první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
markus78
Advanced member
Příspěvky: 324
Registrován: sob kvě 01, 2010 19:19

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od markus78 » stř kvě 23, 2012 16:05

K té spotřebě, je docela legrace číst stížnost na rozdíl proti tabulce. Víte vůbec, jak se to měří?
Až budete jezdit tak, jak se to měří, tak opravdu pojedete za za ty 4L :lol:

http://www.autoweb.cz/d-fens-nezda-se-v ... seho-auta/
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k Dynamique Xenony (2010) Obrázek
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006) Obrázek

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 629
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od Víťa Malina » čtv kvě 24, 2012 08:15

to sice jo, ale proč se např. se škodovkou dá jezdit i pod průměrnou spotřebou? to nemluvím jen o TDI PD, ale třeba i té nejslabší 1,2HTP. copak oni měří jinak?
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre

markus78
Advanced member
Příspěvky: 324
Registrován: sob kvě 01, 2010 19:19

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od markus78 » čtv kvě 24, 2012 11:24

Stačí se na ta auta podívat a je hned vidět, GS je proti O2 autobus.

GS: cx = 0,324
O2: cx = 0,3
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k Dynamique Xenony (2010) Obrázek
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006) Obrázek

mirak
Junior member
Příspěvky: 152
Registrován: stř říj 19, 2011 15:04

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od mirak » čtv kvě 24, 2012 18:08

Markusi nemlž, Tvé informace a názory jsou o ničem.
Proč :
Píšeš o zkušenostech v sekci GS 1,6dCi, ale podle tvého podpisu toto auto nemáš.
To víš ,že ti co píši o spotřebě 1,6dCi, tak ví, jak se měří/aspoň já ano a u ostatních příspěvků je vidět, že chlapi co píšou ,tak ví o čem/
Tvé srovnání s O2 jenom ukazuje tvé pomýlení, cx je téměř totožné, váha rovněž,
tak co bys chtěl.
Já nesrovnávám spotřebu s O2 ale třeba s GS II 1,9 dCi, kde jsem jezdil podle tabulkových spotřeb bez problémů.
Majitelé GS 1,6 dCi jsou na spotřebu oprávněně nasra..., protože reálná spotřeba je cca o 35-40% vyšší než je deklarováno.
Podle způsobu měření by to mělo být tak maximálně o 20%.
Jinak si rád přečtu praktické zkušenosti, ale protože motor 1,4 TCe jako máš Ty já nemám, tak Tvé názory jsou pro mne a v této sekci o ničem.
GS III 1,6 dCi,34000km

markus78
Advanced member
Příspěvky: 324
Registrován: sob kvě 01, 2010 19:19

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od markus78 » čtv kvě 24, 2012 20:30

Když pojedeš stejně, jako se to měří, to znamená na válcích bez odporu vzduchu, tak pojedeš za to, co je v tabulce, co na tom nechápeš?
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k Dynamique Xenony (2010) Obrázek
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006) Obrázek

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od Miro_ba » čtv kvě 24, 2012 21:47

marus78: chlapcom slo o ine. Proste sa tu klame zakaznik. Prides do autosalonu a nepocujes ine ako odu na diesel spolu so zazracnymi spotrebami z TP. Podla TP si davas do nakladov PHM. Ked palis viac, bud to nedas do nakladov, alebo to riesis uradnym meranim spotreby. Takze pochop, ze tyto ludia su nas rany a podla mna pravom. Nas zaujima kolko PHM to spotrebuje a nie meranie jednej zlosky vyprodukovaneho bordelu CO2, ktory nema priamu umeru k spalenemu mnozstvu PHM, lebo sa ten bordel da znizovat ( mozno len na oko) na ukor spotreby. A toto je cely podvod na zakaznika. Oni jaksik zabudli zmenit prevodovy tabulku, urcite nie vedome. A potom nam 1.6 berie rovnako az viac ako stara 1.9


a vysvetli, preco chlapci s 1.6 v MIII nemusia na valcovu aby hodnoty z TP dosiahli ?
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

markus78
Advanced member
Příspěvky: 324
Registrován: sob kvě 01, 2010 19:19

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od markus78 » pát kvě 25, 2012 07:15

Výrobci jsou nuceni upravit motor+převodovku+ECU pro test, aby vyšla malá spotřeba (CO2) a aby výrobce neplatil pokuty za každé prodané auto do kasy Evropské Unie. Dříve optimalizovali pro reálný provoz dneska pro test.
Až půjdete příště k volbám, tak si na tohle a na "bio"paliva vzpomeňte.

K té spotřebě 1.6MIII, je to pár jedinců a když neznáš profil trati a rychlost, jak se s tím pohybují, tak to číslo nic neříká. Musel by jsi za tím rekordmanem jet stejným stylem jako on celou trasu a potom to bude srovnatelné. Jsou lidi, kteří z kopce jedou 100 a do kopce 70 a ti co jedou za nimi se z toho můžou zbláznit, protože by rádi jeli plynule. A hodně dělá dálnice, pokud po ní pojedu max 110, tak taky pojedu pod 7, ale nebaví mě to a chci na místo dojet co nejrychleji, čas v autě je pro mě ztracený čas.
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k Dynamique Xenony (2010) Obrázek
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006) Obrázek

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 629
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od Víťa Malina » pát kvě 25, 2012 08:40

mě ani nejde o ten způsob měření jako takový, ale o to, že u ostatních automobilek se ta spotřeba tak nerozchází s pravdou jako zrovna u malých Dci Renault. Když tedy všechny automobilky měří podle stejné normy, tak by u těch aut měly být rozdíly stejné, o to jde, a ne že dokážu jet se značkou auta XY krásně podle papírové spotřeby a u RENAULT jsem šťastný, že se dostanu na spotřebu o litr větší než je papírová, a to se musím fakt snažit.
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre

vojta.r
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: pát bře 26, 2010 09:54

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od vojta.r » pát kvě 25, 2012 09:06

Pred delsi dobou byl v jednom z motoristickych casopisu (AutoTip ?) clanek prave o metodice mereni spotreby a jeji nerealnosti vuci beznemu provozu. Soucasti clanku take byla tabulka s porovnanim tabulkovych hodnot a hodnot spotreby zjistene v ramci testu automobilu ( okruh (mesto, dalnice, okresky) vzdy totozny, ridic ani pocasi asi ne vzdy stejne ). Ani jedno auto nejezdilo se spotrebou blizici se tabulkove. Nejvetsi procentualni rozdily byly u naftovych motoru - pokud mne pamet neklame tak i 40%
Scenic I 1,6 RXT automat
Scenic III 1,4Tce Expression

mirak
Junior member
Příspěvky: 152
Registrován: stř říj 19, 2011 15:04

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od mirak » pát čer 08, 2012 16:48

Přidám několik praktických poznatků s tímto autem, které vlastním a mám s ním najeto 35000 km.
Problémy s klimatizací servis vyřešil výměnou řídící jednotky klimatizace- byla špatná.
Po dobu 3 dnů jsem používalnáhradní auto- Megane Grand tour 1,5 dCi,78 kw,najeto 71000km, 3 roky staré.
Byl jsem s Meganem absolutně spokojený- víc jak se svým GS. A nyní lituji/ avšak pozdě/, že jsem čekal 5 měsíců na nový motor 1,6 dCi, a nevzal jsem GS s 1,5 dCi 81 kw.
Jaké je mé praktické srovnání obou těchto motorů- jízdní projev a výkon.
Jednoznačně zvítězil 1,5 dCi. A to pocitově i výkonem a hospodárným provozem.
Najel jsem s ním 400 km a jezdil jsem trasy, kde jezdím i s GS.
Spotřeba průměrná 5,6, ale to jsem s Meganem jezdil nehospodárně, co to šlo, o cca 10 km rychleji než s GS, větší část město./ myslím si, že kdybych jezdil s Meganem stejně jako jezdím s GS tak se pohodlně dostanu do nějakých 4,8-5 l/. Počítač nekecá, reál byl totožný.
Žádná turbodíra/ téměř/. Podle okamžité spotřeby Megan jezdil na stéjných úsecích o cca 2 l hospodárněji.
Přestože má Megan o téměř 20 kw nižší výkon a 70 Nm nižší krouťák tak držel bez problému rychlost bez nutnosti přidávat plyn jako je to u GS.
Pro názornost dálnice z Loděnice na Roudnou- táhlý kopec- Megan dole rozjetý na 140 a po celou dobu okamžitá spotřeba 7-7,5 l bez nutnosti přidávat plyn, GS- rozjetý na 140 a abych udržel stejnou rychlost tak musím přidávat plyn až se dostanu na okamžitou spotřebu cca 11-11,5 l.Při rovince na dálnici ve 135 Megan jede pohodlně za cca 4,5-5, GS za 6-6,5.Mimo město se rozdíly zmenšily. Ve městě je rozdíl cca 1-2 l v neprospěch GS.
Megan měl pouze horší akustický zvuk motoru při stání ve městě. Ale při jízdě byl lepší- menší hlučnost. V Meganu není slyšet venkovní hluk od kol, pouze obtékání karoserie,
v GS je hrozný hluk od kol/a to mně v servisu již opravovali sbíhavost/.
Markantní srovnání byla jízda 100 km tam Meganem a 100 km zpátky GS.
Všechny rozdíly- hlučnost, spotřeba byly okamžitě vidět.
Tato nová praktická zkušenost a srovnání 1,6 dCi a 1,5 dCi mne znovu utvrdila
v názoru, že jsem zvolil/ na základě klamavých informací výrobce a prodejce/
nevhodnou motorizaci svého GS / auto jako takové bych asi vzal znovu/.

GS 1,6 dCi , 6,4/100, 35000 km

markus78
Advanced member
Příspěvky: 324
Registrován: sob kvě 01, 2010 19:19

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od markus78 » pát čer 08, 2012 17:02

Nejdříve by to chtělo zamyslet se a teprve potom psát, protože MIII bude mít vždy nižší spotřebu z následujících důvodů:

GS 1.6dci: 1599kg
MIIIGT 1.5dc: 1377kg

GS výška/šířka: 1645mm/1845mm
MIIIGT výška/šířka: 1507mm/1804mm

A protože jízda do kopce je akcelerace, tak zvýšená hmotnost a větší odpor vzduchu zvyšují spotřebu. To by jeden nečekal ...
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k Dynamique Xenony (2010) Obrázek
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006) Obrázek

mirak
Junior member
Příspěvky: 152
Registrován: stř říj 19, 2011 15:04

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od mirak » pát čer 08, 2012 17:36

"Chytrý a zkušený" markusi,
když srovnáváš váhy, tak taky srovnej výkon a krouticí moment.
Já hovořím o vlastních praktických zkušenostech /na rozdíl od tebe/
z jízdy uvedenými vozidly a uvedených motorizací. Na rozdíl od tebe mám praktické zkušenosti o kterých píši a nikomu své názory/ tak jako ty/ nevnucuji.
Každý si z toho vezme co chce. Ty tvoje rádoby zkušenosti a chytré názory stojí za ..... Už jsem o tom jednou psal a fakt nemá cenu na tebe vůbec ani reagovat.
Tak si piš co chceš, ale ode mne je to poslední reakce na tvé chytré rady.
GS 1,6 dCi.

markus78
Advanced member
Příspěvky: 324
Registrován: sob kvě 01, 2010 19:19

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od markus78 » pát čer 08, 2012 17:56

Tvé praktické zkušenosti potvrdily teorii, že větší a těžší auto má větší spotřebu paliva :)
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k Dynamique Xenony (2010) Obrázek
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006) Obrázek

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od Miro_ba » sob čer 09, 2012 00:02

mirak: mne nesedi z tvojho textu len ta spotreba pri 135km/h 4,5-5l, lebo u mna to je necelych 7l :-) nechapem, ako si mohol urobit 5,6l priemer, ked ti to pri 135 bralo do 5l , tych 5,6l mi potom pride dost vela. Nikdy som nedosiahol priemerku vyssiu, ako je spotreba auta pri 140 a to ani v zime cisto kratke trasy do 10km.
Je mozne, ze konkretny kus ma nepresne ukazovanie aktualky.
turbodiera, no neviem, ale u mna je taka mala, ze stihnem napisat SMS-ku a dostat odpoved :-) Mam uplne ine skusenosti s 1.5 dci 78Kw ako ty.

pre mna jedina spickova vec tempomat a ty ho nepouzivas

a hluk od kolies, naozaj si mal cudne auto. Som sa vozil na fokale a tam bolo skoro ticho, u Megana je to katastrofa.

inak neber to ako utok, ale vazne mam odlisne skusenosti ako ty
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

mirak
Junior member
Příspěvky: 152
Registrován: stř říj 19, 2011 15:04

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od mirak » sob čer 09, 2012 08:06

Miro -ba- na všechny tvé dotazy jsem odpověděl ve svém příspěvku,
z těch asi 400 km jsem ujel většinu město, dálnice byla jenom 80 km, proto ten průměr.
Jinak když si jej ještě jednou přečteš tak to tam je napsáno.Nepsal jsem, že nepoužívám tempomat/pouze že stoupne spotřeba/.
Počítadlo počítá přesně, kontrola plná-plná u čerpačky.
Hlučnost od koles- nulová- je to tak. Nebylo to sice moje auto, ale nekecám, nemám důvod si něco vymýšlet. Jestli ty máš jiné zkušenosti, je to možné, já jsem psal o svých-ujetých jenom 400 km s M-GT a srovnával s vlastnostmi mého GS.
GS 1,6 dCi.

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 629
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od Víťa Malina » úte čer 12, 2012 09:14

no ono možná to bude tím, že miro, stejně jako já máme 78kW a tam opravdu turbo díra v nižších otáčkách je dost velká, motor 81kW tímto prý tak netrpí. Spotřeba u 1,5dci např. teď o víkendu jsem najel 400km, 250 po dálnici (130km/h), zbytek okresky (do 100km/h) spotřeba konečná 5,2l/100km (dle pp). ale do nájezdu 30000km jsem měl problém se dostat pod 6 litrů. teď mám najeto 41000 a spotřeba zdá se mi klesla.
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre

rehaksony
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: pon zář 19, 2011 19:21

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od rehaksony » úte čer 12, 2012 11:01

No to jsou debaty. Faktem je , že jsem asi půl roku majitelem 1,6 Dci GS III aopravdu bych si ho znovu nekoupil. Ten motor jede pěkně/když pominu opravdu značnou turbodíru/ ale ta spotřeba, přesto že není na tak velké auto závratná, se od údajů výrobce hodně liší. Je mi jasné že ty měření jsou víceméně laboratorní, ale jelikož stejně měří i ostatní výrobci, tak je divné že u renaultu 1,6,dci se realita od teorie liší snad nejvíce ze všech aut. V zimě jsem jezdil cca za 6,2 l a te´d od jara mám průměr na letních gumách zatím 5,5. Ale až do toho koncem června promluví cesta na dovolenou po dálnici, tak to jistě půjde nahoru.Rozdíl reality od teorie je tedy téměř o 50% vyšší, což se nedá nazvat nějako tolerovatelnou odchylkou ale spíše obrovskou vědomou lží výrobce. Kdyby měl člověk čas tak je snad zažaluje, je to prostě klamání spotřebitele.
K tomu hluku - GS III opravdu není dobře odhlučněná/asi šetřili na materiálu/ Hluk od kol, rány od zadní nápravy na nerovnostechm atd/ Auto má i své dobré stránky, ale už bych si ho prostě znovu nekoupil. Jsem zklamaný.Zbývá mi něco přes rok nežv ho doplatím a pak ho hned prodám.Negativa pro mě převažují nad klady. A je to škoda,celkový koncept auta špatný není.

mirak
Junior member
Příspěvky: 152
Registrován: stř říj 19, 2011 15:04

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od mirak » úte čer 12, 2012 17:57

K rehaksony- byl to jeden z mála praktických vlastních/ ne odněkud převzatých/ názorů majitele tohoto auta v této sekci, který má vlastní zkušenosti z dlouhodobějším používáním tohoto auta.
Plně se s ním ztotožňuji. Mám stéjné, ne-li horší zkušenosti a přestože jsem měl před ním GS-II 1,9 dCi a najel jsem s ním k plné spokojenosti !!!! 200000 km za tři roky a na nového GS III 1,6 dCi jsem se těšil- tak to byl velký omyl- i já jsem zklamaný - spotřeba, počet skrytých vad.
V servisu mně řekli, že všichni noví majitelé GS III 1,6 dCi mají podobné stížnosti.
No to je ale super, co?
GS III,1,6 dCi, 36000km,6,4/100

rehaksony
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: pon zář 19, 2011 19:21

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od rehaksony » úte čer 12, 2012 18:56

No budeme se muset s GSIII sžít alespoň na tu dobu co ho budeme mít. Já jsem měl před ním Ford C-max- to bylo fakt dobrý auto ale jeho kvality jsem v plné míře docenil až po delší době používání GS III.Musím napsat že C max je fakt o level jinde neř GS. Jenže ze začátku je holt člověk nadšený z nového vozu - velký prostor, silný motor, voní to novotou. O to horší je pak realita.
Ale jsou i přednosti GS. V první řadě prostor- to je za ty prachy fakt výborný. Příští týden jedeme s manželkou na týden do Francie /alespoň se GS podívá kde ho sestavili/ a zjistil jsem že můžeme v pohodě spát v autě, když vyhodím ven sedačky. To je super. A taky náš pes je v kufru spokojený - vejde se tam velká klec.
MOc rád bych měl svý auto rád, ale nějak mi to nejde.Prostě ta "jiskra nechce přeskočit".
GSIII 1,6 Dci, 11000 km, 5,5/100/ od jara/ v zimě 6,2/100

Uživatelský avatar
vladis
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: sob črc 07, 2012 10:50

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od vladis » pon črc 09, 2012 17:12

Ahojte,

kedze som pomerne cerstvy uzivatel tohto vozidla, tak som sa rozhodol registrovat sa na toto forum, pricom verim, ze si navzajom s ostatnymi budeme schopni vymenit uzitocne informacie o nasich "premiestnovadlach". Ako som si mal moznost precitat toto vlakno, popisalo sa tu mnoho najmä o motore a jeho spotrebe, osobne mam po 15 tisic KM, ktore som najazdil od februara spotrebu na urovni cca. 6,1 L / 100km, co povazujem pri velkosti tohto auta ako aj motore za celkom slusnu. Upozornujem, ze auto nie je moje ale firemne, preto pre mna spotreba je sice dôlezita, ale urcite som sa ani naznakom nespoliehal na reklamovane 4 L / 100km, kedze som dobre vedel, ze tato spotreba sa môze dosiahnut tak akurat pri 90-100 km/h a aj to pri rovnej ceste a zaradenej sestke :) Spotreba preto pre mna urcite nebude tema c. 1, skôr by ma zaujimali prakticke skusenosti, problemy, mozne riesenia, vylepsenia atd.

Aby som v skratke zhrnul tych cca. 5 mesiacov, co mam vozidlo v uzivani, tak by som to zhrnul asi takto. Po prebrati vozidla som zistil iste technicke nedostatky, konkretne ako keby mi podfukovalo listu pri vodicovi, pri silnejsom vetre pripadne aj bezvetri to boli naozaj neprijemne zvuky aj pri 60km/h a viac. Po asi mesacnom patrani a medzicasom prasknutom prednom skle mi v servise zistili, ze to nakoniec nevychadzalo zo stlpika ale v zlom utesneni maleho okienka pri spätnom zrkadle vodica. Vsetky opravy sa diali v ramci zaruky nastastie, avsak neocakaval by som taketo problemy pri novych autach, tobôz, ked sa Renault chvali tym, ze tieto auta su vyrabane vo Francuzsku ako som sa mal moznost docitat na webe. Kazdopadne tu musim pochvalit servis Kestler, kde mi boli servisaci velmi napomocni, aj ked bol k obhliadke privolany clovek priamo z Renaultu, ktoremu sa ocividne moc riesit veci nechcelo - teda aspon sa tak tvaril, ze to je vlastne vsetko v poriadku a viac-menej by to najradsej vsetko zmiatol odpvoedou typu "aerodynamicky ruch" a podobne. V servise mi okrem toho este dotiahli rôzne zavity a upevnenia napr. vodicove dvere, dvere kufra a podobne, nastavili stierace a pod., kedze podla servisakov to nebolo uplne idealne doladene od vyroby.

Co sa samotneho auta tyka po motorickej stranke som zatial spokojny, spotreba sa ustalila na tych cca. 6,0 L / 100km priemerne a to jazdim dost vela v meste (BA) + dialnice, takze z môjho pohladu dynamika auta a sviznost na dobrej urovni, kedze jazdim väcsinou 1-2 osoby + nejaky ten naklad v kufri, pripadne pes. Ak uz je vsak auto nalozene do plna, teda 4 osoby + plny kufor, asi by som neodmietol ten dvoj liter od ktoreho by som si sluboval väcsiu vykonovu rezervu a sviznost. kazdopadne pri cca. 135-140km hladine je motor prijemny - toci cca. 2.600 otacok, co oprotim môjmu predchadzajucemu benzinu je velmi lahodny zvuk. Pripominam, ze môzem porovnat len s benzinami, toto je môj prvy dizel, takze nemam s cim extra v ramci dizlovych motorov porovnavat.

Vybavu mam v zasade najvyssiu + doplnky ako BOSE audio + panoramaticka strecha + parking kamera, takze na komfort v aute si nestazujem, prave naopak. Jedine co ma trochu mrzi je navigacia, kde nie je dozivotny update v cene. Ak si mam predstavit kupit si inu vybavu a doplatit 600 EUR za navi, tak by som velmi rozmyslal ci ta investicia stoji za to bez updateov.

Ak mi niekto viete podat info k sluzbe LIVE a ci sa ju nejako da rozchodit na SR, tak to uvitam, pretoze mne tato moznost v menu stale svieti na sedo a nie je mozne ju ani nakliknut, nie to este aktivovat.

Co mi trochu chyba je stmievatelne spätne zrkadlo, pôvodne bolo v ponuke vybavy ale nejaky mesiac po objednani mi volal predajca, ze to tam asi nebude, ze sami nevedia ci ano alebo nie, lebo dealer to v ponuke zrusil. Po prichode vozidla to nebolo, takze uvazujem, ze ci sa to da domontovat dodatocne, musim sa spytat samozrejme v renaulte najprv, pripadne ak mate nejake info, sem s nimi.

Velmi som si zvykol na "keyless" system, kde naozaj nie je potrebne nic stlacat, nikam pichat aby sa auto ci uz otvorilo alebo nastartovalo. Start & Stop mi nerobi problem, aj ked to bola chvila co som si zvykol. Da sa to vsak v pripade potreby vypnut, takze ak by to cloveka moc vzrusovalo pocas zapchy a pod., tak to jednoducho vypne a neriesi. Asisten rozjazdu do kopcov funguje tiez fajn, v oboch smeroch, teda ci uz ste v kopci smerom hore, alebo chcete cuvat a cumak mate dole - je to naozaj dobra pomôcka. Automaticke dialkove - vec pouzitelna tak 50:50, su podmienky a cesty, kde to nie moc vyuzitelne, resp. ak vam je druhy vodic ukradnuty, tak to pouzivajte kde chcete a kedy chcete, ale je pravda, ze najmä na zadne svetla pred vami iducich aut, to nereaguje az tak pruzne ako by malo a potom môzete osvietit jadzdca pred vami na dlhsie obdobie, kym to auto system zaeviduje.

Na uvod myslim az-az, ked vas nieco napadne, kludne sa pytajte, ked budem mat ja nejaku myslienku na doplnenie, tiez doplnim rad.
Vladis

Renault Grand Scenic III / Collection 2012 / Privilege / 1,6 dCi - 130k FAP S&S / priem. 6,0 L (15 Tkm)

rehaksony
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: pon zář 19, 2011 19:21

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od rehaksony » úte črc 10, 2012 10:10

Tak jsem se vrátil z dovolené po francii a můžu říci že svému GS III začínám pomalu odpouštět různé nedostatky, protože se vyjevují i kladné věci Tak za prvé - do francie jsme jeli s manželkou jen dva a plné auto krámů- po německu průměr rychlosti tak 140 km, ve francii jsme jeli mimo dálnice - po provence- a to jsou pořád hory - nahoru dolů, na spotřebu nic moc a zpět přes německo - bu´d rychle po dálnicích a navíc několik hodin popojíždění v hzácpách. Takže nijak příznivé podmínky na spotřebu. A průměr za celkově ujetých 3600 kilometrů je 5,9 l / 100. To považuji za dobrý výsledek a k papírovým hodnotám se už tady vracet nebudu, jsou prostě nesmyslné. S touto spotřebou jsem spokojen.
Další osobně ověřené pozitivum. Přijedeme do kempu, posunu přední sedačky nadoraz dopředu, do mezery mezi ně a podlahu kufru dám dvě tašky s oblečením, přes to vše položím dvě lehátkové matrace a mám luxusní spaní pro dvě osoby - spalo se výborně, a to já mám 187 cm výšky. Opravdu vynikající, stačí zatahnout roletky, kde nejsou se dají dodělat a je krásné spaní. Určitě o mnoho lepší než ve stanu a pro mě i lepší než spát na privátu v cizí posteli. :-) No a ostatní věci se proistě nahází na přední sedačky. Toto ubytování dopopručuji :-)
Další pozitivum- mám najeto 14000 km, jezdím 7 měsíců a zatím bez provozní závady /když tedy vynechám Air Q system a slabé ostřikovače/
Už si prostě začínám zvykat a po 8 společných nocích mám se svým GS III bližší vztah :-)
RGS III, 1,6 Dci, dynamic,

MikiP
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: pon črc 16, 2012 11:15

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od MikiP » pon črc 16, 2012 13:44

Taky se podělím o první zkušenosti:

Auto mám asi dva měsíce, koupil jsem tzv. jednoleté auto registrované na Renault ČR, najeto asi 15000 km. Je to krátký Scénic, nikoli Grand Scénic, ale to snad až tak nevadí. Je to můj první turbodiesel, zatím jsem jezdil jen s benzinovými motory. Je pravda, že jsem si chvíli musel zvykat na odlišný styl jízdy - tedy řadit tak, abych se nedostal pod cca 1500 otáček, kdy motor skoro netáhne, a využívat setrvačnost auta, které je asi o 200 kg těžší než moje předchozí Seat Altea 1,6.

Na první nádrž se mi podařilo dostat na průměr 5,1l. Jezdil jsem po okreskách mimo dálnice, údaje jsou podle palubního počítače, skutečnost jsem nepřepočítával.
Pak jsme byli s rodinou v Třeboni - 5 kol na střeše, plně obsazené auto plus kufr, taky jen okresky - a spotřeba byla 6,5l. Navíc jsem při jízdě skoro nepoznal rozdíl, motor pořád skvěle táhl. Nedávno jsem koupil dálniční známku, tak ještě uvidím, jak to pohne se spotřebou.

Nicméně si myslím, že se při troše snažení a předvídání dá dostat pod 5 litrů na 100 km (tedy asi ne na dálnici).
Renault Scénic III 1,6 dCI Privilege

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od Miro_ba » pon črc 16, 2012 17:01

aj na dialnici sa dostanes pod 5l, ale ..... :-) tak nech ti to jazdi !
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

mirak
Junior member
Příspěvky: 152
Registrován: stř říj 19, 2011 15:04

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od mirak » stř črc 18, 2012 09:08

Miro-ba- k tvému úsměvnému názoru-" aj na dálnici sa dostaneš pod 5 l,ale..."- doplním- to bys musel jet do 90-100. Tak to bych chtěl vidět ostatní řidiče jak si klepají na čelo.
MikiPi Tvé zkušenosti vcelku odpovídají i mým praktickým zkušenostem - s autem mám najeto 40000 km- mimo město a dálnici dá se jet se snahou svižně 90-100 za cca 5-5,3.Počítej údaje palubního počítače + 0,3 =reál.
Ale město horko těžko pod 6,5-7 a dálnici?Pod 6,5 jsem se při normální dálniční jízdě nedostal. Vyzkoušeno na úsecích 1200-1400 km dlouhých.
Teď jsem dělal cestu 1000km-z toho dálnice/130-160/ 800km a mimo /do 110/200km a průměr reálný 6,6.
Tak ať Ti auto slouží.
GS Dynamik 1,6 dCi,40900,6,4/100

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 629
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Re: první zkušenosti s GS III 1,6 dCi

Příspěvek od Víťa Malina » stř črc 18, 2012 12:11

hm, tak to vypadá že místo snížení spotřeby oproti 1,5dci došlo k navýšení, já jsem teď jel 400km 4 dospělí, v kufru 50kg pes + zavazadla, na střeše velká rakev, na dálnici 130-135, mimo město 100-110, město 50, celou dobu klima a dostal jsem se na 5,8. Bez rakve a jednoho dospělého to jezdím za 5,5.
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů