Hluk pri jazde
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
- hitman2003
- Starting member
- Příspěvky: 24
- Registrován: úte zář 01, 2009 12:28
- Bydliště: Prešov, SR
- Kontaktovat uživatele:
Hluk pri jazde
Zdravim, pred nedavnom mi cosi zacalo hucat nevedno s ktorej casti auta. zvuk je taky ako ked mate makku gumu (vsetky mam nafukane na predpisany tlak). Ale robi to len od rychlosti 70km/h a vyssie. Mohlo by to byt lozisko? Auto ma nabehane 120 000km a este nebolo ani jedno lozisko menene...
Renault Thalia 1,2l 16V expression r.v 2009
- Jakub1993
- Starting member
- Příspěvky: 30
- Registrován: čtv bře 05, 2015 15:48
- Bydliště: Podbořany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk pri jazde
120 000 km je taková hrana životnosti ložiska, ale zkusil bych zkontrolovat i pneu.
Laguna 1, 1,6i 16v
Re: Hluk pri jazde
Přezul bych už na zimu.... vyloučíš problém s koly a pneumatiky a budeš moci pokračovat dále... stejně už počasí na zimáky ráno je...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Experienced member
- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
- Bydliště: Plzeň, Praha
Re: Hluk pri jazde
Ložisko by ti mělo hučet hlavně při jízdě rovně a je to pravidelný zvuk (reaguje na rychlost), klouby jsou slyšet při zatáčení (když se více zatíží). ALe jak říká Krtek přezuj a uvidí se.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Re: Hluk pri jazde
osobně nemám s ložisky zkušenost, ale dle teorie, kterou jsem nasbíral zde na foru se i ložisko projevuje v zatáčkách, ale mělo by to být slyšet jen jedním směrem, málokdy odejdou obě ložiska najednou..
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Hluk pri jazde
Ložisko bude hučet už od nízké rychlosti. Jinak teď jsem řešil na meganu, hučelo ložisko, ale na straně, kterou jsem zatížil. Zatížením se vymezila vůle, která v ložisku byla a to přestalo hučet.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- Jakub1993
- Starting member
- Příspěvky: 30
- Registrován: čtv bře 05, 2015 15:48
- Bydliště: Podbořany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hluk pri jazde
Ložisko když je špatné hučí rovně i do zatáček. Pokud máš možnost zvednout obě kola do vzduchu, tak vyzkoušej rozjet auto na cca120 km/h pak vyřaď a vypni motor. Zjistíš hned.
Laguna 1, 1,6i 16v
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Hluk pri jazde
Ale houby, to je rada s tím motorem. Já jsem kolem auta běhal dvě hodiny, než jsem na to přišel, která strana to dělá. Pokud hučí ložisko v kole, tak není třeba vypínat motor, protože uvnitř je takový hukot, že se v autě nedá vydržet. A to mluvím opravdu ze zkušenosti, protože jsem v průběhu 20 tisíc km vyměnil všechny čtyři ložiska a v autě jsem jezdil a prostě to vždy velmi rychle začalo hučet tak, že se to nedalo snést. Nebylo třeba vůbec vypínat motor, abych to slyšel. Prostě to bylo slyšet i přes rádio na hlasitost 20.
Teď jsem jezdil s meganem s vadným ložiskem a ujet 20km, tak jsem měl dost. Na thálii se všechny čtyři ložiska projevovaly víceméně standardně - hučelo to na rovině a otočením hlavy se dalo snadno identifikovat, zda to jde zepředu, nebo zezadu (otočím hlavu a slyším, kterým uchem to jde ). Pak jsem lehce volantem naklonil auto do jedné strany (za jízdy do zatáčky) a pokud to začalo hučet ještě víc, nebo se to nezlepšilo, bylo to na té zatížené straně. Po zatížení druhé strany to hučet přestalo, nebo se to dost zmírnilo, indikovalo na problém té nezatížené strany.
Na meganu se mi to projevilo naopak - hučelo nezatížené ložisko, při zatížení hučet přestalo.
Co se týká zkoušky. U zadních, sundat kolo a potočit bubnem třeba přes klíč a šroub. Musí jít slyšet charakteristický hluboký hukot. Pokud je ložisko špatné, většinou to na to stačí a je to slyšet. U předních se doporučuje zkoušet to tak, že se zvedne jedna strana a přes pětku se kolo roztočí do volnoběžných otáček. Pokud je ložisko vadné, je to většinou hned slyšet.
Takovým způsobem jsem hledal vadu na ložisku na meganu, ale tam mi nakonec pomohlo zkusit vůli kola - byla tam a jediná možnost, kde to mohlo být volné, bylo ložisko. Opravdu to chtělo kompletní diagnostiku nápravy. Tím roztočením nešlo slyšet vůbec nic.
K tomu roztočení kol, když jsou obě kola ve vzduchu. Určitě všichni víte, jak funguje diferenciál. Dvě ozubené kolečka na poloosách a dvě ozubené kolečka mezi nimi. Když jsou obě kola na zemi, tak se ty malé kolečka, které jsou mezi poloosami, netočí, protože obě poloosy se točí stejným směrem a stejnou rychlostí. Pokud pojedu do zatáčky, bude se jedno kolo točit rychleji a otáčky mezi rychlostmi poloos budou vyrovnávat právě ty malé kolečka mezi nimi. Ty kolečka jsou fakt malé, mají asi jen 9 zoubků, takže se točí poměrně rychle i při malém rozdílů rychlostí poloos.
Když si vezmu, že při zdvižených kolech se jedno kolo točí dopředu a druhé dozadu, jaký bude jejich rozdíl rychlosti při referenční rychlosti 120km/h? No přece dvojnásobná => rychlost, kterou musí ty malé kolečka mezi poloosama vyrovnat, je 240km/h. Na to jak jsou ty kolečka malé, je to slušný cvrkot a je snadná cesta ke zničení diferenciálu.
Maximální rozdíl rychlosti mezi poloosami je 50km/h.
Pokud je ložisko kola vadné, je opravdu slyšet od malé rychlosti (od cca 30km/h) a hlavně, je slyšet pořád, i po vyřazení rychlosti a reaguje na změnu směru jízdy, respektive náklonu auta. Pokud nemáte jistotu, odkud hluk jde, je třeba zkusit vůli v kole a při nejhorším, pokud stále není jistota, nechat to rozhučet ještě více. Identifikace je pak jednodušší a hlavně, když se pak vytáhne z ložiska náboj, dá se jednoduše zjistit, jestli problém v daném ložisku je a nebo není. Pokud není, dá se stále ložisko bez poškození vrátit na místo. Jakmile se začne tlačit ven z těhlice/bubnu, musí se už vyměnit.
Co se týká životnosti, tak jsem na thálii ložiska měnil od 140 do 160 tisíc km (skutečný nájezd). Jedno se měnit nemuselo, blbě jsem to zdiagnostikoval a vyměnil jsem jedno dobré. To mě trochu vyškolilo, ale megan mě vypekl, že se choval opačně, než thálie. Na jedničkovém Meganu se měnily zadní v bubnech asi při 120 tisících, přední se ještě neměnily (aktuálně přes 180 tisíc km). A na foru jsou tady takoví, kteří ložiska poprvé měnily až daleko za náběhem 200 tisíc. Je to dost individuální.
Teď jsem jezdil s meganem s vadným ložiskem a ujet 20km, tak jsem měl dost. Na thálii se všechny čtyři ložiska projevovaly víceméně standardně - hučelo to na rovině a otočením hlavy se dalo snadno identifikovat, zda to jde zepředu, nebo zezadu (otočím hlavu a slyším, kterým uchem to jde ). Pak jsem lehce volantem naklonil auto do jedné strany (za jízdy do zatáčky) a pokud to začalo hučet ještě víc, nebo se to nezlepšilo, bylo to na té zatížené straně. Po zatížení druhé strany to hučet přestalo, nebo se to dost zmírnilo, indikovalo na problém té nezatížené strany.
Na meganu se mi to projevilo naopak - hučelo nezatížené ložisko, při zatížení hučet přestalo.
Co se týká zkoušky. U zadních, sundat kolo a potočit bubnem třeba přes klíč a šroub. Musí jít slyšet charakteristický hluboký hukot. Pokud je ložisko špatné, většinou to na to stačí a je to slyšet. U předních se doporučuje zkoušet to tak, že se zvedne jedna strana a přes pětku se kolo roztočí do volnoběžných otáček. Pokud je ložisko vadné, je to většinou hned slyšet.
Takovým způsobem jsem hledal vadu na ložisku na meganu, ale tam mi nakonec pomohlo zkusit vůli kola - byla tam a jediná možnost, kde to mohlo být volné, bylo ložisko. Opravdu to chtělo kompletní diagnostiku nápravy. Tím roztočením nešlo slyšet vůbec nic.
K tomu roztočení kol, když jsou obě kola ve vzduchu. Určitě všichni víte, jak funguje diferenciál. Dvě ozubené kolečka na poloosách a dvě ozubené kolečka mezi nimi. Když jsou obě kola na zemi, tak se ty malé kolečka, které jsou mezi poloosami, netočí, protože obě poloosy se točí stejným směrem a stejnou rychlostí. Pokud pojedu do zatáčky, bude se jedno kolo točit rychleji a otáčky mezi rychlostmi poloos budou vyrovnávat právě ty malé kolečka mezi nimi. Ty kolečka jsou fakt malé, mají asi jen 9 zoubků, takže se točí poměrně rychle i při malém rozdílů rychlostí poloos.
Když si vezmu, že při zdvižených kolech se jedno kolo točí dopředu a druhé dozadu, jaký bude jejich rozdíl rychlosti při referenční rychlosti 120km/h? No přece dvojnásobná => rychlost, kterou musí ty malé kolečka mezi poloosama vyrovnat, je 240km/h. Na to jak jsou ty kolečka malé, je to slušný cvrkot a je snadná cesta ke zničení diferenciálu.
Maximální rozdíl rychlosti mezi poloosami je 50km/h.
Pokud je ložisko kola vadné, je opravdu slyšet od malé rychlosti (od cca 30km/h) a hlavně, je slyšet pořád, i po vyřazení rychlosti a reaguje na změnu směru jízdy, respektive náklonu auta. Pokud nemáte jistotu, odkud hluk jde, je třeba zkusit vůli v kole a při nejhorším, pokud stále není jistota, nechat to rozhučet ještě více. Identifikace je pak jednodušší a hlavně, když se pak vytáhne z ložiska náboj, dá se jednoduše zjistit, jestli problém v daném ložisku je a nebo není. Pokud není, dá se stále ložisko bez poškození vrátit na místo. Jakmile se začne tlačit ven z těhlice/bubnu, musí se už vyměnit.
Co se týká životnosti, tak jsem na thálii ložiska měnil od 140 do 160 tisíc km (skutečný nájezd). Jedno se měnit nemuselo, blbě jsem to zdiagnostikoval a vyměnil jsem jedno dobré. To mě trochu vyškolilo, ale megan mě vypekl, že se choval opačně, než thálie. Na jedničkovém Meganu se měnily zadní v bubnech asi při 120 tisících, přední se ještě neměnily (aktuálně přes 180 tisíc km). A na foru jsou tady takoví, kteří ložiska poprvé měnily až daleko za náběhem 200 tisíc. Je to dost individuální.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Hluk pri jazde
Já měnil ložiska ve 150k km. Neidentifikoval jsem, které to bylo, vyměnil jsem všecky .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Experienced member
- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
- Bydliště: Plzeň, Praha
Re: Hluk pri jazde
Zefek, ještě mě napadlo, nešlo by to podle teploty? Já je vždy identifikoval podle zvuku, ale napadlo mě zda se to nehřeje a pokud ano, jestli se to hřeje dost, aby to třeba nepřebili přední kotouče.
S nájezdem to je sporné, protože záleží po jakém povrchu to je naježdené, když budete mít někdo 150 tisíc po D1 nebo po kvalitních silnicích 1 třídy nebo po okreskách, tak to ložisko bude vypadat různě.
S nájezdem to je sporné, protože záleží po jakém povrchu to je naježdené, když budete mít někdo 150 tisíc po D1 nebo po kvalitních silnicích 1 třídy nebo po okreskách, tak to ložisko bude vypadat různě.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Re: Hluk pri jazde
Ta D1 jsi myslel, že auto níčí více než ty okresky, že ano? Pardon za OT, já musel33chose33 píše:když budete mít někdo 150 tisíc po D1 nebo po kvalitních silnicích 1 třídy nebo po okreskách, tak to ložisko bude vypadat různě.
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Experienced member
- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
- Bydliště: Plzeň, Praha
Re: Hluk pri jazde
jo
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Re: Hluk pri jazde
zdravím, kde jste kupovali ložiska do předních kol a lze to vyměnit v domácích podmínkách?
je k tomu potřeba nějaké speciální nářadí?
je k tomu potřeba nějaké speciální nářadí?
Renault Thalia Privilege 1,2 16V 55 kW 5/2009
Re: Hluk pri jazde
Ja kupuju skf na granex.cz. Je na to potreba lis. Naboj musi ven z tehlice, pak i lozisko a pak zase naopak s novym. Vse se lisuje.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Experienced member
- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
- Bydliště: Plzeň, Praha
Re: Hluk pri jazde
Dovolím si s Kotasekh nesouhlasit. Jde to i doma. Já dělal přední i zdaní a několikrát (auto kamaráda). Rovnou říkám, že to není těžké a nedá se to zkazit, ale bude to stát hodně času, protože si musíš plno věcí vyrobit. Buď tě to baví, třeba jako mne a pokud ne, tak jdi do servisu a ušetříš, čas peníze a nervy. Postup je náseldující
1. sunendat kolo
2. musíš nějak zablokovat rotaci kola a povolit matici poloosy, to může být opravdu problém. Já jsme si udělal z pasoviny udělátko, které sedne na náboj jako kolo a opře se o podlahu a pak povoluji.
3, demontáž brzd - třmen 2 šrouby, vyndat destičky, dežák třemu 2 šrouby + rozpojit konektor na čidle ABS, čidlo už nevyndáš.
4, povolit šrouby mězi těhlicí a tlumičem, nevyndavat
5, povolit matku na čepu ramene
6, povolit matku na čepu řízení
7, vyndat čep řízení, nejlépe stahovákem v nejhorším případě vytlouc kladivem
8, mám udělátko na hever a odspodu zmáčknu tlumič i s pružinou a pak lehce vyndám oba šrouby. Opět to jde bez toho a kladivem, ale dost zničíš závity.
9, vytáhneš poloosu a vyndáš těhluci i s nábojem a brzdovým kotoučem, pak si to dám do svěráku a sundám kotouč
10, přes železnou trubku správného průměru vyplátíš náboj z těhlice (směrem od převodovky ven z auta). Tím vlastně rozlomíš původní ložisko.
11, část původního ložiska zůstala na náboji, tu opatrně říznu flexou a neřezu až do konce, abych nevzal náboj, ale jen na 75% tloušťky a pak dorozlomím majzlíkem a kladivem. Tím je náboj připraven na další montáž.
12, z těhlice vyndáš pojistnou sponu a pak musíš mít opět kus kulatiny velkého průměru (asi 50mm) a pomocí velkého svěráku vytlačíš původní ložisko z těhlice a jím je také hotovo.
13, pak vemu smirek a vše důkladně očistím
14, dám do těhlice nové ložisko a opět svěrákem, jako natlačovací nástroj používám původní ložisko, to je jistota, že má správný průměr.
15, náboj tam nalisuji opět svěrákem (musíš mít opravdu velký - lépe řečeno dlouhý, mimo běžný standart). Po celou dobu to olejuji
16 a teď stačí zase vše složit, jen dej pozor opět na utahování poloosy do náboje, je nutné utáhnout na předepsaný moment jinak ložisko zničíš hned během montáže a je nutné to celé stabilizovatproti rotaci, já opět používám přípravek proti zemi.
1. sunendat kolo
2. musíš nějak zablokovat rotaci kola a povolit matici poloosy, to může být opravdu problém. Já jsme si udělal z pasoviny udělátko, které sedne na náboj jako kolo a opře se o podlahu a pak povoluji.
3, demontáž brzd - třmen 2 šrouby, vyndat destičky, dežák třemu 2 šrouby + rozpojit konektor na čidle ABS, čidlo už nevyndáš.
4, povolit šrouby mězi těhlicí a tlumičem, nevyndavat
5, povolit matku na čepu ramene
6, povolit matku na čepu řízení
7, vyndat čep řízení, nejlépe stahovákem v nejhorším případě vytlouc kladivem
8, mám udělátko na hever a odspodu zmáčknu tlumič i s pružinou a pak lehce vyndám oba šrouby. Opět to jde bez toho a kladivem, ale dost zničíš závity.
9, vytáhneš poloosu a vyndáš těhluci i s nábojem a brzdovým kotoučem, pak si to dám do svěráku a sundám kotouč
10, přes železnou trubku správného průměru vyplátíš náboj z těhlice (směrem od převodovky ven z auta). Tím vlastně rozlomíš původní ložisko.
11, část původního ložiska zůstala na náboji, tu opatrně říznu flexou a neřezu až do konce, abych nevzal náboj, ale jen na 75% tloušťky a pak dorozlomím majzlíkem a kladivem. Tím je náboj připraven na další montáž.
12, z těhlice vyndáš pojistnou sponu a pak musíš mít opět kus kulatiny velkého průměru (asi 50mm) a pomocí velkého svěráku vytlačíš původní ložisko z těhlice a jím je také hotovo.
13, pak vemu smirek a vše důkladně očistím
14, dám do těhlice nové ložisko a opět svěrákem, jako natlačovací nástroj používám původní ložisko, to je jistota, že má správný průměr.
15, náboj tam nalisuji opět svěrákem (musíš mít opravdu velký - lépe řečeno dlouhý, mimo běžný standart). Po celou dobu to olejuji
16 a teď stačí zase vše složit, jen dej pozor opět na utahování poloosy do náboje, je nutné utáhnout na předepsaný moment jinak ložisko zničíš hned během montáže a je nutné to celé stabilizovatproti rotaci, já opět používám přípravek proti zemi.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Re: Hluk pri jazde
A s cim nesouhlasis? . Rikam, ze je na to potreba lis. Ty rikas, ze je potreba fakt velky (dlouhy) sverak . Jestli se naboj z tehlice vymlati nebo vylisuje je uz detail. Ale aspon ma tazatel celkem pekny navod, jak na to.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Hluk pri jazde
Děkuji za informace, nyní je jasné, že toto já doma určitě nebudu dělat.
Renault Thalia Privilege 1,2 16V 55 kW 5/2009
Re: Hluk pri jazde
Tiež mi hučali ložiská, na ten hluk pomáhalo hlavne autorádio.
Inak predné ložiská od výroby mi odišli po 40tis. km. Druhé ložiská odišli asi po ďaľších 50 tisícoch. Na aktuálnych mám cca 33 tisíc, zvolil som značku SKF, zatiaľ bez problémov.
Inak predné ložiská od výroby mi odišli po 40tis. km. Druhé ložiská odišli asi po ďaľších 50 tisícoch. Na aktuálnych mám cca 33 tisíc, zvolil som značku SKF, zatiaľ bez problémov.
RENAULT Thalia 1.2 16v, 55kw, 2007
- MOJE JMÉNO
- Starting member
- Příspěvky: 94
- Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25
Re: Hluk pri jazde
Na starém Formanu mi hučely zadní ložiska úplně, ale naprosto šíleně, od chvíle co jsem ho koupil (243.000km), a vesele hučely až do 297.000km, kdy jsem ho prodal. Najel dalších 32.000km a hučely pořád stejně až do smrti auta, resp. do poslední STK. Znáte někoho, komu se skutečně zadřely, že nešlo jet dál?
Re: Hluk pri jazde
Myslim, ze to by se driv zadrely usi ridice. Protoze pred zadrenim loziska by to byl takovy rachot, ze by to fakt neslo : D.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- MOJE JMÉNO
- Starting member
- Příspěvky: 94
- Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25
Re: Hluk pri jazde
Tak až teprve v tuto chvíli bych uvažoval o výměně. Po mě předchozí zkušenosti dřív ne.
Re: Hluk pri jazde
Tak ja menim loziska uz kdyz jde proste slyset a hlavne identifikovat podle vule. Mam rad klid za jizdy .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Hluk pri jazde
Tak kolega "MOJE JMÉNO" je možno bývalý pilot práškovacieho lietadla ZLÍN Z-37T Agro Turbo, jemu hluk nevadí
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012
- MOJE JMÉNO
- Starting member
- Příspěvky: 94
- Registrován: čtv kvě 21, 2015 09:25
Re: Hluk pri jazde
Tak na to musím robotemz zareagovat. Ten Forman byl na dojetí do další STK (kterou kupodivu prošel ??), jezdil jsem v něm jen já a prostě jsem do popelnice za cca 10 litrů nechtěl vrážet peníze jen proto, že jiným to hučení vadí. Náhodou v zatáčkách, obzvlášť pravých, vznikala kráááásná iluze o nadměrném výkonu motoru, neb to navozovalo zvuky podobné ooobrdunění Vé8ičky
Pravdou ale je, že opravdu neznám nikoho, komu by dlouhodobě hučící ložisko zabránilo v jízdě. Každý to mění preventivně.
Asi tak.
Pravdou ale je, že opravdu neznám nikoho, komu by dlouhodobě hučící ložisko zabránilo v jízdě. Každý to mění preventivně.
Asi tak.
Re: Hluk pri jazde
Ja som na starom Citroene AX jazdil niekoľko tisíc km na hučiacom ložisku, kým došlo k jeho výmene /pri krátkych trasách 50 km/h to nevadilo, a dlhšie som jazdil 1 x za rok/.
Pri 80 km/h to bol identický hluk, ako keď nízko letí klasické vrtuľové lietadlo. Proste aj rozprávať sa bol problém ))))))))))
Pri 80 km/h to bol identický hluk, ako keď nízko letí klasické vrtuľové lietadlo. Proste aj rozprávať sa bol problém ))))))))))
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů