Autobateria a nabijacie napatie

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
GS3
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: pát dub 13, 2012 21:54

Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od GS3 » ned lis 11, 2012 01:39

Zdravim, mam takyto problem.
Cca v aprili som musel menit autobateriu, zial uz mimo zaruky nakolko mala 2,5 roka. Bola tam 72Ah od renaultu a chovala sa tak ze nevedela udrzat napatie az zhasla. Kupil som teda novu Exide Premium 12V 77Ah, ktora po otestovani bola nabita na 100%.

Par dni dozadu som si ju bol u predajcu premerat. Vysledok bol ze bateria ma teraz kapacitu 50% ale prud drzi. Predajca mi vsak povedal ze mam slaby dobijaci prud na baterke pri nastartovanom aute. Ked to meral tak pri 1200 - 1400 otackach tam bol dobijaci prud 12,8V az 13,2 -13,4 pri vypnutych svetlach a klime. Povedal teda ze baterka sa asi uplne nedobija z tohoto dovodu.

Viete si nekto zmerat ake ma napatie v zasuvke pripadne priamo na baterke po nastartovani?

Ja ked nastartujem tak prvych 5 - 10 sekund tam mam 14 az 14,4V a potom to spadne na 13,6V pripadne ak zapnem svetla a kurenie tak sa to pohybuje medzu 13,2 az 13,6V. Meral som to ale s kasickym voltmetrom, cize odchylka moze byt.
Aj ked na starom aute s tym istym voltmetrom som mal po nastartovani 14,1V a ked som zapol svetla tak 13,9V


Podla predajcu pri vypnutej klime a svetlach na volnobehu by som mal mat nad 14V.

Je pravda ze casto startujem. Obvykle rano prejdem 30KM potom 3-6 5-10KM jazd a potom znova 30KM ale nekolko jazd do tyzdna ma 60 - 120KM. Mesacne okolo 3000 km

Mam Grand Scenic 3 1.9 DCI.

Viete si teda nekto zmerat ake ma napatie v zasuvke pripadne priamo na baterke po nastartovani?

A pripadne mam tu bateriu pri mojom jazdeni preventivne raz za stvrt roka dobit nabijackou na plno?

Na starom aute mi bateria bydrzala 7 rokov bez akehokolvek rucneho dobijania.

mirak
Junior member
Příspěvky: 152
Registrován: stř říj 19, 2011 15:04

Re: Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od mirak » ned lis 11, 2012 11:43

Řešil jsem nedávno podobný problém ve spojení s nefungováním systému Start stop.Nakonec byla vyměněna v záruce AKB protože nedržela kapacitu/ s největší pravděpodobností sesypaný jeden článek/. Byla vyměněna za novou- avšak ne za tu, co tam měla být=systém Start stop má jiné baterie, pochopitelně podstatně dražší/7000/ a úplně bezúdržbové-AGM plus.
Ale nová baterka taky nedržela kapacitu, po jízdě byla nabitá na 12,75. A druhý den ráno kleslo napětí na hodnotu před startováním na 12,22-12,35- tzn na hodnoty, o kterých se říká, že baterie je na výměnu. A to je nová baterie 70Ah, podle štítku 2 měsíce stará. Takže jsem to řešil se servisem a příští týden jedu pro novou, včetně proměření odběru a dobíjení alternátorem.
Já jsem si to změřil- po nastartování na volnoběžné otáčky dává 13,9 V, na zvýšené i při zapnutých spotřebičích-14,4-14,5 V.
Je ale skutečností, že jednou se mi podařilo naměřit na volnoběh-13,9 a na zvýšené 12V, ale bylo to pouze jednou, takže jsem to vyhodnotil jako chybové měření.
Dnes jsem to měřil znovu- před startem 12,35 na baterii.Po nastartování dobíjení 13,9 a na zvýšené otáčky 14,4 V.
Jinak start stop nevypínal, když na baterce bylo méně jak 12,2 V.
GS III Dynamik ,1,6 dCi

GS3
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: pát dub 13, 2012 21:54

Re: Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od GS3 » ned lis 11, 2012 15:00

ok, dik tak to vidim asi na servis nakolko aj pocas jazdy nemam viac ako 13,4V az 13,6V

GS3
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: pát dub 13, 2012 21:54

Re: Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od GS3 » čtv lis 22, 2012 14:48

No, tak bol som v renault servise. Tam to premerali a ze nabyjacie napatie je ok, je v norme. Na otazku ze preco mam teda 14.5V len par sekund ci minut po starte a potom to padne na 13, az 13,6V povedali:

Je to moderne auto ktore ma automaticku regulaciu napatia cize ak system zisti ze podla neho bateria ma dostatocu kapacitu tak znizi prud.

Ked som argumetoval ze predajca spravil zatazovy test a bateria mala po 6. mesiacoch len 50% kapacity a nameral male dobijacie napatie, tak odpoved bola ze ktovie ako to meral.

Aj ked podla mna dobra bateria by nemala ukazovat 12,2V pred startovanim.

Taze asi tak, nic som nevyriesil len som o 11 euro lahsi...

Co mam robit?

Jeden tvrdi ze to zle nabija, druhy tvrdi ze je asi zla bateria...

Nenajde sa tu niekto kompetentny co sa vie k tomu vyjadrit?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od Zefek » sob lis 24, 2012 18:15

A co změřit hustotu elektrolytu? Stav baterie není možné zjistit měřením napětí. Napětí od 12,8V do 14,5V je v normě a má to takhle fungovat. Neviděl bych v systému chybu.
Nevím jak to měříš před startováním, ale už kabina má nějaký odpor, po zapnutí zapalování se zapne žhavení, ... Napětí klesne, to je úplně jasné.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

GS3
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: pát dub 13, 2012 21:54

Re: Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od GS3 » ned lis 25, 2012 12:54

Zefek píše:A co změřit hustotu elektrolytu? Stav baterie není možné zjistit měřením napětí. Napětí od 12,8V do 14,5V je v normě a má to takhle fungovat. Neviděl bych v systému chybu.
Nevím jak to měříš před startováním, ale už kabina má nějaký odpor, po zapnutí zapalování se zapne žhavení, ... Napětí klesne, to je úplně jasné.

Pred nastartovanim som to meral priamo na baterke. Taktiez bol na bateriu spusteny zatazovy test ktory ukazaj jej kapacitu 400A co je pri 77Ah baterke zhruba 50%.

Napatie po nastartovani bolo tak isto merane priamo na baterke aj pri zvysenych otackach. Samozrejme pocas jazdy to mozem merat len cez zapalovac. Chapem ze tam je iste skreslenie ale aj tak.

Zajtra skusim zmerat cez zapalovac Fluenca ak aj on bude mat po nastartovani a pocas jazdy 13 a nieco s rovnakym merakom tak beriem vysvetlenie servisu a budem reklamovat bateriu. Ale ak bude mat pocas jazdy nonstop cez 14 tak asi nejaky problem bude..

A hustotu elektrolytu tazko zmerat nakolko je bezudrzbova.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od Zefek » ned lis 25, 2012 17:20

400A je startovací proud, ne? Kapacita baterie je 77Ah a to, jestli má 400A startovací proud, to neříká o její kapacitě nic. Musela by se změřit skutečná kapacita - při úplně nabité baterii se začne odebírat proud, který je po celou dobu vybíjení stejný. Měří se doba, po kterou je napětí vyšší jak 10,8V. Jakmile se dostane hodnota pod tuto hranici, je baterie vybitá. Pak se doba vynásobí odebíraným proudem. Takže když z baterie odebíráš 3A po dobu 11 hodin, výsledná kapacita je 33Ah. Pokud bys měl baterii, která na sobě má napsáno 77Ah a naměřil bys 33Ah, tak je ta baterie v háji.

Co se týká startovacích proudů, tak se podívej, jestli na obalu nenajdeš, kolik ta baterie má mít. Většinou jsou startovací proudy 420A a 600A. Takže pokud bys měl proud 420A a oni naměřili 400A, tak je baterka ok. Pokud bys měl 600A, tak už by se dalo asi uvažovat o koupi druhé baterky, protože není schopna dodat požadovaný proud. Nicméně, pojistka na baterce pro startér je u nafty 400A :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

GS3
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: pát dub 13, 2012 21:54

Re: Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od GS3 » ned lis 25, 2012 22:08

Zefek píše:400A je startovací proud, ne? Kapacita baterie je 77Ah a to, jestli má 400A startovací proud, to neříká o její kapacitě nic. Musela by se změřit skutečná kapacita - při úplně nabité baterii se začne odebírat proud, který je po celou dobu vybíjení stejný. Měří se doba, po kterou je napětí vyšší jak 10,8V. Jakmile se dostane hodnota pod tuto hranici, je baterie vybitá. Pak se doba vynásobí odebíraným proudem. Takže když z baterie odebíráš 3A po dobu 11 hodin, výsledná kapacita je 33Ah. Pokud bys měl baterii, která na sobě má napsáno 77Ah a naměřil bys 33Ah, tak je ta baterie v háji.

Co se týká startovacích proudů, tak se podívej, jestli na obalu nenajdeš, kolik ta baterie má mít. Většinou jsou startovací proudy 420A a 600A. Takže pokud bys měl proud 420A a oni naměřili 400A, tak je baterka ok. Pokud bys měl 600A, tak už by se dalo asi uvažovat o koupi druhé baterky, protože není schopna dodat požadovaný proud. Nicméně, pojistka na baterce pro startér je u nafty 400A :D
Neviem, predajca tam mal taky velky merak ktory robil aj zatazovy test. Ten test mu drzal na hodnote okolo 400A. Startovaci prud pri tejto baterke je 760A cize po pol roku pouzivania zhruba polovica. Pred tym ked odisla original bateria tak mu ukazovalo 400A a stale klesalo, cize vravel ze bateria je odidena ze nedrzi prud.

Ide o tuto bateriu: http://www.pneuhot.sk/autobaterie/15913 ... -760a.html
Kurnik ja som ju kupil za 108euro

Preto aj meral nabijaci prud a tam nameral dvoma roznymi merakmi na baterke 12.8V a pri zvisenych otackach 13.2V. Pritom bolo vsetko vypnute aj svetla klima navigacia vsetko co sa dalo.
Tam na tom meraku mal idealnu zelenu zonu 14 az 14.5V (ale podla Renaultu to v modernom aute ako je GS3 neplati)

Preto mi povedal ze si mam dat preverit dobijanie baterie, lebo nameral velmi nizky dobijaci prud... Renault zas tvrdi ze to je ok a mam reklamovat bateriu. Uvidim zajtra.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od Zefek » ned lis 25, 2012 22:58

Co nechat tu baterii někde nabít a pak nechat otestovat. Ale pokud baterie nedokáže dát požadovaný proud - 760A a dává jen 400A, tak je to důvod k reklamaci. Startovací proud je samozřejmě závislý na míře nabití, proto píšu, že je potřeba ji před testem nabít.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

GS3
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: pát dub 13, 2012 21:54

Re: Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od GS3 » ned lis 25, 2012 23:38

Zefek píše:Co nechat tu baterii někde nabít a pak nechat otestovat. Ale pokud baterie nedokáže dát požadovaný proud - 760A a dává jen 400A, tak je to důvod k reklamaci. Startovací proud je samozřejmě závislý na míře nabití, proto píšu, že je potřeba ji před testem nabít.
Ano to mam v plane ako dalsi krok, len sa musim dostat do garaze, nechcem ju odpajat kvoli elektronike, ale rovno ju nabit v aute pripojenu. Dufam ze to sa moze tak nabijat..

GS3
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: pát dub 13, 2012 21:54

Re: Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od GS3 » stř lis 28, 2012 01:28

Tak testoval som to na takmer rok starom Renaulte Fluence 1.5 DCI (neveim ale aku ma kapacitu baterka)

Pred nastartovanim mala baterka 12,7V (mne dava 12.2V)
Po nastartovani sa to drzalo v 14,5 az 14,7V
Po zhruba 7KM kleslo trvale na 13,6V az do konca 25KM jazdy

Treba to brat s rezervou bolo to merane cez Zapalovac.

Ale podla tohoto sa to chova takmer rovnako ako u mna.
Cize asi to tak ma byt.

Takze prichadzaju do uvahy 3 moznosti.

1. vadna baterka.
2. blby tester baterky v aute, prestane nabijat aj ked ma len polovicnu kapacitu.
3. pri mojom style jazdy nestiha dobijat.

Takze skusim dobit bateriu a uvidim. Ak pri zatazovom po max dobiti teste bude v poriadku tak uz len moznost 2. alebo 3. Ale nakolko aj Fluence sa sprava rovnako tak asi 3. moznost...

mirak
Junior member
Příspěvky: 152
Registrován: stř říj 19, 2011 15:04

Re: Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od mirak » čtv lis 29, 2012 15:13

Pro GS 3- máš systém s rekuperačním dobíjením/dobíjení při brzdění/?
Já ano/ r.v.2011/ a tam je systém "chytrého" dobíjení a práce alternátoru poněkud jiný, než normálně. Byl jsem na diagnostice a systém pracuje naprosto jinak, a to včetně udávaných hodnot.
jestli máš tento systém, tak ti mohu říct jak pracuje. Mně bylo řešeno- a viděl jsem na diagnostice , že klidové napětí na AKB 12,2 je v normě/podle ustálených informací normálně toto napětí ukazuje pouze 50%kapacity/- diagnostika ukázala kapacitu baterie na 92%.
Stéjně tak při jízdě- někdy alternátor dobíjel 11,8-13,3 a při volnoběžných otáčkách a brzfění motorem třeba 13,8 i víc- určuje si to řídící jednotka podle stavu teploty baterie,jejím nabití a odběru ve vozidle.
Jinak hodnoty měřené přes zásuvku zapalovače jsou jiné než na kontaktech baterie.
Mám tam po roce novou baterii AGM/bezúdržbová pro systém start stop/.Původní odešla, ale neví proč, zda to bylo baterii, nebo vadou v systému. Diagnostika ukázala že všechny hodnoty jsou v normě, pouze stará baterie vykazovala vadu.
Některé věci ani neznali, ale dopídili se k nim což je pozitivní.
Akorát pořád nechápu, proč po ukončení jízdy je napětí na kontaktech 12,8-12,9 a ráno před jízdou je 12,2-12,3. Je to divné, ne?. baterie je úplně nová.
Tak jsem zvědavý jak dlouho vydrží nová baterie.

GSIII Dyn. 1,6 dCi

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od Zefek » čtv lis 29, 2012 15:53

mirak píše:Jinak hodnoty měřené přes zásuvku zapalovače jsou jiné než na kontaktech baterie.
Jsem sice z elektroprůmyslovky už pár let venku a v oboru elektro nedělám, ale pokud je všechno zapojeno paralelně, jakože v autě je, tak nastupuje Kirchhoffův zákon o napětí a není možné mít na kontaktech zapalovače jiné napětí než na kontaktech baterie! Předpokladem je, že jsou v pořádku všechny kostry, což u nového auta je splněno.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

mirak
Junior member
Příspěvky: 152
Registrován: stř říj 19, 2011 15:04

Re: Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od mirak » sob pro 01, 2012 09:35

Tak ještě jednou k autobaterii.
Omlouvám se za chybnou informaci- Zefek mne opravil- napětí na baterii i na zásuvce zapalovače je totožné/ měl jsem špatný adaptér/.
Po diagnostice v servisu a vyměněné baterii u mého auta- systém start stop a baterie AGM jsem naměřil tyto dobíjecí hodnoty/měřeno za jízdy přes zásuvku zapalovače/:
- před stratem napětí na baterii -12.2 V
- po nastartování a při jízdě- při zátěži motoru a normální jízdě dobíjecí napětí v rozmezá 13,33-14 V./Zapnutý ofuk skla, vyhřívaní sedačky/
Při brzdění motorem/noha z plynu/ stouplo až na 14,8, po přidání plynu znovu ustálené hodnoty ponejvíc na 13,33 V.
Po ukončení jízdy /cca 12,8/.
GS III Dynam.,1,6Dci

minno77
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: ned dub 22, 2012 00:43

Re: Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od minno77 » pát pro 21, 2012 11:41

mirak píše:Tak ještě jednou k autobaterii.
Omlouvám se za chybnou informaci- Zefek mne opravil- napětí na baterii i na zásuvce zapalovače je totožné/ měl jsem špatný adaptér/.
Po diagnostice v servisu a vyměněné baterii u mého auta- systém start stop a baterie AGM jsem naměřil tyto dobíjecí hodnoty/měřeno za jízdy přes zásuvku zapalovače/:
- před stratem napětí na baterii -12.2 V
- po nastartování a při jízdě- při zátěži motoru a normální jízdě dobíjecí napětí v rozmezá 13,33-14 V./Zapnutý ofuk skla, vyhřívaní sedačky/
Při brzdění motorem/noha z plynu/ stouplo až na 14,8, po přidání plynu znovu ustálené hodnoty ponejvíc na 13,33 V.
Po ukončení jízdy /cca 12,8/.
GS III Dynam.,1,6Dci
zdravim Vas, chcel by som vas poprosit o radu:
- mam novu bateriu 5mesacnu a teraz cez zimu som si ju dobil trochu - je to aj citit vsetko silnejsie svieti (po nabiti mala na prazdno 13,1 V a po zapojeni do auta na kable mala 12,85V)
- dobijanie mam v poriadku - ci mam pozapinane spotrebice alebo nie stale mam 14,35 - 14,4 V na baterke na volnobehu
- od dobitia som na aute nabehal asi 50 km (tyzden)
- teraz rano pri -2 C som zo srandy odmeral kolko ma Voltov pred jazdou pri nezapnutom motore a mala 12,45 V

- 12,45 V nieje nejak malo pred jazdou ? auto nastartovalo na prvy sup za pol sekundy a baterka je nova a plne nabita pred tyzdnom tak sa chcem spytat ci je mozne ze znizene napatie moze byt sposobene zimou ?


Dakujem
Renault Megane IV Grandtour 2017 Sce 115k 1.6 16V

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od Zefek » pát pro 21, 2012 12:07

A kolik bys tam jako chtěl mít napětí? :D 12,6V je maximální napětí, které umí baterka po nabití a odstátí dát. To odstátí je důležité, aby se ukončily všechny chemické procesy a tím se taky sníží velikost výstupního napětí baterie. Já bych řekl, že to máš všechno v pořádku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

pauel73
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: ned čer 24, 2007 22:17

Re: Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od pauel73 » stř čer 27, 2018 10:04

Dobry den,
jen bych mel dotaz. Pisete ze jste koupil novou baterii EXIDE Premium 77Ah. Ta je ale o 1,5cm vyssi nez original. Vlezla se tam ? Dal se utahnout ten zelezny profil kterym se upevneje pres jeji střed ?
R Grand SCENIC III 1.9dci 96kw 2009
R Twingo II 1.2 16V 55kW 2008

Jerry9
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: stř čer 27, 2018 15:08

Re: Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od Jerry9 » ned led 08, 2023 15:09

GS3 píše:
stř lis 28, 2012 01:28
Tak testoval som to na takmer rok starom Renaulte Fluence 1.5 DCI (neveim ale aku ma kapacitu baterka)

Pred nastartovanim mala baterka 12,7V (mne dava 12.2V)
Po nastartovani sa to drzalo v 14,5 az 14,7V
Po zhruba 7KM kleslo trvale na 13,6V az do konca 25KM jazdy

Treba to brat s rezervou bolo to merane cez Zapalovac.

Ale podla tohoto sa to chova takmer rovnako ako u mna.
Cize asi to tak ma byt.

Takze prichadzaju do uvahy 3 moznosti.

1. vadna baterka.
2. blby tester baterky v aute, prestane nabijat aj ked ma len polovicnu kapacitu.
3. pri mojom style jazdy nestiha dobijat.

Takze skusim dobit bateriu a uvidim. Ak pri zatazovom po max dobiti teste bude v poriadku tak uz len moznost 2. alebo 3. Ale nakolko aj Fluence sa sprava rovnako tak asi 3. moznost...
Zdravim,ako skončil vás problém s dobíjaním, ja mám ten istý nabíja len 13,3 už dlho. Každý druhý rok kupujem novú batériu,už vymenil aj alternátor,a vždy to isté hlási battery low,a nestaruje

Jerry9
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: stř čer 27, 2018 15:08

Re: Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od Jerry9 » ned led 08, 2023 15:10

Zdravim,ako skončil vás problém s dobíjaním, ja mám ten istý nabíja len 13,3 už dlho. Každý druhý rok kupujem novú batériu,už vymenil aj alternátor,a vždy to isté hlási battery low,a nestaruje

Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

Re: Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od Geox » úte led 24, 2023 21:21

Originál baterka mi vydržela něco přes pět let. Pak jsem koupil Exide AGM baterku a ta je po 2 letech s nižším klidovým napětím (myslím že mi umřel článek, nebo je načatej - 12,1-12,2V), ale baterka startuje a po proměření zátěží je prý OK. Tak počítám že na podzim koupím zase novou. TAk to na zimu nechávám nyní na udržovací nabíječce (13,2V). JE otázkou zda třeba Exide jsou vůbec kvalitní baterky viz zkušenosti výše.
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Re: Autobateria a nabijacie napatie

Příspěvek od Dawes » stř úno 01, 2023 14:45

Exide osobně považuju za kvalitní a spolehlivé baterky s výborným poměrem cena / výkon.

Obě moje motorky mají Exide. V CZtě jsem měl nalejvačku YUASA, vydržela sezónu a půl. Stejný provoz s nalejvačkou Exide je 6 let. V Yamaze mám druhou Exide za 10 let a to jen protože jsem minulou zimu potřeboval "základnovou" baterku mimo motorku, tak jsem ji prostě vyměnil a mašině dal novou. Jinak by ta první jezdila jistě další dvě tři sezóny.
V Espacovi je Exide posledních tuším 7 nebo 8 let po Vartě, kterou jsem kupoval v roce 2006 ještě do starý R25 a pak ji přendal do Espace když jsme jej přivezli z nějakou polomrtvou baterkou.

Do náklaďáků (starám se o 18 sólo aut) včetně agregátů na chlazení nedáváme nic jinýho.

Pokud ti AGM baterka po řádném nabití neudrží aspoň 12,5 V na prázdno je něco v nepořádku nebo brzo bude. Buď může být nakopnutá, nebo třeba unavená častým špatným nabíjením (další dáreček ekoteroristů v podobě "chytrého dobíjení").
Narozdíl od klasických baterek mají AGM obvykle vyšší startovací proudy / nižší pokles napětí v zátěži, takže mnohem déle trvá, než auto vzdá pokusy s kopnutou/unavenou baterkou startovat. Na druhou stranu taky AGM baterky rády odcházejí " z ničehož nic" a bez delšího varování.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů