NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikovače

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
kasoun1
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: stř zář 02, 2015 23:55
Bydliště: Chomutovsko a okolí
Kontaktovat uživatele:

NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikovače

Příspěvek od kasoun1 » pát pro 02, 2016 17:14

Prosím Vás o Vaše názory na naftu, její kvalitu, kde tankujete a proč, jestli používat aditiva a případně zkušenosti s vlivem nafty na vstřikovače.

Mám najeto 99 000 km. Městský provoz v zimě cca. 9 litrů nafty, delší trasa mimo město na tempomat 6,4 litru. Tankují výhradně u Eurooil naftu bez biosložky, pridávám aditivum VIF ( nyní zimní samozřejmě). Přečtěte si zajímavý článek v časopisu Svět motorů 48 / 2016. Řeší se zde opravy vstřikovčů strana 6 a 7, a vliv složení nafty na vstřikovače strana 8 a 9 .
Renault Grand Scenic III Privilege , 2.0 dCi , 118 kW , 380 Nm, FAP , 05/2009 , motor M9R 610 , převodovka PK4 6/1 - PRODÁNO v 8/2018 .

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikov

Příspěvek od EfineSS » pát pro 02, 2016 19:41

Ještě se vyhnout krátkým trasám a podtáčení motoru. Víc už toho pro blaho motoru asi udělat nejde. :D

Jinak já beru naftu na OMV/Benzina a tam, kde je tahle pečeť.

Obrázek
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 213
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

Re: NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikov

Příspěvek od Geox » sob pro 03, 2016 00:15

Já tankuji lepší aditivovanej Drive diesel u Globusu od Slovnaftu.

Ale článek jsem četl a zaujala mě taky ta nafta bez aditiv u Eurooilu. Se tam zajedu podivat za kolik jí prodávají.


Dále jsem našel starší článek kde testovali paliva i v zahraničí a ukázalo se to co je zde i v jiných oborech. Shell - stejný produkt - v německu kvalita OK, v česku kvalita nižší.
(Třeba tak jako v německu je Cola s cukrem a v česku je cola s glukozofruktozovym sirupem místo cukru......)
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

Uživatelský avatar
kasoun1
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: stř zář 02, 2015 23:55
Bydliště: Chomutovsko a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikov

Příspěvek od kasoun1 » sob pro 03, 2016 03:15

Nechci rozhodně dělat reklamu EuroOilu. Přečetl jsem si hodně článků o biosložce v palivech a aditivech. Většina paliv na trhu je s biosložkou,řepkou a prodejci se chlubí že mají paliva rovnou aditivovaná z výroby. Ale už neřeknou že právě z důvodu přítomnosti biosložky a k potlačení špatných vlastností jako je pěnivost, krátká skladovatelnost,zanášení trysek při spalování.Plusem aditiv je zvýšení cetanového čísla až o 5 jednotek. Čistá nafta má kolem 55 a ta lepší kolem 60 cetanů. Osobně tankuji Optimal Diesel a sám přidávám aditivum VIF.

Optimal Diesel - dnešní cena u nás je 28,20 kč/litr

Základní motorová nafta, která je zákazníkům k dispozici na všech čerpacích stanicích EuroOil. Oproti běžně prodávané motorové naftě na trhu s obsahem biosložky resp. FAME až 7 % je Optimal Diesel v důsledku nepřítomnosti biosložky méně náročný na sledování a zacházení při skladování a použití. Kvalita nafty Optimal Diesel bez biosložky splňuje veškeré požadavky technické normy ČSN EN 590.

Hlavní výhody:

menší náchylnost při spalování v motoru k tvorbě a napékání úsad na povrchu vstřikovacích trysek, a tím vyšší provozní spolehlivost palivového systému motoru
vynikající dlouhodobá skladovatelnost paliva, která je využitelná zejména u vozidel dlouhodobě vyřazených z provozu, vozidel pro sezónní provoz, agregátů náhradních zdrojů elektřiny apod.
menší citlivost na pohlcování vzdušné vlhkosti do paliva, a tím menší náchylnost paliva k jeho případné biologické kontaminaci
díky nižší pěnivosti usnadňuje tankování do nádrže vozidla.
Dodavatelem motorové nafty Optimal Diesel bez biosložky je společnost Čepro.

Optimal Diesel Plus - dnešní cena u nás je 29,20 kč/litr

Jedná se o prémiovou motorovou naftu, která je zákazníkům k dispozici na vybraných čerpacích stanicích EuroOil. Oproti běžně prodávané motorové naftě na trhu neobsahuje biosložku a naopak je nadstandardně obohaceno o moderní multifunkční aditivum, které má pozitivní vlivy na životnost motoru a spotřebu paliva.

Hlavní výhody:

Snížení spotřeby – zvýšená mazivost snižuje spotřebu paliva až o 5 % (v závislosti na typu a stáří vozidla, způsobu jízdy a době trvalého používání tohoto paliva) a zlepšuje ochranu palivového čerpadla a motoru před opotřebením, případně i zadřením.
Detergentní účinky – detergentní přísada udržuje čistotu vstřikovacích trysek a celého palivového systému včetně sacích ventilů, případně čistí již zanesené trysky a palivový systém.
Prodloužení životnosti motoru – zlepšené protikorozní vlastnosti paliva chrání palivový systém před korozí a prodlužují životnost pohonné jednotky.
Pohodlnější tankování – protipěnivostní přísada omezuje tvorbu pěny, což umožňuje snadnější a rychlejší tankování do nádrže vozidla bez přerušení.
Vynikající dlouhodobá skladovatelnost – zásluhou snížené citlivosti na pohlcování vzdušné vlhkosti a tvorbu emulzí je možné při optimálních podmínkách palivo skladovat až dva roky bez ohrožení jeho kvalitativních parametrů.

Nejvíc mě ale překvapila krátká skladovatelnost nafty s biosložkou, údajně 3 měsíce, pak už začíná ovlivňovat složení a kvalitu nafty. Pořídil jsem si kartu EuroOil, platím až doma elektronicky jednou za 14 dní a ještě se slevou 0,30 kč/litr.
Renault Grand Scenic III Privilege , 2.0 dCi , 118 kW , 380 Nm, FAP , 05/2009 , motor M9R 610 , převodovka PK4 6/1 - PRODÁNO v 8/2018 .

Petr Sázavský
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: úte bře 14, 2006 19:22

Re: NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikov

Příspěvek od Petr Sázavský » pon pro 05, 2016 13:35

K tomu VIFu. V předešlé Laguně II jsem ho dlouhodobě používal a chystal jsem se i v GS III, ale pak jsem se dočetl, že to dodatečné aditivum není moc dobré pro FAP filtr, že ho postupně zalepuje. Takže jsem VIF raději přestal používat. Takže bych rád znal pravdu, můžeme VIF používat při FAP filtru, nebo raději ne? Kdo zná pravdu?
R 25 GTX 2.0
Safrane II 2.5 RXE
VEL SATIS 3.0 dCi Privilege r.v. 2002
Laguna II Grandtour 1.9 dCi/88 kW Privilege r.v. 2001
Grand Scenic III 1.5 dCi 81 kW r.v. 2011

Uživatelský avatar
kasoun1
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: stř zář 02, 2015 23:55
Bydliště: Chomutovsko a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikov

Příspěvek od kasoun1 » úte pro 06, 2016 11:04

Tak jsem včera večer napsal dotaz na společnost prodávající VIF v ČR, zda nemá dlouhodobé používání VIFu negativní vliv na stav FAP , DPF . Zatím žádná odpověď. Ani mě to nepřekvapilo, během půl roku jsem psal 2 dotazy, první na FAP a druhý na poměr míchání. Taky nikdo neodpověděl. Koukal jsem na plechovku kde je návod použití a vypsané účinky. O FAP žádná zmínka. Ještě mě teď napadlo napsat do časopisu Svět motorů. Něco jako reakci na článek z čísla 48 / 2016 , strana 8 a 9 o vlivu nafty na životnost vstřikovačů common rail s názvem "Opravdu přísada pomůže" ? Pokud bude ze strany redakce nějaká reakce tak jí sem vložím.

Také jsem zjišťoval u společnosti ČEPRO, jaké aditivum používají nyní do nafty Optimal diesel Plus. V minulosti ČEPRO používalo právě VIF, pak přestalo naftu na čas aditivovat a nyní používají aditivum jiné značky. Vložím sem část odpovědi na můj dotaz od společnosti ČEPRO.


"Dobrý den,
k otázce aditivačního poměru vám nemohu podat odpověď, neboť se jedná o obchodní a průmyslové tajemství.



Aditivace tohoto produktu je prioritně zaměřena na ochranu motoru, jeho životnost a sníženou spotřebu paliva (přibližně 3 – 5 % při dlouhodobé aplikaci)



- Mazivostní složka snižuje pasivní odpory, snižuje opotřebení a chrání ventily a vstřikovací jednotku.

- Detergentní složka čistí vnitřní povrchy motoru i uvedených částí

- Antikorozní - chrání proti korozi

- Antioxidant - prodlužuje životnost paliva,

- Protipěnivostní složka - usnadňuje tankování.

- Dále obsahuje další komponenty jako pasivátor kovů, deemulgátor apod.

- Obsah zvyšovače cetanového čísla je pouze omezený, neboť používaná směs není prioritně cílena k zvýšení tohoto kvalitativního parametru. Je určena pro široké použití a pro běžnou klientelu.



Z chemického hlediska jsou jednotlivé komponenty shodné s přípravky dodávanými zmiňovanou společnosti VIF, s.r.o.

S přísadami VIF jsou tedy plně kompatibilní, ale dodatečná aditivace již není nutná.



Na rozdíl od aditivačních směsí VIF je její složení celoroční a nemá dvě varianty jako VIF Superdiesel. Hlavním důvodem je skutečnost měnících se klimatických podmínek v ČR a oblasti Střední Evropy.

Zimní forma VIF Superdiesel ještě navíc obsahuje složky zlepšující nízkoteplotní vlastnosti, tedy depresanty a WASA (Wax antisettling additives) zabraňující sedimentaci vyloučených parafinů.


Tyto složky jsou však již obsaženy v nutné míře i v palivu přímo z výroby od dodavatelských rafinerií a tedy i v Optimal Diesel bez biosložky Plus

Pokud považuje zákazník nízkoteplotní vlastnosti paliva za nedostačené, může volit kombinaci Optimal diesel bez biosložky Plus s aditivem VIF Superdiesel, přičemž musí postupovat v souladu s přiloženým návodem výrobce.

Na závěr připomínám, že

absence biosložky eliminuje některé negativní jevy spojené s přítomností biologicky aktivní a odbouratelné složky, kterými jsou zejména zvýšená tendence vázat vzdušnou vlhkost, snížená oxidační a bakteriální stabilita a tím přísnější podmínky pro manipulace a skladování. Tato skutečnost se projevuje pozitivně sníženou tvorbou kalů a následně omezeným rizikem ucpávání filtrů palivové soustavy i po delším odstavení vozidla. Tato nafta je vhodná i pro stabilní dieselagregáty s časově omezeným provozem ".

ČEPRO, a.s.
Renault Grand Scenic III Privilege , 2.0 dCi , 118 kW , 380 Nm, FAP , 05/2009 , motor M9R 610 , převodovka PK4 6/1 - PRODÁNO v 8/2018 .

Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 213
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

Re: NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikov

Příspěvek od Geox » úte pro 06, 2016 23:13

No ono to bude s tím vlivem aditiv na FAP složité - byly by nutné nějaké odborné testy, možná dlouhodobější a to stojí peníze. Musel by to udělat někdo nezávislý - prodejce/výrobce paliva to udělá tak max. pro svoji ochranu, a v případě že výsledek nebude pro něj pozitivní tak s tím ven samozřejmě nepůjde.
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

Uživatelský avatar
kasoun1
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: stř zář 02, 2015 23:55
Bydliště: Chomutovsko a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikov

Příspěvek od kasoun1 » sob led 14, 2017 21:32

Skoro po měsíci jsem dostal oficiální odpověď od společnosti prodávající VIF v ČR na tuto mojí otázku :
Používám dlouhodobě VIF do nafty. Veškeré testy dopadly na výbornou. Nikde jsem se ale nedočetl jaký vliv má používání VIFu na FAP,DPF ?

Text odpovědi : Dobrý den,
omlouvám se za opožděnou odpověď.
Aditivum SUPER DIESEL ADITIV / SDA / v letní i zimní modifikaci je bezpopelné. Není se třeba proto obávat usazování pevných zplodin hoření na filtru pevných částic. Vhodnější průběh hoření při použití SDA snižuje množství nespálených uhlovodíků ve výfukových plynech, což má za následek snížení tvorby sazí a úsad na filtru. Nemusíte proto mít obavy z použití SDA, jehož ostatní schopnosti se příznivě projeví na stavu a funkci motoru.

S pozdravem

Ing. M. Železný

Ještě přikládám odkaz na přednášku vlivu aditiv "maziv" na FAP -

https://www.youtube.com/watch?v=a5ksahOptWs

Odkaz na kanál FCD.eu - Na tomto Youtube kanálu můžete shlédnout několik ukázek našich videoškolení z mezinárodního portálu FCD.eu, kde poskytujeme informace, školení a technickou podporu pro autoservisy a stanice měření emisí (SME) v diagnostice vozidel. Používáme metody, které jsou účinnější, rychlejší a zároveň spolehlivější, než doporučují samotní výrobci, tak neváhejte a přesvědčte se o kvalitě našich služeb na http://www.fcd.eu.

https://www.youtube.com/channel/UCxs0cN ... 6cpCw/feed
Renault Grand Scenic III Privilege , 2.0 dCi , 118 kW , 380 Nm, FAP , 05/2009 , motor M9R 610 , převodovka PK4 6/1 - PRODÁNO v 8/2018 .

Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Re: NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikov

Příspěvek od Novotka » ned led 15, 2017 17:41

Já sem benzinak takže WiF neznam.
Ale mam plno znamejch z naftaky. Kamionaci to standardně používají. Pak ho používají lidé co si koupi ojetinu s 200tis furt o tom mluví a řeší co tam nalit. Pak mam v blízkosti radu novych aut Audi,Mercedes,Volswagen,Volvo a majitele by nenapadlo do auta něco lit. Nevím ze by měli nějaký problem s naftou. Takže to trochu nechápu. Tyto témata čtu protože pokukuji i po naftakach.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

Uživatelský avatar
kasoun1
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: stř zář 02, 2015 23:55
Bydliště: Chomutovsko a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikov

Příspěvek od kasoun1 » pon led 16, 2017 00:18

Ahoj, samozřejmě je to na každém jestli používat aditiva paliva nebo ne. VIF se prodává i pro benzínové motory. Já mám naftu a už jsem to tady psal, tankuji naftu bez biosložky a myslím že biosložka je velké zlo pro motory vůbec. Ty značky aut co jsi psal jsou luxusní. To ale neznamená že jejich naftové motory vydrží něco víc co se týká negativních účinků řepky (7% v 1 litru) jako biosložky. Buď to majitelé neřeší a nebo tankují palivo už s aditivem přímo u stojanu, jako palivo prémiové. Benzín obsahuje také biosložku, ale jde o bioethanol E5, což znamená že v litru je ho 5%. V roce 2019 skončí benzín E5 a bude se prodávat jen E10 (10% v 1 litru) který může poškodit starší motory. Odkaz na článek k tématu :

http://auto.idnes.cz/benzin-natural-e10 ... tomoto_fdv
Renault Grand Scenic III Privilege , 2.0 dCi , 118 kW , 380 Nm, FAP , 05/2009 , motor M9R 610 , převodovka PK4 6/1 - PRODÁNO v 8/2018 .

Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 213
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

Re: NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikov

Příspěvek od Geox » úte led 17, 2017 13:27

Novotka píše:Já sem benzinak takže WiF neznam.
Ale mam plno znamejch z naftaky. Kamionaci to standardně používají. Pak ho používají lidé co si koupi ojetinu s 200tis furt o tom mluví a řeší co tam nalit. Pak mam v blízkosti radu novych aut Audi,Mercedes,Volswagen,Volvo a majitele by nenapadlo do auta něco lit. Nevím ze by měli nějaký problem s naftou. Takže to trochu nechápu. Tyto témata čtu protože pokukuji i po naftakach.
Nov
No v tom je možná skryta i odpověď. Pokud musíš peníze pracně vydělávat tak se doklepeš k levnějšímu autu nebo ojetině a protože víš co tě to stálo úsilí na to vydělat tak si toho vážíš a chceš aby ti to co nejdýl vydrželo, abys o tu hodnotu taky rychle nepřišel protože víš že to není bůhvíjaký luxus a třeba má už něco za sebou. Tak řešíš co tam lít aby sis nevyháněl další prachy z kapsy.
Na druhé straně pokud máš tolik peněz že pro tebe nepředstavuje nějaký zásadní problém koupit si mercedes, audi nebo volvo tak jednak ho nebudeš jezdit asi až do umření, a když už máš ty peníze na takové auto tak nějaká event. oprava za pár desítek tisíc tě nemůže rozhodit + je tam nějaká záruka. A až bude mít třeba 5-6 let tak půjde z domu a koupí se nový. Takže se nediv že tito lidé nic neřeší, to jsou ti správní soudobí uživatelé které dnešní doba žádá.

Ne nějaké škudlílky a opraváře a pupínky co jsme my :-)
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

petr novy
Člen RCČR
Příspěvky: 17
Registrován: pát kvě 30, 2014 21:02
Bydliště: Liberec

Re: NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikov

Příspěvek od petr novy » úte led 17, 2017 15:07

Osobní zkušenost s VIF - funguje. Tankuji pouze Verva diesel - vyšší cetanové číslo a je tam taky ten Vif + ještě Vif dolévám já.
Najeto 198 tis na původní vstřiky. Po kontrole vstřiků - jsou všechny v pořádku. Viděl jste někdy někdo olej, který je měněný u vozu, jenž jezdí na zemní plyn ? Nádhera..jako nový olej. žádné ropné produkty ho neznečisťují..žádné usazeniny.prostě radost pohledět. Takže kvalitní nafta má vliv i na kvalitu oleje..Já měl sundané víko vany, a také krása.Žádné usazeniny.Čistý..možná i proto, že tam je Millers Oil..ten nejlepší :-)
Renault Scenic II 1,9 dci 2004

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1320
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikov

Příspěvek od Renaulťák » úte led 17, 2017 22:03

Nedavno sla z domu ctrnactileta L II s 270 000 kilometry. Vstriky original, vzdy pouze obycejna nafta. Max ctvrtina tankovani v zemich zapadne od nas.

Nevim v cem je zazracnost urcitych pripravku. Jednou jsem podlehl a nalil do prevodovky u jedenactky dokonaly marketingovy smejd. Tuhe razeni, nastesti rupla manzete a v ni spousta zlata ze synchronu. Dvakrát pruplach a od te doby pouze kvalitni originalni olej filtry a polivo. Prevodovka unrela pri 160 000.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

k.marcel
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: ned pro 25, 2011 10:37

Re: NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikov

Příspěvek od k.marcel » pát bře 10, 2017 10:45

Zdravím. Mám GS III, 1.9 DCI a potřebuju poradit jak dostat do nádrže Vif, když je tam ta záklopka?

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikov

Příspěvek od EfineSS » pát bře 10, 2017 12:08

Tu odměrku tam strčíš stejně jako tankovací pistoli. Mám to vyzkoušený.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
kasoun1
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: stř zář 02, 2015 23:55
Bydliště: Chomutovsko a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikov

Příspěvek od kasoun1 » pát bře 10, 2017 12:13

Ahoj, tak podobný problém jsem řešil taky. Velké, půllitrové balení má sice odměrku, ale naprosto nepoužitelnou při dávkování před tankováním, ještě k tomu když je tam tato záklopka. Nejdřív jsem používal hadičku na kterou jsem nasadil malí trychtýř, ale tenhle způsob na pumpě vyvolává u ostatních minimálně lehký úsměv na rtu. Pak jsem přešel na plastové lahvičky s dlouhým krkem, např. od různých aditiv. Jenomže VIF má takové chemické složení, že tyto lahvičky časem měknou až se zkroutí a jsou dál nepoužitelné. Naštěstí výrobce VIFu "zareagoval" na kritiku nevhodného dávkování z odměrky a začal vyrábět menší jednorázové balení s delším krkem, které se bez problémů strčí do hrdla nádrže. Ale pozor, při vyndávání z hrdla se může stát, že ta napružená záklopka drhne o závit na lahvičce a hůř se vyndavá ven. Stačí ale točit s lahvičkou doleva a lehce jí vysvobodíš. Já jsem se už naučil záklopku odklonit právě koncem kde je závit, nalít VIF a pak jí normálně bez problémů vyndám. Lahvička je z materiálu který VIF snese, takže je stále jak nová a já si do ní před tankováním jen VIF přeleju z velkého balení. Tady je odkaz na stránky jak vypadá malé jednorázové balení VIF zimní i letní http://www.vif.cz/produkty/aditiva-do-n ... mni-3.html
Renault Grand Scenic III Privilege , 2.0 dCi , 118 kW , 380 Nm, FAP , 05/2009 , motor M9R 610 , převodovka PK4 6/1 - PRODÁNO v 8/2018 .

k.marcel
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: ned pro 25, 2011 10:37

Re: NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikov

Příspěvek od k.marcel » pát bře 10, 2017 12:21

Pravda, to jsem nezkoušel. Až budu tankovat tak to zkusím. Doufám, že se přitom nezleju.

Uživatelský avatar
kasoun1
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: stř zář 02, 2015 23:55
Bydliště: Chomutovsko a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikov

Příspěvek od kasoun1 » pát bře 10, 2017 12:34

Pokud máš záklopku a budeš to nalévat odměrkou z půllitrové balení tak ti držím palce. Z vlastní zkušenosti vím že minimálně půlku odměrky vycmrdáš okolo, takže si pak umyj ruce a kus karoserie okolo hrdla nádrže, VIF pěkně smrdí a lepí. Nebo trénuj nasucho.
Renault Grand Scenic III Privilege , 2.0 dCi , 118 kW , 380 Nm, FAP , 05/2009 , motor M9R 610 , převodovka PK4 6/1 - PRODÁNO v 8/2018 .

k.marcel
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: ned pro 25, 2011 10:37

Re: NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikov

Příspěvek od k.marcel » pát bře 10, 2017 12:57

No nejspíš koupím to co máš ty. I když ani to není příliš praktické. Nechápu že Vif nereaguje na tyhle trendy. Není to přece jediný model se záklopkou.

mi.ku
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: úte bře 15, 2016 12:15

Re: NAFTA - kde tankovat,druh nafty,aditiva,vliv na vstřikov

Příspěvek od mi.ku » stř bře 29, 2017 13:16

Ve zdravotních potřebách jsem koupil 60ml injekční stříkačku s hrotem.
Hrotem přetlačím záklopku a VIF vstříknu přímo do hrdla nádrže. Dávkování je naprosto přesné a čisté.
Čas od času je potřeba stříkačku vyměnit, protože se začne zadrhávat.

Jedná se o stříkačku typu:
https://www.benu.cz/lavazni-strikacka-5 ... 0wodtgYJ1g
Grand Scenic III, 2011, 1.6 dCi, 7míst

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 13 hostů