motor 1.9dCi
Moderátor: Moderators General
motor 1.9dCi
Tak jsem se konečně po 3.5 měsících dočkal a mám GS3 s 1.9dCi motorem. Čekám na SPZku, takže ho radši zatím moc nepoužívám. První dojmy z motoru jsou pozitivní. Motor je dostatečně tichý - bude docela problém jezdit jenom podle ucha se zapnutým rádiem. Zabírá přesně dle specifikace: od 1750rpm je cítit plný kroutící moment a na 6-tku má při rychlosti 140km cca 2900rpm. Auto je živé i plně obsazené, bez změny jízdních vlastností (můj starý Scénic I je na to hodně citlivý). Spotřebu zatím nemůžu komentovat. Když se pořádně dupne na pedál, tak palubní počítač ukazuje i 20l/100km.
Scenic I, rv99 1.9dTi - Kaleido (bohužel sešrotován)
Grand Scenic III, rv2009 1.9dCi 5m - Privilege+TomTom
Espace V, Initiale Paris rv.2016 1.6dCi 5m
Grand Scenic III, rv2009 1.9dCi 5m - Privilege+TomTom
Espace V, Initiale Paris rv.2016 1.6dCi 5m
-
- Junior member
- Příspěvky: 159
- Registrován: stř říj 14, 2009 12:40
Netuším, jestli tato funkce není jenom u některých motorů (možná ECO? tj. 1.4TCE a 1.5dCi?). Mě palubka doporučené řazení neukazuje a i v manuálu je napsáno podle typu vozidla.
Jinak na rovině nebo z kopce tam může být 6-tka od 70km/h tj. od cca 1500RPM. Motor ještě není zajetý, tak se snažím použití nižších otáček minimalizovat.
Jinak na rovině nebo z kopce tam může být 6-tka od 70km/h tj. od cca 1500RPM. Motor ještě není zajetý, tak se snažím použití nižších otáček minimalizovat.
Scenic I, rv99 1.9dTi - Kaleido (bohužel sešrotován)
Grand Scenic III, rv2009 1.9dCi 5m - Privilege+TomTom
Espace V, Initiale Paris rv.2016 1.6dCi 5m
Grand Scenic III, rv2009 1.9dCi 5m - Privilege+TomTom
Espace V, Initiale Paris rv.2016 1.6dCi 5m
-
- Junior member
- Příspěvky: 159
- Registrován: stř říj 14, 2009 12:40
Mracek, ked si si pozical 1.4 pozicaj si aj 1.9, lebo spotreba od niekoho ineho zdaleka nemusi byt rovna tej tvojej. Ty si mal s 1.4 cc 8l a ja som cital, ze v MIII ma ten motor okolo 9-10l. A to je male a lahke auto
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Zatím mám pouze to, co ukazuje palubní počítač. Vyloženě městský provoz, hodně studených startů (vyřizuju ještě papíry a doplňky okolo vozu) 7.5l/100km.
Poměr 1:1 - Městský co jsem popsal (nenuloval jsem počitadlo) : standardní hlavní silnice a okrsky (předjíždění, tempomat, vesnice) - 6.7l/100km.
Aktuální spotřeba - už mi palubní počítač ukázal i 22.5l při předjíždění. Při použití tempomatu nastaveného na 90km se pohybuje tak nějak mezi 3-7l. Na rovince mezi 4-5l. Vše na 6-tý rychlostní stupeň.
V TP je uvedená spotřeba 4.9 / 5.5 / 6.9 .
Jakmile projedu první nádrž, hodím sem skutečnou spotřebu.
Poměr 1:1 - Městský co jsem popsal (nenuloval jsem počitadlo) : standardní hlavní silnice a okrsky (předjíždění, tempomat, vesnice) - 6.7l/100km.
Aktuální spotřeba - už mi palubní počítač ukázal i 22.5l při předjíždění. Při použití tempomatu nastaveného na 90km se pohybuje tak nějak mezi 3-7l. Na rovince mezi 4-5l. Vše na 6-tý rychlostní stupeň.
V TP je uvedená spotřeba 4.9 / 5.5 / 6.9 .
Jakmile projedu první nádrž, hodím sem skutečnou spotřebu.
Scenic I, rv99 1.9dTi - Kaleido (bohužel sešrotován)
Grand Scenic III, rv2009 1.9dCi 5m - Privilege+TomTom
Espace V, Initiale Paris rv.2016 1.6dCi 5m
Grand Scenic III, rv2009 1.9dCi 5m - Privilege+TomTom
Espace V, Initiale Paris rv.2016 1.6dCi 5m
Perex , já mám 1,5dci a radílek na přístrojovce také není, pro změnu mám v autě alarm o kterém není nikde nic napsáno. U rádia ARKAMYS se marně snažím najít možnost opakování skladby při přehrávání z CD, nebo USB. Nemáš to náhodou už vychytané?
GRAND SCENIC III. 1,5 dci privilege 7 míst , modrá základní
-
- Starting member
- Příspěvky: 53
- Registrován: čtv zář 03, 2009 22:09
- Bydliště: Krkonoše
Re: spotřeba
Tak to bude asi hodně podobné. Ve městě můžu potvrdit spotřebu 7l/100km ve městě. Teď jsem jel do Prahy z Českých Budějovic přes Tábor - cesta tam 6.2l/100km (chvátal jsem a docela drsně foukalo), při zpáteční volnější jízdě klesla spotřeba na 6.0l/100km (tedy odhaduju zpáteční průměr na 5.8l/100km). S velmi lehkou nohou by se asi dalo jezdit i pod 5.5l/100km.pavel.l píše:mám scenica r.v.2005 najeto 69000, 96kw 1,9dci a spotřebu na dálku(praha-plzeň) 5,3 ,ve městě 7 a jinak 6,5
Motor táhne pěkně, i na 6-tku hezky zrychluje. Předjížděcí manévry jsou daleko snadnější než u mého starého 72kW modelu.
Scenic I, rv99 1.9dTi - Kaleido (bohužel sešrotován)
Grand Scenic III, rv2009 1.9dCi 5m - Privilege+TomTom
Espace V, Initiale Paris rv.2016 1.6dCi 5m
Grand Scenic III, rv2009 1.9dCi 5m - Privilege+TomTom
Espace V, Initiale Paris rv.2016 1.6dCi 5m
Zdravim. Mam GS 1.9DCI od konca decembra. Mam nejakych 4500km. Byvam na severe spotreba do 7l .... vacsimou primestske a mestske jazdy ... obcas dialnica. Trosku ma mrzi, zda sa mi menej zive ako moj stary scenic 2004 s tym istym motorom o 10k slabsim. Dufam ze to este ozije ... ma nieto podobnu skusenost?
dieselů jsem měli v rodině několik a ožívali postupně. Počkej až bude mít aspoň 20tkm a pak bych dělal soudy. Co jsem slyšel, tak naopak dCi 130 je výrazně živější než dCi 120. Zase ScénicII asi bude lehčí min. o 50kg. Pokud se ti motor nebude zdát, zajdi s ním na brzdu a víš přesně na čem jsi. Kamarád má A4 2,0 TDI PD 125kW 350Nm a na brzde mu zmerili 114kW a 322Nm pri 2700ot.. To je zralé na reklamaci. Bral bych toleranci 2-3%, ne 10%. Ten uváděný výkon a točivý moment od výrobce má být MINIMÁLNÍmisok79 píše:Zdravim. Mam GS 1.9DCI od konca decembra. Mam nejakych 4500km. Byvam na severe spotreba do 7l .... vacsimou primestske a mestske jazdy ... obcas dialnica. Trosku ma mrzi, zda sa mi menej zive ako moj stary scenic 2004 s tym istym motorom o 10k slabsim. Dufam ze to este ozije ... ma nieto podobnu skusenost?
Renault Scénic III 1,4 TCe Dynamique
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km
cau .... dik za komentar ... si ma upokojil aj ja mam pocit, ze to ozije ked si to sadne .... predsalen dieselu to trva dlsie ..... inak co sa tyka auta celkovo velka spokojnost, priestoch, ticho .... az na jednu blbost .... ostrekovace ma vyslovene se..ru ked idem nad 100 nedostreknu ani do pol okna .... a to je nove auto
misok79: ten problém s ostřikovači mám taky. chce to seštelovat trysky o trochu výš. někdo tu psal že to pak když stojíš stříká všude kolem, ale upřímně, potřebuju ostřikovat hlavně za jízdy a když stojím, dám si pozor na chodce, cyklisty, abych je nepokropil. Jinak 1,9 dCi musi byt super, hned bych měnil
Renault Scénic III 1,4 TCe Dynamique
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km
Vyber motora pre Grand Scenic
Ahoj, prosim o radu pri vybere motora do mojho buduceho GS. Auto kupujem do firmy. Najazdim cca 3500 az 4000 km za mesiac.
Rozhodujem sa medzi 1,9 dCi a 2,0 dCi. Vykonovo by mi asi vyhoveli oba. Chcem sa rozhodnut hlavne pre spolahlivejsi z nich.
Kazda rada dobra.
Vopred dik.
Rozhodujem sa medzi 1,9 dCi a 2,0 dCi. Vykonovo by mi asi vyhoveli oba. Chcem sa rozhodnut hlavne pre spolahlivejsi z nich.
Kazda rada dobra.
Vopred dik.
Škoda Octavia Tour, Combi, 1,9 TDi
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Spolehlivější je 2.0 dCi.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Vyber motora pre Grand Scenic
dik za reakciu. preco tak usudzujes?
Škoda Octavia Tour, Combi, 1,9 TDi
Vyber motora pre Grand Scenic
dik za odpoved.Šamša píše:Spolehlivější je 2.0 dCi.
Preco tak usudzujes? mas vlastnu skusenost?
Škoda Octavia Tour, Combi, 1,9 TDi
Re: motor 1.9dCi
motor 1.9dCi pouze v městském provozu spíše kratší trasy 6 až 10 km,bez klimy spotřeba 7.5 až 8 l žádný spořínek a s klimou 8.5
Naposledy upravil(a) scena1 dne pát srp 26, 2011 05:03, celkem upraveno 2 x.
Scénic III 1,9 dCi Dynamique 2010
Re: motor 1.9dCi
v lete a bez klimy ?, kratsie znamena ? priemerna rychlost ?
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Re: motor 1.9dCi
Hm, ja mam tiez 1.9dci bez filtra castic a podla tankovana to vychadza na 5.7 - 5.8 priemerna na nadrz. (30% mesto, 55% mimo mesta, 15% dialnica). Viete napisat na akych otackach jazdite?
45KM 1850otavok na 3ke
56KM 1750otacok na 4ke
96km 1950otacok na 6ke
Zial tento motor neukazuje idelane otacky na LCD cize neviem co je pren idealne.. Mam ho len kratko.
45KM 1850otavok na 3ke
56KM 1750otacok na 4ke
96km 1950otacok na 6ke
Zial tento motor neukazuje idelane otacky na LCD cize neviem co je pren idealne.. Mam ho len kratko.
Re: motor 1.9dCi
Ideální otáčky pro přeřazení jsou těsně kolem nejvyššího kroutícího momentu motoru. Nejvyšší krouťák je snad na 1750 ot/min.
Samozřejmě toto pravidlo neplatí vždy, záleží na zatížení auta, stoupání/klesání apod...
Když jedu na pohodu, tak lze bez problémů točit něco kolem 1400 ot/min. Takže při 65km/h bez problémů na 6. kvalt a při tacho 54km/h (reálně 50km/h) na 5. kvalt. Opět - samozřejmě pokud není větší stoupání či zatížené auto. Prostě jezdi s citem, aby se motor nedusil a nepodtáčel. Je to diesel, s benzínem se jezdí trochu jinak. Je však dobré občas motor vytáčet, klidně i k 5000 ot/min, aby nezlenivěl. Převodovka to snese a motor taky. Dlouhodobě není problém točit kolem 4000 ot/min.
Já jezdím 90% město. Když jezdím na pohodu, tak dlouhodobý průměr je 7,2-7,5 l/100km. Když jedu "ven", tak i s plně náloženým autem (třeba i s koly na střeše) se přibližuji k 6l/100km při standardních cestovních rychlostech. Stále se zapnutou klimou. Věřím tomu, že pokud bych jezdil častěji delší trasy, tak se dostanu průměrně pod 6l/100km bez problémů.
Podle mě by mohla být spotřeba nižší, ale je třeba si uvědomit, že motor je Common rail, není to "standardní" TDI či PD motor. U CR bývá proti PD vyšší spotřeba standardně. Toto je vyváženo kultivovaností CR motoru proti PD. Toho jsem si vědom a proto jsem pořizoval právě CR.
Samozřejmě toto pravidlo neplatí vždy, záleží na zatížení auta, stoupání/klesání apod...
Když jedu na pohodu, tak lze bez problémů točit něco kolem 1400 ot/min. Takže při 65km/h bez problémů na 6. kvalt a při tacho 54km/h (reálně 50km/h) na 5. kvalt. Opět - samozřejmě pokud není větší stoupání či zatížené auto. Prostě jezdi s citem, aby se motor nedusil a nepodtáčel. Je to diesel, s benzínem se jezdí trochu jinak. Je však dobré občas motor vytáčet, klidně i k 5000 ot/min, aby nezlenivěl. Převodovka to snese a motor taky. Dlouhodobě není problém točit kolem 4000 ot/min.
Já jezdím 90% město. Když jezdím na pohodu, tak dlouhodobý průměr je 7,2-7,5 l/100km. Když jedu "ven", tak i s plně náloženým autem (třeba i s koly na střeše) se přibližuji k 6l/100km při standardních cestovních rychlostech. Stále se zapnutou klimou. Věřím tomu, že pokud bych jezdil častěji delší trasy, tak se dostanu průměrně pod 6l/100km bez problémů.
Podle mě by mohla být spotřeba nižší, ale je třeba si uvědomit, že motor je Common rail, není to "standardní" TDI či PD motor. U CR bývá proti PD vyšší spotřeba standardně. Toto je vyváženo kultivovaností CR motoru proti PD. Toho jsem si vědom a proto jsem pořizoval právě CR.
GS IV 1.3 TCe 140k EDC Intens, R-Link 2 - od 2020
GS III 1.9 dCi 130k Privilege (5míst,vyhř.sedadla,alarm,bez navigace) - od 2010 doposud
GS III 1.9 dCi 130k Privilege (5míst,vyhř.sedadla,alarm,bez navigace) - od 2010 doposud
Re: motor 1.9dCi
hlavny dovod vyssej spotreby je EURO 5. ANI TDI by uz nerobilo zazraky, keby museli riesit emisie na ukor spotreby a ten rozdiel v spotrebe by uz nebol priepastny, hlavne v meste.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Re: motor 1.9dCi
Ropo píše:Ideální otáčky pro přeřazení jsou těsně kolem nejvyššího kroutícího momentu motoru. Nejvyšší krouťák je snad na 1750 ot/min.
Samozřejmě toto pravidlo neplatí vždy, záleží na zatížení auta, stoupání/klesání apod...
Když jedu na pohodu, tak lze bez problémů točit něco kolem 1400 ot/min. Takže při 65km/h bez problémů na 6. kvalt a při tacho 54km/h (reálně 50km/h) na 5. kvalt. Opět - samozřejmě pokud není větší stoupání či zatížené auto. Prostě jezdi s citem, aby se motor nedusil a nepodtáčel. Je to diesel, s benzínem se jezdí trochu jinak. Je však dobré občas motor vytáčet, klidně i k 5000 ot/min, aby nezlenivěl. Převodovka to snese a motor taky. Dlouhodobě není problém točit kolem 4000 ot/min.
Já jezdím 90% město. Když jezdím na pohodu, tak dlouhodobý průměr je 7,2-7,5 l/100km. Když jedu "ven", tak i s plně náloženým autem (třeba i s koly na střeše) se přibližuji k 6l/100km při standardních cestovních rychlostech. Stále se zapnutou klimou. Věřím tomu, že pokud bych jezdil častěji delší trasy, tak se dostanu průměrně pod 6l/100km bez problémů.
Podle mě by mohla být spotřeba nižší, ale je třeba si uvědomit, že motor je Common rail, není to "standardní" TDI či PD motor. U CR bývá proti PD vyšší spotřeba standardně. Toto je vyváženo kultivovaností CR motoru proti PD. Toho jsem si vědom a proto jsem pořizoval právě CR.
1400 ot/min nie je to moc malo? Ja jazdim prevazne na rovine ale aj 1500 na 4ke uz citim ze to nie je ono. A vetci radia ze aby som pod 2000 ani nesiel ze pokazim motor. Ze diesel je mat idealne nad 2500 otacok, to potom ale bude spotreba..
Motor ked je zahriaty zvyknem vytocit pri predbiehani, na 4ke z 56KM /h na 120KM/h to je nieco cez 4000 ot. ale to je kratkodobe.
Rad by som vedel ci su nejake odporucania vyrobu pre tento motor ake su idealne otacky pri jednotlivych stupnoch. Nieco ako na novsich motor ze ukazuje zelenu zonu na otackomeroch.
Re: motor 1.9dCi
S Tdi muzes jit k 1100 ot/min. U tohoto 1,9 CR citim, ze tahani je citit od 1400. Pod 1400 motor je uz liny, tedy podtaci se. Otazkou je jak mas motor zajety. Kdyz jsem motor zajizdel tak jsem se s otackami drzel kolem 2000. Ted si uz troufnu bez problemu jezdit s motorem kolem 1400-1800 ot. Jak jsem psal zalezi na nalozani auta, profilu silnice a tveho pocitu z kultivovanosti motoru. Vse zalezi na danem motoru, ale take prevodovce. Me se libi, ze u GS je 6-ti kvalt, kdy se 6 muzes jezdit uz cca od 65km/h. Protoze prevodovka to dovoli a motor toto zatizeni zvladne.
Kdyz jsem mel pujceny od renaultu 1,6 turbo benzin s kecalem razeni, tak ten vzdy kecal o prerazeni nahoru od 1600 ot. A to pisi ze to byl benzin. Tedy nad 2000 radit je zbytecnost, pokud nepotrbujes vykon, protoze ten roste s otackami a konci kolem 3700 ot. U dieselu se mas snanzit vyuzivat kroutici moment motoru, ktery u benzinu neni. Podivej se na krivku vykonu a krouticiho momentu u dieslu a benzinu od rencka techto motoru. U dieselu pokud budes hodne jezdit nad 2200 ot tak ti poleze spotreba nahoru celkem hodne diky zapinani turba.
Jeste dodam ze je take pekne citit jak se 6kou a tacho 134 motor velmi dobre auto tahne a auto stale zrychluje az do 180 km/h pak auto uz zrychluje celkem line. Motor ma velmi pekny zvukovy projev u otacek nad 3500 ot.
Kdyz jsem mel pujceny od renaultu 1,6 turbo benzin s kecalem razeni, tak ten vzdy kecal o prerazeni nahoru od 1600 ot. A to pisi ze to byl benzin. Tedy nad 2000 radit je zbytecnost, pokud nepotrbujes vykon, protoze ten roste s otackami a konci kolem 3700 ot. U dieselu se mas snanzit vyuzivat kroutici moment motoru, ktery u benzinu neni. Podivej se na krivku vykonu a krouticiho momentu u dieslu a benzinu od rencka techto motoru. U dieselu pokud budes hodne jezdit nad 2200 ot tak ti poleze spotreba nahoru celkem hodne diky zapinani turba.
Jeste dodam ze je take pekne citit jak se 6kou a tacho 134 motor velmi dobre auto tahne a auto stale zrychluje az do 180 km/h pak auto uz zrychluje celkem line. Motor ma velmi pekny zvukovy projev u otacek nad 3500 ot.
Naposledy upravil(a) Ropo dne ned dub 29, 2012 19:47, celkem upraveno 1 x.
GS IV 1.3 TCe 140k EDC Intens, R-Link 2 - od 2020
GS III 1.9 dCi 130k Privilege (5míst,vyhř.sedadla,alarm,bez navigace) - od 2010 doposud
GS III 1.9 dCi 130k Privilege (5míst,vyhř.sedadla,alarm,bez navigace) - od 2010 doposud
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů