Energy TCE 130
Moderátor: Moderators General
Re: Energy TCE 130
Zítra jedu s tím kufrem na reklamaci. Navíc ještě reklamuji i vysouvací krytí kufru. Proti "115ce" nedrží v bočním vedení a koncové kolíky jsou volné (nýtování není perfektní) a otáčí se. Dveře kufru jsou jednoznačně způsobené špatnou montáží, což uznali i v servisu. Jinak pojíždění po Brně se zapnutou klimou, spotřeba 8,3 l/100 km.
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)
Re: Energy TCE 130
Jaké máte zkušenosti s výkonem topení u tohoto motoru? Ptám se proto, že teď byly 2 dny ráno 1-3 st.C a všiml jsem si, že se motor zahřívá docela pomalu, a tím pádem i teplý vzduch fouká o něco později, než jsem byl zvyklý u starého auta (1,8 Mazda benzín). Provozní teplotu (polovina grafického ukazatele) měl až tak po 10-15 min. jízdy. Myslel jsem, že subtilnější motor (1.2 TCE) se ohřeje rychleji než "masivní" stará 1.8, ale není to tak..
GS III 1,2 TCE, Limited 5m, modrá Majorelle, 5/2015
Re: Energy TCE 130
Mám sice 1,4tCe, bude to vsak podobne. Kdyz s tim nekdy jedu v zime do prace, topeni ani nezapinam. Sedacky hreji po par stech metru, tak nemrznu. Jedno policko na teplomeru pak naskoci po cca dvou kilometrech mestem, po peti naskoci najednou na komlet zahrati. S nezahratym motorem ve meste pak i za dvanact. Zena ma rekord 16.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Energy TCE 130
První zimu mě to taky překvapilo.Jirka_HL píše:Jaké máte zkušenosti s výkonem topení u tohoto motoru?
Prvních 10km to netopí a ještě to zhoršuje automatický režim klimatizace, který po pár minutách jízdy zvyšuje rychlost ventilátoru a zbytečně honí studený vzduch. Na druhou stranu jsem si taky všiml, že pár km po startu je zapnutá cirkulace vzduchu a alespoň to nenasává vzduch z venku.
Cestu do práce mám 12km a nebýt toho, že uprostřed cesty je kopec, kde překonávám 60m na 1km tak se to neohřeje.
Nejdřív jsem řešil jestli není problém s termostatem, ale když se motor ohřeje, tak už nemá problém s udržováním teploty a s výkonem topení ani při -15. Jinak topení mi přijde velmi účinné a jeho výkon dostačující.
Holt pokud se nejde hned po startu rallye (kdo by takhle s turbem jel), ale jede se na pohodu, tak se to dlouho ohřívá.
Re: Energy TCE 130
Čau, tak dneska začlo mrznout, tak jsem byl zvědavý co ta moje kchár, ale byl jsem mile překvapen, začalo topit po cca 6 km, běžný městský provoz s trochovou okresek, samá rovina. Cca 5 minut než začal naplno topit.
Re: Energy TCE 130
Zdravim Vas,
Rad by som sa spytal, ci pribudli nejake nove skusenosti s Grand Scenicom 1,2 Tce 97 kw. Napr. co sa spotreby tyka.
Prave totiz riesim, ze by som GSIII kupil, ale neviem ci s 1,2 Tce alebo 1,5 Dci. Rocne dam cca 15 - max. 20.000 km.
Nikde som nenasiel ziadny relevantny test tohto auta s 1,2 Tce.
Je spotreba OK? Ste spokojni so spotrebou?
Ja jazdim mesto a dialnica, max. 120-130 km/h.
Teraz mam Citroen C5 2,0 Hdi, kde je spotreba super. Viem, ze 1,2 Tce bude zrat viac, nerad by som ale, aby zrala 10 litrov...
Odporucate teda ist do tejto motorizacie?:-)
Vdaka
Rad by som sa spytal, ci pribudli nejake nove skusenosti s Grand Scenicom 1,2 Tce 97 kw. Napr. co sa spotreby tyka.
Prave totiz riesim, ze by som GSIII kupil, ale neviem ci s 1,2 Tce alebo 1,5 Dci. Rocne dam cca 15 - max. 20.000 km.
Nikde som nenasiel ziadny relevantny test tohto auta s 1,2 Tce.
Je spotreba OK? Ste spokojni so spotrebou?
Ja jazdim mesto a dialnica, max. 120-130 km/h.
Teraz mam Citroen C5 2,0 Hdi, kde je spotreba super. Viem, ze 1,2 Tce bude zrat viac, nerad by som ale, aby zrala 10 litrov...
Odporucate teda ist do tejto motorizacie?:-)
Vdaka
Re: Energy TCE 130
Mám už druhý Megane Grandtour 1,2 TCe. První byl slabší 110HP (2012), ten nový je silnější verze 130 HP (2015). S oběma jsem spokojen. Stran spotřeby podotýkám, že strašně moc záleží na stylu jízdy. Pokud to budete honit, tak spotřeba bude kolem 9 litrů. Já jezdím měsíčně cca 5000km a to 60/40 město Brno/ venek. U verze 110 jsem po 35000 km dosáhl PRŮMĚRNÉ spotřeby 7,2 L/100KM. Což se mně zdá únosné. U verze 130 jsem nyní (ca 11500km) na spotřebě 8,2 L/100km. Věřím, že se po najetí aspoň 30000 km spotřeba upraví. Na dlouhé štrece do Prahy po dálnici nastavím tempomat na 136 km a spotřeba ve dvou lidech a pár kilo v kufru je spotřeba 7,3L/100km. Do Blavy jsem se dostal na 7L/100km. Výhoda je, že pokud dojde k nějaké úpravě softwaru u ŘJ, tak to servis zdarma nahraje. Nevím, jak je to u konkurence. Za mně to mohu doporučit.
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)
Re: Energy TCE 130
Já jsem s tímto motorem v GS III měl max 9,4l/100 km a to jen když jsem to hnal 180km/h po D1 z Brna. Jinak kombinovaná max 8,7l, ale já to nešetřím. Dá se s tím i za 6,8l, ale to je nuda. Taky si počkám co to udělá třeba v těch 30k km jestli to spadne. Ale rozhodně to není taková spotřeba, abych šel s mým nájezdem do 15k km do nafty. Navíc dost popojíždím
Re: Energy TCE 130
Já mám nyní průměrnou spotřebu 8,1, ale jezdím většinou po Brně (tak 80%), a to jezdím docela svižně. Nevím jak bych to musel točit abych se dostal na 10. Taky jsem zvažoval diesel, ale při mém nájezdu 15-16 tis.km ročně (80% po městě) by to pro ten motor bylo utrpení. JInak motor TCE se mi zdá OK (doufám, že vydrží), s výkonem i zrychlením jsem spokojen - jede jak z praku. Jediný co mi vadí - ale to bude spíš problém převodovky než motoru - že na jedničku je to jak s náklaďákem - hned vysoký otáčky a prakticky žádný zrychlení.
GS III 1,2 TCE, Limited 5m, modrá Majorelle, 5/2015
Re: Energy TCE 130
Jirka_HL píše:Já mám nyní průměrnou spotřebu 8,1, ale jezdím většinou po Brně (tak 80%), a to jezdím docela svižně. Nevím jak bych to musel točit abych se dostal na 10. Taky jsem zvažoval diesel, ale při mém nájezdu 15-16 tis.km ročně (80% po městě) by to pro ten motor bylo utrpení. JInak motor TCE se mi zdá OK (doufám, že vydrží), s výkonem i zrychlením jsem spokojen - jede jak z praku. Jediný co mi vadí - ale to bude spíš problém převodovky než motoru - že na jedničku je to jak s náklaďákem - hned vysoký otáčky a prakticky žádný zrychlení.
Ta jednička mi taky trochu vadí. Po ní okamžitě řadím dvojku. Takže když třeba pomalinku dojíždím a hned rozjíždím cca 5km/h, tak při jedničce to kopne bo by tam měla být dvojka, ale na dvojku
cítím jak je to podtočené. Jinak jsem ale moc spokojený a jsem taky zvědavý kolik km vydrží.
Naposledy upravil(a) Raymond dne stř kvě 25, 2016 14:35, celkem upraveno 1 x.
Re: Energy TCE 130
Mně ta jednička nedělá nějaké problémy. Protože oruštuji-li to, tak odpálí jako éro. Jinak spokojenost už s druhým stejným Meganem Grandtour.
Megane Grandtour Dynamique 1,2 TCe (2012)
Re: Energy TCE 130
Ahoj všem znalým .. Koupili by jste to?
https://ojete-vozy.renault.cz/nabidka-v ... cf82185990
https://ojete-vozy.renault.cz/nabidka-v ... cf82185990
Re: Energy TCE 130
Zdravím, sice nevím jestli tu ještě někdo bude ale zkusím to.
Mám jeden výtažek od redaktora rnews.cz
"Co se týče toho průšvihového motoru, uhodil jste hřebíček na hlavičku. 1.2TCe H5F je opravdu jediná piha na kráse současného portfolia. V podstatě od dob trojkové generace Meganu a Lagun se Renaultu nepodařil jediný krok vedle, 1.5dCi vyladil do nejlepší formy, bezprecedentně se povedla implementace FAPů napříč modely (existují i verze s pátým vstřikovačem), neprůstřelná technika 1.6dCi (ocelové písty, speciální pístní kroužky, atd.), podařila se i benzínová 1.6TCe a 0.9TCe. A pikantní na tom je, že 0.9TCe konstrukčně vychází právě z 1.2TCe. Blok motoru je prakticky stejný, jen má „uříznutý“ jeden válec. Liší se pak pochopitelně i hlava, která je osazena nepřímým vstřikováním. Problémovost 1.2TCe je trochu komplikovanější než se obecně traduje. Ten motor umí fungovat, ale pouze za těch okolností, že jej provozuje člověk co jezdí spíše dálkové trasy a používá jej „jako diesel“. Celý kámen úrazu totiž spočívá v tom, když si 1.2TCe pořídí majitel co měl předtím atmosférickou 1.6 16V. A stejně jako s onou 1.6 16V provozuje vůz na cesty 3km do práce a zpět. Každý pracovní den, o víkendu max. 5km do nákupaku. Takový provoz 1.2TCe zničí. Navzdory očekávání není příčina v karbonování typickém pro přímovstřikové motory. Karbonování není u 1.2TCe vůbec žádné téma, stejně jako u 1.6TCe. Totální zmar 1.2TCe spočívá ve vysoké kontaminaci oleje benzínem. Příčin je více:
1) Z počátku výroby nevhodný design pístních kroužků, které byly navrženy v rámci honby za snížením emisí tak, aby u studeného motoru byly dále sníženy třecí ztráty. Po zahřátí agregátu se vlivem teplotní roztažnosti kroužky teprve dostaly do plného provozního stavu. Při dlouhodobém provozu „za studena“ tedy dochází k výrazné kontaminaci oleje benzínem. Dochází dokonce k tomu, že hladina oleje začne růst.
2) Motor má přirozenou vlastnost – oproti atmosférám se pomalu zahřívá, kdo tedy jezdí převážně po městě a pár jednotek km do práce a zpět, ten by se měl H5F vyhnout. Motor vlastně nikdy opravdu nezahřeje.
3) Další problém se týká pouze našeho regionu – CZ/SK/PL, při teplotách kolem nuly mají tyto motory problém startovat napoprvé. Může za to kvalita benzínu vs. nastavení palivové mapy motoru. V západní EU tento problém neexistuje. Renault vydal několik aktualizací SW pro ECU, nicméně problém se dle informací nepodařilo vyřešit zcela. Zajímavostí je, že při teplotách výrazněji pod nulou se starty už problémy nebývají. Naštěstí zde existuje spolehlivé řešení i pro náš region – přes zimu tankovat N98.
1.2TCe H5F tedy určitě není „blbuvzdorný“ motor, ale umí relativně fungovat a najíždět vysoké kilometry. Jen je potřeba jezdit delší trasy, umožnit mu zahřátí na provozní teplotu a měnit olej po max. 10 000km. Neštěstí je, že tyto informace se žádný z kupujících nikdy nedozvěděl, do města patří ze současné nabídky Renaultu v případě Meganu 1.6SCe a 1.2TCe se měla doporučit výhradně dálkařům.
Chyba konstrukce 1.2TCe však je taková, že každý tento motor jednou umře. Uvědomělým provozem můžeme rozhodnout o tom kdy - zda dřív či později.
Městským jezdcům krátkých tratí se 1.2TCe nemusí dožít ani první výměny oleje po 30 000km.
Renault tyto motory ani neopravuje a mění se na záruku.
Je to jediný motor za posledních 10 let, který se nepovedl. A je to fakt škoda, protože jinak je to velmi příjemné svezení. Má slušný výkon, hromadu síly už od spodu, je tichý, úsporný. Prostě ideál, až na to, že dlouho nevydrží.
1.3TCe bude zcela jiná písnička.
Mám jeden výtažek od redaktora rnews.cz
"Co se týče toho průšvihového motoru, uhodil jste hřebíček na hlavičku. 1.2TCe H5F je opravdu jediná piha na kráse současného portfolia. V podstatě od dob trojkové generace Meganu a Lagun se Renaultu nepodařil jediný krok vedle, 1.5dCi vyladil do nejlepší formy, bezprecedentně se povedla implementace FAPů napříč modely (existují i verze s pátým vstřikovačem), neprůstřelná technika 1.6dCi (ocelové písty, speciální pístní kroužky, atd.), podařila se i benzínová 1.6TCe a 0.9TCe. A pikantní na tom je, že 0.9TCe konstrukčně vychází právě z 1.2TCe. Blok motoru je prakticky stejný, jen má „uříznutý“ jeden válec. Liší se pak pochopitelně i hlava, která je osazena nepřímým vstřikováním. Problémovost 1.2TCe je trochu komplikovanější než se obecně traduje. Ten motor umí fungovat, ale pouze za těch okolností, že jej provozuje člověk co jezdí spíše dálkové trasy a používá jej „jako diesel“. Celý kámen úrazu totiž spočívá v tom, když si 1.2TCe pořídí majitel co měl předtím atmosférickou 1.6 16V. A stejně jako s onou 1.6 16V provozuje vůz na cesty 3km do práce a zpět. Každý pracovní den, o víkendu max. 5km do nákupaku. Takový provoz 1.2TCe zničí. Navzdory očekávání není příčina v karbonování typickém pro přímovstřikové motory. Karbonování není u 1.2TCe vůbec žádné téma, stejně jako u 1.6TCe. Totální zmar 1.2TCe spočívá ve vysoké kontaminaci oleje benzínem. Příčin je více:
1) Z počátku výroby nevhodný design pístních kroužků, které byly navrženy v rámci honby za snížením emisí tak, aby u studeného motoru byly dále sníženy třecí ztráty. Po zahřátí agregátu se vlivem teplotní roztažnosti kroužky teprve dostaly do plného provozního stavu. Při dlouhodobém provozu „za studena“ tedy dochází k výrazné kontaminaci oleje benzínem. Dochází dokonce k tomu, že hladina oleje začne růst.
2) Motor má přirozenou vlastnost – oproti atmosférám se pomalu zahřívá, kdo tedy jezdí převážně po městě a pár jednotek km do práce a zpět, ten by se měl H5F vyhnout. Motor vlastně nikdy opravdu nezahřeje.
3) Další problém se týká pouze našeho regionu – CZ/SK/PL, při teplotách kolem nuly mají tyto motory problém startovat napoprvé. Může za to kvalita benzínu vs. nastavení palivové mapy motoru. V západní EU tento problém neexistuje. Renault vydal několik aktualizací SW pro ECU, nicméně problém se dle informací nepodařilo vyřešit zcela. Zajímavostí je, že při teplotách výrazněji pod nulou se starty už problémy nebývají. Naštěstí zde existuje spolehlivé řešení i pro náš region – přes zimu tankovat N98.
1.2TCe H5F tedy určitě není „blbuvzdorný“ motor, ale umí relativně fungovat a najíždět vysoké kilometry. Jen je potřeba jezdit delší trasy, umožnit mu zahřátí na provozní teplotu a měnit olej po max. 10 000km. Neštěstí je, že tyto informace se žádný z kupujících nikdy nedozvěděl, do města patří ze současné nabídky Renaultu v případě Meganu 1.6SCe a 1.2TCe se měla doporučit výhradně dálkařům.
Chyba konstrukce 1.2TCe však je taková, že každý tento motor jednou umře. Uvědomělým provozem můžeme rozhodnout o tom kdy - zda dřív či později.
Městským jezdcům krátkých tratí se 1.2TCe nemusí dožít ani první výměny oleje po 30 000km.
Renault tyto motory ani neopravuje a mění se na záruku.
Je to jediný motor za posledních 10 let, který se nepovedl. A je to fakt škoda, protože jinak je to velmi příjemné svezení. Má slušný výkon, hromadu síly už od spodu, je tichý, úsporný. Prostě ideál, až na to, že dlouho nevydrží.
1.3TCe bude zcela jiná písnička.
Re: Energy TCE 130
ono to bude asi dost kusové. Tchán má na Meganu III 1.2 TCe 85kW najeto 123tis a zadny z vedenych problemu nema, vyroba 2014. Manželka má Megane IV 1.2 TCe, najeto 56tis a nic, olej měnime vzdy po cca 10-12 tis km, jezdi se kratke trasy a couracky kolem Prahy, motor se jednou za tyden po zahrati poradne protahne. Konstrukcne se resilo nekolik uprav prave v roce 2014, pak 2016, o dalsich nevim neb jiz pro Renault nepracuji, nicmene zase takovy pruser ten motor nebyl, napr proti TSI.
Re: Energy TCE 130
Super děkuji, taky si myslím že to nebude tak horký, už jen to že se o problém moc nepíše a lidi si na motor nestěžuji. Uvidím každopádně dal jak to nudě, jezdím hodně Brno a okolí a měním olej po 10 000 a dávám benzín s aditivy a když není tak mám ještě VIF,
Děkuji
Děkuji
Re: Energy TCE 130
Opravdu to není tragedie, vyrobce se snazil resit upravu motoru nekolika modifikacemi, od roku 2016 by to melo by OK, nicmene byla doporucena vymena oleje nejpozdeji po 15tis, coz nikde v dealerske siti neprobehlo, pripadne na to servisy serou. Problemu je v radech jednotek, proto Renault bez problemu meni motory v krajnich pripadech. Koncern na to v pripade TSi naprosto sral a jel metodou pokus omyl az do krajnosti.
Re: Energy TCE 130
Super za toto moc děkuji,
Re: Energy TCE 130
Ahoj,
tuto motorizaci mám, najeto cca 54 kkm a po celou dobu nesleduji výrazný úbytek oleje. Měním po 10-15 kkm, tedy každý rok a používám tento olej
https://maziva.heureka.cz/elf-evolution ... w-40-5-l/#.
Co se týká spotřeby tak ze začátku, k mému zklamání byla nižší než nyní, cca 8,3l. Jezdím město, kus dálnice a nějaká ta okreska každý den, takže celkem vyvážené podíly druhu cest. Nyní jsem jezdil i za 9l a už to zase klesá na 8,5-8,6. Fakt záleží na tom, jak se jezdí.
tuto motorizaci mám, najeto cca 54 kkm a po celou dobu nesleduji výrazný úbytek oleje. Měním po 10-15 kkm, tedy každý rok a používám tento olej
https://maziva.heureka.cz/elf-evolution ... w-40-5-l/#.
Co se týká spotřeby tak ze začátku, k mému zklamání byla nižší než nyní, cca 8,3l. Jezdím město, kus dálnice a nějaká ta okreska každý den, takže celkem vyvážené podíly druhu cest. Nyní jsem jezdil i za 9l a už to zase klesá na 8,5-8,6. Fakt záleží na tom, jak se jezdí.
Re: Energy TCE 130
Ja bych u ty TCE 130 pockal par let, protoze vsechny problemy se projevi az po par letech a nikdo nemuze rici, ze to je jiny kaficko, nez 1.2Tce. Pred par lety kdyz jsem se rozhodoval o motoru tak o 1.2 Tce byla vsude psana chvala . A motor se uz prodaval mnoho let, takze nebyl duvod neverit. Pak kluci z Rnews prisli se zajimavymi informacemi, tak jenom doufam, ze se to tykalo tech prvnich generaci toho motoru a posledni verze uz je skvele odladena
Renault Grand Scenic IV 1.2 Energy TCe 130, Premium Edition.
Re: Energy TCE 130
Zajímalo by mě zda tento problém má i 0,9TCE Energy - když vychází z 1,2TCE uříznutím jednoho válce. MAnželka ho má v Capturu, převážně městské trasy. Tak jestli častěji měnit olej ?
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020
Re: Energy TCE 130
0,9 TCe podobné problémy jako 1,2 TCe nemá. Narozdíl od objemnějšího čtřválce nemá přímé vstřikování paliva.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: Energy TCE 130
Ahojte,
Rozmyslam nad kupou GS III s motorizaciou 1.2 TCe 97KW, r.v. 08/2014, no docital som sa ze ma problemy s unikom oleja, ktory konci az zadrenim motora a tiez ze zas naopak niekedy prechadza benzin do oleja.
Ake su vase skusenosti? Kolki mali problem s tymto motorom? Ak niekomu menili motor v ramci zaruky, su uz tie nove menene motory poriesene v suvislosti s miznutim oleja alebo renault tento problem neriesil?
Dakujem
Edit: Docital som sa ze problemy mali len motory z kraja EURO 6 produkcie. Pri prechode na EURO 6 boli nejake zmeny na motore? Ten moj konkretny kus je este EURO 5, tak teoreticky by sa mu problemy s olejom mohli vyhnut?
Rozmyslam nad kupou GS III s motorizaciou 1.2 TCe 97KW, r.v. 08/2014, no docital som sa ze ma problemy s unikom oleja, ktory konci az zadrenim motora a tiez ze zas naopak niekedy prechadza benzin do oleja.
Ake su vase skusenosti? Kolki mali problem s tymto motorom? Ak niekomu menili motor v ramci zaruky, su uz tie nove menene motory poriesene v suvislosti s miznutim oleja alebo renault tento problem neriesil?
Dakujem
Edit: Docital som sa ze problemy mali len motory z kraja EURO 6 produkcie. Pri prechode na EURO 6 boli nejake zmeny na motore? Ten moj konkretny kus je este EURO 5, tak teoreticky by sa mu problemy s olejom mohli vyhnut?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů