motor 1.4TCe

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
trtsoft
Advanced member
Příspěvky: 270
Registrován: ned srp 06, 2006 21:47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trtsoft » ned zář 06, 2009 22:02

takze doplnim

moje info je o aute co ma najeto 9700km a 5mist, 7sedacek by pro me byl luxus a pokdu to vyuziji 1x rocne tak s sebou nebudu tahat 25kg navic... to radeji vetsi kufr 8)

co se tyce dotazu na motorizaci - za vsechno se plati !

motor 1,4TCe je neskutecne zivy, seslapnes a auto s sebou trhne a jede s poradnym odpichem... pochopitelne mas-li prepnuty pocitac na Current fuel tak se ti protoci panenky... klido i 29l :-)
pokud jedes noha ok, proste šolich podle predpisu a sem tam drsnejsi predjizdeni a protahnuti ventilu tak se dostanes na cca 8,2l/100km

a ted zalezi o co jde tobe

bud lenoch ala 1,5dci - tady setris penezenku na pohonnych hmotach ale zase je drazsi pri nakupu (25tis)
a nebo svizak 1.4TCe s hnacim rezetem (tzn nemuze se trhnou remen :) ) a muzes to i roznit (za patricnou cenu do pohonne latky)

otazka je take cena, pokud je rozdil 25tis za 1,5dci motor tak pokud s 1.4Tce jezdis na 100km o 60,- (2l rozdil) draz tak si jiste spocitas ze cena do dieselu se ti vrati po ujeti cca 40tis km.

Ja volim 1.4TCe protoze obcas se chci i svizne projet... a proste 2l navic oproti dieselu zkousnu, je mozne ze napr pri ceste do Chorvatska to bude treba i za zboznych 7.1 co rika vyrobce :-)

Faktem je ze treba ta spotreba jeste klesne... 8)
8/2006-3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 9/2017 Thaila I, 1,4 K4J/16V/72kW

daniel.987
Starting member
Příspěvky: 53
Registrován: čtv zář 03, 2009 22:09
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 » ned zář 06, 2009 22:35

Jezdil jsem s 1,5dci s 200km na tachaku a přišlo mi to celkem živý ve třech dospělých a to jsem zvyklý na 310NM. Proti 1,4TCE se to po dálnici na šestku pěkně sbíralo. Mám prostě strach že bych s benzínem jezdil za 10 litrů a u těch 1,5dci tady všichni píšou supr spotřeby. Cenový rozdíl už jsem počítal a vychází po slevě z ceny auta na 17 800kč bez DPH což se vyrovná asi za rok a půl. S tou 1,4 jsem se vozil v meganu a byla tam dlouhodobka 9,9litrů na kratší trasy, což je často i můj případ a ten megan je o něco lehčí a nižší. Pokud by se s tím dalo jezdit v průmeru za 8,5l tak by se to nechalo zkousnout.
Lepší špatně jet než dobře jít!
Grand Scenic III ? ne, zase
Sharan II TDi

Uživatelský avatar
trtsoft
Advanced member
Příspěvky: 270
Registrován: ned srp 06, 2006 21:47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trtsoft » ned zář 06, 2009 22:53

daniel.987 píše:Jezdil jsem s 1,5dci s 200km na tachaku...
eee tak to sorry, 200km/h s autem co ma mit jen 180km/h maximalku...
a srouby uz nelitaly ? :lol:

1.4TCe je podle me podstatne zivejsi...
ano jak rikam on ten svizny motor jaksi nuti k tomu jezdit taky ponekud ostreji :twisted: posolichas plyn a mas tam 100 hned...
a ta 1.4 jaksi necini hlukovy rozdil mezi 60/h a 130/h - az jsem se divil, proste sluchove nic moc rozdil... a kdyz pak trhas dlazky na kazde krizovatce... tak pak se tem 10l nedivim...

jak jsem psal 600km praha-brno-znojmo-tabor-malsice-tabor-praha-solichy po praze - 3/4 zatez auta = prumer 8,2l

a pokud me to holt nastve (jakoze strasna spotreba) tak to po dvou letech prodam a pujdu do diesela... ale 1,5dci asi ne, spise 1.9dci...

ted vlastnim jeste 1.6/8V Scenica a ten jezdi podobne trasy za 7.2-8l/100 zalezi jaka je konstelace vzduchu, nohy a dalsich promennych, takze to ze 1,4Tce bere 8,2 prumerku je podle me normos na to ze auto je o cca 100kg tezsi


pokud je rozdil ceny 21tis s DPH tak to je cca 35tis km, tedy pro me stale vice jak dva roky... :?


doporucuji precist test 1.5dci
http://www.zavolantem.cz/testy-aut/rena ... za-hubicku
podle me to takova vyhra neni... prumer spotreby v testu 6,8l/100, vysoka hlucnost

faktem je ale ze stejny test ale s 1.4TCe zdrbli zase spotrebu :-)
http://www.zavolantem.cz/testy-aut/rena ... -byt-grand


a tady takova moje rychlo recenze vcetne mnoha fotek
http://trtsoft.profitux.cz/scenicgs3/gs3.htm
8/2006-3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 9/2017 Thaila I, 1,4 K4J/16V/72kW

daniel.987
Starting member
Příspěvky: 53
Registrován: čtv zář 03, 2009 22:09
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 » pon zář 07, 2009 01:04

trtsoft píše:
daniel.987 píše:Jezdil jsem s 1,5dci s 200km na tachaku...
eee tak to sorry, 200km/h s autem co ma mit jen 180km/h maximalku...
a srouby uz nelitaly ? :lol:

1.4TCe je podle me podstatne zivejsi...
ano jak rikam on ten svizny motor jaksi nuti k tomu jezdit taky ponekud ostreji :twisted: posolichas plyn a mas tam 100 hned...
a ta 1.4 jaksi necini hlukovy rozdil mezi 60/h a 130/h - az jsem se divil, proste sluchove nic moc rozdil... a kdyz pak trhas dlazky na kazde krizovatce... tak pak se tem 10l nedivim...

jak jsem psal 600km praha-brno-znojmo-tabor-malsice-tabor-praha-solichy po praze - 3/4 zatez auta = prumer 8,2l

a pokud me to holt nastve (jakoze strasna spotreba) tak to po dvou letech prodam a pujdu do diesela... ale 1,5dci asi ne, spise 1.9dci...

ted vlastnim jeste 1.6/8V Scenica a ten jezdi podobne trasy za 7.2-8l/100 zalezi jaka je konstelace vzduchu, nohy a dalsich promennych, takze to ze 1,4Tce bere 8,2 prumerku je podle me normos na to ze auto je o cca 100kg tezsi


pokud je rozdil ceny 21tis s DPH tak to je cca 35tis km, tedy pro me stale vice jak dva roky... :?


doporucuji precist test 1.5dci
http://www.zavolantem.cz/testy-aut/rena ... za-hubicku
podle me to takova vyhra neni... prumer spotreby v testu 6,8l/100, vysoka hlucnost

faktem je ale ze stejny test ale s 1.4TCe zdrbli zase spotrebu :-)
http://www.zavolantem.cz/testy-aut/rena ... -byt-grand
Promiň, blbě jsem to napsal, měl najeto jen 200KM, o rychlost mi nejde už jsem se vyzávodil jezdím 17 let a dávám přednost komfortu před rychlostí. Na dálnici si vystačím s rychlostí do 140KM/H. O těch 1,5dci jsem
toho přečetl moc a moc, od clia přes kangoo, megan po logana, různý fóra, známí co to mají atd. Je hlučnější proti benzínu, to je jasný ale proti tdi je to tišší. Kdybych přecházel z benzínu na naftu, byl by ten rozdíl velký, ale jezdil jsem s desítkama naftových aut a odhlučnění novýho scéniku mi připadá na velmi dobrý úrovni. Buhužel jsem si zvykl na charakteristiku TDi a renda se musí trochu víc točit. Škoda že ta 1,4 je na trhu krátkou dobu na nějaké závěry a nemám možnost si ji půjčit třeba na 5OKM, abych vyzkoušel všechny režimy. :wink:
Lepší špatně jet než dobře jít!
Grand Scenic III ? ne, zase
Sharan II TDi

neveceral
Advanced member
Příspěvky: 281
Registrován: ned črc 19, 2009 11:06

Příspěvek od neveceral » pon zář 07, 2009 07:48

1.4 TCE je na trhu krátce, pravda, ale zase to není tak úplně nový motor s ohledem na původ v Nissanu, takže jsem se také rozhodl pro něj, obecně japonským motorům věřím ... :-) Nadto si nemyslím, že by rozdíly mezi VW 1.4 TSI a dalšími obdobnými byly tak zásadní, co se týče spotřeby.

Uživatelský avatar
trtsoft
Advanced member
Příspěvky: 270
Registrován: ned srp 06, 2006 21:47
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trtsoft » pon zář 07, 2009 08:04

update spotřeby

dnes rano jsme to jel vratit, blahove jsme si myslel ze v 6:30 budou silnice jeste volne...

hahaha
takze 15km poskoky po Praze (Prumyslova, Hloubetin atd az do Dablic...)

spotreba 9,3L/100 prumer, takze si myslim ze to je stale ok
8/2006-3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 9/2017 Thaila I, 1,4 K4J/16V/72kW

pasand
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned kvě 23, 2004 22:10

Příspěvek od pasand » čtv zář 10, 2009 09:10

Za chvíli budu mít s 1.4 TCe najeto 9000 km, to už snad není tak syrový motor. Jezdím hodně dálnice, město i okresky, spotřeba se dlouhodobě drží na 8.5 litru, samozřejmě pořád s klimou. Když sjedu u Humpolce z dálnice a vynuluji počítač, tak se předpisovou jízdou do Českých Budějovic dostanu tak na 7.5 litru.

Potvrzuju krátké kvalty, dost se řadí a ten radílek na displeji by mě nutil řadit šestku už někdy v 60. Ale jinak bych ten motor neměnil, hlavně ne za 1.5 dCi, to byla v předváděčce katastrofa.

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 629
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Víťa Malina » pon říj 05, 2009 09:21

Tak jsem měl tento víkend k dispozici předváděčku Grand Scénika s 1,4 Tce, auto super, prostor úžasný, na display uprostřed jsem si zvyknul během chvilky, vychutnával sem si vychytávky co v mé fabii 1,2 nenajdu - tempomat, prostor, natáčecí světlomety, ovládání rádia pod volantem, automatickou klimu, variabilitu, prostor, vysoký posez, prostor a zase prostor :-). No a docílil jsem i toho aby se do tohodle auta zamilovala i moje drahá polovička - později už mě k volantu nechtěla pustit. Jen mám pár výtek - karta docela velká - mohla být poloviční, trošku zavazí, dále spotřeba 1,4Tce je na můj vkus trochu vyšší.
Jelikož uvažuju o koupi 1,5Dci, tak vlastně pro mě toto auto nemá chyb a hned co získáme nějakou tu sumičku z programu zelená úsporám jdu tento vůz kupovat.
Když jsem auto odevzdal a nasednul do Fábie, tak jsem si teprv uvědomil jak je v té fabii málo místa.
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pon říj 05, 2009 09:30

Víťa Malina píše: Když jsem auto odevzdal a nasednul do Fábie, tak jsem si teprv uvědomil jak je v té fabii málo místa.
Tenhle pocit jsem měl když jsem sednul z vel satisa do clia :lol:

Jinak škoda že tento motor nedávaj do nové thalii, to by bylo něco :roll: když si vemu jak to běhá bez turba, tak s tím turbem, hmmmm
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

demdotoho
Junior member
Příspěvky: 117
Registrován: úte zář 29, 2009 21:48
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od demdotoho » čtv lis 05, 2009 23:04

Mam podobnou zkusenost.

Uživatelský avatar
marcelTV
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: sob srp 29, 2009 18:09
Bydliště: Trebisov, Slovenska republika

Příspěvek od marcelTV » pát lis 06, 2009 07:07

Pri tomto teste opäť vyčítajú spotrebu 1,4 TCe. Je to naozaj až tak zlé, alebo to závisí od zábehu a štýlu jazdy?

http://autoviny.zoznam.sk/cl/100216/600 ... ic-1-4-TCe

... až som zvedavý, aká hladná bude moja 1,6 16V :?
Renault 21 GTX 2.2 (1989-predané); Renault Thalia 1,4 RT 8V (2001), Renault Grand Scenic III 1,6 16V Expression (2009)

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 629
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Víťa Malina » pát lis 06, 2009 07:42

No, předváděčka, co jsem měl půjčenou měla průměrnou spotřebu 10,5l/100, ale když jsem viděl jak to ti prodejci renaultu honí, tak se ani nedivím, a taky se tam musí započítat to, že většina předváděcích jízd je do cca 5-10km, takže auto vesměs studené, ale neim jestli se s tím dá dostat na papírové hodnoty, to se bojím že ne
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre

daniel.987
Starting member
Příspěvky: 53
Registrován: čtv zář 03, 2009 22:09
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 » pát lis 06, 2009 15:24

Víťa Malina píše:No, předváděčka, co jsem měl půjčenou měla průměrnou spotřebu 10,5l/100, ale když jsem viděl jak to ti prodejci renaultu honí, tak se ani nedivím, a taky se tam musí započítat to, že většina předváděcích jízd je do cca 5-10km, takže auto vesměs studené, ale neim jestli se s tím dá dostat na papírové hodnoty, to se bojím že ne
Papírová hodnota je nesmysl a nevím kde na to frantíci přišli. Přečetl jsem všechny dostupné recenze včetně německých, absolvoval s tímto motorem tři zkušební jízdy a pod 8l jsem jel pouze s meganem po delší opatrné jízdě za 7,8l. A to je megan nižší a lehčí než G.S. Myslím že ekonomicky občas jet umím protože i s Octou jedu na dálku do 4,8l nafty.
V sobotu mi říkal Hradecký prodejce že pán co od nich má tento motor v G.S., najeto 2000km se pod 9l nevejde.
Lepší špatně jet než dobře jít!
Grand Scenic III ? ne, zase
Sharan II TDi

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon lis 09, 2009 08:17

:arrow: Uvědomte si, jaký ma ten motor výkon !!!!

:arrow: Je to ekvivalent atmosférické osmnáctistovky s podstatně lepším krouťákem dole, takže výkonové spektrum je lépe pokryto.
Prostou integrací té křivky dostaneme větší polochu, než u atmosféry, proto nevím, jak můžete očekávat, že to bude jezdit za 7,5l, když k němu dáte 1400kg těžké auto.

:idea: :idea: Pak je tady jiný fenomén, a tím je nutné snížení komprese u turbomotoru a to z důvodu dosažení max kompresního poměru 12,5, kdy dochází k samozápalům (tlak dodaný turbínou a stlačený pístem se násobí). Toto číslo maximální použitelné komprese se sice se zvyšujícími otáčkami mění (rychlost hoření), ale faktem zůstává, že 1,4 TCE má kompresi tuším 9,3.

:idea: :idea: Oproti tomu 1.4 TSI pracuje s kompresním poměrem 10, přičemž takto vysoké číslo u turbomotoru už vyžaduje opatrnost při přeplňování. Proto je motor osazen hlídáním detonací pomocí 4 sond klepání (mikrofony) a precizní regulací plnícího tlaku pomocí obtoku (opraveno) a blow-off. Motor má navíc přímé vstřikování paliva, které umožňuje zabránit detonaci tím, že ho vstříkne až když je potřeba a zapálení zřejmě následuje bezprostředně ve velmi krátkém okamžiku neb současně. Sondy také umožní použití chudší směsi, která je náchylnější na klepání.
Tímto je ale zaručeno, že motor téměř vždy pracuje na hranici použitené komprese a s nejlepší účinností, ovšem za cenu výrazně větší složitosti a ceny.

:arrow: TCE je jednodužší koncepce klasického benzínového turba, kde je v nízkých otáčkách bezpečnostní rezerva komprese na přeplnění (např při prudkém přeřazení) a kouzla jako u TSI nejsou možná z důvodu absence systému přímého vstřikování.
:idea: V nízkých otáčkách proto nebude zřejmě tak ekonomický, jako TSI, což ostatně potvrzují i výsledky testů...Jak velký je tento rozdíl, o tom je možno spekulovat. Pak je tady otázka životnosti a spolehlivosti - tady vše hovoří pro TCE.

Ale berte to jen jako úvahu... :wink:
Nebál bych se turba od Renaultu, má s ním bohaté zkušenosti.
Vzpomeňme historii F1, kdy Renault patnáctistovku přeplňoval na hodnotu 5,5 a dosahoval s ní výkonu 970kW.(dnešní turbomotory jsou přeplňovány max na 1.5 - 1,8 )
2.0 TCE funguje velice dobře a spotřebu má vysokou, když vozí ESPIV o váze 1800kg. Pak žere 11litrů. Je to moc? Domnívám se, že ne. (2.2dCi vezme 9l)


wecka
Naposledy upravil(a) wc dne stř lis 11, 2009 08:21, celkem upraveno 1 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
marcelTV
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: sob srp 29, 2009 18:09
Bydliště: Trebisov, Slovenska republika

Příspěvek od marcelTV » pon lis 09, 2009 12:59

to WC
klobuk dolu - aj keď to bole len úvaha, je vidieť, že sa v tom vyznáš a my laici si radi prečítame odborné príspevky. Myslím, že tá vyššia spotreba vo vzťahu k zvýšeniu spoľahlivosti a bezpečnosti proti preplneniu za to stojí. Len neviem, prečo do technických údajov dávajú hodnoty nezodpovedajúce realite. (... žeby kvôli reklame?). Buď taký dobrý WC a hoď ešte nejakú úvahu o spotrebe a spoľahlivosti 1,6 16V, čo dávajú do GSIII, na ktorú tak netrpezlivo čakám. Len pre pokoj mojej duše. Diki.
Renault 21 GTX 2.2 (1989-predané); Renault Thalia 1,4 RT 8V (2001), Renault Grand Scenic III 1,6 16V Expression (2009)

neveceral
Advanced member
Příspěvky: 281
Registrován: ned črc 19, 2009 11:06

Příspěvek od neveceral » pon lis 09, 2009 13:14

Kromě základní verze 1.4TSI mají další také kompresor, což je zase další věc, která se může rozbít. Osobně si myslím, že zásadní pro vyšší spotřebu v testech, je zbytečné točení jako zvyk z klasických 16ti ventilů, které je nyní v podstatě zbytečné. Zajímavé ale je, že v Německu, resp. německy mluvících zemích, již zvýšili papírové spotřeby v brožurách. Asi ve středu si konečně vyzvednu auto a pak napíšu, co mám v papírech a jaké mám zkušenosti :-).
Odkaz na 1.4TSI http://www.volkswagen.cz/lexikon/?lette ... icon_id=70
Renault Scenic 1.4 TCe Privilege

daniel.987
Starting member
Příspěvky: 53
Registrován: čtv zář 03, 2009 22:09
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 » úte lis 10, 2009 21:13

wc píše::arrow: Uvědomte si, jaký ma ten motor výkon !!!!

:arrow: Je to ekvivalent atmosférické osmnáctistovky s podstatně lepším krouťákem dole, takže výkonové spektrum je lépe pokryto.
Prostou integrací té křivky dostaneme větší polochu, než u atmosféry, proto nevím, jak můžete očekávat, že to bude jezdit za 7,5l, když k němu dáte 1400kg těžké auto.

:idea: :idea: Pak je tady jiný fenomén, a tím je nutné snížení komprese u turbomotoru a to z důvodu dosažení max kompresního poměru 12,5, kdy dochází k samozápalům (tlak dodaný turbínou a stlačený pístem se násobí). Toto číslo maximální použitelné komprese se sice se zvyšujícími otáčkami mění (rychlost hoření), ale faktem zůstává, že 1,4 TCE má kompresi tuším 9,3.

:idea: :idea: Oproti tomu 1.4 TSI pracuje s kompresním poměrem 10, přičemž takto vysoké číslo u turbomotoru už vyžaduje opatrnost při přeplňování. Proto je motor osazen hlídáním detonací pomocí 4 sond klepání (mikrofony) a precizní regulací plnícího tlaku pomocí proměnného difuzoru(natáčení lopatek) a blow-off. Motor má navíc přímé vstřikování paliva, které umožňuje zabránit detonaci tím, že ho vstříkne až když je potřeba a zapálení zřejmě následuje bezprostředně ve velmi krátkém okamžiku neb současně. Sondy také umožní použití chudší směsi, která je náchylnější na klepání.
Tímto je ale zaručeno, že motor téměř vždy pracuje na hranici použitené komprese a s nejlepší účinností, ovšem za cenu výrazně větší složitosti a ceny.

:arrow: TCE je jednodužší koncepce klasického benzínového turba, kde je v nízkých otáčkách bezpečnostní rezerva komprese na přeplnění (např při prudkém přeřazení) a kouzla jako u TSI nejsou možná z důvodu absence systému přímého vstřikování.
:idea: V nízkých otáčkách proto nebude zřejmě tak ekonomický, jako TSI, což ostatně potvrzují i výsledky testů...Jak velký je tento rozdíl, o tom je možno spekulovat. Pak je tady otázka životnosti a spolehlivosti - tady vše hovoří pro TCE.

Ale berte to jen jako úvahu... :wink:
Nebál bych se turba od Renaultu, má s ním bohaté zkušenosti.
Vzpomeňme historii F1, kdy Renault patnáctistovku přeplňoval na hodnotu 5,5 a dosahoval s ní výkonu 970kW.(dnešní turbomotory jsou přeplňovány max na 1.5 - 1,8 )
2.0 TCE funguje velice dobře a spotřebu má vysokou, když vozí ESPIV o váze 1800kg. Pak žere 11litrů. Je to moc? Domnívám se, že ne. (2.2dCi vezme 9l)


wecka
Pokud máš pravdu v tom, že motor TCE používá VGT turbo, pak před Renaultem smekám, protože tyto turbíny se kvůli velkému tepelnému namáhání, tím i velmi nákladné výrobě, na benzínových motorech používají velice málo, údajně ho má porsche cayen. Např. VW ho používá jen u TDI. TSI mají regulaci řešenou obtokem turbíny. Každopádně spotřebu TCE by měl výrobce přiblížit realitě. Minimálně stejné pocitové zrychlení z nízkých otáček má i octávka 1.6 s kocepčně starým jednoduchým motorem se kterou se dá jezdit svižněji do 6,5l. :shock:
Lepší špatně jet než dobře jít!
Grand Scenic III ? ne, zase
Sharan II TDi

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » úte lis 10, 2009 21:17

není trochu nepoměr srovnávat oktávku a scénic :?: vždyť to má jiný aerodynamický vlastnosti, váhu atd...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

daniel.987
Starting member
Příspěvky: 53
Registrován: čtv zář 03, 2009 22:09
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 » úte lis 10, 2009 21:31

krt.ecek píše:není trochu nepoměr srovnávat oktávku a scénic :?: vždyť to má jiný aerodynamický vlastnosti, váhu atd...
Omlouvám se a doplňuji, jezdil jsem s TCE mimo jiné i v meganu grand tour a při opravdu vemi klidné jízdě jsem se nedostal pod 7,8 a to jsem využíval potenciál motoru tak z jedné třetiny. Když jsem sedal za volant bylo na palubáku za 3OOkm 9,9l. Mně osobně se ten motor líbí, jen mi opravdu vadí ty nereálné spotřeby v ceníku. Hold marketing je marketing. :roll:
Lepší špatně jet než dobře jít!
Grand Scenic III ? ne, zase
Sharan II TDi

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » úte lis 10, 2009 21:43

Já nemám tenhle motor, ale přesto spotřebu neřeším, řeším zda není výrazně vyšší bez důvodně, proto vedu statistiky, ale spočítal sjem si, že na nádrží je to rozdíl max 40km na dojezdu, to na to sledování kašlu, jezdím tak aby mě to bavilo a jsem spokojenej :wink:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » stř lis 11, 2009 08:20

Nene , o TCE nemám informace, jaký systém regulace turba používá.

Hledal jsem další info o TSI a regulace turbíny je zřejmě skutečně provedena obtokem. Údajně motor nemá ani škrtící klapku, což si nedovedu vůbec představit, jak ukočírujou NOx při volnoběhu...

Po světě běhá spousta rozdílných informací, nejlepší by bylo na ten motor mrknout :wink: :wink: :wink:

Ale ono je to v podstatě úplně jedno.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

neveceral
Advanced member
Příspěvky: 281
Registrován: ned črc 19, 2009 11:06

Příspěvek od neveceral » stř lis 11, 2009 13:14

mám už Scenic 1.4 TCE doma, co chcete nafotit, včetně motoru, tak napište, udělám nové vlákno, taky se klidně ptejte...
Renault Scenic 1.4 TCe Privilege

daniel.987
Starting member
Příspěvky: 53
Registrován: čtv zář 03, 2009 22:09
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 » stř lis 11, 2009 20:46

wc píše:Nene , o TCE nemám informace, jaký systém regulace turba používá.

Hledal jsem další info o TSI a regulace turbíny je zřejmě skutečně provedena obtokem. Údajně motor nemá ani škrtící klapku, což si nedovedu vůbec představit, jak ukočírujou NOx při volnoběhu...

Po světě běhá spousta rozdílných informací, nejlepší by bylo na ten motor mrknout :wink: :wink: :wink:

Ale ono je to v podstatě úplně jedno.

wecka :D
Omlouvám se, psal jsi to v souvislosti s TSI, ale jak jsou výše uvedeny technické údaje TCE, píše se tam o obtokovém ventilu.
FOR neveceral: přeji mnoho příjemných zážitků s novým vozem a piš hodně o tom motoru, fakt mě zajímá. Spotřeba vypadá skvěle. :D
Lepší špatně jet než dobře jít!
Grand Scenic III ? ne, zase
Sharan II TDi

vojta.r
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: pát bře 26, 2010 09:54

Příspěvek od vojta.r » pon dub 12, 2010 14:53

daniel.987 píše:
krt.ecek píše:není trochu nepoměr srovnávat oktávku a scénic :?: vždyť to má jiný aerodynamický vlastnosti, váhu atd...
Omlouvám se a doplňuji, jezdil jsem s TCE mimo jiné i v meganu grand tour a při opravdu vemi klidné jízdě jsem se nedostal pod 7,8 a to jsem využíval potenciál motoru tak z jedné třetiny. Když jsem sedal za volant bylo na palubáku za 3OOkm 9,9l. Mně osobně se ten motor líbí, jen mi opravdu vadí ty nereálné spotřeby v ceníku. Hold marketing je marketing. :roll:
V posledním AutoTipu je článek "100 x falešné údeje o spotřebě". Výrobce spotřebu měří v laboratorních podmínkach dle přesného postupu. Tedy výsledky by měly být srovnatelné mezi jednotlivými automobilkami. Jenže tato metodika nemá nic společného s bězným provozem, takže výsledky jsou sice "srovnatelné", leč nereálné. AutoBild testuje spotřebu vždy na stejném okruhu a tato spotřeba se u všech testovaných aut lišila od výrobcem udávané o 20-40%. U Megane TCe 130 to bylo 25,75% - 6,6 vs 8,3. Takže ne marketing ale metodika NEDC ( směrnice 80/1268/EWG, nařizení 101ECE )

Owecka
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: ned úno 16, 2014 13:55

Re: motor 1.4TCe

Příspěvek od Owecka » pon bře 16, 2015 20:01

dnes jsem si všiml, že mám docela volný spoj takové té šedivé zahnuté hadice (směrem od turba okolo víčka
od oleje) a plastové trubky co dál pokračuje dolů k chladiči. Hadice se na té trubce vrklá a jde s ní volně otáčet, nejde
ale z trubky stahnout. Trubka je jakoby očouzená. Když tam šáhnu, vytáhnu černé prsty, ale není to mastné.
Popisovaný spoj je vidět na obrázku hned v druhém příspěvku zde ve vlákně od neveceral.
Zkoumal jsem to kvůli pocitu sníženého výkonu třeba při najíždění na dálnici.
Naposledy upravil(a) Owecka dne čtv bře 19, 2015 21:25, celkem upraveno 1 x.
Scénic III 1.4 Tce 96 kW
Clio III 1.2 55kW
Megane IV 1.2 Tce 96kW
Megane III 1.5 dci 70kW

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 4 hosti