Thalia zdedená. Rady a problémy.

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
rastikk11
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pon bře 19, 2018 11:26

Thalia zdedená. Rady a problémy.

Příspěvek od rastikk11 » úte bře 03, 2020 20:08

Po svojom otcovi som zdedil Thaliu a mám táketo problémy .dúfam že my ich pomôžete vyriešiť.
Pri zátáčaní volantu do prava píska predné koleso. Po pribrzedí prestane,robí to asi po 2 km. Vybrúsil som kotúč a premazal vodiace lišty no robí to zas. Po výmene oleja som nevymenil medenú podložku a kvaká jemne olej to sa robí stále? Baterka má 3 roky a keď auto stojí v garáži 2 týždne nenaštartujem má 10.9 v niekedy sa stane ak klesnú otáčky tak jemne sa zníži intenzita svietenia nie vždy dobíjanie?
Auto 2008 r.v treba meniť rozvody ak má 37000?
Asi je toho veľa ,ale ďakujem vopred za rady.
Thalia 2008 1,2 16v,54kw

amater3
Senior member
Příspěvky: 1484
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Re: Thalia zdedená. Rady a problémy.

Příspěvek od amater3 » úte bře 03, 2020 22:03

Určite máš Thalii II?Čo sa týka brzd nepochopil som ,čo si presne urobil?Ako si vybrúsil kotúč?Vodiace lišty sú čo(styčné plochy s brzdovými platničkami alebo vodiace čepy)?Olej bežne nekvapká a ani nesmie.Skús skrutku silnejšie dotiahnúť.Čo je dorábané v elektrike?Niečo má odber z baterky i pri vypnutom zapalovaní(alarm,..............?)Na rozvody výrobca udáva interval 6 rokov alebo 120000km.Koleduješ si o roztrhnutý rozvodový remeň a poškodenie motoru.A prečítaj si prvé vlákno ktoré sa volá rozcestník,dosť odpovedí nájdeš tam. :oops:
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009
Obrázek

Uživatelský avatar
MOJE JMÉNO
Starting member
Příspěvky: 93
Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25

Re: Thalia zdedená. Rady a problémy.

Příspěvek od MOJE JMÉNO » ned bře 22, 2020 14:38

Pokud se ti zvednuté kolo ve všech polohách lehce otáčí a vše jsi revidoval, pískání bych asi víc neřešil. U podložky není výměna vždy nezbytně nutná (ikdyž skoro zadarmo...), ale vhodné je ji lehce přelapovat a nad PB vařičem ohřát do červena a nechat pomalu vystydnou (vyžíhat). Podložka změkne a krásně spoj zatěsní. Kapání oleje je nepřípustné a na STK to bude v závadě. S tím dotahováním rozhodně opatrně. 10,9V je v podstatě už zombie. Doporučuji zkusit nabít kvalitní nabíječkou s funkcí oživování, ale já bych osobně investoval rozhodně do nové a nechal zkontrolovat (změřil) dobíjení. Rozvody i s pumpou po 12 letech vyměň a rozhodně si pohlídej, aby Ti tam nalili nový žlutozelený originál Glaceol od Renaultu. Rozhodně nic jiného, i kdyby Ti říkali, že je to zbytečnost! Není to nic tak finančně přemrštěného, ale vrátí se Ti to.

Bravomv
Starting member
Příspěvky: 89
Registrován: pát bře 04, 2016 15:18

Re: Thalia zdedená. Rady a problémy.

Příspěvek od Bravomv » stř bře 25, 2020 13:20

Když jsi měl brzdy rozebrané, je rovněž důležité vyčistit uložení brzdových destiček, musí ve třmenu, do kterého je zasouváš, chodit volně, popř. po vyčištění styčné plochy destiček namazat patřičným mazivem. Tohle pískání většinou dělají tzv. těsné destičky (zarostlé), které pískají pouze při zatočení kola - při náklonu. Při výměně oleje u motoru 1,2, se vždy dává nový těsnící měděný okroužek, jelikož nový okroužek je dutý a dotažením si pěkně sedne na nerovnosti výtokového otvoru (tzv. nahřátí a vyžíhání nepomůže). Hlavně se to teď nesnaž více dotáhnout, to nepomůže, jen tomu ublížíš. Baterku dobij a pokud bude kapacitu i nadále ztrácet, nebo nepůjde zcela nabít, tak je špatná, musíš ale dobít nabíječkou, jízdou se řádně nenabije. Jinak baterka by se měla nabíjet alespoň 2x ročně i v případě, že s ní nejsou problémy. Rozvody samozřejmě vyměnit. Mám stejný ročník a už jsou tam 2x měněné rozvody, a to přesto, že to nemá moc najeto. Jinak po těchto letech nechej vyměnit i brzdovou kapalinu.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host