotazku . . . . za par mesiacov idem na stk . . . . teraz mma natankovanu pravdepodobne E5 (v rakusku na stojane asi pred 2 tyzdnami, este mali nalepku E5) . . . natankovat E10, alebo 100 okt . . . jedna sa mi len o to, aby ma neposlali domov, kvoli nejakej hodnote co to prekroci na emisnej . . . co ja viem, ako sa to bude tvarit . . .

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od SilverA » pát bře 06, 2020 16:44

Ešte dodám jednu vec. Skúsil som natankovať E10. So spotrebou to oproti 100 oktanu nepohlo. Akurát sa mi to po natankovaní zdalo malinko tupé. Aj keď to je bez merania diskutabilné. Po natankovaní sa mi zdá tupé vždy. Proste keď si človek zvykne na prázdnu nádrž a z ničoho nič tam hrkne 45 litrov, tak to cítiť.

Čo mi ale nikto neodoprie - zapol som zapalovanie a normálne som počul taký trhaný zvuk palivového čerpadla. Proste ako keď vám niečo niekde pridrháva. Ako keď vám nejaká gumička, tesnenie poskakuje. Holt lieh je suchý a je skôr odmasťovač, než mazací prostriedok. Takže som to vyjazdil a vrátil sa ku 100 oktanu. Ja si nemienim dodrbať čerpadlo. Môžete argumentovať a diskutovať že tých maximálne 5% liehu naviac to čerpadlo nemá šancu poznať, no ja hovorím fakty. Na "starú" N95 E5 to nerobilo, na 100 E5 to nerobilo, iba na N95 E10.

A ešte jedna vec, pri tankovaní mi nikolkokrát sama od seba vypla pištol. Ako keby sa ten benzín nejako moc penil a pištol vypínala ako keby bola plná nádrž. Nikdy v živote sa mi to nestalo.

Zhrnuté, tento sajrajt odmietam tankovať. Nech si ho nechajú v Bruseli a keď je tak výborný, nech ho kľudne aj pijú. Každé ráno pohár na lačno.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od robotmz » úte kvě 05, 2020 08:16

Jazdím cca 3 nádrž E10 zo Slovnaftu.
Nebadal som žiaden rozdiel, akurát v sobotu som valil po diaľnici 85 km tam a 85 km späť.
Cestou späť som začul čudný zvuk vo výfuku /menili mi pred pár týždňami poslednú časť /tlmič/ výfuku, tak to má trošku hlbší zvuk.
No a rozsvietila sa mi cestou späť cca 28 km pred cieľom kontrolka motora a zostala svietiť aj po opätovnom naštartovaní.
Napichol som to doma na diagnostiku, tak vyhodilo chybu P0420 a v "zmrazených chybách" som mal P042058 pri cca 44% záťaži, rýchlosť rovných 90km/h, otáčky 2961.
Neviem, či to má, resp. môže mať niečo spoločné s daným palivom, ale ak chcem dať čistič vstrekov + kvalitnú 98ku. Aspoň pre svoj dobrý pocit.
Chybu som dal cez PyClip vymazať, tak momentálne mi na prístrojovke nič nesvieti, ale nemal som od soboty dlhšiu trasu, tak uvidím potom.
Evidentne to zabublalo do kopca v záťaži ako keby bol za mňou chopper, a potom zas ticho.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od zdeno255 » úte kvě 05, 2020 09:21

Ak dáš premiové palivo tak sa neodporúča aditivovať, pretože už aditiva obsahuje a môže to mať opačný účinok. Skôr by to chcelo originál Clip, alebo lepšie osciloskop. Možno už prvá lambda nie je v najlepšej kondicii

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od robotmz » úte kvě 05, 2020 09:45

Pred mesiacom som absolvoval aj STK aj EK /tú som robil kvôli dieravému tlmiču opakovane./
Všetko O.K., i keď aj taká náhoda môže byť.
Ináč beriem stále v PL obyčajnú 98-ku /okrem teraz uzatvorených hraníc/. Raz za rok som zvykol dať jednorázovo čistič vstrekovacieho systému, ale už som ho asi 2 roky nedal.
Ináč nedávam žiadne aditíva a ani prémiové palivo.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od robotmz » stř zář 09, 2020 09:57

Tak dnes som bol v servise a zistili, že sa mi upcháva katalyzátor. Zrejme ho budem meniť. Servisák doporučil originál, lebo vravel, že lacná náhrada by mohla byť horšia ako stav terajšieho poloupchatého z prvovýroby.
Mám najazdené necelých 98 000, každý pracovný deň 6km + 6km a potom ešte nejaké km pomimo už dlhšie. Takže drvivá väčšina najazdená v mestskej prevádzke.
Rok výroby mám 2012.
Je to normálne, alebo nie?
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od SilverA » stř zář 09, 2020 11:03

a/ Ako v servise (pokiaľ sa nejedná priamo o meranie emisií) vedia že je poloupchatý katalyzátor?

b/ Ak by to bola pravda určite to nie je normálne. Renault Megane, rok výroby 1999, stále v prevádzke, najazdených 220 000 km (a možno to je stočenka ktorá má reálne cez 300 000 km) a kaťák stále pôvodný.

Najhoršie pre kaťák je jazda po meste so zaradenou 5. A ruku na srdce, koľkí to robíte? Počul som nejedného majiteľa Thalie, ktorý si pochvaľoval, že 1,2 16V sa aj v 50 km/h utiahne na päťke. A následne si pochvalovali mestskú spotrebu do 6 litrov. No a potom je kaťák zasvinený že ho motor nepretlačí. To ja síce mám spotrebu o liter vyššiu, aj po meste zásadne na štvorke a cielene aspoň 2x za mesiac vyženiem pavúky z výfuku na diaľnici. To že Thalia nemá DPF ako kopec moderných nafťákov ešte neznamená, že katalyzátor občas nepotrebuje "regeneráciu". Mimochodom takúto regeneráciu potrebovalo každé auto od doby čo existuje spaľovací motor. Takže nie je to len doménou naftových motorov vybavených DPF.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od robotmz » stř zář 09, 2020 11:42

Bol som tam "dobrovoľne", lebo po výmene zadného dielu tlmiča výfuku /ale asi náhoda/ v korone, začal som čapovať slávnu E10. A na to začali problémy, že v oblasti max. výkonu mi začalo vo výfuku "brblať", ako keby za tebou išiel chopper /podľa mňa dochádzalo k opätovnému zápalu nedohorenej zmesi niekde v potrubí/.
Po ubratí to prestane. Motor ide stále rovnako korektne, spotreba sa mi drží rovnaká /na cca 98000 km/ mám dlhodobý priemer 5,8, olej mi to nejako nežerie /teraz som prvýkrát dolieval/.
Rozsvietila sa mi kontrolka motora oranžová a vypísalo mi chybu katalyzátora, odmazal som ju, za mesiac sa mi rozsvietila znova, tak som ju už neodmazal a išiel dať pozrieť do servisu.
Chyba je P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold.
Okrem toho sa mi pred niekoľkými rokmi "zdalo", že mi niečo "hrká"vo výfuku, ako kovové guličky v plechovom hrnci. Mám podozrenie, že možno mal aj nejakú výrobnú vadu alebo som mal časť katalyzátora rozpadnutú.
Čo sa týka jazdenia, tak práve ja tu od začiatku preferujem jazdu v okolí cca 3000 ot. a viac /začiatok max. krútiaceho momentu/. Tak min. raz do týždňa to auto prevetrám taktiež jazdou po diaľnici na cca 5-6000 ot.
NIKDY nepodtáčam motor, to znamená, že v obci tachometrových 60 km/h po rovine na štvorke, do mierneho stúpania na trojke.
Päťku radím až nad 70 km/h.
Keď som mal auto nové, tak som zistil, že jazda na tachometrových 60 km/h v obci na 5-ke má väčšiu spotrebu paliva ako na 4-ke, čo mi potvrdil aj spolužiak /testovací jazdec vo VW/.
Samozrejme, že na jednotke alebo dvojke nejdem tých 3000 ot. ale vtedy auto nie je namáhané.
Okrem toho sme si so ženou všimli, že auto "viac smrdí benzínom", ako keby dávalo bohatú zmes. Ale zase spotreba sa mi nedvihla, tak neviem, a má hrubší "dudlavejší zvuk" /aj keď "nebrble"/.
Okrem toho som mal tak 2-5x za rok problémy s pálením niektorého valca, takže som to musel nechať aj 20 minút, kým to pálilo korektne. Ale to bolo iba za prísne špecifického počasia. Ale zrejme ani to katalyzátoru neprospelo. Tento rok som si vymenil cievku a káble, tak aj v dažďoch mi to už išlo úplne korektne. Zrejme tie vysokonapäťové káble už boli vnútri trochu rozpadnuté a hlavne navlhnuté, keďže parkujem väčšinou vonku, iba pár týždňov v zime v garáži.
PS: poslednú emisnú kontrolu cca 5 mesiacov späť som prešiel na 2. krát v pohode /preto opakovane, lebo kvôli dierke v tlmiči som mal vysoký obsah kyslíka, lebo prisávalo vzduch/.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od robotmz » stř zář 09, 2020 12:30

Update - takže som dostal informáciu o cene.
Originálny katalyzátor Renault 32 506,- Czk, lambdy od firmy EPS 3549,- nebo od NGK 7344,- /cena za obidve lambdy/.
Som myslel, že katalyzátory sa už pohybujú do cca 7 000- 10 000 Čk, asi som sa mýlil.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od krt.ecek » stř zář 09, 2020 12:38

32 506? to je trochu nesmysl ne? Když Bosal na mé auto by vyšel na necelých 9 v autokelly, takže věřím, že za 6 000 bych sehnal, to bych se jim na ten origo hodně vytento :-D
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od robotmz » stř zář 09, 2020 13:01

krt.ecek píše:
stř zář 09, 2020 12:38
32 506? to je trochu nesmysl ne? Když Bosal na mé auto by vyšel na necelých 9 v autokelly, takže věřím, že za 6 000 bych sehnal, to bych se jim na ten origo hodně vytento :-D
Prosím ťa, nemám tu veľký techničák ani protokol o emisnej kontrole.
Už som mu písal, či nie je nejaká kvalitná náhrada a napísal mi, že bosal za 7800 robí EURO4 ale že ja mám EURO5.
Mne sa zdá, že mám buď EURO2, alebo EURO4, EURO5 nie.
Takže asi hľadá nejaký "iný katalyzátor".
Môžeš napísať, akú mám EURO NORMU?
VIN VF1LBN00546644807, MOTOR 1149.0 cm3, 55Kw, PALIVO BA95B
?
Díky.
Edit: vypadá to fakt na EURO5
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od krt.ecek » stř zář 09, 2020 13:28

to netuším, nejsem prodejce renault, jen jsem si vyhledal díly v autokelly... :-D
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od robotmz » stř zář 09, 2020 14:04

Zrejme vyskúšam vyčistenie /nejaký sajrajt do benzínu/ a ak bude nutná výmena, budem musieť obetovať tie prachy...
Len sa mi zdá nelogické v podstate za katalyzátor zaplatiť momentálnu hodnotu celého auta... Preto som chcel viedieť, ako to riešia ostatní ľudia.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od krt.ecek » stř zář 09, 2020 14:20

osobně bych vzal uni katalizátor... nechal navařit na origo trubky a jezdil...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
Standa Texas
Experienced member
Příspěvky: 776
Registrován: ned led 23, 2011 18:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od Standa Texas » stř zář 09, 2020 15:22

Tady pro představu mají trochu jiné ceny :) https://www.automobilovedily24.cz/renau ... atalyzator
Renault Thalia Privilege ll 1,2 16V 18.2.2O11.
pneu 175/65 R14 82T
Po instalaci mi zbyl jeden "MDF kroužek C.H.P. UNI 13 CM" výška 25mm(po rozříznutí-pro zadní repro )
https://picasaweb.google.com/115791697357190324221/Auti#

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od robotmz » stř zář 09, 2020 15:23

Takže som zisťoval ceny v SR a ČR stojí skutočne cca 31000 Czk, všade plus mínus rovnako.
Náhrady sú iba na EURO4 a menej a to je veľký problém, nakoľko ja mám skutočne EURO5.
V podstate mi to momentálne nič vážne nerobí, takže som sa rozhodol vyskúšať ešte pre dobrý pocit nejaký ten OXICAT do benzínu a budem to sledovať.
Zatiaľ sa nič vážne nedeje a hlavne STK a EK mám novú z tohto roka, takže až za 2 roky idem.
Ten uni katalyzátor som videl, len v servise nie sú moc radi takýmto úkonom, takže dobre pre tých, čo majú nejakú dielničku doma.
U mňa neriešiteľné.
Standa Texas - presne tú stránku som dnes doobeda pozeral, ale ako píšem, sú to nižšie emisné normy a neviem, či by sa to prejavilo alebo neprejavilo na EK, prípadne či by to nezistila aj riadiaca jednotka a nehádzala nejakú chybovú hlášku, keďže lambdy by nameriavali asi iné hodnoty na výstupe ako s katalyzátorom EURO5.
Keby to tu nejaký mechanik trochu vysvetlil, lebo v SR máme na EK asi momentálne vyššie nároky ako v ČR.
Uvítal by som nejakú osobnú skúsenosť, napr. že: "Narval jsem to tam a na emisích nebylo nic poznat." :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Ale dík za rady.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Vaše skúsenosti s E10

Příspěvek od zdeno255 » čtv zář 10, 2020 10:15

Nároky sa nemenili, len to musia robiť poctivejšie, ako do teraz. Do teraz sa to trochu flákalo ;-)

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů