Grand Scénic 1.4 TCe
Moderátor: Moderators General
Grand Scénic 1.4 TCe
Od pátku máme nový přírůstek v rodině: http://picasaweb.google.cz/100588146995 ... randScenic#
Zatím velká spokojenost. Tedy až na tu spotřebu - jízda po Praze 11 litrů, po ujetí cca 150 km (1/2 město, 1/2 mimo) spotřeba na 9,5 litrech a to jsem to šetřil a řadil podle rad PP. Ty převody jsou opravdu strašně krátké - 3 v 30, 4 v 40, 5 v 48, 6 v 60.
Hlavně chválím ruční brzdu a tempomat. Motor je v nízkých otáčkách líný, zatím ho nevytáčím. Auto je komfortně odladěné, ale přitom jsou náklony minimální. Skvělý výhled do všech stran.
Zatím velká spokojenost. Tedy až na tu spotřebu - jízda po Praze 11 litrů, po ujetí cca 150 km (1/2 město, 1/2 mimo) spotřeba na 9,5 litrech a to jsem to šetřil a řadil podle rad PP. Ty převody jsou opravdu strašně krátké - 3 v 30, 4 v 40, 5 v 48, 6 v 60.
Hlavně chválím ruční brzdu a tempomat. Motor je v nízkých otáčkách líný, zatím ho nevytáčím. Auto je komfortně odladěné, ale přitom jsou náklony minimální. Skvělý výhled do všech stran.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 629
- Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
- Bydliště: Pohořelice (BV)
- Kontaktovat uživatele:
gratuluju. Tak jsi šel s dítětem do světlého interiéru? já to radši riskovat nebudu. Konečně vidím auto v téhle barvě, mě se moc líbí ale žena chce béžovou poivre - tak asi bude po jejim - jak tu někdo psal barvu nechat na manželce a bude spokojená
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Grand Scénic 1.4 TCe
Hlavně si z něho neudělej lenocha, klidně ho toč na 4000, ale jen na 1/2 až 2/3 plynu, nepodtáčet pod 1700 a využívat všechny převody.blik píše:Od pátku máme nový přírůstek v rodině: http://picasaweb.google.cz/100588146995 ... randScenic#
Zatím velká spokojenost. Tedy až na tu spotřebu - jízda po Praze 11 litrů, po ujetí cca 150 km (1/2 město, 1/2 mimo) spotřeba na 9,5 litrech a to jsem to šetřil a řadil podle rad PP. Ty převody jsou opravdu strašně krátké - 3 v 30, 4 v 40, 5 v 48, 6 v 60.
Hlavně chválím ruční brzdu a tempomat. Motor je v nízkých otáčkách líný, zatím ho nevytáčím. Auto je komfortně odladěné, ale přitom jsou náklony minimální. Skvělý výhled do všech stran.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
S manželkou jsme se na barvě shodli. Spíš mi dalo práci ji přemluvit na nejvyšší výbavu.
Ty hnědé sedačky a výplně dveří se nám nelíbili, tak jsme vzali světlé. Plánuji koupit kapsář a možná nějakou ochranu na zadní sedadlo, aby to tam naše malá nezašpinila (asi http://www.detskyraj.cz/zbozi/9107-baby ... uta-zirafa a http://www.detskyraj.cz/zbozi/6600-suns ... la-grip-it ).
Doufám, že o víkendu najdu čas, abych mohl natočit nějaké video.
Ty hnědé sedačky a výplně dveří se nám nelíbili, tak jsme vzali světlé. Plánuji koupit kapsář a možná nějakou ochranu na zadní sedadlo, aby to tam naše malá nezašpinila (asi http://www.detskyraj.cz/zbozi/9107-baby ... uta-zirafa a http://www.detskyraj.cz/zbozi/6600-suns ... la-grip-it ).
Doufám, že o víkendu najdu čas, abych mohl natočit nějaké video.
Re: Grand Scénic 1.4 TCe
Neboj, po 1500 km bude dostávat zabrat. Jinak řadím jak zběsilej. S tím podtáčením teda nevím - PP sám navrhuje přeřazení a otáčky kolem 1500 bere jako v pohodě (navrhuje podřadit až tak při 1300-1400 (ale záleží také jak moc se při tom šlape na plyn).Šamša píše: Hlavně si z něho neudělej lenocha, klidně ho toč na 4000, ale jen na 1/2 až 2/3 plynu, nepodtáčet pod 1700 a využívat všechny převody.
Nikdy jsem motor s turbem neměl, tak nevím. U minulého motoru 1,8 VTec jsem se to snažil netočit pod 1800, ale tady to bude asi jinak.
- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 977
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Ma to skoro cely v kuzi a to je celkem sranda na udrzbu i pri svetlym interieru - vlastni zkusenostVíťa Malina píše:gratuluju. Tak jsi šel s dítětem do světlého interiéru? já to radši riskovat nebudu.
Edit: Myslel jsem tim, ze udrzba je snadna, staci mydlova voda + neco na osetreni kuze.
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
mozem potvrdit, tiez to mam bezoveMartin Jaroš píše:Ma to skoro cely v kuzi a to je celkem sranda na udrzbu i pri svetlym interieru - vlastni zkusenostVíťa Malina píše:gratuluju. Tak jsi šel s dítětem do světlého interiéru? já to radši riskovat nebudu.
Edit: Myslel jsem tim, ze udrzba je snadna, staci mydlova voda + neco na osetreni kuze.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Kůži tam nemám, je to látka a TEP (koženka?) Dnes je ale spousta prostředků na čištění interiéru, takže až tak moc si s tím hlavu nelámu.Martin Jaroš píše:Ma to skoro cely v kuzi a to je celkem sranda na udrzbu i pri svetlym interieru - vlastni zkusenostVíťa Malina píše:gratuluju. Tak jsi šel s dítětem do světlého interiéru? já to radši riskovat nebudu.
Edit: Myslel jsem tim, ze udrzba je snadna, staci mydlova voda + neco na osetreni kuze.
- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 977
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Kuze, kozenka - to je prakticky jedno, udrzba vicemene podobna - staci utrit vlhkym hadrem a jednou za cas ostrit necim na kuzi/kozenku. S latkou je to horsi, ale jak pises - dnes uz je spousta kvalitnich pripravku na udrzbu interieru (nemyslim tim Zelvu, Sonax a podobny sajrajty).
Jinak auto krasny Takhle barevna varianta interieru se mi libi mnohem vic, nez s tema tmavyma doplnkama
Jinak auto krasny Takhle barevna varianta interieru se mi libi mnohem vic, nez s tema tmavyma doplnkama
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
predajca co nazval polokozou, tiez by ma zaujimalo, co to na sedadlach je, ked nie koza Zato manzeta riadiacej paky je kozenka a uz mam novu, nic nevydrzi. Neviem aky material ma Scenik. Ak ten isty, po 15tkm si to skontrolujte. Mne sa to objavilo pred 20tkm.blik píše:Kůži tam nemám, je to látka a TEP (koženka?) Dnes je ale spousta prostředků na čištění interiéru, takže až tak moc si s tím hlavu nelámu.Martin Jaroš píše:Ma to skoro cely v kuzi a to je celkem sranda na udrzbu i pri svetlym interieru - vlastni zkusenostVíťa Malina píše:gratuluju. Tak jsi šel s dítětem do světlého interiéru? já to radši riskovat nebudu.
Edit: Myslel jsem tim, ze udrzba je snadna, staci mydlova voda + neco na osetreni kuze.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Video
Na http://www.youtube.com/watch?v=4MJsqEBedno najdete video. Nesestříháno a youtube to nějak kvalitativně osekal.
Re: Grand Scénic 1.4 TCe
zdravím další TCe Světlej interiér vpravdě luxusní, mnohem hezčí než ten hnědý. Modrá barva osobně rád nemám, ale zase jich nebude jezdit tolik co Moka, Céndre HNK nebo Poivre. Granda ti občas budu závidět, už sem objevil věci, které prostě s krátkým nepřevezu Na tu spotřebu si bohužel zvykej, já jsem sice dlouhodobě kolem 8,5l (viz.podpis, rozklikni ho a uvidíš moje údaje ze spritmonitor.de), ale jezdím hlavně po dálnici a okresky a max. 1/3 města (Plzeň, žádné zácpy jako v Praze) a moc to nehonim, dálnice většinou do 120 tempomat. Včera jsem jel do Ikey po D5 a celou cestu tam i zpět 130 tempomat, průměr 9,2l. Na posledních 10km jsem pozávodil s Octou 2,0 TDI, panchart mě začal vyblikávat no a v tom padáku k Olympii před Valíkem jsem ho k mému úžasu rozjel na 220!!! Týpek v Octě byl uplně v pr..li, páč sem se k němu pomalu přibližoval a nakonec ho sejmul. Po rovině to jelo kolem 210, to sme byli nastejno. Nesnášim Oktávie červený íčko, si myslej bůhví co nemaj. Tenhle před tou buchtou co vezl upně zčervenal, jak se styděl že ho předjel Scénic No abych dokončil pointu, tak těch 10km na max mi zvedlo spotřebu na 160km na 9,6l Jízdy čistě po Plzni mám za 10-11 běžně, čistá velmi klidná okreska do 100km/h je většinou 7,2-7,8 a dálnice 106 tempomat 7,5 , 116 tempomat kolem 8, 130 T. 9-9,2, 150 T 10,5-11. Prostě to žere jako kráva, tohle si bere 3l benzín R6 v BMW 330i, 325i umí jezdit běžně pod 8 (Původně jsem chtěl kupovat jeté 330xi/325xi Touring, ale manželka se zamilovala do Scénica). Poslední dobou jsem tu spotřebu přestal tolik řešit a jezdim už normálně jako dřív, i po dálnici mi občas rupne v palici a jedu krupici, kašlu na to jestli budu jezdit za 8 nebo 9 a chlup. To co je na spritmonitoru doposud, tak sem se vesmes celkem snazil jezdit usporne (tak ve 3/4 jizd) a dalo to 8,5. Ted prepinam na svižný styl, tak uvidíme co to udělá. No, doufam že nemáš nějaký brutální roční nájezdy nad 25tis km, to tě ten motor pak sežere.blik píše:Od pátku máme nový přírůstek v rodině: http://picasaweb.google.cz/100588146995 ... randScenic#
Zatím velká spokojenost. Tedy až na tu spotřebu - jízda po Praze 11 litrů, po ujetí cca 150 km (1/2 město, 1/2 mimo) spotřeba na 9,5 litrech a to jsem to šetřil a řadil podle rad PP. Ty převody jsou opravdu strašně krátké - 3 v 30, 4 v 40, 5 v 48, 6 v 60.
Hlavně chválím ruční brzdu a tempomat. Motor je v nízkých otáčkách líný, zatím ho nevytáčím. Auto je komfortně odladěné, ale přitom jsou náklony minimální. Skvělý výhled do všech stran.
Jo a k tomu radílkovi řazení, kašli na něj, když je motor nezajetý, nechodil bych pod 2000 ot. Při studeném motoru 2-3000, pak klidně 4000. Neboj, auto jede dobře, ale má divnej plyn, tahá až na něj trochu šlápneš, když ho šolicháš máš pocit že to moc nejede. Až se zajede, tak neni problém s nim jezdit jak s TD, tahá pěkně od 1500. I na to řazení si zvykneš. Město za 4 nebo 5, v 75 tam lupneš za 6 a od těch 2000 má i ta 6ka už použitelnej zátah. Na dynamické předjíždění po okreskách mi zatím vždycky stačila 4ka (z těch 80-90), nad 90 už stačí i 5ka a plnej (při předjíždění dávám vždycky plnej). Na 6ku se krásně předjíždí nad 110, není třeba podřazovat. Od 130 do 160 je na dálnici pružné zrychlení velmi solidní na úrovni běžných turbodieslů, určitě tě TDI 2,0 nepřeletí rozdílem třídy, 1,9 TDI už nestíhá. Od 180 už to musíš přemlouvat. Trvalá pohodová cestovní rychlost je ca do 170, kdy máš na 6ku 4500 ot., což mi nepřijde nijak extra moc. Běžný 5-ti kvaltový benzíny 1,6 v kompaktech točej při 130 3600-4000 ot., takže Scénic neni uplně krátkej, je to relativní, páč ten motor by snesl těžší zpřevodování v pohodě. TSI 1,2 i 1,4 točej na 6 při 130 2800ot, to je rozdíl ale zase ta 6ka je na okresce podle mě k ničemu.
Renault Scénic III 1,4 TCe Dynamique
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km
ten canc kolem řadicí páky je určitě umělěj. Bacha na pojem umělá kůže. Taky se to jmenuje kůže ale je to v podstatě koženkaneveceral píše:přímo od Renault mám email, že je to kůže (a ne skoro kůže nebo koženka, psal jsem jim dotaz, ovšem stejně jim nevěřím, tak až mi to začne praskat, tak se mám čím ohánět
Renault Scénic III 1,4 TCe Dynamique
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km
Nastavení převodů
Převody jsou asi trochu kratší, než jsem byl zvyklý u předchozího auta - 1,8 Honda Civic 8G (103 kW). 6 byla na rovině ok tak od 75 km/h, v 137 km/h (130 skutečně) to na šestku točilo 3500. Dlouhodobá spotřeba po 40 tis. km byla 7 l (skvělej výkonnej a přitom úspornej motor). Tady si asi taky rychle zvyknu. Už se těším, až ho trochu zajedu a budu ho moct občas trochu vytočit
Jinak manželka má na přeuny po městě 2. auto, takže tohle slouží spíš na delší cesty a ročně s ním najedeme kolem 10 tis., takže diesel nedával vůbec smysl a 1,6 mi přišla slabá.
Jinak manželka má na přeuny po městě 2. auto, takže tohle slouží spíš na delší cesty a ročně s ním najedeme kolem 10 tis., takže diesel nedával vůbec smysl a 1,6 mi přišla slabá.
a este aj praska, uz mam novy a vela dalsich co maju aspon 15tkmJack82 píše:ten canc kolem řadicí páky je určitě umělěj. Bacha na pojem umělá kůže. Taky se to jmenuje kůže ale je to v podstatě koženkaneveceral píše:přímo od Renault mám email, že je to kůže (a ne skoro kůže nebo koženka, psal jsem jim dotaz, ovšem stejně jim nevěřím, tak až mi to začne praskat, tak se mám čím ohánět
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Spotřeba
O víkendu jsme trochu cestovali a spotřeba šla naštěstí dolů.
Od převzetí auta cca 300 km, z čehož bylo tak 2/3 město, PP ukazoval spotřebu 9,7.
Po vynulování a jizdě tak 1/4 město, 1/4 dálnice (114 km/h=3000 otáček) a 1/2 okresky (110 mimo a 50 v obci) spotřeba po dalších cca 500 km dle PP 8,1. Na to, že s tím jezdím jako s hnojem, je to ještě celkem dost.
Jinak světla ok - denní super - jen občas na mě někdo blikne v domnění, že asi svítím parkovačkama či co. Xenony se pěkně natáčejí.
Kufr - musím ocenit háčky na bocích, už jsem využil všechny 4.
Montoval jsem bezpečnostní šrouby na kola, tak jsem vlezl k rezervě pro klíč - dle manuálu lze dno kufru zaháknout háčkem na provázku za jeden z těch háčků na boku - u mně je ten provázek tak krátkej, že mohu jedině zaháknout za vršek kufru.
Rádio - bojuji s handsfree. Mám HTC Diamonda a když to spáruju s rádiem, tak stále hlásí, že se pokouší přistoupit k telefonnímu seznamu a zda chci povolit. Povolím a furt dokolečka. V rádiu mi to pak hlásí, že funkce telefonního seznamu není přístupná. Ale je vidět seznam posledních hovorů z mobilu. Když jsem na mobilu dal, že nechci povolit přístup, tak na rádiu najednou telefonní seznam byl, ale zase ne seznam posledních hovorů a nešlo zavolat....
Jinak mám problém s troubením - zmáčknout volant, aby auto zatroubilo, vyžaduje hodně velkou sílu.
Tomtom - aktualizace map přes internet proběhla v pořádku. Dokonce jsem si stáhnul i ikonku našeho auta v naší barvě Jen mi vadí, že mapa není dostatečně podrobná - chybí tam čísla popisná u spousty ulic.
Od převzetí auta cca 300 km, z čehož bylo tak 2/3 město, PP ukazoval spotřebu 9,7.
Po vynulování a jizdě tak 1/4 město, 1/4 dálnice (114 km/h=3000 otáček) a 1/2 okresky (110 mimo a 50 v obci) spotřeba po dalších cca 500 km dle PP 8,1. Na to, že s tím jezdím jako s hnojem, je to ještě celkem dost.
Jinak světla ok - denní super - jen občas na mě někdo blikne v domnění, že asi svítím parkovačkama či co. Xenony se pěkně natáčejí.
Kufr - musím ocenit háčky na bocích, už jsem využil všechny 4.
Montoval jsem bezpečnostní šrouby na kola, tak jsem vlezl k rezervě pro klíč - dle manuálu lze dno kufru zaháknout háčkem na provázku za jeden z těch háčků na boku - u mně je ten provázek tak krátkej, že mohu jedině zaháknout za vršek kufru.
Rádio - bojuji s handsfree. Mám HTC Diamonda a když to spáruju s rádiem, tak stále hlásí, že se pokouší přistoupit k telefonnímu seznamu a zda chci povolit. Povolím a furt dokolečka. V rádiu mi to pak hlásí, že funkce telefonního seznamu není přístupná. Ale je vidět seznam posledních hovorů z mobilu. Když jsem na mobilu dal, že nechci povolit přístup, tak na rádiu najednou telefonní seznam byl, ale zase ne seznam posledních hovorů a nešlo zavolat....
Jinak mám problém s troubením - zmáčknout volant, aby auto zatroubilo, vyžaduje hodně velkou sílu.
Tomtom - aktualizace map přes internet proběhla v pořádku. Dokonce jsem si stáhnul i ikonku našeho auta v naší barvě Jen mi vadí, že mapa není dostatečně podrobná - chybí tam čísla popisná u spousty ulic.
Renault Grand Scénic 1,4 TCe Privilége
Suzuki Ignis 1,3 VVT
Suzuki Ignis 1,3 VVT
Také uvažuji o Grandovi 1.4Tce, včera jsem se na něj podíval v Auto Avant, vypadá pěkně, akorát mi ty zadní sedačky (2. řada, ne 3.) přijdou trochu dětské. Máte zkušenosti jak se na nich sedí dospělé osobě při delších cestách? Dá se sklopit opěrka víc dozadu? Neměli tam žádné 1.4TCe, tak jsem se s tím neprojel. Taky bych očekával trošku větší zájem prodavače auto prodat, už jsem tam mluvil s dvěma a oba takový nekomunikativní, na co se nezptáte, tak neřekne. Prostě auto otevře, sednu si dovnitř, prohlídnu a zase odejdu.
Johny
Thalia 1.4 RT/55kW
Thalia 1.4 RT/55kW
mozno maju skladom vadnu seriu a neradi by ti robili starostivasatkoj píše:Také uvažuji o Grandovi 1.4Tce, včera jsem se na něj podíval v Auto Avant, vypadá pěkně, akorát mi ty zadní sedačky (2. řada, ne 3.) přijdou trochu dětské. Máte zkušenosti jak se na nich sedí dospělé osobě při delších cestách? Dá se sklopit opěrka víc dozadu? Neměli tam žádné 1.4TCe, tak jsem se s tím neprojel. Taky bych očekával trošku větší zájem prodavače auto prodat, už jsem tam mluvil s dvěma a oba takový nekomunikativní, na co se nezptáte, tak neřekne. Prostě auto otevře, sednu si dovnitř, prohlídnu a zase odejdu.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Sedačky v 2. řadě jsou dost velké. Manželka tam dost často jezdí i na té prostřední, která je trochu uzší, a nestěžuje si. Určitě je tam napříč víc místa než v oktávce - porovnávali jsme to.
Jestli jdou sedačky víc sklopit dozadu jsem nezkoušel. Kdyžtak se podívej do manuálu http://www.renault-local.cz/renault-ces ... c_2009.pdf
Jestli jdou sedačky víc sklopit dozadu jsem nezkoušel. Kdyžtak se podívej do manuálu http://www.renault-local.cz/renault-ces ... c_2009.pdf
Renault Grand Scénic 1,4 TCe Privilége
Suzuki Ignis 1,3 VVT
Suzuki Ignis 1,3 VVT
-
- Experienced member
- Příspěvky: 629
- Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
- Bydliště: Pohořelice (BV)
- Kontaktovat uživatele:
-
- Experienced member
- Příspěvky: 629
- Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
- Bydliště: Pohořelice (BV)
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů