Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
Moderátor: Moderators General
Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
Ahoj, prosim o radu pri vybere motora do mojho buduceho GS. Auto kupujem do firmy. Najazdim cca 3500 az 4000 km mesacne.
Rozhodujem sa medzi 1,9 dCi a 2,0 dCi. Vykonovo by mi asi vyhoveli oba. Chcem sa rozhodnut hlavne pre spolahlivejsi z nich.
Kazda rada dobra. Uvitam hlavne osobne skusenosti.
Vopred dakujem.
SURNE.
Rozhodujem sa medzi 1,9 dCi a 2,0 dCi. Vykonovo by mi asi vyhoveli oba. Chcem sa rozhodnut hlavne pre spolahlivejsi z nich.
Kazda rada dobra. Uvitam hlavne osobne skusenosti.
Vopred dakujem.
SURNE.
Naposledy upravil(a) majo42 dne pon črc 26, 2010 12:12, celkem upraveno 1 x.
Škoda Octavia Tour, Combi, 1,9 TDi
-
- Starting member
- Příspěvky: 15
- Registrován: stř kvě 19, 2010 18:43
Řešil jsem stejný problém u Meganu. Nakonec jsem se rozhodl pro 2,0 dci. Je sice o dost dražší, ale za rok ujedu skoro 40 tis. km, tak je pro mě důležitější údržba a spolehlivost. 2,0 dci má rozvodový řetěz a nemění se tak. Zkoušel jsem oba motory a na dálnici (které využívám nejčastěji) má dvoulitr nižší spotřebu. Navíc je to živější motor a subjektivně věřím modernějším technologiím. Technici v Renaultu navíc pro tento motor mají jen chválu. V červnu jsem objednával Grand Scénica pro manželku a opět to bude 2,0 dci, navíc s automatem.
Dakujem za reakciu. Aku mas referenciu na GS? Nie je to "autobus"? Som obchodnik na cestach. Jazdim dialnice, aj zahranicne. Napr. Nemecko. Rychlost je dolezita. Asi vacsina ciest v SR je vsak klasika, t.j. cesty 1. triedy a tak dalej. Potrebujem aby auto na ceste sedelo. Mierne naklony karoserie mi nevadia, je to otazka zvyku. Avsak tzv. krutenie karoserie, "vykopavanie" zo zataciek atd. by boli pre mna neprijemnym zistenim. Nepoznam nikoho, kto ma novy GS.pavel.dodo píše:Řešil jsem stejný problém u Meganu. Nakonec jsem se rozhodl pro 2,0 dci. Je sice o dost dražší, ale za rok ujedu skoro 40 tis. km, tak je pro mě důležitější údržba a spolehlivost. 2,0 dci má rozvodový řetěz a nemění se tak. Zkoušel jsem oba motory a na dálnici (které využívám nejčastěji) má dvoulitr nižší spotřebu. Navíc je to živější motor a subjektivně věřím modernějším technologiím. Technici v Renaultu navíc pro tento motor mají jen chválu. V červnu jsem objednával Grand Scénica pro manželku a opět to bude 2,0 dci, navíc s automatem.
Dik.
Škoda Octavia Tour, Combi, 1,9 TDi
Dle meho nazoru se tuhost karoserie ve srovnani se Scenicem I _vyrazne_ zlepsila. Sice recenze pisou, ze se auto v zatackach naklani, ale ja nepocituji zadne negativni ovlivneni rizeni ani velky naklon. Urcite se naklani mene nez Scenic I. Presnost a lehkost rizeni je vyborna. Delsi rozvor u GS je urcite prinosem. Na delku auta jsem si zvyknul brzy, parkovaci senzory prip. parkovaci kamera pomuzou - neni problem se s GS pohybovat i po meste.
S motorizaci 1.9dCi jsem spokojen - vykonem i dynamikou na GS staci. Zatim jsem narazil na jedinou kosmetickou vadu - pokud se vypne klimatizace a palubni pocitac snizi volnobezne otacky, tak se auto jakoby roztrese od motoru (mimochodem stejnym problemem trpi i predchudce 1.9dTi). Nizke otacky zrejme tomuto motoru nesvedci. Jinak je odhlucneni OK.
S motorizaci 1.9dCi jsem spokojen - vykonem i dynamikou na GS staci. Zatim jsem narazil na jedinou kosmetickou vadu - pokud se vypne klimatizace a palubni pocitac snizi volnobezne otacky, tak se auto jakoby roztrese od motoru (mimochodem stejnym problemem trpi i predchudce 1.9dTi). Nizke otacky zrejme tomuto motoru nesvedci. Jinak je odhlucneni OK.
Scenic I, rv99 1.9dTi - Kaleido (bohužel sešrotován)
Grand Scenic III, rv2009 1.9dCi 5m - Privilege+TomTom
Espace V, Initiale Paris rv.2016 1.6dCi 5m
Grand Scenic III, rv2009 1.9dCi 5m - Privilege+TomTom
Espace V, Initiale Paris rv.2016 1.6dCi 5m
S vyse napsanym porovnanim Scenic I a III souhlasim, jizdni vlastnosti jsou u kus dal, uz to neni takovy propastny rozdil, kdyz presednu ze Scendy do X3 (vzdy je ale neco za neco - X3 dostala prezdivku "kostitras" ). Zadni naprava ale neni uplne dokonala. Na relativne kvalitni silnici je vse OK, nema vsak rada vetsi nerovnosti v zatacce. Uz vicekrat mne prekvapilo docela vyrazne odskoceni(?). Mam ale kratkou verzi, takze pro GS to nemusi platitperex píše:Dle meho nazoru se tuhost karoserie ve srovnani se Scenicem I _vyrazne_ zlepsila. Sice recenze pisou, ze se auto v zatackach naklani, ale ja nepocituji zadne negativni ovlivneni rizeni ani velky naklon. Urcite se naklani mene nez Scenic I. Presnost a lehkost rizeni je vyborna. Delsi rozvor u GS je urcite prinosem.
Tohle pozoruji i u sveho Tce. Bez zapnute klimatizece jsou citit slabe vibrace. Nekdy vic, nekdy temer neznatelne - jeste jsem nevysledoval zavislostperex píše:Zatim jsem narazil na jedinou kosmetickou vadu - pokud se vypne klimatizace a palubni pocitac snizi volnobezne otacky, tak se auto jakoby roztrese od motoru (mimochodem stejnym problemem trpi i predchudce 1.9dTi). Nizke otacky zrejme tomuto motoru nesvedci.
Scenic I 1,6 RXT automat
Scenic III 1,4Tce Expression
Scenic III 1,4Tce Expression
Podle mě 1,9 dCi pro GS stači dostatečně. Mě od 2.0 odrazoval podle mě neadekvátní skoro 50t ceníkový rozdíl.
Problém s nakláněním nepozoruji. Co mě však vysloveně vadí a spíše si na to musí zvyknout je to, že díky pevné zadní nápravě (alespoň jsem přesvědčen, že GS nemá víceprvkou nápravu) a ostřejším projití zatáčkou zadek GS mírně ustřelí (a to i při plně osazeném voze, ale s prázdným kufrem).
Rozklepání při nízkých otáčkách a vypnuté klimě (AC off) nepozoruji. Zkusím se na toto zaměřit.
Problém s nakláněním nepozoruji. Co mě však vysloveně vadí a spíše si na to musí zvyknout je to, že díky pevné zadní nápravě (alespoň jsem přesvědčen, že GS nemá víceprvkou nápravu) a ostřejším projití zatáčkou zadek GS mírně ustřelí (a to i při plně osazeném voze, ale s prázdným kufrem).
Rozklepání při nízkých otáčkách a vypnuté klimě (AC off) nepozoruji. Zkusím se na toto zaměřit.
GS IV 1.3 TCe 140k EDC Intens, R-Link 2 - od 2020
GS III 1.9 dCi 130k Privilege (5míst,vyhř.sedadla,alarm,bez navigace) - od 2010 doposud
GS III 1.9 dCi 130k Privilege (5míst,vyhř.sedadla,alarm,bez navigace) - od 2010 doposud
-
- Junior member
- Příspěvky: 159
- Registrován: stř říj 14, 2009 12:40
Re: Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
Chci se zeptat těch, kteří mají GS s 1.9dCi a 2.0dCi, jak jsou spokojeni s tím motorem a zda po nějaké době nezměnili názor, že by 2.0dCi byla lepší volba?
Měl jsem možnost vyzkoušet 5 motorizací a 1.9dCi mi přišla nejlepší (2.0 dCi mezi nima bohužel nebyla a nikde už není jako předváděcí auto). Pohybuji se převážně v příměstském provozu, proto si myslím, že by 1.9dCi měla být z pohledu spotřeby lepší volba než 2.0dCi.
Měl jsem možnost vyzkoušet 5 motorizací a 1.9dCi mi přišla nejlepší (2.0 dCi mezi nima bohužel nebyla a nikde už není jako předváděcí auto). Pohybuji se převážně v příměstském provozu, proto si myslím, že by 1.9dCi měla být z pohledu spotřeby lepší volba než 2.0dCi.
Renault Grand Scenic 2.0dCi BVA6 Privilege
Re: Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
koko km ma taka primestska jazda na jeden zatah ?
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
-
- Junior member
- Příspěvky: 159
- Registrován: stř říj 14, 2009 12:40
Re: Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
cca 40 km. Já jsem rozhodnut pro tu 1.9dCi, kterou všude chválí a je v podstatě na vrcholu "kariery". Od května by měla být i ta 1.6dCi, která by se měla prodávat souběžně s 1.9dCi. Z té mám však trochu obavy ze spolehlivosti, protože to bude úplně nový motor. No a co mne táhne k 2.0dCi ani sám nevím, možná to, že je to modernější 16V, ikdyž ani 1.9dCi se nedá upřít moderní technika. Proto bych rád znal názory majitelů těchto motorů.
Renault Grand Scenic 2.0dCi BVA6 Privilege
Re: Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
teoreticky 2.0 ma retaz, co by mohlo tiez pomoct pri rozhodovani.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
-
- Junior member
- Příspěvky: 159
- Registrován: stř říj 14, 2009 12:40
Re: Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
Já jsem možná nahoře použil špatný výraz, nemyslel jsem že by mne to vysloveně táhlo k 2.0dCi, ale spíš mi to trochu vrtá hlavou. Přii zkušební jizdě s 1.9dCi jsem byl mile překvapen lineárním zátahem a tichostí motoru, kterou jsem neočekával, navíc i spotřeba byla dobrá. Bohužel to byla relativně krátká jízda.
Co se týká řetězu, tak z pohledu údržby je to určitě výhoda, na druhou stranu ani s řemenem by neměl být při pravidelné údržbě problém.
Co se týká řetězu, tak z pohledu údržby je to určitě výhoda, na druhou stranu ani s řemenem by neměl být při pravidelné údržbě problém.
Renault Grand Scenic 2.0dCi BVA6 Privilege
Re: Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
Okrem toho 2.0 ma turbo chladene vodou..
Megane Grandtour 1,6dCi 96kW (2016), Bose
Kadjar 1,6dCi 96kW (2016), 4x4, Bose
Duster 1,3TCe 110kW (2022), EDC, Prestige
Scenic Privilege 1.6dCi (2013), Carminat TomTom
ex. Laguna Grandtour 2.0T AT(2006), Scenic Privilege 1.9dCi (2001), Laguna Grandtour 1,9dCi 96kW (2007), Megane RT dTi (1999), R19 16V 99kW (1991),
Kadjar 1,6dCi 96kW (2016), 4x4, Bose
Duster 1,3TCe 110kW (2022), EDC, Prestige
Scenic Privilege 1.6dCi (2013), Carminat TomTom
ex. Laguna Grandtour 2.0T AT(2006), Scenic Privilege 1.9dCi (2001), Laguna Grandtour 1,9dCi 96kW (2007), Megane RT dTi (1999), R19 16V 99kW (1991),
-
- Junior member
- Příspěvky: 159
- Registrován: stř říj 14, 2009 12:40
Re: Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
OK. Trochu to rezeberme, třeba to pomůže i ostatním.
Řetěz - výhody: motor by měl být tišší (?), nemusí se každých 100t km měnit řemen
Vodou chlazené turbo - výhodu spatřuji snad jen v případě dlouhého a vysokého zatížení motoru a následného rychlého vypnutí (bez tzv dochlazování). Pravděpodobně taky bude o něco vyšší účinost než u olejového chlazení. Nic víc mne nenapadá.
Řetěz - výhody: motor by měl být tišší (?), nemusí se každých 100t km měnit řemen
Vodou chlazené turbo - výhodu spatřuji snad jen v případě dlouhého a vysokého zatížení motoru a následného rychlého vypnutí (bez tzv dochlazování). Pravděpodobně taky bude o něco vyšší účinost než u olejového chlazení. Nic víc mne nenapadá.
Renault Grand Scenic 2.0dCi BVA6 Privilege
Re: Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
mracek.tom: jednoznacne ber 1,9dCi, ten 2,0dCi o tolik líp nejede a chlastá o litr víc. A vymáčkni z prodejce nejakou slevu s ohledem na to, že bude 1,9 za chvíli nahrazena 1,6. Navíc 2,0dCi ma dost vyraznej turboefekt, tedy díru, pod 2000 je to jalový, 1,9 táhne víc odspodu
Renault Scénic III 1,4 TCe Dynamique
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km
-
- Starting member
- Příspěvky: 15
- Registrován: stř kvě 19, 2010 18:43
Re: Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
Mám možnost srovnání. Manželka má 2,0 dci automat a sousedka 1,9 dci manuál. Obě auta jsem dost zkoušel, než jsem vybral. Chtěl jsem hlavně pro manželku automat a dostatečný výkon na dálnici, vyzkoušet jsem ale chtěl více možností. Nejvíc jsem jezdil ve dvou uvedených. Neměl jsem možnost vyzkoušet pouze manuál 2,0 dci.Jack82 píše:mracek.tom: jednoznacne ber 1,9dCi, ten 2,0dCi o tolik líp nejede a chlastá o litr víc. A vymáčkni z prodejce nejakou slevu s ohledem na to, že bude 1,9 za chvíli nahrazena 1,6. Navíc 2,0dCi ma dost vyraznej turboefekt, tedy díru, pod 2000 je to jalový, 1,9 táhne víc odspodu
Turboefekt u 2,0 nepozoruji a motor táhne od 1500 rpm (rozhodně motor není "jalovej"). Nájezd cca 3500 km/měsíc s průměrnou spotřebou 6,9 (průměrná rychlost podle PP 95 km/h). Sousedka je na tom s 1,9 podobně a spotřeba je 6,7! Při 11 000 km navíc musela dolít litr oleje.
Můžu říct, že 2,0 dci ve scenicu je naladěnej líp, než mám ve svém Meganu II. 2,0 dci, tam mám ale průměrnou spotřebu 5,6.
S čím můžu souhlasit je sleva u prodejce, při koupi čtvrtého Renaulta byla sleva na Scenic více než dobrá
-
- Junior member
- Příspěvky: 159
- Registrován: stř říj 14, 2009 12:40
Re: Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
Jack82: Přesně to jsem si myslel. Četl jsem několik recenzí, který potvrzují tvá slova, že 2.0dCi má při nízkých otáčkách tendenci chcípnout, což jsem u 1.9dCi vůbec nepociťoval, spíš naopak. Také podle průběhu výkonu to vypadá, že je 1.9dCi do 2000 otáček lepší. 2.0dCi je spíš dálniční typ. Ale nemohu soudit, protože jsem s ní nejel.Jack82 píše:mracek.tom: jednoznacne ber 1,9dCi, ten 2,0dCi o tolik líp nejede a chlastá o litr víc. A vymáčkni z prodejce nejakou slevu s ohledem na to, že bude 1,9 za chvíli nahrazena 1,6. Navíc 2,0dCi ma dost vyraznej turboefekt, tedy díru, pod 2000 je to jalový, 1,9 táhne víc odspodu
Renault Grand Scenic 2.0dCi BVA6 Privilege
-
- Junior member
- Příspěvky: 159
- Registrován: stř říj 14, 2009 12:40
Re: Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
pavel.dodo - ten 2.0 dCi automat je jinak ladeny a navíc je to právě automat, takže tám se bát chcípnutí člověk nemusí. Já manželce nabízel koupi automatu, ale ona ho nechce, prý už by se necítila jako řidič. A to se vždy na křižovce bojí, aby ji to nechcíplo....pavel.dodo píše: Mám možnost srovnání. Manželka má 2,0 dci automat a sousedka 1,9 dci manuál. Obě auta jsem dost zkoušel, než jsem vybral. Chtěl jsem hlavně pro manželku automat a dostatečný výkon na dálnici, vyzkoušet jsem ale chtěl více možností. Nejvíc jsem jezdil ve dvou uvedených. Neměl jsem možnost vyzkoušet pouze manuál 2,0 dci.
Turboefekt u 2,0 nepozoruji a motor táhne od 1500 rpm (rozhodně motor není "jalovej"). Nájezd cca 3500 km/měsíc s průměrnou spotřebou 6,9 (průměrná rychlost podle PP 95 km/h). Sousedka je na tom s 1,9 podobně a spotřeba je 6,7! Při 11 000 km navíc musela dolít litr oleje.
Můžu říct, že 2,0 dci ve scenicu je naladěnej líp, než mám ve svém Meganu II. 2,0 dci, tam mám ale průměrnou spotřebu 5,6.
S čím můžu souhlasit je sleva u prodejce, při koupi čtvrtého Renaulta byla sleva na Scenic více než dobrá
Renault Grand Scenic 2.0dCi BVA6 Privilege
Re: Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
Odkedy ti to vyberu auta kecia manzelka? Nedaj sa, kup automat a bude spokojna!
Jo ale k teme - predvadzacka 1.9 bola fajn, dynamicka, relativne ticha a typicky turbodiesel (ked si spravne radil tak OK). 2.0 s automatom mam doma a je to dynamicke asi tak rovnako, podstatne tichsie! a pri automate nejake turbodiery a krivky tociveho momentu nepoznas, automat to zariadi. Fakt ale je, ze radi tak, aby mal nieco nad 1500ot aj do kopca a nema problem zrychlovat. Inak doteraz mam priemer 7.4, vacsina su jazdy po dialnici 120 az 140km/h. Ked mas na to peniaze, tak nevahaj. Ked nemas, chod do 1.4 turbo a na nejaky medzistupen v podobe 1.9 dieslu si ani nespomenies. Alebo spomenies pri kazdom tankovani, zalezi z ktoreho druhu vodicov si
Jo ale k teme - predvadzacka 1.9 bola fajn, dynamicka, relativne ticha a typicky turbodiesel (ked si spravne radil tak OK). 2.0 s automatom mam doma a je to dynamicke asi tak rovnako, podstatne tichsie! a pri automate nejake turbodiery a krivky tociveho momentu nepoznas, automat to zariadi. Fakt ale je, ze radi tak, aby mal nieco nad 1500ot aj do kopca a nema problem zrychlovat. Inak doteraz mam priemer 7.4, vacsina su jazdy po dialnici 120 az 140km/h. Ked mas na to peniaze, tak nevahaj. Ked nemas, chod do 1.4 turbo a na nejaky medzistupen v podobe 1.9 dieslu si ani nespomenies. Alebo spomenies pri kazdom tankovani, zalezi z ktoreho druhu vodicov si
Megane Grandtour 1.6 16V ~155t km
Grand Scenic 2.0dCi automat
Grand Scenic 2.0dCi automat
-
- Junior member
- Příspěvky: 159
- Registrován: stř říj 14, 2009 12:40
Re: Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
lufik: kdybych se rozhodl pro automat, tak určitě tu 2.0dCi, ale když ne, tak ta 1.9dCi je asi zlatá střední cesta. Motor u 1.9dCi je opravdu dost tichý, přišlo mi, že je tišší než u Laguny 2.0dCi, ale to mohlo být způsobeno tím, že ten motor Laguny nebyl na provozní teplotě. Tu 1.4TCE jsem zavrhnul, měl jsem možnost s ní jezdit a 1.9dCi mi přijde pocitově dynamičtější. Hlavní rozdíl je v té dynamice při nízkých otáčkách, kde člověk u 1.9dCi není nucen překračovat 2000 otáček a cítí tu sílu (no cca 62kW/300Nm proti 38kW/185Nm musí být znát). Navíc by při dynamické jízdě žrala 2x tolik co 1.9dCi. Co se mi ale na té 1.4TCe líbilo, je ta tichost motoru při běžné jízdě, ikdyž nad 130 km/h mi přišel nafták tišší, protože ta 1.4TCe už měla dost otáček.
Renault Grand Scenic 2.0dCi BVA6 Privilege
-
- Junior member
- Příspěvky: 159
- Registrován: stř říj 14, 2009 12:40
Re: Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
Přehled údržby dCi motorů - je to pro Megane III, ale pro Scenic to bude určitě stejný:
Renault Grand Scenic 2.0dCi BVA6 Privilege
-
- Junior member
- Příspěvky: 159
- Registrován: stř říj 14, 2009 12:40
Re: Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
Z toho mi vyplývá, že než bych měnil řemen u 1.9dCi, tak to už budu mít snad jiné auto.
Renault Grand Scenic 2.0dCi BVA6 Privilege
-
- Junior member
- Příspěvky: 159
- Registrován: stř říj 14, 2009 12:40
Re: Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
A ještě troch Marketingu k té "nové" 1.9dCi:
Motor dCi 130
Tento motor bol značne prepracovaný. Nový Grand Scénic vybavený touto pohonnou jednotkou a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou má kombinovanú spotrebu iba 5,5 l/100km. Najvyšší výkon tohto motora s objemom 1 870 cm3 je 96 kW (130 k) pri 3 750 otáčkach za minútu, maximálny krútiaci moment (300 Nm) je k dispozícii od 1 750 otáčok za minútu. Tieto hodnoty je možné dosiahnuť vďaka upravenej variabilnej geometrii lopatiek turbodúchadla. Zahnuté lopatky prispievajú k okamžitej reakcii a k rýchlejšej dostupnosti výkonu. Vstrekovač so 7 otvormi (predtým so šiestimi) zaisťuje jemnejšie a efektívnejšie vstrekovanie paliva.
Okrem zlepšenej dynamiky a nízkej hlučnosti má Grand Scenic aj optimálnu spotrebu paliva. Motor dCi 130 je úžasne tichý a výkonný, ale tiež je ohľaduplný k životnému prostrediu pri emisiách iba 145 g/km CO2 v prípade 5-miestnej verzie. Pri 7-miestnej verzii je to 149 g/km CO2. Tieto zlepšenia viedli tiež k zníženiu prevádzkových a servisných nákladov. Výmena oleja je potrebná každých 30.000km (alebo každé dva roky) a rozvodový remeň potrebuje výmenu každých 160.000 km (predtým každých 120.000 km).
Motor dCi 130
Tento motor bol značne prepracovaný. Nový Grand Scénic vybavený touto pohonnou jednotkou a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou má kombinovanú spotrebu iba 5,5 l/100km. Najvyšší výkon tohto motora s objemom 1 870 cm3 je 96 kW (130 k) pri 3 750 otáčkach za minútu, maximálny krútiaci moment (300 Nm) je k dispozícii od 1 750 otáčok za minútu. Tieto hodnoty je možné dosiahnuť vďaka upravenej variabilnej geometrii lopatiek turbodúchadla. Zahnuté lopatky prispievajú k okamžitej reakcii a k rýchlejšej dostupnosti výkonu. Vstrekovač so 7 otvormi (predtým so šiestimi) zaisťuje jemnejšie a efektívnejšie vstrekovanie paliva.
Okrem zlepšenej dynamiky a nízkej hlučnosti má Grand Scenic aj optimálnu spotrebu paliva. Motor dCi 130 je úžasne tichý a výkonný, ale tiež je ohľaduplný k životnému prostrediu pri emisiách iba 145 g/km CO2 v prípade 5-miestnej verzie. Pri 7-miestnej verzii je to 149 g/km CO2. Tieto zlepšenia viedli tiež k zníženiu prevádzkových a servisných nákladov. Výmena oleja je potrebná každých 30.000km (alebo každé dva roky) a rozvodový remeň potrebuje výmenu každých 160.000 km (predtým každých 120.000 km).
Renault Grand Scenic 2.0dCi BVA6 Privilege
Re: Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
v první řadě jde o rozpočet. já mel na auto 400, tak jsem ten limit maximálne využil. TCe bylo i v serii dynamicke dostatečně, ale muselo se vytočit. ted po chipu je na tom dynamikou minimálne na urovni 2,0dCi. Zacal jsem ale jezdit na spotřebu coz je naprosto užasne a da se jezdit bezne od 1500. ted poslední nádrž jsem mel prumer v mixu 6,3l a od te doby jsem neopustil mesto a za 50km mám zatím prumer 6,9l. Driv jsem jezdil město za 10. A když chci, tak TCe letí. Ale já ted nechci, šetřim:-)
Renault Scénic III 1,4 TCe Dynamique
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km
Re: Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
tie intervaly sa dako natiahli. Si pamatam rozvody 5/120tkm a teraz 6/160tkm. Vzduchac na 4r/60tkm. Celkom cumim. Ma z vas niekto OCS ? Som nepostrehol, ze by sa mi menil interval vymeny .
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
- koprda
- Advanced member
- Příspěvky: 273
- Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
- Bydliště: okr. Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyber motorizacie pre Grand Scenic: 1,9 dCi - 2,0 dCi
"ertin" - od kdy má motor 2.0 dCi vodu chlazený turbo ? to má benzínový přeplňovaný motor 2.0T
_RENAULT Grand Scénic 2.0T-ex_....____ŠKODA Octavia 1.8 TSI-ex___
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů