motor 1.9dCi

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

mirak
Junior member
Příspěvky: 152
Registrován: stř říj 19, 2011 15:04

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od mirak » ned dub 29, 2012 19:27

Tak pánové z mých vlastních zkušeností s motorem 1,9 dCi- 96 kW, najeto 200000 km s GS-II- absolutní pohoda co se týče výkonu, jízdních vlastností i spotřeby- dlouhodobá reálná spotřeba 5,8-6,1.Ani jedna závada.
Ve srovnání se současnou 1,6 dCi- GS III,mám najeto 30000 km mohu hodnotit reálně, že 1,9 dCi byla lepší.U 1,6 turbodíra jak hrom, vysoká spotřeba-6,1-6,5- tj o 40 % víc oproti technickým údajům.
Výjimkou byl pouze zvukový projev, ale dynamika, spotřeba- to hlavně -je u 1,6 dCi horší. 1,9 byla bez filtru, 1,6 je s filtrem pevných částic.
Dříve GS 1,9dCi-200000km-prodáno.
Nyní GSIII 1,6 dCI- 30000 km

Ropo
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: čtv kvě 20, 2010 12:51

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od Ropo » ned dub 29, 2012 19:43

Tak, presne pro to jsem necekal na 1,6, ale vzal jsem 1,9. Ten vyssi objem je proste na pohode a kultivanosti u 1,9 znat proti 1,6. Cekal jsem, za objem museji nahnat turbem, ale na ukor celkovych vlastnosti. Mirak, timto jsi me o tom ujistil, ze jsem neudelal chybu. Jeste si myslim ze mezi GSII a GSIII je rozdil ve hmotnosti a to tak, ze GSIII je tezsi. Je to tak?

Mirak, podle tebou uvadene spotreby predpokladam, ze jsi mnohem vice jezdil delsi trasy. Ja pozoruji ze pri jizdach nad cca. 20km leze spotreba hodne dolu. Jen se chci zeptat na tvuj styl jizdy. Bezne otacky, razeni. Mel jsi 5ti nebo 6ti rychlostni prevodovku u 1,9? Spotrebu, kterou uvadis mas s vetsinou zapnutou klimou nebo vypnutou? Ja jezdim se stale zapnutou klimou. Jen v zime ji obcas treba na tyden vypinam. Dekuji za tvoje postrehy.
GS IV 1.3 TCe 140k EDC Intens, R-Link 2 - od 2020
GS III 1.9 dCi 130k Privilege (5míst,vyhř.sedadla,alarm,bez navigace) - od 2010 doposud

GS3
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: pát dub 13, 2012 21:54

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od GS3 » pon dub 30, 2012 00:03

Ropo píše:S Tdi muzes jit k 1100 ot/min. U tohoto 1,9 CR citim, ze tahani je citit od 1400. Pod 1400 motor je uz liny, tedy podtaci se. Otazkou je jak mas motor zajety. Kdyz jsem motor zajizdel tak jsem se s otackami drzel kolem 2000. Ted si uz troufnu bez problemu jezdit s motorem kolem 1400-1800 ot. Jak jsem psal zalezi na nalozani auta, profilu silnice a tveho pocitu z kultivovanosti motoru. Vse zalezi na danem motoru, ale take prevodovce. Me se libi, ze u GS je 6-ti kvalt, kdy se 6 muzes jezdit uz cca od 65km/h. Protoze prevodovka to dovoli a motor toto zatizeni zvladne.

Kdyz jsem mel pujceny od renaultu 1,6 turbo benzin s kecalem razeni, tak ten vzdy kecal o prerazeni nahoru od 1600 ot. A to pisi ze to byl benzin. Tedy nad 2000 radit je zbytecnost, pokud nepotrbujes vykon, protoze ten roste s otackami a konci kolem 3700 ot. U dieselu se mas snanzit vyuzivat kroutici moment motoru, ktery u benzinu neni. Podivej se na krivku vykonu a krouticiho momentu u dieslu a benzinu od rencka techto motoru. U dieselu pokud budes hodne jezdit nad 2200 ot tak ti poleze spotreba nahoru celkem hodne diky zapinani turba.

Jeste dodam ze je take pekne citit jak se 6kou a tacho 134 motor velmi dobre auto tahne a auto stale zrychluje az do 180 km/h pak auto uz zrychluje celkem line. Motor ma velmi pekny zvukovy projev u otacek nad 3500 ot.
Mam dvojrocny GSIII 1,9 DCI 96kw 130 koni bez filtra castic ked som ho kupoval mal 30 000 teraz ma 34 000 cize zabehnuty uz bude. Cize som najazdil s dieselom len 4000 doteraz som mal len benzin, preto cerpam skusenosti.

Nasiel som aj graf, len ja tomu moc nerozumiem..

Obrázek

mirak
Junior member
Příspěvky: 152
Registrován: stř říj 19, 2011 15:04

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od mirak » pon dub 30, 2012 07:15

Tak Ropo- plně s tebou souhlasím, jenomže já jsem se nechal napálit a čekal jsem na "lepší" motor.A teď nejsem spokojený, ale kdo to mohl tušit.
Jezdím hlavně delší trasy, po dálnici cca 140, mimo100-110, město předpisově/60/-a moje dlouhodobé průměry tomu odpovídaly-1,9 cca6 l, 1,6dCi-cca6,5l.
Velký rozdíl je u dálnice-s1,9 při 140 bez problému na 6l a dojezd na nádrž 970km,
s 1,6/dCi/ při 135km dojezd cca 850 km na nádrž.
Mimo město -1,9-cca5,6, 1,6- cca5,5.
Čistě město-přibližně stejně.
Krouticí moment má papírově 1,6 dCi sice věrší než 1,9 dCi, ale nejede lépe bez přidání plynu.1,9 držela výkon daleko líp.
V rychlostech nad 110 na stejných trasách vidím, že 1,6 si bere o cca 1-2 l více
oproti 1,9.
Jezdím stejne s oběma auty, normální plynulá jízda. Nepociťuji u GS III větší váhu.
Klimatizaci mám zapnutou na AUTO- u GS III fouká u spolujezdce o cca 2 stupně chladnější vzduch/při nastavených stéjných teplotách/.
Obě auta byly téměř totožná- GS-II a III Dynamik, 7 míst, 6 kvalty.
GS-II- najeto 200000- žádná reklamace, z oprav pouze výměna el.mag cívky u startéru a běžná udržba-O,OF,VF,KF,1x přední destičky/ne kotouče/,2x zadní destičky,1 letní gumy.Šlo tam hůř řazení hl. u 2 a3- servis to nevyřešil a dalo se s tím jezdit.Jinak vše původní.
GS-III- najeto 30000- již 3 reklamace--svolávačka- výměna termostatu , spotřeba- uprava ŘJ/moc to nepomohlo/,
zamlžování skla- uprava ŘJ- způsobeny další dvě nové závady/nejde AUTO a fouká rozdílné teploty/, rozbíhavost-byla +2,5-udělali sbíhavost 0,5.Další- kovový zvuk brzdového pedálu při zpětném dorazu- nevyřešili,světelný senzor/na čelním skle/- vyměněn, padají pravé přední dveře- vydřely gumové těsnění u zadních dveří-bude vyměněno. Docela dost po 5 měsicích provozu- ne? A to si malé blbosti dělám sám.
A některé věci- třeba větší kroutivost karoserie- vůbec neřeším, jak taky.

Ropo
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: čtv kvě 20, 2010 12:51

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od Ropo » pon dub 30, 2012 07:53

Mirak, díky. Pokud jezdíš delší trasy a podle spotřeby jsem to odhalodal, že tomu tak je, tak bych volil 2l motor. S tím by jsi byl se spotřebou ještě lépe. Opět kvůli kroutícímu momentu a objemu. Navíc 2l má vodou chlazené turbo. U 1,9 je turbo chlazené vzduchem.
U mě dojezd na dlouhou trať je kolem 1000km. Takže se shodneme.
Klimu mám na AUTO a přepínám na FAST či SLOW (nebo jak ta nízká autopoloha nazývá...). Průduchy klimy často fouká každý jinak, což je správně. Ale celkově klimatizuje klima v GS velmi dobře. Tzn. pocitově nefouká příliš studený vzduch z jednoho místa, ale foukání se rozloží. Každý průduch má svoje čidlo, takže elektroniky (nebyl by to renault, kdyby to bylo jinak) je všude hodně. Ještě se mě líbí, že při vypnutém motoru lze klimatizaci zapnout a dochlazuje. Toto dovolí jen pokud je v pořádku baterie, protože v ten moment běží klima na baterii. Velmi dobrá funkce.
U mě během 18 měsících jsem reklamačně řešil pozorovaný malý únik oleje pod oblastí turba. Vyřešeno výměnou chladiče turba (nařízeno přímo od výrobce - vyměnit u mého typu motoru chladič). Dle předpisu přímo od renaultu mám motor (během výroby jednoho modelu motoru je několik konstrukčních verzí), kdy z výroby montovali netěsný chladič turba kolem přírub. Nový chladič je těsnější. Teď bez problémů. Mimojiné netěsnosti kolem olejových částí motoru jsem řešil u všech nových aut (nejen u renaultu), takže nad tímto se nepozastavuji. Od toho je záruka. Další závada byl netěsný vstřik. To jsem vypozorval při stání a zahřátém motoru a zaputém motoru, kdy jsem po chvíli cítil spálenou naftu. To od toho jak nafta pod vstřikem prolínala na teplý motor. Vyřešeno výměnou, opět již bez problémů. Po dotazu v servisu jak je to možné, bylo odpověď, že se to může stát. Pod vstřikem je podložka, která může být vadná a časem se projeví závada takto, jak se stala mě.
Mám připlacený renault garance na 4 roky, takže když jsem měl auto v servise, tak náhradní auto zdarma, v nenadálých situacíh po celé Evropě přivezou náhradní vozidlo kamkoliv. Dle mě je jsou 4 roky snad dlouhá doba na to, aby se vychytaly problémy vzniklé během výroby a montáže.

Kroutivost karoserie u GS nepozoruji (nemáš panoramatickou střechu? - tam je kroutivost karoserie pozorovatelná), co však silně pociťuji je to, že zadní náprava je pevná. Auto velmi pěkně sedí díky tomu velkému rozvoru a rochodu. Avšak díky pevné zadní nápravě je při razantějším průjezdu zatáčkou je cítit to (takový ten "6-tý smysl v zádech mezi lopatkami"), jak zadní náprava (zadek auta) se mírně sveze bokem. Ne že by šlo auto do smyku, ale je cítit příčné odvalení celé nápravy bokem (ono je vidět na zimních pneu ze zadní nápravy na okrajích pneumatik). Toto jsem pociťoval již během zkušebí jízdy. Je to však mírná vada za to jak je auto pohodlné, tiché a komfortní. Když člověk o tomto ví, tak do zatáček nejezdí rychle, i když podvozek toto bez problémů dovolí. Ještě si myslím, že mnou pociťované odskoky mohou být způsobeny tím, že je zadek prostě lehký. Mám 5-ti místnou verzi. 7-mi místná má na víc snad 30kg nebo 50kg díky dvěma sedadlům v podlaze. Tím se také změní chování zadní části podvozku.

Snad jediná věc mě u 1,9 chybí, kterou lze u 1,6 mít a to je systém start-stop. Ve městě s tímto by měla jít spotřeba ještě níže dolů. Ptal jsem se na možnost domontování k 1,9 u rencku, ale nemají k tomu prozatím systémový manuál jak to udělat. Je potřeba vyměnit startér (je jiný) a použít silnější baterii.
Naposledy upravil(a) Ropo dne pon dub 30, 2012 09:14, celkem upraveno 3 x.
GS IV 1.3 TCe 140k EDC Intens, R-Link 2 - od 2020
GS III 1.9 dCi 130k Privilege (5míst,vyhř.sedadla,alarm,bez navigace) - od 2010 doposud

Ropo
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: čtv kvě 20, 2010 12:51

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od Ropo » pon dub 30, 2012 08:18

GS3, čemu na tom grafu nerozumíš?

Kroutící moment v mých popisovaných 1400 ot je cca. 275Nm a prudce stoupá k 300 Nm při cca 1750 ot. (uvádí se přímo v grafu) Poté se konstantně drží do 2600 ot. Pak postupně klesá k 250Nm při cca. 3750 ot (uvádí se přímo v grafu), kdy je naopak má motor nejvyšší výkon 96kW. Po těchto otáčkách už vše ochabuje jak výkon k 91 kW, tak krouťák ke 190Nm při 4600 ot. Z toho plyne, že smysl má využívat motor v otáčkách od 1400 do 3750-4000 ot.

Pro pohodovou jízdu se dieselu využívá kroutící moment, který je vždy vysoký u nižších otáček (proto také má diesel lepší rozjezd, protože sílu na rozjetí auta má již od nízkých otáček a "nečeká" se na otáčky jako u benzínu). U benzínu se naopak využívá výkon motoru kolem 3000-4000 ot (dle motoru i více k 6-7000 ot), protože kroutící moment pozvolně stoupá také s výkonem motoru. Navíc benzínu vadí nízké otáčky, protože na tlaky při nízkých otáčkách není konstuována kliková hřídel motoru. Trošku rozdíl je u turbobenzínů, kdy turbo honí kroutící moment (kde turbo zapíná při nízkých otáčkách 1200-1400 ot. a je také upravená kliková hřídel, aby tyto tlaky snesla). Tam však se zapínáním turba a trošku vyšších otáčkách roste chuť - míněno spotřeba.
U turbo dieselu turbo dělá to, že se snaží protáhnout účinnost kroutícího momentu, proto u 1,9 turbo pozvolně dopuje motor výkonem mám dojem, že někde kolem 2200 ot. aby udrželo kroutící výkon v ploché křivce a tím žádný velký turbokopanec nebyl. Turbo nabíhá pozvolně.
Schválně si zkus vyjezdit plnou nádrž tak, že budeš využívat vrchol a konec kroutícího momentu motoru kolem 2600 ot. Pak si zjisti kolik jsi najel.
Plochost křivky krouťáku právě zajišťuje to, že lze na 6-kval jet od 65km/h až do "nekonečna". Převodovka to dovolí a motor na to výkon má. Nehledě na plynulost jízdy - není potřeba řadit, jen šlápnout na plyn enbo sundat nohu z plynu a brzdit motorem.

Jízda s benzínem a dieselem je opravdu jiná.

Je to srozumitelné?
GS IV 1.3 TCe 140k EDC Intens, R-Link 2 - od 2020
GS III 1.9 dCi 130k Privilege (5míst,vyhř.sedadla,alarm,bez navigace) - od 2010 doposud

GS3
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: pát dub 13, 2012 21:54

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od GS3 » úte kvě 01, 2012 23:15

Ropo píše:GS3, čemu na tom grafu nerozumíš?

Kroutící moment v mých popisovaných 1400 ot je cca. 275Nm a prudce stoupá k 300 Nm při cca 1750 ot. (uvádí se přímo v grafu) Poté se konstantně drží do 2600 ot. Pak postupně klesá k 250Nm při cca. 3750 ot (uvádí se přímo v grafu), kdy je naopak má motor nejvyšší výkon 96kW. Po těchto otáčkách už vše ochabuje jak výkon k 91 kW, tak krouťák ke 190Nm při 4600 ot. Z toho plyne, že smysl má využívat motor v otáčkách od 1400 do 3750-4000 ot.

Pro pohodovou jízdu se dieselu využívá kroutící moment, který je vždy vysoký u nižších otáček (proto také má diesel lepší rozjezd, protože sílu na rozjetí auta má již od nízkých otáček a "nečeká" se na otáčky jako u benzínu). U benzínu se naopak využívá výkon motoru kolem 3000-4000 ot (dle motoru i více k 6-7000 ot), protože kroutící moment pozvolně stoupá také s výkonem motoru. Navíc benzínu vadí nízké otáčky, protože na tlaky při nízkých otáčkách není konstuována kliková hřídel motoru. Trošku rozdíl je u turbobenzínů, kdy turbo honí kroutící moment (kde turbo zapíná při nízkých otáčkách 1200-1400 ot. a je také upravená kliková hřídel, aby tyto tlaky snesla). Tam však se zapínáním turba a trošku vyšších otáčkách roste chuť - míněno spotřeba.
U turbo dieselu turbo dělá to, že se snaží protáhnout účinnost kroutícího momentu, proto u 1,9 turbo pozvolně dopuje motor výkonem mám dojem, že někde kolem 2200 ot. aby udrželo kroutící výkon v ploché křivce a tím žádný velký turbokopanec nebyl. Turbo nabíhá pozvolně.
Schválně si zkus vyjezdit plnou nádrž tak, že budeš využívat vrchol a konec kroutícího momentu motoru kolem 2600 ot. Pak si zjisti kolik jsi najel.
Plochost křivky krouťáku právě zajišťuje to, že lze na 6-kval jet od 65km/h až do "nekonečna". Převodovka to dovolí a motor na to výkon má. Nehledě na plynulost jízdy - není potřeba řadit, jen šlápnout na plyn enbo sundat nohu z plynu a brzdit motorem.

Jízda s benzínem a dieselem je opravdu jiná.

Je to srozumitelné?
Ok, uz to chapem dik. Tmavsia ciara je krutiaci moment a ta svetlejsia je vykon motora pri jednotlivych otackach. Cize idealne jazdidt pri dolnej hranici krutaku, pripadne ak chcem usetrit palivo tak pod hranicou. Od tych 1400-1500 otacok sa to zda na 4ke 5ke 6ke v pohode.

Georgeee
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: stř lis 16, 2011 11:28

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od Georgeee » čtv říj 25, 2012 13:11

chcel by som sa spýtať vlastníkom GS 3 s 1,9 dci, ake maju skusenosti s tymto motorom a a utom vseobecne.
moj je kupeny v juli 2010, teda nastastie este bez FAP.
mam najazdenych 50.000 km, priemerna spotreba (po zratani natankovanych litrov, teda nie podla pal. pocitaca) je 6,56 l/100 km. Palubny pocitac spociatku ukazoval odchylku od realu cca o 0,5 l/100 km viac, ako bola skutocna spotreba, teraz ukazuje tiez viac, ale asi len o 0,2 l.
s autom jazdim normalne do pohody, ako s dvoma detmi, cize ziadne rallye ale ani sa nejak nenutim do znizovania spotreby, na dialnici vacsinou tachometrickych 140-142 (to je v reali asi 135), na okreskach 100, mesto 58 (tam je rozdiel asi 3-4 km), rychlost nevyradujem, skor vyuzivam brzdečnie motorom a snazim sa predvidat, aby nebolo treba zbytocne brzdit.
tak 30% km jazdim sam, 60% styria, obcas aj s bicyklami na streche, zvysok pripadne aj viaceri.
jazdim aj dlhsuie cesty ale dost casto vyjadim aj plnu nadrz len "posuvanim sa" na vzialenosti do 20 km, cize aj to ma vplyv na spotrebu.
napr. cez leto cesta do chorvatska a spat, 2 dospeli, dve deti, plny kufor, 1850 km, od szekesfehervaru az do splitu a spat po dialnici 140, zvysok okresky 100, priemerna spotreba 6,7 l.
co sa tyka spotreby, ak by to clovek chcel znizit, mozno by sa dalo jazdit aj za 5,5, ale to by sa museli vypustit dialnice a jzadit pekne plynulo 90na 6ke... ale dalo by sa to, len sa mi nechce:)
s motorom aj autom som maximalne spokojny, hluk vovnutri zacne byt pocutelnejsi az okolo 130, ale stale sa da pocuivat radio, pripadne sa rozpravat so spolujazdcami v tretom rade.
vykon a pruznost su uplne vyhovujuce, auto je celkom zive, da sa s nim bezpecne obiehat aj pri 130 kmh, este aj pri 140 je zrychlenie po stlaceni plynu citelne, len ma trosku obcas hneva kratka jednotka, hlavne ked sa treba rychlo rozbehnut tak je lepsie z dvojky alebo velmi rychlo to tam nahadzat, ale nie je to nic, na co by bolo treba nadavat.
vsetko funguje OK, reklamoval som len bateriu (minulu zimu doplatila zrejme na nizke teploty a denny najazd odhadom 6 km s minimalne 6 startovaniami a uplne odisla:), vymenena v zaruke, cize zrejme len tie teploty a caste startovanie neboli pricinou, dalej zamku vodicovych dveri a v inej teme spominany obmedzovac na tyc istych dverach, tiez v ramci zaruky.
Olej som menil zatial 2x, prvykrat po 20 t, druhykrat po asi 18 t, pomaly sa chystam na dalsiu vymenu, davam ten co je tam predpisany.
vnutorny priestor je super, treti rad sedaciek vyuzivame dokonca castejsie ako sme predpokladali, paci sa mi to, ze sedacky v druhom rade sa daju uplne vybrat, je to vyhoda ked treba previest nejaky objemny alebo neskladny naklad (postel, madrac, bicykle a pod.) sedacka sa da vybrat a ulozit napriklad dozadu do kufra alebo pred predne sedadlo a pod, a tak je za prednymi sedadlami viacej miesta, co je vyhoda oproti autam, kde sa tie sedacky daju iba sklapat. odviezt balik s rozmermi 2,5x0,5x0,5 m a k tomu este 4 ludi sa neda v kazdom aute... hlavne ak clovek vezie 3 ludi a odvezenie toho balika sa "vyskytne" neplanovane pocas cesty :)
sumar: absolutna spokojnost:)
Grand Scenic 2010, 7m, 1.9 dCi 96kW Dynamique, extreme blue

GS3
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: pát dub 13, 2012 21:54

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od GS3 » sob říj 27, 2012 22:43

Ahoj, ja mama tiez 1.9 z 12/2009 tiez bez FPU najazdeny 50 000tisic. Skutocna spotreba podla tankovania vychadza na 5,2 - 5,3l. priemerne spravim ak nemam dialnice okolo 1070KM (v lete klima cca 1020KM) na 56-57 litrov . Najcastejsie jazdim 30 - 60KM trasu rano a vecer a cez den kopec 5 - 10 km tras.

Jazdim ale pomerne usporne cize cez mesto 56 (na 4-ke) a mimo 90 (6-ka) ( rozdiel medzi 90 a 100 pri 30 minutovej trase su 2 minuty, rozdiel v spotrebe podla palubneho vyse litra) pripadne dialnica 110 podla tachometra.

Cize ak vypustis dialnice a ozelies cas tak usetrys cca 100KM na nadrz.

Baterka tiez odysla ale az po 2.5 roku cize uz mimo reklmacie. Musel som kupit novu tak som tam dal 78A.
Obmedzovac na dvoch dverach tiez pocut ale nicomu to nevadi, vymena stoji 50€ na jedny dvere.

Olej som menil 2x pri 26tisic a 48tisic KM, samozrejme som musel dolievat.

Teraz som musel menit celne sklo, dostalo som kamen od protiiduceho auta, vznikla nadherna praslikna 35cm dlha. Vymena v Renaulte stala 528€ (este ze mam pripoistenie celneho skla v Hav. poistke)..

Inak som tiez spokojny az na to ze ide zima a pomerne dlho trva kym sa zohreje pocitam ked bude maraz tak mozno aj 10-15 KM..

Georgeee
Starting member
Příspěvky: 52
Registrován: stř lis 16, 2011 11:28

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od Georgeee » pon říj 29, 2012 16:52

mozno to s tym znicenim rychlosti vyskusam aspon na jednu nadrz, urcite by to slo dostat sa na tvoju spotrebu, pretoze od piatku som v tomto hnusnom pocasi najazdil 500 km a kedze som jazdil primerane stavu na ceste- mokro, dasd,, sneh, PP mi ukazuje priemer 5,5, cize real moze byt 5,3. Len som zvyknuty jazdit rychlejsie tak neviem ci sa udrzim, aj ked je jasne, tak ako si napisal, ze ta casova uspora pri kratkych vzdialenostiach je skor hypoteticka :)
Grand Scenic 2010, 7m, 1.9 dCi 96kW Dynamique, extreme blue

B.F.G.
Advanced member
Příspěvky: 365
Registrován: sob bře 05, 2011 07:43

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od B.F.G. » stř dub 23, 2014 22:49

Není to někdo z místních? Co na to říkáte?
EX: Bílá Laguna III 2.0 Expression, Phase II Obrázek

Uživatelský avatar
krvesaj
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: čtv bře 05, 2009 21:51
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od krvesaj » pát lis 24, 2017 07:41

Cau chlapi, chci se zeptat zda turbo u tohodle motoru F9Q 870 nebo 872 96 kW bez FAP je vodou chlazeny ci ne. U megane II jsem cetl ze bylo, nekdo mi rikal ze vsechny verze 96kW jsou voudou chlazeny turba. Ale kdyz koukam na obrazky na netu tak nikde pripojku na hadice nevidim. Tak jestli nekdo můžete napsat zda ano ci ne. Diky
Renault Grand Scenic III, 1.9. dCi 96 kW, r.v. 2010
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno

Ropo
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: čtv kvě 20, 2010 12:51

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od Ropo » pát lis 24, 2017 10:27

Mám za to, že kapalinou chlazené turbo má jen 2L motor. Vzduchový intercooler pro turbo má motor dole vepředu.
GS IV 1.3 TCe 140k EDC Intens, R-Link 2 - od 2020
GS III 1.9 dCi 130k Privilege (5míst,vyhř.sedadla,alarm,bez navigace) - od 2010 doposud

Uživatelský avatar
krvesaj
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: čtv bře 05, 2009 21:51
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od krvesaj » pát lis 24, 2017 11:00

To vim to ma kazde auto s turbem, ale jde mi o chlazeni lozisek na turbu. Ano 2.0 dci ma vodou chlazene turbo , ale 1.9 96kW?
Renault Grand Scenic III, 1.9. dCi 96 kW, r.v. 2010
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno

Ropo
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: čtv kvě 20, 2010 12:51

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od Ropo » pát lis 24, 2017 14:00

Však jsem psal:
Mám za to, že kapalinou chlazené turbo má jen 2L motor. Ten co se dodával ve verzi 118kW a 110kW.
GS IV 1.3 TCe 140k EDC Intens, R-Link 2 - od 2020
GS III 1.9 dCi 130k Privilege (5míst,vyhř.sedadla,alarm,bez navigace) - od 2010 doposud

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od EfineSS » pát lis 24, 2017 14:29

Některé 1,9 dCi 96kW opravdu mají vodou chlazené turbo (Laguna II). Domnívám se, že vodou chlazené bylo pouze při přítomnosti FAP filtru (vyšší námaha a teploty při regeneraci).

Stejně tak né všechny 2,0 dCi mají vodou chlazené turbo. V Laguně II jej měla pouze 127kW verze. Já měl 110kW verzi bez FAP a vodou chlazené nebylo.

A k dotazu - dle katalogu ND tvůj Scenic vodou chlazené turbo nemá.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Uživatelský avatar
krvesaj
Junior member
Příspěvky: 162
Registrován: čtv bře 05, 2009 21:51
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od krvesaj » pát lis 24, 2017 15:12

Diky :)
Renault Grand Scenic III, 1.9. dCi 96 kW, r.v. 2010
-----------------------------------------------------------------
Renault Clio IV Grandtour 17´ Limited Edition, Červená Intense,
r.v. 2017, 1.2 16V 75 PS
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Renault
Mégane 1.4 16V RXE r.v. 2000 - Prodáno
--------------------------------------------------------------------------------------
Renault Scenic II 1,9 dCI 88kW r.v. 2004 - Prodáno

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů