Bazar Scenic 3 - jak si stojí jako ojetina

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Bazar Scenic 3 - jak si stojí jako ojetina

Příspěvek od amat » čtv kvě 18, 2017 17:55

Sepsali jsme článek o tom jaký je Scenic 3 jako ojetina:

http://rnews.cz/?p=2675

Myslím, že to může pomoct zájemcům o velký rodinný vůz v rozhodování.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

camel
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: stř pro 30, 2009 19:45
Bydliště: Kroměřížsko

Re: Bazar Scenic 3 - jak si stojí jako ojetina

Příspěvek od camel » úte kvě 23, 2017 18:06

Takže soudruzi ve francii tak výborný vůz GS III 1.6dCi osadí manuální převodovkou, která má limit o 20Nm nižší, než je krouťák motoru. Co na to říct???
ex.Laguna II 1,9dCi Privilege 88kw 6kvalt (2001)
GS III 1.6 dCi 96kW (2012)
Kawasaki Versys 650 (2011)

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bazar Scenic 3 - jak si stojí jako ojetina

Příspěvek od amat » stř kvě 24, 2017 02:00

Takové počínání je zcela běžné napříč výrobci. Velká rezerva v dimenzaci převodovky bývá spíše výjimka. Třeba takový nový Superb 3 má s nejvýkonnějším 2.0TDI 190k kvůli převodovce omezený krouťák. Na papíře má uvedeno 400NM, ale v praxi tento krouťák umí jen na 5, 6 rychlostní stupeň. Na všechny nižší stupně musí mít krouťák omezený.

Taková prasárna u GS3 1.6dCi nehrozí. Převodovka je zkrátka nastavená tak akorát na krouťák 1.6dCi, těch -20NM, to je nula nula prdlačky. Navíc mám dostupný datasheet pouze k obecné skříni ND4, nedivil bych se, kdyby pro potřeby 1.6dCi byla tato převodovka zesílena. Ostatně asi zesílena trochu bude, protože stejnou převodovku dostane u nový Koleos v případě manuálu u nového 2.0dCi (který má 380NM). Takže u Koldy bude muset být zase upravena.

Navíc osobně jsem neslyšel, že by zrovna převodovky u 1.6dCi zlobily nebo rovnou kolabovaly. Takže v praxi toto spojení asi funguje. Ovšem je to zajímavá odpověď na otázku, zda-li tento motor čipovat nebo ne. Kdo si nechá výkon zvýšit, převodovka to asi nedá.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

camel
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: stř pro 30, 2009 19:45
Bydliště: Kroměřížsko

Re: Bazar Scenic 3 - jak si stojí jako ojetina

Příspěvek od camel » stř kvě 24, 2017 03:46

No tak jo, trochu jsi mě uklidnil :-)
ex.Laguna II 1,9dCi Privilege 88kw 6kvalt (2001)
GS III 1.6 dCi 96kW (2012)
Kawasaki Versys 650 (2011)

Uživatelský avatar
kasoun1
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: stř zář 02, 2015 23:55
Bydliště: Chomutovsko a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Bazar Scenic 3 - jak si stojí jako ojetina

Příspěvek od kasoun1 » stř kvě 24, 2017 12:20

Ahoj, náš Scenic má motor M9R - 2.0 DCI ,118kW, 380 Nm a jak jsem se dočetl tak převodovku PK4 která je konstruovaná na kroutící moment 400 Nm. Osobně jsem s motorem i převodovkou spokojen, až na relativně vyšší spotřebu. Zajímal jsem se o možnost chiptiningu a našel jsem například tyto stránky úpravce.

http://www.chiptuning.cz/

Mají tři stupně úprav pri náš motor. Eco , Optimal a Maximal. Do kroutícího momentu převodovky PK4 , 400 Nm se vejde jen úprava Eco zaměřená na snížení spotřeby jen minimální zvýšení výkonu. Ostatní, hlavně Maximal, slibuje navýšení až na 148 kW ze 118 kW a krouťák z 380 na 494 Nm což je o 94 Mm více, než je převodovka konstruovaná.

Osobně o úpravě neuvažuji, možná jedině nad Eco,jestli má vůbec smysl. V převodovce měním olej cca. po 50 000 km, osobně si myslím že tato náplň není celoživotní, jak se říká, píše a jsou schopni Vás o tom přesvědčovat i v servisu.

Jaký názor máte na tyto úpravy výkonu ?

A děkuji za článek Bazar Scenic 3.
Renault Grand Scenic III Privilege , 2.0 dCi , 118 kW , 380 Nm, FAP , 05/2009 , motor M9R 610 , převodovka PK4 6/1 - PRODÁNO v 8/2018 .

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bazar Scenic 3 - jak si stojí jako ojetina

Příspěvek od amat » stř kvě 24, 2017 12:40

Já jsem letitý odpůrce chiptuningu. Stal se z toho artikl, který se rychle rozšířil v rukou lidí co tomu vůbec nerozumí. Všichni tito odborníci si stahujou už upravené mapy někde na ruských fórech a pak to cpou do jednotek přístroji, které si každý z nás může koupit na ebay. Toto je praxe 90% všech poskytovatelů těchto služeb. Nemáte to změřené na brzdě, takže ani nevíte jestli tam takový výkon bude. Nevíte jak to bylo změněno, jak byly zohledněny strategie řízení emisí - jestli to vůbec vydrží FAP..., jestli je tam správně zvolené řízení EGRu se zachování funkce chlazení spalin atd. atd. Je to prostě cesta do pekel... jak z bezproblémového auta udělat časem kasičku.

Jedna věc je převodovka, druhá věc je spojka a dvouhmoťák... Vykašlal bych se na to - 118kW, 380NM je pro Scenic víc než dost. Netřeba chtít víc.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Bazar Scenic 3 - jak si stojí jako ojetina

Příspěvek od Zefek » stř kvě 24, 2017 15:00

Souhlasím s amatem, taky nejsem zastánce chiptuningu. Navíc, v aktuální době, kdy se sleduje kde jaká částice, co z auta upadne/vylétne, je to dost risk. Přijde mi to taky nefér vůči výrobci. Jde o to, že výrobce musí nechat vyrobit jednotku a do toho program pro řízení motoru. Hardware i software pak zvlášť prochází homologační zkouškou a mají na sobě homologační číslo. Ve chvíli, kdy výrobce program upravuje pro nové auto, musí celá homologace proběhnout znova. Chiptuneři se žádnou homologací nezabývají a prostě upravují.
Existuje firma, která nabízí zvýšení výkonu s měřením na brzdě a zárukou, že auto projde testem emisí (před tím z vás ale určitě vytáhnou prachy za výměnu klíčových komponent vstřikování). Problém je v tom, že na testu emisí u nafty se měří pouze množství pevných částic. Ale u homologační zkoušky se měří CO, CO2, HC, NOx a pevné částice. NOx se na emisích neřeší ani u benzínu.

Aby motor mohl produkovat větší výkon, je potřeba přidat mu více paliva. Tím dojde k porušení poměru paliva a vzduchu, takže je potřeba přidat i množství vzduchu, upravit řízení egr ventilu ... Aby auto prošlo na testu emisí, určitě to neznamená, že směs má správný poměr vzduchu. Pokud by bylo vzduchu méně, docházelo by k vyšší tvorbě pevných částic a nejspíš by to na emisích neprošlo. Takže vzduchu je buď akorát, pak by mělo být i z pohledu holomogace vše v pořádku, osobně si však myslím, že vzduchu bude více. A to je jádro problému. Více vzduchu totiž znamená i více NOx částic. A v tu chvíli by taková úprava nemohla nikdy splnit homologační zkoušku. V autě je pak něco, co je v aktuálním světě docela dost diskutováno a řešeno.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bazar Scenic 3 - jak si stojí jako ojetina

Příspěvek od amat » stř kvě 24, 2017 20:36

Přesně jak píše Zefek. Je to stejná analogie jako rozličné tuningové doplňky. Typicky přední světla. Renault zadá Valeu, aby mu vyvinul přední reflektory na nový model. Takový vývoj stojí klidně desítky miliónů, dlouhé testování, následná složitá homologace, reflektor musí splňovat tisíce norem, mj. třeba i s ohledem na mechanickou odolnost při střetu s chodcem atd. Pak není divu, že nové originální světlo vyjde klidně na 20 000kč - jen za plast, bez výzbroje. Je to prostě ověřená kvalita.

S tímto ostře kontrastují borci, kteří si myslí, že svůj vůz vylepší tím, že tyto kvalitní originály z auta vyhodí a místo nich si instalují čínské tuningové krámy s ebaye, nebo aliexpresu, hlavně aby měly pásky s ledkama, atd. Jedno světlo bratru za 1 500Kč... Za takové peníze to prostě nemůže nikdy splňovat stejné vlastnosti jako originál. Natož aby to svítilo lépe...

Stejně tak to je s chiptuningem - motoráři v technocentre v Billancourtu ladí motory, aby vše fungovalo jak má a splňovalo to požadavky na spolehlivost. Pak ti tam borec čipař, nahraje mapy, které upravoval bůhví kdo... Do toho bych prostě nikdy nešel.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

Re: Bazar Scenic 3 - jak si stojí jako ojetina

Příspěvek od Geox » stř kvě 24, 2017 22:51

Navíc Scenic není závodní sportovní raketa. Je to bezpečný pohodlný stroj na cestování a tak nějak se předpokládá že s tím řidiči budou podobně jezdit. Takže pokud jezdim jako normalní řidič s citem tak si myslím že převodovka neodejde vůbec (jo kdyby s tím někdo lítal na plnej kouř furt nebo ty chiptuningy tak asi ano, ale když musíte chodit do práce a dáváte půl mega dohromady na nový auto dost dlouho tak si asi budete chtít uchovat auto co nejdéle a ne ho oddělat za rok - tím pádem i jěždění tomu bude odpovídat, takže znovu opakuji - o převodovku se normální řidič nemusí bát).
Co bych nepodcenil je výměna oleje v ní - určitě to nebude celoživotní náplň. Někdo tady píše že mění v 50tis., já plánuji tak kolem 70-80.tis. U starého scenica jsem dával novej olej ve 120tis. a to už bylo dost na hraně (porucha) a po výměně oleje se řazení velmi ztišilo a zjemnilo - tedy myslím že jsem měl měnit dříve.
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Bazar Scenic 3 - jak si stojí jako ojetina

Příspěvek od amat » čtv kvě 25, 2017 00:24

Nevidím jediný důvod, proč bych neměl měnit olej v převodovce jednou ročně - nestojí to vůbec ranec, převodovkový olej je relativně levný.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Roman Pěnča
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: sob bře 24, 2018 19:49

Re: Bazar Scenic 3 - jak si stojí jako ojetina

Příspěvek od Roman Pěnča » sob bře 24, 2018 19:53

Dobrý den ,koupil jsem grand scenica s motorem 2 DCi 118kW a nikde v motoru nemohu najít měrku od oleje,nevíte kde se nachází na kterém místě v motoru????? Díky předem za radu.

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: Bazar Scenic 3 - jak si stojí jako ojetina

Příspěvek od EfineSS » sob bře 24, 2018 21:02

Měrka je ve víčku na olej.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů