Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Marco00
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: čtv čer 20, 2013 00:54

Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od Marco00 » ned říj 06, 2013 23:50

Ahojte,
zaujimalo by ma ci niekto riesil uz vymenu oleja v automatickej prevodovke.
Je vhodnejsie to dat spravit do servisu, alebo to zvladnem sam.
Doteraz som si vsetky vymeny na doterajsich autach ako su rozvody, brzdy olejove servisy
robil sam, ale automat mam prvy krat tak nerad by som nieco potentoval.

Vozidlo ma nabehane 120t km a v servisnom plane sa vymena oleja nespomina,
no ale napriek tomu by som doprial autu co treba.

Ak ano tak aky olej? a akym postupom?

Dakujem.
Renault SCENIC III ~ 1.5dCi ~ 81kW ~ EDC ~ (11/2010)

Marco00
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: čtv čer 20, 2013 00:54

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od Marco00 » stř úno 11, 2015 00:43

nikto nic? :-)
Renault SCENIC III ~ 1.5dCi ~ 81kW ~ EDC ~ (11/2010)

jaggerl
Experienced member
Příspěvky: 698
Registrován: stř bře 26, 2014 16:56

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od jaggerl » pát bře 20, 2015 20:13

Rozhodně doporučuji servis a idealně ne Renault, nějakou speciálku na automaty. Tedy pokud nejsi servisák:), já bych to nedal. Já osobně jsem dělal výmenu oleje po 40000km v neautorizaku, neb v Renaultu mi bylo receno, ze se jedna o dozivotni napln, ale tak byl to jeden "TOP" servis z Prahy 8, tak co dodat:)

Marco00
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: čtv čer 20, 2013 00:54

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od Marco00 » sob bře 21, 2015 10:29

diky za odpoved. kvoli vymene by som isiel aj dalej od miesta bydliska, keby som vedel o fakt ludoch co vedia co robia. :-)
Renault SCENIC III ~ 1.5dCi ~ 81kW ~ EDC ~ (11/2010)

Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od Geox » pon bře 23, 2015 23:39

Mam sice starej jednickovej scenic a delal jsem vymenu po 120.000 a bylo to sakra znát v kultivovanosti řazení. Dnes bych to udelal kolem 40-60.000.
Jinak oni maj v ty bohatsi Francii ten zivotni cyklus auta kratsi nez my. My s tím jezdíme treba 15 let. To myslim ze oni ne.
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

Marco00
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: čtv čer 20, 2013 00:54

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od Marco00 » úte dub 21, 2015 15:43

diky za info, sice odporucanie ze vymenit ste napisali, ale nenapisali ze kde :)
mne je jedno, ja pridem aj do CR, hlavne nech je spolah. diky :)
Renault SCENIC III ~ 1.5dCi ~ 81kW ~ EDC ~ (11/2010)

jozef1979
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: pon led 13, 2014 17:36

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od jozef1979 » stř dub 22, 2015 20:41

Tiež mám automat a táto vec ma zaujíma,takže treba trochu góógliť a nájdeš firmy na Slovensku,ktoré sa venujú opravám a servisom automatov a hlavne vedia čo a ako.
Renault GS III 2.0dCi 110kW,6 A/T,Privilege.r.v.2010.

Marco00
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: čtv čer 20, 2013 00:54

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od Marco00 » stř dub 22, 2015 22:59

ja viem ze su, google ti sice firmu najde, ale neposkytne referenciu. tu ziskas iba na zaklade skusenosti.
vela krat sa moze stat, ze po vymene oleja sa zacne prevodovka spravat divne. a preco? lebo je to bezna vec? servisak povie, no pane, ale to sa bezne stava... alebo ti "nevedomky" dali do prevodovky o pollitra menej oleja? a maju zakaznika ktory sa pekne vratil... vies riziko je tu vzdy, mozno si ho vymenim sam a tam bude stopercentna istota. preto sa radsej spytat na referenciu od niekoho kto ma priamu skusenost a po vymene uz daku tu tisicku v km najazdil.
pozret v odporucanom postupe pre renault servis by nebolo zle. urcite sa tu niekto najde, kto by mohol spomenute pdf.ko poskytnut :-)
Renault SCENIC III ~ 1.5dCi ~ 81kW ~ EDC ~ (11/2010)

Marco00
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: čtv čer 20, 2013 00:54

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od Marco00 » pát čer 26, 2015 08:32

:ups:
Renault SCENIC III ~ 1.5dCi ~ 81kW ~ EDC ~ (11/2010)

Marco00
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: čtv čer 20, 2013 00:54

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od Marco00 » úte črc 21, 2015 12:30

Takze zakupeny MOTUL Multi DCTF, vymena podla navodu. dik ;)
Renault SCENIC III ~ 1.5dCi ~ 81kW ~ EDC ~ (11/2010)

jozef1979
Starting member
Příspěvky: 42
Registrován: pon led 13, 2014 17:36

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od jozef1979 » úte črc 21, 2015 15:59

Kde si našiel návod na výmenu?
Renault GS III 2.0dCi 110kW,6 A/T,Privilege.r.v.2010.

Marco00
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: čtv čer 20, 2013 00:54

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od Marco00 » čtv črc 30, 2015 15:39

vymena spociva vo vypusteni oleja cez vypustny srob a napusteni oleja cez nalievacie hrdlo /nalievaci srob zboku/ az po uroven hladiny,
ked zacne pretekat a hladina sa po otvor nalievacieho zrovna.
to je vsetko,
skoda len ze nikto iny tu neporadil, napriek tomu ze to uz podaktori tu na fore absolvovali. :roll:

napln ide 1,7 litra, kupoval som: MOTUL - Multi DCTF :t18:

pozor nekupovat v sieti servisov renault, predaju Vam obycajny Castrol na mechanicke prevodovky ktory stoji 9-11 eur /liter cez internet,
ale od nich to dostanete za 34€/liter :smile16: psycho
Renault SCENIC III ~ 1.5dCi ~ 81kW ~ EDC ~ (11/2010)

Modelar
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: sob dub 15, 2017 17:38

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od Modelar » pon kvě 01, 2017 15:06

Marco00, prosim ta, aky si mal navod? Ja sa chystam na vymenu a nasiel som jediny servisny manual na internete a tam sa pise ze olej musi byt zohriaty na 60 stupnov a ze ho treba 3,5l, ty pises 1,7l, asi mam zly navod... nemohol by si mi poslat ten tvoj, ak ho este mas? dakujem

Martin, qwerety@azet.sk
Megan Grandtour 1.5dciEDC 81kw

Uživatelský avatar
MaxHardcore
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: pát črc 01, 2016 17:55

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od MaxHardcore » čtv pro 21, 2017 05:33

Renault má tyto dvouspojkové převodovky čtyři, vždy od Getragu:
DC0 - šestistupňová se suchými spojkami pro Twingo
DC4 - šestistupňová se suchými spojkami (do 260Nm) - ide do 1.5dCi 81kw
DW5 - sedmistupňová s mokrými spojkami (do 320Nm)
DW6 - šestupňová s mokrými spojkami (do 450Nm)

Dnes se podíváme na nejrozšířenější a zároveň nejstarší z nich - DC4. Tato převodovka začala svou kariéru ještě v Laguně 3 u motoru 1.5dCi ze které se rozšířila do takřka kompletního portfolia modelů. DC4ku aktuálně najdete v Dusteru II, Kangoo II, Cliu IV (dokonce i v modelu R.S.), Capturu, Meganu IV, Kadjaru a dokonce i u Talismana! Má tedy dost široký záběr.

Jestli zvažujete nákup ojetého Renaultu s EDC, měli byste vyloženě jít po DC4. Tato převodovka je totiž tak nádherně jednoduchá, že žádná podobná už pravděpodobně nikdy nevznikne. A co je jednoduché, to je spolehlivé. Co jsou hlavní výhody DC4?
- není zde klasický mechatron. Tedy systém hydraulických ventilů a jejich vedení - klasický mozek automatů. Pokud někdy automaty umírají, bývá to většinou kvůli mechatronu. Jemná hydraulika se zanese špinavým olejem a převodovka přestane řadit. U DC4 nic takového není, je zde systém čtyř elektromotorků, které pohybují soukolím skrze které ovládají celou převodovku. Je to docela neobvyklý způsob řazení, ale funguje to absolutně spolehlivě!
- jsou zde suché spojky. Díky tomu si převodovka nedovolí tak dlouhé prokluzy což se projevuje někdy ne zcela plynulým řazením či rozjezdy (zejména v kolonách), stále však jde hovořit o velmi rychlém a ve většině případů hladkém řazení. To vám však jako kupujícímu ojetiny může být jedno. Důležitější je, že nová sada spojek stojí cca od 28 000Kč.
- převodovka svou konstrukcí prakticky plně odpovídá manuální skříni. Jsou zde klasická soukolí opatřena synchronizačními kroužky, jen je mechanika rozdělena na sudé a liché stupně a jednotlivé kvalty volí elektromotorky. Souvisí s tím i levná a jednoduchá výměna oleje - v převodovce je 1,7l oleje a jeho výměna je stejně snadná jako u manuálu. Vypustíte výpustným šroubem a nový olej nalejete z boku šroubem, který je zároveň kontrolní, tedy lejete dokud neteče ven. Snadné jako facka. Olej zde navíc nekontaminuje otěr ze spojek, tato náplň navíc neslouží jako médium pro mechatron. Olej tedy nedegraduje tak rychle, kontaminuje jej vlastně pouze otěr ze synchronizačních kroužků a stáří.

DC4 je ukázkou příkladně jednoduché automatické převodovky, které se u ojetiny nemusíte bát. Nikdy vás nevytrestá žádnou časovanou bombou, protože se v její konstrukci nic takového neskrývá. Jediný servis, který vás zde bude čekat, jsou pravidelné výměny oleje (ikdyž nestárne tak rychle jako u automatů, je dobré jej pravidelně vyměnit, stojí málo a je to snadný úkon) a kolem 200 000km se dá čekat, že si řekne o nové spojky. Ale to vás bude čekat i u manuálu :-) .
https://www.rnews.cz/mente-olej-v-prevodovkach/
Naposledy upravil(a) MaxHardcore dne pon říj 26, 2020 18:08, celkem upraveno 1 x.
-------------------------------------------------------------------------------------
Renault Grand Scénic III 2011 2.0dCi 118kw PRIVILÉGE - PK4
Renault Grand Scénic III 2014 1.5dCi 81kw BOSE EDITION - EDC GETRAG DC4
Renault Mégane III Hatchback 2014 1.5dCi 81kw LIMITED

marianv3s
Junior member
Příspěvky: 204
Registrován: stř črc 06, 2016 12:13
Bydliště: Zlaté Moravce

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od marianv3s » úte kvě 12, 2020 07:44

a aky olej ELF sa odporuca do prevodovky DC4?
Renault Laguna Grandtour II 2,2dCi(110kw)automat-r.v.2003.výbava Initiale Paris
Renault Captur 1,5 dCi, 66kW,r. v. 2016, DC4

auto-radce
Junior member
Příspěvky: 168
Registrován: pon úno 03, 2020 14:26

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od auto-radce » úte kvě 12, 2020 10:01

U automatů Renault neudává specifikace.
Snad Vám postačí objednací číslo 77 11 428 122 na litrovou láhev.
77 11 785 241 2 litry

V převodovce je 1,7 litru oleje, vyměnit jde cca 1,4 litru.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012

Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od Geox » úte kvě 12, 2020 18:41

No docela by mě zajímalo jak je to s automatem. Někde jsem četl že u automatů se při výměně oleje dělá tlakový proplach novým olejem nějakým strojem, než tam napustí ostrou náplň ( https://www.automatickeprevodovkypraha.cz/cenik.html ). To bych si doma asi neudělal, prostou výměnu ano, takže by docela zajímalo jak je to správně.
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

auto-radce
Junior member
Příspěvky: 168
Registrován: pon úno 03, 2020 14:26

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od auto-radce » stř kvě 13, 2020 10:51

Pokud se olej vyměňuje dle předpisu výrobce (tedy u Renaultu třeba 6 let/90 000 km nebo 4 roky/90 000 km), není proplach potřeba.
Pokud máte BMW, kde není předepsána výměna oleje v automatu vůbec, je nutný ve 250 000 km (kdy ho typicky kupuje chudý český kupující) udělat proplach automatu, projet auto a teprve pak tam dát nový olej a ten opět vyměnit za dalších max. 60 000 km a takhle pořád dokola.

Kdo svého Renaulta má rád, vymění olej v EDC radši dříve než stanovuje předpis (tedy třeba co 30-40 tkm)-
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od zdeno255 » stř kvě 13, 2020 10:59


marianv3s
Junior member
Příspěvky: 204
Registrován: stř črc 06, 2016 12:13
Bydliště: Zlaté Moravce

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od marianv3s » ned kvě 17, 2020 08:36

tak nakoniec som tiez objednal ten Motul Multi DCTF (splna normu ako je uvedena v tych videach od zdeno255)
Renault Laguna Grandtour II 2,2dCi(110kw)automat-r.v.2003.výbava Initiale Paris
Renault Captur 1,5 dCi, 66kW,r. v. 2016, DC4

Uživatelský avatar
MaxHardcore
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: pát črc 01, 2016 17:55

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od MaxHardcore » čtv čer 25, 2020 16:45

Naposledy upravil(a) MaxHardcore dne pon říj 26, 2020 18:09, celkem upraveno 2 x.
-------------------------------------------------------------------------------------
Renault Grand Scénic III 2011 2.0dCi 118kw PRIVILÉGE - PK4
Renault Grand Scénic III 2014 1.5dCi 81kw BOSE EDITION - EDC GETRAG DC4
Renault Mégane III Hatchback 2014 1.5dCi 81kw LIMITED

Uživatelský avatar
MaxHardcore
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: pát črc 01, 2016 17:55

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od MaxHardcore » čtv čer 25, 2020 16:47

do EDC automatickej prevodovky Getrag DC4 ( diesel 1.5dCi 81kw/110HP )
ide tam 1,7 L oleja Castrol Syntrans FE 75W .
nepozerajte na to , ze je to olej do mechanických prevodoviek , tá automatická prevodovka má suché spojky a spojky spájajú motorčeky ,
nie je to klasický hydromenič !
na obrázku je olej , ktorý tam leje Getrag pri výrobe .
mimochodom prevodovka sa vyrába na Slovensku .
výmena je velmi jednoduchá , na spodku prevodovky je klasický výpustný srob ( 8mm imbusák ).
a pod predným kolesom vodiča je nalievací otvor do prevodovky , taká biela plastová vrtulka,
treba ju odskrutkovat a auto mat v rovnej polohe , najlepšie hore na zdviháku.
lievik + priesvitná hadica 10mm - nalievame olej pokial nevyteká von , nalievací otvor je aj zároveň kontrolný otvor hladiny oleja.
po výmene oleja EDC prevodovka citeľne radí ľahšie , ja som ten olej menil pri 150.000km a bol odporne špinavý .
Obrázek
-------------------------------------------------------------------------------------
Renault Grand Scénic III 2011 2.0dCi 118kw PRIVILÉGE - PK4
Renault Grand Scénic III 2014 1.5dCi 81kw BOSE EDITION - EDC GETRAG DC4
Renault Mégane III Hatchback 2014 1.5dCi 81kw LIMITED

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od zdeno255 » pát čer 26, 2020 15:20


marianv3s
Junior member
Příspěvky: 204
Registrován: stř črc 06, 2016 12:13
Bydliště: Zlaté Moravce

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od marianv3s » sob čer 27, 2020 11:52

olej som akurat vymenil, krasne preraduje a ten pocit je super 👍
Renault Laguna Grandtour II 2,2dCi(110kw)automat-r.v.2003.výbava Initiale Paris
Renault Captur 1,5 dCi, 66kW,r. v. 2016, DC4

quaero
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pát úno 14, 2020 15:52

Re: Vymena oleja v EDC prevodovke 1.5dCi

Příspěvek od quaero » úte říj 06, 2020 11:47

MaxHardcore píše:
čtv pro 21, 2017 05:33
Renault má tyto dvouspojkové převodovky čtyři, vždy od Getragu:
DC0 - šestistupňová se suchými spojkami pro Twingo
DC4 - šestistupňová se suchými spojkami (do 260Nm) - ide do 1.5dCi 81kw
DW5 - sedmistupňová s mokrými spojkami (do 320Nm)
DW6 - šestupňová s mokrými spojkami (do 450Nm)

Dnes se podíváme na nejrozšířenější a zároveň nejstarší z nich - DC4. Tato převodovka začala svou kariéru ještě v Laguně 3 u motoru 1.5dCi ze které se rozšířila do takřka kompletního portfolia modelů. DC4ku aktuálně najdete v Dusteru II, Kangoo II, Cliu IV (dokonce i v modelu R.S.), Capturu, Meganu IV, Kadjaru a dokonce i u Talismana! Má tedy dost široký záběr.

Jestli zvažujete nákup ojetého Renaultu s EDC, měli byste vyloženě jít po DC4. Tato převodovka je totiž tak nádherně jednoduchá, že žádná podobná už pravděpodobně nikdy nevznikne. A co je jednoduché, to je spolehlivé. Co jsou hlavní výhody DC4?
- není zde klasický mechatron. Tedy systém hydraulických ventilů a jejich vedení - klasický mozek automatů. Pokud někdy automaty umírají, bývá to většinou kvůli mechatronu. Jemná hydraulika se zanese špinavým olejem a převodovka přestane řadit. U DC4 nic takového není, je zde systém čtyř elektromotorků, které pohybují soukolím skrze které ovládají celou převodovku. Je to docela neobvyklý způsob řazení, ale funguje to absolutně spolehlivě!
- jsou zde suché spojky. Díky tomu si převodovka nedovolí tak dlouhé prokluzy což se projevuje někdy ne zcela plynulým řazením či rozjezdy (zejména v kolonách), stále však jde hovořit o velmi rychlém a ve většině případů hladkém řazení. To vám však jako kupujícímu ojetiny může být jedno. Důležitější je, že nová sada spojek stojí cca od 28 000Kč.
- převodovka svou konstrukcí prakticky plně odpovídá manuální skříni. Jsou zde klasická soukolí opatřena synchronizačními kroužky, jen je mechanika rozdělena na sudé a liché stupně a jednotlivé kvalty volí elektromotorky. Souvisí s tím i levná a jednoduchá výměna oleje - v převodovce je 1,7l oleje a jeho výměna je stejně snadná jako u manuálu. Vypustíte výpustným šroubem a nový olej nalejete z boku šroubem, který je zároveň kontrolní, tedy lejete dokud neteče ven. Snadné jako facka. Olej zde navíc nekontaminuje otěr ze spojek, tato náplň navíc neslouží jako médium pro mechatron. Olej tedy nedegraduje tak rychle, kontaminuje jej vlastně pouze otěr ze synchronizačních kroužků a stáří.

DC4 je ukázkou příkladně jednoduché automatické převodovky, které se u ojetiny nemusíte bát. Nikdy vás nevytrestá žádnou časovanou bombou, protože se v její konstrukci nic takového neskrývá. Jediný servis, který vás zde bude čekat, jsou pravidelné výměny oleje (ikdyž nestárne tak rychle jako u automatů, je dobré jej pravidelně vyměnit, stojí málo a je to snadný úkon) a kolem 200 000km se dá čekat, že si řekne o nové spojky. Ale to vás bude čekat i u manuálu :-) .
Díky, přesně tohle jsem chtěl slyšet. Je výměna složitá? Kolik je s tím práce? 28000Kč je jinak ok cena.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů