Energy TCE 130
Moderátor: Moderators General
-
- Junior member
- Příspěvky: 159
- Registrován: stř říj 14, 2009 12:40
Energy TCE 130
Ahoj,
na fr. stránkách Renaultu už je nabízen facelift Scenicu s "novým" motorem TCE130 (objem 1199ccm), který pravděpodobně vychází ze stávajícího TCE 115, avšak výkon má 97kW a 205Nm, kombinované spotřeba se udává 6,4l/100km (město 7,7l/100km a mimo město 5.6l/100km). Vzhledem k tomu, že na místím trhu není nabízen jiný benzínový motor, tak se patrně jedná o náhradu TCE 115 pro GS.
na fr. stránkách Renaultu už je nabízen facelift Scenicu s "novým" motorem TCE130 (objem 1199ccm), který pravděpodobně vychází ze stávajícího TCE 115, avšak výkon má 97kW a 205Nm, kombinované spotřeba se udává 6,4l/100km (město 7,7l/100km a mimo město 5.6l/100km). Vzhledem k tomu, že na místím trhu není nabízen jiný benzínový motor, tak se patrně jedná o náhradu TCE 115 pro GS.
Renault Grand Scenic 2.0dCi BVA6 Privilege
Re: Energy TCE 130
Už ho mám doma. Tak uvidím jak bude sloužit.
Re: Energy TCE 130
Ahoj, zajímala by mě spotřeba a chování tohodle motoru. A jestli máš Granda nebo krátkýho Scenica. Přeci jen motor 1,2 s nějakým turbíčkem vyhoněnej na 130k - k tomu nějak nemám důvěru. To jsem měl ve starším Cliu a bylo to tak tak akorát.
Kolik to musí žrát na dálnici při 120km/h když to tahne tak velký auto ?
Kolik to musí žrát na dálnici při 120km/h když to tahne tak velký auto ?
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020
Re: Energy TCE 130
Ahoj,
tak dneska s mým grandem mám najeto nějakých 1400 km, tedy ještě není zaběhnutý, ale zkusím se trochu rozepsat a podělit o prvotní dojmy. Bude to trochu delší, napíšu celkové své dojmy, které se budou týkat hlavně motorizace. Měl jsem ten samý problém jako ostatní, že mnoho recenzí na benzínovou 1,2 Tce jsem nenašel.
Dříve jsem byl majitelem Dacie Logan r.v. 2005, 1,4, MPI, 55 kW, tak že pro mne bylo přesedlání na nového koníka docela jako vstup do jiné dimenze cestování.
Mé preference na vůz. Velký prostor, pohodlí cestování, nižší pořizovací cena. Spotřebu u tak velkýho auta moc neřeším.
Já toho moc nenajezdím, max 12 tis. km ročně, tak že pro mne nafta nebyla správnou volbou, navíc mám dost popojíždění a chtěl jsem se vyhnout zbytečnýmu trápení s mnohem dražší 1,6, DCi, i když ta vůbec není špatná, mohl jsem si ji vyzkoušet při zkušební jízdě. Nicméně je to nafta, a tu já nepreferuji.
A teď k tomu motoru.
1,2, TCE 97 kW, 130 koní.
Za prvé je nutno říci, že tento motor je jakýmsi ekvivalentem atmosférické 1,8l nebo 2l. Takže spotřeba tomu tak musí odpovídat. Za další, dokud při necelých 2000 otáčkách se nezapne turbo, tak je spotřeba dobrá, ale pak to letí nahoru. Ale taky to pak jede. Na to, že to je nízkoobjemový motor, tak s autem který má 1470 kg bez řidiče, tak při zapnutí turba se nebojím i vyjet ze svého pruhu a předjet. Důležité je na nižší stupeň vytočit na cca 2,4k-2,5k otáček a při přeřazení na vyšší to spadne na cca 2k -2,1k a to už zase turbo zabírá a tím pádem není žádná turbo díra.
Každý den, jezdím minimálně cca 25 km, z toho 1/3 dálnice, 1/3 okres a 1/3 město. Průměrná spotřeba 8,3. Motor je nezajetý, tak že přepodkládám, že klesne.
Při 80 km/h, když to nejsou kopce, tak aktuální spotřeba běžně pod 5l.
Známý jezdí většinou jen těch 80 km/h, protože jezdí nejvíc cesty po okruhu a hlásil mi průměrnou spotřebu 6,3 l.
Při té dotazované 120 km/h to aktuálně žere cca EDIT: 5-7 l ono to na tom ukazateli lítá, podle toho jestli je stoupání nebo rovinka.
Zatím jsem nejel úplně naložený s celou rodinou na delší cestě, to pak dám vědět. Ale ve výše uvedené průměrné spotřebě 8,3 l jsou i jízdy s celou rodinnou (manželka a 3 děti) + velkej kočár vzadu a pár harampádí.
Myslím si, že kdo si koupí turbo benzín, tak spotřebu až pedantsky řešit nemůže. Přeci jenom je rozdíl turbodiesel a turbobenzin.
Tak že s ohledem na jeho výkon, váhu auta a za skutečnost, že umí za jízdy vystřelit jako z praku si myslím, že ta spotřeba není hrozivá. Navíc motor je velice tichý a scenic má dobré odhlučnění. Zvukový komfort v kabině je opravdu na úrovni.
Když tak se ptejte, je možný, že jsem na něco zapomněl.
tak dneska s mým grandem mám najeto nějakých 1400 km, tedy ještě není zaběhnutý, ale zkusím se trochu rozepsat a podělit o prvotní dojmy. Bude to trochu delší, napíšu celkové své dojmy, které se budou týkat hlavně motorizace. Měl jsem ten samý problém jako ostatní, že mnoho recenzí na benzínovou 1,2 Tce jsem nenašel.
Dříve jsem byl majitelem Dacie Logan r.v. 2005, 1,4, MPI, 55 kW, tak že pro mne bylo přesedlání na nového koníka docela jako vstup do jiné dimenze cestování.
Mé preference na vůz. Velký prostor, pohodlí cestování, nižší pořizovací cena. Spotřebu u tak velkýho auta moc neřeším.
Já toho moc nenajezdím, max 12 tis. km ročně, tak že pro mne nafta nebyla správnou volbou, navíc mám dost popojíždění a chtěl jsem se vyhnout zbytečnýmu trápení s mnohem dražší 1,6, DCi, i když ta vůbec není špatná, mohl jsem si ji vyzkoušet při zkušební jízdě. Nicméně je to nafta, a tu já nepreferuji.
A teď k tomu motoru.
1,2, TCE 97 kW, 130 koní.
Za prvé je nutno říci, že tento motor je jakýmsi ekvivalentem atmosférické 1,8l nebo 2l. Takže spotřeba tomu tak musí odpovídat. Za další, dokud při necelých 2000 otáčkách se nezapne turbo, tak je spotřeba dobrá, ale pak to letí nahoru. Ale taky to pak jede. Na to, že to je nízkoobjemový motor, tak s autem který má 1470 kg bez řidiče, tak při zapnutí turba se nebojím i vyjet ze svého pruhu a předjet. Důležité je na nižší stupeň vytočit na cca 2,4k-2,5k otáček a při přeřazení na vyšší to spadne na cca 2k -2,1k a to už zase turbo zabírá a tím pádem není žádná turbo díra.
Každý den, jezdím minimálně cca 25 km, z toho 1/3 dálnice, 1/3 okres a 1/3 město. Průměrná spotřeba 8,3. Motor je nezajetý, tak že přepodkládám, že klesne.
Při 80 km/h, když to nejsou kopce, tak aktuální spotřeba běžně pod 5l.
Známý jezdí většinou jen těch 80 km/h, protože jezdí nejvíc cesty po okruhu a hlásil mi průměrnou spotřebu 6,3 l.
Při té dotazované 120 km/h to aktuálně žere cca EDIT: 5-7 l ono to na tom ukazateli lítá, podle toho jestli je stoupání nebo rovinka.
Zatím jsem nejel úplně naložený s celou rodinou na delší cestě, to pak dám vědět. Ale ve výše uvedené průměrné spotřebě 8,3 l jsou i jízdy s celou rodinnou (manželka a 3 děti) + velkej kočár vzadu a pár harampádí.
Myslím si, že kdo si koupí turbo benzín, tak spotřebu až pedantsky řešit nemůže. Přeci jenom je rozdíl turbodiesel a turbobenzin.
Tak že s ohledem na jeho výkon, váhu auta a za skutečnost, že umí za jízdy vystřelit jako z praku si myslím, že ta spotřeba není hrozivá. Navíc motor je velice tichý a scenic má dobré odhlučnění. Zvukový komfort v kabině je opravdu na úrovni.
Když tak se ptejte, je možný, že jsem na něco zapomněl.
Naposledy upravil(a) Raymond dne pát led 16, 2015 08:28, celkem upraveno 1 x.
Re: Energy TCE 130
Ahoj,
tento motor mne v realu hodne zajima. Jezdil jsem s nim v Megane Grandtour s EDC a byla to pecka. V Grandu jsem se ho bal. Kolegyne mela 1,2 TCE 85kW, jiz se tusim nedava a to vůbec nejelo, tedy lepe nez 1.6 16V, ale zadny zazrak. 97kW verze ma jiné turbo i ridici jednotku, ale nikde o tim nic psaneho nebylo. Tedy ocenuji, ze o nem někdo pise. Spotreba ti dle mého klesne po zajati, u turbo benzinu je po zajeti pokles spotreby vice znat nez u nafty. Dej vedet, jak se auto chova plne nalozene, to mne hodne zajima.
tento motor mne v realu hodne zajima. Jezdil jsem s nim v Megane Grandtour s EDC a byla to pecka. V Grandu jsem se ho bal. Kolegyne mela 1,2 TCE 85kW, jiz se tusim nedava a to vůbec nejelo, tedy lepe nez 1.6 16V, ale zadny zazrak. 97kW verze ma jiné turbo i ridici jednotku, ale nikde o tim nic psaneho nebylo. Tedy ocenuji, ze o nem někdo pise. Spotreba ti dle mého klesne po zajati, u turbo benzinu je po zajeti pokles spotreby vice znat nez u nafty. Dej vedet, jak se auto chova plne nalozene, to mne hodne zajima.
Re: Energy TCE 130
No zni to celkem pozitivne. Problém u mě je, že mam našetreno a mohl bych si dovolit klidně i tu 1,6DCi nebo 1,5 diesel. Ale straší mě při nájezdu do 12t.km ročně náklady na údržbu, přeci jen diesel je technologicky složitější a citlivější motor.
Nyní mám 1,6 16V atmosferu a prijde mi to jako OK, spotreba kolem 7-7,5L, zatím bez větších nákladů do poruch.
Ovšem pokud bych se na dalnici pri 120km/h pohyboval kolem 7-7,5L tak bych to viděl jako dobrý.
Nyní mám 1,6 16V atmosferu a prijde mi to jako OK, spotreba kolem 7-7,5L, zatím bez větších nákladů do poruch.
Ovšem pokud bych se na dalnici pri 120km/h pohyboval kolem 7-7,5L tak bych to viděl jako dobrý.
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020
Re: Energy TCE 130
Ahoj!
Myslím si,že TCe od Renault-Nisan jsou povedený motory.Nemůžu hodnotit 1.2 TCe,ale jsem už 4 roky majitelem 1.4 TCe 96kw. S Grandem mam najeto cca 60tis km-bez problému,spotřeba se pohybuje: město 9 L, Chorvatsko 7,1 L a jízda na hory s rakví na střeše 8,3 L,vše záleží na stylu jízdy,a já svému autu občas naložím a šlápnu mu na krk.Pro rodinu se dvěmi dětmi ideální vozidlo,nic nevrže,nic nerachotí.
Pro Geox: podívej se kolik stojí natural a kolik nafta,a na rozdíl v ceně 1.2TCe a 1.5Dci a 1.6Dci,při 12 tis km za rok bych naftu vůbec neřešil,a s 1.2TCe chybu určitě neudělaš.Tak jak jsem se tenkrát Renaulta bál(kvůli pověsti),tak dnes ho můžu doporučit. Jinak kamarad má Fluence 1.5 Dci automat,taky 4 roky 90 tis najeto,taky bez problému.
Myslím si,že TCe od Renault-Nisan jsou povedený motory.Nemůžu hodnotit 1.2 TCe,ale jsem už 4 roky majitelem 1.4 TCe 96kw. S Grandem mam najeto cca 60tis km-bez problému,spotřeba se pohybuje: město 9 L, Chorvatsko 7,1 L a jízda na hory s rakví na střeše 8,3 L,vše záleží na stylu jízdy,a já svému autu občas naložím a šlápnu mu na krk.Pro rodinu se dvěmi dětmi ideální vozidlo,nic nevrže,nic nerachotí.
Pro Geox: podívej se kolik stojí natural a kolik nafta,a na rozdíl v ceně 1.2TCe a 1.5Dci a 1.6Dci,při 12 tis km za rok bych naftu vůbec neřešil,a s 1.2TCe chybu určitě neudělaš.Tak jak jsem se tenkrát Renaulta bál(kvůli pověsti),tak dnes ho můžu doporučit. Jinak kamarad má Fluence 1.5 Dci automat,taky 4 roky 90 tis najeto,taky bez problému.
Škoda 120LS(v roce 1998 (sešrotovano)
Škoda Fabia combi 1.4MPI comfort(v roce 2011 prodáno)
Renault Grand Scenic Dynamique 1.4Tce 7m,Bi-xenony,Carminat Tom Tom,modrá Extreme( v roce 2019 prodáno)
Renault Clio IV 1,2 16V Expression,červená Flamme(v provozu)
Renault Espace 1,6 dCi 160 EDC Initiale Paris stříbrná metalíza( v provozu)
Renault Vel Satis 3,5 V6 Initiale šedá metalíza (v provozu)
Renault Avantime Dynamique 2,0 T benzín šedá (v provozu)
Škoda Fabia combi 1.4MPI comfort(v roce 2011 prodáno)
Renault Grand Scenic Dynamique 1.4Tce 7m,Bi-xenony,Carminat Tom Tom,modrá Extreme( v roce 2019 prodáno)
Renault Clio IV 1,2 16V Expression,červená Flamme(v provozu)
Renault Espace 1,6 dCi 160 EDC Initiale Paris stříbrná metalíza( v provozu)
Renault Vel Satis 3,5 V6 Initiale šedá metalíza (v provozu)
Renault Avantime Dynamique 2,0 T benzín šedá (v provozu)
Re: Energy TCE 130
Mám 1,5 dci EDC a minulý týden jsme byli na horách. 2 dospělí + 2 děti, plný kufr, na střeše rakev s dalšími hadry a vedle ní ještě sáňky a lyže. Prostě jak vánoční stromeček. Přiznám se, že jsem jel s tou naloženou střechou hodně na spotřebu, takže okresky podle limitů (do 90km/h) a na dálnici byl tempomat na 120. Auto ale velmi překvapilo - 5,2 l. Jinak za zatím ujetých 7.500 Km je spotřeba kolem 5,7 (1/2 dálnice 130 - 140 km/h, 1/4 město, 1/4 okresky)Geox píše:No zni to celkem pozitivne. Problém u mě je, že mam našetreno a mohl bych si dovolit klidně i tu 1,6DCi nebo 1,5 diesel. Ale straší mě při nájezdu do 12t.km ročně náklady na údržbu, přeci jen diesel je technologicky složitější a citlivější motor.
Renault Scenic III 1,5dCi EDC BOSE Edition (2014)
Re: Energy TCE 130
Měl bych dotaz ohledně výměny oleje po "záběhu" - plánoval jsem ho poprvé vyměnit po ujetí cca 3000 km , teď mám najeto 1800 km a před sebou dovolenou cca 2500 km. Váhám, jestli ho vyměnit před dovolenou anebo až pak...
GS III 1,2 TCE, Limited 5m, modrá Majorelle, 5/2015
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Energy TCE 130
V okruhu je filtr, ne? Tak proč to měnit?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Energy TCE 130
Olej je jedna z věcí, kterou se dá výrazně ovlivnit životnost motoru, aspoň si myslím . Plánuju proto zkrácení výměny na 1 rok nebo 15 tis.km a když jsem si tady na fóru pročítal diskuse ohledně benzínových turbo motorů, kupodivu velká část diskutujících dělala první výměnu mezi 3-5 tis.Km. Když jsem auto přebíral, bavil jsem se o tom s prodejcem (hlavně jestli není problém se zárukou když nechám olej měnit častěji, a v neautorizovaném servisu - což problém není), tak říkal, že tuto první výměnu může jen doporučit (a to už věděl, že nepříjdu k nim ). Takže to nevidím jako něco úplně mimo...
GS III 1,2 TCE, Limited 5m, modrá Majorelle, 5/2015
-
- Junior member
- Příspěvky: 140
- Registrován: čtv srp 14, 2008 13:22
- Bydliště: Čáslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Energy TCE 130
když jsem auto přebíral tak mne prodejce upozornil že je výměna každých 30 tis./ 2 roky
ale doporučil 20 tis
já měním vždy po 10 tis.
ale doporučil 20 tis
já měním vždy po 10 tis.
Pavel
Ford Tourneo Custom 9 míst
Citigo - Elegance, 3dv, 55 kw, černé
Grand scenic III 1.6 dci 130 koní / rv 9/2014 intens nic horšího mne nemohlo potkat !!! =
šmejd prodaný šmejdem!!! ---- VVauto KH---
minulost
Vaz 2102= (1974-1998)
,Š110L,Vaz2105,Š105L,Š-Forman Excelent,Felda combi GLXi,Fiat Punto sporting
Espace 2,2dci Initiale - nedám na espace dopustit
http://espaceiv.rajce.idnes.cz/
Ford Tourneo Custom 9 míst
Citigo - Elegance, 3dv, 55 kw, černé
Grand scenic III 1.6 dci 130 koní / rv 9/2014 intens nic horšího mne nemohlo potkat !!! =
šmejd prodaný šmejdem!!! ---- VVauto KH---
minulost
Vaz 2102= (1974-1998)
,Š110L,Vaz2105,Š105L,Š-Forman Excelent,Felda combi GLXi,Fiat Punto sporting
Espace 2,2dci Initiale - nedám na espace dopustit
http://espaceiv.rajce.idnes.cz/
Re: Energy TCE 130
Ano, je to jistota. Také měním olej po cca 10tis. Po zajetí nového po 5tis, možná jsem na to ujetej, ale auto mi vždy drzi a novy majitel je při prodeji tim padem velmi spokojen. Nas Grand ma po 20tis, Espace po 30 tis, tedy ani u jednoho se toho nedrzim, v autorizaku se nikdo nedivi. Jezdim do Autoavant, kde znam techniky, pripadne Autokout. Oboji OK, i když drobnosti se najdou:)
Re: Energy TCE 130
Tři roky jsem měl Grandtour Dynamiq 1,2 TCe 115k. Byl jsem s ním maximálně spokojený. Proto jsem minulý týden koupil zase Grandtour, ale Limited 130 k. Doufám, že s ním budu také spokojen. První dojmy z jízdy jsou dobré. Auto je živější a není potřeba tolik řadit. Ale trochu mne zarazily nedostatky ve výbavě. Ochuzený kufr o boční kapsy, není dělená podlaha kufru s bočními zarážkami. Zadní dveře nelícují přesně v karoserii asi o 2 mm a k zavření kufru je potřeba podstatně větší razance. Krycí záclona kufru vypadává z bočního vedení, neboť rozteč kladek je menší, než vzájemná vzdálenost prolisovaného vedení. Zase je počítačem sledováno nahuštění kol, lepší nastavování radia a zatmavená zadní skla. Někdo jistě uvítá i automatickou rozjezdovou brzdu do kopce. Budu velmi rád, když se se mnou někdo podělí o svoje zkušenosti s tímto typem. Díky předem.
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)
-
- Junior member
- Příspěvky: 140
- Registrován: čtv srp 14, 2008 13:22
- Bydliště: Čáslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Energy TCE 130
na zavírání kufru je potřeba razanci, mám takový dojem že tyto auta se kvalitou velmi zhoršily, zlatý espas IV, mám takový dojem že s tímto povozem jsem udělal velkou životní chybu!!!
palubní deska taky drnčí, hlavně při sundání nohy z plynu na dvojku
palubní deska taky drnčí, hlavně při sundání nohy z plynu na dvojku
Pavel
Ford Tourneo Custom 9 míst
Citigo - Elegance, 3dv, 55 kw, černé
Grand scenic III 1.6 dci 130 koní / rv 9/2014 intens nic horšího mne nemohlo potkat !!! =
šmejd prodaný šmejdem!!! ---- VVauto KH---
minulost
Vaz 2102= (1974-1998)
,Š110L,Vaz2105,Š105L,Š-Forman Excelent,Felda combi GLXi,Fiat Punto sporting
Espace 2,2dci Initiale - nedám na espace dopustit
http://espaceiv.rajce.idnes.cz/
Ford Tourneo Custom 9 míst
Citigo - Elegance, 3dv, 55 kw, černé
Grand scenic III 1.6 dci 130 koní / rv 9/2014 intens nic horšího mne nemohlo potkat !!! =
šmejd prodaný šmejdem!!! ---- VVauto KH---
minulost
Vaz 2102= (1974-1998)
,Š110L,Vaz2105,Š105L,Š-Forman Excelent,Felda combi GLXi,Fiat Punto sporting
Espace 2,2dci Initiale - nedám na espace dopustit
http://espaceiv.rajce.idnes.cz/
Re: Energy TCE 130
S Dynamiqem jsem tento problém neznal. Doufám, že se nebude opakovat problém s kvalitou, jako před pěti lety.
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)
Re: Energy TCE 130
Spíše je to náhoda, mám auto výroby 2015 a vše je naprosto bez problémů. Vše lícuje, nic nevrže. Výbava Bose.
Re: Energy TCE 130
Dnes jsem byl v Renaultu s tím kufrem. Pokusí se s tím něco udělat. Překvapila mne dosavadní příznivá spotřeba (30%město/70%venek). Je 7,1 l/100km. Což se mně s Dynamiqem podařilo až asi po půl roce, až jsem se s tím naučil jezdit a najel ca 8000 km. Jakou máte spotřebu Vy?
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)
Re: Energy TCE 130
Kolega má na 1.2 Tce spotřebu 6.9l, jezdí po dálnici z Berouna, po té Praha, najato cca 10tis. Nutno dodat, že je pověstný nízkou spotřebou u všeho čím jezdí, ale tak 7,1l je super. Jak moc jezdis obsazeny?
Re: Energy TCE 130
Podíl obsazenosti je ca 30%solo/80% 3-4. S ohledem na to, že mám najeto 480 km a jedná se o úplně nový motor, tak mně ta spotřeba příjemně překvapila. Na Dynamiqu 115k jsem měl po 50 t.km 6,55 l/100km (50% město/50%venek).
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)
Re: Energy TCE 130
Tak to je více než slušné. Motor 1.2 Tce 130 mne mile prekvapil, uvidíme jaka bude zivotnost, ale pokud se o motor clovek stara, a dava olej po 15tis nejpozději, tak vydrzi. V novem Scenicu se chysta také 1.6 TCE, coz bude super, na to jsem hodne zvedav.
Re: Energy TCE 130
Ja zatim jezdim vetsinu po meste se spotrebou 7.8 l, celkem najeto 2000 km. Ted jsme jeli do Italie 1200 km, 2 dospeli a dve deti+plny kufr, klima, prumer 6,7l, ale je pravda, ze tempomat jsem nastavoval vetsinou na 124-128 km/hod, tak nejak jsem nemel potreebu jet rychleji...Uvidim, jak to bude cestou zpet. Jinak me motor velmi prekvapil, cekal jsem neustale podrazovani, ale vykonu ma dost i v plnem obsazeni.
S tim kufrem chci jit take do servisu, na muj vkus se snim musi prilis bouchnout. Prijde mi jakoby vzpery byly prilis silne - pokud se necha samovolne padnout, zamek kufr nezaklapne, musi se tomu pridat. Druha vec mozna na servis - pri akceleraci okolo 2000 otacek se ozyva drncivy zvuk, jakoby neco rezonovalo, jak se otacky zvysi, prestane to, mam pocit, ze to dela jen pri studenem motoru.
S tim kufrem chci jit take do servisu, na muj vkus se snim musi prilis bouchnout. Prijde mi jakoby vzpery byly prilis silne - pokud se necha samovolne padnout, zamek kufr nezaklapne, musi se tomu pridat. Druha vec mozna na servis - pri akceleraci okolo 2000 otacek se ozyva drncivy zvuk, jakoby neco rezonovalo, jak se otacky zvysi, prestane to, mam pocit, ze to dela jen pri studenem motoru.
GS III 1,2 TCE, Limited 5m, modrá Majorelle, 5/2015
Re: Energy TCE 130
K tomu kufru ti řeknou, že zavíráním se stlačuje vzduch v autě a proto má zavírání větší odpor. Je tedy fakt, že když je otevřené okénko nebo dveře, tak se zavřou samospádem.
Re: Energy TCE 130
Tak jsem se vrátil ze Slovenska a 130ka neměla chybu. Najel jsem celkem 1230 km s průměrnou spotřebou 6,5 l/100km. 3 dospělí, plný kufr a v těch vedrech pořád zapnutá klima. Po dálnici ca 70% (tam spotřeba 6,3 l/100km). Tempomat na 136 km/hod, nevytáčel jsem to přes 3000ot/min. Táhl perfektně. V porovnání se 115k podstatně lépe, také méně podřazování. Uvidím jak se bude dál vyvíjet, až bude motor víc zajetý.
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)
Re: Energy TCE 130
Ještě ke kufru: u mě nerozhoduje, jestli je otevřené okno nebo dveře, nikdy se bez "pomoci" nezavře, do cca 20 cm před dovřením má tendenci se opět otevřít, uvidím co na to servis.
Jinak doplňuju spotřebu:
Itálie celkem najeto 2700 km, obsazení 2+2, plný kufr, klima, rychlost 120-125 km/hod, spotřeba 6,8l (90% po dálnici)
s koly na střeše (4 kola) 570 km, obsazení 2+2, opravdu plný kufr (kempování), spotřeba 8,2l (2/3 okresky, 1/3 dálnice)
Oboje spotřeby jsou podle počítače, posledních 570 km podle skutečné spotřeby vychází na 8,6l, tzn. asi palubní počítač nebude ukazovat úplně přesně a je třeba cca 0,5l připočítat (moje zkušenost z Mazdy).
Jinak doplňuju spotřebu:
Itálie celkem najeto 2700 km, obsazení 2+2, plný kufr, klima, rychlost 120-125 km/hod, spotřeba 6,8l (90% po dálnici)
s koly na střeše (4 kola) 570 km, obsazení 2+2, opravdu plný kufr (kempování), spotřeba 8,2l (2/3 okresky, 1/3 dálnice)
Oboje spotřeby jsou podle počítače, posledních 570 km podle skutečné spotřeby vychází na 8,6l, tzn. asi palubní počítač nebude ukazovat úplně přesně a je třeba cca 0,5l připočítat (moje zkušenost z Mazdy).
GS III 1,2 TCE, Limited 5m, modrá Majorelle, 5/2015
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů