Kolísavý voľnobeh

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od SilverA » stř úno 28, 2018 20:06

Nechal som na motore D4F nastaviť ventily. Od tej doby-hneď od prvého štartu má motor kolísavý voľnobeh. Rozdiel cca 100 otáčok. Aj za studenaq aj za tepla. Môžu toto robiť zle nastavené ventily? Napríklad v prípade omylu - neprehodí si mierku a na výfuku nastaví vôlu sacieho ventilu. Všimol som si na diagnostike že otáčky sú tesne po štarte stabilné....prvých pár sekúnd kým nereguluje lambda. Akonáhle začne lambda regulovať, tak začnú lietať otáčky.

Ešte som si všimol jeden detail počas opravy. Na vstrekovači bolo malé zrnko nejakého bordelu. Asi ako sa dávalo dolu sanie tak sa na vstrekovač prilepila nejaká špinka. Mechanik to očistil tak, že na šrobovák "omotal" papierový obrúsok a tým vstrekovač vyčistil. Mohol takýto zásah poškodiť vstrekovač?

Rád by som si tie vôle ventilov premeral sám (negatívne skúsenosti v servisoch ma utvrdzujú že čo si človek sám nespraví....) Otázne či rozladené ventily môžu spôsobiť problémy s voľnobehom. Skôr sa bojím aby nebol tým čistením chytený vstrekovač.

Inak počas jazdy motor necuká. Stačí aby som pridal plyn na 1000-1500 otáčok a motor beží hladko. Trojka sa nechá vytočiť po obmedzovač (vyššie kvalty som neskúšal). Len ten voľnobeh.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od kotasekh » stř úno 28, 2018 20:51

Zjisti, kolik nastavili. To, co popisujes, je presny nasledek spatne nastavenych vuli. Uz se to tu resilo ;). Pokud je to motor D4F728, tak na sacim 0.3 mm a vyfuk 0.4 mm.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od SilverA » stř úno 28, 2018 21:00

Tie vôle sú určite také? Viem že sanie nastavovali na 0,1 mm a výfuk na 0,25 mm. Vyčítané z Dialogysu. Malo by sa jednať o verziu kde na vačke neni drážka. Osobne som tú vačku kontroloval ale fakt som tú drážku nevidel. Viem že by mala byť niekde medzi druhým a tretím valcom.

Respektíve neviem že by dvojkové Thalie s motorom 1,2 16V mali na vačke drážku. Priznávam že neviem index motora.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od kotasekh » stř úno 28, 2018 21:07

Ano, ta drazka se resi, ale pokud vim, do dvojkovych thalii se davala jen jedna verze 1.2 16V a tam patri 0.3 a 0.4 mm.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od SilverA » stř úno 28, 2018 21:16

Ok, hneď zajtra pozriem ten index motoru. Akurát som pozeral do manuálu od auta, kde na motore nájdem typový štítok. Podľa všetkého je v blízkosti olejovej mierky. Takže zajtra to omrknem. Mám taký pocit že mám 728, len som žil v tom že sa nastavuje na 0,1 a 0,25.

EDIT
Myslím že som našiel tú tému o nesprávnych ventilových vôľach. Dočítal som sa, že ventily sa môžu podpáliť už pri 100-200 km? To ma fakt desí! Ja mám...netvrdím že 200 ale cca 120-150 km najazdených. A vôle tam mám určite na saní 0,1 a na výfuku 0,25 mm. Celkom mám z toho podpálenia bobky.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od kotasekh » čtv bře 01, 2018 07:52

Vule se nesmi dostat na nulu, pak to jde rychle. Nech nastavit 0.3 a 0.4 a uvidis :).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od SilverA » čtv bře 01, 2018 08:27

Tak som to dnes pozeral. Skutočne mám D4F 728. Takže platí tá zvýšená vôla? Až to teda nastavím správne ako poznám podpálené ventily? Ja viem, ideálne je dať hlavu dolu alebo aspoň zmerať kompresiu. Ale dá sa to poznať aj nejak bez rozoberania? Výkon? Zvuk?
.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od kotasekh » čtv bře 01, 2018 08:40

Podpalene ventily neres, nejakou vuli jsi tam mel a tolik jsi zas nenajezdil. Ja na spatne nastavene ventily najezdil 60k km a nejake projevy se objevily az tak po 30k km, ty uz jsou ale nevratne bez opravy sedel. No a pak jsem vymenil motor :). V renaultu mi na 100% nastavovali 0.3 a 0.4, na druhem motoru byly ty same nastavene (jen jsem premeril, na jednom bylo dokonce 0.5), drazku jsem nikdy nehledal a ve sklepe mam vacku z puvodniho motoru, tak ji muzu prohledat a rict, jestli na ni neco je ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od kotasekh » čtv bře 01, 2018 19:12

TAKHLE vypada vackova hridel na thalii s motorem D4F728. Jedina drazka je mezi prvni a druhou vackou, ale nevim, jestli to je ta spravna drazka, je na ctvrtem valci (u rozvodu). Zbytek je zcela hladky.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od SilverA » čtv bře 01, 2018 19:39

Dialogys píše že by drážka mala byť medzi sacou a výfukovou vačkou na druhom valci (teda druhý od prevodovky-tretí od rozvodu).

Toho som sa aj držal. Na druhom valci som žiadnu drážku nevidel a tak som to nechal nastaviť podľa verzie bez drážky. Sami frantíci asi v tom majú chaos.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od kotasekh » čtv bře 01, 2018 21:05

Nuž, pak tedy nezbývá nežli konstatovat, že všechny 1.2 16V v nových tháliích potřebují vůle na ventilech 0.3 a 0.4 mm :-). Nech si to přenastavit a uvidíš.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od SilverA » ned bře 04, 2018 20:43

Tak som si dnes nastavil ventily. No technická lahôdka. Buďte radi tí čo nemáte klímu. Ja som musel ešte zhadzovať remeň a klímový kompresor dať malinko stranou. Inak som sa nedostal na jednu šrobu na sacom potrubí.

Nastavil som to ako písal kotasekh a už je kľud. Podľa diagnostiky mám rozkmit +-10 otáčok od určeného voľnobehu. Krásne drží otáčky. Nevypadá že by bolo ventily podpálené. Dokonca po nastavení ide auto ochotnejšie do otáčok.

Nakoniec som tú drážku na hriadeli predsa len našiel. Je medzi "sacou" vačkou druhého valca a "výfukovou" vačkou druhého valca. Na šírku má cca 2 mm a na hĺbku cca 1 mm.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od kotasekh » ned bře 04, 2018 21:23

Jsem rad, ze to pomohlo a cim dal vic me mrzi, ze mi to nikdo neporadil ctyri roky zpet, kdyz jsem to resil ja ;). Vymenil jsem na motoru uplne vsechna cidla, svicky, civky, mereni komprese, vstrikovace, palivo a nic samozrejme nepomohlo. Na motoru jsem ujel 60k km, odepsal jsem ho jako vadny, prestal jsem to resit. Po 60k km jsem ho zcela zniceny a bez komprese vyhodil a dal druhy. Skoda, ze to byla takova prkotina a ja to tenkrat nevedel...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od r-omeo » ned čer 03, 2018 22:10

Zdravím. Taky mám momentálně problémy s otáčkami. Mám 1,2 LPG a momentálně již cca 1000 km mi kolísají nízké otáčky. Jak na LpG, tak na benzin. A to na volnoběh, a i pod 2000ot. Ventily byly dělaný tak 8000 km zpět společně s rozvodama a celou dobu v pohodě. A najednou to takhle kolísá. Volnoběh by mě tak netrápil, ale hlavně je problém s rozjizdenim. Dělá to i za teplého motoru.. napadla mě ještě lambda, ale netuším. Po čem by jste radili jít? Budu rád za nějaké nápady
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od SilverA » pon čer 04, 2018 20:08

Tak hoši, čo mne sa deje. Keď štartujem studený motor, tak to chytí ihneď a cca sekundu-dve to drží asi na 1100 otáčkach. Následne otáčky v priebehu ďalších dvoch sekúnd vystúpia cca na 1600-1800, tu zotrvajú asi 5 sekúnd a následne začnú pomaly klesať na 1100. Netuším čo to je. Máte s tým niekto skúsenosť? Za tepla to nerobí. Plánujem to hodiť na diagnostiku a sledovať otvorenie škrtiacej klapky. Aby som vedel či sa otvára klapka keď letia otáčky nahor, alebo to prisáva a klapka má tendenciu naopak priškrcovať.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

Uživatelský avatar
mPershing
Junior member
Příspěvky: 224
Registrován: úte lis 30, 2010 06:45
Bydliště: Zvolen, SK

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od mPershing » pon čer 04, 2018 22:16

mne to po nastartovani klesne skoro az k zhasnutiu, potom sa rozbehne na tych 1500, a potom sa ustalia
KLIK ----->>> Lajoš IV. Thalia II Expression 3/11

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od zdeno255 » stř čer 06, 2018 20:52

Základ je vyčistiť škrtiacu klapku a až potom tiešit ventily. Je to najlacnejšie a najjednoduchšie riešenie. Po vycisteni by sa mala cez diag nastaviť. Ak nepomôže, treba to riešiť ďalej. Väčšinou to pomôže

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od hOOrNeT » stř čer 06, 2018 21:51

nastavovat klapku přes diagnostiku? Stačí nechat odpojenou baterku delší dobu a po opětovném zapojení a prvním otočení zapalování si sama "osahá" krajní polohy. Diagnostikou předpokládám vyvoláš to samé, jen nemusíš odpojovat baterku a tak je to rychlejší
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

Uživatelský avatar
r-omeo
Junior member
Příspěvky: 214
Registrován: ned kvě 11, 2008 09:18
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od r-omeo » čtv čer 07, 2018 17:41

Tak já už problém vyřešit... Jak mi kolísaly otáčky po zahřátí, tak jsem vyndal svíčky a jedna byla lehce opálená na vnějším izolantu(keramice). Tak jsem to očistil a zjistil jsem, že na ni jsou vlásečnicové praskliny. Vyměnil jsem ji za starou a je po problému. Asi probíjela do okolí a chytala se jen ve vyšších otáčkách. A to svíčky NGK a najeto cca 2000km... Na to, že první svíčky jsem měnil až cca v 80 tis, a druhý preventivně po 20 tis. km(provoz na LPG), tak nic moc výdrž těch nových :-D
Rodinný vozový park...
Renault Clio 1.2 43KW rv. 2000 - vyhořel :D
Renault Megane II 1.5 dCi 60k rv. 2004,
Renault Thalia II 1.2 55KW, 2008,
Renault Megane III 1.5 dCi 78kw rv. 2010

SilverA
Experienced member
Příspěvky: 575
Registrován: pon kvě 14, 2012 17:46

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od SilverA » čtv čer 07, 2018 19:18

hOOrNeT píše:
stř čer 06, 2018 21:51
nastavovat klapku přes diagnostiku? Stačí nechat odpojenou baterku delší dobu a po opětovném zapojení a prvním otočení zapalování si sama "osahá" krajní polohy. Diagnostikou předpokládám vyvoláš to samé, jen nemusíš odpojovat baterku a tak je to rychlejší
To odpájanie baterky za účelom vymazania starých hodnôt máš osobne overené, alebo to radíš len preto, lebo to radí 90% servisákov? Aby sa z jednotky vymazali načítané hodnoty jednoduchým odpojením baterky, by musela mať riadiaca jednotka pamäť typu RAM. Taký typ pamäte používali riadiace jednotky cca v 80tych rokoch. Možno ešte Favority mali RAM ako jedny z posledných. Akékoľvek auto, novšie než Favorit má v jednotke pamäť typu EPROM a tú vymažeš iba dvomi spôsobmi. Buď programátorom na to určeným (v našom prípade diagnostika), alebo kladivom. Ale odpojením baterky je to bez šance.

Aby som nehral chytrolína, tiež som si myslel že to odpájanie funguje. Potreboval som vymazať jednotku. Ráno som prišiel autom do práce a hneď som odpojil baterku. Odpracoval som si 8,5 hodinovú šichtu, prišiel poobede k autu, zapojil baterku, nahodil diagnostiku a ostal som čumieť ako péro z gauča keď som uvidel na diagnostike načítané staré hodnoty. Po 8,5 hodinách!!! A to niektorí tvrdia, že na vymazanie stačí polhodinka, nanajvýš hodinka.
EX: Zelený Renault Mégane Classic
Po facelifte, r.v. 1999, motor 1,6 16V, výbava RXT - ABS, klíma, 4 airbagy, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, predné a zadné okná v elektrike, hmlovky, dvojitá optika, atermické čelné sklo
Od Vianoc 2019 slúži novému majiteľovi. Je to kolega z práce, takže Megana vidím každý deň

Šedý Renault Thalia
R.v. 2011, motor 1,2 16V, výbava Privilege

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od zdeno255 » čtv čer 07, 2018 20:00

Odpojenie baterky nič nerieši ;-). Treba cez Clip zadať prikaz na znovunačítanie polohy, vypnúť zapalovanie a počkať na stratu komunikácie z Clipom. A až potom po zapnutí kľúča si RJ načíta znovu polohu klapky.

hOOrNeT
Advanced member
Příspěvky: 250
Registrován: ned pro 10, 2017 19:48

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od hOOrNeT » čtv čer 07, 2018 20:47

SilverA - píšu to proto, že když nechám déle odpojenou baterii tak klapka opravdu osahává krajní polohy. Cvaká, bzučí... trvá to několik vteřin. Zda dojde ke kalibraci nemám potvrzeno. Že by to dělala jen pro zjištění aktuální polohy? A nezjišťuje ji právě tím, že dojede na její krajní hodnoty?

Nicméně pokud máš diagnostiku tak sis asi potvrdil, že to takhle nefunguje a já jsem za to info rád, díkes ;-) A propo.. pokud dojde k vyčištění klapky, proběhne její "srovnání" až adaptací při delší jízdě?
Clio III Grandtour facelift 2009; 1.2 58kW; quickshift; Dynamique výbava

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Kolísavý voľnobeh

Příspěvek od zdeno255 » čtv čer 07, 2018 21:29

Tá adaptácia je že si rj postupne ošahá ako sa klapka zanáša a motor opotrebováva. Ak ju vyčistíš tak väčšnou to ide normálne a nemusíš ani cez diag a časom by sa mala rj sama prispôsobiť, ale pokiaľ sú už korekcie vysoké môže to po vyčistení blbnúť a trvalo by dlho a niekedy to nemusí načítať nanovo, preto sa odporúča cez diag znovu načítať polohu.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů