ostřikovače
Moderátor: Moderators General
ostřikovače
předem se omlouvám nevím kam vlastně patřím scenik II nebo scenic III, Mám renault megane scenic rok 1999
Mám problém jak mám opravit ostřikovače u řidiče to sotva dostříkne na spodek skla a u spolujezdce to stříká pěkně až na střechu zkoušel jsem to propichnout špendlíkem ale je to pořád špatné děkuji za radu poprípadě kolik by stála ta tryska a jak to vyměnit moc se nevyznám
Mám problém jak mám opravit ostřikovače u řidiče to sotva dostříkne na spodek skla a u spolujezdce to stříká pěkně až na střechu zkoušel jsem to propichnout špendlíkem ale je to pořád špatné děkuji za radu poprípadě kolik by stála ta tryska a jak to vyměnit moc se nevyznám
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: ostřikovače
To je Scénic I. Propíchnout špendlíkem, profouknout, ale se sundanou hadičkou. A pokud to nepomůže, tak vyměnit trysku. Cenově v renaultu počítej kolem tří stovek, ale myslím, že u některých prodejců dílů ji seženeš i levněji.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- amat
- Grafoman
- Příspěvky: 3969
- Registrován: úte dub 01, 2008 23:36
- Bydliště: Ostrava, Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: ostřikovače
Problém s mizernými ostřikovači je vyřešen zde:
http://rnews.cz/mizerne-ostrikovace-laguny-3-reseni/
http://rnews.cz/mizerne-ostrikovace-laguny-3-reseni/
Laguna III Coupe Initiale, 3.0dCi 177kW 6AT, 2012, 120 000km
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Laguna III GrandTour BOSE, 2.0dCi 127kW 6AT, 2011, 310 000km
Dále doma:
Laguna II liftback IP, 3.0V6 152kW, 2005, 160 000km
Megane III Grandtour Bose, 1.6dCi 96kW, 2014, 135 000km
Megane IV GrandCoupe Intens, 1.5dCi 81kW, 6EDC, 2017, 40 000km
Wind Edition, 1.2TCe 74kW, 2011, 25 000km
Zoe II, Intens, 100kW, 2021, 15 000km
Album oprav/úprav L2,L3: Album oprav/úprav L2,L3
Re: ostřikovače
Toto je hezke reseni. Problem je ze ty trysky neksou k sehnani. mam objednano pres mesic a nemam ani ifo kdy by asi mohli byt, tak nezbyva nez cekat.
Megan II combi 1.4, 74kW, r.v.2006
Grand Scenic III 1.6, 81kW, r.v.2009 + LPG
Grand Scenic III 1.6, 81kW, r.v.2009 + LPG
Re: ostřikovače
Zdar,
tak po 6 týdnech čekání, trysky včera přišly. Ihned jsem namontoval a vyzkoušel. Můj závěr tedy je:
když auto stojí jsou super, opravdu neuvěřitelný rozdíl, ale....
pokud jedu 80 a více, voda opět nedostříkne ani do 1/3 čelního skla
Tak nevím jestli těch 932 Kč nebylo nakonec vyhozených...
tak po 6 týdnech čekání, trysky včera přišly. Ihned jsem namontoval a vyzkoušel. Můj závěr tedy je:
když auto stojí jsou super, opravdu neuvěřitelný rozdíl, ale....
pokud jedu 80 a více, voda opět nedostříkne ani do 1/3 čelního skla
Tak nevím jestli těch 932 Kč nebylo nakonec vyhozených...
Renault Grand Scenic II r.v.12/2006 1,5dCi 78kW
Renault Grand Scenic III r.v.12/2015 1,2 TCe 97kW
Renault Grand Scenic III r.v.12/2015 1,2 TCe 97kW
- kasoun1
- Junior member
- Příspěvky: 112
- Registrován: stř zář 02, 2015 23:55
- Bydliště: Chomutovsko a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: ostřikovače
Dotaz. Nepomůže ani seřízení trysek aby v na místě strikaly na horní část skla ? Toho jsem se obával. Zřejmě je celkově slabé čerpadlo ostřikovačů. Mám xenony a v zimě, když je logicky hustší kapalina, je k smíchu jak stříkají ostřikovače světlometů. A výrobce takhle v klidu vypustí svoje auta do výroby. Nebo to je spíš k pláči.
Renault Grand Scenic III Privilege , 2.0 dCi , 118 kW , 380 Nm, FAP , 05/2009 , motor M9R 610 , převodovka PK4 6/1 - PRODÁNO v 8/2018 .
- jozin z bazin
- Junior member
- Příspěvky: 192
- Registrován: pon srp 09, 2010 12:21
Re: ostřikovače
Tu asi nepomoze nic, ostrekovace su zasadene prilis daleko od okraja kapoty. Cize ked ich nastavis na vyssi ostrek, tak uz si zacnes ostrekovat spodok plechu kapoty. Potom by bola este moznost potiahnut ich viac k okraju kapoty, ale tam uz je malo miesta kvoli stieracom.
Takze jedina moznost je dat ich zhora na kapotu, ale to znamena vrtanie otvorov ...
Takze jedina moznost je dat ich zhora na kapotu, ale to znamena vrtanie otvorov ...
history : GS III, 5m, 1.4 TCe
now : das Auto
now : das Auto
- jozin z bazin
- Junior member
- Příspěvky: 192
- Registrován: pon srp 09, 2010 12:21
Re: ostřikovače
A este co sa tyka tlaku cerpadla, tak problem je, ze ostrekovace musia fungovat vo velkom rozsahu rychlosti.
Ak by bol tlak cerpadla nastaveny na ostrek celeho skla pri dialnicnej rychlosti 130 km/h, tak v meste pri rychlosti 50 km/h by to striekalo az na strechu.
A podobne ak by bol tlak nastaveny na spravny ostrek pri rychlosti 50 km/h, tak na dialnici by to neostriekalo hornu cast skla.
Na zaklade mojich skusenosti predpokladam, ze tlak je nastaveny na akusi strednu rychlost 70 km/h, co postacuje na premavku v meste aj mimo mesta, ale na dialnice uz je to malo.
A k tomu este ten problem s hustejsou zimnou kvapalinou ...
Riesenim by mohlo byt cerpadlo s adaptivnym tlakom podla rychlosti alebo automaticke nastavovanie sklonu trysiek podla rychlosti. Zatial sa to da riesit iba pribrzdenim na rychlost, ked ostrekovace dostatocne ostreknu cele sklo.
Takze najst funkcne riesenie pre taku blbost, ako su dobre fungujuce ostrekovace, je celkom narocny problem
Ak by bol tlak cerpadla nastaveny na ostrek celeho skla pri dialnicnej rychlosti 130 km/h, tak v meste pri rychlosti 50 km/h by to striekalo az na strechu.
A podobne ak by bol tlak nastaveny na spravny ostrek pri rychlosti 50 km/h, tak na dialnici by to neostriekalo hornu cast skla.
Na zaklade mojich skusenosti predpokladam, ze tlak je nastaveny na akusi strednu rychlost 70 km/h, co postacuje na premavku v meste aj mimo mesta, ale na dialnice uz je to malo.
A k tomu este ten problem s hustejsou zimnou kvapalinou ...
Riesenim by mohlo byt cerpadlo s adaptivnym tlakom podla rychlosti alebo automaticke nastavovanie sklonu trysiek podla rychlosti. Zatial sa to da riesit iba pribrzdenim na rychlost, ked ostrekovace dostatocne ostreknu cele sklo.
Takze najst funkcne riesenie pre taku blbost, ako su dobre fungujuce ostrekovace, je celkom narocny problem
history : GS III, 5m, 1.4 TCe
now : das Auto
now : das Auto
Re: ostřikovače
Tak v této chvíli již to nijak řešit nebudu. Tyto nové rozprašují mnohem lépe než původní a je tady aspoň něco pozitivního. Sklon trysek se podle mne u těchto nedá regulovat, pouze se nacvaknou místo starých. Je pravdou, že jsou dosti hluboko utopené pod kapotou, ale na kapotu je určitě montovat nebudu!
Renault Grand Scenic II r.v.12/2006 1,5dCi 78kW
Renault Grand Scenic III r.v.12/2015 1,2 TCe 97kW
Renault Grand Scenic III r.v.12/2015 1,2 TCe 97kW
- kasoun1
- Junior member
- Příspěvky: 112
- Registrován: stř zář 02, 2015 23:55
- Bydliště: Chomutovsko a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: ostřikovače
Asi bych taky nevrtal do kapoty, to už je moc. Ale seřídit sklon ostřikovaní určitě jde. Podívej se na trysky z boku. Mají tam něco jako váleček a uvnitř jsou 3 výstupky mezi které se vloží šroubovák a právě tím se dá seřídit kam tryska stříká. Akorát to seřízení je na několikrátý pokus, vždy zabouchnout kapotu,ostříkat sklo,znovu otevřít kapotu,upravit,zabouchnout, ostříkat atd. Pár pokusů a určitě to bude lepší. Dej vědět jestli se podařilo.
Renault Grand Scenic III Privilege , 2.0 dCi , 118 kW , 380 Nm, FAP , 05/2009 , motor M9R 610 , převodovka PK4 6/1 - PRODÁNO v 8/2018 .
Re: ostřikovače
Díky za tip, toho jsem si nevšiml. Dnes už mi to nevyjde, ale hned zítra to vyzkouším a pak dám určitě vědět. A s tím, že to budu na x krát otvírat a a zavírat počítám. Ono je taky velice pravděpodobné, že teď při zimní kapalině to bude rozprašovat jinak, než za pár dnů až tam dám letní... Uvidíme, vyzkoušíme.
Renault Grand Scenic II r.v.12/2006 1,5dCi 78kW
Renault Grand Scenic III r.v.12/2015 1,2 TCe 97kW
Renault Grand Scenic III r.v.12/2015 1,2 TCe 97kW
Re: ostřikovače
Takže jsem si s ostřikovači trošku pohrál a po několikerém "štelování" jsem je seřídil tak, že v klidu a při zimní kapalině ostřikují těsně kolem kapoty na střed a horní polovinu okna. Při rychlosti cca 85 km/h to jde do středu. Vyšší rychlost jsem si v obci netroufl ... Uvidíme na dálnici a s letní kapalinou.
Renault Grand Scenic II r.v.12/2006 1,5dCi 78kW
Renault Grand Scenic III r.v.12/2015 1,2 TCe 97kW
Renault Grand Scenic III r.v.12/2015 1,2 TCe 97kW
- kasoun1
- Junior member
- Příspěvky: 112
- Registrován: stř zář 02, 2015 23:55
- Bydliště: Chomutovsko a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: ostřikovače
Tak super, aspoň že to jde seřídit. S letní to bude určitě lepší. Záleží ale na té rychlosti co se pojede na dálnici, jak to bude stříkat a kam. Celkově ale myslím že to je úspěch. Trošku mě ale zaráží proč je dodací doba trysek tak moc dlouhá. Díky za zprávu. Možná tedy taky objednám.
Renault Grand Scenic III Privilege , 2.0 dCi , 118 kW , 380 Nm, FAP , 05/2009 , motor M9R 610 , převodovka PK4 6/1 - PRODÁNO v 8/2018 .
Re: ostřikovače
Když jsem obcházel Renault servisy s dotazem na koupi, tak všude mi říkali, že po zveřejnění možnosti této náhrady byli okamžitě vyprodaní a dodací doba neznámá.
Já je nakonec kupoval v Auto Kelly.
Já je nakonec kupoval v Auto Kelly.
Renault Grand Scenic II r.v.12/2006 1,5dCi 78kW
Renault Grand Scenic III r.v.12/2015 1,2 TCe 97kW
Renault Grand Scenic III r.v.12/2015 1,2 TCe 97kW
- kasoun1
- Junior member
- Příspěvky: 112
- Registrován: stř zář 02, 2015 23:55
- Bydliště: Chomutovsko a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: ostřikovače
Asi nikdo v Renaultu nepočítal s tím, že to může někom vadit. Že ostřikovače už z výroby stříkají na prd. Nechápu jak to někdo může schválit a pustit do výroby. A to platí i pro jiné věci, kde mi připadá že se ani netestují, což je snad normální než vypustí výrobce novej model do prodeje. Například koženka předních sedadel, která praská, hlavně v zimním období kdy je materiál koženky tvrdší a křehčí. Až když z reklamací poznají že je něco špatně, začnou je dělat jinak. Ale to je jiné téma tady na fóru. Ještě mě napadlo, dovedeš odhadnout spotřebu kapaliny u nových, rozprašovacích trysek ?,jen odhadem.
Renault Grand Scenic III Privilege , 2.0 dCi , 118 kW , 380 Nm, FAP , 05/2009 , motor M9R 610 , převodovka PK4 6/1 - PRODÁNO v 8/2018 .
Re: ostřikovače
Co se týče odhadu spotřeby kapaliny, tak se mi jeví, že s novýma tryskama to bude tak o třetinu nižší. Staré trysky tu vodu doslova lily jako z konve. To, ale poznám až delším provozem.
Vzhledem k tomu, že můžu porovnat souběžně 2 generace modelů Grand Scenic (r.v. 2006 a 2015 , obojí vyrobené vždy ve 12 měsíci) tak musím říct, že ten starší model byl vyroben tak nějak "poctivěji". Použitý materiál interieru i po 12 letech má vlastnost jako původní, kdežto u nového modelu již nyní vypadá jako po x letech používání a né po 2. Když otevřu kapotu nebo kufr, tak lakování je i v místech, které nejdou hned vidět a u nového je tam už jen základní lak ... A tak můžu dlouze porovnávat.
Vzhledem k tomu, že můžu porovnat souběžně 2 generace modelů Grand Scenic (r.v. 2006 a 2015 , obojí vyrobené vždy ve 12 měsíci) tak musím říct, že ten starší model byl vyroben tak nějak "poctivěji". Použitý materiál interieru i po 12 letech má vlastnost jako původní, kdežto u nového modelu již nyní vypadá jako po x letech používání a né po 2. Když otevřu kapotu nebo kufr, tak lakování je i v místech, které nejdou hned vidět a u nového je tam už jen základní lak ... A tak můžu dlouze porovnávat.
Renault Grand Scenic II r.v.12/2006 1,5dCi 78kW
Renault Grand Scenic III r.v.12/2015 1,2 TCe 97kW
Renault Grand Scenic III r.v.12/2015 1,2 TCe 97kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů