Denní svícení
Moderátor: Moderators General
Re: Denní svícení
Zdravím, tak jsem to minulý víkend spáchal a jak jsem se toho obával, tak za dvě hoďky hotovo. Nejvíc času zabralo najít vhodnou pojistku v motorovém prostoru, jenž spíná po nastartování.
Grand Scenic 1,6 16V 81kw r.v.2012
Re: Denní svícení
Zdravím Vás pánové právě jsem pořídil GS III bose edition. Mám páčku s auto polohou a mám možnost originálních denních světěl do nárazníku místo těch záslepek které tam jsou teď. Problém je v tom že bych rád aby to bylo vše tak jak má být přímo originál a nevím jestli v nárazníku jsou originál přivedené kabely s konektory ....dodavatel denního svícení tvrdí že by to tam mělo být ale bohužel nevím jak rozdělat ty kryty abych se mrknul a jestli vůbec to auto na páčce má funkci s nečím spojenou. Nemůžete mi někdo poradit jak rozdělat nárazník a případně jestli to vše je někde v menu doprogramovatelné či jak to udělat aby to vše fungovalo? ...Auto je rakušák .....při auto poloze nesvítí vůbec nic a já bych rád měl originální denní svícení protože s ním to vypadá líp než kdybych tam něco bastlil sám.......pak už jedině dát origo svícení a zapojit jako klasika všichni neoriginálně. Díky za jakoukoli radu
Renault GS III 1.5DCi bose edition
Re: Denní svícení
Ahoj, když mám originál denní svícení v nárazníku a zapnu parkovací světla, tak svítí jen to denní v roli parkovaček nebo mají svítit i nějaké žárovky v hlavních světlech?
Re: Denní svícení
Svítí pouze denní jako parkovačky. V hlavním světlometu jsou jen potkávací a dálková světla.
Renault Grand Scenic II r.v.12/2006 1,5dCi 78kW
Renault Grand Scenic III r.v.12/2015 1,2 TCe 97kW
Renault Grand Scenic III r.v.12/2015 1,2 TCe 97kW
Re: Denní svícení
Díky.
Re: Denní svícení
Tak přesně tento problém s utavením spodního kontaktu žárovky v denním svícení teď řeším. Měnil jsem již 3x za cca půl roku!!! Nevíte, čím to může být? Ta koncovka žárovky opravdu vypadá jak utavená. A navíc má na sobě stopy po nějakém jakoby jiskření, nebo jak to popsat. Alespoň tak to popsal servisák a opravdu tam jisté "opálení" po jiskření bylo.kasoun1 píše: ↑pát srp 11, 2017 17:49Dobrý den všem. Mám na autě Bixenony a jako denní svícení jsou tam origo žárovky P21W 12V. Svítí dostatečně, ale samozřejmě led světla pro denní svícení jsou daleko lepší a hlavně hezčí. Stačilo by vyměnit původní žárovky za žárovky led s paticí P21. Bohužel žádné které jsem zatím našel nemají homologaci pro provoz na pozemních komunikacích. Obyčejná vláknová žárovka stojí kus do 20 korun. Ledková přes 100 Kč a více podle provedení a výrobce. Hlavní důvod proč jsem je zatím nevyzkoušel, když pominu homologaci, je ten, že klasické žárovky měním cca. po půl roce z důvodu "utavení" spodního kontaktu. Ta pecička prostě zmizí. Vlákno je v pořádku, baňka žárovky je lehce načernalá, ale světlo přestane svítit kvůli utavenému spodnímu kontaktu. Nevím jestli to je normální a nerad bych stejně utavil led žárovku za kterou dám třeba 200 Kč za kus. Konektor je OK, při výměně žárovky vždy pro jistotu napružím spodní "mínus" kontakt. Je tenhle stav normální ?
R 25 GTX 2.0
Safrane II 2.5 RXE
VEL SATIS 3.0 dCi Privilege r.v. 2002
Laguna II Grandtour 1.9 dCi/88 kW Privilege r.v. 2001
Grand Scenic III 1.5 dCi 81 kW r.v. 2011
Grand Scenic IV 1.6 dCi 96 kw r.v. 2017
Safrane II 2.5 RXE
VEL SATIS 3.0 dCi Privilege r.v. 2002
Laguna II Grandtour 1.9 dCi/88 kW Privilege r.v. 2001
Grand Scenic III 1.5 dCi 81 kW r.v. 2011
Grand Scenic IV 1.6 dCi 96 kw r.v. 2017
Re: Denní svícení
Ahojte,
obracím se na Vás zkušené s prosbou o radu - mám teď nově Scenica III r.v. 2014 (doteď jsem měl Scenic II). Má světelný senzor a když nastavím kroužek světel na AUTO, tak automaticky při dostatku světla zapíná pouze denní svícení a při poklesu světla zase přepne na klasická světla. Potud vše v pořádku a funguje jak má a vyhovuje mi to. Problém ale vidím v tom, že když při tomto režimu nastavení za tmy zastavím auto, např. při čekání na přejezdu, zastavení u kraje, na parkovišti apod. a vypnu motor tlačítkem, tak okamžitě zhasnou všechna světla, což není dobré, auto tak zůstane neosvětlené, zatímco při normálně zapnutých světlech (tedy při nevyužití nastavení AUTO) v takovém případě světla nezhasnou, zhasnou až při otevření řidičových dveří, což je daleko lepší a bezpečnější a tak jsem na to byl dosud zvyklý. Máte to taky stejně ?, případně nějaký tip, jak to řešit ?. Děkuji !.
obracím se na Vás zkušené s prosbou o radu - mám teď nově Scenica III r.v. 2014 (doteď jsem měl Scenic II). Má světelný senzor a když nastavím kroužek světel na AUTO, tak automaticky při dostatku světla zapíná pouze denní svícení a při poklesu světla zase přepne na klasická světla. Potud vše v pořádku a funguje jak má a vyhovuje mi to. Problém ale vidím v tom, že když při tomto režimu nastavení za tmy zastavím auto, např. při čekání na přejezdu, zastavení u kraje, na parkovišti apod. a vypnu motor tlačítkem, tak okamžitě zhasnou všechna světla, což není dobré, auto tak zůstane neosvětlené, zatímco při normálně zapnutých světlech (tedy při nevyužití nastavení AUTO) v takovém případě světla nezhasnou, zhasnou až při otevření řidičových dveří, což je daleko lepší a bezpečnější a tak jsem na to byl dosud zvyklý. Máte to taky stejně ?, případně nějaký tip, jak to řešit ?. Děkuji !.
Re: Denní svícení
Je to v poradku, protoze pri zastaveni a vypnuti motoru mas na neosvetlenem miste mit parkovacky.
Je to klasika v sore pred zavorama vetsina sviti potkavacima, coz by nemela. Kdyz je nekdo za mnou a sviti, tak klidne vypnu a stojim bez svetel.
Pokud pri stani rad svitis do zrcatek, staci prepnout o polohu zpet.
Vetsi problem pouzivatelu denniho sviceni je ten, ze pri snizene viditelnosti si neuvedomi, ze senzor vyhodnocuje dostatecnou viditelnost a ono je to realne jinak.
Je to klasika v sore pred zavorama vetsina sviti potkavacima, coz by nemela. Kdyz je nekdo za mnou a sviti, tak klidne vypnu a stojim bez svetel.
Pokud pri stani rad svitis do zrcatek, staci prepnout o polohu zpet.
Vetsi problem pouzivatelu denniho sviceni je ten, ze pri snizene viditelnosti si neuvedomi, ze senzor vyhodnocuje dostatecnou viditelnost a ono je to realne jinak.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
-
- Junior member
- Příspěvky: 168
- Registrován: pon úno 03, 2020 14:26
Re: Denní svícení
Přesně tak. Od toho je tu možnost pootočit páčkou a zapnout si parkovačky.Renaulťák píše: ↑úte čer 22, 2021 19:25Je to v poradku, protoze pri zastaveni a vypnuti motoru mas na neosvetlenem miste mit parkovacky.
Vetsi problem pouzivatelu denniho sviceni je ten, ze pri snizene viditelnosti si neuvedomi, ze senzor vyhodnocuje dostatecnou viditelnost a ono je to realne jinak.
Grand Scenic III 1,6 dCi 96 kW 2012
Re: Denní svícení
Díky moc za konkrétní odpovědi, aspoň jsem se v něčem poučil, ohledně správného zapínání světel. Určitě si dávám bacha, abych někomu zbytečně nesvítil, sám to nemám rád. Šlo spíš o nějaké specifické situace. Jen pro zajímavost - sledoval jsem okamžik zapnutí potkávacích světel senzorem při úbytku světla a mám pocit, že u mojeho auta je to nastaveno spíše opatrně, tedy že sepne světla při ještě dost dobrých světelných podmínkách, že bych to ani nečekal. Asi to bude dost individuální, třeba podle druhu, stavu a čistoty toho senzoru, ale je samozřejmě jasné, že je třeba tomu věnovat pozornost a slepě nespoléhat........ Dosud jsem denní svícení neměl, je to pro mě novinka.
Re: Denní svícení
U GC spravidla fungujú tak, že ich ani nevnímam, nepotrebujem nijako zasahovať. A tak to má byť.
Teda až na dva pripady:
1) ľahký dážď - stierače už to zaregistrujú, ale svetlá sú v režime denného svietenia.
2) diaľničný tunel - musím prepnúť rucne
Teda až na dva pripady:
1) ľahký dážď - stierače už to zaregistrujú, ale svetlá sú v režime denného svietenia.
2) diaľničný tunel - musím prepnúť rucne
scenic DCI, GS 1,6DCI
Re: Denní svícení
Ještě prosím jeden dotaz k světlům, a to dálkovým - svítí moc vysoko, neosvětlují cestu ale spíš okolí, dopravní značky atd., což naopak oslňuje. Určitě to není jenom můj pocit, protože jsem jezdil v řadě aut, a dálkové světla vždy pěkně osvětlovaly silnici do dálky, ale v mojem Scenicu III fakt svítí moc vysoko.......dá se to nějak seřídit ?, není tam nějaký šroub ?. Děkuji !
Re: Denní svícení
Nevim, jestli mas automaticke nastavovani svetel, nebo manual. Pri automatice muze byt nefunkcni nektere cidlo na naprave. Pokud mas manuelni nastavovani, tak zkusit dat z minima na maximum a zjistis, jestli funguje.
Myslim, ze neni samostatny nastavovak pro dalkova svetla, tak ti musi svitit vysoko i potkavacky.
Pokud je vsechno funkcni, dal bych radeji nastavit do odborneho servisu. Takove rozhozene svetla stvou vsechny protijedouci a jet pak nejakou tu sekundu naslepo, neni prijemne.
Myslim, ze neni samostatny nastavovak pro dalkova svetla, tak ti musi svitit vysoko i potkavacky.
Pokud je vsechno funkcni, dal bych radeji nastavit do odborneho servisu. Takove rozhozene svetla stvou vsechny protijedouci a jet pak nejakou tu sekundu naslepo, neni prijemne.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Re: Denní svícení
Tak přesně tento problém s utavením spodního kontaktu žárovky v denním svícení teď řeším. Měnil jsem již 3x za cca půl roku!!! Nevíte, čím to může být? Ta koncovka žárovky opravdu vypadá jak utavená. A navíc má na sobě stopy po nějakém jakoby jiskření, nebo jak to popsat. Alespoň tak to popsal servisák a opravdu tam jisté "opálení" po jiskření bylo.kasoun1 píše: ↑pát srp 11, 2017 17:49Dobrý den všem. Mám na autě Bixenony a jako denní svícení jsou tam origo žárovky P21W 12V. Svítí dostatečně, ale samozřejmě led světla pro denní svícení jsou daleko lepší a hlavně hezčí. Stačilo by vyměnit původní žárovky za žárovky led s paticí P21. Bohužel žádné které jsem zatím našel nemají homologaci pro provoz na pozemních komunikacích. Obyčejná vláknová žárovka stojí kus do 20 korun. Ledková přes 100 Kč a více podle provedení a výrobce. Hlavní důvod proč jsem je zatím nevyzkoušel, když pominu homologaci, je ten, že klasické žárovky měním cca. po půl roce z důvodu "utavení" spodního kontaktu. Ta pecička prostě zmizí. Vlákno je v pořádku, baňka žárovky je lehce načernalá, ale světlo přestane svítit kvůli utavenému spodnímu kontaktu. Nevím jestli to je normální a nerad bych stejně utavil led žárovku za kterou dám třeba 200 Kč za kus. Konektor je OK, při výměně žárovky vždy pro jistotu napružím spodní "mínus" kontakt. Je tenhle stav normální ?
[/quote]
Chtěl jsem sem nahrát nějaké obrázky, ale ani jednou se mi to nepodařilo. Proto dávám odkaz na tyto obrázky. Jde o to utavení spodního kontaktu žárovek denního svícení.
https://ibb.co/XS3rDbP
https://ibb.co/XkM5Z81
Jestli by tedy někdo nevěděl, čím to může být, že se tak rychle utaví (klidně i 3x ročně je měním)?
R 25 GTX 2.0
Safrane II 2.5 RXE
VEL SATIS 3.0 dCi Privilege r.v. 2002
Laguna II Grandtour 1.9 dCi/88 kW Privilege r.v. 2001
Grand Scenic III 1.5 dCi 81 kW r.v. 2011
Grand Scenic IV 1.6 dCi 96 kw r.v. 2017
Safrane II 2.5 RXE
VEL SATIS 3.0 dCi Privilege r.v. 2002
Laguna II Grandtour 1.9 dCi/88 kW Privilege r.v. 2001
Grand Scenic III 1.5 dCi 81 kW r.v. 2011
Grand Scenic IV 1.6 dCi 96 kw r.v. 2017
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů