2.0 DCI 160k FAP

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Skippy87
Člen RCČR
Příspěvky: 924
Registrován: pát čer 19, 2009 09:11

2.0 DCI 160k FAP

Příspěvek od Skippy87 » ned srp 16, 2015 08:51

Zdravím všechny renaulťaky,

rád bych se zeptal zkušených, co si myslíte o tomto motoru. Vzhledem k tomu, že se v naší rodině přibyl človíček, tak bych se rád vrátil ke Scendovi. Jen se nemohu vůbec rozhodnout. Zkoušel jsem 1.6 dCi, ale že by mě motor nějak zvlášť uchvátil se říct nedá. Na druhou stranu nemá FAP filtr. Oproti dvoulitru, kterej dozajistě bude lítat je velký mínus již zmiňovaný filtr pevných částic. Dvoulitr má také pověst spolehlivého motoru, což zatím může málokdo zatím o 1.6 říci. Omezení na Euro6 srazilo veškeré motory jen na 130k, což mi přijde u některých modelů dost málo. Viz pro Kadjara nebo Scénica.
Proto bych se rád zeptal, zda je FAP opravdu takový peklo. Nemám s tím vůbec zkušenosti a názory se rozchází. Samozřejmě spíše převládají FAP rovná se zlo. Odstranit ho po koupi vozu a přijít tím o záruku je nesmysl. Vyšší spotřebu s FAPem ani neřeším. Co fakt řeším je zda od toho ruce pryč nebo to vzít a modlit se :D
Jsou ještě nějaká jiná řešení jak pečovat o filtr, krom hlídání regeneračního intervalu a s tím související nevypínání motoru? Slyšel jsem o firmě, která je evropskou špičkou v repasy FAPu. Vrátí ho do 98% jeho životnosti. A řešení je daleko levnější než novej filtr. Nebo někdo nějaký nápad jak FAP odstranit a nepříjít o garanci? :lol:
Ještě dotaz, koukal jsem zda ostatní výrobci dávají do modelů FAP filtry, ale nějak se mi to nepodařilo najít. Nikde to není uvedeno. Nevíte někdo, zda je ještě nějaké takové modely s filtrem prodávají, myslím nové vozy. Četl jsem totiž, že se to výrobci snaží zatajovat.
Naposledy upravil(a) Skippy87 dne ned srp 16, 2015 21:53, celkem upraveno 1 x.
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)

Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: prosím smazat

Příspěvek od Zefek » ned srp 16, 2015 19:44

Najeto na 2.0 dci 250 tisíc km s originálním fapem. Když už něco kolem fapu zazlobí, není to fap, ale snímač rozdílového tlaku. A myslím, že nová 1.6dci určitě fap mít bude. Jakmile má auto euro 5, tak má i fap.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Skippy87
Člen RCČR
Příspěvky: 924
Registrován: pát čer 19, 2009 09:11

Re: 2.0 DCI 160k FAP

Příspěvek od Skippy87 » ned srp 16, 2015 22:04

Děkuji Zefku za odpověď. Tak osobně věřím,že při dodržování zásad ten FAP musí vydržet. Názoru je mnoho,osobně si však myslim, že ty nespokojeny jsou spise kulí spotřebě a nebo díky nedodržování určitých zásad ať už provozu či údržby. Ale mužů se plest.
Jinak k euru5, tu má právě dvoulitrový,kterého stáhli frantici z trhu protože už nesplňoval euro 6, který má nová 1.6, alespon tak jsem to pochopil. A jestli i ona má FAP netusim. To je právě ono, že se výrobci snaží maskovat přítomnost filtru.
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)

Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron

jozef1979
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: pon led 13, 2014 17:36

Re: 2.0 DCI 160k FAP

Příspěvek od jozef1979 » pon srp 17, 2015 17:29

Mám túto motorizáciu,ale s automatom v 150k verzii a zatiaľ spokojnosť najazdené 144 000km.
Nemal by niekto servisné intervali na tento motor?
Ďakujem.

Nikto nič?
Naposledy upravil(a) jozef1979 dne pon zář 07, 2015 21:12, celkem upraveno 1 x.
Renault GS III 2.0dCi 110kW,6 A/T,Privilege.r.v.2010.

Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

Re: 2.0 DCI 160k FAP

Příspěvek od Geox » pon srp 17, 2015 22:00

Mám 1,6 DCi a je tam FAP. Dle důvěrných slov prodejce s Fapem žádné problémy u sceniců dosud neřešili. A to ani při nepříliš vhodném provozu pro diesel. Pán ho měl a při 1/2 městském provozu přes 100.000 a no problem.

Tak se modlím a spoléhám že když budu dávat předepsaný olej, lepší naftu a vzorně jezdit tak že se problémům úplně vyhnu.

Odstranění FAPu by asi šlo, ale jestli existuje nějaký dokonalý řešení který správně obelže snímače atd. si nejsem jistý.

Navíc nový FAP mi v Rencku říkali že stojí snad kolem 10-15 tis. ? Což není taková palba jako třeba 70...tak bych to v nejhorším přežil....

Snad jedině kdyby se objevilo nějaký dobře ošetřený řešení, jinak do systému nenecham hrabat nějaký diletanty.

Spíš mě zarazilo že třeba u novýho auta je celý výfuk nijak neošetřený, takže koroze třeba na svárech bude otázkou max několika týdnů.
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

Uživatelský avatar
Skippy87
Člen RCČR
Příspěvky: 924
Registrován: pát čer 19, 2009 09:11

Re: 2.0 DCI 160k FAP

Příspěvek od Skippy87 » úte srp 18, 2015 09:14

Diky chlapi, tak snad to bude ok.
Jsem rád, když to klapne, že budu mít poslední kus dvoulitra, protože jak říkám, ta 1.6 mě vůbec nenadchla. Moc velkej rozdíl jsem oproti stávající 1.2 v benzínu nepozoroval. A nízký obsah na MPV mi přijde jako trápení motoru.
Ještě věcná.......škodí FAPu přidávání aditiva do nafty? Nebo jsou speciální aditiva k motorům s DPF?
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)

Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: 2.0 DCI 160k FAP

Příspěvek od Zefek » sob srp 22, 2015 14:25

Musíš rozlišit aditiva do nafty a pro fap. Záleží co od aditiv požaduješ. Pokud jen zlepšení paliva, pak kupuj aditiva pro zlepšení paliva. Existují i aditiva pro snížení zápalné teploty sazí a regenerace fapu pak může proběhnout při nižších teplotách. Jinak nevím, jestli má 1.6dci pátý vstřikovač před fapem, což je výhoda pro městký provoz. Fap není jen filtr, ale spíš podsystém se snímači a akčními prvky. Některé filtry mají uvnitř třeba topnou spirálu pro zvýšení teploty pro vypalování ... Těch řešení, jak vypalovat fap je více, než tam jen nechat hořet naftu.
Co se týká aditiva pro snížení zápalné teploty sazí, tak nevím, jestli to jde použít, nebo na to musí být speciálně upravená konstrukce fapu, která s tím aditivem počítá. A některé aditiva do nafty dokáží fap i poškodit, respektive zvyšují míru zanesení sazemi.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

Re: 2.0 DCI 160k FAP

Příspěvek od Geox » sob srp 22, 2015 20:44

Přesně tak.
Já jdu cestou používat kvalitní již od výrobce aditivovaná paliva. Neleju pak už žádné dodatkové lahvičky od neznámých výrobců. Navíc pokud vím tak Renault v návodu aditiva (do oleje i paliva) výslovně zakazuje.
1,6DCi má pátý vstřik před FAP k jeho vypalování.
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

Uživatelský avatar
Skippy87
Člen RCČR
Příspěvky: 924
Registrován: pát čer 19, 2009 09:11

Re: 2.0 DCI 160k FAP

Příspěvek od Skippy87 » úte srp 25, 2015 04:59

No šlo mi o aditivum na zlepšení vlastností nafty a její mazivosti. Ale pokud by to škodilo FAPu, tak je to nesmysl ho používat. Mě spíš zajímá jestli má pátý vstřik ten dvoulitr. Nevíte to náhodou? No snad jsem neudělal blbost. Od té doby co jsem tenkrát měl ulítanýho Scénica, mám z nafty fakt respekt. Budiž mi plus, že to bude v záruce.....
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)

Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 DCI 160k FAP

Příspěvek od amat » pon zář 28, 2015 02:36

Ta L3 s 250 000km a FAPem jak píše Zefek je moje. FAP dle diagnostiky není ani v polovině životnosti. U L3 nemá žádný 2.0dCi pátý vstřikovač a hodně bych se divil, kdyby jej měl scenic. Žádná L3 však nemá 160k verzi motoru, takže tu vlastně neznám.

FAPy u Renaultu jednoduše nezlobí, neznám jediný model, kde by to bylo trnem v oku. Tu ohromnou démonizaci FAPů má na svědomí koncern VW. Odborníci ví, že tato firma má dlouhodobé problémy s konstrukcí motorů a u prvních generací 2.0TDI a 1.9TDI implementaci FAPu totálně zpackali. První problém byl ten, že PD vůbec nebylo schopno filtry vypalovat, není to vzájemně kompatibilní systém (proto taky skončil). Třeba u O2 RS TDI pak docházelo k vypalování FAPu (DPF) v městském provozu třeba i několikrát za den. Skutečná noční můra pro majitele. Proto v ČR vyrostlo spoustu firem a samozvaných "odborníků" na odstranění FAPu. Tato úprava je takový nesmysl, že mi to hlava vůbec nebere...

Takže resumé: FAP u Renaultu nikdy nezlobí a když už tak nový nestojí ranec. U svého auta jsem za filtr rád, protože mám velkou radost, že mi auto černě nekouří, to mi u dieselů vždy vadilo. Spotřeba jako taková není vyšší než u auta bez FAPu. Zvyšuje se výhradně při vypalování což trvá cca 10 - 20 min, ale při běžné jízdě je totožná jako u auta bez filtru.

PS: 1.6dCi bez FAPu ani neexistuje, proto se to někdy neuvádí - filtr je vždy.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Uživatelský avatar
kasoun1
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: stř zář 02, 2015 23:55
Bydliště: Chomutovsko a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 DCI 160k FAP

Příspěvek od kasoun1 » pon zář 18, 2017 23:58

Několik let vlastním GS3 a dá se říct, že celkově o vozu a motoru něco vím. Několik závad jsem už řešil, ale u ojetiny nemůžete čekat že se vám vyhnou. Pomalu vkládám fotky na rajče, takže pokud budete mít zájem, klikněte na tento odkaz http://kasoun1.rajce.idnes.cz/ .

Při řešení ztráty výkonu a padání do nouzáku došlo i na kontrolu a čištění EGR ventilu, takže tam najdete pár fotek jak EGR vypadá po 75 000 km. Další foto je z výměny oleje v motoru, který měním po 1 roce nebo 15 000 km. Po ujetí 104 000 km jsem nechal demontovat olejovou vanu, vyměnit sání olejového čerpadla. Překvapilo mě, jak nelogicky je umístěn vypouštěcí šroub oleje. Na fotce je vidět několik milimetrů vysoký materiál, kde je závit pro šroub, protože samotná vana je jen slabší plech a né litina. Bohužel nikdy nevypustíte celou náplň. Jen pro zajímavost, tento motor má 7,4 litrů oleje. Po 8 letech a ujetých 104 000 km se na dně usadil hustší olejový film sice bez hrubých části, ale měl konzistenci podobnou gelu nebo "pudinku". Vše se dokonale vytřelo, utřelo do sucha. Pokud budu mít auto dalších 100 000 km, nechám vanu vyčistit znovu. Poslední zatím uložená galerie je o výměně vzduchového filtru a jejich stavu po najetých kilometrech. Poprvé jsem měnil filtr hned jak jsme vůz koupili v bazaru. Dodávám že s kompletní historií, ověřenou přes CEBIA AUTOTRACER, poctivě vyplněnou servisní knížkou. První filtr, ten nejhorší, je po ujetí 60 000 km. Ano, filtr byl originální, s datumem výroby 2009. Má se kontrolovat a měnit po 40 000 km. Značkový servis zřejmě jen filtr vyfoukal a vrátil ho zpátky. Druhý filtr je po najetí 20 000 km a vyměnil jsem ho za nový, který je na fotce jako třetí, jen pro porovnání. Z vlastní zkušenosti vím, že se vyplatí měnit filtr dříve, hlavně kvůli nižší spotřebě. Pomalu budu na rajče přidávat galerie, fotky z různých událostí, údržby, vylepšení nebo jen pro zajímavost.
Renault Grand Scenic III Privilege , 2.0 dCi , 118 kW , 380 Nm, FAP , 05/2009 , motor M9R 610 , převodovka PK4 6/1 - PRODÁNO v 8/2018 .

samorost88
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: sob črc 28, 2018 21:15

Re: 2.0 DCI 160k FAP

Příspěvek od samorost88 » sob črc 28, 2018 22:01

Zdravím, mám tento vůz a odešel mi fap. Jezdí se s ním po dálnici 35 km a občas po okreskách. Je z roku 2011 a najeto má 265t.
Problém začal přesně před rokem chybovou hláškou Check pollution system. V servisu postupně vyměnili děravý intercooler, zkontrolovali turbo a přehráli software. Minulý týden při extrémním zatížení motoru fap praskl. Je na výměnu.
Jelikož se motor M9R ve verzi 160k je luxusní věc, tak fap na něj není. Sháněl jsem porůznu a jediné co jsem jsem sehnal je originál z dovozu z Francie za 44t. Jestli by jste měli nějaký nápad jak přijít k nějakému funkčnímu za normální peníze, nebo jak celou ošemetnou věc vyřešit, tak prosím o radu. Dík.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: 2.0 DCI 160k FAP

Příspěvek od Šamša » ned črc 29, 2018 12:00

Klidně bych použil FAP z LII. facelift 127kW, nebo LIII. 127 nebo 131kW.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

samorost88
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: sob črc 28, 2018 21:15

Re: 2.0 DCI 160k FAP

Příspěvek od samorost88 » pon črc 30, 2018 07:28

Dík za radu. taky mě napadlo použít fap z jiného modelu auta a upravit ho, ale nebyl jsem si jistý, jestli to bude fungovat (myslím jestli bude mít stejný odpor/průchodnost atd).

Uživatelský avatar
kasoun1
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: stř zář 02, 2015 23:55
Bydliště: Chomutovsko a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 DCI 160k FAP

Příspěvek od kasoun1 » pon črc 30, 2018 08:18

Dobrý den. Mám stejný motor rok 2009, nyní najeto 116 000 km. Rád bych věděl co znamená extrémní zatížení a jak jste zjistil že je prasklí ? Je tím myšleno samotná vložka nebo jen obal ?
Renault Grand Scenic III Privilege , 2.0 dCi , 118 kW , 380 Nm, FAP , 05/2009 , motor M9R 610 , převodovka PK4 6/1 - PRODÁNO v 8/2018 .

samorost88
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: sob črc 28, 2018 21:15

Re: 2.0 DCI 160k FAP

Příspěvek od samorost88 » pon črc 30, 2018 09:42

Já jsem ho neviděl, ale podle zvuku a popisu si myslím že praskl vnější obal a vnitřek (keramika) se vysypal

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: 2.0 DCI 160k FAP

Příspěvek od Šamša » pon črc 30, 2018 22:22

Tak to ti prasknul KAT, v něm je keramika, ve FAP je kovová mřížka. Vlez pod auto a vyfoť to i s periferiemi okolo, tj. trubičky diferenčního tlaku a pod.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
amat
Grafoman
Příspěvky: 3969
Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
Bydliště: Ostrava, Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 DCI 160k FAP

Příspěvek od amat » pát srp 03, 2018 22:42

FAP je rovněž z materiálu blízkého keramice. Nejde o kovovou mřížku.
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km

Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km

Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti