DPF - ovládání, kontrola

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

DPF - ovládání, kontrola

Příspěvek od Geox » sob led 29, 2022 19:16

Dobrý den, ahoj.
Zhlédnul jsem video na YT ohledně DPF filtrů (https://www.youtube.com/watch?v=9ygn70I9cec ) kde Vaculík ukazoval jak VW dává možnost za příplatek ovládání regenerace DPF. U Scenica s mym motorem (1,6DCi) o DPF v podstatě nevím. Ale zajímalo mě jestli je nějaká levná cesta pomocí diagnostik zjistit v jakém stavu mám ten DPF příp. možnost vyvolat regeneraci manuálně.
A pak jsem tam v diskusi četl kdy si lidi různými způsoby instalovali diodu která ukazuje řidiči že započala regenerace - aby to třeba hned netípnul a tím ji zbytečně nepřerušoval - nezabýval se někdo tímto ?
Takhle nemám vůbec žádný přehled o mém filtru (což asi nebude úplně levná součástka) a rád bych předešel příp. problémům možností nějaké kontroly.
Díky G.
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: DPF - ovládání, kontrola

Příspěvek od kotasekh » ned led 30, 2022 08:12

PyClip by to teoreticky mohl umet, na to staci obycejny ELM327. Regeneraci asi nespusti, ale informace o filtru by ukazat mohl.
Ohledne kontrolky vypalovani je potreba zjistit, jestli treba ridici jednotka pri vypalovani zaroven nespousti treba vyhrivani zrcatek a skla, kvuli zatezi. Pokud ano (nebo treba spousti neco jineho), staci se pak tou kontrolkou napojit na ten spousteny spotrebic a kdyz se spusti samovolne a kontrolka se rozne, hned vis, ze se vypaluje filtr ;).
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

Re: DPF - ovládání, kontrola

Příspěvek od Geox » ned led 30, 2022 21:11

Díky - Ano tak jsem to myslel. Ale nikdy jsem si nevšiml že by se mi něco spustilo samo - tak jsem si říkal jestli někdo nemá tucha nebo zkušenost. . . .
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: DPF - ovládání, kontrola

Příspěvek od Renaulťák » pon led 31, 2022 10:24

Vaculika jsem jiz predtim videl. Ani ten manual mu nemakal tak, jak by podle navodu mel. Pri rucnim zpusteni pak stat a cekt do ukonceni je take otravne.

Me by stacila jedna pitoma kontrolka, ktera me upozorni, ze regeneruje. Ve vyvoji to nemohl byt problem ji tam soupnout. Me by se takova amaterska libila. Nekde nejaky informace, ktera by ji sepla po aute behat musi.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

hank
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: úte srp 07, 2012 19:54

Re: DPF - ovládání, kontrola

Příspěvek od hank » pon led 31, 2022 16:39

Já měl GS II 2.0 dCi, najeto 300 tis. km a přítomnost DPF jsem podle jízdy nikdy nezaznamenal. Výfuk zcela čistý, emise vždy bez problémů. Teď mám GS III 1.6 dCi, a totéž -- funguje perfektně, aniž by uživatele nějak obtěžoval. Ale u VW na to potřebují kontrolku, aby věděli, že se to chce vypalovat a čudlík, když se to navzdory kontrolce ucpe. :rolling: Možná by ještě do benziňáků mohli řidiči přidat ovladač pro nastavování předstihu. :D
Renault Grand Scenic III 1.6 dCi/96 kW (2014)
Renault Grand Scenic II 2.0 dCi/110 kW (2008) -- prodáno

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: DPF - ovládání, kontrola

Příspěvek od kotasekh » pon led 31, 2022 20:24

To neni ani o znacce, ale o stylu jizdy. Ja bych taky s dpf nemel problem (v dusterovi mam gpf), ale litam furt, 90 km jedna cesta, prumerna rychlost 60kmh, a to jsou okrsky. To se to pak vypaluje ze… Ale nekdo jezdi jinak a filtr nema moznost se vypalit, protoz potrebuje kontrolku at vi, kdy nema ukoncit jizdu.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: DPF - ovládání, kontrola

Příspěvek od Renaulťák » úte úno 01, 2022 08:56

Dva mesice jezdim kolem kostela, kdyz vyrazim na delsi streku, tak jako kontrolku pouziju okamzitou zpotrebu a ono, ani tuk, nebo pouze mirne. Takze, kdyby mi tam neco svitilo, vim na cem jsem a nemusim porad cumet a jsem si jisty, kdy muzu zastavit.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
Geox
Junior member
Příspěvky: 212
Registrován: stř čer 06, 2012 23:03

Re: DPF - ovládání, kontrola

Příspěvek od Geox » stř úno 02, 2022 23:27

Přesně tak, šlo mi o to alespoň nějak zjistit že běží regenerace. Je dobře že s tím u Rencka nejsou problémy, ale proč to někdy trápit a nesnažit se předejít komplikacím takovou banalní kontrolkou že regeneruje. Zkusim se poptat při návštěvě v servisu jestli náhodou někdo nemá tip . . .
_______________________________
Grand Scenic III 1,6 DCi Bose - 2015
Captur 1,0 - 2020

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: DPF - ovládání, kontrola

Příspěvek od Renaulťák » čtv úno 03, 2022 10:02

Ono je vice nelogicnosti v kontrolkach a cudlikach u vsech znacek. Bud jsou to naklady, nebo neomylnost projektantu a konstrukteru.
Me stve, ze setrili na kontrolce vyhrivani sedacek. Kdyby byly ovladace na pristrojovce, tak vidim, ktera strana a na kolik, je zapnuta. Sednu do auta, kontrolka sviti, sedadlo stale nehrejou a on to spolujezdec. Na tlacitlo nedostanu, pak zapomenu a druhy den opet topim vedle.
Take umisteni tlacitka vypinani prokluzu je mimo rozumnou ergonomii. Jiz vicekrat se mi na mokru stalo, ze mi padly otacky a videt, jak se na me zene autak z boku, neni nic prijemne. Na kupatku nedovoli ani maly prokluz a hned keca do motoru. Megan pusti do jemneho prohrabnuti. Kolikrate jsem se snazil rychle nahmatnout a preventivne vypnout.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Šuby
Junior member
Příspěvky: 246
Registrován: pon čer 23, 2008 18:47

Re: DPF - ovládání, kontrola

Příspěvek od Šuby » ned úno 20, 2022 22:07

Určitě se nechá dodělat kontrolka na signalizaci regenerace- stačí zajet k šikovnému autoelektrikáři a on si poradí- otázka je cena práce. Ale nechá se to poznat i podle toho, když se s autem dojede do cíle a na volnoběh se auto tak divně chvěje a smrdí. A pro jistotu pak otevřít kapotu motoru a kouknout, jestli neběží sahara. Pokud ano, tak regenerace probíhá- nechat doběhnout- cca 2- 4 minuty. A pokud se regenerace přeruší- po vypnutí motoru jsou slyšet dobíhající ventilátory chlazení, tak jsou ještě další 4 pokusy. A pokud se i ty přeruší, tak se rozsvítí oranžová kontrolka symbolizující naplnění fap a je potřeba držet motor přes 2000 otáček do doby než kontrolka zhasne. Pokud se i tohle přeruší, tak už motor spadne do nouzáku a je potřeba navštívit autorizovaný servis, kde pomocí diagnostiky udělají nucenou regeneraci filtru pevných částic, po které je potřeba vyměnit motorový olej+ olejový filtr. Sice v dnešní době nezvyklé, ale je potřeba se s autem tak trochu sžít a sledovat signály. Možná trochu krok zpět, ale to je zase na jiné téma...

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: DPF - ovládání, kontrola

Příspěvek od Renaulťák » pon úno 21, 2022 09:11

Nerad bych daval k sikovnemu autoelekrikari, ktery si "poradi". Ja radeji zadam ukol co udelat, pokud mam nejaky overeny navod.
Proto bych privital, kdyby se nekdo chtel podelit o overene know-how.
Ze si po zahrati motoru prepinam na okamzitou zpotrebu, abych mel alespon odtud informaci je standart. Nacapal jsem za ty dlouhe roky asi ctyrikrat. Takze ucinnost je smesna. Ze se mi obcas castecne zvysuje, je casteji. Vetsinou jezdim kratke streky. Po nazoru jinych, bych mel regenerovat casteji.
Minuly tyden jsem dovalil na cerpacku a bylo mi divne, ze na volnobeh mi neduni pristrojovka. Otacky byly neco pres tisic. Po natankovani jsem to protahl na delsi strece a na otackach nic. Druhy den se mi zdalo, ze zpotreba je trochu vyssi, tak jsem si rekl: Dnes by to slo a opet jsem vyrazil. A asi po patnacti kilometrech jizdy na dvojnasobku, po peti pokles a po par km opet dvojnasobek. Tak jsem se, jako magor vozil, az jsem se dockal spadnuti zpozteby.
Kdybych jezdil dlouhe streky, tak neresit. Nedokonci jednou, dokonci priste. Nekdy se rad bezcilne povozim. Ty dva dny jsem na to naladu nemel. Navic jsem svoji uhlikovou stopou musel stvat ekology.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů