1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Moderátor: Moderators General
1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Ahojte, jsem majitelem Grand Scenic III, 2011, 1.6 dCi. Aktuálně mám najeto 163 000km.
Chci se zeptat, zda již někdo řešil u motoru 1.6 dCi problémy s ucpaným filtrem pevných částic?
Mně se to zatím vyhýbá, ale přece jenom už mám něco nalítáno, tak bych rád věděl co můžu čekat a při jakém nájezdu?
Na zahraničních fórech jsem k tomuto motoru, žádné užitečné informace ohledně problémů s DPF nenašel (včetně Nissan fór).
Chci se zeptat, zda již někdo řešil u motoru 1.6 dCi problémy s ucpaným filtrem pevných částic?
Mně se to zatím vyhýbá, ale přece jenom už mám něco nalítáno, tak bych rád věděl co můžu čekat a při jakém nájezdu?
Na zahraničních fórech jsem k tomuto motoru, žádné užitečné informace ohledně problémů s DPF nenašel (včetně Nissan fór).
Grand Scenic III, 2011, 1.6 dCi, 7míst
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Filtr samotný toho vydrží hodně. Vím o renaultech (2.0dci, ze kterého 1.6dci vychází) s nájezdem kolem 300 tisíc a filtr je jako nový. Problémy kolem filtrů bývají schované spíš kolem snímače a elektroniky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Co vím od známých tak se toho netřeba přehnaně bát. Jak psal kolega výše vydrží hodně a problémy s nimi moc nejsou. A co jsem se ptal tak nový nestojí žádný ranec, takže bych i tu výměnu přežil.....
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
To alespoň vysvětluje, proč se o tom nikde nepíše. Problémy prostě nejsou
Grand Scenic III, 2011, 1.6 dCi, 7míst
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
A když už jsou problémy, tak to dát někomu, kdo si dokáže funkci filtru a komponent kolem zkontrolovat. Spousta servisů neví, že pro správnou funkci filtru je potřeba správné funkce katalyzátoru. A pokud to ví, nedokáží to prověřit. ... Pak se vymění filtr, ale problémy přetrvávají, protože problém nebyl ve filtru, ale ostatních komponentách kolem.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Momentalne nam servis tvrdi ze je ucpany filtr na 1.6dci poradite nekdo co jineho by to mohlo byt (napr. elektonika jak je psano vyse)
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Tak prvně to chce pořádně zdiagnostikovat a zjistit příčinu ucpávání filtr.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Vypalování filtru se může dít asi ve třech režimech. První je takový, kdy jsou stylem jízdy splněny podmínky pro vypalování filtru. Pak dochází ke spontánnímu vypalování a řj do toho vůbec nezasahuje. Prakticky tak nedochází k zanášení filtru. Pokud se filtr zanese do určité míry a nebo regenerace neprobíhala určitou dobu a nedá se aplikovat spontánní vypalování, po splnění dalších podmínek (zahřátí motoru, ...) řj aktivuje mód pro regenraci filtru a dochází k aktivní regeneraci zásahem řj. Pokud se podmínky nesplní a filtr se zanáší dál, zobrazí se na přístrojové desce kontrolka, která značí zanesení filtru do takové míry, že zbývá již jen určitá rezervní kapacita filtru, kdy lze ještě obsah regenerovat jízdou a po splnění podmínek probíhá aktivní regenerace. Pokud na toto řidič kašle, dojde k zanesení i rezervní kapacity filtru a omezení výkonu, aby již k dalšímu zanášení nedocházelo a bylo možné provést regeneraci v servise za pomocí diagnostiky. Pokud i na toto řidič kašle, dojde k zanesení filtru do takové míry, že je nutná speciální procedura, často i demontáž filtru, pro regeneraci ...
Z výše uvedeného znamená, že před ucpáním filtru je řidič vždy včas varován kontrolkou na přístrojové desce. Pokud se náhle projeví závada ucpání filtru bez předchozího varování řidiči, z 99% se nejedná o fyzické ucpání filtru, ale o problém na některé z komponent, které zajišťují správnou funkci filtru. Pokud se taková závada zanedbá a do servisu se dojede pozdě, může být filtr zanesený do takové míry, že nelze provést regeneraci. Hm, regeneraci nelze provést třeba i z toho důvodu, že je vada na té komponentě kolem filtru, protože právě během závady je deaktivovaná možnost regenerace, protože řj nedokáže správně vyhodnocovat stavy kolem filtru.
Pokud je filtr v pořádku a komponenty kolem filtru také, může docházet leda tak k častější regeneraci vlivem zvýšené kouřivosti motoru, třeba vlivem špatných vstřikovačů. Ale filtr by se nikdy neměl zanést do takové míry, že nepůjde provést regeneraci, aniž by o tom řidič věděl.
Z výše uvedeného znamená, že před ucpáním filtru je řidič vždy včas varován kontrolkou na přístrojové desce. Pokud se náhle projeví závada ucpání filtru bez předchozího varování řidiči, z 99% se nejedná o fyzické ucpání filtru, ale o problém na některé z komponent, které zajišťují správnou funkci filtru. Pokud se taková závada zanedbá a do servisu se dojede pozdě, může být filtr zanesený do takové míry, že nelze provést regeneraci. Hm, regeneraci nelze provést třeba i z toho důvodu, že je vada na té komponentě kolem filtru, protože právě během závady je deaktivovaná možnost regenerace, protože řj nedokáže správně vyhodnocovat stavy kolem filtru.
Pokud je filtr v pořádku a komponenty kolem filtru také, může docházet leda tak k častější regeneraci vlivem zvýšené kouřivosti motoru, třeba vlivem špatných vstřikovačů. Ale filtr by se nikdy neměl zanést do takové míry, že nepůjde provést regeneraci, aniž by o tom řidič věděl.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Uzivatel tvrdi ze ho nic nevarovalo a objednal novy filtr tak uvidime casem
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Zefek super vysvetlené. Palec hore.
Je tam ešte jedna ochrana. Ak auto často štartuje a chodí na krátke trasy systém automaticky skráti servisný interval. Jednoducho odčíta kilometre ale mesiace nechá. Aj s takýmto prípadom som sa stretol.
Je tam ešte jedna ochrana. Ak auto často štartuje a chodí na krátke trasy systém automaticky skráti servisný interval. Jednoducho odčíta kilometre ale mesiace nechá. Aj s takýmto prípadom som sa stretol.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 293
- Registrován: pát říj 02, 2015 19:58
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
A je tam i určená nějaká minimalni rychlost?
- kasoun1
- Junior member
- Příspěvky: 112
- Registrován: stř zář 02, 2015 23:55
- Bydliště: Chomutovsko a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Rychlost určitě ne. Myslím že je víc podmínek ale rychlost to není. Rozhodně teplota spalin, někdo tvrdí že pokud se vypaluje na popud kontrolky, pomůže i vypnout topení a začít chladit. Kompresor klimatizace zatěžuje motor a vlastně přispívá k vyšší spotřebě a vyšší teplotě spalin a vypnuté topení to teplo právě motoru neodebírá. Další podmínka jsou otáčky motoru, což si někdo plete právě s rychlostí a tvrdí že se správně vypálí jen na dálnici. To ne. I na okresce se dá vypalovat když jedeš plynule, jen se doporučuje podřadit. Jako podmínka je minimální 4. stupeň zařazený na převodovce. Když ho tam necháš na okresce,tak kolem 80 km máš už kolem 3000 ot/min. To samé na dálnici, jedeš 130 km a máš vyšší otáčky. Další podmínka je čas kterým jedeš setrvalou rychlostí., konstantní otáčky. Auto, počítač, pozná že je vhodný okamžik a spustí regeneraci. Nevím jestli poslední,ale další, spíše nutnost je takto ustáleně jet cca. 20 minut. Osobně dělám to, že jednou za tankování projedu trasu v blízkosti domova, hlavně když vím, že jezdím kratší trasy. Zařadím 5 a dám tempomat na 100 km za hodinu, otáčky jsou přes 2500 . Aspoň určitě vím, že jsem autu dal příležitost regenerovat filtr.
Renault Grand Scenic III Privilege , 2.0 dCi , 118 kW , 380 Nm, FAP , 05/2009 , motor M9R 610 , převodovka PK4 6/1 - PRODÁNO v 8/2018 .
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Ahoj, na kolik kč vlastně DPF vyjde, třeba neoriginální díl, orig. bude asi drahý.
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Bude to někde kolem 30-35 tis Kč. Ale přesnou cenu zjistíš podle VIN v Renaultu.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Dobrý den, máme GS III, 1,9 dCi r.v. 2009, najeto 180 tis. Jezdíme spíše dlouhé vzdálenosti. Je možné, že nám odešel filtr pevných částic?
Řešíme nyní opravu, kdy před týdnem nám auto při nájezdu na dálnici a větší akceleraci vyhodilo hlášku - STOP. V servisu na diagnostice odhalili závadu na řídící jednotce plynu - psaly se tyto závady:
Diesel EDC 16c36.2
ESP Teves Mk60 var.2
CE vnitř. prostoru 3.4
Integr. kontr. tl. pneum 3.4
Vyměnili jednotku a najezdili s autem cca 300km a vše OK.
V pátek jsem vyrazila na výlet a po dotankování plné nádrže a nejetí cca 50 km na dálnici v rychlosti cca 140km/hod se závada projevila znova. Rozsvícení displeje STOP, hned zastavit... Motor netáhl a lehce zacukával. Ještě vždy problikla závada funkce ESP
Prý je nyní závada ve filtru pevných části...
Má toto auto kontrolku na zanesení filtru? Nic se mi na displeji nerozsvítilo. V srpnu jsme byli na emisích a žádný problém.
Nějak se mi to nezdá, aby se hned najednou ,,podělalo" vše... Nemůže být někde něco v elektronice??? Do teď jsem větší problémy s autem neměli.
Děkuji za reakce.
Řešíme nyní opravu, kdy před týdnem nám auto při nájezdu na dálnici a větší akceleraci vyhodilo hlášku - STOP. V servisu na diagnostice odhalili závadu na řídící jednotce plynu - psaly se tyto závady:
Diesel EDC 16c36.2
ESP Teves Mk60 var.2
CE vnitř. prostoru 3.4
Integr. kontr. tl. pneum 3.4
Vyměnili jednotku a najezdili s autem cca 300km a vše OK.
V pátek jsem vyrazila na výlet a po dotankování plné nádrže a nejetí cca 50 km na dálnici v rychlosti cca 140km/hod se závada projevila znova. Rozsvícení displeje STOP, hned zastavit... Motor netáhl a lehce zacukával. Ještě vždy problikla závada funkce ESP
Prý je nyní závada ve filtru pevných části...
Má toto auto kontrolku na zanesení filtru? Nic se mi na displeji nerozsvítilo. V srpnu jsme byli na emisích a žádný problém.
Nějak se mi to nezdá, aby se hned najednou ,,podělalo" vše... Nemůže být někde něco v elektronice??? Do teď jsem větší problémy s autem neměli.
Děkuji za reakce.
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Radšej choď do nejakého iného servisu. Inak sa ti oprava predraží. Absolútne netuším akú jednotku plynu menili. Veď to ide na naftu nie?
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Omlouvám se možná za nesprávný popis. Jedná se o hlavní řídící jednotku motoru - mozek auta.
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Napiš odkud jsi, třeba někdo poradí schopného mechanika.
ex.Laguna II 1,9dCi Privilege 88kw 6kvalt (2001)
GS III 1.6 dCi 96kW (2012)
Kawasaki Versys 650 (2011)
GS III 1.6 dCi 96kW (2012)
Kawasaki Versys 650 (2011)
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
A v akom servise ti menili riadiacu jednotku? V Renaulte? Chod do servisu Renault a napíš sem DTC (chybové kódy) čo ti povedia.
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Ahoj všem, zajímalo by mě co jsou ty komponenty kolem PDF filtru, mám stejný problém, pdf filtr vyčištěný, nějaká úprava El. Instalace a stejně po ujetí cca 500km vyhodilo stejnou chybu, okamžitě zastavit a dále píše zkontrolovat ESP, tlačítko start-stop, prosím poraďte, už mě to stálo celkem dost peněz, děkuji
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Napíš chybu z diagnostiky, najlepšie z originál Clip. Nie sme kúzelníci
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
auto mi vyhodilo hlasku "stop, engine failure hazard" následne " check injection system", "check start stop"
kontrola ELMom:
objednal som sa v RENAULte, po ich diagnostike mi oznamili, ze je nutna nutena regeneracia filtra, po hodinke som si prisiel po auto a vraj sa nepodarila, ze vraj je uz privelmi zanesený.
Moze prebehnut nutena regeneracia aj s vadným snimacom teploty? -"DF 321 154698 TEMP UPSTREAM OF PARTICLE FILTER"
resp, nemal by sa najprv vymenit snimac a az potom spustit regeneraciu?
Lebo vysledok navstevy servisu je odporucanie na vymenu DPF, alebo skusit ho dat preplachnut.
Dodám, ze vlani na jesen som bol na diagnostike a vtedy bol filter este v super stave, pravidelne som daval aj dialnicne useky....
kontrola ELMom:
objednal som sa v RENAULte, po ich diagnostike mi oznamili, ze je nutna nutena regeneracia filtra, po hodinke som si prisiel po auto a vraj sa nepodarila, ze vraj je uz privelmi zanesený.
Moze prebehnut nutena regeneracia aj s vadným snimacom teploty? -"DF 321 154698 TEMP UPSTREAM OF PARTICLE FILTER"
resp, nemal by sa najprv vymenit snimac a az potom spustit regeneraciu?
Lebo vysledok navstevy servisu je odporucanie na vymenu DPF, alebo skusit ho dat preplachnut.
Dodám, ze vlani na jesen som bol na diagnostike a vtedy bol filter este v super stave, pravidelne som daval aj dialnicne useky....
scenic DCI, GS 1,6DCI
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Musíš pozrieť poprípade vymeniť ten snímač. Najskôr treba vymeniť snímač a až potom regeneráciu. Niekedy aj ked sa nepodarí, tak aspoň klesne množstvo pevných častíc. Po nútenej regenerácii by si mal vymeniť aj olej. Treba pozrieť koľko gramov máš vo filtri a nie hneď meniť ho.
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Na utorok som objednany do https://www.dpfautoservis.sk resp https://www.mvmotors.sk/cistenie-dpf-filtrov , dufam ze, kedze sa venuju filtrom, tak budu o tom vediet viac.
Co sa tyka gramov, tusim mi v renaulte hovorili 43g, taktiez som tam este volal a spominal ten vadny snimac, ale ze vraj chyba snimaca je iba pre to, ze nameria vysoku teplotu pred filtrom a vyhodnoti to ako chybu, len potom neviem preco sa ten filter upchal.
Co sa tyka gramov, tusim mi v renaulte hovorili 43g, taktiez som tam este volal a spominal ten vadny snimac, ale ze vraj chyba snimaca je iba pre to, ze nameria vysoku teplotu pred filtrom a vyhodnoti to ako chybu, len potom neviem preco sa ten filter upchal.
scenic DCI, GS 1,6DCI
Re: 1.6 dCi - filtr pevných částic DPF
Takze vymeneny snimac teploty, nasledne uspesne prebehla nutena regeneracia. Cena opravy: praca 72€, snimac 80€
scenic DCI, GS 1,6DCI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů