Nefunkční posilovač řízení
Moderátor: Moderators General
Nefunkční posilovač řízení
Tento týden jsem již potřetí v servisu se stejnou závadou "Power steering fault" - prostě nefunguje posilovač řízení. V servisu udělají diagnostiku a chyba je odstraněna. Problém je v tom, že jak je auto venku na mrazu, tak vždy po každém nastartování a i třeba krátké jízdě se závada vždy opakuje. Když je auto v servisu a ohřeje se, tak je po závadě.
Máte někdo podobnou zkušenost (RS III Tce) ?
Máte někdo podobnou zkušenost (RS III Tce) ?
Re: Nefunkční posilovač řízení
Nejedná se o závadu, ale o chvilkové nefungování posilovače, když jsou teď mrazy kolem minus 20°C. Na start se spotřebuje velké množství elektrické energie, dále většinou v tomto mrazivém počasí ve vozidle okamžitě zapínáme ventilaci, odmrazování zadního skla, světlomety a na posilovač už moc energie nezbývá. Stačí, když po nastartování necháte běžet motor chvíli na volnoběh, elektrosoustava se dobije a posilovač začne opět fungovat. Bohužel daň za dnešní dobu, kdy chceme mít ve voze vše elektrické. Vozy jsou vyráběny na mírné klima a to dlouhodobé teploty kolem minus 20°C rozhodně nejsou a tak se můžou projevit tyhle drobné nedostatky.
RENAULT MEGANE II , 1.6 16V , r.v. 2003 , K4M 760 , modrá metal.
Re: Nefunkční posilovač řízení
Po jednání se servisem byla přislíbena výměna celého systému posilovače řízení. Tak snad je po závadě
Re: Nefunkční posilovač řízení
Mám aktuálně podobný problém s autem necelé 2 měsíce starým. Venkovní teplota, ač se to podle datumu nezdá (pokud to třeba bude číst někdo za rok), je +4 až 8°c a NEDĚJE se to po nastartování. Chyba na mne blikla už 3x aLE vždy jen na zlomek vteřiny, takže jsem ji 2x ani nestihl přečíst a naposledy alespoň kousek. V palubním počítači se poté už nic nedozvím.
Když dojiždím domů, posledních cca 400 metrů se jede rádoby pěší zónou rychlostí max 20-30 km/h. Takže po 40 km svižné cesty po dálnici a okresce zpomalím a po chvíli auto pískne a vypíše hlášku POWER STEERING .... (nestihl jsem dočíst). Žádné jiné světýlko jsem na palubce v té rychlosti nezaznamenal.
Když dojiždím domů, posledních cca 400 metrů se jede rádoby pěší zónou rychlostí max 20-30 km/h. Takže po 40 km svižné cesty po dálnici a okresce zpomalím a po chvíli auto pískne a vypíše hlášku POWER STEERING .... (nestihl jsem dočíst). Žádné jiné světýlko jsem na palubce v té rychlosti nezaznamenal.
Renault Scenic III 1,5dCi EDC BOSE Edition (2014)
Re: Nefunkční posilovač řízení
Děje se mi přesně to samý. 2x při dojíždění v garáži a 1x při otáčení se někde mezi poli. Jen to probliklo, ale žádnou změnu v řízení jsem nezaznamenal.
ex Renault Megane III, 1,6 16v, 74 kW, Expression, 3/2009-1/2015, modrá Roy
http://moje.auto.cz/DanV/meganek.html
Renault Grand Scenic 1,6 16v 81 kW, Limited, 01/2015 červená metalíza
http://moje.auto.cz/DanV/neni.html
http://moje.auto.cz/DanV/meganek.html
Renault Grand Scenic 1,6 16v 81 kW, Limited, 01/2015 červená metalíza
http://moje.auto.cz/DanV/neni.html
Re: Nefunkční posilovač řízení
Tak od té doby, co jsem si tady postěžoval, se u mne chyba neobjevila ☺DanV píše:Děje se mi přesně to samý. 2x při dojíždění v garáži a 1x při otáčení se někde mezi poli. Jen to probliklo, ale žádnou změnu v řízení jsem nezaznamenal.
Renault Scenic III 1,5dCi EDC BOSE Edition (2014)
Re: Nefunkční posilovač řízení
Nemáte někdo představu, jaký je příkon toho elektrického posilovače řízení ( W ) ?. Taky jsem si všimnul, že když po nastartování zatočím volantem, tak se i chvilkově lehce ztlumí světla, takže odběr proudu musí být opravdu vysoký........
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Nefunkční posilovač řízení
Nevím, jak berou elektrické serva teď, ale když jsem řešil elektrohydraulické servo na dvojkovém cliu, tak nám to přepálilo 80A pojistku. Myslím ale, že tyhle serva berou tak polovinu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Nefunkční posilovač řízení
GRAND SCENIC III 1.2Turbo; rv.2012
jestvuje take nieco ako posilovac posilovaca riadenia na tomto aute ? mam pocit, ze mi pri jednej zatacke trhlo v riadeni a odvtedy ako keby otacanie volantom bolo o nieco tazsie...
jestvuje take nieco ako posilovac posilovaca riadenia na tomto aute ? mam pocit, ze mi pri jednej zatacke trhlo v riadeni a odvtedy ako keby otacanie volantom bolo o nieco tazsie...
Re: Nefunkční posilovač řízení
Ahoj.
U meho Grand scenika se mi zatím objevily dvě hlášky.
1. ENGINE FAILURE HAZARD
Objevila se po čtvrt roce a dle vyjádření servisu je údajně zpusobena tím,že nějaká klapka přívodu vzduchu se z nějaké příčiny nedostane do své pozice.
2.POWER STEERING FAULT
Další hláška přišla po 2,5 roce. Určitě nemá souvislost s chladným počasím. První výskyt byl po celodenním stání auta v parném letním dni několik vteřin po nastartování motoru. Několikrát problikla pak zmizela a s ruzně dlouhými prodlevami se zas objevuje. Letos v září jsem na servisní prohlídce již důrazně požadoval řešení obou závad. Bylo mi přislíbeno vyřešení závad záruční opravou.
Výměna klapky add1 a přehrání sw řídící jednotky add2. Udajně že se mi ozvou abych se dostavil. Zatím čekám již 3 týden a stále nic. Dále nevím jestli je v pořádku, že mi letos při 3 garanci dolévali 2,5 l oleje po ujetí cca 13000km od loňské výměny oleje. 2,5 l oleje se mi na 3leté auto s najetými necelými 40000km dost. Nebo stím máte jinou zkušenost?
Díky
U meho Grand scenika se mi zatím objevily dvě hlášky.
1. ENGINE FAILURE HAZARD
Objevila se po čtvrt roce a dle vyjádření servisu je údajně zpusobena tím,že nějaká klapka přívodu vzduchu se z nějaké příčiny nedostane do své pozice.
2.POWER STEERING FAULT
Další hláška přišla po 2,5 roce. Určitě nemá souvislost s chladným počasím. První výskyt byl po celodenním stání auta v parném letním dni několik vteřin po nastartování motoru. Několikrát problikla pak zmizela a s ruzně dlouhými prodlevami se zas objevuje. Letos v září jsem na servisní prohlídce již důrazně požadoval řešení obou závad. Bylo mi přislíbeno vyřešení závad záruční opravou.
Výměna klapky add1 a přehrání sw řídící jednotky add2. Udajně že se mi ozvou abych se dostavil. Zatím čekám již 3 týden a stále nic. Dále nevím jestli je v pořádku, že mi letos při 3 garanci dolévali 2,5 l oleje po ujetí cca 13000km od loňské výměny oleje. 2,5 l oleje se mi na 3leté auto s najetými necelými 40000km dost. Nebo stím máte jinou zkušenost?
Díky
Grand Scenic III 1,2 TCE 97kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů