Montáž tažného zařízení
Moderátor: Moderators General
Montáž tažného zařízení
Dlouho jsem vybíral, kde si nechat namontovat tažné za mého scendu, až to nakonec vyhrála akce typu samo domo
Objednal jsem tažné na dva šrouby od sk výrobce Galia + univerzální instalace s odpojením pdc. Cena všeho u Elsagroup do 5000Kč.
S mechanickou montáží není vůbec problém, v návodech je celá montáž pěkně popsána i s obrázky (použil jsem návod od Hook, galia je na tom
drobet hůř). Počítejte s demontáží zadního nárazníku a výztuhy, kterou nahrazuje konstrukce tažného zařízení. Vše sedí dobře, žádné pilování děr
nebo vrtání nových. Pouze jeden šroub na levé straně se hůř utahuje, protože je montován jakoby z podběhu. Zbylé tři šrouby jsou přístupné od rezervy
a díry na ně jsou z výroby zalepeny černými přelepkami.
Větší sranda byla s elektrikou, musel jsem obrat celý levy sloupek v kufru a část pravého. Většina elektriky je v levo, vpravo se připojijí pouze dva dráty.
Elektrika je také připravena z výroby, našel jsem štekry, celé je to ale k ničemu v případě uni instalace. Typová je ale dražší... Nicméně lze použít napájecí drát,
nemusíte tahat svůj až od baterky. Stačí jen osadit pojistku. Když omrknete pojistkovku, najdete pozici s kontakty neosazenou pojistkou. Patří tam 15A
Zbytek je potřeba vzadu doměřit a správně zapojit. Návod k instalaci byl docela přehledný, takže to šlo dobře. Akorát mlhovky a couvačku je potřeba najít ve svazku.
Myslím že to byl růžový a šedivý drát. Couvačka je nutná kvůli odpojení couvacích sensorů. Já nakonec tuto funkci nezapojil a vypínám si je ručne na palubáku.
Zjistil jsem totiž, že i odpojení repráčku generuje hlášku, která se ukazuje na diagnostice. V tomto případě by asi byla lepší typová instalace, než u univerzálu sříhal drát
k tomu repráčku, který je umístěn až skoro pod střechou v levém zadním sloupku. Typovou instalaci je prý ale potřeba nějak aktivovat, někde jsem zahlíd odkaz...
Celá instalace mi trvala víkend, ale dost jsem si s tím hrál stylem vydrbat plasty, vyluxovat pod koberci...
Objednal jsem tažné na dva šrouby od sk výrobce Galia + univerzální instalace s odpojením pdc. Cena všeho u Elsagroup do 5000Kč.
S mechanickou montáží není vůbec problém, v návodech je celá montáž pěkně popsána i s obrázky (použil jsem návod od Hook, galia je na tom
drobet hůř). Počítejte s demontáží zadního nárazníku a výztuhy, kterou nahrazuje konstrukce tažného zařízení. Vše sedí dobře, žádné pilování děr
nebo vrtání nových. Pouze jeden šroub na levé straně se hůř utahuje, protože je montován jakoby z podběhu. Zbylé tři šrouby jsou přístupné od rezervy
a díry na ně jsou z výroby zalepeny černými přelepkami.
Větší sranda byla s elektrikou, musel jsem obrat celý levy sloupek v kufru a část pravého. Většina elektriky je v levo, vpravo se připojijí pouze dva dráty.
Elektrika je také připravena z výroby, našel jsem štekry, celé je to ale k ničemu v případě uni instalace. Typová je ale dražší... Nicméně lze použít napájecí drát,
nemusíte tahat svůj až od baterky. Stačí jen osadit pojistku. Když omrknete pojistkovku, najdete pozici s kontakty neosazenou pojistkou. Patří tam 15A
Zbytek je potřeba vzadu doměřit a správně zapojit. Návod k instalaci byl docela přehledný, takže to šlo dobře. Akorát mlhovky a couvačku je potřeba najít ve svazku.
Myslím že to byl růžový a šedivý drát. Couvačka je nutná kvůli odpojení couvacích sensorů. Já nakonec tuto funkci nezapojil a vypínám si je ručne na palubáku.
Zjistil jsem totiž, že i odpojení repráčku generuje hlášku, která se ukazuje na diagnostice. V tomto případě by asi byla lepší typová instalace, než u univerzálu sříhal drát
k tomu repráčku, který je umístěn až skoro pod střechou v levém zadním sloupku. Typovou instalaci je prý ale potřeba nějak aktivovat, někde jsem zahlíd odkaz...
Celá instalace mi trvala víkend, ale dost jsem si s tím hrál stylem vydrbat plasty, vyluxovat pod koberci...
Naposledy upravil(a) Owecka dne pát říj 30, 2015 14:02, celkem upraveno 1 x.
Scénic III 1.4 Tce 96 kW
Clio III 1.2 55kW
Megane IV 1.2 Tce 96kW
Megane III 1.5 dci 70kW
Clio III 1.2 55kW
Megane IV 1.2 Tce 96kW
Megane III 1.5 dci 70kW
Re: Montáž tažného zařízení
další foto
Scénic III 1.4 Tce 96 kW
Clio III 1.2 55kW
Megane IV 1.2 Tce 96kW
Megane III 1.5 dci 70kW
Clio III 1.2 55kW
Megane IV 1.2 Tce 96kW
Megane III 1.5 dci 70kW
Re: Montáž tažného zařízení
Ještě další foto.
Hodně zdaru všem.
Hodně zdaru všem.
Scénic III 1.4 Tce 96 kW
Clio III 1.2 55kW
Megane IV 1.2 Tce 96kW
Megane III 1.5 dci 70kW
Clio III 1.2 55kW
Megane IV 1.2 Tce 96kW
Megane III 1.5 dci 70kW
Re: Montáž tažného zařízení
Z mého pohledu jsi velice šikovný a schopný. Já bych se s tím asi nesral, protože o zapojení elektriky zde nic nevím, jen to že už to není analog jak dříve ale že je v autě datová sběrnice téměř na vše. A do toho si netroufám zasahovat.
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020
Re: Montáž tažného zařízení
Já jsem si nechal tažné zařízení namontovat v Tažná zařízení Brno za 5500,- s 13 pólovou zástrčkou a natažením kabelu pro lednici z pojistkové skříňky. Montáž jim trvala cca 3 hod, maximální spokojenost.
GS 1,9 dCi
Re: Montáž tažného zařízení
Gratuluji, jedine by som dodal že ja som nedával tie červené klipy, ja som všetko cínoval, tie klipi po pár rokoch stratia kontakt, to je moja skusenost
Scenic Grand 1.9 96kW 2010
Megane Grand 1.5 66kW 2011
Megane Grand 1.5 66kW 2011
Re: Montáž tažného zařízení
S těmi klipy souhlasím. Chtěl jsem původně typovou instalaci, ale nejak to popletli a přišla uni...
Scénic III 1.4 Tce 96 kW
Clio III 1.2 55kW
Megane IV 1.2 Tce 96kW
Megane III 1.5 dci 70kW
Clio III 1.2 55kW
Megane IV 1.2 Tce 96kW
Megane III 1.5 dci 70kW
Re: Montáž tažného zařízení
Na některých místech v autě je mám již déle než 6 let a bez problémů.... Ono je třeba brát na správný průřez drátu a pořádně zamáčknout, pak jsou dle mého nesmrtelné.... Jak říkám, 6 let, 100 000km a bez problémů...arno píše:Gratuluji, jedine by som dodal že ja som nedával tie červené klipy, ja som všetko cínoval, tie klipi po pár rokoch stratia kontakt, to je moja skusenost
Teď jsem potkal dvojité, že to je jeden plíšek uhnutý jako do U a ty vrcholy U prořezávají izolaci, to mi přijde úplně dokonalé, ale ještě jsem je nezkoušel Pardon za OT
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Montáž tažného zařízení
Zdarec, koupil jsem grand scenic III s tažným bosal a nefungují mně parkovací senzory. Jak to tak pročítám, je to tím instalovaným tažným?
Na palubovce to jde zapnout, ale překážku to neukazuje, tak to chci nějak pořešit.
Mám teda odpojit couvačku? Díky
Na palubovce to jde zapnout, ale překážku to neukazuje, tak to chci nějak pořešit.
Mám teda odpojit couvačku? Díky
Re: Montáž tažného zařízení
Tak už to valí, kuchl jsem to a od modulu park. senzorů odpojil tu zpátečku(hnědý).
Re: Montáž tažného zařízení
Nahodou foto samotneho tazneho jak to vypada pod naraznikem by nebyly?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů