Vysoké voľnobežné otáčky (+VIDEO)

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Vysoké voľnobežné otáčky (+VIDEO)

Příspěvek od SilverA » stř čer 20, 2018 18:26

Chlapi, mám Thaliu, 1,2 16V a problém s voľnobehom. Video hovorí za všetko. Plynu som sa ani nedotkol.
Pár indícií:
-Robí to len pri studenom motore.
-Ventily sú nastavené.
-Sviečky nové.
-Benzín beriem na Gulf, aditivovaný 95 oktánový + VIF. Na ten benzín dlhodobo jazdil starý Megane a problémy nemal.

CLIP
-Nevykazuje žiadne závady.
-Súčasne so stúpajúcimi otáčkami pozorujem že sa viac otvára škrtiaca klapka. Tým je vylúčené prisávanie vzduchu. Dôvod, prečo dáva riadiaca jednotka povel na otvorenie klapky neznámy.

https://www.youtube.com/watch?v=wkbxWubAwjk

PS: Malinká prosba k prispievajúcim. Zdržte sa prosím komentárov typu "tento problém mám aj ja, tiež neviem čo s tým". Takých komentárov je plné fórum a keď sa človek chce k niečomu dohrabať, tak zbytočne prelúska 3 stránky bordelu :wink:
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5767
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Vysoké voľnobežné otáčky (+VIDEO)

Příspěvek od kotasekh » stř čer 20, 2018 18:33

Napeti baterie v pohode? Dobiji altik dobre? Jestli prave rj nedava povel ke zvyseni otacek kvuli nizkemu napeti - pokus o lepsi dobijeni.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Vysoké voľnobežné otáčky (+VIDEO)

Příspěvek od SilverA » stř čer 20, 2018 19:07

Alternátor ok. Matne si spomínam že dáva okolo 14,2 V.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Vysoké voľnobežné otáčky (+VIDEO)

Příspěvek od krt.ecek » stř čer 20, 2018 19:11

je otázkou co dává alternátor a co je na řídící jednotce motoru... ale osobně si nemyslím, že bude problém v nabíjení.. na mně to dělá dojem, že kecá nějaké čidlo o nasávaném vzduchu - lambda do toho zatím nekecá, je to studené, takže možná ještě adaptační hodnoty uložené v řj - zkus je Clipem vymazat..
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Vysoké voľnobežné otáčky (+VIDEO)

Příspěvek od SilverA » stř čer 20, 2018 19:20

Tých 14,2 V som videl práve na tom CLIPe keď som sa zaujímal čo robí v daný moment škrtiaca klapka. Adaptačné hodnoty som mazal cca 3 mesiace dozadu. Tú teplotu vzduchu si ešte schválne pozriem. Matne si však spomínam že vypadala celkom dôveryhodne. Nič, čo by bolo ujeté o 20°C mimo reálnej teploty.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5767
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Vysoké voľnobežné otáčky (+VIDEO)

Příspěvek od kotasekh » stř čer 20, 2018 19:49

Pak bych clipem pri studenem motoru prohledl vsechny cidla, jestli opravdu nejsou nejak ujete a zkusil znovu smazat adaptace. Skrtici klapka je cista?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Vysoké voľnobežné otáčky (+VIDEO)

Příspěvek od krt.ecek » stř čer 20, 2018 19:52

spíše je někde tlak/průtok vzduchu, jestli to není přiškrcené někde...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Vysoké voľnobežné otáčky (+VIDEO)

Příspěvek od SilverA » stř čer 20, 2018 20:09

Škrtiaca klapka je čistá.

K tomu prietoku vzduchu, respektíve závade mechanického pôvodu ma udivuje že to robí len pri studenom motore. Inak za tepla už nie. Vždy po štarte tomu stačí pár sekúnd kým sa to ustáli. Ako je vidieť vo videu. Otáčky vyleteli, klesli, počkal som ešte pár sekúnd a video stopol. Dlhšie už nemalo význam nahrávať. Celý ten jav trvá možno 20 sekúnd po štarte. Osobne si myslím, že keby bolo niečo niekde upchaté, tak by to robilo zrejme pri každom štarte, ba čo viac, snáď by to robilo vždy pri vyradenej rýchlosti. Za každých okolností.

Navrhujem že urobím záznam parametrov počas toho štartu. Poznáte to z CLIPu, ako sa vykreslia grafy určitých zvolených parametrov v závislosti na čase a dám to sem nech to vidíte. Predpokladám že by v tých grafoch mali byť zahrnuté otáčky, otvorenie škrtiacej klapky, tlak v saní, dajme tomu teplota vzduchu, ale tá sa podľa mňa za tých pár sekúnd nezmení. Napadá vás aký parameter by ešte stál za kontrolu? Teplota vody je ok. Na to som sa zvlášť zameral.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Vysoké voľnobežné otáčky (+VIDEO)

Příspěvek od krt.ecek » stř čer 20, 2018 20:49

není nějaké z těch čidel třeba vyhřívané, žeby trvalo déle než se zahřeje? ale to mně napadá jen lambda - 20s v tomto počasí by mohlo být, že naskočí regulace lambdy... tak bych do těch grafů přihodil možná i jí....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Vysoké voľnobežné otáčky (+VIDEO)

Příspěvek od SilverA » stř čer 20, 2018 21:03

Jj, tiež ma napadá že vyhrievaná je len lambda. Môžem ju tam prihodiť.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

thalia po
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: sob srp 20, 2016 23:22

Re: Vysoké voľnobežné otáčky (+VIDEO)

Příspěvek od thalia po » čtv čer 21, 2018 14:50

Niečo nové ste zistili kde je problém??

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Vysoké voľnobežné otáčky (+VIDEO)

Příspěvek od SilverA » čtv čer 21, 2018 18:33

Tak chlapi, chcel som urobiť záznam parametrov. Ráno cestou do práce som to nestíhal urobiť. Voľnobeh samozrejme lietal. Poobede cestou z práce kedy už je čas som spravil záznam. Ako naschvál auto nahodilo krásny ukážkový voľnobeh. Zajtra ráno pokračujem so záznamom.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Vysoké voľnobežné otáčky (+VIDEO)

Příspěvek od SilverA » úte črc 03, 2018 19:11

Takže problém je niekde inde. Nedarí sa mi urobiť záznam tých rozhodených otáčok. Prichádzam s vlastnou teóriou.

Kým sa diagnostika spojí s riadiacou jednotkou, tak to pár minút trvá. Medzitým má jednotka fúru času "niečo zistiť, prepočítať..." a keď naštartujem tak už je jednotka pripravená a voľnobeh hodí vždy ukážkový, bez akejkolvek chybičky. Pokiaľ ale neni zapalovanie zapnuté niekoľko minút pred štartom, ale len pár sekúnd, tak ako keby jednotka ten voľnobeh "lovila". Inak si to neviem vysvetliť. Proste pri snahe o záznam je voľnobeh vždy ok a pokiaľ nemám pripojenú diagnostiku, tak je problém.

Všimol som si ešte jednej veci. Keď lietajú tie otáčky tak má auto divný voľnobeh. Proste beh motoru neni hladký ale taký "kuckavý". Niečo ako keď ste v minulosti nechali na Škode 120 dlhšie vytiahnutý sytič a ona sa na voľnobehu začala uchlastávať a kuckala až sa motor neudržal a nakoniec zhasol. Tak tu to síce nikdy nezhasne ale proste to kucká. Ale iba keď to má tie divné otáčky. Pokiaľ sú otáčky hneď po štarte ok, tak aj voľnobeh je ok.

A ešte jeden poznatok, keď pri tomto probléme ťuknem do plynu a motor z ľahka vytočím cca na 3000 otáčok, tak otáčky nespadnú hne´d po uvolnení plynu, ale padajú hodne pozvolna.

Celý problém cca po 90 sekundách úplne zmizne a auto sa tvári ako keby sa nič nestalo.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1026
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Vysoké voľnobežné otáčky (+VIDEO)

Příspěvek od robotmz » pon črc 09, 2018 06:56

Nemôže to súvisieť s nejakými nahriatými čidlami od slnka? Napr. že nejaké čidlo udáva 60 st. teplotu vzduchu a v skutočnosti je iba 30?
Síce to asi spolu nesúvisí, ale pri extrémnych letných teplotách a státí na priamom slnku mi pri štartovaní "zopne" možno na pol sekundy alebo aj menej ventilátor. Proste sa ozve spod kapoty iba kratučký zvuk ako turbíny, ktorý okamžite ustane. Robí mi to iba za tých podmienok o ktorých píšem, teda brutálne nahriata karoséria stojaca na priamom slnku niekoľko hodín.
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Vysoké voľnobežné otáčky (+VIDEO)

Příspěvek od SilverA » pon črc 09, 2018 08:21

Rozpálenou karosériou to nebude. Urobilo to aj ráno o 5:30.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

Jirikan
Junior member
Příspěvky: 180
Registrován: pát dub 06, 2012 16:51

Re: Vysoké voľnobežné otáčky (+VIDEO)

Příspěvek od Jirikan » pon črc 09, 2018 20:43

Naber třeba NA 98 ,nebo něco lepšího a uvidíš. Myslím , že máš vše OK. Pokud to samo odezní, tak to dál neřeš.

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 573
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Vysoké voľnobežné otáčky (+VIDEO)

Příspěvek od 33chose33 » úte črc 17, 2018 20:56

Ahoj, mne to dělá taky, zkoumal jsme to roky spolu s CLIP a na nic jsme nepřišel. Spíš než na teplotu se podívej na množství vzduchu, což je u Thálie řešené tlakovým snímačem. Než nastartušej, tak by jsi měl vidět normální tlak ccas 990 mBar, po nastartování mne to klesá na 200 mBar. Pokud je teplota správná vzduchu a teplota chladící kapaliny správná, tak je chyba ve studené smyčce ŘJ a po mých 3 letech zkoumání je jediná cesta úprava hodnot v ŘJ nebo počkej na studenejší počasí a ono to přejde.
Ještě si neodpustím jednu poznámku, když v té chvíli co jsou otáčky kolem 2000 pustíš ventilátor na stupeň 4, tak ŘJ zaznamená potřebu upravit / zvýšit otáčky z důvodu vyšší ho odběru a pošleje násilím na 1200, což je v dané situaci paradox, protože vlastně ubere.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Vysoké voľnobežné otáčky (+VIDEO)

Příspěvek od SilverA » úte črc 17, 2018 21:07

Skúsil som natankovať OMV Max Motion 100. Je fakt že pozorujem snahu o zvýšenie otáčok ale už to neni tak výrazné. Naštartujem studený motor, točí to cca 1200 otáčok, po pár sekundách sa to zdvihne na 1300 a potom pozvolna klesajú ako stúpa teplota motoru. Až vyjazdím nádrž, skúsim zobrať bežný 95 oktánový benzín z OMV. Ak to bude robiť problémy, tak pouvažujem o reprogu jednotky vstrekovania.

Hoši zlatý Megane. Najazdených 211 000 km a takéto problémy som nemal. Škoda len že už sa začali pridávať starecké choroby vyplývajúce z veku auta. Vadné sťahovačky okien, večná nespokojnosť so zadnou nápravou (nikdy nemenené silentbloky?), v neposlednom rade začínajúca korózia. Jedno opravím, o mesiac riešim niečo iné. Proste už som na to nemal nervy tak Megane pôjde čo nevidieť do sveta. Akurát že teraz u Thalie mám závady ktoré neviem ani opraviť. Mimochodom už mi u Thalky, ktorá má 37 000 km zhorel slimák!!! Proste mi to netrúbi. Raz som chcel zatrúbiť, zo slimáku sa zadymilo a už je ticho. To je kvalitka.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů