motor 1.4TCe
Moderátor: Moderators General
takze doplnim
moje info je o aute co ma najeto 9700km a 5mist, 7sedacek by pro me byl luxus a pokdu to vyuziji 1x rocne tak s sebou nebudu tahat 25kg navic... to radeji vetsi kufr
co se tyce dotazu na motorizaci - za vsechno se plati !
motor 1,4TCe je neskutecne zivy, seslapnes a auto s sebou trhne a jede s poradnym odpichem... pochopitelne mas-li prepnuty pocitac na Current fuel tak se ti protoci panenky... klido i 29l
pokud jedes noha ok, proste šolich podle predpisu a sem tam drsnejsi predjizdeni a protahnuti ventilu tak se dostanes na cca 8,2l/100km
a ted zalezi o co jde tobe
bud lenoch ala 1,5dci - tady setris penezenku na pohonnych hmotach ale zase je drazsi pri nakupu (25tis)
a nebo svizak 1.4TCe s hnacim rezetem (tzn nemuze se trhnou remen ) a muzes to i roznit (za patricnou cenu do pohonne latky)
otazka je take cena, pokud je rozdil 25tis za 1,5dci motor tak pokud s 1.4Tce jezdis na 100km o 60,- (2l rozdil) draz tak si jiste spocitas ze cena do dieselu se ti vrati po ujeti cca 40tis km.
Ja volim 1.4TCe protoze obcas se chci i svizne projet... a proste 2l navic oproti dieselu zkousnu, je mozne ze napr pri ceste do Chorvatska to bude treba i za zboznych 7.1 co rika vyrobce
Faktem je ze treba ta spotreba jeste klesne...
moje info je o aute co ma najeto 9700km a 5mist, 7sedacek by pro me byl luxus a pokdu to vyuziji 1x rocne tak s sebou nebudu tahat 25kg navic... to radeji vetsi kufr
co se tyce dotazu na motorizaci - za vsechno se plati !
motor 1,4TCe je neskutecne zivy, seslapnes a auto s sebou trhne a jede s poradnym odpichem... pochopitelne mas-li prepnuty pocitac na Current fuel tak se ti protoci panenky... klido i 29l
pokud jedes noha ok, proste šolich podle predpisu a sem tam drsnejsi predjizdeni a protahnuti ventilu tak se dostanes na cca 8,2l/100km
a ted zalezi o co jde tobe
bud lenoch ala 1,5dci - tady setris penezenku na pohonnych hmotach ale zase je drazsi pri nakupu (25tis)
a nebo svizak 1.4TCe s hnacim rezetem (tzn nemuze se trhnou remen ) a muzes to i roznit (za patricnou cenu do pohonne latky)
otazka je take cena, pokud je rozdil 25tis za 1,5dci motor tak pokud s 1.4Tce jezdis na 100km o 60,- (2l rozdil) draz tak si jiste spocitas ze cena do dieselu se ti vrati po ujeti cca 40tis km.
Ja volim 1.4TCe protoze obcas se chci i svizne projet... a proste 2l navic oproti dieselu zkousnu, je mozne ze napr pri ceste do Chorvatska to bude treba i za zboznych 7.1 co rika vyrobce
Faktem je ze treba ta spotreba jeste klesne...
8/2006-3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 9/2017 Thaila I, 1,4 K4J/16V/72kW
-
- Starting member
- Příspěvky: 53
- Registrován: čtv zář 03, 2009 22:09
- Bydliště: Krkonoše
Jezdil jsem s 1,5dci s 200km na tachaku a přišlo mi to celkem živý ve třech dospělých a to jsem zvyklý na 310NM. Proti 1,4TCE se to po dálnici na šestku pěkně sbíralo. Mám prostě strach že bych s benzínem jezdil za 10 litrů a u těch 1,5dci tady všichni píšou supr spotřeby. Cenový rozdíl už jsem počítal a vychází po slevě z ceny auta na 17 800kč bez DPH což se vyrovná asi za rok a půl. S tou 1,4 jsem se vozil v meganu a byla tam dlouhodobka 9,9litrů na kratší trasy, což je často i můj případ a ten megan je o něco lehčí a nižší. Pokud by se s tím dalo jezdit v průmeru za 8,5l tak by se to nechalo zkousnout.
Lepší špatně jet než dobře jít!
Grand Scenic III ? ne, zase
Sharan II TDi
Grand Scenic III ? ne, zase
Sharan II TDi
eee tak to sorry, 200km/h s autem co ma mit jen 180km/h maximalku...daniel.987 píše:Jezdil jsem s 1,5dci s 200km na tachaku...
a srouby uz nelitaly ?
1.4TCe je podle me podstatne zivejsi...
ano jak rikam on ten svizny motor jaksi nuti k tomu jezdit taky ponekud ostreji posolichas plyn a mas tam 100 hned...
a ta 1.4 jaksi necini hlukovy rozdil mezi 60/h a 130/h - az jsem se divil, proste sluchove nic moc rozdil... a kdyz pak trhas dlazky na kazde krizovatce... tak pak se tem 10l nedivim...
jak jsem psal 600km praha-brno-znojmo-tabor-malsice-tabor-praha-solichy po praze - 3/4 zatez auta = prumer 8,2l
a pokud me to holt nastve (jakoze strasna spotreba) tak to po dvou letech prodam a pujdu do diesela... ale 1,5dci asi ne, spise 1.9dci...
ted vlastnim jeste 1.6/8V Scenica a ten jezdi podobne trasy za 7.2-8l/100 zalezi jaka je konstelace vzduchu, nohy a dalsich promennych, takze to ze 1,4Tce bere 8,2 prumerku je podle me normos na to ze auto je o cca 100kg tezsi
pokud je rozdil ceny 21tis s DPH tak to je cca 35tis km, tedy pro me stale vice jak dva roky...
doporucuji precist test 1.5dci
http://www.zavolantem.cz/testy-aut/rena ... za-hubicku
podle me to takova vyhra neni... prumer spotreby v testu 6,8l/100, vysoka hlucnost
faktem je ale ze stejny test ale s 1.4TCe zdrbli zase spotrebu
http://www.zavolantem.cz/testy-aut/rena ... -byt-grand
a tady takova moje rychlo recenze vcetne mnoha fotek
http://trtsoft.profitux.cz/scenicgs3/gs3.htm
8/2006-3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 9/2017 Thaila I, 1,4 K4J/16V/72kW
-
- Starting member
- Příspěvky: 53
- Registrován: čtv zář 03, 2009 22:09
- Bydliště: Krkonoše
Promiň, blbě jsem to napsal, měl najeto jen 200KM, o rychlost mi nejde už jsem se vyzávodil jezdím 17 let a dávám přednost komfortu před rychlostí. Na dálnici si vystačím s rychlostí do 140KM/H. O těch 1,5dci jsemtrtsoft píše:eee tak to sorry, 200km/h s autem co ma mit jen 180km/h maximalku...daniel.987 píše:Jezdil jsem s 1,5dci s 200km na tachaku...
a srouby uz nelitaly ?
1.4TCe je podle me podstatne zivejsi...
ano jak rikam on ten svizny motor jaksi nuti k tomu jezdit taky ponekud ostreji posolichas plyn a mas tam 100 hned...
a ta 1.4 jaksi necini hlukovy rozdil mezi 60/h a 130/h - az jsem se divil, proste sluchove nic moc rozdil... a kdyz pak trhas dlazky na kazde krizovatce... tak pak se tem 10l nedivim...
jak jsem psal 600km praha-brno-znojmo-tabor-malsice-tabor-praha-solichy po praze - 3/4 zatez auta = prumer 8,2l
a pokud me to holt nastve (jakoze strasna spotreba) tak to po dvou letech prodam a pujdu do diesela... ale 1,5dci asi ne, spise 1.9dci...
ted vlastnim jeste 1.6/8V Scenica a ten jezdi podobne trasy za 7.2-8l/100 zalezi jaka je konstelace vzduchu, nohy a dalsich promennych, takze to ze 1,4Tce bere 8,2 prumerku je podle me normos na to ze auto je o cca 100kg tezsi
pokud je rozdil ceny 21tis s DPH tak to je cca 35tis km, tedy pro me stale vice jak dva roky...
doporucuji precist test 1.5dci
http://www.zavolantem.cz/testy-aut/rena ... za-hubicku
podle me to takova vyhra neni... prumer spotreby v testu 6,8l/100, vysoka hlucnost
faktem je ale ze stejny test ale s 1.4TCe zdrbli zase spotrebu
http://www.zavolantem.cz/testy-aut/rena ... -byt-grand
toho přečetl moc a moc, od clia přes kangoo, megan po logana, různý fóra, známí co to mají atd. Je hlučnější proti benzínu, to je jasný ale proti tdi je to tišší. Kdybych přecházel z benzínu na naftu, byl by ten rozdíl velký, ale jezdil jsem s desítkama naftových aut a odhlučnění novýho scéniku mi připadá na velmi dobrý úrovni. Buhužel jsem si zvykl na charakteristiku TDi a renda se musí trochu víc točit. Škoda že ta 1,4 je na trhu krátkou dobu na nějaké závěry a nemám možnost si ji půjčit třeba na 5OKM, abych vyzkoušel všechny režimy.
Lepší špatně jet než dobře jít!
Grand Scenic III ? ne, zase
Sharan II TDi
Grand Scenic III ? ne, zase
Sharan II TDi
update spotřeby
dnes rano jsme to jel vratit, blahove jsme si myslel ze v 6:30 budou silnice jeste volne...
hahaha
takze 15km poskoky po Praze (Prumyslova, Hloubetin atd az do Dablic...)
spotreba 9,3L/100 prumer, takze si myslim ze to je stale ok
dnes rano jsme to jel vratit, blahove jsme si myslel ze v 6:30 budou silnice jeste volne...
hahaha
takze 15km poskoky po Praze (Prumyslova, Hloubetin atd az do Dablic...)
spotreba 9,3L/100 prumer, takze si myslim ze to je stale ok
8/2006-3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 9/2017 Thaila I, 1,4 K4J/16V/72kW
Za chvíli budu mít s 1.4 TCe najeto 9000 km, to už snad není tak syrový motor. Jezdím hodně dálnice, město i okresky, spotřeba se dlouhodobě drží na 8.5 litru, samozřejmě pořád s klimou. Když sjedu u Humpolce z dálnice a vynuluji počítač, tak se předpisovou jízdou do Českých Budějovic dostanu tak na 7.5 litru.
Potvrzuju krátké kvalty, dost se řadí a ten radílek na displeji by mě nutil řadit šestku už někdy v 60. Ale jinak bych ten motor neměnil, hlavně ne za 1.5 dCi, to byla v předváděčce katastrofa.
Potvrzuju krátké kvalty, dost se řadí a ten radílek na displeji by mě nutil řadit šestku už někdy v 60. Ale jinak bych ten motor neměnil, hlavně ne za 1.5 dCi, to byla v předváděčce katastrofa.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 629
- Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
- Bydliště: Pohořelice (BV)
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem měl tento víkend k dispozici předváděčku Grand Scénika s 1,4 Tce, auto super, prostor úžasný, na display uprostřed jsem si zvyknul během chvilky, vychutnával sem si vychytávky co v mé fabii 1,2 nenajdu - tempomat, prostor, natáčecí světlomety, ovládání rádia pod volantem, automatickou klimu, variabilitu, prostor, vysoký posez, prostor a zase prostor . No a docílil jsem i toho aby se do tohodle auta zamilovala i moje drahá polovička - později už mě k volantu nechtěla pustit. Jen mám pár výtek - karta docela velká - mohla být poloviční, trošku zavazí, dále spotřeba 1,4Tce je na můj vkus trochu vyšší.
Jelikož uvažuju o koupi 1,5Dci, tak vlastně pro mě toto auto nemá chyb a hned co získáme nějakou tu sumičku z programu zelená úsporám jdu tento vůz kupovat.
Když jsem auto odevzdal a nasednul do Fábie, tak jsem si teprv uvědomil jak je v té fabii málo místa.
Jelikož uvažuju o koupi 1,5Dci, tak vlastně pro mě toto auto nemá chyb a hned co získáme nějakou tu sumičku z programu zelená úsporám jdu tento vůz kupovat.
Když jsem auto odevzdal a nasednul do Fábie, tak jsem si teprv uvědomil jak je v té fabii málo místa.
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre
Tenhle pocit jsem měl když jsem sednul z vel satisa do cliaVíťa Malina píše: Když jsem auto odevzdal a nasednul do Fábie, tak jsem si teprv uvědomil jak je v té fabii málo místa.
Jinak škoda že tento motor nedávaj do nové thalii, to by bylo něco když si vemu jak to běhá bez turba, tak s tím turbem, hmmmm
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
- marcelTV
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: sob srp 29, 2009 18:09
- Bydliště: Trebisov, Slovenska republika
Pri tomto teste opäť vyčítajú spotrebu 1,4 TCe. Je to naozaj až tak zlé, alebo to závisí od zábehu a štýlu jazdy?
http://autoviny.zoznam.sk/cl/100216/600 ... ic-1-4-TCe
... až som zvedavý, aká hladná bude moja 1,6 16V
http://autoviny.zoznam.sk/cl/100216/600 ... ic-1-4-TCe
... až som zvedavý, aká hladná bude moja 1,6 16V
Renault 21 GTX 2.2 (1989-predané); Renault Thalia 1,4 RT 8V (2001), Renault Grand Scenic III 1,6 16V Expression (2009)
-
- Experienced member
- Příspěvky: 629
- Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
- Bydliště: Pohořelice (BV)
- Kontaktovat uživatele:
No, předváděčka, co jsem měl půjčenou měla průměrnou spotřebu 10,5l/100, ale když jsem viděl jak to ti prodejci renaultu honí, tak se ani nedivím, a taky se tam musí započítat to, že většina předváděcích jízd je do cca 5-10km, takže auto vesměs studené, ale neim jestli se s tím dá dostat na papírové hodnoty, to se bojím že ne
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre
-
- Starting member
- Příspěvky: 53
- Registrován: čtv zář 03, 2009 22:09
- Bydliště: Krkonoše
Papírová hodnota je nesmysl a nevím kde na to frantíci přišli. Přečetl jsem všechny dostupné recenze včetně německých, absolvoval s tímto motorem tři zkušební jízdy a pod 8l jsem jel pouze s meganem po delší opatrné jízdě za 7,8l. A to je megan nižší a lehčí než G.S. Myslím že ekonomicky občas jet umím protože i s Octou jedu na dálku do 4,8l nafty.Víťa Malina píše:No, předváděčka, co jsem měl půjčenou měla průměrnou spotřebu 10,5l/100, ale když jsem viděl jak to ti prodejci renaultu honí, tak se ani nedivím, a taky se tam musí započítat to, že většina předváděcích jízd je do cca 5-10km, takže auto vesměs studené, ale neim jestli se s tím dá dostat na papírové hodnoty, to se bojím že ne
V sobotu mi říkal Hradecký prodejce že pán co od nich má tento motor v G.S., najeto 2000km se pod 9l nevejde.
Lepší špatně jet než dobře jít!
Grand Scenic III ? ne, zase
Sharan II TDi
Grand Scenic III ? ne, zase
Sharan II TDi
Uvědomte si, jaký ma ten motor výkon !!!!
Je to ekvivalent atmosférické osmnáctistovky s podstatně lepším krouťákem dole, takže výkonové spektrum je lépe pokryto.
Prostou integrací té křivky dostaneme větší polochu, než u atmosféry, proto nevím, jak můžete očekávat, že to bude jezdit za 7,5l, když k němu dáte 1400kg těžké auto.
Pak je tady jiný fenomén, a tím je nutné snížení komprese u turbomotoru a to z důvodu dosažení max kompresního poměru 12,5, kdy dochází k samozápalům (tlak dodaný turbínou a stlačený pístem se násobí). Toto číslo maximální použitelné komprese se sice se zvyšujícími otáčkami mění (rychlost hoření), ale faktem zůstává, že 1,4 TCE má kompresi tuším 9,3.
Oproti tomu 1.4 TSI pracuje s kompresním poměrem 10, přičemž takto vysoké číslo u turbomotoru už vyžaduje opatrnost při přeplňování. Proto je motor osazen hlídáním detonací pomocí 4 sond klepání (mikrofony) a precizní regulací plnícího tlaku pomocí obtoku (opraveno) a blow-off. Motor má navíc přímé vstřikování paliva, které umožňuje zabránit detonaci tím, že ho vstříkne až když je potřeba a zapálení zřejmě následuje bezprostředně ve velmi krátkém okamžiku neb současně. Sondy také umožní použití chudší směsi, která je náchylnější na klepání.
Tímto je ale zaručeno, že motor téměř vždy pracuje na hranici použitené komprese a s nejlepší účinností, ovšem za cenu výrazně větší složitosti a ceny.
TCE je jednodužší koncepce klasického benzínového turba, kde je v nízkých otáčkách bezpečnostní rezerva komprese na přeplnění (např při prudkém přeřazení) a kouzla jako u TSI nejsou možná z důvodu absence systému přímého vstřikování.
V nízkých otáčkách proto nebude zřejmě tak ekonomický, jako TSI, což ostatně potvrzují i výsledky testů...Jak velký je tento rozdíl, o tom je možno spekulovat. Pak je tady otázka životnosti a spolehlivosti - tady vše hovoří pro TCE.
Ale berte to jen jako úvahu...
Nebál bych se turba od Renaultu, má s ním bohaté zkušenosti.
Vzpomeňme historii F1, kdy Renault patnáctistovku přeplňoval na hodnotu 5,5 a dosahoval s ní výkonu 970kW.(dnešní turbomotory jsou přeplňovány max na 1.5 - 1,8 )
2.0 TCE funguje velice dobře a spotřebu má vysokou, když vozí ESPIV o váze 1800kg. Pak žere 11litrů. Je to moc? Domnívám se, že ne. (2.2dCi vezme 9l)
wecka
Je to ekvivalent atmosférické osmnáctistovky s podstatně lepším krouťákem dole, takže výkonové spektrum je lépe pokryto.
Prostou integrací té křivky dostaneme větší polochu, než u atmosféry, proto nevím, jak můžete očekávat, že to bude jezdit za 7,5l, když k němu dáte 1400kg těžké auto.
Pak je tady jiný fenomén, a tím je nutné snížení komprese u turbomotoru a to z důvodu dosažení max kompresního poměru 12,5, kdy dochází k samozápalům (tlak dodaný turbínou a stlačený pístem se násobí). Toto číslo maximální použitelné komprese se sice se zvyšujícími otáčkami mění (rychlost hoření), ale faktem zůstává, že 1,4 TCE má kompresi tuším 9,3.
Oproti tomu 1.4 TSI pracuje s kompresním poměrem 10, přičemž takto vysoké číslo u turbomotoru už vyžaduje opatrnost při přeplňování. Proto je motor osazen hlídáním detonací pomocí 4 sond klepání (mikrofony) a precizní regulací plnícího tlaku pomocí obtoku (opraveno) a blow-off. Motor má navíc přímé vstřikování paliva, které umožňuje zabránit detonaci tím, že ho vstříkne až když je potřeba a zapálení zřejmě následuje bezprostředně ve velmi krátkém okamžiku neb současně. Sondy také umožní použití chudší směsi, která je náchylnější na klepání.
Tímto je ale zaručeno, že motor téměř vždy pracuje na hranici použitené komprese a s nejlepší účinností, ovšem za cenu výrazně větší složitosti a ceny.
TCE je jednodužší koncepce klasického benzínového turba, kde je v nízkých otáčkách bezpečnostní rezerva komprese na přeplnění (např při prudkém přeřazení) a kouzla jako u TSI nejsou možná z důvodu absence systému přímého vstřikování.
V nízkých otáčkách proto nebude zřejmě tak ekonomický, jako TSI, což ostatně potvrzují i výsledky testů...Jak velký je tento rozdíl, o tom je možno spekulovat. Pak je tady otázka životnosti a spolehlivosti - tady vše hovoří pro TCE.
Ale berte to jen jako úvahu...
Nebál bych se turba od Renaultu, má s ním bohaté zkušenosti.
Vzpomeňme historii F1, kdy Renault patnáctistovku přeplňoval na hodnotu 5,5 a dosahoval s ní výkonu 970kW.(dnešní turbomotory jsou přeplňovány max na 1.5 - 1,8 )
2.0 TCE funguje velice dobře a spotřebu má vysokou, když vozí ESPIV o váze 1800kg. Pak žere 11litrů. Je to moc? Domnívám se, že ne. (2.2dCi vezme 9l)
wecka
Naposledy upravil(a) wc dne stř lis 11, 2009 08:21, celkem upraveno 1 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
- marcelTV
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: sob srp 29, 2009 18:09
- Bydliště: Trebisov, Slovenska republika
to WC
klobuk dolu - aj keď to bole len úvaha, je vidieť, že sa v tom vyznáš a my laici si radi prečítame odborné príspevky. Myslím, že tá vyššia spotreba vo vzťahu k zvýšeniu spoľahlivosti a bezpečnosti proti preplneniu za to stojí. Len neviem, prečo do technických údajov dávajú hodnoty nezodpovedajúce realite. (... žeby kvôli reklame?). Buď taký dobrý WC a hoď ešte nejakú úvahu o spotrebe a spoľahlivosti 1,6 16V, čo dávajú do GSIII, na ktorú tak netrpezlivo čakám. Len pre pokoj mojej duše. Diki.
klobuk dolu - aj keď to bole len úvaha, je vidieť, že sa v tom vyznáš a my laici si radi prečítame odborné príspevky. Myslím, že tá vyššia spotreba vo vzťahu k zvýšeniu spoľahlivosti a bezpečnosti proti preplneniu za to stojí. Len neviem, prečo do technických údajov dávajú hodnoty nezodpovedajúce realite. (... žeby kvôli reklame?). Buď taký dobrý WC a hoď ešte nejakú úvahu o spotrebe a spoľahlivosti 1,6 16V, čo dávajú do GSIII, na ktorú tak netrpezlivo čakám. Len pre pokoj mojej duše. Diki.
Renault 21 GTX 2.2 (1989-predané); Renault Thalia 1,4 RT 8V (2001), Renault Grand Scenic III 1,6 16V Expression (2009)
Kromě základní verze 1.4TSI mají další také kompresor, což je zase další věc, která se může rozbít. Osobně si myslím, že zásadní pro vyšší spotřebu v testech, je zbytečné točení jako zvyk z klasických 16ti ventilů, které je nyní v podstatě zbytečné. Zajímavé ale je, že v Německu, resp. německy mluvících zemích, již zvýšili papírové spotřeby v brožurách. Asi ve středu si konečně vyzvednu auto a pak napíšu, co mám v papírech a jaké mám zkušenosti .
Odkaz na 1.4TSI http://www.volkswagen.cz/lexikon/?lette ... icon_id=70
Odkaz na 1.4TSI http://www.volkswagen.cz/lexikon/?lette ... icon_id=70
Renault Scenic 1.4 TCe Privilege
-
- Starting member
- Příspěvky: 53
- Registrován: čtv zář 03, 2009 22:09
- Bydliště: Krkonoše
Pokud máš pravdu v tom, že motor TCE používá VGT turbo, pak před Renaultem smekám, protože tyto turbíny se kvůli velkému tepelnému namáhání, tím i velmi nákladné výrobě, na benzínových motorech používají velice málo, údajně ho má porsche cayen. Např. VW ho používá jen u TDI. TSI mají regulaci řešenou obtokem turbíny. Každopádně spotřebu TCE by měl výrobce přiblížit realitě. Minimálně stejné pocitové zrychlení z nízkých otáček má i octávka 1.6 s kocepčně starým jednoduchým motorem se kterou se dá jezdit svižněji do 6,5l.wc píše: Uvědomte si, jaký ma ten motor výkon !!!!
Je to ekvivalent atmosférické osmnáctistovky s podstatně lepším krouťákem dole, takže výkonové spektrum je lépe pokryto.
Prostou integrací té křivky dostaneme větší polochu, než u atmosféry, proto nevím, jak můžete očekávat, že to bude jezdit za 7,5l, když k němu dáte 1400kg těžké auto.
Pak je tady jiný fenomén, a tím je nutné snížení komprese u turbomotoru a to z důvodu dosažení max kompresního poměru 12,5, kdy dochází k samozápalům (tlak dodaný turbínou a stlačený pístem se násobí). Toto číslo maximální použitelné komprese se sice se zvyšujícími otáčkami mění (rychlost hoření), ale faktem zůstává, že 1,4 TCE má kompresi tuším 9,3.
Oproti tomu 1.4 TSI pracuje s kompresním poměrem 10, přičemž takto vysoké číslo u turbomotoru už vyžaduje opatrnost při přeplňování. Proto je motor osazen hlídáním detonací pomocí 4 sond klepání (mikrofony) a precizní regulací plnícího tlaku pomocí proměnného difuzoru(natáčení lopatek) a blow-off. Motor má navíc přímé vstřikování paliva, které umožňuje zabránit detonaci tím, že ho vstříkne až když je potřeba a zapálení zřejmě následuje bezprostředně ve velmi krátkém okamžiku neb současně. Sondy také umožní použití chudší směsi, která je náchylnější na klepání.
Tímto je ale zaručeno, že motor téměř vždy pracuje na hranici použitené komprese a s nejlepší účinností, ovšem za cenu výrazně větší složitosti a ceny.
TCE je jednodužší koncepce klasického benzínového turba, kde je v nízkých otáčkách bezpečnostní rezerva komprese na přeplnění (např při prudkém přeřazení) a kouzla jako u TSI nejsou možná z důvodu absence systému přímého vstřikování.
V nízkých otáčkách proto nebude zřejmě tak ekonomický, jako TSI, což ostatně potvrzují i výsledky testů...Jak velký je tento rozdíl, o tom je možno spekulovat. Pak je tady otázka životnosti a spolehlivosti - tady vše hovoří pro TCE.
Ale berte to jen jako úvahu...
Nebál bych se turba od Renaultu, má s ním bohaté zkušenosti.
Vzpomeňme historii F1, kdy Renault patnáctistovku přeplňoval na hodnotu 5,5 a dosahoval s ní výkonu 970kW.(dnešní turbomotory jsou přeplňovány max na 1.5 - 1,8 )
2.0 TCE funguje velice dobře a spotřebu má vysokou, když vozí ESPIV o váze 1800kg. Pak žere 11litrů. Je to moc? Domnívám se, že ne. (2.2dCi vezme 9l)
wecka
Lepší špatně jet než dobře jít!
Grand Scenic III ? ne, zase
Sharan II TDi
Grand Scenic III ? ne, zase
Sharan II TDi
není trochu nepoměr srovnávat oktávku a scénic vždyť to má jiný aerodynamický vlastnosti, váhu atd...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Starting member
- Příspěvky: 53
- Registrován: čtv zář 03, 2009 22:09
- Bydliště: Krkonoše
Omlouvám se a doplňuji, jezdil jsem s TCE mimo jiné i v meganu grand tour a při opravdu vemi klidné jízdě jsem se nedostal pod 7,8 a to jsem využíval potenciál motoru tak z jedné třetiny. Když jsem sedal za volant bylo na palubáku za 3OOkm 9,9l. Mně osobně se ten motor líbí, jen mi opravdu vadí ty nereálné spotřeby v ceníku. Hold marketing je marketing.krt.ecek píše:není trochu nepoměr srovnávat oktávku a scénic vždyť to má jiný aerodynamický vlastnosti, váhu atd...
Lepší špatně jet než dobře jít!
Grand Scenic III ? ne, zase
Sharan II TDi
Grand Scenic III ? ne, zase
Sharan II TDi
Já nemám tenhle motor, ale přesto spotřebu neřeším, řeším zda není výrazně vyšší bez důvodně, proto vedu statistiky, ale spočítal sjem si, že na nádrží je to rozdíl max 40km na dojezdu, to na to sledování kašlu, jezdím tak aby mě to bavilo a jsem spokojenej
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Nene , o TCE nemám informace, jaký systém regulace turba používá.
Hledal jsem další info o TSI a regulace turbíny je zřejmě skutečně provedena obtokem. Údajně motor nemá ani škrtící klapku, což si nedovedu vůbec představit, jak ukočírujou NOx při volnoběhu...
Po světě běhá spousta rozdílných informací, nejlepší by bylo na ten motor mrknout
Ale ono je to v podstatě úplně jedno.
wecka
Hledal jsem další info o TSI a regulace turbíny je zřejmě skutečně provedena obtokem. Údajně motor nemá ani škrtící klapku, což si nedovedu vůbec představit, jak ukočírujou NOx při volnoběhu...
Po světě běhá spousta rozdílných informací, nejlepší by bylo na ten motor mrknout
Ale ono je to v podstatě úplně jedno.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
-
- Starting member
- Příspěvky: 53
- Registrován: čtv zář 03, 2009 22:09
- Bydliště: Krkonoše
Omlouvám se, psal jsi to v souvislosti s TSI, ale jak jsou výše uvedeny technické údaje TCE, píše se tam o obtokovém ventilu.wc píše:Nene , o TCE nemám informace, jaký systém regulace turba používá.
Hledal jsem další info o TSI a regulace turbíny je zřejmě skutečně provedena obtokem. Údajně motor nemá ani škrtící klapku, což si nedovedu vůbec představit, jak ukočírujou NOx při volnoběhu...
Po světě běhá spousta rozdílných informací, nejlepší by bylo na ten motor mrknout
Ale ono je to v podstatě úplně jedno.
wecka
FOR neveceral: přeji mnoho příjemných zážitků s novým vozem a piš hodně o tom motoru, fakt mě zajímá. Spotřeba vypadá skvěle.
Lepší špatně jet než dobře jít!
Grand Scenic III ? ne, zase
Sharan II TDi
Grand Scenic III ? ne, zase
Sharan II TDi
V posledním AutoTipu je článek "100 x falešné údeje o spotřebě". Výrobce spotřebu měří v laboratorních podmínkach dle přesného postupu. Tedy výsledky by měly být srovnatelné mezi jednotlivými automobilkami. Jenže tato metodika nemá nic společného s bězným provozem, takže výsledky jsou sice "srovnatelné", leč nereálné. AutoBild testuje spotřebu vždy na stejném okruhu a tato spotřeba se u všech testovaných aut lišila od výrobcem udávané o 20-40%. U Megane TCe 130 to bylo 25,75% - 6,6 vs 8,3. Takže ne marketing ale metodika NEDC ( směrnice 80/1268/EWG, nařizení 101ECE )daniel.987 píše:Omlouvám se a doplňuji, jezdil jsem s TCE mimo jiné i v meganu grand tour a při opravdu vemi klidné jízdě jsem se nedostal pod 7,8 a to jsem využíval potenciál motoru tak z jedné třetiny. Když jsem sedal za volant bylo na palubáku za 3OOkm 9,9l. Mně osobně se ten motor líbí, jen mi opravdu vadí ty nereálné spotřeby v ceníku. Hold marketing je marketing.krt.ecek píše:není trochu nepoměr srovnávat oktávku a scénic vždyť to má jiný aerodynamický vlastnosti, váhu atd...
Re: motor 1.4TCe
dnes jsem si všiml, že mám docela volný spoj takové té šedivé zahnuté hadice (směrem od turba okolo víčka
od oleje) a plastové trubky co dál pokračuje dolů k chladiči. Hadice se na té trubce vrklá a jde s ní volně otáčet, nejde
ale z trubky stahnout. Trubka je jakoby očouzená. Když tam šáhnu, vytáhnu černé prsty, ale není to mastné.
Popisovaný spoj je vidět na obrázku hned v druhém příspěvku zde ve vlákně od neveceral.
Zkoumal jsem to kvůli pocitu sníženého výkonu třeba při najíždění na dálnici.
od oleje) a plastové trubky co dál pokračuje dolů k chladiči. Hadice se na té trubce vrklá a jde s ní volně otáčet, nejde
ale z trubky stahnout. Trubka je jakoby očouzená. Když tam šáhnu, vytáhnu černé prsty, ale není to mastné.
Popisovaný spoj je vidět na obrázku hned v druhém příspěvku zde ve vlákně od neveceral.
Zkoumal jsem to kvůli pocitu sníženého výkonu třeba při najíždění na dálnici.
Naposledy upravil(a) Owecka dne čtv bře 19, 2015 21:25, celkem upraveno 1 x.
Scénic III 1.4 Tce 96 kW
Clio III 1.2 55kW
Megane IV 1.2 Tce 96kW
Megane III 1.5 dci 70kW
Clio III 1.2 55kW
Megane IV 1.2 Tce 96kW
Megane III 1.5 dci 70kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů