motor 1.9dCi

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

perex
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: pon zář 07, 2009 08:35

motor 1.9dCi

Příspěvek od perex » čtv říj 15, 2009 10:32

Tak jsem se konečně po 3.5 měsících dočkal a mám GS3 s 1.9dCi motorem. Čekám na SPZku, takže ho radši zatím moc nepoužívám. První dojmy z motoru jsou pozitivní. Motor je dostatečně tichý - bude docela problém jezdit jenom podle ucha se zapnutým rádiem. Zabírá přesně dle specifikace: od 1750rpm je cítit plný kroutící moment a na 6-tku má při rychlosti 140km cca 2900rpm. Auto je živé i plně obsazené, bez změny jízdních vlastností (můj starý Scénic I je na to hodně citlivý). Spotřebu zatím nemůžu komentovat. Když se pořádně dupne na pedál, tak palubní počítač ukazuje i 20l/100km.
Scenic I, rv99 1.9dTi - Kaleido (bohužel sešrotován)
Grand Scenic III, rv2009 1.9dCi 5m - Privilege+TomTom
Espace V, Initiale Paris rv.2016 1.6dCi 5m

mracek.tom
Junior member
Příspěvky: 159
Registrován: stř říj 14, 2009 12:40

Příspěvek od mracek.tom » pon říj 19, 2009 09:33

Perex, při kolika Ti to doporučuje 6?

perex
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: pon zář 07, 2009 08:35

Příspěvek od perex » úte říj 20, 2009 16:57

Netuším, jestli tato funkce není jenom u některých motorů (možná ECO? tj. 1.4TCE a 1.5dCi?). Mě palubka doporučené řazení neukazuje a i v manuálu je napsáno podle typu vozidla.

Jinak na rovině nebo z kopce tam může být 6-tka od 70km/h tj. od cca 1500RPM. Motor ještě není zajetý, tak se snažím použití nižších otáček minimalizovat.
Scenic I, rv99 1.9dTi - Kaleido (bohužel sešrotován)
Grand Scenic III, rv2009 1.9dCi 5m - Privilege+TomTom
Espace V, Initiale Paris rv.2016 1.6dCi 5m

mracek.tom
Junior member
Příspěvky: 159
Registrován: stř říj 14, 2009 12:40

Příspěvek od mracek.tom » stř říj 21, 2009 10:47

A jakou máš spotřebu? Stále váhám mezi 1,4TCe a 1,9dCi. S nezajetou 1,4Tce jsem jezdil za 8,2.

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » stř říj 21, 2009 11:31

Mracek, ked si si pozical 1.4 pozicaj si aj 1.9, lebo spotreba od niekoho ineho zdaleka nemusi byt rovna tej tvojej. Ty si mal s 1.4 cc 8l a ja som cital, ze v MIII ma ten motor okolo 9-10l. A to je male a lahke auto :-)
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

perex
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: pon zář 07, 2009 08:35

Příspěvek od perex » čtv říj 22, 2009 11:13

Zatím mám pouze to, co ukazuje palubní počítač. Vyloženě městský provoz, hodně studených startů (vyřizuju ještě papíry a doplňky okolo vozu) 7.5l/100km.

Poměr 1:1 - Městský co jsem popsal (nenuloval jsem počitadlo) : standardní hlavní silnice a okrsky (předjíždění, tempomat, vesnice) - 6.7l/100km.

Aktuální spotřeba - už mi palubní počítač ukázal i 22.5l při předjíždění. Při použití tempomatu nastaveného na 90km se pohybuje tak nějak mezi 3-7l. Na rovince mezi 4-5l. Vše na 6-tý rychlostní stupeň.

V TP je uvedená spotřeba 4.9 / 5.5 / 6.9 .

Jakmile projedu první nádrž, hodím sem skutečnou spotřebu.
Scenic I, rv99 1.9dTi - Kaleido (bohužel sešrotován)
Grand Scenic III, rv2009 1.9dCi 5m - Privilege+TomTom
Espace V, Initiale Paris rv.2016 1.6dCi 5m

fuet1
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: úte říj 06, 2009 12:02

Příspěvek od fuet1 » pon říj 26, 2009 22:20

Perex , já mám 1,5dci a radílek na přístrojovce také není, pro změnu mám v autě alarm o kterém není nikde nic napsáno. :D U rádia ARKAMYS se marně snažím najít možnost opakování skladby při přehrávání z CD, nebo USB. Nemáš to náhodou už vychytané?
GRAND SCENIC III. 1,5 dci privilege 7 míst , modrá základní

pavel.l
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon lis 02, 2009 09:26
Bydliště: Mrákov 120

spotřeba

Příspěvek od pavel.l » pon lis 02, 2009 09:36

mám scenica r.v.2005 najeto 69000, 96kw 1,9dci a spotřebu na dálku(praha-plzeň) 5,3 ,ve městě 7 a jinak 6,5

daniel.987
Starting member
Příspěvky: 53
Registrován: čtv zář 03, 2009 22:09
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 » sob lis 07, 2009 09:02

Jak jste spokojeni s 1,9dCi co se týká výkonu a krouťáku? Měl jste někdo možnost porovnat s 1,5dCi, případně jaký byl rozdíl? Dík.
Lepší špatně jet než dobře jít!
Grand Scenic III ? ne, zase
Sharan II TDi

perex
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: pon zář 07, 2009 08:35

Re: spotřeba

Příspěvek od perex » úte lis 24, 2009 09:10

pavel.l píše:mám scenica r.v.2005 najeto 69000, 96kw 1,9dci a spotřebu na dálku(praha-plzeň) 5,3 ,ve městě 7 a jinak 6,5
Tak to bude asi hodně podobné. Ve městě můžu potvrdit spotřebu 7l/100km ve městě. Teď jsem jel do Prahy z Českých Budějovic přes Tábor - cesta tam 6.2l/100km (chvátal jsem a docela drsně foukalo), při zpáteční volnější jízdě klesla spotřeba na 6.0l/100km (tedy odhaduju zpáteční průměr na 5.8l/100km). S velmi lehkou nohou by se asi dalo jezdit i pod 5.5l/100km.

Motor táhne pěkně, i na 6-tku hezky zrychluje. Předjížděcí manévry jsou daleko snadnější než u mého starého 72kW modelu.
Scenic I, rv99 1.9dTi - Kaleido (bohužel sešrotován)
Grand Scenic III, rv2009 1.9dCi 5m - Privilege+TomTom
Espace V, Initiale Paris rv.2016 1.6dCi 5m

misok79
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: čtv led 28, 2010 13:05
Bydliště: zilina

Příspěvek od misok79 » úte úno 09, 2010 11:20

Zdravim. Mam GS 1.9DCI od konca decembra. Mam nejakych 4500km. Byvam na severe spotreba do 7l .... vacsimou primestske a mestske jazdy ... obcas dialnica. Trosku ma mrzi, zda sa mi menej zive ako moj stary scenic 2004 s tym istym motorom o 10k slabsim. Dufam ze to este ozije ... ma nieto podobnu skusenost?

Jack82
Advanced member
Příspěvky: 377
Registrován: stř pro 02, 2009 17:16

Příspěvek od Jack82 » úte úno 09, 2010 13:07

misok79 píše:Zdravim. Mam GS 1.9DCI od konca decembra. Mam nejakych 4500km. Byvam na severe spotreba do 7l .... vacsimou primestske a mestske jazdy ... obcas dialnica. Trosku ma mrzi, zda sa mi menej zive ako moj stary scenic 2004 s tym istym motorom o 10k slabsim. Dufam ze to este ozije ... ma nieto podobnu skusenost?
dieselů jsem měli v rodině několik a ožívali postupně. Počkej až bude mít aspoň 20tkm a pak bych dělal soudy. Co jsem slyšel, tak naopak dCi 130 je výrazně živější než dCi 120. Zase ScénicII asi bude lehčí min. o 50kg. Pokud se ti motor nebude zdát, zajdi s ním na brzdu a víš přesně na čem jsi. Kamarád má A4 2,0 TDI PD 125kW 350Nm a na brzde mu zmerili 114kW a 322Nm pri 2700ot.. To je zralé na reklamaci. Bral bych toleranci 2-3%, ne 10%. Ten uváděný výkon a točivý moment od výrobce má být MINIMÁLNÍ
Renault Scénic III 1,4 TCe Dynamique
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km

misok79
Starting member
Příspěvky: 17
Registrován: čtv led 28, 2010 13:05
Bydliště: zilina

Příspěvek od misok79 » úte úno 09, 2010 13:15

cau .... dik za komentar ... si ma upokojil :-) aj ja mam pocit, ze to ozije ked si to sadne .... predsalen dieselu to trva dlsie ..... inak co sa tyka auta celkovo velka spokojnost, priestoch, ticho .... az na jednu blbost .... ostrekovace ma vyslovene se..ru :-) ked idem nad 100 nedostreknu ani do pol okna .... a to je nove auto

Jack82
Advanced member
Příspěvky: 377
Registrován: stř pro 02, 2009 17:16

Příspěvek od Jack82 » úte úno 09, 2010 22:35

misok79: ten problém s ostřikovači mám taky. chce to seštelovat trysky o trochu výš. někdo tu psal že to pak když stojíš stříká všude kolem, ale upřímně, potřebuju ostřikovat hlavně za jízdy a když stojím, dám si pozor na chodce, cyklisty, abych je nepokropil. Jinak 1,9 dCi musi byt super, hned bych měnil :wink:
Renault Scénic III 1,4 TCe Dynamique
Céndre HNK, 12/'09, 38tkm, 8,18l/100km

majo42
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: sob črc 24, 2010 20:16

Vyber motora pre Grand Scenic

Příspěvek od majo42 » sob črc 24, 2010 21:14

Ahoj, prosim o radu pri vybere motora do mojho buduceho GS. Auto kupujem do firmy. Najazdim cca 3500 az 4000 km za mesiac.
Rozhodujem sa medzi 1,9 dCi a 2,0 dCi. Vykonovo by mi asi vyhoveli oba. Chcem sa rozhodnut hlavne pre spolahlivejsi z nich.
Kazda rada dobra.
Vopred dik.
Škoda Octavia Tour, Combi, 1,9 TDi

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » sob črc 24, 2010 21:28

Spolehlivější je 2.0 dCi.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

majo42
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: sob črc 24, 2010 20:16

Vyber motora pre Grand Scenic

Příspěvek od majo42 » sob črc 24, 2010 22:50

dik za reakciu. preco tak usudzujes?
Škoda Octavia Tour, Combi, 1,9 TDi

majo42
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: sob črc 24, 2010 20:16

Vyber motora pre Grand Scenic

Příspěvek od majo42 » sob črc 24, 2010 22:52

Šamša píše:Spolehlivější je 2.0 dCi.
dik za odpoved.
Preco tak usudzujes? mas vlastnu skusenost?
Škoda Octavia Tour, Combi, 1,9 TDi

scena1
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: čtv úno 17, 2011 06:11

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od scena1 » čtv čer 09, 2011 04:43

motor 1.9dCi pouze v městském provozu spíše kratší trasy 6 až 10 km,bez klimy spotřeba 7.5 až 8 l žádný spořínek a s klimou 8.5
Naposledy upravil(a) scena1 dne pát srp 26, 2011 05:03, celkem upraveno 2 x.
Scénic III 1,9 dCi Dynamique 2010

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od Miro_ba » pon čer 13, 2011 14:07

v lete a bez klimy ?, kratsie znamena ? priemerna rychlost ?
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

GS3
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: pát dub 13, 2012 21:54

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od GS3 » čtv dub 26, 2012 23:53

Hm, ja mam tiez 1.9dci bez filtra castic a podla tankovana to vychadza na 5.7 - 5.8 priemerna na nadrz. (30% mesto, 55% mimo mesta, 15% dialnica). Viete napisat na akych otackach jazdite?

45KM 1850otavok na 3ke
56KM 1750otacok na 4ke
96km 1950otacok na 6ke

Zial tento motor neukazuje idelane otacky na LCD cize neviem co je pren idealne.. Mam ho len kratko.

Ropo
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: čtv kvě 20, 2010 12:51

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od Ropo » pát dub 27, 2012 07:38

Ideální otáčky pro přeřazení jsou těsně kolem nejvyššího kroutícího momentu motoru. Nejvyšší krouťák je snad na 1750 ot/min.
Samozřejmě toto pravidlo neplatí vždy, záleží na zatížení auta, stoupání/klesání apod...

Když jedu na pohodu, tak lze bez problémů točit něco kolem 1400 ot/min. Takže při 65km/h bez problémů na 6. kvalt a při tacho 54km/h (reálně 50km/h) na 5. kvalt. Opět - samozřejmě pokud není větší stoupání či zatížené auto. Prostě jezdi s citem, aby se motor nedusil a nepodtáčel. Je to diesel, s benzínem se jezdí trochu jinak. Je však dobré občas motor vytáčet, klidně i k 5000 ot/min, aby nezlenivěl. Převodovka to snese a motor taky. Dlouhodobě není problém točit kolem 4000 ot/min.

Já jezdím 90% město. Když jezdím na pohodu, tak dlouhodobý průměr je 7,2-7,5 l/100km. Když jedu "ven", tak i s plně náloženým autem (třeba i s koly na střeše) se přibližuji k 6l/100km při standardních cestovních rychlostech. Stále se zapnutou klimou. Věřím tomu, že pokud bych jezdil častěji delší trasy, tak se dostanu průměrně pod 6l/100km bez problémů.

Podle mě by mohla být spotřeba nižší, ale je třeba si uvědomit, že motor je Common rail, není to "standardní" TDI či PD motor. U CR bývá proti PD vyšší spotřeba standardně. Toto je vyváženo kultivovaností CR motoru proti PD. Toho jsem si vědom a proto jsem pořizoval právě CR.
GS IV 1.3 TCe 140k EDC Intens, R-Link 2 - od 2020
GS III 1.9 dCi 130k Privilege (5míst,vyhř.sedadla,alarm,bez navigace) - od 2010 doposud

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od Miro_ba » pát dub 27, 2012 09:31

hlavny dovod vyssej spotreby je EURO 5. ANI TDI by uz nerobilo zazraky, keby museli riesit emisie na ukor spotreby a ten rozdiel v spotrebe by uz nebol priepastny, hlavne v meste.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

GS3
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: pát dub 13, 2012 21:54

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od GS3 » ned dub 29, 2012 17:20

Ropo píše:Ideální otáčky pro přeřazení jsou těsně kolem nejvyššího kroutícího momentu motoru. Nejvyšší krouťák je snad na 1750 ot/min.
Samozřejmě toto pravidlo neplatí vždy, záleží na zatížení auta, stoupání/klesání apod...

Když jedu na pohodu, tak lze bez problémů točit něco kolem 1400 ot/min. Takže při 65km/h bez problémů na 6. kvalt a při tacho 54km/h (reálně 50km/h) na 5. kvalt. Opět - samozřejmě pokud není větší stoupání či zatížené auto. Prostě jezdi s citem, aby se motor nedusil a nepodtáčel. Je to diesel, s benzínem se jezdí trochu jinak. Je však dobré občas motor vytáčet, klidně i k 5000 ot/min, aby nezlenivěl. Převodovka to snese a motor taky. Dlouhodobě není problém točit kolem 4000 ot/min.

Já jezdím 90% město. Když jezdím na pohodu, tak dlouhodobý průměr je 7,2-7,5 l/100km. Když jedu "ven", tak i s plně náloženým autem (třeba i s koly na střeše) se přibližuji k 6l/100km při standardních cestovních rychlostech. Stále se zapnutou klimou. Věřím tomu, že pokud bych jezdil častěji delší trasy, tak se dostanu průměrně pod 6l/100km bez problémů.

Podle mě by mohla být spotřeba nižší, ale je třeba si uvědomit, že motor je Common rail, není to "standardní" TDI či PD motor. U CR bývá proti PD vyšší spotřeba standardně. Toto je vyváženo kultivovaností CR motoru proti PD. Toho jsem si vědom a proto jsem pořizoval právě CR.

1400 ot/min nie je to moc malo? Ja jazdim prevazne na rovine ale aj 1500 na 4ke uz citim ze to nie je ono. A vetci radia ze aby som pod 2000 ani nesiel ze pokazim motor. Ze diesel je mat idealne nad 2500 otacok, to potom ale bude spotreba..

Motor ked je zahriaty zvyknem vytocit pri predbiehani, na 4ke z 56KM /h na 120KM/h to je nieco cez 4000 ot. ale to je kratkodobe.

Rad by som vedel ci su nejake odporucania vyrobu pre tento motor ake su idealne otacky pri jednotlivych stupnoch. Nieco ako na novsich motor ze ukazuje zelenu zonu na otackomeroch.

Ropo
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: čtv kvě 20, 2010 12:51

Re: motor 1.9dCi

Příspěvek od Ropo » ned dub 29, 2012 17:59

S Tdi muzes jit k 1100 ot/min. U tohoto 1,9 CR citim, ze tahani je citit od 1400. Pod 1400 motor je uz liny, tedy podtaci se. Otazkou je jak mas motor zajety. Kdyz jsem motor zajizdel tak jsem se s otackami drzel kolem 2000. Ted si uz troufnu bez problemu jezdit s motorem kolem 1400-1800 ot. Jak jsem psal zalezi na nalozani auta, profilu silnice a tveho pocitu z kultivovanosti motoru. Vse zalezi na danem motoru, ale take prevodovce. Me se libi, ze u GS je 6-ti kvalt, kdy se 6 muzes jezdit uz cca od 65km/h. Protoze prevodovka to dovoli a motor toto zatizeni zvladne.

Kdyz jsem mel pujceny od renaultu 1,6 turbo benzin s kecalem razeni, tak ten vzdy kecal o prerazeni nahoru od 1600 ot. A to pisi ze to byl benzin. Tedy nad 2000 radit je zbytecnost, pokud nepotrbujes vykon, protoze ten roste s otackami a konci kolem 3700 ot. U dieselu se mas snanzit vyuzivat kroutici moment motoru, ktery u benzinu neni. Podivej se na krivku vykonu a krouticiho momentu u dieslu a benzinu od rencka techto motoru. U dieselu pokud budes hodne jezdit nad 2200 ot tak ti poleze spotreba nahoru celkem hodne diky zapinani turba.

Jeste dodam ze je take pekne citit jak se 6kou a tacho 134 motor velmi dobre auto tahne a auto stale zrychluje az do 180 km/h pak auto uz zrychluje celkem line. Motor ma velmi pekny zvukovy projev u otacek nad 3500 ot.
Naposledy upravil(a) Ropo dne ned dub 29, 2012 19:47, celkem upraveno 1 x.
GS IV 1.3 TCe 140k EDC Intens, R-Link 2 - od 2020
GS III 1.9 dCi 130k Privilege (5míst,vyhř.sedadla,alarm,bez navigace) - od 2010 doposud

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti