1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

mi.ku
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: úte bře 15, 2016 12:15

1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od mi.ku » úte bře 15, 2016 15:10

Ahojte, jsem majitelem Grand Scenic III, 2011, 1.6 dCi. Aktuálně mám najeto 163 000km.
Chci se zeptat, zda již někdo řešil u motoru 1.6 dCi problémy s ucpaným filtrem pevných částic?
Mně se to zatím vyhýbá, ale přece jenom už mám něco nalítáno, tak bych rád věděl co můžu čekat a při jakém nájezdu?

Na zahraničních fórech jsem k tomuto motoru, žádné užitečné informace ohledně problémů s DPF nenašel (včetně Nissan fór).
Grand Scenic III, 2011, 1.6 dCi, 7míst

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od Zefek » úte bře 15, 2016 15:39

Filtr samotný toho vydrží hodně. Vím o renaultech (2.0dci, ze kterého 1.6dci vychází) s nájezdem kolem 300 tisíc a filtr je jako nový. Problémy kolem filtrů bývají schované spíš kolem snímače a elektroniky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od Geox » pát bře 18, 2016 00:23

Co vím od známých tak se toho netřeba přehnaně bát. Jak psal kolega výše vydrží hodně a problémy s nimi moc nejsou. A co jsem se ptal tak nový nestojí žádný ranec, takže bych i tu výměnu přežil.....
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

mi.ku
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: úte bře 15, 2016 12:15

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od mi.ku » pát bře 18, 2016 10:19

To alespoň vysvětluje, proč se o tom nikde nepíše. Problémy prostě nejsou :-)
Grand Scenic III, 2011, 1.6 dCi, 7míst

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od Zefek » pát bře 18, 2016 15:46

A když už jsou problémy, tak to dát někomu, kdo si dokáže funkci filtru a komponent kolem zkontrolovat. Spousta servisů neví, že pro správnou funkci filtru je potřeba správné funkce katalyzátoru. A pokud to ví, nedokáží to prověřit. ... Pak se vymění filtr, ale problémy přetrvávají, protože problém nebyl ve filtru, ale ostatních komponentách kolem.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

jaakuk
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: ned pro 27, 2015 23:45

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od jaakuk » pon črc 24, 2017 19:32

Momentalne nam servis tvrdi ze je ucpany filtr na 1.6dci poradite nekdo co jineho by to mohlo byt (napr. elektonika jak je psano vyse)

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od EfineSS » pon črc 24, 2017 19:37

Tak prvně to chce pořádně zdiagnostikovat a zjistit příčinu ucpávání filtr.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od Zefek » pon črc 24, 2017 20:19

Vypalování filtru se může dít asi ve třech režimech. První je takový, kdy jsou stylem jízdy splněny podmínky pro vypalování filtru. Pak dochází ke spontánnímu vypalování a řj do toho vůbec nezasahuje. Prakticky tak nedochází k zanášení filtru. Pokud se filtr zanese do určité míry a nebo regenerace neprobíhala určitou dobu a nedá se aplikovat spontánní vypalování, po splnění dalších podmínek (zahřátí motoru, ...) řj aktivuje mód pro regenraci filtru a dochází k aktivní regeneraci zásahem řj. Pokud se podmínky nesplní a filtr se zanáší dál, zobrazí se na přístrojové desce kontrolka, která značí zanesení filtru do takové míry, že zbývá již jen určitá rezervní kapacita filtru, kdy lze ještě obsah regenerovat jízdou a po splnění podmínek probíhá aktivní regenerace. Pokud na toto řidič kašle, dojde k zanesení i rezervní kapacity filtru a omezení výkonu, aby již k dalšímu zanášení nedocházelo a bylo možné provést regeneraci v servise za pomocí diagnostiky. Pokud i na toto řidič kašle, dojde k zanesení filtru do takové míry, že je nutná speciální procedura, často i demontáž filtru, pro regeneraci ...

Z výše uvedeného znamená, že před ucpáním filtru je řidič vždy včas varován kontrolkou na přístrojové desce. Pokud se náhle projeví závada ucpání filtru bez předchozího varování řidiči, z 99% se nejedná o fyzické ucpání filtru, ale o problém na některé z komponent, které zajišťují správnou funkci filtru. Pokud se taková závada zanedbá a do servisu se dojede pozdě, může být filtr zanesený do takové míry, že nelze provést regeneraci. Hm, regeneraci nelze provést třeba i z toho důvodu, že je vada na té komponentě kolem filtru, protože právě během závady je deaktivovaná možnost regenerace, protože řj nedokáže správně vyhodnocovat stavy kolem filtru.

Pokud je filtr v pořádku a komponenty kolem filtru také, může docházet leda tak k častější regeneraci vlivem zvýšené kouřivosti motoru, třeba vlivem špatných vstřikovačů. Ale filtr by se nikdy neměl zanést do takové míry, že nepůjde provést regeneraci, aniž by o tom řidič věděl.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

jaakuk
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: ned pro 27, 2015 23:45

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od jaakuk » úte črc 25, 2017 22:50

Uzivatel tvrdi ze ho nic nevarovalo a objednal novy filtr tak uvidime casem 😕

Uživatelský avatar
Vlado70
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: pát črc 17, 2009 07:59

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od Vlado70 » čtv črc 27, 2017 05:41

Zefek super vysvetlené. Palec hore.
Je tam ešte jedna ochrana. Ak auto často štartuje a chodí na krátke trasy systém automaticky skráti servisný interval. Jednoducho odčíta kilometre ale mesiace nechá. Aj s takýmto prípadom som sa stretol.

pecaturboman
Advanced member
Příspěvky: 293
Registrován: pát říj 02, 2015 19:58

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od pecaturboman » sob kvě 12, 2018 20:01

A je tam i určená nějaká minimalni rychlost?

Uživatelský avatar
kasoun1
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: stř zář 02, 2015 23:55
Bydliště: Chomutovsko a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od kasoun1 » pon kvě 14, 2018 01:15

Rychlost určitě ne. Myslím že je víc podmínek ale rychlost to není. Rozhodně teplota spalin, někdo tvrdí že pokud se vypaluje na popud kontrolky, pomůže i vypnout topení a začít chladit. Kompresor klimatizace zatěžuje motor a vlastně přispívá k vyšší spotřebě a vyšší teplotě spalin a vypnuté topení to teplo právě motoru neodebírá. Další podmínka jsou otáčky motoru, což si někdo plete právě s rychlostí a tvrdí že se správně vypálí jen na dálnici. To ne. I na okresce se dá vypalovat když jedeš plynule, jen se doporučuje podřadit. Jako podmínka je minimální 4. stupeň zařazený na převodovce. Když ho tam necháš na okresce,tak kolem 80 km máš už kolem 3000 ot/min. To samé na dálnici, jedeš 130 km a máš vyšší otáčky. Další podmínka je čas kterým jedeš setrvalou rychlostí., konstantní otáčky. Auto, počítač, pozná že je vhodný okamžik a spustí regeneraci. Nevím jestli poslední,ale další, spíše nutnost je takto ustáleně jet cca. 20 minut. Osobně dělám to, že jednou za tankování projedu trasu v blízkosti domova, hlavně když vím, že jezdím kratší trasy. Zařadím 5 a dám tempomat na 100 km za hodinu, otáčky jsou přes 2500 . Aspoň určitě vím, že jsem autu dal příležitost regenerovat filtr.
Renault Grand Scenic III Privilege , 2.0 dCi , 118 kW , 380 Nm, FAP , 05/2009 , motor M9R 610 , převodovka PK4 6/1 - PRODÁNO v 8/2018 .

Šuby
Junior member
Příspěvky: 246
Registrován: pon čer 23, 2008 18:47

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od Šuby » stř lis 21, 2018 18:00

Ahoj, na kolik kč vlastně DPF vyjde, třeba neoriginální díl, orig. bude asi drahý.

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od EfineSS » čtv lis 22, 2018 07:32

Bude to někde kolem 30-35 tis Kč. Ale přesnou cenu zjistíš podle VIN v Renaultu.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Ladunka
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon lis 26, 2018 03:35

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od Ladunka » pon lis 26, 2018 03:52

Dobrý den, máme GS III, 1,9 dCi r.v. 2009, najeto 180 tis. Jezdíme spíše dlouhé vzdálenosti. Je možné, že nám odešel filtr pevných částic?
Řešíme nyní opravu, kdy před týdnem nám auto při nájezdu na dálnici a větší akceleraci vyhodilo hlášku - STOP. V servisu na diagnostice odhalili závadu na řídící jednotce plynu - psaly se tyto závady:
Diesel EDC 16c36.2
ESP Teves Mk60 var.2
CE vnitř. prostoru 3.4
Integr. kontr. tl. pneum 3.4
Vyměnili jednotku a najezdili s autem cca 300km a vše OK.
V pátek jsem vyrazila na výlet a po dotankování plné nádrže a nejetí cca 50 km na dálnici v rychlosti cca 140km/hod se závada projevila znova. Rozsvícení displeje STOP, hned zastavit... Motor netáhl a lehce zacukával. Ještě vždy problikla závada funkce ESP
Prý je nyní závada ve filtru pevných části...
Má toto auto kontrolku na zanesení filtru? Nic se mi na displeji nerozsvítilo. V srpnu jsme byli na emisích a žádný problém.
Nějak se mi to nezdá, aby se hned najednou ,,podělalo" vše... Nemůže být někde něco v elektronice??? Do teď jsem větší problémy s autem neměli.
Děkuji za reakce.

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od zdeno255 » pon lis 26, 2018 06:35

Radšej choď do nejakého iného servisu. Inak sa ti oprava predraží. Absolútne netuším akú jednotku plynu menili. Veď to ide na naftu nie?

Ladunka
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon lis 26, 2018 03:35

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od Ladunka » pon lis 26, 2018 08:59

Omlouvám se možná za nesprávný popis. Jedná se o hlavní řídící jednotku motoru - mozek auta.

camel
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: stř pro 30, 2009 19:45
Bydliště: Kroměřížsko

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od camel » stř lis 28, 2018 14:41

Napiš odkud jsi, třeba někdo poradí schopného mechanika.
ex.Laguna II 1,9dCi Privilege 88kw 6kvalt (2001)
GS III 1.6 dCi 96kW (2012)
Kawasaki Versys 650 (2011)

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od zdeno255 » stř lis 28, 2018 18:53

A v akom servise ti menili riadiacu jednotku? V Renaulte? Chod do servisu Renault a napíš sem DTC (chybové kódy) čo ti povedia.

RPOTYS
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: ned črc 28, 2019 10:29

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od RPOTYS » ned črc 28, 2019 10:43

Ahoj všem, zajímalo by mě co jsou ty komponenty kolem PDF filtru, mám stejný problém, pdf filtr vyčištěný, nějaká úprava El. Instalace a stejně po ujetí cca 500km vyhodilo stejnou chybu, okamžitě zastavit a dále píše zkontrolovat ESP, tlačítko start-stop, prosím poraďte, už mě to stálo celkem dost peněz, děkuji

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od zdeno255 » ned črc 28, 2019 14:02

Napíš chybu z diagnostiky, najlepšie z originál Clip. Nie sme kúzelníci

andrej25
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: stř úno 25, 2009 18:33

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od andrej25 » úte črc 07, 2020 16:41

auto mi vyhodilo hlasku "stop, engine failure hazard" následne " check injection system", "check start stop"
kontrola ELMom: Obrázek
objednal som sa v RENAULte, po ich diagnostike mi oznamili, ze je nutna nutena regeneracia filtra, po hodinke som si prisiel po auto a vraj sa nepodarila, ze vraj je uz privelmi zanesený.
Moze prebehnut nutena regeneracia aj s vadným snimacom teploty? -"DF 321 154698 TEMP UPSTREAM OF PARTICLE FILTER"
resp, nemal by sa najprv vymenit snimac a az potom spustit regeneraciu?
Lebo vysledok navstevy servisu je odporucanie na vymenu DPF, alebo skusit ho dat preplachnut.
Dodám, ze vlani na jesen som bol na diagnostike a vtedy bol filter este v super stave, pravidelne som daval aj dialnicne useky....
scenic DCI, GS 1,6DCI

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od zdeno255 » úte črc 07, 2020 17:40

Musíš pozrieť poprípade vymeniť ten snímač. Najskôr treba vymeniť snímač a až potom regeneráciu. Niekedy aj ked sa nepodarí, tak aspoň klesne množstvo pevných častíc. Po nútenej regenerácii by si mal vymeniť aj olej. Treba pozrieť koľko gramov máš vo filtri a nie hneď meniť ho.

andrej25
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: stř úno 25, 2009 18:33

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od andrej25 » sob črc 11, 2020 09:13

Na utorok som objednany do https://www.dpfautoservis.sk resp https://www.mvmotors.sk/cistenie-dpf-filtrov , dufam ze, kedze sa venuju filtrom, tak budu o tom vediet viac.
Co sa tyka gramov, tusim mi v renaulte hovorili 43g, taktiez som tam este volal a spominal ten vadny snimac, ale ze vraj chyba snimaca je iba pre to, ze nameria vysoku teplotu pred filtrom a vyhodnoti to ako chybu, len potom neviem preco sa ten filter upchal.
scenic DCI, GS 1,6DCI

andrej25
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: stř úno 25, 2009 18:33

Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF

Příspěvek od andrej25 » sob črc 18, 2020 11:28

Takze vymeneny snimac teploty, nasledne uspesne prebehla nutena regeneracia. Cena opravy: praca 72€, snimac 80€
scenic DCI, GS 1,6DCI

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti